- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SeatZola
őstag
Srácok!
Milyenek lehetnek ezek az ebay-en beszerezhető VW RCN210 BT, SD, USB-s fejegységek? Érdemes lehet benevezni rá?
Pl: http://www.ebay.de/itm/VW-Autoradio-RCN210-CD-USB-AUX-Bluetooth-SD-GOLF-TOURAN-TIGUAN-JETTA-PASSAT-POLO-/391674017878?hash=item5b31973856:g:TgEAAOSwlY1ZGeKu
-
kk831228
addikt
válasz
diablo1984 #137796 üzenetére
Jaja, normàlisan kell kezdeni...
Mindenképpen bukò az ilyen dolog, csak az a kèrdès hogy mennyire... Gyanìtom tudott ròla aki eladta...
Ha felújításra kerül a sor, jô esetbe benyeli a felèt mint Atos-nál is megtörtènt... Akkor is jòl jár, mert fele annyibòl megùssza ès eladta az autòt, mint hogy magának kellene teljes összeget megfizetni. Valamennyire a vevő is jobban jár mert kiderül hogy milyen àllapotù a váltòja...
Azert egy 300000 km-es váltònàl már megnyugtatòbb ha szètszedik normàlis helyen kicserèlik amit kell ès kèsz...
-
Magnum_
nagyúr
válasz
diablo1984 #137794 üzenetére
csak egy gondolat: nem kell rögtön pert indítani, én MINDIG először egy békés, peren kívüli kísérletet teszek (felszólítás, postai úton, levéltváltás utána - email is OK - és hátha). Erreírtam tegnap, hogy megpróbálnám.
Ilyen véleményt fogalmaztam már meg fórumtárs felé, és bejött neki.
-
diablo1984
veterán
válasz
kk831228 #137792 üzenetére
Lágyan persze, de a fórumtag nem írta le az erősséget, hogy mennyire, csak hogy ránt. Ha kevés az olaj és most érte el azt a szintet, hogy gondot okoz, akkor nem kizárt, hogy pereskedés esetén nem állna meg a helyén, hisz használt, sokat futott autó, megdögleni meg tud persze.
Azért írtam, hogy nyomjanak bele 1 liter olajat, ha megszűnik a hiba(nem vált, vagy vészüzemmód), akkor ennyi, váltón szimmering, vagy tömítés és váltóolaj csere(a teljes) és annyi! Ha pereskedik, akkor lehet nem lesz autója évekig, de lehet addig lóvéja sem....
mod: ha kevés olaj miatt csinálja, akkor érdemes volna nem járni így vele, mert ha besül a váltó, utána nem biztos, hogy az nem az új gazda sara....
-
kk831228
addikt
válasz
marci1250 #137782 üzenetére
A lenyeg, hogy mindenképpen egy hozzáertő szakihoz kell elvinni, aki tudja, hogy hogy is kellene működnie egy ilyen váltònak, amikor tökéletes...Egy hetkoznapi autôszerel)őnek általaba fogalma simcs hogy kellene működnie. Max. ha neki is ilyen van règòta... Csinálni kell egy menetdiagot is, ès ha a szaki azt mondja rá hogy nincs komolyabb baja akkor ok...
-
kk831228
addikt
válasz
diablo1984 #137791 üzenetére
Azért az tùlzâs hogy hìresen szar... Ezek mèg mindig megbízhatóbbak mint bârmelyik másik...
Rántania nem nagyon szabad csak lágyan, akarmibe kapcsolod... Az olajszivargast meg kell nézni honnan jön, nekem pl. difiből folyt. Ha onnan folyik es a váltòba kevès volt az olaj, akkor az már kitudja miòta kevès...
Kevès olajnál legelőször házramenetbe nem nagyon akar kùszni,vagy sokkal gyengèbben... Legalábbis èn azt vettem eszre amikor egyszer kilyukadt az olajteknő... Rantani akkor se rantott...
-
diablo1984
veterán
válasz
marci1250 #137782 üzenetére
Amúgy faternak van egy autómata terepjárója és az is mikor "sebességbe" rakod, érződik egy enyhe rántás, de ez szerintem természetes jelenség, hisz a hajtás megindul, csak a gázadásra kezdi hajtani a bódét, addig csak teker. Ez még lehet normális, gondolom nem csattan, vagy szedi le a fejed! Az ha nem vált feljebb, az már nem!
De ha ezt olajszivárgás és kevés olaj miatt csinálja, akkor első körben öntsetek bele, ha megjavul, akkor minden okés, nem biztos, hogy kuka a váltó, sokkal egyszerűbb mint pereskedni 1 szimmeringért és 1 liter olajért egy sokat futott híresen szar tiptronicos váltó esetleges hibája miatt, mert a per nyerésének esélye vajnyi kevés így! Beszéltél az eladóval, tájékoztattad róla, hogy szarozik a váltó?
-
válasz
kk831228 #137787 üzenetére
Ez nem urban legend. Barmikor vallalom a tesztet. Varosban Teddy kaccaraszva bekeri a 15 litert. Hozzateszem h sok az 1-2-3-4 kms vasarlos szakasz. Balcsira oda vissza hozza a 10 litert meg pocit alatta.
Mod
Ugyankkor a magas fogyi miatt gyanuzok h valami irkalva lett a gepallaton. Meg is tud indulni ha kell. Ez mondjuk nagyon szubjektiv de nekem nagyonnak tunik.
-
-
#89874944
törölt tag
válasz
bitpork #137475 üzenetére
hihetetlenül jól fogyaszt
csak belváros, nagyrészt hungária dugó reggel 8 , délután 5, párszor meghajtottam tescó parkolóban, jó sok nulla-száz, ahol nem volt dugó nyomtam neki, meg előzgettem a nyomorékokat jobbról-balról... azt hittem lesz vagy 30 liter... ehelyett 15,5
a board nemhogy lefele csal, hanem felfele...
-
kk831228
addikt
válasz
marci1250 #137782 üzenetére
Alaphangon 3-350, ez a minimum... 200 - alatt nem nyùlnak hozzá... Látatlanba nem tudnak sokmindent szerintem mondani... Vannak a váltònak is fődarabjai, amik nem olcsòk. Valòszìnűsìteni tudnak a hibajelensègből, de lehet másik 10 dolog is szèt van kopva, ami a szetszerelèskor jön elő... Egy 300000km - es váltònál vannak kopások, akârhogy cserèltek benne olajat...
Nem egyszerű szerkezet egy ilyen váltò sajnos...
-
marci1250
tag
válasz
bitpork #137764 üzenetére
Az órába 330 ezer van beleírva amit a központi adatbázisból le is igazoltam. 2001-es Passat 1.9 PDTDI Tiptronicos automata váltóval. Most beszéltem az ügyvédemmel, és ő azt mondta, hogy nekem kell bizonyítanom, mert az én érdekem. Akkor tud elindulni, ha van egy árajánlat egy servicestől
-
kk831228
addikt
"Jòvanazùgy..." [link]
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok! Ennek a vezetéknek hogyan kellene lejönnie? Nem akarjuk nagyon feszegetni, de nem látok semmit, ami tartaná... [link]
-
ervinke2
csendes tag
Sziasztok!
Van egy B5 Passatom 1.8 ADR motorral. Ezzel kapcsolatosan lenne egy olyan problémám, amihez rendesen ajánlott lenne egy varázsgömb
de hátha valamilyen irányba tudnátok segíteni elindulni. Kb egy hete kezdte el azt csinálni, ha felmelegszik a kasztni, akkor a bal elejében elkezd valami kopogni. Sebességtől, úthibától, kanyarodástól, mindentől függetlenül. A kopogás nem folyamatos. Bárkinek bármi ötlet?
Köszi előre is!
-
Danex
addikt
válasz
do3om #137760 üzenetére
Mikor megvettük a Jettát 4 évesen 170K km-el mi is ebben reménykedtünk, hogy 5-6 évig jó lesz.
Sajnos mint az autós világba frissen belépve (német, fiatal autó, elmennek ezek 300K-t) jó vételnek tűnt, aztán minél többet olvasgattam, főleg itt, meg aztán a félmilliós Mechatronika hiba 2 héttel a gari lejárta után arra jutottunk ,hogy inkább menjen el.
Már bármi hangot adott a kocsi azt figyeltem mikor villan fel valami ami minimum 200eFt, így már nem is vezettem szívesen, valahol elment a bizalom.
1.5évig volt nálunk, kifizettünk ez idő alatt kb 700-at hitelbe, meg ugyanennyit szervizre és még akkor se kuplung a DSGben, se porlasztók, se DPF, turbo stb ami valahol 200-250eKM között előjön.
Ezek közül a kettős tömegű hallható volt, a 2. sebességet és érezni lehetett, hogy csúsztatja és néha mocorgott oda-vissza egy picit a fordulatszám is ami elvileg injektorra utalhat.
Annyi "mázli" volt, hogy 1.5év alatt kb csak 200ezret bukott a kocsi az árából (nem számolva a szervizeléseket) így beugrónak jó volt az aláírásomban szereplő Offos kocsihoz. (nincs DMF és elvileg EGR sincs így nem kokszolódik, aztán meg kiderül mennyire tartós
)
-
diablo1984
veterán
válasz
do3om #137767 üzenetére
Igen, azért is írtam, hogy míg a DPF nem kínlódik, addig nem csináltatok én sem semmit, az egr hátha kibírja még, bár már autóhipohonder vagyok és már érzem a dolgokat előre(holott lehet hogy nincs is gond...még...)....
Az egr levételre turbót, kipuffot is le kell szedni? Jó volna az enyémet is megtakarítani(már ha segít az még valamit rajta, nálunk is az a gond, hogy rövid távos a dízel(nem akartam többé dízelt venni, de fiatal benzines csak kis turbós van és arany áron, havernak meg volt egy ismert előéletű autója, így bevállaltam, de tudom, hogy az idill nem tart örökké), de ez legalább télen hamar fűt, viszonylag jól húz(pedig lomhának titulálják sokan), szép, modern külső-belső(elegance felszereltség), mondhatnám, hogy kényelmes, de akkor hazudnék, renault után ebbe átülve pattog a kocsi, kemény az ülése és érdekesen azt érzem, hogy tempósabb kanyarokban a segge mintha tekeredne(olyan billenni akar érzésem van tőle), holott ilyen kemény és túlkomplikált hátsó futóműnél ilyet nem szabadna csinálnia(a francia merev hátsó hidas megoldása sokkal jobb volt ilyen téren, pedig az kőkorszak).
mod: a messzire járok vele dologhoz annyit, hogy akartam egy fiatalabb autót, ami bármikor elvisz bárhová, nem rohad, modern, stb-stb, most meg kiderül, hogy ez pont nem ilyen, besírok. Bár assistance van rá kötve, de nem a vontatás a legkisebb költség(2 kisgyerek sem szeret a napon száradni, míg várunk), ha behányik a szekér....
1,4 tsi-sem biztos, hogy jobb lett volna, szívó meg vw vonalon nincs 2010óta, vagyis árulva biztosan nincs.... vagyis van, csak a szívást másképp adják elő az ügyfelekkel.... -
do3om
addikt
válasz
diablo1984 #137766 üzenetére
Nem volt sok korom benne, a csövek is csak a falán volt, gyakorlatilag semmi vészes.
Sajnos az EGR elég rendesen be van építve, és a javítás kimenetele kérdéses volt, szóval cseréve lett. Valamennyire sikerült rendbe hoznom, de nem merném visszarakni, a kis rúd ami mozgatja az elzárót a végén egy csapágy van, az esett szét, cseréltem a csapágyat így jó lett de érezni a mozgásán hogy amiért a csapágy szétesett a rúd lehet hogy szorulva járt és kicsit berágott.
A hűtő része viszont jó ha érdekel valakit az el merném adni nyugodt szívvel.
Amikor beszart az EGR már téma volt mi legyen vele, de levakoljuk, akkor Mágus mondta hogy a DPF-nek nagyon rövid lesz az élete. (még a maradéknál is rövidebb)
Ami lehetőség, ha jó lesz a porlasztó után eldönteni hogy a maradék 2 is cserélve legyen.
Ha megtartom egy szar DPF-et szerezni azt kiberhelni és várni hogy meddig megy a mostanival, aztán DPF-EGR ki.A helyedbe azért ránézetnék a porlasztókra, DPF-re!!!! Lehelt semmi baja de ha valami van legalább tudnád, pl ha messzire járnák vele akkor amikor néztük a porlasztókat már cserélni is kellet volna vagy ottmaradsz valahol az út szélén.
-
diablo1984
veterán
válasz
do3om #137763 üzenetére
tök ugyanaz a motorunk, én nem merem elvinni egy diagra, nehogy elsírjam magam. Azon már gondolkozom, hogy lehet meg kellene taknyolni a verdát, hogy az egr és a dpf kikerüljön az autóból, mert ahogy látom működőképes lesz úgy is a technika(a műszaki oldalát ne nézzük most) és akkor lenne egy mondhatni atom biztos verda, amiből ez a 2 hülyeség hiányzik mint hibaforrás!
De míg a részecske szűrő nem dobja be az unalmast, addig nem akarok kockáztatni, mert ahhoz a dpf-et is szét kellene túrni, amíg meg jó addig nem érdekel, de a múltkori csőtakarításom alkalmával tapasztaltam a moslék sok kormot, szerintem fogok vele szopni hamarosan!
Az egr takarítást nem próbáltátok meg, vagy teljesen menthetetlen volt a dolog?
-
válasz
do3om #137760 üzenetére
Sajnálom, hogy ennyit kellett költened az autóra; de akkor már ne add el, nem fogod viszontlátni a pénzt.
Valóban hátra van még 2 db porlasztó + a DMF, de utána ismét számíthatsz 200 000 gondtalan kilométerre. Ha behal a DPF, arra van alternatív megoldás.Szívesen használtam volna az Off-gépet még egy darabig, arra becslésem alapján 300-at kellett volna költeni - az Opel-szerelő ismerősöm 400-at mondott - a közeljövőben, hogy utána atombiztos legyen és ne kormoljon (szívósor-ledugózás, vezérléscsere, chip, főtengely-szimmering cseréje, fékek cseréje, vmi 5 forintos olaj-vsszacsapószelep cseréje - sok apróság, de sok-sok munka). Erre jön még rá a befecskendezők esetleges felújítása 150 ezerért... ez az autó értékének 1/3-a, ezért kellett mennie. Te már kifizetted ennek a jó részét, ne add el szvsz.
-
válasz
marci1250 #137761 üzenetére
Megtéveszteni szándékosan lehet ebben az esetben talán az elhallgatás útját valósulna meg. Ezt pedig neked kell bizonyítani. Hogyan tudod megtenni ezt hitelt érdemlően?
Adott egy cég, aki-ami használt egy autót idős gondozásra. Maga a tevékenység feltételez nagy futást, ha nem egy otthonban végezte ezt. Ehhez adódik az ótó kora (mennyi idős és milyen típus pontosan ha szabad kérdeznem?), és vélt futásteljesítménye (azért írom véltnek, mert ugye idehaza az óra bármit mutázhat tapasztalat szerint) ami alapján tippem szerint a piacon található felhozatalnak a közepén vagy alatta volt árban.Nem ellened beszélek, ne értsd félre! Csak vannak bizonyos dolgok amit nem lehet elintézni ilyen egyszerűen, pl egy próbakörrel.
-
do3om
addikt
válasz
diablo1984 #137758 üzenetére
Na meg elég cumi ahogy Mágus meg ahonnan vettem a porlasztót is mondták hogy ez nagyon gyakori hiba. Mész az autóval aztán vége ott ahol éppen vagy, nekem 2km-re hazulról szart be, még lassan hazajött 3 hengerrel. Ha messzebb vagyok lehet hívni segítséget, kurvára biztató hogy valahol ott maradsz a híres Volkswagennel.
Az EGR hiba nem volt "vészes" néha nehezen de beindult, viszont lehet hogy ez baszott oda a DPF-nek:
[link]Porlasztó: Hazafelé tartok, rángatott egyet az autó és nem ment tovább csak 40-50-el, a kormány remegett mint állat meg az egész szerkezet, hiba villogott a kijelzőn:
[link]Mágus a porlasztóra már figyelmeztetett jó 1éve (ezért is ment bele a drága Evo disel), a DPF értékei is meg tudja nézni, nálam ez sem biztató, lassan betelik.
-
diablo1984
veterán
válasz
do3om #137760 üzenetére
Elvileg kettőstömegű nincs benne(legalábbis a skodában), így azzal nem kell számolni, dpf az szopóka mindegyikben. Hogy jelentkezett az egr és az injektor hiba, mire kell figyelnem? Én is egy 195 ezret futott példány tulaja vagyok, de sima gázolajat fogok bele tankolni, semmi extrát, de nem diszkont kutakról, hanem csak mol-tól, mikor vettem az autót, akkor azt mondták, hogy a cr tdi nem allergiás a gázolajokra, mint a francia dízelek, az is közre játszott a döntésemben. Jellemzőnem az injektor pusztulást sem mondaná, nem hallottam még előtte ilyenről....
-
marci1250
tag
válasz
bitpork #137755 üzenetére
A cégnek a céginfó alapján nincs autóértékesítői tevékenysége, csak gondozás, idős gondozási tevékenysége. Magyar otthonápolási egesület Céginfó.
Malac én értem az álláspontod, de szerintem az nem egy jó érv az eladó féltől, hogy használt öreg autót vett a vevő. Elismerem, hogy öregebb 300-at futott használt autónál megvannak a kopásból adódó károknak a lehetőségei, viszont itt megtévesztésről van szó. A csütörtöki napon még ehhez hasonló tüneteket sem produkált az autó. Abban az esetben, ha az helyt állna a bíróságon, hogy cégautó és nekem kellett volna felmérnem. -
do3om
addikt
válasz
diablo1984 #137758 üzenetére
OMW prémium, esetleg shell prémium.
Nem használtam + adalékot.1.6 CR-TDI, állítólag ezek a problémásak ebből a szempontból. Az eladó a 2.0-ásat is mondta de ott ritkább a hiba. Ezek új alkatrészek, ha minden igaz gyári skoda 1.6-os porlasztók. A gyári Volkswagen 300 euró lenne, magyarba meg 170 ezertől találtam darabját. Az igazi az lenne ha mind a 4 cserélve van, ez gyakorlatilag az autó árának a fele, szóval kuka a még 7 éves sincs autó.
Szerintem rakom is fel hirdetni, Mágus már cserélt rajta EGR-t az ~340 euro volt tömítésekkel, vacsi új a fék elöl-hátul (minőségi), vátó olaj+minden szűrő cserélve. Várható még 2 maradék porlasztó, DPF, valamikor kettős tömegű, meg ki tudja.
Az autó árának jelentős részebe kerül bele az alkatrész, szerintem nem lesz többet TDI-m, én hosszú távra terveztem de 200e km után úgy látszik minden kuka a motoron.
Én úgy terveztem amikor megvettem 164e km-el 5 évesen, vagy 5 évig megtartom, ez ahogy látom igen költséges móka, nem tudom megéri e. Ha tudnám hogy amiket felsoroltam még cserélem és más nem lesz ez idő alatt még elmenne de már azok is milliós összeg felé járnak. -
aero.
veterán
Bekúszott 4s alá az új RS3
[link]
-
válasz
marci1250 #137752 üzenetére
Légy pontosabb kérlek: cég az eladó ha jól értem - legalább üzembentartó ha jól vettem ki szavaidból. A cégnek van, autókereskedésre tevékenységi köre? Ha igen, akkor meg kell próbálni azt a visszavitelt. Ha nem , akkor az én olvasatomban még kevesebb a lehetőség: céges használatú autónál még nagyobb az elhasználódás veszélye - szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Formula-1
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- További aktív témák...
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- AKCIÓ! GIGABYTE Z370P i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest