Sziasztok!
A következő problémával fordulnék hozzátok:
Adott egy lakás amiben jópáran laknak, albérlők. (köztük én is.) A lakásba Virgin media szolgáltat internetet, már amikor van.. Napi szinten 2-3 modem reset előfordul az itt lakók részéről. Gyakoriak a netszakadások, modem resetig a netleállások. Véleményem szerint igencsak túlterheljük a Virgin modemét. A tipusa
5 szoba, szobánként 1-2 gép, laptop, telefonok, stb...Ha jól számolom, kb 15-20 készüléket kell folyamatosan kiszolgálnia. Mindenki wifin csatlakozik hozzá. Gyakorlatilag szinte használhatatlan a net, minden készüléken.
Szerintetek lehetne tenni valamit a használhatóbb net érdekében? Elvileg a modemhez a jelszót el tudom kérni, ha van valami beállitási lehetőség, az talán kivitelezhető.
Esetleg, a megoldás lehet-e az, hogy a mi szobánk (2 telefon, 2 gép, 1 laptop, xbox) egy routeren keresztül csatlakozna? Javulna valamit a net szerintetek? A szobába csak wifin át juthat el a net. A routernek a szobában kellene lennie, tehát nem tudom kábellal összekötni a modemmel.
Esetleg megoldás lehetne az, hogy a laptopom a wifin át kapott netet küldje a routernak, és onnan kábellal menjen a két asztali gépnek, illetve az Xboxnak? a telefonok meg maradnának wifin, csak a mi routerünkön.
Igy a Virgin modemjének csupán egy gépet kellene lekezelnie, a többit ávenné a routerünk.
A rendelkezésre álló hardverek:
Asus x550c laptop, két USB-s wifi stick, egy kinai csoda, és egy Tp link TL-WDN3200, egy Pci csatolós wifi kártya (X-MEDIA XM-WN3500D).
Router: Buffalo WZR-HP-G300NH2
Kábelmodem: Virgin media VMDG485 Super hub2
Hosszu i sanos nincs, angol billentyűzet, az egyéb helyesirási hibákért elnézést.
[ Szerkesztve ]