Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#42501) honda 1993 válasza mohabá 007 (#42452) üzenetére


honda 1993
senior tag

Őő...
Ezt a részt "átenged a szelepfedel pakolás" csak most látom.
Ez mit is takar? Ez ugye nem a hengerfej?

XD alias IKSZDé

(#42502) AMD Power válasza honda 1993 (#42500) üzenetére


AMD Power
titán

Ha az ékszíj (hosszbordás szíj) elszakad, akkor nem hajtja a generátort, a vízpumpát is ez szokta, a szervót és esetleg klímaszivattyút. Éppen ez, nem tud olyan nagy kárt tenni. Károsodás csak akkor következhet, be, ha utána huzamosabb ideig még üzemel a motor(túlmelegedhet).

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#42503) gban válasza honda 1993 (#42500) üzenetére


gban
Közösségépítő

Arról lényegében (a szerelőm szerint) ránézésre kideríthető hogy milyen állapotban van.
Elvileg csak a generátort meg a szervópumpát hajtja, és nem is szokása megadni magát.
De ha mégis, elmegy a töltés és a szervó, de egyik sem maradandó.
De mondom, ha a szerelő megnézi, és ért is hozzá, és azt mondja, maradhat, akkor egyáltalán nem sürgős a cseréje.

AMD: vízpumpát nálunk nem ez hajtja, és szerintem nála sem - akkor a szervó nélkülire is hosszbordás menne, nem ékszíj.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#42504) honda 1993


honda 1993
senior tag

Köszi a választ mindenkinek.

XD alias IKSZDé

(#42505) mohabá 007 válasza w333 (#42496) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Igen,négy csavar fogja. (a kép nem az Én ótómról készült) :N Amúgy nekem a hátsó tárcsán is 6+1 furat van. :K

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#42506) AMD Power válasza gban (#42503) üzenetére


AMD Power
titán

Jaj tényleg.... Ott biztos nem hajtja a vízpumpát

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#42507) honda 1993 válasza mohabá 007 (#42505) üzenetére


honda 1993
senior tag

Feljebb kérdeztem egyet. Azt megnéznéd? :D

XD alias IKSZDé

(#42508) gban válasza honda 1993 (#42507) üzenetére


gban
Közösségépítő

Ha a szelepfedeles dologra gondolsz, akkor az nem a hengerfej tömítés.
A szelepfedél-tömítést én is most cseréltettem, 15 évesen, 235e km után, az simán engedhet, nem gond, a csere 10 perc, az anyag 1-2 ezer ft - csak figyelni kell hogy milyet veszel, mert azonos motorkódnál is lehet többféle megoldás.
Nekem ránéztek, aha, ez műanyag fedél, ebbe ez kell, kb. ennyi a boltosnak (ha képben van - én Opel boltoshoz járok mondjuk).

Postázást nem vállalok.

(#42509) w333 válasza mohabá 007 (#42505) üzenetére


w333
félisten

Köszi, megnyugtattál :R

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#42510) mohabá 007 válasza honda 1993 (#42501) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

Nagyon leegyszerűsítve: a hengerfej tetején van a szelepfedél.Ez betakarja a vezérmü tengelyeket,és társait,és védi a környezetet,hogy a felkerült motorolaj csak kenni tudjon. :D Mivel a fémet a fémmel tömíteni rendesen nem lehet,ezért kell a szelepfedél pakolás,ami többnyire hengeres alakú gumiszerű anyag ,ami idővel megöregszik,elévül.Ahol megadta magát,ott átereszti az olajat.A képen egy b veki szelepfedél látható.

Körben a szélein,és középen is látszik egy vékony nút,na abba illeszkedik a kerek,gumiszerű szelepfedél pakolás. :K

A szelepfedelet pedig csavarokkal rögzítik a hengerfejre. (a képen 10 csavar)

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#42511) mohabá 007 válasza gban (#42498) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

No akkor álljunk meg:… :)
Honda1993 korábban ezt írta: „Amúgy a komplett vezérlés + vízpumpa csere munkadíjjal 55 ezer Ft lenne.”
Én megnéztem az árakat:
Vezérműszíj klt: 25000Ft (irányár)
Vízpumpa: 10000Ft (irányár) és itt már tudom mi milyen minőség,és mennyibe kerül,és nem csak beleteszik a legolcsóbbat a szervizesek,és még az sem biztos,hogy kapok számlát! Mindezt MINIMUM húszezeré!! :W

Megnéztem a számlámat,2013.06 havi: Munka:1.90 óra. (nincs 2 óra sem hivatalosan) 10.260Ft ! 27% -ÁFÁ-val!! :K
A hosszbordás szíj feszítő görgő cserét azért javasoltam,(5000Ft) mert a csapágyazása hasonló,mint a vezérműszíj feszítő görgőké,és nem is tartósabb.A gép előélete meg nem ismert,ha meg már szét van kapva,Én nem hagynám ki.Én se cseréltettem ki,két éve a sötét éjszakába az országúton behalt a csapágya,de olyan csúnyán,hogy még a csapágygolyók is kirepültek a csapágyból. :O

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#42512) honda 1993 válasza mohabá 007 (#42510) üzenetére


honda 1993
senior tag

Köszi a képeket és a leírást.
De lehet hogy nekem nincs is ilyen problémám, mert amióta le lett pucolva, azóta szép és tiszta.. Szerintetek?

XD alias IKSZDé

(#42513) haddent válasza honda 1993 (#42512) üzenetére


haddent
addikt

Nézd előbb utóbb ezt cserélni kell. Ha nincs sok KM az autóban akkor szerintem elég sanszos hogy szartak rá és a gyári van benne mert "elmegy az még". Ha elszakad akkor kellemetlen lesz, hogy nincs addig autó amíg nincs pénz megcsinálni és/vagy akár komoly károkat is okozhat többszörösét a vételárnak. (+ még ugyanez a költség ugye nyilván).
Magyarul magadnak teszel jót ha mindent kicseréltetsz szép újra, aztán ha nem mész vele rengeteget akkor az maradhat 5-10 évig amennyiben a km -ert nem léped meg.Én biztos nem spórolnék ezen, illetve személy szerint én pontosan spórolok ezen, de csak azért mert leinformált pecsétes vezetett szervízkönyvben ott van, hogy 130 ezernél volt

(#42514) trassher


trassher
addikt

Most hívtak, zárlatos a tekercs. :U Vagy tekercselés vagy veszek új mágnestekercset. Meg is lepett volna ha csak kicsi a hiba. :DDD

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#42515) sitotomi válasza Markizmark (#42478) üzenetére


sitotomi
tag

Részben jó megoldás. A középső kettőt el tudom zárni, a hátsó kettőt nem.
Csak ha pl. egész nap a napon áll a kocsi amíg melózok, akkor a két szellőző az életben nem hűti le az autót, főleg úgy, hogy hátul jön a meleg. :(

(#42516) honda 1993 válasza haddent (#42513) üzenetére


honda 1993
senior tag

Nem akarok spórolni, csakhogy első körben nekem most a vezérlés + vízpumpa cserére van pénzem.
Utána jön a többi (mondjuk úgy hogy megpróbálok fontossági sorrendben haladni)

XD alias IKSZDé

(#42517) zolikaDB válasza trassher (#42484) üzenetére


zolikaDB
veterán

Mondom, nekem is 10W40-et locsoltak bele mindig.
Az 5W40 meg 5e km utan is gyonyoru, a 10W40 meg ugy nezett ki, mintha vmi dizelbol engedtem volna ki.
Ismeros csaj mondja, h az 1.2-es Fabiajanak 40e HUF a szervize. Mondom, mi van? Jaj, hat abban minden benne van, legszuro, pollenszuro is... Ja, az mas. Ugyanilyen koru Opelben 10e- bol megvan...

(#42518) Markizmark válasza AMD Power (#42506) üzenetére


Markizmark
addikt

Ford Transit nevű találmányban a hosszbordás hajtja... :S
Az a szíj hajtja a generátort, a szervo szivattyút, a vákuum szivattyút, a vízpumpát. Épp csak az olajszivattyút nem... A múltkor azt mondta az egyik feszítő, hogy akkor én most szétesek. Megállt a vízmozgás ugye, úgy lehetett csak haladni vele, hogy ha 90 fok fölé ment a víz a blokkban akkor meg kellett állni, amíg lehül. Azóta van harisnya az ülés alatt, hogy legalább a víz pumpát forgassa, ha valami éri a szíjat.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#42519) beg válasza zolikaDB (#42517) üzenetére


beg
veterán

Csak zárójelben: Az olajnak az a dolga, hogy "koszolódjon", tehát lebegtesse azokat az elemi törmelékeket, amik amúgy ennek hiányában a henger és a hengerfal között végeznének csúfos munkát. Tehát én örülök annak, ha pár ezer km után már kezd koszolódni az olajam.

You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.

(#42520) zolikaDB válasza beg (#42519) üzenetére


zolikaDB
veterán

Ez oke, de van kulonbseg olaj es olaj, illetve motor es motor kozt. Mas olaj jon le egy 1994-es passat tdi-bol meg egy 5 eves corolla benzinbol.

(#42521) gban válasza zolikaDB (#42517) üzenetére


gban
Közösségépítő

Csatlakozom beg kollégához - amikor itt kérdeztem, hogy hamis lehet-e az olaj, azt mondták, az a jó ha koszos.
Mert ha az egyik olaj koszos, a másik meg nem, az nem azt jelenti hogy a tiszta az jobb, hanem hogy nem veszi fel a koszt. Pedig fel kellene vennie. Vagyis nem látja el a feladatát megfelelően.
A tiszta olaj csak akkor jó, ha nincs mit felvennie. De ha a másik felvesz sok koszt, akkor van ott mit felvenni.
Nálad pedig azonos motorról van ugye szó, vagyis az ok nem az eltérő motorban keresendő.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#42522) F_Gergely


F_Gergely
őstag

Klímahűtőt ki lehet valahogy házilag takarítani?

(#42523) gzbotii válasza gzbotii (#42489) üzenetére


gzbotii
veterán

Erre valakinek otlet?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42524) gban válasza gzbotii (#42523) üzenetére


gban
Közösségépítő

Tényleg csak ötlet: koszos benzinszúrő, injektor, alapjárati motor?
Olyan mintha nem kapna elég benzint.
Esetleg ac pumpa, bár az szerintem vagy jó vagy nem.
Illetve nem tudom van-e, de hibás adatot közlő légtömegmérő, koszos légszűrő.

Postázást nem vállalok.

(#42525) Declare válasza gban (#42521) üzenetére


Declare
őstag

En meg inkabb azt mondom, tiszta motor, tiszta olaj :P :D

(#42526) Declare válasza gzbotii (#42523) üzenetére


Declare
őstag

egy benzines kocsinal egy egr hiba lehet, hogy egy pucolassal nem orvosolhato nem? Dizelnel eltömödhet, de benzinesnel :F koszos volt nagyon az egr?

(#42527) gzbotii válasza Declare (#42526) üzenetére


gzbotii
veterán

Elegge. De egy pucolas segithet rajta.
Ha nem kapna eleg benzint, akkor gondolom sik terepen se tudna gyorsulni :F

Legtomeg mero az a MAP szenzor?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42528) F_Gergely válasza gzbotii (#42527) üzenetére


F_Gergely
őstag

Lehet banális, nálam a MAP szenzor volt a ludas, valahogy szarul lett visszarakva vagy nem tudom. Lehuztuk, kicsit baszkuráltuk a kábeleket, visszaraktuk és ment, Elötte meg olyan gyenge volt hogy alig ment a kocsi, emelkedőn azt hittem visszagurulok. Valami kontakthiba lehetett.

(#42529) gzbotii válasza F_Gergely (#42528) üzenetére


gzbotii
veterán

MAP szenzor most volt cserelve 3 honapja.
Amit tudok, hogy kozelebbrol cseres lenne az a Lambda szonda.
Ami meg erdekes, hogy csak neha jon elo a baj, mert tobbnyire jol megy. Franc se erti.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42530) Declare válasza gzbotii (#42529) üzenetére


Declare
őstag

Azt nem ertem miert függ össze az emelkedövel... :F ha mondjuk lepadlozod 2000 fordulat környeken, akkor nincs baj?

Szerintem (full-total laikusken) ez a hidegen egyenetlen jaras összefügghet a hibaddal. :F

(#42531) gzbotii válasza Declare (#42530) üzenetére


gzbotii
veterán

Emelkedon, 4-ben 2000 fordulattal jottem, aztan egyszer csak ereztem, hogy fogy el az ero, visszakapcsoltam 3.-ba, kb 2500rpm mand onnan is vissza 2.ba es ugy, 3000rpm-el allig-allig ertem ki. Kuplung szagot nem ereztem.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42532) gban válasza Declare (#42530) üzenetére


gban
Közösségépítő

Nem csodálom hogy nem érted, nem 60 ló visz mint engem :))
Emelkedővel szerintem azért függ össze, mert ott jóval több gáz kell azonos fordulathoz, mint sík terepen.
Így igazából a kevés oxigén is lehetséges ok sima logika alapján.

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#42533) gzbotii válasza gban (#42532) üzenetére


gzbotii
veterán

De akkor csokkenne a fordulat is, nem?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42534) gban válasza gzbotii (#42533) üzenetére


gban
Közösségépítő

Mikor?
Itt nem csökken, hanem nem megy feljebb, ez "ugyanaz".
Csökkenni nem kell, megy amíg bírja oxigénnel / benzinnel / erővel, aztán ott erőtlen lesz, ami értelemszerűen emelkedőn jobban kijön, mert oda több erő kell.
Aztán lehet egy sima kontakthiba, vagy gyári hibás az új MAP szenzor, bármi lehet - látatlanba nehéz (bár nem tudom ha látnám, okosabb lennék-e :B ), te kértél ötleteket, csak azért kezdtem sorba venni a dolgokat, hátha....

Postázást nem vállalok.

(#42535) zolikaDB válasza gban (#42521) üzenetére


zolikaDB
veterán

Ketten vagyunk itt, akik Mannol 5W-40-el járnak, és kb majd annyi km után az olaj elég tiszta. Sőt, azt hiszem, mindketten sokat pályázunk. (én havi 2000km-t) Gondolom, ez is befolyásolja, nem? Vagy a Mannol egy fos :DDD

(#42536) gzbotii válasza gban (#42534) üzenetére


gzbotii
veterán

Szerelom le akarja szedni hetfon az injektorokat es elkuldeni tesztre. Ami megint nem lesz olcso mulatsag. Foleg ha nem is azokkal van baj...

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42537) Markizmark válasza gzbotii (#42536) üzenetére


Markizmark
addikt

Egyik pillanatról a másikra gyengül el az autó?

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#42538) gzbotii válasza Markizmark (#42537) üzenetére


gzbotii
veterán

Ja. Amikor elhoztam a szervizbol, furan ment ugy 500m utanna minden okes volt. Tegnap meg forditva. Kezdetben ment jol

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#42539) trassher válasza gban (#42521) üzenetére


trassher
addikt

Azért az sem mindegy hogy hány km után lesz fekete az olaj. Kimerem jelenteni hogy nekem az 5w40 sokkal jobban teljesít mint a 10w40. Már van "színe", sokkal csendesebb vele a motor hidegen.

Lett volna 16.200-ért utángyártott mágnestekercs, a tekercselés pedig 5-6000 lesz azt mondta a tekercselő. Úgy voltam vele hogy próbáljuk meg, állítólag legkésőbb keddre kész. Ha jó akkor jó, ha nem akkor lezártam a klíma kérdést és hagyom a francba.

Redmi Note 7

(#42540) adorjant válasza trassher (#42539) üzenetére


adorjant
senior tag

Delphi vagy Behr?
Delphi eleve sokkal hangosabb,amikor még megy,akkor is :DDD

(#42541) gban válasza trassher (#42539) üzenetére


gban
Közösségépítő

Itt csak annyiról volt szó, hogy azért jobb az az olaj mert tiszta, a másik meg koszos volt.
Én meg csak annyit akartam mondani, hogy nem attól jobb egy olaj hogy tisztább, és ez még akár rosszat is jelenthet.

zolikaDB: Mannolt nem használtam, de szerintem tuti nem lehet rossz.
És azért tiszta mert 10w40 már összeszedte a koszt :DDD

[ Szerkesztve ]

Postázást nem vállalok.

(#42542) trassher válasza gban (#42541) üzenetére


trassher
addikt

Én teljes mértékben értem hogy mire gondoltál de a 10w40 akkor sem való 16 szelepes opel motorba. Ehhez kapcsolódóan is írtam az opel-es reklámot. Láttam írták hogy akkor még nem volt dexos2, viszont visszafelé kompatibilisek a szabványok. Egy márkaszerviz ne öntsön már olyan olajat az autóba ami nem bele való.
A 10w40 nálam a 10.000km-es periódus végére fekete volt de én ki is hajtottam pár alkalommal szépen az autót. A mostani 5w40 is kezd már sötétülni, majd a végére az is tuti fekete lesz. Én abból látom hogy ez jobb neki hogy nincs indítás után 2-3 másodpercig égő olajnyomás lámpa és hidegen sokkal szebben jár.

adorjant: Nem tudom melyik fajta van benne és meg sem tudom nézni mivel nincs itthon az autó. :) Nem érdekelne hogy hangos, a menetzaj úgy is elnyomja. Elég szar a tudat hogy vettem egy autót, direkt kikötésem volt a klíma és 1 percig ment amikor elmentem kipróbálni megvétel előtt.

Redmi Note 7

(#42543) haddent válasza trassher (#42542) üzenetére


haddent
addikt

Egyébként ha már szóba jött, az mitől lehet, hogy hidegindításnál (napi 1.) az olajnyomás egyből eltűnik ahogy megforgatja a motort, 0 másodperc igazából. Ha melegen indítom akkor is. Viszont néha, ha meleg motor leáll, de teljesen nem hűl ki, viszont azért kicsit már ülepszik (pl. 1-2 óra nyáron), akkor előfordul, hogy indítás után kb 3 másodpercig ég még a lámpa. Tudom, hogy ennyit kb. bármikor éghetne teljes nyugodalommal, de mégis? :F

(#42544) gban válasza haddent (#42543) üzenetére


gban
Közösségépítő

Lehet hogy addigra még nem folyt le az összes olaj, és így kevés van a pumpánál?
Nem ismerem a lelkivilágát, de az is lehet hogy pár perc alatt le kell folyni a meleg olajnak, így nem ez lesz az oka.

Postázást nem vállalok.

(#42545) Calogero válasza trassher (#42542) üzenetére


Calogero
addikt

Nem tudom hogy megvan-e neked.
G Astra Használati útmutatója: [link]
PDF 112 oldala írja hogy milyen olaj használható.

(#42546) trassher válasza Calogero (#42545) üzenetére


trassher
addikt

Igen megvan de ez a kézikönyv nem ma készült, akkor még nem volt a dexos2 szabvány. Mindig az aktuális előírás a mérvadó mivel az újabb szabványok visszafelé kompatibilisek. Szóval a dexos2 érvényes a g astrára is, mindegy mi áll a kézikönyvben. Én legalábbis így tudom, természetesen ez nem szintírás de az tuti hogy nálam jobb az 5w40 a 10w40-nél. És még azt sem mondhatom hogy keveset futott az autó mivel 216.000 km van benne.

Redmi Note 7

(#42547) sasa58 válasza haddent (#42543) üzenetére


sasa58
tag

Helló!

Én ebben az ügyben már futottam néhány kört.
Próbáld meg először úgy indítani, hogy megvárod míg elalszanak a visszajelzők (már aminek el kell aludnia), majd úgy, hogy rögtön indítasz. Kíváncsi vagyok mit tapasztalsz!

(#42548) haddent válasza sasa58 (#42547) üzenetére


haddent
addikt

Hello

azt is próbáltam épp múltkor, akkor ugyanez volt. Tehát még egyszer: esetek 99% -ban egyből eltűnik az olajlámpás, olyan hamar hogy azt el se várná az ember, főleg reggel 1. indításra hidegben télen is. De néha ez megtörténik, hiába van gyújtás, elalszik aminek el kell, akkor indító, akkor is van, hogy néha 3mp kb. :F :F

(#42549) trassher válasza haddent (#42548) üzenetére


trassher
addikt

Mindig megközelítőleg vízszintes talajon állsz az autóval?

Redmi Note 7

(#42550) sasa58 válasza haddent (#42548) üzenetére


sasa58
tag

Nekem akkor alszik el egyből az olajnyomásjelző, ha egyből indítok. Ha megvárom, míg elalszik a többi, és utána indítok, akkor 3 mp és ez 100%-ban így működik. (Z16XER).

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.