- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faterkam
addikt
Jaj, akkor kutakodom még, egyenlőre ezt találtam, annyi hogy közel vannak :/
-
Declare
őstag
válasz
F_Gergely #42146 üzenetére
Ezek jok, mi minden evben, mindegyik kocsiba tavasszal nyomunk egy ilyet. Klimat, belsö levegökeringetest benyomod, max ventillator fordulat, max hütes, megnyomod a flakonon a "gombot", kiszallsz, szepen elgazositja az autot es par perc alatt kesz
Sajna nekem tel utan most megint eleg büdös, ilyen poshadt szagu, amikor bekapcsolom vagy lekapcsolom a klimat
, szerintem elviszem egy ilyen ozonos pucolasra, amit itt is irt valaki....a masik autoinkba minden evben szepen nyomunk egy ilyen klimabombat es nincs is szag. Szerintem az elözö tulaj nalam ezzel nem foglalkozott
-
gban
veterán
válasz
Faterkam #42144 üzenetére
Legfontosabb hogy megbízható helyre vidd.
Én régen cseréltem (egy biciklis lefejelte, ő volt a hibás, aztán mondta, nincs baj, mehetünk tovább... persze, mondom, mentő, meg kárrendezés után - hát ő ezt nem tudja kifizetni - mondtam neki, akkor jön a rendőr is), még a Kadetton, vagyis kb. 2000-ben, nem tudom azóta mi változott, de akkor azt mondták, aki olcsón csinálja ahhoz nem szabad vinni.
Oka pedig, hogy abból az árból csak egy fél tubus ragasztó jön ki, vagyis nem nyomják bele rendesen az egészet ahogy kell. Akkor meg sanszosan beázhat.
Mert akkoriban baromi drága volt a ragasztó - ha jól emlékszem, 30 fölött volt, ebből 12-16 volt az üveg, 10 volt a ragasztó beszerzési ára, a többi meg a munkadíj.
Volt aki 12-ért betette volna, de többen is mondták, tuti nem dolgozik ingyen, így valószínű kispórolja az anyagot. -
Declare
őstag
válasz
Damage #42108 üzenetére
evente 60 ezret mesz??? Atyavilag
a fura zaj amit hallasz a klima rendszer. Valami levegö lamellakat allit. Amikor kinyitod a kocsi ajtajat akkor is kell hallanod. Valami olyasmi, hogy amikor becsapod az ajtot ne legyen nagy nyomas hirtelen a kocsiba vagy ilysemi. Valamit kinyit/bezar.
Sajna egy tipikus H astra betegseg melegagya. Az az allito rud vagy valami mi elkopik es akkor azt cserelni kell.
Nagyon konkret vagyok tudom a sok valamivel
, de tudom amit tudnom kell. Ha ez az egyenletes dönnyögö hang zakatolos kattogos, raccsogos hangra valtozik, pont ezt fogom megmondani a szerelömnek, amit irtam es bizom benne, hogy tudni fogja mit csereljen es hogyan...de meginkabb bizom benne, hogy nekem nem fog elkponi
-
Faterkam
addikt
Rég írtam ide, sajnos most sem fene nagy örömömben :/ Egy belső udvaron parkolok a H Astrával, és reggel szól a leányom, hogy betört az üvege. Nézem, és az első szélvédőre esett valami, a tetőről, kb. 35-40cm hosszan két írányba repedt meg. Egy komoly becsapódási pontban a legmélyebb, de csak a külső réteg, a belső szerencsére nem repedt meg. Utána néztem, mindenhol cserét mondanak, mondjuk én is azt akarok. Az árakat nem tudom, de 30-40eFt között mondták. A kérdésem ezek minőségben megegyeznek a gyári üveggel? A forgalomba helyezéskor raknak rá hologramos matricát, jobbra le, avval ilyenkor mi lesz? Életemben nem cseréltettem szélvédőt, Tapasztalataitok?
Előre is köszi!
-
AMD Power
titán
válasz
7Sony7 #42138 üzenetére
Más újabb autónál sem olcsóbb egy Ft-al sem egy kettestömegű. Sőt még drágább is inkább... Tesóm 1999 TDi Toledójába is vagy 250e Ft lett volna normál áron.
F_Gergely: Én a Poloba ezt használtam.
-
Declare
őstag
válasz
Damage #42102 üzenetére
Ugyan ez a motorkod, ugyan ezek a dolgok
Ahogy irtak is, ha felmegy a fogyi az a dpf regeneralas. Milyen gyakran csinalja Neked? Hogy hasznalod a kocsit jobbara (varos/föut/palya?). Nekem ha csak helyben forgolodok akar 300km -kent is kezdi a regeneralast. Ilyenkor ha nem muszaj nem szabad leallitani. En ilyenkor szoktam vele menni egy kört ilyen 3000 körüli fordulaton, hogy szepen kiegjen.
A huhogo hang nekem is van, nem talaltam ra egyertelmü valaszt, bar pont most latom, hogy youtuube-on kommenteltek uj opciokat. [link] mostanaban nem foglalkoztam vele, mar megszoktam.
-
F_Gergely
őstag
Nem értem én ezt a klímát, tegnap elmentem a szerelőhöz, megnézte a gáz nem engedett az van. Bedugja a hőmérőjét 8 fok... Hát bazzeg... Nem igazán értem mitől lehetett. Na mindegy legalább tudom jó.
Klímát ti mivel tisztítjátok? "bombát" kerestem de nem igazán találtam sehol csak ilyen befújós habos cuccost, azt meg nem szeretnék a szivacstömítések miatt. -
Markizmark
addikt
válasz
7Sony7 #42134 üzenetére
Ha nem jön le egy ilyen csavar, akkor az működni szokott, hogy előtte bemelegíted a rendszert, jó melegre, és aztán az előzőleg 1 napig a mélyhűtőben tárolt crovát ráteszed a csavarra, ettől a csavar kihül, zsugorodik, a helye meg úgy ahogy meleg marad és így talán enyhül a szorítás. Izzítógyertyát Fordon csak így lehet törés nélkül kiszedni, nagyon óvatosan. Túl vékony és hosszú a feszegetéshez. Ha az beletörik akkor lehet leszedni a hengerfejet ...
-
Dio111
tag
válasz
7Sony7 #42134 üzenetére
Van bizony komplett sztt lendkerék, kuplungtárcsa, szerkezet.
A buszba raktunk ilyet mert olyan fajta volt benne amit srhonnan se tudtunk szerezni mert időközbe változtattak rajta és a komplett szett még az utángyártottba is horror lett volna.
Eddig semmi gond vele bő 100k km után. -
7Sony7
addikt
válasz
trassher #42131 üzenetére
Ja, hogy kuplung is van hozzá! Úgy már lehet, hogy ok. Ezek szerint nem csak én vagyok sóher.
vebbful: Lángvágó?
Egyébként tudom milyen, mikor nem lehet hozzáférni egy csavarhoz. Vannak ezek a racsnis csillag-villások, nagyon sokat tudnak segíteni. Persze van, ahova az sem fér...A minap le akartam szedni a katalizátort, hogy megnézzem, milyen állapotú. Azt hiszed lejött? Pedig hozzáfértem (igaz, nehezen, fekve) rátettem a kulcsot, már odahúztam a kipuff csövet a kasztnihoz, de nem lazult meg, még hosszabbítóval sem. Attól tartottam, lesarkalom a csavart, úgyhogy inkább úgy hagytam. Majd egyszer, lehet megmelegítem, vagy nem tudom.
-
Markizmark
addikt
válasz
7Sony7 #42130 üzenetére
7 óra? Órabérbe vagy?
Ketten voltunk és még így is. Hosszmotor, jobb oldalt van az adagoló a szívósor, EGR alatt és a lánc mögött ugye.
Alulról takarja az olajszűrőház, hátulról az önindító.
Az a baj, hogy nem hajlik elég helyen a kezünk, némely csavaron csak 1/16-odokat tudtunk tekerni, olyan szűk helyek voltak. A szívósort 9 csavar fogta, EGR-t vagy 6, csöveket, bilincseket nem számolom, adagolóban van 4 lánckerék csavar, 3 ház csavar szemből és még 4 a lehető legrosszabb helyeken belül-alul + még a 4 cső a porlasztók felé, aminek a végein 1-1 anya van. Miután mindent kitekertünk, jöhetett a kihajtogatás, az egy élmény volt, aztán meg a másikat behajtogatni és betalálni a lyukakba... nem is folytatom.
Ezt napi 8 órában, óránként 10k alatt nem csinálnám.
(#42131) trassher Sima lendkerék, leszabályzás után törött el a főtengely még szívó dízel fordon. Ugyebár a lendkerék is centírozva van furatokkal, az esztergálás során borulhatott meg az egyensúly ami fél év után kifárasztotta a főtengelyt. De persze egyáltalán nem biztos az összefüggés.
-
trassher
addikt
válasz
7Sony7 #42125 üzenetére
Kuplunggal együtt kell cserélni és akkor nincs gond. VW csoport szinte összes motorjához lehet kapni komplett átalakító készletet, természetesen a kettőstömegű árának töredékéért.
vebbful: Ha szétment a kettőstömegű akkor nem ritka a főtengelytörés de pont ezért van az átalakító készlet kompletten mindennel együtt.
-
7Sony7
addikt
válasz
Markizmark #42126 üzenetére
7 óra? Órabérbe vagy?
Igen, amúgy vannak olyan motorterek, hogy 1 óra bontás, és még akkor éred el amit le akarsz szedni.
-
sziku69
őstag
válasz
haddent #42124 üzenetére
"Egyébként valaki nem szokott M5 bevezetőn járni?"
Mostanában én is egyre több rendőrt látok. Én a 4-es út, és a 31-es környékén vagyok "érdekelt."
Nagyon sok mostanában az illegális bevándorló. Lehet hogy köze van hozzá. Bár a határ nem itt van, de vélhetően erre jönnek, ha Szeged alatt jönnek be. Lehet túl élénk a fantáziám.
-
Markizmark
addikt
válasz
haddent #42124 üzenetére
Az olajat mindig vízszintes talajon nézd, meleg motornál, pár perc állás után. Ha nem ugyanolyan körülmények között csekkolod akkor fölösleges következtetéseket levonni.
Járó motornál lesz a legkisebb az olajszint, majd leállítás után kicsit több, órákig állva pedig a legtöbb.
Egyébként nem kell cserekor sem egy hetet várni mire minden kijön. Én meleg olajhoz öntöttem wynss öblítőt, azzal furikáztam 10 percet max 2000-es fordulaton aztán leengedtem. Mindent kihozott, jó fekete is volt és jó híg is (meg jó meleg is ... sikerült magamat beterítenem vele, amikor a szűrő beleesett az előzőleg leengedett, szinte forró olajba, pont a pofám előtt)
(#42125) 7Sony7 Én sem bízom a módszerben, valamiért így lett kitalálva, ehhez lett kalibrálva minden. Hamar össze lehet szedni egy főtengelytörést egy kis kiegyensúlyozatlanság miatt.
Nálunk előfordul mindenféle technika, magunk szereljük a szarjainkat.
Szívó benzin, szívó dízel, mechanikus adagolós, de elektromosan vezérelt TDDi, meg a csoda azzal a bizonyos kettős tömegűvel egy TDCi. Épp ma cseréltünk adagolót a tddi-n, mert beragadt csuma előtöltésen, csörgött mint a vekker, ku**a keményen járt a motor. (Bosch VP30). 7 órás meló volt kihajtogani a szar adagolót és betenni a bontottat és még nincs vége mert csak reggel lesz hozzátanítva az ECU-hoz, addig azt se tudjuk jó-e a bontott cucc.
-
7Sony7
addikt
válasz
Markizmark #42120 üzenetére
Na jó, csak az meg már kókányolás. Azt írják, így meg előbb utóbb kinyiffantja a kuplungot.
-
haddent
addikt
válasz
sziku69 #42113 üzenetére
Ha szakad a szíj? "csak" 300 ezer? Egy motorgenerálért az még elfogadható. Jó persze kissebb vagyon, dehát mégiscsak az ultimátum szentgráll mindent megoldó csodamegoldás ami után nincs olyan hogy nem megy
Bár volt egy cikk, régebben linkelte valaki, generál és generál közt is ég és föld a különbség, nem mindegy hogy jóska csinálja vagy profi cég.
johnny82 Hát ez kényes dolog, mert amikor megengeded a csavart akkor elkezd könnyezni, de az semmi. Addig nem jön rendesen míg kinnt nincs a csavar a kezedben, akkor viszont elkezd ömleni teljes keresztmetszeten. Most ott te hogy méred ki a 4 deci felesleget és zárod vissza, hát...
Egyébként valaki nem szokott M5 bevezetőn járni? Budapesti részén, ahol 70- el lehet menni, aztán egy ideig 50-el megint 70-el? Mert mostanában minden reggel és este rohamrendőrök állnak a felette átívelő gyalogos hidakon, érdekelne, hogy azmiaz?
-
7Sony7
addikt
válasz
Markizmark #42115 üzenetére
Á, értsd jól.
ha olyan autóból amibem van, átülnék egy ugyanolyanba, amiben a hagyományos megoldás van. Tehát rendesen, rugókkal.
-
Markizmark
addikt
-
sziku69
őstag
válasz
Damage #42108 üzenetére
Német nyelvű szervízköve van. Vezetve volt végig. Csak nem beszélek németül (se).
Nem nagyon akarom halogatni a cserét, de most rengeteg lesz a kiadásunk más okokból. Jó lenne, ha még nem kéne benne cserélni. Este átnyálazom valahogy a számlákat, hátha valamit találok. Most 155k van benne. Ha 90ezertől átnézem valamit csak találok.
Nézegettem a szetteket hozzá. 35k + vízpumpa + munkadíj. Talán 50k-ból megúsznám.Tudom 300k is lenne, ha szakadna a szíj.
F astráknál (1.4 es 90 lovas) úgy tudom 60 ezer km a vezérlés. Remélem jól tudom?
-
Damage
senior tag
válasz
tboy93 #42111 üzenetére
2.0 dti (101LE) "G" Astra-nal volt. Igazából ezt leszámítva hűtő csere, kopó alkatrészek cseréje (gumi, fékpofa, tárcsák, szűrők stb.), 2x szélvédő. Semmi más gondja nem volt. 493000km-t tettem bele, amikor megadta magát a sebváltó. Eladtam így hibásan (hamar el is vitték), kicserélték a sebváltót (én a kuplungra gyanakodtam, nem jártam utána). Tavaly ősszel beszéltem az új tulajával utoljára, aki nagy megelégedettséggel használta már akkor a kicserélt sebváltóval. Tegnap véletlenül megláttam, pont előttem araszolt a sorban. Örömmel konstatáltam, hogy még mindig gurul és szép állapotban van! (500k km)
Nem kormolt (szerk.: és nem volt lilás füstje sem), és volt benne erő, amikor kigyorsított előttem!
Tényleg elnyűhetetlen darabok ezek! (tény, hogy 10 ezrenként abban is cseréltem az olajat, szűrőket)
Jó érzés volt látni azt az autót, ami majdnem fél millió km-en át kiszolgált!
Szerk.: örülök, hogy jó kezekbe és szerető tulajhoz került! -
Damage
senior tag
válasz
PhaetonV10 #42106 üzenetére
Értem, így is köszönöm! 10000km-enként cserélem az olajat, olajszűrőt, gázolajszűrőt. Ez nagyjából 2 havi időintervallumonkénti esedékességet jelent a mostani felhasználás mellett.
Kíváncsi vagyok, hogy mi okozhatja ezt a rejtélyes "huhogós" hangot. Alapjáraton hagyva lehet hallani néha 2-3 mp-ig. És ha leállítom az autót, kb 3-5 perc múlva valami fura "zaj" jön a műszerfalból. Ez mi lehet?
Még egy kérdésem lenne. Érdemes chipeltetni az autót? 110LE alapból, de láttam ugyanilyen motorral 125-130 LE-s változatot is. Nem akarok streetfighter-kedni, piros lámpától pirosig gyorsulgatni. A fogyasztás miatt érdekelne. Amennyiben igen, melyikhez érdemes menni? (akár privátban is adhattok tippeket)Szerk.
Sziku69: szerintem 100-120 ezrenként érdemes. Jobb megelőzni a bajt. És ne feledd néha a görgő cserét!
Nálam a 2.0 dti-ben (vezérműlánc) a görgők csavarjai adták meg magukat 300-400 ezer km után. -
sziku69
őstag
Sziasztok!
Tudja valaki tutira, hogy egy Corsa c 1.7 dti isuzu motoros masinának mennyi a vezérműszíj csere periódusa?
Y17DT a motorkód. 2002.12 havi. -
Damage
senior tag
válasz
PhaetonV10 #42103 üzenetére
Köszönöm, ez megnyugtató! (gondolom a fura hangra válaszoltál és nem a magasabb fogyasztásra)
-
Damage
senior tag
Üdv mindenkinek!
Több, mint 1.000.000 km-t vezettem le Opelekkel. Kezdetben 1.6D (Kadett), majd 1.7td "F", 2.0dti "G" Astra és egy jó ideje 1,7 cdti "H"-t nyúzok.
A lényeg: a mostaninál (motorkód: z17DTJ) alapjáraton 0,4-0,5 l/h fogyasztást ír alapesetben. Ami néha felmegy 3l/h-ra (ilyenkor nem csak alapjáraton, közlekedve is nagyobb átlagfogyasztást jelez). Ha leáálítom és újra indítom az autót, újból 0,4-0-5 literes alapjárati fogyasztást ír. Ez természetes? Mi miatt lehet?A másik: egy érdekes hang. Nem saját video, de ezen is hallani a 4. és 16. másodperctől. Fura "huhogó hang". Néha alapjáraton is csinálja, anélkül, hogy túráztatva lenne a motor.
Fura hang 4. és 16. mp-nél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- VoLTE/VoWiFi
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 3840x2160 - 138Hz / 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Xiaomi Poco M6 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32GR93U-B - 32" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Csere-Beszámítás! Huawei Matebook D15 R7 3700U / 8GB DDR4 / RX Vega 10 / 150GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest