Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
osonte
őstag
válasz lapalapa #103950 üzenetére
Azért nem merek árat mondani, mert nem Ft-ban van meghatározva az ára és én sem láttam árlistát sem, viszont a HVG írta, hogy a legolcsóbb verzió 7 millió Ft: [link] . Amit én hallgattam a nagy piros a képen, az előző hozzászólásomban, az ha jól emlékszem 27 millió Ft volt utolsó infóm szerint (de ha tévedek, akkor bocsi). Bár nem mondtam pontos árakat, de így nagyjából el tudod helyezni őket árkategóriában. Több országban árulják, tehát nem a magyar piac a "fő" árképzés szempontjából. A németek például milliókat locsolnak el csak kábelekre... tehát nekik nem nagy durranás ezt az összeget kifizetni. Ami miatt egyedülállóak ezek a fajta elektrosztatikus hangfalak, hogy olyan problémákat sikerült megoldani bennük, amiket a világon senki másnak. Például sokan alulra kicsi mélynyomókat helyeznek, mert az elektrosztatikus rész nem tudja a megfelelő mélyet, itt például nem így van, de részletesebben ne kérdezd a technikai hátterét, csak annyit tudok, hogy olyat csináltak, amit még másnak nem sikerült. Nyilván ez benne van az árban is.
Azért vannak hazai vevők is: [link] .Honor 200 Pro
-
Ba cy lus
addikt
válasz Polllen #103947 üzenetére
Én simán elhiszem.
Mindenféle stílusú zenével szeretem, de nekem komolyzenén villantja meg igazán a tudását: ennél életszagúbb produkciókat fejhallgatóval még nem hallottam. Bár nekem azért nincs annyi tapasztalatom fejhallgatókkal, mint neked. Ez nem azt jelenti, hogy szerintem nincs tőle technikailag jobb, de azt tartom, hogy manapság technikailag nem a helyén kezelik a HD650-et, vagyis alulértékelt. Sok a hiedelem meg a félreértelmezés a hifiben.
[ Szerkesztve ]
-
szaki58
aktív tag
válasz milkabrams #103868 üzenetére
Meg jött az új fejes erősítőm. (Topping A70 Pro) Semmiféle ortopéd kiemelés nincs!! Amit én is hallottam, annak nyoma sincs. Helyette dinamika, mély hangok és végtelen tisztaság térrel. Most pl Chie Ayado.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
válasz Polllen #103954 üzenetére
Más a HD6XX hangja, mint a HD650-é?
Nekem volt mindkettő, de a sötétebb, süppedősebb hangú HD650 még régi szériás volt. Ennek nagyon finom plüss fülpárnája volt, az újabbak már nem ilyen finom szövetből készülnek. Gondolom ez is oka a hangbeli különbségeknek...Wherever you go - go with all your heart.
-
Ba cy lus
addikt
válasz Polllen #103954 üzenetére
De tartok tőle, hogy a HD6xx elé is csak az esetek igen kis részében kerül olyan erősítő (sőt még kevésbé, mert ha már relatíve olcsó, az elé pláne nem tesznek HD650-hez mérhető árú erősítőt), mellyel a valódi képességeit mutatja, így ez csak megszilárdította a kialakult téves képet.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
-
Remus389
veterán
válasz osonte #103951 üzenetére
Életem legnagyobb élménye volt, viszont veszélyes, mert utána otthon nehéz lesz zenét hallgatni.
Lehet egyszer kipróbálom a 27 milliós hangfalat (végülis le tudok utazni Bajára, előtte írok egy email-t hogy jönnék, nem ez a probléma ), de ha utána minden más rosszul fog szólni, még a Soltanus meg az ADX5000 is, akkor lehet érdemesebb kihagyni.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
-
osonte
őstag
-
Ba cy lus
addikt
válasz Remus389 #103965 üzenetére
Ne viccelj már, a müpában, zeneakadémián százszor jobban szólalt meg eddig bármilyen komolyzenei mű, amit hallottam, mint akármilyen felvételről akármilyen high-end rendszeren. Ha tudni akarja az ember, mi a helyes irány a hifiben, a valóságot kell etalonnak tekinteni hangminőség szempontjából. Máskülönben a hifinknek semmi köze nem lesz a realitáshoz, de valószínűleg még zenéhez se nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Remus389
veterán
válasz Ba cy lus #103967 üzenetére
És hol ültél a Müpában? A szélén, a közepén? Köhögtek közbe egyes kedves hallgatók?
Javaslom hallgasd meg a Soltanus-ról egy koncertfelvételt, profin elhelyezett mikrofonról.
Lemossa a müpás élményed, kedves Bazillus
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
Remus389
veterán
válasz RetepNyaraB #103969 üzenetére
Ebben van valami, hogy szintetikus, életszerűtlen.
De tisztán a hangminőség szempontjából (pl Mari néni nem köhög bele vagy fújja az orrát, pont ott van a mikrofon ahol teljesen ideális, nem ahová éppen kapsz jegyet) a Soltanus(vagy hasonló) egy profi felvétellel jobb a hangminőség szempontjából.
stellaz: ugyanezt válaszolom, hangminőség szempontjából jobb egy profi, szintetikus felvétel, mint az életszagú valóság
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
Ba cy lus
addikt
válasz Remus389 #103972 üzenetére
Attól lesz jobb, mert senki nem köhög bele (de amúgy beleköhög ott is, ha azt veszik fel)? Ne vicceljünk már. Dinamikában verje agyon a felvétel a valóságot, sok sikert hozzá!
Az az igazság, komám, hogy te olyan menthetetlen eset vagy már ezek szerint, hogy a valóságban is a hifis élményeket keresed ahelyett, hogy észrevennéd, amiben az több. És az bizony nem csak az élmény, hanem kőkemény hangminőség.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
veterán
válasz Remus389 #103972 üzenetére
Nem értek veled egyet De eleve nem is lehet több infó a felvételen, mint amit élőben hallasz és akkor ott a dinamika, hangnyomás, stb kérdése. A köhögő néni pedig zavarhat, de akkor ne ájuljunk el, ha halljuk a felvételen, ahogy kopog a hangszer, vagy levegőt vesz valaki. Pl. a harmonika hangját naponta hallom, fejesen meg sem közelíti az élmény, ráadásul tökre zavar, hogy a felvételen hallani a gombok kopogását, míg élőben egyáltalán nem hallani semmi ilyesmit.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
veterán
válasz Remus389 #103974 üzenetére
Én hallottam a 20+ milliós Senheiser HE1-et. Egy kiváló fejes, remek szórakozás, de köze nincs egy jobb hangzású élő előadáshoz.
Nemrégen még közvetlenül is volt alkalmam gardrób szekrény méretű hangfalakon meghallgatni egy felvételt, amit utána két hegedű művész is eljátszott ott élőben. A kettő csak nyomokban hasonlított egymásra és nem a hifis előadás volt a nyerő, még ha az is élvezetes volt. És akkor itt nem egy szimfonikus zenekar kapcsolt rá, vagy a müpa többszáz milliós orgonája, csak két hegedű.
-
Ba cy lus
addikt
válasz emiki6 #103970 üzenetére
Nem értem, miért kell mindig úgy emlegetni a valóságot, mintha az szükségszerűen rossz lenne. Van rossz része is nyilván, de egy hangverseny jó zenészekkel, akusztikával nem tartozik ezek közé. Máskülönben el sem mennék. Ha valamiben érdemes a valóságot idealizálni, az pont az akusztikus, hangosítatlan zene.
-
Remus389
veterán
válasz stellaz #103979 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű, egy studiofelvétel esetén mindig arra törekszik az előadó és a hangmérnök, hogy tökéletes legyen, minél jobb.
A legtöbb esetben, a koncerteken nyújott produkció, alulmarad, ilyen-olyan okokból.
A legritkább esetben hallani olyat, hogy a koncerten éppoly jót vagy jobbat tudnak produkálni, mint steril körülmények között.
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
stellaz
veterán
válasz Remus389 #103982 üzenetére
De ezek nem is számítanak. Jó zenészek jól fognak játszani, lehet, hogy még jobban is, ha elkapja őket az érzelem. A fejes meg csak egy fejes marad, akár milye jó is, de a hangfal is csak ilyen. Ahogy a legjobb házimozi sem hozza az IMAX mozi élményét.
Kraftwerket hallottam az arénában, az úgy szólt, hogy egy életre szóló élmény volt.
[ Szerkesztve ]
-
bitrograde
senior tag
Friss élményem a PFZ Ligeti-estje Kelemen Barnabással. Sok sikert annak csak a töredékének a reprodukálásához, pl. a dinamikában. Az élményt az hagyjuk is. Meg a zenét.
-
bbuffy
senior tag
Én 20+ éve hifizem, sok ösvényt megjártam, de azt hogy az otthoni zene valamilyen tekintetben is veri az élőzenét, hát...nagyon kell kutatnom hogy volt e ilyen infó bárkitől is. Rengeteg kiemelkedő cuccot hallottam, volt is sok, most se fos, de nincs az a hifi ami egy Müpa hangosítatlan koncert élményét, szintjét visszadja. Ha valaki steril stúdió zenére vágyik, tegye azt, de az is messze van a tökéletestől. Ha valaki ebben utazik szive joga, de neki ajánlom ezt a viccet:
Egy ember a sztrádán halad és hallgatja a közlekedési híreket:
– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!
– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!!!...és jól jegyezd meg fiacskám, az élet, ha kicsit is jól jön ki a lépés, annyira, de annyira gyönyörű. /Bohumil Hrabal/
-
Remus389
veterán
válasz stellaz #103986 üzenetére
A fejes meg csak egy fejes marad, akár milye jó is, de a hangfal is csak ilyen.
Kraftwerket hallottam az arénában, az úgy szólt, hogy egy életre szóló élmény volt.Hát de a Kraftwerket is nagy hangfalakon keresztül hallottad, vagy nem?
Csak a tömegben.Még egyszer nem az élményről van szó, hanem a hangminőségről.
s4tch +1
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/akg_k272_hd_kivalo_allapot/friss.html
-
Ba cy lus
addikt
válasz Remus389 #103990 üzenetére
Az élményre nagyban rányomja a bélyegét a hangminőség. Mellesleg te is keverted ezt a kettőt (beleköhögést meg zenészi teljesítményt emlegetve). Eredetileg pedig hangosítás nélküli akusztikus koncertekről volt szó. Azt nemhogy túlszárnyalni nem lehet, még közelíteni sem, és egy szint felett ez már inkább a felvétel sara, amivel nem tudsz mit kezdeni. A szubjektív hangminőség önmagában eleve értelmezhetetlen: ha nem a valós hangzás a referencia, akkor az csak valami megfoghatatlan, adott egyén számára idealizált, csak az ő fejében létező fantazmagória lesz, nem pedig egy objektív támpont, mint amit egy élő hangszer ad. Vagy mi a támpont, egy jónak tartott hangfal? Ez kb. ugyanaz, mint önmagával indokolni egy állítást.
-
bitrograde
senior tag
válasz Remus389 #103990 üzenetére
Igazából én bírom a trollkodásod itten. De tényleg.
Egy technikai sportról szóló fórumon bizonygatod, hogy a hangreprodukció minőségi szempontból magasabb rendű lehet, mint maga a hang. És ezzel egy nagyon fontos dologra világítasz rá, mégpedig arra, hogy a referencia immár nem a zenei produkció, hanem a zenei reprodukció sokak számára. Ennek nyilván rengeteg köze van ahhoz, hogy már a zene készítése sem tisztán "akusztikus", és a legtöbben úgy nőnek föl, hogy egészen sokáig fogalmuk sincs arról, hogyan szól egy hangszer, vagy milyen is az, ha valaki tényleg tud is énekelni. Aztán ilyenkor vagy marad a "hangminőség" fetisizálása, vagy annak a sokak által a sznobéria tartományába sorolt véleménynek a hangoztatása, hogy "bezzeg az élőzene". Miközben eseményszámba megy (vagyis nagyon ritka, értsd: évente egyszámjegyű alkalomra korlátozott) az élőzene hallgatása azok számára, akik nem játszanak hangszeren.
Ha ragaszkodunk mégis az élőzenei etalonhoz, és hangminőség alatt a hanghűséget értjük, akkor csak egyszerűen nincs igazad.
Amúgy megjelent az új Knower-album. Én már megvettem, a digitális változat csak 10 USD meg járulékos költségek. Néztem az európai turnéjukat is, de az idén sajnos nem jutok el egyik állomására sem. -
stellaz
veterán
válasz Remus389 #103990 üzenetére
"Még egyszer nem az élményről van szó, hanem a hangminőségről."
De ez így mit jelent? A mikrofon, a rögzítés, a keverés vagy a visszajátszás javít a hangon, tehát plusz infornáció kerül a zenébe? A teremakusztika is a zene részét képezi egyébként, a studióban még az is kiesik.
Ja, kb mintha azt mondanám, hogy a dobgéppel összerakott alap és az autotune által hangonként összerakott ének lesz az etalon mostantól, mert az aztán hibától mentes felvétel lesz.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz bitrograde #103992 üzenetére
Élmény, érzés, megélés. Élőzenéből sem ugyanazt kapja senki, kivéve persze a fekete lyukak közepén lenyugodott gravitációs szingularitásban tartott koncerteket, ott egy pontba sűrűsödve nincs már szétszórva a hang. Más egy terem sarkában a basszuscsapdából hallgatni valamit, más középen, első sorban, a színpadon, vagy egy nyílt mezőn, és főleg, nagyon más úgy hallgatni egy zenekart, hogy a közönségben elhelyezett binaural mikrofonnal teremakkusztikával és köhögésekkel együtt adjon egy ottlét érzést, vagy minden hangszerük rendesen bemikrofonozva ideális pontból van rögzítve, majd utólag elhelyezgtve a sztereo térben valamit kiad. Az a kimenet is lehet mesterséges szar, vagy épp egy audiofilek által sztárolt elképesztő akkusztikai élmény. Pedig ott nem beszélhetünk valódi, ott helyben megélhető előadásról, "csak" valódi felvett hangokból épített zene.
Aztán olvasgatom a chatszobát, ahogy beszélgetnek a Phoenix earbudomról, pont ezt akartam elérni, amikor nekiálltam hangolni, szűrőt tervezgetni, stb:
"I call it a beautifully neutral tuned flathead with just enough fun factor to keep things interesting and engaging. Very organic sounding." -
emiki6
veterán
válasz Ba cy lus #103980 üzenetére
A fejhallgatós "szakma" szépsége pont a sajátossága. Az élőzene realitása nem "előny", ahogy a home audió mesterségessége sem "hátrány".
Az élőzene olyan, mint a színház, a fejhallgató meg a fül VR headset-je. A hangfalas rendszer meg a házimozihoz hasonlítható, a mozi talán a koncerthez.
Az, hogy te az élőzenei koncertet tekinted etalonnak, az szerintem egy sznobizmus, amit magadraeröltetsz, annak ellenére, hogy -feltételezem- a fejhallgatózást nem hangversenypótléknak tekinted, eséllyel másra, másért használod.
A hangversenyt én a hifivel, pláne a fej/fülhallgatózással nem hasonlítanám össze, igazából ezt akarom mondani.
"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
-
ferzoli
Ármester
Tulku, erre esetleg pár gondolat?
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
veterán
válasz emiki6 #103996 üzenetére
De ezt pont nem Ba cy lus fórumtárs állította, hanem csak rávilágított, arra, hogy egy hangreprodukciós eszköz esetében logikai ellentmondás azt állítani, hogy jobb hangminőségre képes, mint az eredeti előadás.
Az igaz, hogy az élő előadás szempontjából sok dolog befolyásolja az élményt, de hifit is sem úgy hallgatunk, hogy a gyerek közben a család ellenségeitől kapott dobszerkón gyakorol.
[ Szerkesztve ]
-
lapalapa
senior tag
válasz emiki6 #103996 üzenetére
Szerintem meg arról van szó, hogy az élő zenei előadást nem tudják még rögzíteni technikailag úgy hogy minden infó meglegyen. Visszajátszani se.
Zeneakadémia, KarminaBurana, nagyzenekar, nagykórus élőben. Hallottam olyan rendszeren amiért házat lehet venni, siralmas volt.
Várban tömegben megszólaló 15cm-es furulya, felvételről nem lehet visszaadni, dinamikában, atmoszférában, akusztikában.Ha nincs minőségi forrásod, akkor mosóbenzinnel járatod a Ferrarit..
-
Ba cy lus
addikt
válasz emiki6 #103996 üzenetére
Tehát én vagyok a sznob, nem az, aki a sokmilliós árcédulával érvel überalles hangminőség mellett. Szerintem gondolkodj kicsit legközelebb, mielőtt ilyeneket írsz. Az élő zene pedig nem tud nem etalon lenni, ha valamennyi objektivitást szeretnénk fenntartani a hifizésben. Ha már a mérés nem kielégítő. Elhiszed, hogy kiegyeznék hangverseny hangzást hozó fejhallgatóval? De sajnos nincs, ez egy kényszerű kompromisszum, nem pedig önkéntes.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- iPhone 15 Pro 128GB FEHÉR TITÁN MAKULÁTLAN
- iPhone 14 128GB Lila Független Mint Az Új/1-3 hónap gar./Akku 92%/p3826
- minigép/ i5 6500T 35W/ Dell 3050 micro/ garancia/ ingyen foxpost
- Új Modell Apple Watch Ultra 2 49mm Black/2025.09.21 Apple Gar./p3825/
- Cisco SG200-50 smart switch - 48+2 portos Gigabites
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest