Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz -Gabesz- #7922 üzenetére

    Ez egy tök érdekes kérdés. Valószínűleg könnyebb a 2x500W-ot üzemeltetni,
    mivel az tény, hogy bírnak 1000W-ot a kisebb motorok is... csak hát meddig?

    Az olyan motor, ami folyamatosan elvisel 1000W-ot (ez 36V rendszer* esetén
    közel 28A áramot jelent) jóval nagyobb kell legyen, hogy hűteni tudd: ehelyett,
    ha fele teljesítménnyel megy, de 2 db, akkor kevésbé probléma a melegedés.

    *: nyilván a nagyobb rollereknél nem véletlenül 48-60-72V felé mennek inkább:
    adott teljesítmény kevesebb árammal is kijön, ami kisebb melegedést jelent...

    Menetteljesítmény esetén nem mindegy, melyik kerék hajt: ha csupán az első,
    ott eléggé felejtős az 1000W-os történet (nem is igen csinálnak ilyet gyárilag).
    Értelmesen nem lehet vele közlekedni: kaparni fog bárhol, haladni kevésbé.:B
    Nyilván azért lehet vele gyorsulni meg okos szabályzással valahogy kezelhető,
    de szvsz nem véletlen 1000W alattiak a csak első kerék hajtású rollerek.:R

    Ha a hátsó hajt, oda mehet a kraft. Ameddig nem burnoutol, nincs vele baj.:DD
    Ha mindkettő hajt, akkor is meggondolandó, hogy inkább hátul legyen erősebb,
    és/vagy megint okos szabályozás kell, mert ha csúszik az eleje, fetrengés van.
    (Ha a hátulja, akkor is, viszont azt nehezebb megcsúsztatni, azon van a súly...)

    Ui: a motorok teljesítménye névleges. Nem ők szabályozzák: a vezérlőn múlik.
    Rövid ideig mindegyik motor bőven túlhajtható. A névleges teljesítmény elvileg
    az, amit akármeddig elviselnek túlmelegedés nélkül. Viszont amikor nyélgázon
    mész végsebességen, általában nem is akkor a maximális teljesítményfelvétel.
    Gyorsításnál meg hegymenetben fogyasztanak, így melegednek leginkább.:K

    Beraktam a szimulátorba ugyanolyan 500W motorokat, ugyanolyan vezérlővel,
    csak más áramkorláttal. Értelemszerűen csúcsban az egyik az 1000W-ot veri,
    de a végsebesség ugyanúgy 34 km/h, ott járatva soha nem fog túlmelegedni...
    (Nem vacakoltam a rollerkerékre hajazó beállításokkal, MTB: a lényeg látszik.)
    Ha viszont emelkedőn kaptatsz, a túlhajtott motor hosszútávon túlmelegszik.:)

    Nyilván, ha AKKORA motor, ami 1000W-ot folyamatosan/vígan, az más kérdés:
    B-L-A-C-K videójában láttam, hogy a Dualtron felnije min. 2x szélesebb, mint az
    átlagos 8-8.5"-os rollerkerék (S1, E-Twow, Xiaomi), és ennek nyilván oka van...
    Hosszabb vezetékszakaszok a mágneses mezőben: nagyobb nyomaték.:R

    Amúgy még nagyobb emelkedőn a sima 500W-os is elfüstöl, csak lassabban...
    Ha viszont összedolgoznak, akkor hipp-hopp felszalad, és nem melegszik túl.:D

Új hozzászólás Aktív témák