Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Horn Ákos
csendes tag
Sziasztok!
Nyaraláshoz keresek rollert. Évente egy-két alkalommal el szoktunk menni nyaralni, és összehozunk még pár hosszú hétvégét. Korábban bicót vittünk magunkkal, de a könnyebb szállíthatóság miatt áttérnénk elektronyos rollerra.
Az AKAI F10-es rollert néztük ki magunknak, abból vennénk kettőt. Egyikőnk sem kövér, feleségem 58 kg én 68 kg vagyok.
Használ valaki ilyen rollert? Mennyire jó? Kevés leírást találtam róla.
Ezeket a rollerokat lábbal is lehet értelmes módon hajtani, ha kifogyott már belőle a szufla, vagy nagyon befékezi az elektro motor?
(Látszólag elegendő lesz a hatótáv, bicóval se mentünk többet egy menetben, de jobb előre felkészülni az eshetőségre.)
Köszönöm a válaszokat -
Horn Ákos
csendes tag
válasz lehella #10143 üzenetére
Egy jelenségből, vagy helyzetből csak akkor lesz probléma, ha valaki problémát csinál belőle.
- A tempomat nem érintett mindenkit.
- A kormányrúd nyekergés valakinél meg csak addig nyekergett, amíg azokat a csavarokat meg nem húzta rendesen, amit összeszereléskor neki kellett a helyére tenni.
- Ilyen jellegű garanciavesztésről még egyszer sem olvastam. Talán mert nem is kell sűrűn garanciáztatni a Xiaomi rollereket, illetve ha nem a motor lett leégetve, és nem az eredeti fw van a rolleren, akkor valószínűleg nem fogják a szervizben valamilyen diagnosztikai szofverrel annak a nyomát kutatni, hogy előtte volt-e cfw a rolleren.
-
Horn Ákos
csendes tag
Ez nem úgy működik, hogy 99 kilós teher alatt még semmi baja, de 101 kg alatt már összenyeklik. Főleg nem olyan kis távon, amit használnál. Feltételezve, hogy nem kapna túl sok dinamikus terhelést, mint pl. útpadkáról való leugratás, a 100 kg-ra tervezett rollerek sokkal ideálisabb választásnak számítanak, elsősorban - méretükből adódóan - hogy a csomagtartóban elférjen.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz muszurkefal #10291 üzenetére
#10213 Ezekiell hozzászólásban találod meg a linket a tervezetről.
Szerencsére szétválasztották két csoportra az elektromos rollereket és a küszöböt is reálisan alakították ki. Legfeljebb 350W-ig kerékpáros közlekedési szabályokat fogják megörökölni a rollerek.Aki meg 500 vagy 1000 wattos, akár 50-60 km/h sebességű rollert vesz, azoknak a segédmotorosokra vonatkozó szabályokat kell betartani.
Erről a haverom jut eszembe, aki azt mondta nem azért vett nagy teljesítményű rollert, hogy 20-25 km/h-val kóricáljon. Neki van bukósisakja, vegyen más is!
Hát ezzel a 120 kilós haverommal és az ő szörnyetegével akkor se ütköznék, ha "csak" hússzal megy! Semmi keresnivalója a kerékpárúton. -
Horn Ákos
csendes tag
válasz DigitXT #10296 üzenetére
"Még egyet is értenék, ha nem lenne tele demagóg túlzásokkal:
500W szerinted azt jelenti, hogy 50-60 km/h-val tud menni?"Demagóg túlzásokért neked se kell a szomszédba menni. Persze hogy az írásomból a legkisebb teljesítményt vetetted össze a legnagyobb sebességjel. 350W fölötti rollerek teljesítménye "feltételezem" nem áll meg 500W-nál.
"Én se ütköznék senkivel kerékpárúton. Máshol se!
Azzal a 70 kg-os bringással sem, aki a teljesen legális 40 km/h
tempójából akkor sem vesz vissza..."Rosszul tudod! Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár.
Felépítéséből és jellegéből adódóan a kerékpár sokkal stabilabb és kiszámítható mozgású. Nagy kerekek és hosszú tengelytáv miatt más a fordulókörük, nem várható a bicajtól olyan hirtelen oldalirányú kitérés, mint roller esetén. Ahhoz, hogy városon belül álló helyzetből 40 km/h-ra felgyorsuljon, ahhoz szemmel látható erőbefektetés kell a bicajostól (roller esetén fapofával rövid ideig le kell nyomni hozzá egy kart). És hát hosszabb útra is van szükség a 40 km/h eléréséhez, amire kereszteződésekkel teletűzdelt városban ritkán van lehetőség.
És én nem kerékpárost kívántam szembe állítani az erollerel, hanem hogy a kerékpárútra szerintem tényleg nem valók a nagytestű, nagy teljesítményű rollerek. Az pedig engem nem érdekel, hogy valójában egyetlen út típus se igazán passzol nekik, ez legyen az ő dolguk. Nem bíznám a kerékpárúton közlekedők testi épségét a nagyteljesítményű erolleresek ítélőképességére, habitusára, még ha minden jelenlévő szabálykövető, tisztességes állampolgár.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz DigitXT #10323 üzenetére
Ezt a 350W körüli határt "örököltük" a pedelec, Tornádó és hasonló, kerékpárúton közlekedő elektromoskerékpár-szerű eszköztől.
És ez nagyjából összhangban van a nemzetközi szabályokkal, valamint ehhez alkalmazkodó gyártói hozzáállással. Ebből kifolyólag sűrűsödtek be a kapható járművek 300W környékén, és nem 400W-on, vagy 500-on, pedig 100 kilós felmálházott munkásemberek inkább ezt a teljesítményt igényelnék. -
Horn Ákos
csendes tag
válasz eFeMeR74 #10324 üzenetére
Ütközéskor nem az számít, ki mennyi idő alatt gyorsul fel egy sebességre, hanem az elnyelendő energiát illene figyelembe venni.
A teljesítménylimit "jótékony hatása" ilyenkor jön képbe, mert egyből nem is olyan rossz, ha a 120 kg-os utas nem megy 25-tel, csak 20 km/órával.
Persze amíg békésen elhaladnak egymás mellett, addig akár fénysebességgel is közlekedhetnének, de a kiindulási alap a belesetek és annak hatásainak minimalizálása.Ha x év múlva majdnem mindenki áttér a mikromobilitásra, akkor a közutak eloszlása is meg fog változni. Keskenyebb sávot kapnak az autók, többet a kerékpárok, rollerek. Kisebb sűrűség, egyirányú sávok idővel talán magasabb sebességet is hozhatnak magukkal.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz DigitXT #10332 üzenetére
Igazad van, az utas nem jó kifejezés, pilótára, zsokéra, sofőrre, vezetőre gondoltam.
Szerencsétlen a helyzet, mert nagy tömegre - érthető okból - nem is gyártanak pálcika rollert, és amiatt nem szabadna senkit kiszorítani a közlekedésből, mert átlag fölötti súllyal rendelkezik.
Balesetekkor viszont nem árt figyelembe venni, mekkora energia elnyelését lehet protektor nélkül lábon kihordani. És itt igen is számít a tömeg. -
Horn Ákos
csendes tag
Nézd mit rendelsz blogon van pár roller ajánlat, akit érdekel.
67.000 Ft-ért (214$), német raktárból valami furcsaság: [link] pici kerék, 200W-os motor, minimálisra összehajtogatható, 4800mAh akku, kis hatótáv (kb.12km), könnyű súly.Illetve európai raktárból Xiaomi Mijia 1S olcsón, "rövid szállítási idővel, áfa és vámmentesen rendelhető meg a jelenleg 359$ (113.000 Forint)". [link]
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz sandró60 #11339 üzenetére
Nem világos milyen gondolatmenet végén jutottal arra a következtetésre, hogy az üzletben ennyire nem értenek hozzá, és azzal, hogy "Taivan" lett megadva régiónak, azzal "roszat" tettek.
Szerinted kinéztek az üzlet ablakán, és megzavarta őket a teaültetvények és szubtrópusi örökzöldek látványa, ezért tévesen "Taivan"-t jelölték meg régiónak a "Magyar" helyett?
Rengeteg műszaki eszközt be sem lehet regisztrálni úgy, ha hazánkat adjuk meg tartózkodási helyként, vagy ha igen, akkor egyes funkciók elérhetetlenek lesznek.
Célszerű Taiwanon hagyni.
Viszont ha valamilyen okból mégis ragaszkodsz a régióváltáshoz, ahhoz elég a mobil eszköz, az kommunikál a központtal. És ha majd az App talál a régiónak megfelelő új firmware-t, akkor ráküldi a rollerra.[ Szerkesztve ]
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz GoodSpeed #11592 üzenetére
85-90000 körül ment a keveset futott utódja, ami legalább 1 évvel frissebb akkuval rendelkezik. Látatlanban a táv miatt 70-75000 közé tippelném, a piactól függ éppen mennyiért mennek most a hasonló rollerek. Ha a gumija kopott és lassan cserére érett, az belsővel és munkadíjjal együtt már jelentős tételt tesz ki.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz sandró60 #11594 üzenetére
Valamilyen marketing szöveggel meg kell támogatni a vásárlást.
A Pro2-re nem jellemző, az előd szériánál nagyon ritkán előfordult hasonló probléma. Pörgősebb fórumokon se olvastam hasonlóról, pedig ott aztán ütik, verik a rollert. A hasa se szokott megsérülni, mókányolással néha többet ártanak, mint használnak az eredeti állapothoz képest.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz Reggie0 #12456 üzenetére
4 emeletre se szívesen vinnél fel magammal. Zsúfolt pici liftben a rolleres lenne a legutáltabb lény.
Moziban is elég szar lehet sorban állni rollerral, meg bevinni a vetítésre.
De mekibe se viszem be, és egyéb tömött helyekre, ahol gyalog is alig lehet elférni (pl. kisebb patikák, üzletek.)
Tolerancia része, hogy ne te légy az a balfasz, akit mindenki utál.Vagy aki egyetemre jár még, és minden órája máshol van az cipelje végig az egész épület labirintusban? Köszi nem.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz Grafiqs #12516 üzenetére
Mindenben egyet értek veled.
Kutyákkal kapcsolatosan amilyen magyarázatok vannak, az közel annyira kiakasztó, mint maga a tény.Babakocsi vs roller, miért vitte be felvetésre: mindegyiket kint lehet hagyni a bolt előtt, de amíg az egyik ellopását vállrándítással el lehet intézni, mert kb. 1 havi keresetbe került, a másik lényegesen nagyobb a veszteség. Nem gyakori eset, de talán azért nem, mert nem hagynak rá lehetőséget.
-
Horn Ákos
csendes tag
Őszintén? Egyik szarabb, mint a másik.
Az első a HT-t4 egy Xiaomi klón. Abból indultak ki, hogy az emberek katalógusból paraméterek alapján vásárolnak, így szinte minden területen próbáltak egy kicsit ráígérni. Pl. 8,5-ös kerék helyett 10-es, 100 kg helyett 120 kg-os teherbírás, 30 km/h sebesség helyett 33 km/ha végsebesség, stb. A végeredmény az szokott lenni, hogy 1 év vagy 1000 km megtétele után mechanikai vagy elektronikai hibák miatt a rollerek fele már nem működik, újabb 1000 km múlva annak a fele is selejtes lesz. Ettől lesz igazán drága a vásárlás pillanatában jónak tűnő ajánlat.
A Eleglide pedig inkább e-TWOW klón, vagyis inkább a klón klónja. Igénytelen a külső kábelezése. Előbb leírtakhoz hasonlóan ez is inkább kerülendő, mint jó szívvel ajánlható.
Akkor éri meg, ha ritkán és keveset van használva, mert így kisebb a lehetőség a műszaki meghibásodásra.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz lehella #12698 üzenetére
És a valóságban hány százalék lett belőle, mi lett az e-roller használati arány?
Legalább kétszer, háromszor annyit használom, mint vásárláskor terveztem. Nem gondoltam volna hogy ennyire bejön.
Azt írtad: "Egy roller meg mindig berakható a csomagtartóba, vagy ha lemerül kicsit hajtod"
Fordult már elő ilyen? Nem volt még olyan, hogy ne tudtam volna hazaérni mert hirtelen lemerült volna az akku. Olyan is talán csak egyszer, hogy nagyobb kört kellett volna tennem, de nem volt feltöltve az akku. -
Horn Ákos
csendes tag
válasz IntelKiller7 #12706 üzenetére
Aki facebookról gyűjti be az információkat, ajánlatokat, onnan tájékozódik az meg is érdemli! Nem véletlenül ideális terep a laposföld és egyéb elméletek terjesztésének.
-
Horn Ákos
csendes tag
A Cruise control a gázkar újbóli megpöccintésére is kikapcsol a tempomat.
A gázkar a másik lehetőség. Helyzettől függ éppen melyik a jobb módszer.CFW-ben pedig az a jó, hogy a saját igényeidhez tudod igazítani. Mindenkinek mások az igényei, nem létezik olyan univerzális recept, ami mindenkinek tökéletes lenne. (100 kilós embernek más beállítás való, mint egy 50 kilós gyereknek / feleségnek.)
Szerintem az a jó, ha a sport és normál fokozat jelentősen eltérő dinamikájú. Az előbbinél gyorsuljon jól, a másik legyen inkább kellemesen lomha. Aztán a második CFW esetén már sokkal jobban el tudod dönteni milyen beállítások illenek hozzád. -
Horn Ákos
csendes tag
Csak a saját sovány teljesítményéhez képest ment jó tempóban, de nem a forgalom ritmusához képest. És ez a lényeg. Nem csoda hogy közutálat tárgyává vált. Aztán jön az általánosítás és egy kalap alá veszik az összes rollerest. Azt is, amelyik jobban felméri a lehetőségeket és szembe állítja a realitással.
Valójában az úthálózatot kellene szidni, illetve azt a terhelést, amit el kell viselni.Vannak olyan kétkerekű eszközök, amik nem tartották volna fel a forgalmat, de azokat ne hívjuk már rollernek. Én is nagyon várom nagyon a KRESZ módosítását, és azt, hogy teljesítmény alapon létrejöjjön egy külön kategória!
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz janes1976 #12814 üzenetére
Megfelelő iskolai végzettség mellett (pl. termékfejlesztési mérnök, minőségbiztosítási mérnök, stb.), vagy releváns munkatapasztalat (járműipari összeszerelő) és nyitott szemlélet mellett képről is ki lehet szúrni azokat az árulkodó jeleket, ami silányságra, erős megalkuvásra utalnak.
De amit laikusnak is könnyű megérteni, hogy a különálló elemekből összelegózott szerkezet nagyobb helyet igényel, mint a nagyobb tervezést igénylő integrált megoldások. Pl. amikor a kijelző a kormány része, nem utólag lett rácsavarozva a kormányra. (A hab a tortán, amikor elavult folyadékkristályos kijelzővel próbálkoznak, amiből semmit sem látni erős fényben.)Biztonság szempontjából vizsgálva nem kell birtokolni az eszközt, hogy szemet szúrjon a kiálló kormányrúd, vagy a vezető felé álló indító kulcs. Mintha szándékosan akarnának sérülést okozni a tulajdonosának. Mindegyikre lett volna jobb megoldás, ha jobban átgondolta volna a gyártó.
A fellépő is elég szerencsétlenül lett megtervezve. A két széle vastag sík felület, pedig mennyivel biztonságosabb lenne, ha ott is rücskös, csúszásmenetes felület lenne.Ahol külső alapján sok az erősen megkérdőjelezhető megoldás, ott azért gyulladjon már fel egy lámpa, hogy a nem látható részeken is valószínűleg mekk-mesterek dolgozhattak.
-
Horn Ákos
csendes tag
válasz FőDudu #12885 üzenetére
Szerintem a felrakásánál sokkal nagyobb szívás a tömör gumi -- fújt gumi közötti viselkedésbeli különbség.
Vannak rollerok, ahol felemás gumi van, pl. Akai rollerei, de azoknál a hátsó a tömör, a hajtott első keret meghagyták tömlősnek.
Hatótáv, rázkódás területén sokkal rosszabb a tömör gumit, legyen bármilyen is annak a sejt szerkezete, de vannak akik a viselkedését is szidták (nem úgy gyorsul, nem úgy kanyarodik).Ha nem megy önállóan a tömlő kicserélése, akkor inkább vidd el szervizbe, minthogy a Pro2-ből egy ócskább rollert csinálj.
Tömör gumi mellé teleszkóp is kellene, nem csak a lelkedet rázná ki, hanem az elektronikának se tesz jót a folyamatos rázkódás. -
Horn Ákos
csendes tag
válasz phoenix1989 #13585 üzenetére
Valami olcsó számzáras lakatot.
Ha megszabadítanának tőle, akkor ne bánd hogy a zárat is elvitték magukkal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Tömeges letartóztatás volt Dél-Koreában az ország legnagyobb kriptocsalása miatt
- Jófogás tapasztalatok
- Gmail
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amatőr csillagászat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest