Hirdetés
- --HARDCORE--: Hogyan adjuk meg a Foxpost címünket hatékonyan?
- Torda: Így lehet fillérekből prémium okosotthon rendszert építeni 2025-ben
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Toomy: FOXPOST: régen jó volt, de már jobban jársz, ha elfelejted
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Saját hálózat, saját szabályok – Építs profi infrastruktúrát!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FLATRONW
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#19795
üzenetére
Az ID-t ne keverjük ide. Ott teljesen más az erre szánt erőforrás. Nekik nyilván a Vulkan a jó megoldás.
A Windows 7/8.1-et teljesen elfogadom indoknak, de a Linuxot már nem. Az jelenleg egy kerekítési hiba a játékosok tekintetében. Maximum jópofizni akar a cég, ha portol rá játékot, de alig van benne pénz. Ezért sincs Doom Linuxra.
A Vulkan sem enged egyébként minden réteget játszani. Az Intelnek csak Skylake-hez lesz drivere hozzá, tehát a Broadwell és a Haswell IGP-vel játszó réteg kiesik, míg DX12-vel ők megmaradnak.És a struktúrát átírták már? Vagy még mindig egy magra van kényszerítve a parancskreálás egy wrapperen? Igazából ez lenne a lényege a dolognak, nem a kódban lévő kisebb hibák foltozgatása. Az is fontos, de az igazi fejlesztést a motorstruktúra átdolgozása jelentené.
Nincs kétségem afelől, hogy annyit lehet nyerni, de azt már kétlem, hogy az ahhoz szükséges új motorstruktúrát visszaírják a Talosba. De lepjenek meg vele.

-
huskydog17
addikt
Az előző hozzászólásomba szerettem volna, de sajnos lejárt a szerkesztési idő.
A kisebb stúdiók pont, hogy rosszul járnának a DX12-vel, mert náluk a legfontosabb a játékosbázis megtartása, illetve új játékosok szerzése, ezt Windows 10 exkluzivitással lehetetlen elérni. Ráadásul ugye a Vulkan nem csak régebbi Windows OS-ekre, hanem, Linux-ra is elérhető. A Croteam-nek ez nagyon fontos, ahogy a legtöbb kis stúdiónak is. Az is érdekes, hogy az id Software motorprogramozói is értelmetlennek találja a DX12-t Vulkan mellett, azért, mert ők is fontosnak tartják a több OS-en való elérhetőséget és ebben igazuk is van.
Amúgy valószínűsíthetően a FWH is be fog állni majd a Vulkan mögé pont az előbb említett okok miatt.#19794 Abu85: "Én nem láttam, hogy frissítették volna a Vulkan leképezőt a megjelenése óta."
Na látod, ez a baj. Kapott azóta kb. fél tucat frissítést, de ne zavarjon! Jelenleg is a béta branch-ben van a legújabb build, ami további optimalizációkat takar.A D3D11-hez képest 20-30%-ot szeretnének nyerni, legalábbis februárban még ez volt Dean célja és azóta ezen nem módosított.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#19792
üzenetére
Én nem láttam, hogy frissítették volna a Vulkan leképezőt a megjelenése óta. Lehet mondani dolgokat, de a Talos nem kritikus annyira, hogy arra visszaportolják a fejlesztést. Ahhoz, hogy a Vulkan nekik jól működjön át kell írni a motor struktúráját. Ha azt visszaírják a Talosba, akkor elég komoly meló újratesztelni a játékot. Tekintve, hogy ez így is jól működik, felesleges pénz égetni erre, mert extra zsét ez már nem hoz.
A Serious Sam VR-et a LiquidVR miatt támogatják. Az egy másik csoport. Azt egyébként muszáj támogatniuk, mert a LiquidVR DX11-et és DX12-t támogat, tehát csak akkor tud LiquidVR+Vulkan konstrukciót fejleszteni a Croteam, ha az AMD odaadja nekik a nem publikus verziót.
Én örülök a Croteam döntésének. Ettől függetlenül a DX12 egy olyan stúdiónak, mint ők egyszerűen kedvezőbb. De persze hajrá szeretem, ha egy stúdió kihívást keres.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Venyera7
#19791
üzenetére
Ahol használják, ott nagyjából olyan lesz a felállás, amilyen a Doomban, ahol pedig nem használják, ott olyan lesz, mint a többi DX12 játékban.
Egy kakukktojásos helyzet van, ami a manuális interpolációt előnyeit használja ki, és ezt a konzolban a fejlesztők előszeretettel alkalmazzák a geometry shaderek pixel shaderre cserélésére. Ilyenkor a tempóelőny nagyon erős lehet, mert a GCN-nek nem kell a geometry shader lépcső használnia. -
huskydog17
addikt
válasz
rocket
#19709
üzenetére
Nincs ezzel semmi gond. A Vulkan leképző még nincs kész, kísérleti fázisban van, nem véletlenül van a bazi nagy BETA felirat mellette és nem véletlenül dob fel a játék egy bazi nagy figyelmeztető üzenetet, amikor kiválasztod a Vulkan API-t, hogy ez csak kísérleti jellegű funkció!
Ezen felül nem írják,hogy a teszthez melyik build-et használták, ugyanis a béta branch-ben frissebb build van.#19721 Abu85: "Ezen már nem dolgoznak."
De igen, dolgoznak rajta.#19725 Abu85: "Egyedül az AMD-nek van ebben az API-ban, illetve az elődjében komoly tapasztalata, így az ő segítségük szükséges ahhoz, hogy rövid legyen a tanulási folyamat, de ők annyira sok nagyobb stúdióval dolgoznak, hogy egy Croteam nyilván nem fér bele."
Ez sem igaz. A Croteam az NV-val is kapcsolatban áll és folyamatosan segítenek ők is a leképző fejlesztésében. Egy példa rá.
Az AMD-nek olyannyira nincs a Croteam-re ideje, hogy a Vulkan leképző segítése mellett egy közös projectet is fejlesztenek (Serious Sam VR)."DX12-vel kedvezőbb egyébként a helyzet."
A Croteam azon nagyon kevés fejlesztők közé tartozik, akik nem szeretik szopatni a saját vásárlóikat, így a DX12 szerencsére kilőve.#19722 Ren Hoek: Feljebb leírtam, de röviden összefoglalom neked is:
Abunak abban igaza van, hogy tapasztalat szerzés (az egyik) cél. A horvát csapat jelenleg a Serious Sam 4-en dolgozik, nagyobb pályákat és sokkal több ellenfelet vonultat majd fel, mint bármely eddigi epizód. Ehhez a D3D11 már túl kevés lesz, főleg, hogy már mindent kihoztak belőle. Emiatt szükség van egy jól skálázódó API-ra, amivel el tudják majd érni a kitűzött célokat. A Polaris azért nem remekel, mert ez egy teljesen új architektúra, új termék, nem lehet elvárni a SE4 Vulkan leképzőjének egyetlen kizárólagos fejlesztőjétől, hogy rögtön írjon rá optimalizálást, miközben az egész SE4 struktúráját is át kell írni. Amint lesz rá kapacitása, biztosan arra is lesz, de a Vulkan leképző a Talos-ban egy pilot projekt, itt Dean tapasztalatot gyűjt, hogy a SS4-re már jól ki tudják gyúrni. A SE4 alapjaiban D3D11-re készült, így ahhoz, hogy a Vulkan előnyt jelentsen, az egész motort át kell írni, ami rengeteg idő, főleg úgy, hogy a motor Vulkan leképzőjét egy ember írja. Viszont az átírás nagyon jót fog tenni a sebességnek, főleg, hogy lineárishoz közeli skálázódást ígér az új API. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123
#19789
üzenetére
Hosszabb távon ezeket az API-kba kellene beépíteni szabványos formában. A Vulkan már támogatja a Ballot és a RL/RFL függvényeket ARB szinten. A többit sajnos még nem, de a SPIR-V-nek hamarosan érkezik a frissítése, és abban állítólag újabb pár intrinsics lesz szabványosítva (pletyik szerint az mbcnt és a swizzle).
A Microsoft esetében ezt nem tudni. Ők inkább az új shader modellen dolgoznak, így kevés koncentrációt fordítanak az intrinsics-re. Megelégednek azzal, hogy Xbox One-ra elérhetők és kész. Persze az új shader nyelv ideális terep arra, hogy egyben jöjjenek új függvények is.
-
Kolbi_30
őstag
Ha itt ennyi marketing guru meg kozgazdasz es mernok van..miert tartunk ott ahol tartunk? Ezt a topikot is vetek olvasni..
-
Ren Hoek
veterán
Kösz, ez hasznos... pont el akarok kezdeni OpenCL-re fejleszteni egyszerűbb mátrix/vektor műveletes paralell compute programot. Ha 480 lesz itthon, akkor ránézek a doksira majd. Jó lenne kihozni a 480 FP16 előnyeit is akár.
Lezsó6, már kaptam választ. Ez is szerintem inkább compute-ra van a GPU-kban... aztán bennemaradt a játékos GPU-kban is. Amúgy is eddig a compute chipet hozták ki előbb mindig, aztán a gamert. Polaris most kivétel, bár az FP16-al egyértelműen a compute deep learningre mentek rá, ez volt is a cikkben.
-
válasz
Ren Hoek
#19761
üzenetére
Nem hiszem, hogy hardveresen lennének támogatva a függvények. Én úgy tudom annyiról van szó, hogy van egy könnyen használható függvénykészlet, amiben az egyes függvények kódja kb assembly szinten optimalizált GCN architektúrára, s a nem szabványosított képességeket is kihasználják, ezért GCN-only.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek
#19761
üzenetére
Sok függvény egy konkrét utasítás az ISA szintjén. Persze tranyóba kerül.
OpenCL alatt használható egy részük, szabványosan. CUDA alatt is. Csak a grafikus API-k ilyen túrók ezen a téren.

DX11-re készült NVAPI-ba és AGS-be kiterjesztés, de a kutya se nyúlt azokhoz.
Szerk.: A GCN-nél ebből puskázhattok, ha nem akartok 300+ oldalas dokumentumokat túrni. [link]
-
turbokappa
senior tag
Na ugye! Az első 4 helyből sikerült az utolsót megcsípnie az amd- nek.
-
Ren Hoek
veterán
Ehhez lenne egy kérdésem. AMD GPUopen, beépített natív függvények.
NV-ben is megvannak, csak éppen zárt az arch, nincs dokumentáció.
Ha jól értem itt tranzisztorokba kerülő részekről van szó? Vagy csak valami unified shaderen, CU-n futó GPU-ba "égetett" HW gyorsított függvényekről?
A lényegi kérdésem az, hogy ezek eddig minek voltak PC-n ha nem használhatóak?AMD tiszta sor, GCN, konzol. De főleg NV-t nem értem. Minek építette bele, ha aztán soha senki nem használhatja? Vagy pl eddig is használták DX11 alatt a saját middleware gyorsítására, csak épp kiadni nem akarják a gyeplőt?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor
#19746
üzenetére
Ne keverjük az API-val a beépített függvényeket. Az API a hatékonyságot biztosítja a rendszer felé, míg a beépített függvények a nyers sebességet.
(#19747) TTomax: Ennek semmi köze a preempcióhoz, illetve tulajdonképpen magához a hardverhez sem. Az NV GPU-iban is vannak hasonló beépített függvények. A probléma pont az, hogy az API nem engedi elérni őket. Az változott most, hogy az AMD megnyitotta a GPU-t, és elérést ad ezekhez a funkciókhoz. Az NV is megtehetné ugyanezt, ahogy az Intel is.
A függvények beépítésével nem éri hátrány a többi hardvergyártót. Pont az a lényeg, hogy a GCN-en ne a szabványos, hanem egy alternatív, úgynevezett gyors kód fusson, amit a konzolból hoznak át. A Doomban sem éri ettől semmi hátrány az NV tulajokat. -
válasz
TTomax
#19747
üzenetére
Igazából az a katasztrófa, hogy DX11-ben is teljesen jó az RX480 - és erre csak az überszar ref változatot lehet kapni, abból is csak a kevésbé izgalmas 8GB-ost. Én biztosan nem veszek 1060-at addig, amíg nem látszik a custom választék mindkét oldalon, de ha valaki kevésbé türelmes, azt máris elvesztette az AMD. Nem értem, miért jó ez.
-
#45997568
törölt tag
válasz
korcsi
#19751
üzenetére
Ha ez a trend folytatodik akkor lesz elorelepes ezen a teren, van meg par, de az lehet jo jel, abban szkeptikus vagyok hogy ez ragados lesz, marmint hogy mas studiok is nekiallnak Vulkan kodokat forditgatni, nem mindenkinek van ra ideje/penze/tudasa/tamogatasa.
Bar lenne ertelme, mert mindket gyarto izombol tamogatja a Vulkan-t, meg az NV is.
-
-
Zeratul
addikt
válasz
Malibutomi
#19641
üzenetére
Jó lesz az átlagba 6%-nak is. Megint ott vagyunk hogy valamelyik ennek, kedvez másik meg annak. Egyik se ultimate megoldás. Mindkettőnek ki van nyomva a bele.
-
TTomax
félisten
Tudom a 1060ban nincs elég finomszemcsés tündérpor,meg a shéder intrikák is hidegen hagyják,öt éve mást se hallunk töled,csak hogy mi nincs éppen az aktuális kunkurencia termékében,és hogy mitöl fognak a gcn radeonok gyorsulni.De azt,hogy azokban miböl van kevés,vagy mi nem müködik arról semmit. Abban biztos vagyok,hogy a bf1 pont ugyanolyan jól fog futni nVn mint a bf4 tette...a DICE nem h@lye,nem fog lemondani a piac nagy részéröl ez EAval karöltve,az máris látszik hogy dx11ben is szépen fut a játék...
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax
#19743
üzenetére
Azt nehezen kepzelem el hogy az egesz EU-ban nem kaphato, csak az OCUK-ban B-Grade-skent
Amikor majdnem X99-re valtottam, a Nemetektol rendeltem az ASrock lapomat, mert csak ott volt, Amazonon, Ebay es tsai ugyanez. A B Grade-ra nem is adnak rendes garit, raadasul ha rossz, akkor idoben annyit buksz mintha kulfoldrol jonne a garis cucc megbizhato partnertol.Miert rendelnek most ha nem arra termekre van szuksegem, ha meg mindegy akkor mar reg rendelhetett volna ref-et maganak es elvan mint marci hevesen. Szoval aki direktbe 1060-at akar venni az vehet, aki customos 480-at az meg mar reg elorendelte es kuldik is neki majd penteken, ha vart ra heteket nem 2 napon fog kiakadni, raadasul 2GB-al tobb memoriaja lesz hozza, custom huteses, ez ugye megy CF-ben mert minek szivassuk a vasarloinkat az SLI tiltasaval, a driverek mar (nalam) baromi jol mukodnek, par % a difi a 2 kartya kozott atlagban, szoval az vesz most 1060-at aki eleve ezt is akart.
Hogy Te miert veszel B Grade-s cuccokat azt nem is ertem, EU-ban elunk (meg) igy barmit barhonnan EU-n belul meg lehet szerezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax
#19743
üzenetére
Aki vár leginkább a DX12 és a Vulkan miatt teszi, hiszen ezekben az API-kban a Radeon általánosan gyorsabb. Nem beszélve arról, hogy Radeonon van shader intrinsics, ami már bizonyított a Doomban (~20% extra tempó), illetve jön az új Deus Ex-be és az új Battlefieldbe. Azért ezek a függvények nem kicsi extra boostot adnak, és akkor még nem láttuk az ordered countot, ami a Battlefieldhez jön.
A többiek nem akarnak felkészülni ezekre a játékokra, így maradnak az 1060-nál. Azon is futni fog, csak nem kapcsolható be minden, illetve nem a gyors kód fog futni. Nagyjából ezeket mérlegelheti egy hozzáértő vásárló.
-
TTomax
félisten
válasz
#45997568
#19742
üzenetére
Miért is várna valaki két napot ha jobb terméket kaphat azonnal?Azért mert jön egy szem Sapphire 480?Most egy custommal akarsz példálózni amikor másik oldalon választék van?
A B-grades termék leírásában sehol nem szerepel,hogy szétesik darabokra kézhezvétel után,az viszont igen hogy működik!Hogy miért vettem azt?Azért mert olyan alaplapot amit szerettem volna már nem árultak sehol,és mivel a porcimat nem akartam kukázni jó ötletnek tűnt a próba.Bár ez neked is eszedbe juthatott volna megkérdezni miért is vásároltam ilyen terméket...
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax
#19740
üzenetére
Nem is kell sokat varnia pentekig, egeszen biztosan 2 nap alatt vege lesz a vilagnak is es most azonnal kell megkapni a kartyat
Ja, nem 
A B-Grade-s termekeknel ott a tajekoztato, ha nem olvasod el, figyelmen kivul hagyod vagy lutrizod az nem a masik hibaja
Nekem meg eszembe sem jutott B grade-set rendelni, sosem, inkabb rateszem azt a par %-ot, annyit meger a rendes gari, normalis kiszolgalas, bar ki min sporol. Volt problemam mindkettovel es volt jo tapasztalatom mindkettovel, ez sem mervado. Van ami itt olcsobb, van ami ott, amugy meg attol is fugg kit fogsz ki a telefon masik vegen vagy ki kapja az emailedet.Ref 480-bol eladtak 1000-et az elso masfel nap alatt, aztan meg 1000-et a kovetkezo napokban, a 2500-as Sapphire keszlet arra eleg hogy az elorendelesek egy reszet kielegitsek, mert tegnap ota a 1060-megjelenesevel meg tobben haraptak ra, epp linkeltek Gibbo-t itt valamelyik topikban tegnap.

Nekem mindegy ki mennyit ad el es mibol, nem erdekel, az erdekel hogy ami kell azt meg tudjam venni zaros hataridon belul normalis kiszolgalassal.
Nincs ebben semmi felelmetes, jobban rakeszultek, tudtak mit fog lepni az AMD, az ipari kemkedes vilaga mar csak ilyen, ebben is jobbak

-
TTomax
félisten
válasz
#45997568
#19737
üzenetére
Na erről ne nyissunk hitvitát mert a Scanban nekem már cseréltek úgy 980at TitanXre mint a huzat...OCUKról meg a B-grades alaplapról lesett a PCI-E slot,(nem vicc!) Sokra mentem a mini csomag haribóval,nem is tudom hogy gondolták az ilyet kiküldeni...nem vagyok én annyira elájulva tőlük...egyébként most sikerült alátámasztani amit írtam, az általad linkelt Sapphire árán vannak egész jó custom 1060ak,persze aki kártyát akar venni nem sokra megy egy pre-order gombbal...
Egyébként félelmetes,hogy beelőzött az nV ,480 customról még csak álmodni lehet míg a 1060ból nyitásra van... -
imi123
őstag
Hát sajnos az objektivitás nem divat manapság.
Úgy kezdődött hogy a másik visszaütött.
Az gond hogy én is próbálok objektív maradni de az AMD bénázásait már nem lehet szó nélkül hagyni.
Az Nvidiáról is meg van a véleményem,de ez egy kemény harc.Itt jópofizással meg álmodozással nem lehet érvényesülni.Nem rizsázni kell hanem bizonyítani a jelenben. -
WaterWawe
őstag
Én csak azt akartam ezzel kifejezni hogy a 90+ fokok hosszútávon láthatólag nem egészségesek a kártyák számára. Nem azt mondtam hogy mind meg fog halni 2-3 év után.
JayzTwoCents
(időponttól) -
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax
#19736
üzenetére
Vasarolj rendes boltban, akkor nagyobb kulonbseggel kapsz normalis kartyat, Sapphire Nitro + VS NV akarmi
Nem rossz a Scan, de neha bohozat amit csinalnak, OCUK-ban sokkal profibban szoktak intezni barmit is. Na meg kuldenek Haribo-t a csomagban 
OCUK ki tud bulizni jo deal-eket, mert mennyiseget arulnak, nem par tucatos tetelekkel dolgoznak.
szerk: es FHD-ra mind1 hogy 4 v 6 GB a VRAM-od, ott nem oszt nem szoroz. Bar olcsobb a 8GB-os 480 mint a 6GB-os 1060...
-
válasz
WaterWawe
#19731
üzenetére
Viszont néztem tegnap az OC3D-s emberke generációs fejlődéses videóját, amit csak Nvidia kártyákból tudott megcsinálni, mert AMD oldalon nem talált működőképeset, a régi kártyák közül, ugyanis a hőtől meghaltak a kártyák 2 év után.
Ebből aztán akkora messzemenő statisztikai következtetéseket lehet levonni...

BGA re-ball láz azért ugye megvan? És biza nem csak a laptopoknál volt issue.....

Azért jó látni, hogy ez a VS topic továbbra is a fan-boy fröcsögésről szól nagyrészt, minimális objektivitással (nyugi, mindkét oldalon... )
-
WaterWawe
őstag
válasz
Venyera7
#19729
üzenetére
Ilyen még nem. Viszont néztem tegnap az OC3D-s emberke generációs fejlődéses videóját, amit csak Nvidia kártyákból tudott megcsinálni, mert AMD oldalon nem talált működőképeset, a régi kártyák közül, ugyanis a hőtől meghaltak a kártyák 2 év után.
(#19732) gollo91 : Referencia? Mondjuk azok még annyira nem melegedtek, inkább a 290(x) / 390(x).
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek
#19724
üzenetére
Ha kis stúdió vagy Vulkan után érdeklődve, akkor nehéz. Egyedül az AMD-nek van ebben az API-ban, illetve az elődjében komoly tapasztalata, így az ő segítségük szükséges ahhoz, hogy rövid legyen a tanulási folyamat, de ők annyira sok nagyobb stúdióval dolgoznak, hogy egy Croteam nyilván nem fér bele.
DX12-vel kedvezőbb egyébként a helyzet. Ott már az Intel és az NV is rendelkezik tapasztalattal, tehát képesek relatíve hatékonyan segíteni.Motort semmiképpen sem érdemes venni, mert az elérhető árú rendszerek nem fókuszálnak PC-re. Nem véletlen, hogy a Croteam is inkább fejleszt. Nem egyszerű, de jó úton járnak. Jó ötlet volt kiadni egy Vulkan frissítést. Nézd úgy, hogy egy csomóan megnézték, és visszajelzést írtak a tapasztalatokról. Ez nagy segítség.
-
Ren Hoek
veterán
Tehát lényegében, ha kis stúdió vagy, akkor cseszheted. Eddig a DX11 miatt nem volt probléma, most viszont kénytelen mindenki odakuncsorogni AMD-hez és NV-hez, hogyha segítsenek optimális kódutat írni GCN2-3-4-re, Maxwell-re és Pascalra ésatöbbi. Persze azok meg sz.rnak bele.
Akkor mi a megoldás? Veszel egy motort méregdrágán? Vagy marad a DX11-re fejlesztés...Bár még az se feltétlenül kell, ha nem a legmodernebb hiperszuper effektes grafika a lényeg, hanem a történet, akkor egy DX9 motorból is baromi szép dolgokat ki lehet hozni, ahogy láttunk már ilyesmit indie játékoknál.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek
#19722
üzenetére
Egyszerű az oka. Nulláról nekiállni egy fő projektnek nagyon kellemetlen, mert a tapasztalathiány visszaüthet. Arról nem beszélve, hogy a Croteam nem akkora stúdió, hogy ha odamennek az AMD-hez, akkor olyan komoly segítséget kapnak a fejlesztésükhöz, mint mondjuk az EA, vagy a Firaxis, vagy az Ubisoft, stb. Az NV-hez és az Intelhez pedig hiába mennek, technikai felkészültségben ők is ugyanúgy nulla projektnél tartanak. Maximum szakembert adhatnak, de átfogó tapasztalatot nem. Emiatt célszerű egy pilot projekt, amit akár érdemes is kiadni, és ez nem lesz jó minőségű cucc, de pusztán az érdeklődés miatt ráomlik a stúdióra egy rakás visszajelzés, ami nagymértékben megkönnyítheti a tényleges projekt fejlesztését.
-
Ren Hoek
veterán
...de minek erőltetik akkor, ha minden VGA-n sokkal lassabb? Nem értem.
Azt meg végképp nem, hogy a 480 miért kap ekkora picsást még a saját mezőnyében is. Nem az lehet, hogy igazából az játszik közre, hogy a 480 inkább hajaz a 380(X)-re ROP-ban, CU-ban is, ezért szanaszét veri egy 390 /390X is?
Remélem nem lesz általános, hogy ekkora szórás lesz a címek között. Hamarosan ott tartunk, hogy lehetetlenség értelmes erősorrendet felállítani, mert arch-okon és modelleken belül is óriási a szórás egyes DX12/Vulkan játékok alatt.
Semmi értelme nem lesz átlagolni az eredményeket, mert teljes káosz lesz, ha DX11 háttérbe szorul.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
stratova
#19710
üzenetére
Ezen már nem dolgoznak. Eleve mondták, hogy a Talos Principle Vulkan kódja igazából egy wrapperen fut, vagyis nem natív. Nem olyan még a motor struktúrája, hogy támogassa a natív Vulkan leképezőt.
(#19715) gbors: Jó, de azért nem úgy gondolták az egyszerűsítést, hogy csak egy réteget írjanak az aktuális leképező alá, ami ráadásul force-oltan single thread. Persze próbának jó, aminek ők is szánták, de a következő körben nyilván natív módot kap a motor.
(#19718) stratova: A gyors kódnak semmi köze a Vulkan API-hoz, az az AMD-nek egy kiterjesztésekkel elérhető rendszere, amire szimplán gyors shadereket lehet írni. De ezek nem szabványos shaderek.
(#19714) olymind1: Természetesen ezeket maga a Frostbite kapja meg, az a verzió, ami a BF1-et futtatja, és onnantól minden játék profitál belőle, amelyik ezt az ominózus Frostbite verziót használja. Azt most meg nem mondom, hogy az új Mass Effect melyik verzióval készül.
-
keIdor
titán
Hihetetlen hogy behozta az nVidia a "lemaradását(?)" a 1060-al, már mindenféle customot kapni, míg 480-nál messze nem ez a helyzet... arról nem is beszélve, hogy mérföldekkel megint minőségibb és jobb a Founder's mint a ref. AMD hűtés, de ez már generációk óta így van, kb. Fermi óta. (580)
-
Ghoula
senior tag
válasz
stratova
#19718
üzenetére
Valahol olvastam annó, a fejlesztők nyilatkozták, hogy erősen tanulmány jellege van a vulkan renderernek a serious engine-ben, performancia többletet ne várjon senki, sőt örüljön ha nem fagy.
Ennek fényében több értelme van command line-ban nézni a sebességet mint ebben.... -
stratova
veterán
Ezt megértem, csak érdekes látni, hogy a teljes palettából EGY kártya profitált, a mostani driverekkel Vulkan alatt. S a sors furcsa fintora, hogy éppen Polarisnak a legnagyobb zakó ez a cím (Fury mellett) Vulkannal DX11-hez képest.
Szóval akkor, itt hogy van ez a gyors kóddal?S most nem is a játékot hibáztatnám, mert ki tudja hol bukik a dolog (elvégre van olyan VGA amin gyorsul). Szimplán érdekelne, mi okozza.
-
válasz
stratova
#19710
üzenetére
Head-2-head talán vicces, de ehhez érdemes lenne azt az információt is tudni, hogy melyik render path-ba mennyi munka ment (nyilván az újrahasznosított részeket mindegyiknél számolni kell). Igazából a Vulkan teljesítmény is teljesen jó, és ha esetleg sokkal kevesebb ideig tartott összerakni és optimizálni (ez volt ugye a másik nagy mantra a Mantle kapcsán), akkor ennek bőven van értelme.
-
válasz
daveoff
#19705
üzenetére
Ez eléggé valószínű, bár szerintem azért a játékokon is sok fog múlni, hogyan muzsikálnak majd melyik kártyán a következő fél évben.
Mert a trend legalábbis megfordulhat, ha AMD-n is jól, vagy neadjisten jobban futnak az új API-s játékok.
De nyilván nem azonnal fog mindenki áttérni...
Ha pl amikor jön a Vega az fog látszódni, ami pl a DOOM-nál történt, akkor a többség AMD-t fog venni... ha csak egálban lesznek, akkor marad az NV főlény.

-
rocket
nagyúr
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi
#19707
üzenetére
Ha lenne egy ütőkèpes Sapphire Toxic a felsőházban kipróbàlnám.

Tudom furán hangzik tőlem de az a kedvencem utàna EVGA. Ha jönne egy 1080 ellenfél és Sappire készítene Toxic kártyát belőle azt venném mert csak.
-
sutyi^
senior tag
válasz
TTomax
#19702
üzenetére
GTX 1060-akról beszéltünk Hoek úrral, illetve arról hogy abból valószínűleg az ASUS saját blower ventis változatának is hasonló órajeleken lesz vége tuning terén mint teszem azt egy STRIX kiadásnak. Arra írtam hogy valamivel alatta lesz az, mert ha másnem akkor majd a powerlimit megoldja hogy ne legyen akkora OC headroomod az olcsóbb kiadáson.
Megemlítette hogy itthon drágák lesznek az AIB RX 480-nak és egyetértek vele, hiszen a referencia kártyák is aránytalanul drágák a kinti árakhoz viszonyítva.
Nem utaltaltam semmilyen RX 480 Customra mint földöntúli csoda, ott sem várok semmilyen világ megváltást. Se tuning, se fogyasztás terén. Ha tippelnem kell akkor olyan 190-210W környékén lesznek fogyasztásban az emelt órajelek miatt. Legnagyobb előnyük a referenciákhoz képest hogy az egyedi hűtés megoldások miatt nem fognak 80°C környékén "rotyogni" terhelés alatt.
-
TTomax
félisten
válasz
sutyi^
#19701
üzenetére
Nem mintha ref 480nak problémát jelentene akár 225W-ot is bekajálni,a 6pines tápcsatiról akár 150W-ot is behuzhatna,ráadásul a VRM is elég vaskos rajta,csupán a hűtése nem bírja.Nem gondolom,hogy a custom 480ak majd éppen ettől táltosodnak meg,mert úgy utalsz a customokra mintha földöntúli csodák lennének,a valóság meg az,hogy jó ha 5%+ tudnak teljesítményben,az hogy sokkal kulturáltabban már más kérdés...
-
sutyi^
senior tag
válasz
Ren Hoek
#19700
üzenetére
Tuning potenciál valószínűleg azért a szolidabb tápellátás miatt kisebb lesz, mint vaskosabb kiviteleken.
Szinte biztosra vehető hogy nem nagyon fognak jelentkezni a külföldi árarányok a hazai piacon. Éppen ezért egyre szimpatikusabb nagyobb külföldi shopokbol rendelni, főleg ha még a postával együtt is beljebb lehet az ember jó pár érzéssel.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Home server / házi szerver építése
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Google Pixel topik
- NBA és kosárlabda topic
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Linux kezdőknek
- Battlefield 6
- Horgász topik
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- További aktív témák...
- Keresünk Galaxy S22/S22+/S22 Ultra
- Dell Latitude 7330 i7-1255U 16GB 1TB 400nites legjobb kijelző! 1 év garancia
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Clevo 1060 6GB Mxm 3.1 laptop videó kártya ingyen házhoz szálitással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




Na igen...a habi! De mint tudjuk 970-980-ra is elég... nem, akkor is necces volt, 6-8GB kell, nincs mese.

Ami aztán a Doom nightmare beállítás mellett, szèpen levitte a teljesítményt 10fps környékére.





