- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- bambano: Bambanő háza tája
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Kolbi_30 #47830 üzenetére
Én azt gondolom ráment a legtöbb energiájuk a tűzoltásra főleg, hogy Elavult gyártástechnológiaval próbáljanak versenyképesek maradni. 14nm+++ meg hasonló dolgok, ami arra volt elég, hogy ne essenek ki a vesenyből.
Közben biztos vagyok benne hogy a 20A amit töröltek és a 18A fejlesztése is már célirányosan a gödörből való kilábalásra lett kétségbeesve visszahozva. Az új gépek megérkeztek, 2026 tól nem lesz lemaradásuk.Kérdés hogy a bérgyártást majd már ott meghagyják egybenaz Intellel, vagy haosnló utat követnek mint az AMD. -
-
-
válasz
Kolbi_30 #46416 üzenetére
FSR ben alapból működik egy élesíttés,sharpening,lehet ezért jön be jobban úgy.Ezt Nvidia pár hónapja kivette,mert sok artifactot okozott.(Nincs kizárva,hogy ez is gond az FSR nél.)
Amúgy is felesleges,mert a DLSS mellett alapból driverből aktiválhatod,meg vagy 30 féle egyéb eljárás ,szűrő ,van a GFE-ben ,jobb ha ezt rábízzák a játékosra. -
-
válasz
Kolbi_30 #45812 üzenetére
Ha firehazard all fenn az altalad forgalmazod termeknel, akkor amig azt be nem gyujtotted/nem iktattad ki a hasznalatbol falado kockazatot, addig nem vagy fedezve egy esetleg tuzesetnel
Pont ezert nem igazan okos dolog a user-nek ugy cseredarabot adni, hogy nem kered a veszelyes termek visszaszolgaltatasat.
-
válasz
Kolbi_30 #44794 üzenetére
Nincs ezzel baj,de ha csak osszel javul a helyzet,lesz chip,lesz VGA es meg az alom teljesitmenyugras is meglesz a kovetkezo genben amit szerintem nyaron bemutatnak ki venne 350 W TDP vel 10-12 Gigas 3080 kartyat mondjuk 1200$ korul,ha jön 16 GB,200W ugyan azon teljesitmennyel egy 4060 mondjuk 700 $ ert 3 honappal kesobb.Ezert fogjak megoldani varatlanul a chiphianyt nyar elejere,elkezd csokkenni az ar es lesz 2- 3 eros negyedev most mar valoban a gamereknek is...
-
huskydog17
addikt
válasz
Kolbi_30 #44103 üzenetére
Szerintem a látvány szép, főleg a dzsungelek, csak sajnos úgy tűnik a PC portot megint jól elkúrják. Sajnos a Dunia motornak nagyon hányattatott sorsa van, a FC3 óta súlyos CPU gondok vannak vele, ezt a DX12-vel sem tudta orvosolni az Ubi.
Nem szívesen mondom ezt, de egyelőre az eddigi jelek alapján nekem úgy tűnik, hogy legfőbb ideje lenne kidobni a Dunia-t a kukába, mert ez így csak szánalmas szenvedés. -
Gyuri27
félisten
-
KillerKollar
őstag
válasz
Kolbi_30 #43820 üzenetére
Hiába mondja mindenki, hogy jajj ennek semmi köze a bányászathoz, mert Covid így meg úgy, meg szállítási költségek, meg túl nagy a kereslet a gamerektől, azért látszik, hogy az LHR-es 3080 nem ANNYIVAL drágább, bár az is közel dupla annyi mint amennyinek lennie kéne, úgyhogy biztos a többi faktor is belejátszik, de a bányászat is...
-
Televan74
nagyúr
válasz
Kolbi_30 #43762 üzenetére
OCUK néztem most 2,5% vámmal és 27% áfával 227.000 Ft jönne kl szállítással együtt a 6600XT. Nálunk legolcsóbban 270.000 Ft a megbízható bolttokban. Kenjék a hajukra az összeset.
-
-
-
-
Jacek
veterán
válasz
Kolbi_30 #42393 üzenetére
Bármikor
Ugye nem nettó USA áron akarsz vásárolni?
Hogy értsd 999 dolláros 6900XT az itt svédországban 11500 korona, namost a scalperek az alap 3080-at adják 11000 Trinity stb. call of duty nélkül. Na ebben az esetben megérte volna a 6900XT a nyító árát, az AIB 15000 árat már nem éri meg, remélem érthető volt...
-
válasz
Kolbi_30 #42147 üzenetére
csak egy 600 K-s VGA képes hozni egy RX 2060 / 2070 szintet?
Ráadásul elég döbbenetes, hogy az új PS5-Xbox játékok 27 ezer forinttól indulnak és néhol előrendelve akcíózva 24 ezer.
Már eleve hülyeség lett- és ez valahol a cikkírók hibája- hogy állandóan a PC hez van mérve egy konzol és persze minden konzol megjelenéskor el van temetve a PC a konzolok technikai újításai miatt, aztán jön a nagy rádöbbenés.
Nem kellene ezt erőltetni semelyik IT oldalnak.
A konzolok nagyon jó cuccok de Pc re 2 évente jönnek az új hardverek és ezek mellett egyértelműen elavulnak. Az meg hogy kétévente cseréled a konzolod( PS5 pro) az már a régi eladásával is közel 300 ezer forintos kiadás.
Épp ezért nem kellene erőltetniük ezeket baromi magas játék árakat, mert nem mindegy hogy megveszed X re a WD-t 27 ezerért és csúnyább mint PC-n 18 ezerért. -
AsakuraDave
őstag
válasz
Kolbi_30 #42147 üzenetére
Inkább 185k de amúgy jah olcsóak ahhoz képest amiket igértek, hogy tudni fog. Azok alapján én 250k körül gondoltam őket. Dehát amit eddig hoztak eddigi tesztek alapján nekem ennyit se érnek
Meg konzolhoz én hipi szupi TV-t használnék csak, az meg vagy 500-700k. A monitorom meg megvolt 180k-ból és 0 input lag de persze egy OLED kijelző az nyálcsorgatós.
Meg egy gépet és főleg AM4 platformot tudtál az évek során folyamatosan fejlesztgetni nem egyszerre ment el rá sok pénz. A játékokat meg mindig tudtad úgy belőni, hogy meglegyen a 60fps és még úgy is jobban néztek ki mint a konzolos verziók akár csak egy 200k-s PC-n is. -
válasz
Kolbi_30 #41734 üzenetére
Azok más kontextusban vannak megemlítve a cikkben, mint gyártók. Mondjuk érdekes, hogy a NYT felhozza hogy már az is problémásnak tűnik az USA-nak hogy Taiwan és Dél korea előrébb tart gyártástechnológiában és nem akarnak csak tőlük függeni.( Kínaeffektus lesz ebből a végén )
két lehetőség van :
Nvidia A100 és AMD MI100 vagy több év csúszás.
Ez pontosan annak a játéknak a kezdete amiért felvásárolta Nvidia az ARM ot és lesz még ilyen bőven. -
BemAnyó
senior tag
válasz
Kolbi_30 #41530 üzenetére
nekem az utolsó NV kártyám még egy 9800 as volt, azóta különböző AMD kártyákkal fűtök, no nem azért mert hívő vagyok, csak mert ár értékben ez hozta a legtöbbet mindíg amikor éppen váltottam,driver problémám ezalatt összesen egyszer volt egy beta driverrel, azóta csak whql legfrisebb megy fel és gondom nem volt. Most sem hangulat alapján tervezek váltani, megvárom míg kijön minkét csodaszéria és eldöntöm, lehet NV lesz, de nem hiszem mert úgy látom hogy nagyon vastagra húzzák az árat ami szerintem inkább csak marketing fogás, a drágább menőbb/jobb alapon.
-
gejala
őstag
válasz
Kolbi_30 #41242 üzenetére
1080 Ti rátett 100%-ot 980 Ti-re. Ha 3080 Ti nem tud legalább 70-80%-t tenni 1080 Ti-re, ki se adják, mert $1000-ért kinek kell majd? Az két nextgen konzol ára.
Kizárt dolog, hogy egy $1000-os kártya csak ilyen 30%-al legyen gyorsabb, mint az új konzolok. Az teljes csőd lenne NV-nek. -
GodGamer5
addikt
válasz
Kolbi_30 #40937 üzenetére
Nyilván dolgozni kell vele, de az igazi oka akkor is a számítási teljesítnény hiánya, meg a sok rajzolási parancs volt, amit az új api-kal végre fel lehet oldani értelmes prociterhelés mellett. Anno a Red Faction 1 -ben volt csak igazi rombolhatóság és azt is trükközve oldották meg, szűk tereken, ráadásul lassú is volt.
Ráadásul mostmár az Unreal engine-be is van valami modul ami a dinamikus rombolhatóságot valósítja meg, úgyhogy alakul a dolog, mégha lassan is. -
-
Egon
nagyúr
válasz
Kolbi_30 #40830 üzenetére
Ki hogy nősült...
Nekem az asszony jó pár évig jobban keresett mint én, aztán egy ideig kb. egyformán kerestünk, most meg már én keresek jobban (elég régen volt 220K bármelyikünk nettója).
Nehéz ezt reprezentatíve megítélni, és mivel még minidg sokan kapnak zsebbe pénzt szvsz, a medián sem annyi, amennyi. De ez messze vezet.Hogy ON is legyek, csoda hogy erre még nem csapott rá Abu: [link]
#mindmeghalunk. -
GeryFlash
veterán
válasz
Kolbi_30 #40830 üzenetére
,,.De meg ha igaz is ,kevesebbet er most a netto 220 mint 7 eve a 150."
Ez maximum akkor igaz, ha a lakhatást bérlésként nézed. Ha csak az árakat nézzük akkor nem, nem volt 50% infláció 7 év alatt, az energia árak ráadásul egyáltalán nem emelkedtek. Az hogy te meg az asszony kétmintás példa mit mutat az nem reprezentatív
Egyébként nyilván jobb lenne medián jövedelmet nézni, ha lenne ilyen statisztika. De gyanítom az is kb. hasonló szinten emelkedett.
-
válasz
Kolbi_30 #40635 üzenetére
A PH!-n még sincs róla egy szó se a driver hírben se. Meg amúgy sem. De hát a PH! már csak ilyen...
-
válasz
Kolbi_30 #40519 üzenetére
Pontosan ezt mondom, hogy az adott játék grafikai jellemzőitől és beállításaitól függ, hogy mire képes egy hardver. Ha valaki benyőgi a 4K@60FPS-t, akkor azt is specifikálni kellene, hogy milyen játékban, milyen beállításokkal.
Az egész onnan kezdődött, hogy GeryFlash szerint az RTX 2080 Ti nem tudja 4K@60FPS-el a Ray-Tracinget, míg az új konzolok igen.
-
-
válasz
Kolbi_30 #40433 üzenetére
Igazából ebben megint a hype a gond, mert a topikok tele vannak azzal, hogy majd 8 K ban tolják a játékokat 100 K ért milyen jó lesz . Aztán 2 év múlva már harangozzák be a Ps5 pro-t.
ezek a konzolok határozzák meg évekig a játékokat.Jensen egyébként nem szokott nagyon melléfogni ha érkező hardverekkel.Általában előre tudja melyik érkező VGA milyen teljesítményű lesz a konkurenciánál és patika mérlegen már előre legyártva jön a válasz rá, szóval lehet ennek hinni szerintem.
-
-
válasz
Kolbi_30 #40218 üzenetére
Bocs, pont a PH!-n olvashattunk augusztusban arról például, hogy "rárúgja az ajtót" az AMD a szerverpiacra. Majd az ilyen hírek után a gyakorlat az, hogy ha egy maréknyi Rome szervert szeretnél, akkor leghamarabb év végére, de inkább jövőre tudnak csak szállítani a nagyobb gyártók (HPE, Dell). Ha esetleg tesztelni akarsz, és jóban vagy a helyi disztribútorral, akkor talán egy-két hónap múlva kaphatsz egy példányt, hogy legalább megnézd, mégis miért fizetnél ki pár bőröndnyi pénzt (és a saját szoftverkörnyezeted futni fog-e rendesen). Ugyanez Intel hardware esetében kicsit másképpen néz ki, kis túlzással a bejelentés után már szállítani is tudnak az adott szerverből, annyit, amennyit kérsz.
Ugyan ez van laptopok vagy OEM gépek esetén pepitában. Kevés AMD opció van, azok is korlátozottak...
A nagy pénz pedig itt (is) van. Hiába sikerült jól a Zen és a Zen2, hiába gáncsolja el saját magát futás közben folyamatosan az Intel, ennek még évekig kell ugyanezen tempóban zajlania ahhoz, hogy az AMD valóban méltó kihívója lehessen az Intelnek, piaci részesedés terén is.
A dVGA-k esete teljesen más. Az AMD ott hosszú ideje szenved, az, hogy idén is Polaris arch-ot kínálnak alapvetően, eléggé szomorú, és egyben jelzi, hogy gondok vannak. Reméljük, hogy csak a gyártókapacitás terén, és nem magával a Navi arch-al, mert az nem sok jót jelent a közeli jövőre.
És itt megint a bejelentés és a leszállítás közötti időt érdemes figyelni. Az nVidia gyakorlatilag ha bejelent valamit, akkor az aznap már a polcokról is elérhető. Ugyanez hogy is néz ki az AMD esetében?
Az nVidia-t pedig ugyan azért nem lehet tiszta szívvel ekézni, mint amiért 5 évvel ezelőtt az Intelt nem lehetett: nincs valódi versenyhelyzet, ilyenkor pedig egy profitorientált cég értelemszerűen a profitmaximalizálásra megy rá.... Amit a vásárló fizet meg...
-
válasz
Kolbi_30 #40216 üzenetére
Annyiból érdekelheti, hogy amikor arról olvasunk egyes oldalakon, hogy az AMD hogy mossa fel a padlót az Intellel, ami után a hozzászólásokban már temetik is a kékeket, akkor az ilyen tények ismeretében lehet mosolyogni.
Nem, ez nem arról szól, hogy Intel vagy AMD fan valaki, hanem arról, hogy az AMD még mindig irgalmatlanul kicsi forgalmat bonyolít le, hiába áll XY webshop eladási listájának élén a Ryzen...
Félreértés ne essék, a verseny nekünk, vásárlóknak jó, szóval legyen csak verseny. De az AMD továbbra is nagyon törpe szereplője a piacnak... Ez pedig magyarázat az olyan dolgokra, hogy hiány van a Ryzen 3900X-ekből, hogy csúsznak az AMD megjelenései (Ryzen 3950X, RX5500, és a többi Navi), stb.... Mert ezek nagy valószínűséggel annak tudhatóak be, hogy a cégnek egyszerűen nem volt elég pénze megfelelő mennyiségű gyártókapacitást lefoglalni...
-
Shing
őstag
válasz
Kolbi_30 #40186 üzenetére
A legtöbb PC-s hardver sokkal tovább tart 5-6 évnél. i7-2600k tutira elég ma mindenre. Vele együtt 8GB RAM, alaplap, táp, ház, minden... ezek jóval a mostani gen előtt megvehetőek voltak.
Videokártyát kell gyakran cserélgetni, de évente kukázni? Lassan ott tartunk, hogy 3 év mire jön új hardver. Lásd RX480 esete középkategóriában, amit az AMD még most sem volt képes leváltatni új architektúrás hardverrel.Petykemano:
Majd frissítenek az emberek, ha lesz értelme. És akkor ezek a statisztikák is máshogy fognak kinézni. Nem véletlenül erőltetik mostanában a 144+Hz-t, legyen már értelme erősebb hardvert venni.keldorpapa88:
8 magos Athlon? Minek olyan erős hardver?Egy rakat játékhoz PC szinten 4 magos, 10 éves Quad/Phenom proci kell. Simán megvan PC-n az az optimalizáció mint konzolon. Nézz meg egy Shadow of TR-t tizenéves quad procival. Vagy pl. egy Ryse Son of Rome így fut totál low budget és prev-genes hardverekkel. Battlefield 1, totál prev-gen hardverekkel, Quantum Break Phenom II procival.
Persze lehet rugózni a felbontáson, FPS-en, de közel sem az a helyzet amit itt sokan írnak, hogy évente kell hardvert cserélni, de drága minden, na bezzeg a konzol. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kolbi_30 #40101 üzenetére
A Pascal sem kamu DirectX 12. A Pascal architektúra problémája ennél az API-nál az, hogy bizonyos erőforrásokat el kell szeparálni a memóriahalmazokban, míg a Turingnál, illetve a GCN/RDNA-nál erre nincs szükség. Ez a memóriavezérlés tekintetében problémás, mert utóbbira érdemes optimalizálni, az előbbit pedig csak lekezelni, viszont ha ezt a problémát csak kezeled, akkor az gond a Pascal teljesítményére, mivel ilyenkor az történik a kódban, hogy az egyes erőforrások a leíróhalmazokban kerülnek, csak a szeparálás miatt több ilyen lesz a kelleténél. Emiatt van az az ajánlás, hogy az erőforrásokat ne is rakják a fejlesztők leíróhalmazba, hanem dobják be a root signature-be, de ugye ez nem olyan egyszerű, mert a root signature-t nem buffer viewekre találták ki, tehát számos formátum így nem is támogatott, vagyis végeredményben a leíróhalmazok alkalmazása elkerülhetetlen. A problémát tehát ezek idézik elő, és ezt kell kitesztelni a Pascal esetében. De ha ez a kód nem jó, akkor instabil lesz a Pascal. Viszont maga az API nem instabil, eleve nem is támogatja azt, hogy a buffer viewek a root signature-be kerüljenek, ezt csak beleerőszakolják oda a fejlesztők, csak ezt a Microsoft nem ajánlja, mert nem erre tervezték az API-t. Inkább érdemes elviselni, hogy a Pascal lassul a leíróhalmazokba pakolt buffer viewektől, mert az igazodik az API működéséhez. Az újabb játékok, például a Control már ilyen. No persze ott meg a barrierek és a szinkronizálás van elcseszve, ez a másik problémás rész.
-
Habugi
addikt
válasz
Kolbi_30 #40101 üzenetére
Ebbe a táncba a topicjában sem megyek bele egy ideje.
NV driver probléma listán szerepel a dolog fél féle, plusz Abu is driver oldali fordítót említ szóval én is ezt írom, ennyi.
Lehetne linkelgetni h AMD kártyákkal is CTD-zik, illetve lehetne boncolgatni a Div1-et is amiben szintén a megjelenés óta határ szar a DX12 és igen, az AMD kártyámmal is az volt. Nem, nem teszem. Driver oldali kulimász, legyen, mint írtam, legkisebb gondom.
-
Habugi
addikt
válasz
Kolbi_30 #39980 üzenetére
Kár hogy lehoztad a témát az Abu féle szilíciumos hülyítésről, ám igen, konkrétan azt írják, hogy a hotspot a kártyán fellelhető szenzorok összessége közül mindig azt mutatja/jelzi, amelyik éppen a legmelegebb.
Nyilván ettől még nettó marhaság marad a körítésként szánt saláta, miszerint eddig is volt ilyen hőmérsékletű pont a kártyákon csak a felhasználó nem tudott róla.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest