- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motyi
senior tag
válasz
korcsi #21296 üzenetére
Mutass már egy ilyen árlistát ahol 10 darabok vannak
Ref kártyát lehet pár helyen 90-95k között kapni 1-3 napos szállítással, aztán ki is fújt a dolog. Majd olyan szeptember vége (optimista becslés) mire hívhatjuk az RX480-at kaphatónak (értsd: bemész egy nagyobb számtech boltba és van, választék is.). Az hogy hoznak pár darabot pár hetente az vicc. Nem véletlen adnak el sokszorta annyi 1060-at, hiába jó egy termék, ha nem lehet kapni...
-
A szerecsenmosdatás innentől nem érdekel... majd next time erre is figyelnek.
Nyilván senki nem mondta hogy emiatt nem lehet használni megelégedéssel a kártyákat... itt a PH-n is amugyis sokan szénné húznak mindent, ami már önmagában kilép a szabványokból meg a specifikációkból gyakran.
Csak annyi hogy egy referencia kártyánál, ez ciki... minimum. Helyes is hogy vannak következményei.
Meg hogy vannak partnerek akik kimondottan ezzel reklámozzák a termékük, hogy "nézd mi tudunk VRM-et tervezni jól is, szabványokra figyelve", jobb a PCB-nk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #21293 üzenetére
Erre van a kompatibilitási mód. De ha nem 2003-as, vagy az előtti gyártású a tápod, akkor ezzel nem kell foglalkozni, mert a nem referenciakártyák 99%-a többet kér a 6/8 tűn. Ennek az oka, hogy feltételezik, hogy ma már nem sok felhasználónak van 2003 előtti tápja. Már a 2005-ös tápok is minden probléma nélkül átvittek 6 A 12 V-os ágon. Ma már vannak olyan tápok, amik 10A fölött sem problémáznak bizonyos csatikon.
Tervezni egyszerű. Meg volt adva a mérnököknek, hogy mi a határ. Letervezték arra, és át is ment a hitelesítésen. Utána merültek fel a kérdések a hitelesítés helyességével kapcsolatban. Innen még simán lehet, hogy a mérnököknek van igazuk, és nem a tesztelőknek, de érdemes kivizsgálni.
-
Ja igen, csak úgy rémlik hogy így meg a 6PIN-t terhelik szabványon felül... cseberből vederbe.
"You have to wonder why this wasn’t the direction taken by AMD engineers initially. As you will find in our results, the 6-pin connection is definitely drawing more than the 75 watts that it is rated at, but the 6-pin cabling and connectors are actually rated at 8-9A per pin, rather than 5.5A total for the PEG slot. If you are going to draw more power than rated over one of the two options, it’s clear that the over engineered and directly fed 6-pin connection is the way to go. I can only assume it was an oversight on the board team that allowed it to happen. (Also, let’s not forget that using an 8-pin connection and weighting it towards that would have prevented both issues.)"
Amugy igen, érdekes lehet hogy hogy ment át a certifikáción... de az még érdekesebb hogy hogy lehetett ilyet eleve tervezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #21279 üzenetére
A szoftveres fix arra vonatkozik, hogy valójában az AMD-nek sem éppen tiszta, hogy mi az, ami a tényleges határ. Van egy hitelesítésük a PCI-SIG-től, hogy megfelel az RX 480, és emiatt rajta is van mindegyik referenciatermék dobozán a PCI Express logó. Ezt nem rakhatják rá hitelesítést bizonyító papír nélkül. A gond az, hogy a történtek után át kell gondolni, hogy mi történt, mert lehetett az, hogy a PCI-SIG jobb eszközökkel dolgozik, mint egy átlagos újság, vagy lehetett az, hogy a hitelesítési teszt hibás. Mivel ma még erre nincs válasz, így az AMD megcsinálta, hogy az ominózus meghajtótól kezdve átcsoportosította az energiafelvételt. Egyrészt mindkét módban alacsonyabb lett a PCI Express slotból való áramfelvétel, másrészt van egy compatibility mód is, ami a TGP-t is csökkentette egy picit, így a 2003 előtt gyártott tápokkal sem lehet gond.
A hitelesítési tesztre vonatkozóan szerintem az elkövetkező hónapokban nem lesz változás, de biztosan megvizsgálják.
-
-
killer095
őstag
válasz
FollowTheORI #21287 üzenetére
Csak a hírek alapján gondolkoztam, legyen az drága vagy olcsó lap, egyiknél sem pozitív ha a vga miatt leolvad a slot
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #21275 üzenetére
Nem. A gond az, hogy azt a listát fél évente ha frissítik, mert nem az alapján van eldöntve, hogy mehet-e a logó a dobozra vagy sem. Erről a PCI-SIG egy hitelesítést ad az adott gyártónak. Ezért van rajta a dobozon a PCI Express logó, mert a hivatalos teszteken átment, és megvan a hitelesítés. A listába pedig bekerül, ha valaki leül és frissíti, de a PCI-SIG-nél ez nem fontos szempont, mert nem ez a lista dönt arról, hogy rakhatnak-e rá logót, hanem egy konkrét és direkt mérés eredménye, amiről lesz egy jegyzőkönyve mindkét félnek. Az AMD elismerte, hogy a termék átmegy. [link] - nem csak a belső tesztjeik alapján.
Rég nem az a probléma, hogy nincs meg a PCI-SIG hitelesítése az referencia RX 480-nak, mert ez hivatalosan megvan neki. Az a kérdés ma már, hogy nem kellene-e ezt a hitelesítési módszert felülvizsgálni, mert kérdések merültek fel a helyességével kapcsolatban. Ez most ami a PCI-SIG-nél is zavart okoz, mert nekik most át kell gondolni, hogy a hitelesítésük helyes-e, vagy tényleg vannak olyan helyzetek, ahol probléma lehet. Emiatt valószínűleg egy ideig ezt a listát nem is frissítik, mert egyelőre céltalan lenne belerakni az új hardvereket. Nincs is benne egyetlen olyan új VGA sem, ami nyáron jelent meg.
-
válasz
killer095 #21286 üzenetére
Hát fölösleges is... racionalitás szintjén, de erről most ne nyissunk itt vitát.
Semmiképp sem a specifikációk nem betartása elleni védekezés a cél egy alaplapvásárlásnál... mellesleg az sem lepne meg ha ugyanakkora eséllyel szállna el ezeken is a PCIE busz. Sok a parasztvakítás ezeken a lapokon. Egyetlen valódi előny a masszívabb VRM, az meg vagy kell vagy nem. Meg esetleg egy két plussz szolgáltatás/képesség (több usb, wifi, hang, stb) bár ezeket meg meg lehet olcsóbban is oldani.
-
killer095
őstag
válasz
Yutani #21277 üzenetére
Nehéz lenne hallani gondokról, van vagy 2 embernek összesen 480-a....
Pont a problémamentes nem ref dizájnt nem lehet kapni sajnos!
Amúgy elvileg felső kategóriás lapok bírják a többletet, de ugye itt a PH-n is elterjedt az a tzévhit hogy minek lapot venni 40k fölött felesleges, jó lesz a legócóbbgyiku:
Örvendetes, azt olvastam hogy az asus szabta a 90hz-es határt, nem normális dolog! -
-
válasz
killer095 #21276 üzenetére
Hát, én inkább úgy nevezném, hogy szoftveresen "megkerülték/korlátozták" a problémát (jobb híján), de ez egy "szimpla" fizikai PCB-áramköri kialakítási hiba... nem javítható valójában csak újratervezéssel, de hogy 1 év alatt senkinek nem tűnt fel, szvsz gáz.
Vagy a rosszabbik eset hogy feltűnt, csak pl későn és inkább megpróbálták szőnyeg alá söpörni, csak mégis kiderült... -
daveoff
veterán
válasz
Laja333 #21259 üzenetére
Csak vicceltem, vagy mégsem...?!
Egyébként én pozitívumként tekintek erre, hogy végre az AMD-s játékot AMD-vel demózzák, mert ugye EA Play-en még 1080-akkal tolták...
Már csak az a kérdés, hogy most milyen AMD volt a gépekben. A monitorok ASUS MG278Q voltak, tehát 1440p, 144hz freesync. Ez alá azért kell vas, hogy jól menjen.
De a tearinget tényleg nem értem miért ennyire szembetűnő egy freesynces monitoron, vagy ez a stream miatt van? Nem értek hozzá...
guftabi: igen, az 1080-al is volt tearing
-
What this means for AMD is that it cannot display the PCI-Express certification logo on the product or its marketing materials. This, however, may not affect AMD's add-in board (AIB) partners that are PCI-SIG members in their own right, and make graphics cards with their own sub-vendor IDs, provided their power-supply designs comply with PCIe specs. Custom-design cards with an 8-pin PCIe power connector, instead of 6-pin, may qualify as the combination of the 8-pin connector and the slot yields a power budget of 225W. AMD released a software fix to the issue of the cards overdrawing power from the slot, with the Radeon Software Crimson Edition 16.7.1 Beta.
Ez a lényeg. Saját designnal okafogyottá válik a hisztéria. Emellett nem is hallottam itt a PH-n olyan emberről, akinek gondja lett volna a ref 480-assal a gépében a fogyasztás miatt.
-
killer095
őstag
válasz
FollowTheORI #21275 üzenetére
Elvileg már javították a hibát nem ?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
killer095 #21272 üzenetére
A swapchain API-k arra valók, hogy szabványos támogatást lehessen írni minden DX12-es programba. Onnantól, hogy a meghajtó támogatja a swapchain API-kat, mindegy lesz, hogy milyen az implementáció. A variálható frissítés egyszerűen működni fog. Bizonyos fejlesztők csupán szeretnének natív támogatást kínálni, mert több lehetőséget biztosít. A swapchain API-k egyöntetű jellemzője, hogy mindent egységesít, vagyis a FreeSync és a G-Sync egységes pontjait működteti, de az egyedi funkcióik nélkül. Ez persze a felhasználók többségének így is elég.
(#21271) cain69: [link] - ebben le van írva, hogy milyen szituációban mi történhet.
-
mindig rá akartam kérdezni, hogy mi történik, amikor valami miatt (stutter, microlag, jelenetváltás) kiesik az fps a freesync működési tartományból. ha ez egy tranziens tüske, akkor annak nyilván van egy rövid ideig tartó direkt hatása, de hogy szinkronizál újra vissza a freesynces monitor, amikor alulról beér az fps a működési tartományába?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
killer095 #21263 üzenetére
Nagyon egyszerű. Az, hogy nincs natív támogatás nem jelenti azt, hogy nem fog működni. A "hogy van" esetében először is külön kell választani a DX11-et és a DX12-t. A DX11 nagyon egyszerű, mert ott a meghajtó számára megoldható a vezérlés, ugyanis láthat, hogy hol van a képkockapuffer. A DX12 esetén ez nem igaz, ugyanis a meghajtó egy nagy bináris pacát lát. Sokmilliárd 0-t és 1-est, és halvány gőze nincs arról, hogy ezen a végtelenül nagynak tűnő tartományon belül hol van a képkockapuffer. A program több dolgot tehet a variálható frissítés működése érdekében.
1. Megmondja a meghajtónak a címtartományt, de ez nem ajánlott, mert a meghajtó akkora erre lesz beállítva, és minden egyes frissítés után működésképtelenné válik a rendszer, amíg egy új meghajtó nem jön az új frissítésre.
2. Sokkal kézenfekvőbb tehát a Swapchain API-kat támogatni, amelyek szabványosan kínálnak egy teljesen elfogadható megoldást a variálható frissítésre vonatkozó támogatásra. Ilyenkor a meghajtó mindig tudja, hogy mit kell tenni, mert a swapchain API-k gondoskodnak a működésről. A programfrissítés nem gond, ahogy a meghajtók változása sem.
3. A legátfogóbb támogatás a natív támogatás, amikor az adott implementáció natív kezelését választja a program. Ilyenkor az alkalmazás és a meghajtó együtt vezérli az egészet. Ez Swapchain API-kat használó megoldáshoz hasonló működést kínál, csak lehetőséget ad még olyan extrákra, mint a V-Sync párhuzamos kezelése is, vagyis a felhasználó dönthet, hogy a variálható frissítést hogyan szeretné használni. A tartományon kívül képtöréssel, és akkor nem lesz limitálva az elérhető fps, vagy képtörés nélkül, és akkor a tartomány minimumán és maximumán kívül sincs képtörés, sőt a maximum fölé nem is megy.Adaptive-Sync tartományok a táblázatban: [link]
A minimális értéknél a FreeSync bonyolultabb, mert bizonyos kijelzők támogatnak LFC-t, ami tulajdonképpen a minimum frissítést alaposan kitolja. De egyik LFC-s kijelző esetében sem alacsonyabb a minimum 25 Hz-nél. -
killer095
őstag
Ismerős kapott kulcsot, ott próbáltuk G-syncel adta ugyan azt mint más gamek esetén, nem csúszott a kép szét, nem volt semmi hiányosság, most akkor ez hogy van ?
Azt amúgy lehet tudni hogy a free syncnek mennyi a maximális, és a minimális határa? Van már 200Hz-es free monitor is ki tudja ezt a tartományt használni? Vagy még mindíg 90 a felső határ, úgty emlékszem egy időben ez volt a max!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #21255 üzenetére
Ennek a legfőbb oka az, hogy a Battlefield 1 csak FreeSync-et támogat natívan. A G-Sync-re nem natív a támogatás, hanem a Microsoft swapchain rétegein keresztül működik, és ugyanez igaz a nem FreeSync-es Adaptive-Sync implementációkra. Valószínű egyébként, hogy a swapchain API-k a mostani programverzióban még nincsenek is támogatva, ezért ma még csak a FreeSync működik a natív támogatás mellett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
namaste #21240 üzenetére
Csak úgy tudják kicserélni a shadereket, ha ki tudják ütni azt a DRM-et, amin keresztül működik. Ezáltal a rendszer képes ebbe az izolált környezetbe betölteni egy külső shadert. Más formában a GameWorks runtime nem tölt be D3BC-t.
A GameWorks működése egyszerű. Maga a fejlesztő nem szállít direkten GameWorks shadert, azt egy zárt rendszer hordozza, amit az NV odaad. Azt kell beépíteni a programba. Ilyen formában lehet biztosítani azt, hogy a fejlesztő ne módosíthassa a forráskódot, és ne töltsön be egy alternatív D3BC-t a szállított helyett. Volt már ilyenre példa az AC Unity esetén. Ott az Ubisoft írt egy alternatív D3BC-t a Geometry FX-re, de annak a működését a végső GameWorks DRM megakadályozta. Ezért Geometry FX nélkül jelent meg a játék, annak ellenére, hogy agyon volt reklámozva tesszellált felületekkel, amiből végül egy deka tesszellálás nem lett. Pedig a shader az első verzióban ott volt a játékban, csak a GameWorks DRM miatt nem töltődött be. Aztán a későbbi patch-ekkel eltávolították, mert nem jutott megegyezésre az NV és az Ubisoft.
Az AMD számára a DRM feltörése azért fontos, hogy be tudjanak juttatni ebbe a zárt környezetbe egy kicserélt D3BC shadert. Ugyanezt csinálja egyébként az NV is, csak nekik egyszerűbb a saját rendszerüket kijátszani, mert ők írták a DRM-et. Azért sem szólnak igazán az AMD törései ellen, mert ők is tudják, hogy erre szükség van, hogy a GameWorks egyáltalán működjön. Meg eleve a DRM-et a fejlesztők optimalizálásai ellen tervezték, és nem a gyártóik ellen. A gyártó még a D3BC után is tud módosításokat végezni, csak jóval nehézkesebben, de ha kell, akkor akár minden játékra állítanak egy csapatot és megcsinálják. A fejlesztőnek a D3BC shader cseréje az egyetlen lehetőség arra, hogy gyorsabb kódot futtassanak, de a DRM ezt megakadályozza. Ahhoz tehát, hogy a fejlesztői akarat érvényesüljön az adott shadert az NV-hez kell elküldeni mondva, hogy ezt akarják futtatni, és az NV vagy beépíti, vagy ajtót mutatnak.
A shadert nagyon egyszerű megszerezni. Az még a fejlesztőknek sem okoz igazából fejtörést. Cserélni problémás.
Manapság a shaderek cseréje egyre ritkább. Ennek a fő oka az, hogy sokkal egyszerűbb a fejlesztőkhöz odamenni még a megjelenés előtt pár héttel és mondani nekik, hogy ez a shader nem az igazi. Adni helyette egy jobb shadert és azt építik be. Ez nem csak hatékonyabb fejlesztés a teljes iparág számára, hanem megakadályozza azt is, hogy hetekkel a játék kiadás után kelljen a megírt és letesztelt új shadert biztosítani a meghajtóban. Persze ez ma sem akadály, de ma már az új meghajtók nem hoznak +30-40%-ot, hanem leginkább 4-10%-ot, mert ma már nem igazán nyerő nagyon rossz hatékonyságú shadert szállítani. A legtöbb stúdiónak ma már egy zárt csatornája is van, ahonnan a forrást a gyártók elérhetik, és tehetnek javaslatokat a jobb teljesítmény kinyerése érdekében. Ez sokkal hatékonyabban működik, mint a régi modell. -
daveoff
veterán
na a gamescomon freesync monitorokkal tolták a bf1-et, úgyhogy tuti valami amd volt alatta...
biztos megint azért volt ilyen brutál tearing....
-
-
Egon
nagyúr
Ha vótmá', akkor elnézést, de a konkurenciánál volt pár érdekes nV-s hír mostanság:
Újabb pénzügyi rekord az Nvidiánál
Az Nvidia is kihagyhatja a 10 nanométert -
Laja333
őstag
Mondjuk az is érdekes, hogy ez az egyetlen jó árasított 1060 azon az oldalon, az összes többi 100k. Iponon is csak 100-118k-s 1060 van csak.
Ilyen alapon vehetjük az Aqua-s 70k 4GB Nitro és a 88K-s 8GB Nitro árakat is, amiből sikerült is még rendelnie az egyik fórumozónak.
Akkor már mindjárt 70k vs 88k. -
killer095
őstag
válasz
daveoff #21247 üzenetére
Ez a baja a topik lakóknak is, van olyan aki már több mint 2 hónapja vár egy beszerezhető normális áró nem ref vga-ra 480-ból
Elvileg az OEM partnerek elszipkázták az összes gpu-t azért ilyen szegényes a felhozatal!
gollo:
Sonja már linkelte, de látom nem sikerült megnézni, így linkelem én is :88k
-
Sonja
nagyúr
-
korcsi
veterán
válasz
daveoff #21242 üzenetére
Sapphire Nitro RX480 8GB volt 88000Ft is. Valakinek legalábbis sikerült rendelnie.
-
daveoff
veterán
azonos boltot néztem, itthon 88k egy custom 1060 6GB, és 92k a ref 480 8GB
akkor most hogy is van, hogy az nv drágább....
-
szmörlock007
aktív tag
-
Loha
veterán
No Man’s Skynak van offline módja (No Man’s Sky Offline Mode),
és játszható a Steamet offline -ba rakva is."A Partner alkalmazás" az AMD által adott, csak a benchmarkot tartalmazó Total War: WARHAMMER, amivel teszteltek is? Szerintem azon nincs Denuvo, vagy deaktiválva van a hardver ellenőrzése.
"Games protected by Denuvo require an online re-activation for every hardware upgrade. Denuvo limits activations at 4 hardware upgrades per 24 hours."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
=WiNTeR= #21233 üzenetére
Arra nincs meg. GoG accountunk sincs. Még nem kellett.
(#21234) cain69: Hát igen, csak az dupla kiadás.
(#21235) Loha: Az a baj, hogy a szervereiken van, és sajnos a játék indításakor csatlakozik.
Kicsi az esélye, hogy a Denuvónak ehhez van köze. Az a Partner alkalmazásban is benne van, mégis annyiszor cserélünk hardvert, ahányszor akarunk. Ez inkább egy szerver oldali ellenőrzésnek tűnik. -
Loha
veterán
válasz
Locutus #21231 üzenetére
Más oldalak kértek felmentést a 24 órás limit alól az Origin supporttól.
(#21229) Abu85: Total War: Warhammer csak azért limitálja a hardvercserét, mert Denuvo is van rajta a Steamen felül, a No Man's Sky -on nincs semmi a Steamen kívül, tehát nincs semmilyen 24h hardvercsere limit. Főszabályként amihez az EA-nek köze van, ott van 24h limit, ezek pedig az Origin-es és Denuvo-s játékok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #21231 üzenetére
Egy csomó játék ilyen már, mert ezzel akadályozzák meg a cégek az account kölcsönzést. Az Origin ezt általánosra alkalmazza, vagyis, ha 24 órán belül öt különböző gépen elindítasz egy-egy játékot az adott felhasználóval, akkor a hatodik gépen már nem enged indítani semmit, és 24 óráig ez így is marad. A Steamen alapértelmezetten ilyen nincs, de már nem egy játék használ ilyen védelmet, amelyek 24 óráig három vagy öt gépre korlátozzák a játékot. Ilyen például a Total War Warhammer. Nem is a normál játékot teszteljük, hanem egy DRM nélküli Partner verziót, ami mentes ettől a limitációtól. Ez a verzió azonban nem vásárolható meg.
Technikailag úgy lehetne megoldani a tesztelést, hogy kevesebb VGA legyen a tesztekben, vagy előre le kell mérni egyes VGA-k eredményét. Egyik sem ideális, amikor számos teszt van még a nyakunkon, mert Gyuri mester nem csak VGA-kat mér. Ilyen időbeosztással nagyon fontos a tervezhetőség, amit a program oldali limitek felrúgnak. Ha lenne mondjuk még egy ember a tesztekre, akkor nem lenne probléma, de így nagyon nehézkes.
Jelenleg leginkább azt szeretnénk elérni, hogy az Origin accountunkat mentsék fel a korlátozás alól, de az EA nem nagyon hajlik rá. Pedig mi aztán nem játszunk ezen, hanem csak tesztelünk, és időre megy a teszt, ezért nagyon zavarók a limitek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #21212 üzenetére
Minden origin játék fos tesztelői szempontból. 24 órán belül csak 5 hardvert lehet cserélni, vagyis egy hatodik VGA-t egy nap már nem tudunk tesztelni, mert 24 órára kibannol a rendszer. A GTA5 pedig ott van még a tesztekben. Addig ott lesz, amíg nem jön új játék, amivel le lesz cserélve.
Doom benne lesz a tesztekben, csak nem tudtuk volna újramérni az összes korábbi VGA-t. De a következő tesztcsomagnak a része lesz, hiszen támogatja a Vulkan API-t.Biztosan nem lesz No Man's Sky teszt, esetleg csak akkor, ha megoldják azt, hogy ne váljon 24 órára használhatatlanná a játék, ha berakjuk a negyedik VGA-t. Esetleg csinálnak egy olyan partner verziót, ami van a Total War Warhammerből, így nem kell a játék DRM-jének a korlátozásaitól függni, ami korlátozza a napi VGA cserét. Ugyanakkor a No Man's Sky nem valami erős cucc a tíz évvel ezelőtti grafikai színvonallal.
-
mlinus
őstag
-
keIdor
titán
válasz
Venyera7 #21218 üzenetére
Szerintem mindegy hogy 55-60 vagy 70 fok a GPU, alig van jelentősége. Főleg ha elérted a GPU végét.
A GP104 se fog 2100MHz fölé menni akkor se ha 70 fokos és akkor sem ha 55.Vannak kártyák ahol jó az AiO, de nem mindenhova. Valahova tök felesleges, csak csövek lógnak ki a kártyából meg kell +egy 120-as radinak még helyet csinálni. De pl. az új Titan XP-re kéne, az megindulna tőle. Arra kevés egy blower.
-
válasz
daveoff #21203 üzenetére
hardwaretesztek akkor jók, ha összehasonlíthatóak. jellemzően más hardverekkel. azokat viszont nem egyszerre (ez a nyár kivételes volt ebből a szempontból, hogy 7 új gpu is megjelent) adják ki a gyártók. emiatt ha szoftvercím megjelenésről-megjelenésre változtatsz a hw tesztek összetételén, akkor nem lesz meg az a közös alap, amely miatt képes vagy összehasonlítani a hardwareket. ez miatt ügyelnek rá máshol is, hogy lehetőség szerint állandó legyen a tesztbázis.
persze van igény arra is, amit mondasz, hogy az aktuálisan legjobban várt címmel (és csak azzal) lemérjék a vga-kat, viszont a ph!nak erre a szerkesztők hsz-aiból ítélve sincs erőforrása (sem humán, sem anyagi). -
Locutus
veterán
Valahogy kifelejtetted a Battlefieldeket, GTA5-öt... Amik ugye tesztelhetőek is, és még évek után is fényévekkel népszerűbbek egy AoTS-nél, vagy Sniper Elitenél...
A Doommal meg pl addig kéne tesztelni, amíg még érdekel valakit. Mégsincs benne az új 460X tesztben sem.
No mans Sky teszt lesz pl? -
keIdor
titán
válasz
#Morcosmedve #21208 üzenetére
Nézz videót milyen hangja van a 290X ref.-nek.
Nekem is volt 780 és 780Ti ref. is. Én se veszek többet, de ref. meg ref. között is hatalmas különbség van.
AiO szerintem csak tier1-re "kell". 200W TDP alá tök értelmetlen. Már csak a fesz lock miatt is, ami már GK110 óta van.
-
keIdor
titán
válasz
#Morcosmedve #21202 üzenetére
Közel sem egyforma. A 290X referencia 95 fokra felment és emellett volt hajszárító hangos. Ilyen hangot az nV ref. 100%-on ad, de úgy 70 valahány fok max a GPU. Vagy halk, de 83 fokig engedi. Ég és föld.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #21203 üzenetére
Mint írtam, azok a játékokban, amelyek technológiailag nem képviselik a csúcsot nem is igényelnek olyan erőforrást, mint a csúcsot képviselők. Emiatt akármit választasz jó lesz vele a működés. Kivéve az elbaszott optimalizálású játékok, mint mondjuk az új No Man's Sky. Ott nyilván mindegy, hogy mit veszel alá. Ezen belül lehetnek egyedi szempontok, mint mondjuk a variálható frissítés, például a G-Sync nem működik vele, míg a FreeSync igen, stb.
(#21202) hpeter10: Leginkább a Civilization 6 a megfontolandó az AMD-nek, mert a Civilization 5-öt rengetegen játsszák. A játékosok heti átlagos száma ver minden játékot a tesztcsomagunkból. Nem is kevéssel. Még ha összeadjuk a tesztben szereplő játékok heti játékosainak számát, akkor is magasan a Civilization 5 vezet. Valószínűleg a Battlefield 1-et sem fogják annyian játszani, mint a Civ 6-ot.
-
daveoff
veterán
Ha a játék választásnál pusztán technológiai szempontok döntenek, akkor ezzel megint mi olvasók vagyunk pofán köpve. Ha technológiai blablát akarok olvasni elolvasom a hszeid, nekem az bőven elég, de ha egy videokártya teszt érdekel, akkor olyat akarok olvasni, amiben számomra(és a többség számára) érdekelt játékok vannak. Nem értem miért nem lehet külön választani ezt a két dolgot. Most gondolom jön a válasz, hogy kismillió teszt van a neten olvassam azokat....
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
Venyera7 #21192 üzenetére
Ne flame-elj!
(#21193) imi123: Fene se tudja, ha igen, akkor is vélhetően FHD-ig.
(#21194) Abu85: ÉN azt mondtam, hogy jó lenne. Deux Ex még csak csak, de az eleve "közel áll" a BF-hez, bár a multiját nem tudom milyen lesz. Viszont a Watch Dogs 2 és a CVI az abszolúte nem lesz érdekes, mivel előbbi bukta volt, utóbbi kis számban játszott és nem csúcs VGA-hoz illő.
(#21195) Keldor papa: Nem volt az rossz és mai napig rengetegen játszanak vele, ezért is lenne talán érdemes betenni. Ref, pedig nVidia-n is egy hulladék, cserében a 780(Ti)-t már levitte a Duna 2 éve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #21198 üzenetére
Azok a játékok, amelyek népszerűek (Dota2, CS:GO, TF2, Garry's Mod, Civ5, aktuális FM, LoL) kenyérpirítón is futnak.
A technikai színvonal azért állandó szempont, mert ha ezekben jó az adott hardver, akkor a technikailag elmaradott, de népszerű játékokat is simán megoldja.Bármi, ami online tesztelhetetlen a sok szerveres hibalehetőség miatt. Olyan program kell tesztre, ami állandó környezetben mérhető, hogy az eredmények összehasonlíthatók legyenek.
(#21199) Keldor papa: Tudtommal a Vega 11 jön hamarabb. Ugyanazokkal a paraméterekkel, amilyennek a Fiji, plusz 20-30%-kal magasabb órajellel, alacsonyabb fogyasztással, illetve HBM 2-vel. A Vega 10 a nagyobbik lapka. Ez lehet a csúcsmodell, de ennek a paramétereiről még senki sem hallott.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Asustor NAS
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Játékfejlesztés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- További aktív témák...
- Gainward RTX 3070 Phantom 8GB GDDR6 Videokártya!
- Inno3D GeForce X3 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- MSI RTX 3080 GAMING X TRIO 10G - HIBÁS
- MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ZOTAC GeForce GTX 1080 8Gb ArcticStorm+Raijintek Triton 240mm radiator (+ventilátorok és fittingek)
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest