- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#45185024
törölt tag
válasz
Ren Hoek #19399 üzenetére
Nem spekuláció viszont az látszik hogy nem csak a Shader számít, kicsit furák is a mostani kicsi shaderszámok,
de ha arra gondolunk hogy egyazon GCN verziószámon belül lesz 6000-es meg van 2000-es akkor nem szabad elfelejteni hogy ez a középkategória alja.Külön kérés: ha van itt UE4 Mantinees tudású ember nálam jelentkezzen.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #19397 üzenetére
Eddig úgytudom driver és arch vegyesen. Látszik, hogy a 480 már nem gyorsul akkorát asynctól. Mert ott már fejlesztettek ezen.
Fury elég rendesen vissza van fogva... 480 már kevésbé. Ez azt is jelenti, hogy alapból ez tényleg egy középkategóriás chip, nem fog már akkora ugrást produkálni mint a több CU-t tartalmazó egységek. Persze ez csak spekulácó.
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz
oAcido #19394 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy a valós játékokban nagy eséllyel nem foglalkoznak vele első prioritásban, hogy Maxwellre és Pascalra megírják a külön async kódot. GCN-ben ott a hardveres ütemező, konzolban meg ott a GCN.
Total War erre jó példa... egyelőre nem aktív a Geforce-okon. Lehet megírják, de csak később... az tuti, hogy a GCN erre van kigyúrva.
-
-
-
füles_
őstag
[link]
So yeah... 3D Mark does not use the same type of Asynchronous compute found in all of the recent game titles. Instead.. 3D Mark appears to be specifically tailored so as to show nVIDIA GPUs in the best light possible. It makes use of Context Switches (good because Pascal has that improved pre-emption) as well as the Dynamic Load Balancing on Maxwell through the use of concurrent rather than parallel Asynchronous compute tasks. If parallelism was used then we would see Maxwell taking a performance hit under Time Fly as admitted by nVIDIA in their GTX 1080 white paper and as we have seen from AotS.Mennyi valóságtartalma van ennek?Valaki lefordítaná azt a sok technológiai blablablát amit a srác említett?
-
Balazs_
senior tag
válasz
Ren Hoek #19384 üzenetére
Csak saját vélemény: nem lehet, hogy azért nem tolta az AMD a speckó kiterjesztéseket eddig nagyon, mert félt attól, hogy emiatt az Nvidia által támogatott játékokban az Nvidia bedurvul és olyan effektekre 'kényszeríti' a fejlesztőket pénzért, ami az AMD-n hatalmas teljesítménycsökkenést okoz?
Azért a Project: Cars elég szarul futott még egy pár hónapja AMD-n, lehet máshol is lehetett volna teljesítményvesztést előteremteni a megfelelően nagy pénzeszsák csörgetésével... -
Ren Hoek
veterán
válasz
#45185024 #19380 üzenetére
1060... nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy az Async gyorsulás legalább egy jó része azért van, mert alapból az AMD nem túl acélosan használja ki a GPU-t, ehhez komoly async ütemezés kell. NV alapból jobb, cserébe kevesebbet gyorsul.
Fury - 1060 pl...
Mondjuk ha a GPUopen Shader intrinsics-et elkezdik komolyan használni GCN-en, akkor oda billen a mérleg. Nem tudom amúgy, de segghülye amatőr Teréz anyák ülnek az AMD vezetőségében/salesben? Ezt a lépést kegyetlenül meg kellett volna lépni az első GCN konzolok megjelenésével.
Lehet káros a PC piacnak... de egyik ok amiért ennyire gáz az AMD market share. Simán visszaszerezhettek volna vele egy rakás %-ot, mikor a Maxwell kalapács elkezdte beverni a szögeket. -
Puma K
nagyúr
válasz
cyberkind #19378 üzenetére
Tudod hogy van ez... kell a hsz, hogy legyen rang
Azt meg így lehet szerezni napi 1-2-3 értelmetlen beböfögött hozzászólással.Forrás, leírás vagy bármi egyéb infó nélkül
A képről a TR-t, a 970-et és az FPS számokat tudtam értelmezni... de hogy mi az a 2 másik kártya az kérdéses számomra továbbra is.
-
#45185024
törölt tag
Jó akkor tessék: Lehet értelmezni ki hova várta.
Mondjuk egy picit érdekes a kártyaösszeválogatás. -
#45185024
törölt tag
-
he7edik.
addikt
A TressFX3.0 kívül milyen más AMD ficsúrok lesznek még a Deus Ex-ben?
-
#45185024
törölt tag
-
Laja333
őstag
válasz
#45997568 #19351 üzenetére
Nekem is több problémám volt eddig a 950M telepítésével, mint bármelyik Radeon telepítésével. Lehet nálam befolyásolja az is, hogy ez az Intel+NV GPU rendszer látszólag nem igazán kiforrott (a tisztán AMD laptopokhoz képest).
Legutóbbi driver telepítésnél is látszólag végigtelepített mindent, majd a végén kiírta, hogy a grafikus driver telepítése nem történt meg... -
#45997568
törölt tag
válasz
mcwolf79 #19352 üzenetére
Ott is voltak gondok, mindenhol vannak (csak nem kell a pajzsra emelni egyiket a masik elleneben), ez egy ilyen sport
A teljesitmenyre kivancsi vagyok, 2025-on megy most a kartya, Kombustor alatt nem melegszik 40Cig sem (viz termeszetesen), a tobbit meg majd a topkijaban.
-
mcwolf79
veterán
válasz
#45997568 #19351 üzenetére
Hát ja, xar NV driver-ek.
Végülis az AMD-nél csak"ajánlott" DDU-t használni, mert a saját telepítője nem bírja lepucolni a régi fájlokat, minek következtében hajlamos meghülyülni a rendszer.
( nem kell jönni azzal, hogy ez "urban legend", 290-nel és 390X-szel is tapasztaltam, és guglizni sem kell sokáig, hogy találj ezzel kapcsolatos dolgot furcsa anomáliákról, tehát nem user error) -
TTomax
félisten
-
#45997568
törölt tag
válasz
mcwolf79 #19348 üzenetére
Ezt nem lehet elnezni
Lement egy adag frissites, ugy hogy valamelyik volt a hianyzo darab. AMD driverben benne van minden ami kell, bar az utobbi idoszakban ott nem volt gondom mar szoftveresen, ez meg tipikus. Nalam belefer, en szeretem tweakelni a rendszereket,, szoval ami jol megy az mar gyanus
Nalam minden NV cucc az elejen kicsit furan mukodik, uh nem vagyok reprezentativ minta, kap most ez a tarsasag is egy eselyt, van ami itt jo es eros, van ami masik oldalon.
-
#45997568
törölt tag
válasz
TTomax #19346 üzenetére
Ha megnezed a kepet, akkor bal oldalt a driver, jobb oldalt felul a driver neve a konyvtarban alatta meg a windows system info
Megoldodott a "problema" kozben, megnezzuk mit tud a srac, bar mivel munkara (is) lesz ezert Windows alatt nem lenyeges a driveres korites.
Csak vicces hogy a Ti-knel is igy indult, most ennel is. Messze van ez meg a "berakom es megy"-tol
Amugy 1080FE, semmi csicsa, csak a legszuksegesebbek
A hullo mar kitagadott
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
->Raizen<- #19344 üzenetére
Persze ki lehet kapcsolgatni dolgokat, hogy elég legyen, de a 970 után a 980-on is jobb volt játszani, sajnos elrontották a sávszélt...de aztán ott is állandóan a VRAM végén voltam, pedig nálam mindig min60FPS a cél, tehát így vannak beállítva a játékok, szóval nem a GPU volt a kevés. 980 ti-nél a legjobb az arány szerintem (FHD-n)
Tessék, vígan elmegy 4,5GB-ig, ha úgy van.
Aztán hogy az új API-k alatt mi lesz, kérdéses, nem látjuk azt, pl. a Doom patchnél sem, hogy egetverően változott volna a memóriatörlés.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
#Morcosmedve #19343 üzenetére
Nem tudok több címről, pedig gyakorlatilag mindent kipróbáltam vele.
És az nem 3.5 gb vram hanem fizikailag 4, csak ha az utolsó 500 mb is be akar már telni akkor esik le a sávszél 22 gb/s-re. Nem képes minden játék betelíteni a ramot, főleg ha az aa-val csínján bánik az ember, nekem elég az fxaa többnyire, vagy msaa 2x. Többi kapcsoló maxon.
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
->Raizen<- #19329 üzenetére
Ettől sajnos sokkal több játékban kevés, arról nem bészelve, ahol a Fury (X) lenne például.
Mondom, amíg nincs nagyobb VRAM-os kártyád, nem tudom elmagyarázni, látni kell, szinte nem volt az elmúlt 2-3 év AAA játékai kötül olyan, hol ne lett volna kevés, a GTX970 botrány vajon miért derült ki? Mert elfogyott a 3,5 és laggolt a maradék ~4-et beírva... nem értették az emberek.
Elég megnézned pl. az árnyékok/textúrák mikor töltődnek be gyorsabb mozgás alatt.
(#19333) players111: Lehet javaslatokat tenni az új nickemre
De ne itt, az nV offban.
-
bil
tag
Nna majd csinalok egy tesztet Kabini+igpvel. Lesz vagy 100 pont ;-)
-
Peat;)
veterán
válasz
Harley quinn #19335 üzenetére
Vagy 1050 legújabb pletykák szerint.
Ez a ram kérdés érdekes, főleg fhd középkategóriában mert olvasgatva a max textúra látható előrelépést nem is jelent az említett két játékban. Csak úgy van. Ameddig meg csak e-penis funkció a csúszka és semmi láthatóságot nem eredményez én azt mondom mesterséges gépigény növelésről van szó amit nem is tudok hova rakni, mert vannak nagyon erős 4 gigás vga-k azért a piacon amiket még el kellene adni. Lehet ilyen olcsó a memória hogy a 4 gigásról dupláznak a legtöbb kategóriában 8-ra, de hogy érdemben ki lesz-e használva...pl. 480-ason...kötve hiszem. Talán új konzolok után, de az még másfél év.
-
daveoff
veterán
válasz
Harley quinn #19335 üzenetére
A pletyka az platyka, az meg tény, hogy ami most jön az 6 gigás lesz.
(#19333) players111: 20-25%
-
#35434496
törölt tag
válasz
#Morcosmedve #19327 üzenetére
"Kedves hpeter" Szia bolhás!
Az a topik lassan tényleg a vicc kategória lesz. Egyébkènt egy msi gaming 1080 hány %-al gyorsabb mint egy 980 Ti?
-
->Raizen<-
veterán
válasz
Harley quinn #19330 üzenetére
Igen, ez lesz a tendencia, másképp hogy adnák el a vga karikat.
A watch dogs-el kezdődött, az már ki is írta hogy 3 gb vram ajánlott, azóta nincs megállás. Mesterségesen generálják ezeket a gépigényeket, avultatják el elég gyorsan az amúgy gyors cuccokat, low level ide-oda. Csak én már nem dőlök be a marketing rizsának. Majd ha több mint 1 tucat cím nem indul el legalább a vasamon , és fut türhetően, akkor váltok.
-
daveoff
veterán
válasz
Harley quinn #19330 üzenetére
Az 1060 6gb-os, 3 gigásról egyelőre szó nincs.
-
Harley quinn
tag
válasz
->Raizen<- #19329 üzenetére
Igen de egyre több játék lesz ami meg lépi a 4GB-át, és néha jól tud jönni pl gyorsabb játék betöltés és ritkább Vrm törlés. A 3GB GTX 1060 pedig szerintem már most is kevés tud lenni.
-
->Raizen<-
veterán
válasz
#Morcosmedve #19325 üzenetére
Kedves hpeter. Konkrétan eddig kettő darab játéknak kevés a 4 gb ram igen... A doom nak nightmare grafikához, és a ryse of the tomb raider max textúra részletességéhez. Minden máshol elég FHD-ban. Ettől a két játéktól sokan vakultak, és rohantak 8 gb vramos vga-t venni. Ennél sokkal többet kell lerakniuk az asztalra , ha azt akarják hogy többen vegyenek ekkora memóriával felszerelt videókártyát.
-
mcwolf79
veterán
válasz
#Morcosmedve #19327 üzenetére
Addig, amíg tényleg az "öreg" DX11 lesz a szűk keresztmetszet vígan elleszünk a 980 Ti erejével.
Majd egyszer a JÖVŐBEN ha elkezdenek özönleni a DX12-es játékok (nem ma lesz), akkor ráérünk váltani. De lehet még akkor is lehet majd húzni, legfeljebb a 980 Ti nem fog tudni, csak 60 fps-t a 80 helyett. -
#Morcosmedve
veterán
válasz
cyberkind #19326 üzenetére
Milyen jó, hogy már nem olvasom azt a topikot, elején próbálkoztam, de hagyjuk...
az egész, egy vicc.
1070-et nézegettem, de ha lenne se írnék be semmit. Viszont elég sokat rágódok, hogy a Ti ára ha lentebb megy, a VGA-k beállta után, best buy kártya lesz (használtan)... csak a fránya valódi DX12/Vulkan tudás kérdése...RX480 leszerepelt nálam egyelőre, várom a customokat, de nem ilyen nyomi 4+1 fázissal...az árak szintén kérdésesek.
-
cyberkind
félisten
válasz
#Morcosmedve #19325 üzenetére
Dehogy kevés, az 1070 topikban megmondták, hogy 4K-ra is elég meg sok is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19321 üzenetére
Ha pedig beírsz a Guruba, hogy ajánljanak játékgépet, akkor GeForce-ot ajánlanak. Ellenben minden ajánlás csak ajánlás. Azt meg lehet fogadni, vagy sem. Nem kötelez rá senki. És egyik ajánláshoz sem írja oda senki, hogy az a legjobb választás. A végszót úgyis a vásárló mondja ki.
Nyilván a vásárló lehet csőlátású, és megy minden ajánlás után, vagy lehet megfontolt és utánanéz mindennek a vásárlás előtt, természetesen figyelembe véve az ajánlásokat. És ezt tök általánosan írom az ajánlásokra.Magát az ajánlót is sarokba lehet szorítani, ha nem írod le, hogy mire kell, mert akkor nagyon általánosan kell ajánlania.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19316 üzenetére
Igen. Szerintem addig biztosan várni kell, amíg nem lesz GCN4-es FirePro.
Itt a SolidWorks ajánlója AMD-re és NVIDIA-ra.
A SolidWorks megrendeléseket teljesít, amikor a NV kéri meg őket, hogy adjanak ki anyagot, akkor az NV-t említik. Amikor az AMD kéri ugyanezt, akkor az AMD-t. Ez egy üzlet. Általánosan pedig ott a fenti két oldal, ami ugye nem megrendelés, hanem információbiztosítás.
-
Loha
veterán
válasz
Anubris #19302 üzenetére
Ennyire hódított egész pontosan május végén Johan Andersson (Technical director - Frostbite) szerint: (vastagon kiemeltem a Battlefield 1 potenciális vásárlóit)
Win10 gamer adoption (64-bit), Steam: 45%, Origin (Battlefront&BF4): 52%.
Többre számított, ami utalás arra, hogy ugrott a Win10 DX12 only előzetes terv:
Expected more to have done the upgrade from Win7 & esp Win8 by now
Minden Battlefield 1 demó DX11-ben futott és a zárt alfában is DX11 az alapértelmezett render, de van egy kapcsoló legfelül a DX12-höz, ami még nem működik.
Ezek alapján nagyon valószínű, hogy a Battlefield 1 futni fog Win7 64biten is, és a DX11 -es render lesz az alapértelmezett, de lesz benne DX12 támogatás is.
-
Locutus
veterán
Érdekes. Akkor ezekszerint az RX480ra "csak" várni kell. Ami nem épp előnyös céges környezetben, dehát nem is ide találták ki mint megoldást, ez nyilván ugye csak egy spórolás lett volna részünkről, kiindulva abból a 390 is jó volt gagyibb helyekre.
Viszont az továbbra is fura nekem, hogy ha FirePro-ra is optimalizálnak, akkor az miért nincs az ajánlottak között. Továbbra is teljes bedobással Quadrora gyúrnak minden anyagukban, és minden hardver javaslatukban is. Firepro-ról említés sincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19312 üzenetére
A Solidworks optimalizál mindenre. Csupán a FirePro és a Quadro előnyt élvez. Ez amiatt kell, hogy nekik van hitelesítési rendszerük, ami ellenőrzi az AMD és az NV FirePro és Quadro VGA-it, hogy megfelelnek-e sebességben és működésben. Ez garantálja, hogy ha ezek közül vásárolsz, akkor a hitelesített meghajtókkal biztosan működni fog a program. Sajnos a Radeon és GeForce VGA-kat nem hitelesítik, mert azokra egyik gyártó sem fizeti be a díjat, de nyilván egyébként a lejelentett problémákat a Solidworks javítja, csak az nem prioritás.
Nem lehet helyrehozni az OpenGL-t driverben. A problémát az adja, hogy minden egyes eljárásnak egy tucat alternatívája van. Ezek az egyes hardvereken eltérő teljesítménnyel működnek. A Solidworks azt csinálja, hogy minden egyes GPU-ra külön OpenGL optimalizálást ír, annak érdekében, hogy kezeljék az API töredezettségét. Az egyetlen megoldás áttérni DirectX-re vagy Vulkanra. Ezek az API-k nem engedik meg, hogy ugyanarra a problémára több megoldás legyen definiálva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #19309 üzenetére
Túl új a hardver, így nincs hozzá még a programban optimalizálás. A Solidworks esetében az OpenGL a probléma, ugyanis az egy olyan töredezett API, hogy minden hardverre specifikusan végig kell menni egy optimalizálással, és csak utána lesz jó. Hiába tekintik az OpenGL-t szabványnak, a gyakorlatban nem az. Magában az API-ban minden egyes problémára létezik legalább egy tucat eltérő sebességű megoldás, és minden hardveren más megoldás jelenti a fast path-ot. Ugye a Vulkan fő fejlesztési alapja ezért például az volt, hogy minden problémára csak EGY megoldás legyen, és az legyen gyors.
-
Locutus
veterán
Jut eszembe, arról esetleg van infód, hogy az RX480-al miért lagol baromira a solidworks? Tavaly teszteltük 390-en, azzal jó volt. Most meg egykét WS-be utánrendeltünk volna 390-et, és kijelentették hogy nincs nem is lesz, vegyünk RX480-at. Hozattunk egyet tesztelésre, és valami baromira nem jó...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Habugi #19306 üzenetére
Az OpenGL az mindegy, mert minden gyártóra külön specifikus OpenGL kód van az ID-nél. Olyan kód, amivel a legjobban megy. Emiatt számos gyártóspecifikus kiterjesztés is fel van használva.
A Vulkan esetében már van egy alapként szolgáló szabványos kód, illetve egy gyors kód. Utóbbi lényegtelen, mert csak az AMD éri el, és a Vulkan 1.0.17 azért kell hozzá, mert ebben van benne az a SPIR-V implementáció, ami megengedi a rendszernek, hogy a gyors shadereket fordítsa a hardver virtuális ISA-jára.
A többiek csak szabványos SPIR-V-ket fordítanak, tehát oda elég az 1.0.8. Egyébként nyilván elfogadja azt is, ha a driverben újabb Vulkan implementáció van, de nem szükséges. -
#45997568
törölt tag
válasz
stratova #19305 üzenetére
Eleg vegyesen jonnek az eredmenyek, van ahol Vulkan > OpenGL, van ahol hasonlo az eredmeny a fentihez, bar tobbsegeben a Vulkan elonyet kihozok vannak, beallitas beli difi lehet, kiderul.
-
Habugi
addikt
válasz
daveoff #19304 üzenetére
Elvileg NV-n még nem működik az Async, se TSAA-val sem sehogyan, majd ha lesz akkor elvileg nálatok is szépen lelépi az OGL-t.., Pascallal legalábbis biztosan.
Egyébként ID-nél mizu..?!
OGL-ből Radeonok 4.3-al mennek, NV-k pedig 4.5-el.., OK.Vulkan..??
NV-k 1.0.8-al, Radeonok pedig 1.0.17-el??Ezt vajon miért csinálják folyamatosan?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
cyberkind #19259 üzenetére
DX11 standard és DX12 + GPUOpen shader intrinsics. A Vulkan opció, de nem biztos, hogy meglesz a megjelenésre. A DX11-ből csak alap kódot készítenek, de még nincs eldöntve, hogy belerakják-e a véglegesbe. Lehet, hogy tartják a WDDM 2.0-s minimum igényre vonatkozó tervet, és akkor csak DX12 jön.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Tőzsde és gazdaság
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- GTA V
- ZIDOO médialejátszók
- iPhone topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AKCIÓ! Gigabyte B85-HD3 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI X470 R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD ROG STRIX RTX 2080 Super 8GB Rampage SHIVA 650W
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-32Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest