Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
zsocy
őstag
Ma valahonnan lett 2 órám, feltekertem Pákozdnál az ingókövekhez. Még mindig gyönyörű
Hogy valami talán másoknak is érdekes tartalom is legyen ebben a postban, a Sunrace RDM900 1x9 rendszer a kínai integrált hajtással és hátsó sorral hibátlanul teszi a dolgát, szépen és pontosan vált
Lábas-kormányos :
[ Szerkesztve ]
álmodom?
kezdő
meg mindenki...
Köszi a tanácsokat, segítséget!
Nem betétes gatyóval tekerek, de ezek után beszerzek egyet és kipróbálom.
A nyerget előre toltam, állítottam rajta és változtattam a cipőn a stopli helyzetén is. Kipróbálom így, ha rá tudok majd ülni.
Jelentem a routerem jól működik, csak kicsit csúnya
Hasaggymeg
Topikgazda
Olyan lámpám volt nekem is, faxa a fénye csak nekem hamar letört róla a műanyag rögzítő sín...kiszakadt a csavarja a lámpa fémtestéből. Kici kínai...
#227852álmodom?...minél párnázottabb annál rövidebb ideig jó, pár 10 perces városnézésre, max 1-2 órára jó a "fotel" is, de hosszan tekerni kevésbé párnázott kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
m72
tag
Lehet, hogy változott a felület az utóbbi időben, mert én tuti nem írtam be km futást. Felvittem alapértelmezettnek a kerékpár tevékenységhez a bringát, beírtam, hogy visszamenőleg mikortól. Ezek után beírta magától a bringa futásteljesítményéhez az adott dátumtól az összes kerékpár tevékenység göngyölt futását. Én egyébként az autós logikához hasonlóan jegyzem az alkatrészek futását. A Connectben csak a teljes bringa futását naplóztatom, a telefonomba meg felírom, hogy mit milyen km számláló állásnál cseréltem.
zsocy
őstag
Igen, ilyen lámpád volt, én is a te ajánlásodra vettem, a te linked alapján
Nekem még bírja a sín pedig sokszor szedem le és teszem fel. A fénye meg teljesen jó, tölthető, szóval mégegyszer köszi az ajánlást, nekem teljesen bevált a cucc
zsamiatt
őstag
Jobb a kemeny + parnazott also kombo? Ez nagyobb sulynal is igaz?
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok jobb pedálnál, a hajtókanál beletörört a csavar a menetbe és a dísz lepattant. Az a baj hogy ott egy bafang motor van, szóval nem egy egyszerű laza párezer forintos shimano hajtókarról beszélünk.
Képek:
[link]
ZolkoW
őstag
Kapcsolódik kérdés hozzá?
Nem látom, van-e funkciója, vagy akadályoz-e bármit, ha ki akarod bányászni, szerintem csak a megfúrás + csavarkiszedő szerszám jön szóba. Szerencsére alu, azt gondolom, hogy mennie kéne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Ringman
nagyúr
újabb példa, hogy alu csavaroknak semmi keresnivalójuk egy biciklin.
szerk: én is törtcsavarkihajtóval próbálkoznék.
[ Szerkesztve ]
6030D
Ármester
Mondjuk ha mákja van, és monoblokk elven működik, akkor lehúzóval lejön a hajtókar, és talán kiáll még egy kicsi a menetes részből, amit fogóval meg lehet fogni. Csavarlazítós áztatás után.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
padzso
tag
A Muc off-nál is ez van. Valahogy nem volt ingerenciám a gyári zsírral koszolni. Ahogy kérte, a gyári adag elfogyása után, újabb kenést kapott. Persze előtte folyamatosan törléssel tisztogatva lett a lánc. Idővel úgyis átveszi a helyet a második kenőanyag.
Próbálok vigyázni a láncra, nem váltok terhelés alatt, nincs keresztbejáratás, de egyelőre majdnem 100kg-ot mozgat a lánc, szóval eleve hátrányban vagyok.
Runner_fxr
Ármester
Annyiban talán kapcsolódik, hogy ha megfúrod és véletlenül szétmegy a menet a tengelybe, akkor nem egy 3-4 ezer ft-os monoblokk, hanem egy komplett motor megy tönkre.
[ Szerkesztve ]
Mr. Erikszon
senior tag
Jelenleg nem akadályoz, viszont a bafangot 6000 kilométerenként leszedem szervizelésre, akkor viszont akadályozni fog.
(kb félévente)
FeRRaR1
őstag
Nézelődök kazetta téren, a közel jövőben tervezett kerék upgrade miatt.
A 10 sebesség nekem elég, most ami van az 11-46.
Kérdésem hogy van e 10-52 10 sebességesben, vagy ahhoz mindenképp 12-re kell váltani?
Agy téren a Hope Pro 4 lesz a befutó.
(#227865) Mr. Erikszon válasza Mr. Erikszon (#227863) üzenetére
Mr. Erikszon
senior tag
ha jól tudom az a csavar ott normál menetes.
10 sebességben 11-46 a legnagyobb, amivel eddig találkoztam (pl M4100 Deore is létezik ebben a méretben)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Ringman
nagyúr
microshiftnek van 11-48-asa is. [link]
Hasaggymeg
Topikgazda
Kínai van...minden...is. (persze venne a faxom ilyent )
#227857
Mr. Erikszon...jobbat én sem tudnék, 3-as éles vasfúró, könnyen irányítható aksis fúró alig nyomva kezdje szépen meg a lyukat, befúrni fél cm-t majd egy ilyent behajtani menetiránnyal ellenkező irányba, hogy kihajtsa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
wow nem tudtam.
csak Shimano / Sram / Sunrace vonalat néztem, eszembe se jutott, hogy Microshift-re ránézzek
tartósságra azért kíváncsi lennék..
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
arcitec
addikt
Nem értek egyet, mert számomra a Muc-off maximálisan bevált. Annyi a tapasztalatom vele, hogy 2x(2 kör) kell a szemeket megkenni egy-egy lánc "karbantartásakor". És sokáig jó, most tisztítottam 400km után és még teljesen rendben volt, nem szedte össze a koszt.
A gyári zsírral nem keverném, ha az "csereérett" nyilván ki kell mosni a láncot(nálam ez a tisztítás). U.I: No és igen a lánc és a hajtás is teljesen rendben van...
(Az, hogy zajos, netalántán zörög, ezek nem ismert fogalmak, surran, siklik .)
[ Szerkesztve ]
Gaben92
őstag
A Hope Pro 4 jó cucc. Ha oda keveredek, hogy fűzetni kell akkor én is azt fogok rendelni szerintem, kivéve ha lesz valami kihagyhatatlan DT350-es komplett felni.
Az M5120 váltó ami neked van hivatalos spec alapján 46T-ig megy szóval nálad ki van maxolva a dolog jelenleg. 10-51-hez (gondolom arra gondoltál mert 10-52 nincs) már 12 sebességre kell váltani, ott viszont már más a freehub szóval még agy rendelés előtt gondold ki. A Pro 4 kapható HG aggyal ami neked kell most és MicroSpline verzióban is ami a 12 sebességes kazettához kell és maga a freehub cserélhető ha esetleg most még maradnál 10 sebességnél és később váltanál 12-re viszont úgy kell vadászni és ha találsz akkor is kb 80€.
Mod: A korábban írt Microshift 11-48 még amúgy működhet. A hivatalos 11-46 átfogás amit a Shimano ír azért annyi met ők azt gyártják de külföldi fórumokon volt téma, hogy a GS mechanikák is többet át tudnak fogni kicsivel mint a hivatalos, szóval simán benne van, hogy az M5120 még át tudja fogni gond nélkül a 11-48-at de biztosra nem merek mondani semmit.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
ZolkoW
őstag
volt egy Hope nyeregbilincsem, annak alu a csavarja, 8-as körüli, mégis eltört. még jó, hogy otthon. Küllőanyából mondjuk van pár most is
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
ZolkoW
őstag
nem működik a link nálam, de ha az, amire gondolok, az eleve balra megy befele, ki van ez találva. fúrás előtt pontozni, vagy ha érzékeny az a rész (a motor miatt), akkor mini gravírozóval bejelölni a fúró helyét..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
FeRRaR1
őstag
Shimano Deore M5100, 30T steel ring, Boost, 175 mm length
Shimano Deore M4100, 11-46, 10-speed
Ez a gyári páros, akkor lehet hogy elöl lépek fel 32 vagy 35-re.
XT 10-51, elöl 32 12-es szett pl egész jónak tűnik nem veszítesz a lassú hegymenetben, sőt talán nyersz egy minimálisat, viszont tempónál is tudsz még feljebb váltani.
Igazából csak olyan volt hogy gyorsabban mennék lejtőn és feljebb váltanék még 1-2 fokozatot. Az alsókkal semmi gondom, a legkisebb fokozat mindenhol elvitt eddig.
Csak így akkor váltó csere is lesz meg az egész dupla kiadás a hajtásra, akkor lehet hogy kivárok amég kihullik valami alólam
No nem kell félreérteni, tudok gyorsabban tekerni, tényleg minimális hiányérzetem van csak. Opciókat mérlegelek a kerék építéshez.
Ringman
Nem tűnik rossznak, akkor maradhat a hajtás nagy része, esetleg elöl egyel nagyobbra cserélem.
Még alszok rá párat, de egy XT hajtás + új kerékszett már több lenne mint a bicaj akciós ára amennyiért vettem...
Hasaggymeg
Sajnos out of stock, így nem opció
Gaben92
Még rakom össze fejben hogy mit mivel kéne, hogy felelne meg legjobban az igényeimnek. Nem sürgős, csak legyen egy elképzelésem, esetleg elkezdem berendelgetni a cuccokat mikor mi akciós.
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
11 sebességgel meg lehet oldani a 11-51-et m5100 szettel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
FeRRaR1
őstag
Inkább a 10-es érdekelt volna a tempó miatt, a 46-al nincs semmi gondom. Még megálmodom hogy meddig szükséges elmennem az egésszel. Lehet hogy elöl váltok egyel nagyobbra és le van tudva az egész. Igazából sűrűbb fokozatokat nem szeretnék, sőt még ezt is ritkítanám, széthúznám picit hogy ritkábban kelljen 2-3 fokozatot ugrálnom.
Gaben92
Ugye ehhez majd csak a kupakokat kell lehúznom és cserélni a végeket. Pár másodperces mutatvány a 141 boostra alakítás. Igazából a hazai piac támogatása miatt nem ástam bele magam jobban a DT témába. Hope Angol gyártó, tetszik amit és ahogy csinálnak.
Ezt lehet be is rendelem a következő vásárlással, mert nem hiszem hogy olcsóbb lesz valaha. Pláne a mostani gazdasági környezetben...
[ Szerkesztve ]
zsocy
őstag
Nekem meg pont ilyen kínai fostokmány 9 sebis 11-50 sor van a bringán és már én érzem magam kellemetlenül, de működik. Nem dobja a láncot, nem törik, nem kerreg, nem kattog, csak felvisz a hegyre. Megvan már egy éve, mondjuk tőlem nem kap olyan terhelést mint tőletek kapna, de annyira nem tünik rossznak.
Persze FeRRaR1 bringáján ciki lenne egy ilyen olcsó kínai sor, de az enyémen elfér.
[ Szerkesztve ]
soultrapp
senior tag
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Aki csinált már hajtóművön kis lánckerékcserét.
Ki kell szedni a hajtóművet vagy lehet a helyén is csinálni?
Shimano 105 (FC-R7000) az alany.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
(#227880) -=RelakS=- válasza Mezga Aladár (#227879) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Hogy piszkálod le a kis lánckereket a hajtóműről, ha nem szeded le?
Én Octalink-es monti hajtóművön cseréltem kis és közepes lánckereket, de ahhoz le kellett szedni a jobb oldalt. A csavarok is a váz felől érhetőek el.
Update:
Mondjuk úgy nézem, ha belülről le tudod csavarni a rögzítő anyákat, akkor a nagyobb lánckerék is lejön. Úgy már lehet esélyet kipiszkálni a kisebbet a helyéről, de tudja fene, ki kéne próbálni
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Ringman
nagyúr
ki kell szedni, nem tudod a nagy lánckeréken átfűzni a kicsit
pár perces művelet és akkor az újrakenést is letudod.
Mezga Aladár
veterán
Ezen a hajtóművön ha bontom a csavarkötést akkor az mind a nagy mind a kis lánckereket bontja. Tehát csak a hajtókar és a négyágú csonk marad a helyén.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
(#227883) -=RelakS=- válasza Mezga Aladár (#227882) üzenetére
-=RelakS=-
veterán
Hasonló hajtómű [video], a figura inkább leszedte.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
(#227884) Mezga Aladár válasza -=RelakS=- (#227883) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
Kösz szemléletes a videó. Én is leszedem kompletten.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
Ringman
nagyúr
tiagra ugyanilyen, én mindig kiszedtem, a nagy tányért elfordítva lehet leszedni a karról.
-=RelakS=-
veterán
Mekkora nyomást bír a monti gumi? [video]
Ez az állat 8 bar fölé fújta a kerekeket
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Hasaggymeg
Topikgazda
Mi az,hogy ciki?! Ki nézi a sor gyártóját?!
#227879
Mezga Aladár...én a Shimi 105 R5800-nak simán kicseréltem leszedés nélkül. ...nem szedném le ha nem muszáj, egy zárt csapágyan amúgy sincs mit zsírozni.
#227878
soultrapp...biztos van gravel melkynél nem lenne gond a 125kg, de, hogy aztán az van-e 400-ért azt már nem tudom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
zsocy
őstag
Most utálni fogsz nagyon, de a 125 kg-ot egy gravel sem bírja majd hosszú távon. Lehet röviden sem, meg kell nézni adott bringa terhelhetőségét.
Igazából a manualja szerint a SUP sem bír el téged :
"Each of our bicycles is constructed so as to be capable of bearing a maximum total load (the total weight of the bicycle itself, its
rider and load).
Kid’s Bicycles: up to size 20“ - 45 kg, up to size 24“ - 60 kg
Road and MTB: 115 kg
Trekking and City Bikes: 140 kg
E-bikes: 145 kg"
400K körül talán valami belépő gravelt tudnál venni, vagy használtat. Sajnos a piac is őrült, plusz mindenki gravelt akar, ezért azokon még extra felár is van.
Persze ha találsz egy szimpatikus darabot linkeld be, szívesen megnézük neked, de 125kg-hoz talán inkább egy masszív trekking illene.
Vagy tartsd meg a montit, sz@rj a súlylimitre, tegyél rá túrásabb gumikat (pl. Schwalbe Marathon), és máris jobban gurul majd aszfalton
(#227889) Mezga Aladár válasza Hasaggymeg (#227887) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
Módosítok a terven. Nekikezdek és ha nem megy akkor kiszedem a hajtóművet.
#227888 zsocy
Most utálni fogsz nagyon, de a 125 kg-ot egy gravel sem bírja majd hosszú távon. Lehet röviden sem, meg kell nézni adott bringa terhelhetőségét.
A gravel masszívabb mint az országúti. Nekem egy Merida Scultura 400 outi van Mavic kerékkel. Én 116/117 kg voltam és vagyok. A bringával megtettem eddig 20000 km.
A gyári gagyi kerék kicserélése után semmi probléma nem volt a bringával.
Szerintem egy jó gravel simán fogja az érdeklődő szaktársa bírni.
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
ZolkoW
őstag
a középső asszem, lejön, a kicsi kétlem, hogy átfér a karon.
1tányéros 36-ost már cseréltem megbontás nélkül.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Gaben92
őstag
Fejből nem tudom hirtelen de úgy rémlik 141-ben csak az i9 hydra rendelhető, a Hope-hoz pedig csak QR kupak csere kell. Utánanézek pontosan azért majd.
A váz elől 32-es tányért bír el maximum szóval annál feljebb ne gondokozz semmiképp. Gyakorlatilag amiben te gondolkozol most az az XC9 gyári felszereltsége. Elől 32-es Narrow-Wide hátul 10-51 (mindegy milyen) és M8100 SGS váltó.
Mod: Na géphez kerültem, úgy van ahogy mondtam. Boost 148-as HUB kell és hozzá megrendelni a megfelelő conversion kit-et ez alapján tehát a HUB238 kell neked. Bike24-en kapható csak épp nincs raktáron.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Hasaggymeg
Topikgazda
Pont azért bírja el majd amaz aniért ez a mostani is, túl vannak ezek biztosítva, ha a súlylimit alatt maradsz akkor 100% ne törjön alattad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
FeRRaR1
őstag
Őszintén ott vagyok hogy elöl kap egy 32-eset és elleszek vele. Az 51 nem annyira érdekel, csak a 10 oldala, de akkor azt kb elérem a 32-es elsővel gondolom. Meg persze apróságokról beszélünk, most se vagyok messze a számomra tökéletestől. Ami úgy gondolom egy elöl 32 hátul 10 sebességes 10-48 lenne nekem. De ugye ez kb nemlétezik. Akkor már inkább gyorsabban tekerek arra a kemény 20-30 másodpercre amég gyorsabban megyek lejtőn.
Itt is kapható több helyen, de majd még kontaktálok velük vásárlás előtt szerintem. Amennyiben nem fent lennének a világ másik felén, lehet el is mentem volna hozzájuk
Felniben 27 - 30mm belső perem távolságban gondolkozok. Szegecselt dupla falú, mik az ajánlottak?
zsocy
őstag
Hát, ha elbírja akkor elbírja. Én sem vagyok pehely, mégis elbír minden. Akkor már csak találni kellene neki egyet 400K körül.
Ringman
nagyúr
32-11-gyel ki lehet hajtani 35-38 km/h-t, az mire nem elég?
Fall-N
veterán
Sajnos nem mind. A Facebook csoportban egy srác alatt tört el a Cube Attention 29"-os váz, 4 évesen. Írta a srác, hogy 100+ kg ő + csomag cipelés. Mégcsak nem is a hegesztés mentén tört el, hanem a felsőcső a nyeregcső előtt.
Terepen kb bármire, hacsak downhill közben nem akarsz beletekerni. Nem értek hozzá, de el tudok képzelni ilyen szitut. Országúton lófaszra nem, ez olyan, mintha az országútin elszállna az első átdobód, és elöl csak a kistányérod lenne. Ilyenkor kézzel át szokták tenni a láncot a nagytányérra, és inkább azzal másznak, mint kistányérral haladjanak, szerinted miért?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Gaben92
őstag
Szerintem bőven jó lesz a 32T/11-46. Az M5100-on rádásul cserélhető a tényér szóval kb 20€-ból megvan a művelet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
soultrapp
senior tag
Köszi mindenkinek a választ!!
Pontosan ettől tartottam én is,hogy sok a súlyom hozzá.
Kb mindegyik gravelnél 110kg-ot láttam írva a max terhelhetőségnél.
Azért a jelenlegi Superior mtb sokkal erősebbnek tűnik.
Ezen még agyalnom kell akkor.
Ha mondjuk 400ról 500ra emelném a keretet,akkor tudnátok esetleg ajánlani valamilyet???
Fogalmam sincs melyik márka jár ebben az élen.
[ Szerkesztve ]