Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Victoryus: Westland survival
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gerner1
-
LOGOUT
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speeedfire
félisten
Az A3 nálam a lista végén, így az összkerék megléte nagyon kicsi lesz a jövőben.
A következő kocsit hosszú távra tervezem, legalább 5 évre. Így ezekkel számolok, a seatnál is lenne ilyen költség. Nyilván ott valamivel talán kisebb lenne, mint a GTI-ben.
A cumi akkor lenne, ha egyszerre halna be minden ilyen. Akkor kelle pár hónap mire kifarmolnám.
Esetleg az FSI/TFSI motorokról nincs infód? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #129748 üzenetére
Arra bőven elég. Sárdagasztásra már inkább torsen de műútra bőven elég a haldex.
Nem tragédia persze csak egy olyan költség amivel számolni kell/érdemes. Ez olyan mint a turbó. Az is sokat kibír de eljön egy idő amikor elköszön... Tehát a várható fenntartási költségek közé fel kell venni. Ezek kopó cuccok, nem az a kérdés, hogy elromlik-e vagy sem hanem az hogy mikor.
Kicseréled és semmi gáz, újabb 250k km-t kibír. De ha 249k km-el veszed akkor sanszos, hogy nálad fog becarni tehár érdemes számolni vele költségként. -
Speeedfire
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Speeedfire #129741 üzenetére
Nem rossz, ha nem mész terepre vagy extrém körülmények között bőven elég egy haldexes rendszer. Ha jól van megírva a program hozzá akkor semmi gond nincs vele, teszi a dolgát.
DSG: Vannak buktatók, ha nem volt cserélve benne rendszeresen az olaj (már ha olajos verzió) akkor nagy szopó tud lenni. Illetve a dsg-ben van kettőstömegű aminek a cseréje nem olcsó ellenben k. drága.
De amúgy kényelmes és jó váltó, a miénkben is az van. -
brumi1024
veterán
válasz
Speeedfire #129744 üzenetére
Nem bonyolultabb, sokkal egyszerűbb. A Quattro/4motion tényleg csak annyit jelent, hogy az autó összkerék hajtású. Ezen belül pedig hosszmotorhoz a Torsen valamelyik verziója jár, keresztmotorhoz Haldex, középmotorhoz (R8, Huracan) pedig viszkókuplungos megoldás.
(#129745) I-sty: A modern Haldexek akkor kapcsolnak, amikor éppen úgy látják, hogy jó. Ehhez nem kell kerékkipörgés, elég egy dinamikus elindulás, vagy akár egy kanyar.
Illetve nem sokáig marad a Torsen, mert jön a Haldex-szerű megoldás a hosszmotorokhoz.
-
i-sti
senior tag
válasz
Speeedfire #129744 üzenetére
Ha jól tévedek a Torsen az állandó összkerékhajtás.
Haldex esetében pedig alapból első tengely húzz és ha kipörögne kapcsolja a hátát.
De nem vagyok biztos ebben. -
Speeedfire
félisten
válasz
Danex #129742 üzenetére
Ezt néztem én is, hogy ez az egyik lépfenéje. Meg ugyan ez vonatkozik a motorra is, mert csipegeti az olajat és sokan nem figyelnek rá. Ezeket lehet valahogy méri szakszervizben, hogy milyen állapotban vannak?
Egyelőre különösebb gondot nem láttam a motorral kapcsolatban.
Brumi˘: A 4motion az állandó összkerék, legalábbis eddig úgy tudtam. De akkor ezek szerint ez ennél komplexebb. -
Brumi˘
addikt
válasz
Speeedfire #129741 üzenetére
4mo / quattro ugyan az csak az egyik a vw elnevezése másik az audié. Kereszt motor esetén haldex, hossz motornál torsen.
-
Danex
addikt
válasz
Speeedfire #129732 üzenetére
DSG váltó jó, de ismeretlen előélet nélkül veszélyes lehet beleugrani (pl lespórolták a 60k-s olajcserét).
-
i-sti
senior tag
válasz
Speeedfire #129739 üzenetére
-
i-sti
senior tag
válasz
Speeedfire #129736 üzenetére
Az "csak" Haldex lenne.
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Speeedfire #129736 üzenetére
lóPHaszt D:
-
Magnum_
nagyúr
válasz
Speeedfire #129732 üzenetére
G3-nal nem kisebb egyik sem.
-
brumi1024
veterán
válasz
Speeedfire #129732 üzenetére
TFSI. Turbocharged Fuel Injection hülyén hangzik.
A3 akkora mint a korabeli Golf, az A4 pedig a hosszmotor miatt tűnhet kisebbnek. Az A3 viszont keresztmotoros. A G3-nál tehát pont annyival nagyobb az A3, mint a G5.
-
Speeedfire
félisten
A közeljövőben autó váltás lesz, megy a G3 és lehet, hogy ismét a konszern egyik autója lesz (focus és civic is a képben van).
Amiket eddig néztem:
- Seat Leon 1.8T Sport R
- VW Golf 5 2.0 FSI/GTI
- A3 2.0 FSI/TFIEzek közül ha jól sejtem, akkor a seat-tal lenne a legkevesebb gond és a fenntartásban is a legolcsóbb. A legtöbb szívás talán a GTI Golf-fal lenne.
Írnátok róluk jókat, rosszakat? Ezekkel az FSI/TFI motorokkal mennyi gond van? Illetve a DSG mennyire jó váltó? Minden infó jöhet.
Népítélet alapján az A3 kapott a legtöbbet és a Golf a legkevesebbet. Bár kicsit tartok, hogy az A3 nagyon kicsi lenne a G3 után. Hasonló korú A4-ben ültem már, nem győzött meg a hely. -
VR6-Fan
veterán
válasz
zsolt19900 #129727 üzenetére
én meg kérdezném mennyi a gyári vw, miután alvázszám alapján kiderült melyik kell bele pontosan :-)
-
tresh
veterán
válasz
zsolt19900 #129729 üzenetére
webshop-on nézted?küldj adatokat megnézem neked
-
tresh
veterán
válasz
zsolt19900 #129721 üzenetére
hella
-
zsolt19900
őstag
válasz
molnarpeter #129724 üzenetére
okés megnézem
csak kutatom a képeket meg vidiket de a francért sem lelek rá, hogy melyik az pontosan. jól gondolom, hogy ami kijön felső cső a motorból közvetlenül a motor után van és az lesz az a szenzor? szerelő ismim azt mondta, hogy könnyű összekeverni valami mással ami közvetlenül mellette van
-
aero.
veterán
válasz
maximilian4 #129712 üzenetére
A ködlámpa a közhidelemmel nem arra való, hogy átláss a ködön, hanem hogy kellő távolságból meglásson a szembe / mögötted jövő.
Illetve mindenki aki indokolatlanul használja, azt bírsággal kéne sújtani ...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zsolt19900 #129723 üzenetére
Nézd meg, milyen van benne
Itt az 1.9SDI AQM - 4 pin, külön jelet kap az ECU és a műszerfal, de elvileg létezik 2 pines is. Esetleg megpróbálhatod lehúzni a csatit, úgy helyettesíti az értéket valami sarkköri hidegre
plusz a cikkszám is talán rajta lesz akkor. Tömítés is mintha cserés lett volna egy menetben.
-
zsolt19900
őstag
válasz
molnarpeter #129722 üzenetére
nézegetem itt bárdiban, de picit elvesztem: van itt vízhőmérséklet jeladó de ezzel van kombinálva az irománya, hogy ventilátorkapcsoló is egyben akkor van külön ventilátor kapcsoló jeladó is van még egy menüpontban ventilátor kapcsoló jeladó.... akkor nekem vízhő jeladó kell kombinálva a ventilátor kapcsolóval? szerelő ismi azt mondta, hogy 4pines és a bárdi ezt írja 4pinesnek
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zsolt19900 #129721 üzenetére
Nekünk Vemo-t adott 7600GS anno, eddig nincs panasz
A régiben kívülről el lehetett forgatni a műanyag részt, és üzemi hőig jól mutatott, csak azt elérve leesett minimumra a műszerfalon
-
zsolt19900
őstag
válasz
molnarpeter #129720 üzenetére
okés akkor utánanézek, hogy hogyan kell cserélni.... márka esetleg? vagy "mindegy"? mi az ajánlott belőle
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zsolt19900 #129719 üzenetére
Termosztát jó, szenzor csere. Ha ügyesen csinálod, nem is nagyon kell fagyállót utántölteni
-
zsolt19900
őstag
válasz
zsolt19900 #129717 üzenetére
Nos mivel facen javasoltak egy két okosságot (dombnak orral felfelé álljunk és 0 fűtéssel járassuk stb.) nekilódultunk asszonnyal ismét.
A tapasztalatok: indulás előtt megmértem lézeressel 80-90fokot mutatott a felső cső, az alsó 40körül, tapintásra a felső langyoskás az alsó kb. semmi se meleg se hideg. A blokkra is rámértem azt hiszem 90-100 között ugrált.Elmentünk egy dombra szépen beálltunk, fűtés le hidegre fokozat 0 és járattuk, szépen fel is kúszott az első négy csíkig aztán 70ig és utána 75ig (erre már picit járatással rá kellett segíteni) no ezek után 5 perc is eltelt de még tartotta a 75fokot én kiszálltam, hogy rámérjek a dolgokra: motorblokk 100-120között ugrált, felső cső is kb. alsó csövön viszont változás mutatkozott 83-90fok között ugrált a mutató és tapintásra is langyos volt!
szóval a termosztát nyitott? (gondolom) és akkor ezek szerint a hőfokjeladó a ludas, mivel a műszerfalon mindeközben 75fokott mutatott a cájger
cseréljem a hőfokjeladót és kész?
Asszonykámnak mondtam, hogy menjen haza aztán majd reggel indulás előtt nézzen rá a szintre, ha csökkent akkor öntsön rá.
-
-
zsolt19900
őstag
válasz
VR6-Fan #129714 üzenetére
és Vr6
amennyiben rámérek a blokkra akkor milyen értéket kell mutasson? van infrás hőmérő az nem gond....
azt rosszul gondolom, hogy az a szenzorhiba csak annyit takar, hogy a műszerfalra rossz infot küld? maga a termosztát nyithatott és a rendszerben mindenhol van víz? vagy még így nem légtelenedik le? ha a szenzor rossz akkor nem "félek" annyira, de most hogy esetleg kószál levegő a rendszerben attól lehet valami gondja?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
zsolt19900 #129713 üzenetére
Hosszabb menet után mérj rá a blokkra, ha van infra hőmérő a háznál, azzal lehet ellenőrizni, szenzor hiba-e.
-
Mágus2
Közösségépítő
Kezdetnek pucold ki a MAP szenzort. Ha nem segítene, keressük tovább. Nézd át a vákuum csöveket, amik a szívósorhoz kapcsolódnak, meg a fojtószelepre.
A map a Te autódban két szenzor, szívócső nyomás érzékelő és külső barometrikus nyomás érzékelő. Neked a torque gondolom csak a szívósor nyomását mutatja...(vákuumot mér)
-
VR6-Fan
veterán
válasz
zsolt19900 #129713 üzenetére
szar ects?
-
zsolt19900
őstag
Megvolt a g3 on a termosztát csere (1z 1.9tdi) és a tünet, hogy 75fok fölé nem ment a mutató az sajnos megmaradt.
Ugye szépen összepattintottam, felöntöttem a keverékkel járattuk a garázsban nyitott kupakkal jöttek is a bubik meg ment fel le a víz és szerelőbarátom tanácsára rátettük a kupakot és mentünk vele egy kört, hogy menjen fel üzemire nyisson a termosztát és akkor utána öntsünk utána a szintre, de sajnos a 75 fokot mutat még mindig a műszerfalon és amit még tanácsolt, hogy fogjam meg a fenti lenti csövet a hűtőnél, a fenti meleg volt a lentin nem éreztem semmi meleget + a ventilátor sem indult el.Mi lehet a gond? van valami tanácsotok esetleg?
-
maximilian4
addikt
Köszi mindkettőtöknek. Van ködlámpa. Elől és hátul is és így működik is.
Ér valamit egyébként ekkora ködben a lámpa?
-
do3om
addikt
válasz
maximilian4 #129709 üzenetére
Az durva lett volna ha odatekered
Ki kell húzni két lépésben eső az első aztán a hátsó ködlámpa.lassú voltam
-
Gyula84
veterán
válasz
maximilian4 #129709 üzenetére
nálam úgy kell kihúzni a kapcsolót 1 kattan akkor az első kettőt akkor a hátsó is világít igaz audim van
-
maximilian4
addikt
Tegnap kicsit sem volt köd Magyarországon. 80 km-t vezettem ilyen ködben és azt a kva ködlámpát sehogy sem tudtam felkapcsolni. Ott van azon a tekerős kapcsolón a jele, de akárhogy tekertem nem ment oda. Vagy az is lehet én nem tudom hogyan kell bekapcsolni. Lehet nincs benne? (Seat Altea 2.0 PD TDI Stylance felszereltség )
Mondjuk hála istennek így is hazaértem, de nem volt valami kellemes ez a 80 km vakvezetés (gps kicsit segített mere kanyarodik majd az út, meg hol lesz kanyar.
). Meg előtte kellően fáradt voltam, főleg úgy hogy már 1400 levezett km után voltam ekkor Hollandiából. Mondjuk kifele meg este voltak ilyen hirtelen felbukkanó ködfoltok a német pályán. 200-nál kellemes egy ilyet elkapni.
-
crok
nagyúr
Kedves Mágus és mindenki!
Volna nekem egy Seat Toledo 1.6 16V AZD motoros autóm, és
a helyzet az hogy mostanában, gyakorlatilag random időpontokban
bedob egy EPC + check-engine lámpát, a kód pedig P0106 (MAP
mérési értékhatáron túli érték). Tudsz vagy tudtok valamit mondani
hogy mitől lehet ez? A freeze frame szerint 2500RPM mellett 50Km/h
volt a sebesség és 38KPa a szívósori nyomás (MAP szerint, ami
egyébként 11.22 inHg ami hármasban 2500-as fordulattal volt, val-
szeg épp kicsit lenyomtam a gázpedált). Ez az utolsó eset most
reggel volt, 80°C-os hűtővíz mellett. Pár hete voltam Pesten, oda-
vissza megcsinálta ugyanezt, indulás/kis városi motormelegítés
után autópályára hajtás után oda- és visszafelé is bedobta, törlés
után viszont simán mentem vele. Mikor a kód beáll egyáltalán nem
tapasztalok semmilyen változást a kocsi vezetése közben, gyak.
a ma reggelit észre se vettem mert a hátam mögül sütött a nap
és nem is láttam a műszerfalon a lámpát, csak egy pirosnál meg-
állva vettem észre.. Mivel mindig úgy jövök-megyek hogy a Torque
fut telefonon így azért látom a MAP jelét állandóan és nem is
láttam benne semmi szokásostól eltérőt, nem ugrál ha tartok egy
fordulatot/sebességet, nem rángat az autó, nem fogyaszt többet
mint szokott - egyelőre.Köszi a válaszokat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
lord_devil #129705 üzenetére
Olajból 5W30 vagy ha küldöd akkor 5W40 is mehet bele. Márkából meg ami szimpi a húzónevek közül (Motul, LM, Mobil1, stb).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
lord_devil #129703 üzenetére
1l / 1000 km a gyártó szerint.
-
lord_devil
tag
A6 4F 2.0 TFSI-be milyen olaj javasolt? Konkrét típus érdekelne. Mennyi olajfogyasztás számít még normálisnak ennél a típusnál?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Game Pass [2025] - A májusi lista
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Amazon
- PlayStation 5
- Bestbuy játékok
- Interactive Brokers társalgó
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Nem állnak jól az Apple Watch számai
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB RAM / 1 TB SSD
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 1TB SSD RTX 3080 10GB CM CMP 510 Seasonic 750W
- PS3 Slim 4.92 HEN, Telepített játékokkal - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest