Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#35651) dhgm válasza diablo1984 (#35650) üzenetére


dhgm
tag

Kereskedőtől vettem 65.000 km-el volt meghirdetve amikor megnéztem majdnem 70.000 volt benne( óra szerint) Lease Planos kocsi volt. Szóval ki tudja mennyi volt benne mikor megvettem... Irtam emailt Renalt Hungariának az utolsó szervizelés kapcsán. Az autót 2010 augusztusban vettem az RH válasza alapján utolsó szervizen vásárlás előtt 2010 májusban volt 40,000 km.nél.

Szóval nem tudom valós kilométerrel vettem-e meg. 3.5 év alatt ment bele 40.000 km, utána 2 hónap alatt meg 20.000.

Most óra szerint 114.938 km van benne, aztán, hogy ténylegesen mennyi ? :))

Egyébként imádom fogyasztása minimális megbízható, ha kell tudja szedni is a talpait.

Hajtókar csapágy hangját - már, ha rossz - lehet hallani alapjáraton is.

Szerintem megfelelő olajjal, szűrővel és természetesen nem 20.000 km csereperiódussal, hanem 10.000 km-kéntivel ez kiküszöbölhető.

Meg a többi amit már dízel hidegindítás kapcsán korábban kiveséztünk.

[ Szerkesztve ]

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35652) diablo1984 válasza dhgm (#35651) üzenetére


diablo1984
veterán

ja, de az szinte újszerűnek mondható, kevés kilóméteres! amiket most hírdetnek 1milláig az vagy 300+-os vagy valszeg pörgetett 200alatti.... persze, gondolom lehet hallani előtte, ha keresed a hangot, de ne úgy induljak már el 10 évig, hogy vajon ez a hajtókar csapágy hangja, vagy csak a vízpumpa, stb, kissé parás lennék! ha meg a csapágynak hangja lesz, mennyi idő kell neki, hogy széthulljon? lehet még 2 fordulat, de akár 2 hét is, ha hangja van, akkor már megrágódott, dízelnél a nyomaték meg szétüti seperc alatt!

(#35653) mycso válasza diablo1984 (#35652) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Na de ez az, hogy bár sokan szidják a dci-t (nyilván azok, akik életükben még nem is láttak, nem hogy használtak vagy szereltek ilyen motort) és megmerem kockáztatni főleg a kisköbcentisek esetében, hogy az egyik legjobb HA nem a legjobb diesel motor.
Ez az egyetlen és egyedüli tipikus hibája, ami egyébként inkább az erősebbekre jellemző (100le <), de nyilván nem árt az óvatosság, hogy a hajtókar csapágy "gyenge" és 200k km körül megadhatja magát.
Más gyakra előforduló hibáról nem tudok!
Az, hogy józsinak a népítéleten széthullott a turbó, mert egy 400-ról visszapörgetett sz@rt vett és rúgja neki hidegen is és 40k km-enként cserél olajat, természetesen tescosra az nem infó. Mint ahogy az sem, hogy az üa. rendszer megadta magát a soha nem cserélt go. szűrő és a vasutaspista gázolaja miatt.

Tehát tényleg nincs általánosítható motorikus probléma a hk. csapágyon kívül. Amire szintén nem mondanám, hogy húde nagy gond, hiszen használt vásárlás után az első olajcserével egybeköthetjük ezt a komoly 20.000ft-os akciót (csapágyak, tömítés, pucolás, munkadíj).

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#35654) dhgm válasza mycso (#35653) üzenetére


dhgm
tag

:C :C :C

Egy kis ínyencség hozzá. Van ilyen is...

https://www.youtube.com/watch?v=nabadG3hfg4&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9

Mondhatni kikönyökölt.

Itt meg a másik:

https://www.youtube.com/watch?v=9SHq9f4fnzk&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9&index=2

Na ilyen mikor a hajtókar csapágynak annyi... itt már egy deka olajnyomás sincs. Ki ez aki ezt nem veszi észre időben? :W

[ Szerkesztve ]

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35655) Sly189 válasza dhgm (#35651) üzenetére


Sly189
senior tag

Nekem is Lease Plan- flottából van a kocsim. Szerintem ezeknél nem divat a tekergetés - és annál a kereskedőnél sem akitől én vettem.

Én is elégedett vagyok, és a km-állás az valós!

(#35656) dhgm válasza Sly189 (#35655) üzenetére


dhgm
tag

Legyen igazad, csak remélni tudjuk...

Egyébként a kocsi nem volt lelakva, még az ajtóbehúzó gumis - nagy német VW-től kopintott - része is rendben volt.

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35657) diablo1984 válasza dhgm (#35654) üzenetére


diablo1984
veterán

Na ilyen mikor a hajtókar csapágynak annyi... itt már egy deka olajnyomás sincs. Ki ez aki ezt nem veszi észre időben?

ok/okozat:(szerény véleményem szerint) nem attól megy el az olajnyomás, mert a hajtókarcsapágy megpusztul, hanem azért, mert holtjátéka van, mondhatni keresztbe tolná a dugót, és a holtpont után belever a hengerfejbe! az így nem jó a motornak, nem tervezetten kopnak a gyűrűk, az olaj/gázolajos rész tud keveredni, adott esetben elszökik a nyomás! de javítson ki valaki ha tévedek!

amúgy tényleg más lényegesebb hibákat tényleg én sem olvastam róluk, a híres 1,9 tdi-t is lehúzzák a népítéletben és én sem vagyok jó véleménnyel róla, vagyis nekem is az volt vele a bajom, hogy egy szart vettem, amivel a jupitert megjárták, visszalökték 240-re és balfitty meg újíthattam motort! amúgy ment is, de egy passat sosem fog 5 alatt kijönni, persze lejtön meggurítva 200m-en lehet, de nekem 5,2 alatt sosem volt az átlagom a híres tdi-vel, télen meg városban melegítve 6-7 litert is bevert! és nem azért mert állat vagyok, hanem ez ennyit eszik! 5 alatt max tempomattal pályán egy nyerges szélárnyékában.....

[ Szerkesztve ]

(#35658) dhgm válasza diablo1984 (#35657) üzenetére


dhgm
tag

diablo: ok/okozatszerény véleményem szerint) nem attól megy el az olajnyomás, mert a hajtókarcsapágy megpusztul, hanem azért, mert holtjátéka van, mondhatni keresztbe tolná a dugót, és a holtpont után belever a hengerfejbe! az így nem jó a motornak, nem tervezetten kopnak a gyűrűk, az olaj/gázolajos rész tud keveredni, adott esetben elszökik a nyomás! de javítson ki valaki ha tévedek!

De kedves Diablo az olajnyomás mért értékén lehet látni a főtengelycsapágy kopását. A dugattyút nem tulja az még keresztbe, ott is tud mozogni a hajókar a dugattyúcsapban (ha be nem állt ott is) Az olajnyomásgomba hová van bekötve? A főtengelycsapágyakat olajozó furathoz. Gondold el, ha a főtengelycsapágynál már ekkora a kotyogás mint a videón, akkor hogyan jut feljebb mondjuk a hidrotőkékhez el a motorolaj? Sehogy mert az olajszivatyú már lenn a főtengelycsapágynál szétspricceli az olajat, ergo motorolajnyomás nem jön sehogy össze. Ha nincs motorolajnyomásmérő műszer ( a lámpát most ne vegyük annak) meleg motor járásnál is hallania kellett a pacáknak a hidrotőkéket, de gondolom leszarta. Azok állítólag 1 barral már elmennek, de ilyen hajtókar csapágy kopásnál ott már nem volt 0,1 bar sem.

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35659) diablo1984 válasza dhgm (#35658) üzenetére


diablo1984
veterán

az biztos hogy hallik mikor már kopott, de akkor lehet már késő! ha a csapágy már 1 mm-t enged, az még lehet nem hallható, egy kicsit rendelenesen mozog a dugó, szépen koptathatja a hengert, szétverheti a hengerfejet, anélkül, hogy a kis varrógép motor hangon kívül bármit is ki lehet szúrni! amikor már kalamol, akkor már a motor kuka, vagy egy húzós felújítás, vagy csere...... aki meg így jár vele, az biztos szeret gyalogolni.....

(#35660) dhgm válasza diablo1984 (#35659) üzenetére


dhgm
tag

Ez már főtengelycsapágy hang:

https://www.youtube.com/watch?v=A8xk5lx7CZw&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9&index=4

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35661) dhgm


dhgm
tag

https://www.youtube.com/watch?v=5-tjSuBnk4E

Ez meg már az új

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35662) rob210 válasza FrankMonzano (#35646) üzenetére


rob210
Topikgazda

1,3,4 -el érdemes foglalkozni.
A 2.0-lteres motor nem tántorít el? Az egy dolog, hogy durván menőkéje lesz ezzel a kasznival, de fogyit 8-lter alatt nem nagyon fogod látni csak felette.

A 2-es felejtős.

Viszont azt, hogy a 3- ból melyik jó azt nem tudom megmondani az autó vásárlásnál a személyes megtekintés dönt nem a photoshop.

Renault power

(#35663) Ck. válasza rob210 (#35662) üzenetére


Ck.
addikt

Nálam most az 1.6 literes megy el 8 literrel. Igaz, nálam 0-130 van 1 km-enként, 11 db körfogalomnál. Nem tom ez így jó fogyinak számít-e, de nem tudom 8 alá vinni.
Viszont az Audi és a 350 Nm V6 után nagyon hiányzik az ülésbe tapasztás. Azzal vígasztalom magam, hogy kevesebb a hibalehetőség és 6 évvel fiatalabb, újabb technológia. :K

[ Szerkesztve ]

(#35664) FrankMonzano válasza rob210 (#35662) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Kiderult h 8 kilo korul van csak credit... ugy h ez felejtos.

(#35665) FRENK1988 válasza rob210 (#35662) üzenetére


FRENK1988
veterán

én városban (Nyíregyháza) 9,4-es fogyit csinálok :D

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#35666) diablo1984 válasza dhgm (#35660) üzenetére


diablo1984
veterán

hát itt sem a csapágyhang hallik, hanem a dugó hogy beleér a hengerfejbe, attól csattog! régen egy 1,6 szívó dízel volt ilyen hangú hidegen! de tény, hogy egyértelmű a hang, de ilyen állapotban egy csapágysor csere már nem megoldás.....

a javítottnak szép hangja van, jó acélos, tiszta!

[ Szerkesztve ]

(#35667) diablo1984 válasza diablo1984 (#35666) üzenetére


diablo1984
veterán

nézem a fészen a felújítás képeit, és a szelepbe vert bele a dugattyú, szép! :Y

(#35668) rob210 válasza FrankMonzano (#35664) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor aszerint kell keresni.

1.6 benzinnel is élhető a kacsaseggű. Azaz a nem kombi.
Azokból találsz szerintem ennyiért értelmes darabot.
Vagy a 800k teljes vételár? (átírás kötelező szervíz ilyenekkel együtt? )

Renault power

(#35669) dhgm válasza diablo1984 (#35667) üzenetére


dhgm
tag

Hú csak most látom a fészes hivatkozást. Nem kicsit durva.

Ő is írja oknak a 20.000 km-es olajcsere periódust...

[ Szerkesztve ]

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35670) diablo1984 válasza dhgm (#35669) üzenetére


diablo1984
veterán

és még menthető volt ilyen állapotban is, ahogy elnézem nem nagy anyagi befektetéssel(bontott dugó,hatókar, új szelepek, csapágyak és annyi!) a vezérműtengelyen is megfordult már a csapágy, de visszarakták, én annyira nem érezném tutinak ezt a motort.....

(#35671) moriak válasza FrankMonzano (#35627) üzenetére


moriak
tag

+1 Megane II PH1 1.4. 2005 Jelenleg most van benne 210.000km (igaz csak augusztus óta használom én) lekopogom, hogy eddig semmi problémája nem volt.

[ Szerkesztve ]

(#35672) Pecc válasza mycso (#35640) üzenetére


Pecc
őstag

A ponyva jól néz ki :)

(#35673) FRENK1988


FRENK1988
veterán

vélemény? [link]

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#35674) wertigo1984 válasza FRENK1988 (#35673) üzenetére


wertigo1984
őstag

Jol nez ki, meg ha kulfoldrol is lett behozva. :K Lecsereled a tiedet?

(#35640) mycso az ipse nem surun jart nyelvtan orakra. :DDD

(((d(^_~)b))) "Milyen kegyes is az élet, ha az embernek megfelelő helyen vannak barátai."

(#35675) FRENK1988 válasza wertigo1984 (#35674) üzenetére


FRENK1988
veterán

inkább veszek még 1 kocsit és megverekszünk melyikünké legyen melyik :D

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#35676) FrankMonzano válasza rob210 (#35668) üzenetére


FrankMonzano
őstag

850e + az atiras. 307, 4-es golf, civic es megane van egyelore a palettan. Ha ezekbol nincs jo, lehet nezek inkabb egy kisebb testu autot, ami egyben van.

(#35677) Ck. válasza FrankMonzano (#35676) üzenetére


Ck.
addikt

A 4-es golfról lebeszélnélek, egy túlárazott autó, kicsi is, kényelmetlen is, és fasorban sincs a többihez képest. Én a Megane és a Civic (bár ez utóbbi picit fapadosabb) között döntenék, de a 307 sem rossz vétel. Kényelemben és felszereltségben a franciáknak nehezen akad párja.
Általánosságban elmondható, hogy ugyanazért a pénzért egy fiatalabb, kényelmesebb, jobban felszerelt autót kapsz.
Pl.: Automata fényszórók, esőszenzor, gerinctámasz, fed. computer, elől-hátul ködlámpa, 4 automata ablak és rengeteg rejtekhely, de tényleg (ajtókban alul-felül, kesztyűtartó, középkonzol, könyöklő, ülés alatt, lábtérben rejtett rekeszek, stb.), kellemesre hangol futómű, ami nem rázza ki a sz@rt is az emberből :D, vmint kanapé és fotelek elől-hátul.

[ Szerkesztve ]

(#35678) FrankMonzano válasza Ck. (#35677) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Pozso 307-rol nagyon vegyes vágott a velemeny. A megane-t nem ismerem. A 4es golfot szinten nem. Jelenleg is francia autom van, gondoltam kiprobalnek mast. 307-re (2005 elottiek) nagyon panaszkodnak, hogy hulladek az elektronika, folyamatos bajai vannak. Ez mennyire igaz? Megane vs 307 megbizhatosagra mit mondasz?

(#35679) tresh válasza FrankMonzano (#35678) üzenetére


tresh
addikt

307 első szériánál a BSI szeretett szórakozni de minden megoldható, ez is. 4-es golf jó autó amúgy de sokat kérnek érte és 800k körül kapsz egy 1.6 -ot ami szép állapotú extra igen csak sovány lesz max tekerhető kormány, 2 lufi+ e.ablak+ klíma.(+A clio után vérszegény lesz a teljesítménye) Viszont nagyon masszív gép. A hondát én ki hagynám ha biztonság is számít mert az suzuki karosszéria mármint a civic. Visszatérve ha számít a teljesítmény is akkor szívó 2.0 liter benya ha sokat mászkálsz akkor az 1.6 a megfelelő. 307/megane 1.6 16v je jó választás. De ugye megane-nál ott az okoskerék :U Nehéz ügy de én azt mondom azt vedd meg amit tetszik is, mindbe bele kell ülni és kipróbálni. Én következőleg ha nem kell már a diesel tuti 2 liter szívó benyába ülök át :R

(#35680) FrankMonzano válasza tresh (#35679) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Okoskerek? Bocs, de hulye vagyok, nem vagom mi az :). Sajnos jelenleg az 1.6 fer bele. Igen, ezzel egyet ertek, a golfok oregesebb kasztni, tobb kilometerrel, kevesebb extraval vannak. A 307ek ujabbak, tobb extraval, kevesebb kilometerrel.

(#35681) tresh válasza FrankMonzano (#35680) üzenetére


tresh
addikt

"A szelepfedél alatt két vezérműtengely forog. Egy a kipufogó oldalon, és egy a szívóoldalon. Ezt az utóbbi, szívóoldali vezérműtengelyt (ami a kocsi orrához van közelebb) egy szíjtárcsán keresztül hajtja a vezérműszíj. Ez nem egy egyszerű szíjtárcsa, hanem egy rugós szerkezettel van kegészítve, ami tulajdonképpen a fordulatszám függvényében változtatja a szívó oldali vezérműtengely helyzetét a főtenelyhez képest. Működése hasonló a röpsúlyos előgyújtás szabályzáshoz. Tehát olyan mintha alacsony fordulaton normál vezérlést kapna a motor, magasabb fordulaton meg egy "eltolt" vezérlést. Ezzel nyomatéknövekedést és fogyasztáscsökkenést értek el. Ezt a kis tárcsát hívják un: "okoskerék"-nek is."

A lényege fentebb leírva a másik lényeg hogy ez mk2-es megane-nál van. A km-rel meg ne foglalkozz :R

(#35682) FrankMonzano válasza tresh (#35681) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Koszonom a reszletes felvilagositast :).

(#35683) tresh válasza FrankMonzano (#35682) üzenetére


tresh
addikt

;) sok sikert a gep vasarlashoz. Amugy ha a clional nem kell nagyobb de erosebb akkor ott van belole az 1.6 vagy 2.0 :D

(#35684) rover45


rover45
senior tag

Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni.
Az öcsémnek van egy 2002es, 1.6, 16V benzines Megane-ja.
Ha jól tudom ez már Megane II.
Megadta benne a generátor magát és mivel ő külföldön dolgozik, így az enyém a feladatot, hogy szerezzek bele egyet.
Mire kell figyelnem? Létezik ebből több fajta, vagy nagyjából ugyanazzal a generátorral szerelték mindegyiket, van különbség a benzines és a dízel generátora között?
Cirka milyen árban mozognak?
Valakinek esetleg van eladója a Dunántúlon? :)
Nagyon köszönöm a válaszokat!
Üdv,
Gábor

(#35685) #10726912 válasza rover45 (#35684) üzenetére


#10726912
törölt tag

Keress bontókban vagy a neten bontottat. Kiszereled, ami benne van s viszed magaddal.

(#35686) rover45 válasza #10726912 (#35685) üzenetére


rover45
senior tag

Ezzel csak annyi a baj, hogy az autó 500km-re van tőlem és vinnem kéne az új generátort utána :D

[ Szerkesztve ]

(#35687) mycso válasza tresh (#35683) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Mondjuk EZ ???
Ez nem kicsit adja, gyönyörű gép és gondolom szedi is a lábát.
Bár EZ is adja.
Mostanában rá vagyok fagyva ezekre a kis méregzsákokra....lehet egyszer elgurul a gyógyszer, aztán lecserélődik a dci.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#35688) Josi válasza rover45 (#35684) üzenetére


Josi
aktív tag

Nem ártana pontosan tudni, mert lehet akár M I Ph2 is.
A legbiztosabb, hogy öcséd lefotózza a generátor hátulját (már ha hozzáfér)
Az azonosító alapján biztosra mehetsz a keresésnél.
M I-nél könnyű hozzáférni, M II-nél nem tudom.
Alvázszám és motorkód is segíthet, mert az alapján valamelyik webshopban meg tudod nézni, mit is kellene keresned.

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#35689) rover45 válasza Josi (#35688) üzenetére


rover45
senior tag

Biztosan nem ph2, hanem M2. A unix webshopjában néztem utána évjárat és motor alapján, ott csak egyetlen fajtát hozott rá.

(#35690) #10726912 válasza rover45 (#35689) üzenetére


#10726912
törölt tag

Ha jó az új (azaz nem fontos, hogy olcsóbb legyen), akkor simán jó az, amit az Unix, vagy Láng, Bárdi keresője kidob adatok alapján.

(#35691) FrankMonzano válasza tresh (#35683) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Koszi, mar mindent nezek, teljes a kaosz :D. Voltam ma neppereknel is, csak h lassak eloben is autokat. Egyelore azt tudom, hogy a 7gen facelift elotti civic nagyon fapad es lemez kasztni...

(#35692) Josi válasza rover45 (#35689) üzenetére


Josi
aktív tag

És mi a motorkód?

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

(#35693) rover45 válasza Josi (#35692) üzenetére


rover45
senior tag

10 óra után tudok vele beszélni, akkor kapom meg az adatokat.

(#35694) Doki16


Doki16
addikt

Ismerősöm beszerzett pár cuccot az autó szervizéhez jó áron. Attól félek, hogy nem jó olajat hozott nekem. Tudnátok nekem ebben segíteni, hogy egy Megane 3-ba 1.5dci 78kW (106Le) jó lesz-e ez az olajat mait hozott? Nincs benne részecskeszűrő. Ezt kaptam: Elf Evolution 900 NF 5W-40. Szerintem Az SRX kellett volna és nem az NF.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#35695) rover45 válasza Josi (#35692) üzenetére


rover45
senior tag

A motorkód így kezdődik: K4MT760D
És 2003as évjárat.

(#35696) FRENK1988 válasza Doki16 (#35694) üzenetére


FRENK1988
veterán

Az NF kell dizelbe ha jol emlékszem. Tehat jó

Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)

(#35697) dhgm válasza Doki16 (#35694) üzenetére


dhgm
tag

SXR is jó a dízelbe, de nem jó a részecske szűrősbe ( DPF)

Szóval, ha részecskeszűrős ( nagy valószínűséggel az) akkor jót hozott (NF)

[ Szerkesztve ]

1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7

(#35698) rob210 válasza rover45 (#35695) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez egy PH1- es megane II , nekem csak az a kérdésem miért nem szánsz rá egy napot?
Csak, mert sok helyen felújítják a generátort jóval olcsóbban mint amennyiért akár bontottat kapsz.
Reggel viszed délutánra kész.

De sok helyen csinálnak olyat is, hogy viszed a cseredarabot és kapod a felújítottat.

Renault power

(#35699) PeterPH válasza rob210 (#35698) üzenetére


PeterPH
senior tag

Gyanítom azért, mert 500km-re van a hibás generátortól. Így az elmegy érte, hazahozza, megcsináltatja, visszaviszi, végül hazajön az sem időben, sem anyagilag nem gazdaságos.

(#35700) rob210 válasza PeterPH (#35699) üzenetére


rob210
Topikgazda

Olvasd el kérlek mit írtam. Köszi.

Renault power

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.