Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Doki16
addikt
Nekem is holnapra kell majd matrica. Te hol próbálkozol vele? Én felhívtam a benzinkutat és holnap bemegyek megveszem nálunk két megyére azt azzal el leszek egész évre.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
rob210
Topikgazda
A neten a regisztráció már sikerült most a jegyre várok.
Renault power
Doki16
addikt
Én azt olvastam, hogy jelenleg csak a kutakon lehet venni megye matricákat. De ha nem muszáj akkor nem mennék be emiatt oda. Te hol csinálod ezt, tudsz adni egy linket?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Babcola
csendes tag
Én elmentem, megvettem kúton ma, mivel a melóhelyemhez kb 500 métert fizetős részen kell megtegyek az M0-os.
tresh
addikt
Szerintem itt de én is inkább bemegyek a kútra
FAIL :
Figyelem: Az elektronikus értékesítési rendszer (ematrica.autopalya.hu) stabilan működik, azonban a hirtelen megnövekedett látogatószám miatt egy-egy művelet hosszabb időt vehet igénybe, ezért megértésüket és türelmüket kérjük. Amennyiben halasztani tudja vásárlási szándékát, akkor kérjük a műveletet egy későbbi időpontban próbálja meg ismét.
[ Szerkesztve ]
sleve
tag
Clio II-n összetört a ködlámpa búra, merről kezdjem a bontást, hogy hozzáférjek kicserélni? Egyáltalán műszaki vizsgán átmehet így törötten is vagy nem?
A tudás hatalom, a tudatlanság áldás.
tresh
addikt
Törötten nem...(max ha fizetsz..)
Szerintem külön burát nem igen fogsz kapni vegyél bele depo utángyártottat az egész jó áron van és elfogadható minőség.
rob210
Topikgazda
válasz már megkaptad a linket treshtől.
nekem 6 óra alatt sikerült nem ajánlom, inkább menj kútra de ott se mindegy melyikre mész haver a 3.-ik kúton kapott.
iszonyat káosz van.
ÉLJEN JANUÁR 1.-és a fizetős földutakat is kérem szépen bevezetni.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ezért én most annyit fogok a nulláson menni, hogy elkopik az aszfalt, bosszúúúúúúú
Renault power
tresh
addikt
Nekem még jan 4ig érvényes a 10 naposom addig nem intézek semmit hátha csillapodik a helyzet
rob210
Topikgazda
teljes a siker már csak az a kérdés hogy ezt most ki kéne nyomtatnom és felragasztanom a szélvédőre vagy így benne vagyok a rendszerben és nem kell összegányolnom a szélvédőt?
[ Szerkesztve ]
Renault power
diablo1984
veterán
A laguna 1esben hol van a pollenszürö? Nem klimás, de gondolom van szüröje valahol....
tresh
addikt
Elvileg ez e-matrica
Szép is lenne ha ragasztgatni kéne ezt a szart
“The Night is Dark and Full of Terrors”
diablo1984
veterán
köszönöm, nem hittem volna! holnap az lesz az első, hogy kidobom a fenébe, majd veszek egyet bele!
mikor átvettem minden szűrőt cseréltem rajta és mivel nem klímás és a motortérben sem találtam szűrőt többet így elkönyveltem, hogy nincs! ma sógorommal pont szóba jött, hogy a fűtést hiába csutkázom koppra, egyszerűen a légáram gyenge, erre ő benyögi, hogy cseréljünk pollenszűrőt, mert náluk kb 10éve mikor a szélvédőt cseréltették, akkor cserélték utoljára.....
csak azt nem tudta, hogy hol van, csak hogy van, ez is több infó volt nekem, mint amit az előtt tudtam!
Ck.
addikt
Elektromos hiba nincs. Fogyasztás még most alakul, 3 hete van meg lassan, átlag 6.5-8 liter között alakul, jelenleg ingázásra használom autópályán, ahol 0-120-ra gyorsítok és haladok 1 km-en át, aztán körforgalom, majd 0-120 ismét, 1 km, körforgalom. Így megyek heti 5x, plusz egy kis város, és így vagyok most olyan 8-8.5 liter körül, kigyorsításkor pörgetve a motort. Szerintem nem rossz.
Az egész autó egyébként nagyon baba. Baromi kényelmes elől-hátul és nagyon kézreáll minden. Rengeteg rekesz mindenhol, a kanapé minden szögben állítható, gerinctámasz és egy halom kényelmi extra található benne. Automata fényszóró, esőérzékelő, kártyás indítás, tanksapka nélküli tank, klíma, stb. Egyedül a tempomatot hiányolom belőle, ha eldől hogy benzines marad és nem megyek vissza dízelre, akkor szerintem bele is rakatom utólag.
Motorikusan egyébként nagyon kellemes, csöndes, alapjáraton nem hallani, hogy jár, jó a karakterisztikája, már 2000 körül is szépen húz, de 3-4 ezer körül mégjobban kezd feléledni. Nem egy versenyautó ezzel a motorral, de egész kellemesen mozgatja a kasztnit ez a változó szelepvezérléses erőforrás. A váltó szintén rengeteget fejlődött az előző generációhoz képest, rövid úton jár és pontosan kapcsolható, a kar nem táncol gázadáskor és elvételkor, mint az elődje, itt meg sem moccan.
Egy dolog igényel némi megszokást, az pedig az elektromos gázpedál, ill. a kuplung, ami gyárilag fentebb fog az átlagnál.Nehéz vele megtanulni szépen, smooth-an elindulni, kell hozzá némi gyakorlás. Pár kollégám rögtön elvérzett, amikor ki akarták próbálni.
A kormány vajpuha, szinte a gondolatommal el tudom tekerni, nagyon kényelmes, a sebességgel pedig arányosan változik a rásegítés mértéke is. A fékek szintén jól harapnak. A futómű baba és remekül csillapít.
Egyszóval, nagyon meg vagyok Vele elégedve (na jó, ez mégsem egy szó.) Ebben az árkategóriában szerintem abszolút befutó, nincs igazi konkurenciája.
Vehettem volna 6-8 évvel idősebb bmw-t ugyanennyiért vagy drágábban is, de nem a szervizben akarok törzsvendég lenni, hanem egy megbízható és kényelmes autóban élvezni az utat.
[ Szerkesztve ]
diablo1984
veterán
hanyas évjárat a tied? km mennyi van benne?
nekem is tetszik, a totalcar népítéleteit olvasva nem nagyon van komoly zűr vele, max az ablakemelők amik bedöglenek(renault betegség a bovdenes emelő), a gyújtótrafók 1,4-1,6 literes vonalon, amit a legkomolyabbat olvastam, asszem a főtengely jeladó volt, de azt is hallottam már a 2,2-es dci-nél is! ja, meg klímakompresszort is írták páran, de az aranyból is cseppen....
gyújtótrafó inkább kellemetlen, sógoroméknak van egy szettel(1,4 16v thalia), egyet legfeljebb kérnék amolyan utitrafónak, ha bedöglik, az ablak felől az még gurul, motorikusan nem olvastam róluk semmi extra hibát ami vagyonokba kerülhetne! ezért tetszik ez a benzines vonal, bár az 1,5dci jobban eszik, de ha gond van vele, akkor cumi....
Ck.
addikt
2006-os és 134 ezer mérföld van benne...cirka 214 ezer km.
diablo1984
veterán
jah, a jobbkormányos fekete!
a 2006-os változatban már javíthattak sok mindent, ami az első időben rosszul sikerült, bár én is minél fiatalabbat néznék, de költségsapkám van, amit nem akarok túllépni, időm mint a tenger, mert a lagunával elvagyok, nyárig akarom megoldani a vételt, mert a klímahiány(és vonóhorog hiány) amit orvosolni szeretnék vele. a lagunába belerakatni a klímát horror lenne....
Ck.
addikt
Kék lesz az. Hát akkor van időd, tényleg nem kell elkapkodni.
FerNandor:
Gratula az új gépsárkányhoz! Most, hogy minden jóra fordult, elmesélnéd a Lagunás kálváriád picit részletesebben? Nem igen vagyok képben a történtekkel, tényleg érdekelne.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Olcsó húsnak..... röviden ennyi
Ck.
addikt
Persze, de engem érdekelnek az apró részletek. Milyen hibák jöttek elő, mi volt, hogy volt, merre volt, stb. Szóval a teljes sztori.
Mindenből lehet tanulni. Az én Laguna sztorimból is.
tresh
addikt
Ja,ertem
Andibaba813
csendes tag
Sziasztok !
A feleségemé az account, Budapesti, megbízható szerelőt keresek, akit a fórumosok ajánlanak
A családi kocsink Renault Laguna II 1,9 dci
A HIBÁM A KÖVETKEZŐ 2014 december 15.-től :
Többször megtorpan az autó gázadásnál ( fordulat kb 1200—1800, gyorsítás ) és közben PIROS hiba üzenet:
FUEL SYSTEM INJECTION NOT FUNCTION....
Tapasztalataim a hibával:
1. Csak gyorsításkor, vagyis adott sebességet tartva nem ( pl tempomat ) ! és lassításkor se.
2. 3. sebesség fokozatban ritkán 4. fokozattól felfelé viszont egyáltalán nem produkálja.
3. Amíg hideg a motor szinte nem volt jelen de amint a hőfok mutató középre ér vagyis elérte vagy közel van a motor az üzemi hőfokhoz akkor egyre sűrűbben döccen.
4. Laikusként és mástól azt a tippet kaptam,hogy az elektromos gázpedál miatt lehet , ezt kicseréltem de ugyan úgy maradt a jelenség.
CLIP-el nézve ezeket a hibákat dobja, írja vissza:
Levegőmennyiség mérő köre - 1.DEF = Érzékelők tápellátásának hibája
Üzemanyag nyomásérzékelőjének köre - 1. DEF = Érzékelők tápellátásának hibája
Pedál érzékelőjének köre - CC1 = Zárlat a 12V-ra ( itt eltér mert a régebbi kiolvasásnál 1.DEF = Érzékelők tápellátásának hibája volt ! )
Töltőnyomás érzékelő - 1.DEF = Érzékelők tápellátásának hibája
Érzékelők 1.tápfeszültsége - 1.DEF = Az érzékelő tápfeszültége túl alacsony
2014 december 31—től leállt a kocsi és csak 5-6x indítózásra indult be de aztán rövid időn belül ismét leállt, amikor hazahúztuk – másnap - 2. indítózásra beindult és alapjáraton végig működött ( szervo stb miatt biztonságosabbnak gondoltam.)
Azóta viszont a kártya behelyezése és izzítás után azonnal bemondja hogy az üzemanyag rendszer hibás, és piros STOP felirat van.
kösz minden segítséget
#10726912
törölt tag
Üzem anyag szűrő csere mikor volt? Tél van,ha ősszel nem volt, hidegben hamar ledugulhat. Az okoz ilyen jellegű problémát.
Szerk: Ez a hiba az alacsony üzem anyag nyomás hiba üzenetet generálja.
[ Szerkesztve ]
SZATA
senior tag
Helló, BÚÉK mindenkinek!
Van most valami best buy aksi, vagy beszerzési hely? 45Ah-s kellene, ha jól tudom. 5-6 éves ami benne van Exide, de ez a -15 fok nem tetszett neki. Szerencsére simán beindult, de nagyon haloványan tekerte. Esetleg egy töltést megérne előtte, de még mindig nem tudom hogy kell leszedni a pozitív sarut, illetve arról a piros dobozt.
rob210
Topikgazda
Banner.
Drágább kicsivel talán de megéri az árkülönbözetet.
Renault power
diablo1984
veterán
(#35129) diablo1984 válasza diablo1984 (#35128) üzenetére
diablo1984
veterán
kidobtam a verdából és meglett a levegőerősség, sőt a ventilátor is csendesült! ráfért a csere, már körülötte valami biológiai lebomlás ment végbe, humusz volt mindenhol!
egyenlőre kidobtam belőle, majd jövő héten veszek egyet bele, addig nem fúlunk bele a porba!
rob210
Topikgazda
Még szerencséd, hogy nem kezdett el szétmállani.
Ha felkapott volna darabokat belőlle és megszorul a motor nem lettél volna boldog.
Renault power
diablo1984
veterán
így is azt hittem, hogy valahol dugulása van, csak lusta voltam szétszedni a műszerfalat és megérte!
amúgy a szűrő az maga egyben van, nem málik, csak olyan, mintha egy macskát elkapott volna! kiporszívóztam, így meg csak szürke, gondolom van benne por elég! majd veszek egyet, addig járok az nélkül!
a szűrő mögött van egy vékony szivacsréteg is szűrni gondolom a port, bár ha azt is szívná a motor, nem az tartaná vissza az armageddont!
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
Úgy néz ki tényleg kehes az akku már egyre nehezebben tekeri be a gépet
Tudnátok adni melyik akku ajánlott illetve melyik megy bele a kocsiba.
Most egy Tudor 12v 50Ah 420A-s akku van benne. Még oldalt a negatív oldalon van egy kis hely.
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
diablo1984
veterán
egy 55ah-ás belemenne, 14ezer alatt megúszod egy bosch vagy varta személyében!
FRENK1988
veterán
ezt néztem ki: [link]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
diablo1984
veterán
nem rossz, csak nem olcsó! mérd le a helyet ami max befér, nehogy kapufát rúgj!
Josi
aktív tag
Kérdezd meg az indexes fórumon Bencesomát.
Akkuboltban főnökösködik , megmondja mi éri meg ár/teljesítmény viszonyban a legjobban.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
rob210
Topikgazda
Az exide az utőbbi időben olyan mint a bosch, már csak a név maradt a minőség huss elillant én nem javaslom.
Az utóbbi időben sok a panasz rá.
Renault power
rob210
Topikgazda
A vékony szivacsnak a szűrő előtt kéne lennie a durvább koszok szűrésére.
Ráadásul az hajdanán össze volt ragasztva a szűrővel.
Én még eddig csak olyat láttam.
Renault power
diablo1984
veterán
én még olyat nem láttam, igaz a szűrő után sem találkoztam még szivaccsal, de előtte biztosan nem, mert ha az elöregszik, akkor belehullik a szűrőbe és eltömíti révén, hogy az a szabadban lenne! majd megkapja az új pollenszűrőt és csókolom!
(#35140) diablo1984 válasza diablo1984 (#35139) üzenetére
diablo1984
veterán
a videón sem előtte, sem utána nem látok ilyen vékony szivacs firmet, sebaj, vagy az új szűrőkor max kidobom a fenébe!
#10726912
törölt tag
Töltötted már ezen a télen 24 órás töltéssel azt az akkut? Mert ha nem, akkor ideje lenne megtenned és olcsóbb is, mint kidobni egy jó akkut és venni feleslegesen egy másikat....
Utóirat: Ha sima savas akku, akkor a szinteket is illene ellenőrizni.
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
8 évig hozzá sem volt nyúlva
Amúgy ha kivenném az akkut és egy napra feltenném a töltőre akkor a kocsinak lenne-e baja?
Illetve ha nem venném ki úgy mindenestül rá köthetem-e a töltőt?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
diablo1984
veterán
ki kell venni és tölteni, nem lesz a kocsinak baja!
ha bennt van, úgy ne töltsd, így is elég szelektív a renault elektronikája, ha úgy töltöd, akkor adsz is rá okot!
#42667776
törölt tag
Nem való bele semmilyen szivacs, azt is dobd ki amíg nem szed össze belőle egy darabot a ventilátor.
#10726912
törölt tag
Vedd ki az akkut, és tekerd ki a zárókupakokat, ha jól sejtem ólomsavas akkud van. Nézd meg, hogy el lepi e a lamellákat a folyadék, ha nem, akkor desztilált vízzel töltsd fel annyira, hogy el lepje. Ezután kivett zárókupakoknál töltsd fel az akkut lehetőleg szoba hőmérsékleten 24 órás töltéssel. Esélyed van rá, hogy sokáig működni fog így, ha mégsem, akkor is ráérsz újat venni.
FRENK1988
veterán
Ck.
addikt
Milyen jó kis popcorn mozi van a konszernéknál.
diablo1984
veterán
a tudor-os rész alatt van a zárókupak, egyben van az egész soré, azt leveszed!
Lion01: szétszedtem megint, megnéztem, a külső levegőt lezáró csappantyún(vagy mi az a lemez) van az a vékony szivacs, valszeg hangtompítás és a szigetelés a célja. nem lehet leszedni és értelme sem lenne! gyárilag rajta van és egy lyuk van a pollenszűrő alatt(nem olyan, mint a videón), mert az enyémben nincs klíma!
de a szűrő ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
FRENK1988
veterán
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD