Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Olcsó USB WiFi AC adapter
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [moongoose:] Gillette Sensor Excel hová tűntél?!
- [Re:] Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- [Re:] [MasterDeeJay:] Egy kis upgrade a gépemhez. IBM M122 billentyűzet
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:17:45
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/prohardver.gif)
LOGOUT.hu
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c06.gif)
.mf
veterán
"az en velemenyem az, hogy a borruha az aszfalton kepes volt annyit lassulni, hogy ne legyen baj, akkor gumival aszfalton is kimozoghato.. tehat ha nem csuszott bele, akkor le is fekezhetett volna, illetve el nem eses es fekezes kozben akar ki is kerülhette volna."
Valójában nem kicsúsztam, hanem elcsúsztam mellette. Amikor a csúszás-pörgés-forgásból megálltam és felkeltem, a motor mögöttem volt. Tényleg nagyon közel volt, lehetetlen volt megállni. A rendőrségi krétázás alapján 10, nagyon max 12-13 m volt a féknyom eleje és az ütközés helye között. A motor egy kicsit ferde L alakú utat írt le, egyenestől kicsit balra a sávomban az ütközés helyéig (ha az egyenes 0°, akkor 5-10°), majd onnantól merőlegestől enyhe szögben balra a szembe sávba (60-70°) még 4-5 m, és a szembe sáv közepén állt meg. Én pedig a szembe sávban, jó 6-8 méterre tőle előre.
Remélem árnyalja a képet, hány védőangyalom van...
"tipikus elso elmart fek jelenseg volt.a veszfek. amit mindig is mondogatok. 99,9% a az embereknek igy viselkedik. kiment az eleje es elcsuszott [...] igazabol az ervrendszered arra volt felepitve, hogy az abs neked nem jo, es te a defenziv vezetesi technikaddal, illetve a veszfekezesre felkeszultsegeddel sokkal jobban tudod venni az akadalyokat"
Pontosan így történt. És én is ezt üzenném: hiába vezetek én is rendkívül defenzíven, hiába motoroztam már közel 50k km-t, hiába megyek évente veztech tréningre, hiába járok néha pályára... ez a helyzet annyira meglepett, az idő meg annyira rövid volt, hogy bejöttek a túlélési reflexek. Engem most éppen megmentettek ezek a reflexek és az ABS hiánya, de az esetek többségében több gondot okoznak. ABS pedig csúszós úton vagy átmeneti tapadás-vesztésnél is pótolhatatlan segítséget ad.
---
"ne viccelj, mindenkepp vegyel egy 2T kisendurot! baromi jo moka!"
Tudom, a Safetynél voltam az év elején egy terepes képzésen. Hiába csak 100 vagy 110 ccm-es 4T-k voltak, még azok is elforogtak azon a laza talajon. Nagyon más az a tapadás-hiányos helyzet, és nagyon tanulságos.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Téma tudnivalók
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Mikrotik CCR 1009 + CRS 309 + Custom Tűzfal PC eladó
- Slim Lenovo,15,6"HD,Intel Silver n5000,4mag!4x2,7Ghz,8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot
- ThinkPad core i5 10210u(8x4,2Ghz) FullHd IPS,Vil.bill.8GBDDR4,512GB SSD,Jó akku
- Gamer!! Lenovo Legion Y420 (i7 7700HQ, 16 GB, Rx560 4 GB) AkciÓÓ!
- Eladó konfig! I3-9100F 120GB SSD 500GB HDD 16GB DDR4 RX580 8GB!