- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- New Game Blitz - 2025
- Digitális Állampolgárság Program
- Notepad++
- Android másképp: Lineage OS és társai
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz Archer #48695 üzenetére
Ismét csak anélkül, hogy bele kívánnék folyni eme nemes eszmefuttatásba. Ha a csizmád orra pont a fékpedál fölé ér, akkor vagy folyton tartanod kell fölötte azért nem kényelmes vagy pedig ki kell fordítanod a lábfejed és azért nem egészséges, nem?
HGabor89!
A láb feletti fék aka fékpedál alá lógatott lábfej nem tűnik különösebben előnyösnek, pláne pályán!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
Something_
őstag
Holnap valaki Kakucs? Láb feletti vagy alatti fékkel, mindegy
-
Archer
őstag
Én szoktam hátsó fékkel is fékezgetni, ha pl. a motorféknél egy hajszálnyival több lassulás kell, nyugis szituációkban, amikor van bőven hely. Ha izmosabban kell, akkor jön az első is. Nagyobb emelkedőn való elindulásnál is jól jön meg lassú manőverezéseknél. Egyébként nekem nagyrészt fölötte van a lábam, nem kényelmetlenebb, mint máshogy, a csizma sarka megakad a lábtartóban, úgy meg pont odalóg az orra a fék fölé. Van persze helyzet, amikor nem jó így.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
amdk7
aktív tag
válasz fattyu #48685 üzenetére
Nem bírtam ki, beírtam a google-be.
Első találat: [link]
Itt versenyzők is nyilatkoznak.Azt hiszem én nem folytatom ezt tovább, úgyis lesz / van olyan aki nem használja egyáltalán és csak a saját igazát hangoztatja. Mindenkinek saját belátására bízom, illetve még azt hozzátenném, hogy ha nincs rutin a hátsó fék használatában, akkor talán jobb is ha nem használja.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
mm89
őstag
válasz Ferdzsoo #48656 üzenetére
Nem azt írtam, hogy only lábfék, hanem, hogy azzal kell megkezdeni, majd jöhet az első. De ezt le is írtam.
Nem olvastam el, de google első találat: [link]
Ha voltál már tréningen, akkor ezt tudnod kéne
Nincs időd erre figyelni? Mert erre nem is kell. Addig kell gyakorolni, amíg reflex-szerűen nem megy magától. A váltásra minden alkalommal felkészülsz, végig gondolod, hogy "kuplung be, gáz el, bal láb fel, kuplung ki, gáz rá", vagy csak úgy megy magától? Na ez pont olyan!A lábam egyébként városban mindig a féken van. Külterületen csak 80% -ban, a többiben lábujjhegy, mert jól esik a másféle pozíció. Pályán jobbos kanyarban lábujjhegy, balosban féken.
Első féken csak egy ujjamat szoktam tartani, de van, hogy azt se.ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ribi
nagyúr
-
polimorf
tag
válasz pakriksz #48661 üzenetére
Sajnos nekem kombinált fékem van ABS nélkül. Erdélyben pont emiatt sikerült eltaknyolnom az apró kavicsos részen. Nyomtam a hátsó féket és fogott az első is, persze ABS nuku, így az első kerekem ahogy kell kicsúszott és már dőltem is.
A következő motoromon alap lesz az ABS.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
fattyu
veterán
valami pályahuszár majd kijavít én sose voltam pályán.
de mintha kb a sóderágyra lenne a hátsó fék.
Én is iszonyatosan keveset használom. NAGYON. alig. szinte semmit. orra ejtett minden súly az első keréken sportmotorokon szerintem szinte semmi de semmi haszna se értelme.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Ribi
nagyúr
Senki sem mondta, hogy egyáltalán nem kell a hátsó fék. Ritkán kell. Ha lapjával fordulsz, az közúton nem egészséges. Persze kanyarhuszárok így közlekednek, egész addig amíg ... Ilyen esetekben kellhet, de normális, ésszerű közlekedés során nagyon ritkán kell. Vészfék, kis ívű fordulás, esetleg benézel 1 kanyart.
Az, hogy különféle sportoknál, versenyen kell, mert számít, az nem azt jelenti, hogy utcán is úgy kell menni.[ Szerkesztve ]
-
Outlander
addikt
Lehet hülye kérdés, de aki nem használja a hátsó féket, az egy kanyarban mivel lassít, ha éppen kicsit jobban kell mint motorfékkel?
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
amdk7
aktív tag
Attól, aki azt mondja nem kell használni a hátsó féket, megkérdezném, hogy ugyan már akkor azok a buta motorgyártó cégek, miért tesznek még mindig tárcsákat hátra is?
Még a MotoGP-ben is ott virítanak.Én pl.: Úgy állítottam be a pedált, hogy azért olyan qrva könnyen ne tudjam blokkolni a hátsó kerekeket, de szoktam használni. Jó, tény, hogy nem annyit meg úgy mint az elsőket, de néha azért jó szolgálatot tehet. (saját példámnál maradva a lassú, szűk megfordulókban.)
Csak nézzetek meg egy Gimkhana videót és lehet létni, hogy folyamatosan operálnak a hátsó fékkel.A különféle ABS-es rendszerek más tészta, de azok is használják az első-hátsó féket, csak különböző arányban (ahogy nekünk is kellene).
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz V.Stryker #48678 üzenetére
Én meg - mivel a Csótányon használhatatlanul pocsék (volt) az első fék - gyakorlatilag másfél évig csak a hátsóval fékeztem, így jártam meg az erdélyi szerpentineket is. Aztán ősszel rájöttem, hogy az első fékem nem "ilyen", hanem egyszerűen hibás. Megjavítása után egy új világ tárult ki előttem!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
V.Stryker
nagyúr
Nekem még jogsim sincs, de szemtelenül idéznék a Motorozz ésszel kiadványból:
"Fontos az elején tisztázni: a legjobb fékhatást úgy érjük el,ha az első és a hátsó féket egyaránt használjuk. A hátsó féket egy pillanattal előbb aktiváljuk, mint az elsőt! Ez segít a motor stabilizálásában és az első kerekekre jutó terhelés megfelelő elosztásában. ....."
Hozzáteszem...robogón az életben nem használtam a hátsó féket és most elég szenvedős rászokni a használatára. Hülye reflexek.
-
-
Ribi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #48674 üzenetére
Hátsó féket szinte sose használom, mert minek.
Ha már használni kell, akkor elbasztad a kanyarsebességet, vagy szimplán feleslegesen használod.
100 motorosból pedig egyre többen, mert az új motorokon egy ideje a kötelező ABS mellett ez is be van építve.
És az írásoddal ellentétben azt mondta, hogy akkor nem kell a hátsó, ha van ilyen rendszer és nem fordítva. -
amdk7
aktív tag
válasz Ferdzsoo #48674 üzenetére
Ráadásul ott van még a szűk visszaforduló is, ha nem akarod "dupla Ty-be" megcsinálni.
Akkor is érdemes stabil gáz+hátsó fék kombót használni.A motor irányításánál is érdemes használni, ahogy írtad könnyebben "ledönthető" a motor.
A vészfékezésnél első+hátsó fék együttes használata javasolt (hátsó mértékkel) és ezt gyakorolni is kell, amíg el nem sajátítja a vezető. Ugyanúgy, mint a vészkikerülést, az is érdemes néha gyakorolni.
Safety-n azt mondták erről, hogy bal láb spicc, jobb a fék felett, kéz a csutkákon. Vészfékezésnél mire elnyúlsz a fékkarig, annyival hamarabb megkezded a fékezést a hátsóval és akkor jön a dinamika része, hogy így a jó.
A kétujjas dolgot meg felejtsük el, mert egyszer egy vészfékes szituban a maradék kettőre ráhúzzuk a fékkart.Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
Ferdzsoo
addikt
Szóval mindkét rendszer van a piacon.
Saját tapasztalatom, és továbbra is fenntartom hogy a hátsó féket legalább annyiszor kell használni mint az elsőt, főleg kanyarban kolléga "nem kell használni" érveivel szemben.
Legyen az egy Bmw fékrendszere vagy hondáé.
Ehez hozzáfűzném hogy 100 motorosból hánynak van a motorja ilyen rendszerrel felszerelve, mert akinek nincs annak meg a hátsó féket nem kell használni tanács egyenesen hátborzongató...
szóval nehogymár én vagyok a fasz mert belekötöttem egy idióta tanácsba...Ribi: ponthogy nem kinyilvánítom hogy máshogy nincs hanem kérem hogy bizonyítsák be hogy máshogy is van...
kicsit figyelj arra anit írok...De mindenki úgy fékez ahogy akar.
ennyi[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
canniball
nagyúr
válasz Ferdzsoo #48660 üzenetére
Anélkül hogy bele kívánnék folyni: az első a hátsót is fékezire épp a tegnapi tréningen láttam példát, amikor be akarták mutatni hogy dombon állva miért nem az elsővel fékezünk, aztán a motor "rángatásánál" jött a felismerés, hogy a példa kedvéért odaállított BMW első fékét húzva a hátsó kereket is fogja.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Ribi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #48667 üzenetére
Beírod a gugliba az első linkre ráböksz. Annyira nem bonyolult.
Amúgy minden hsz-edben saját tapasztalataid alapján kinyilvánítod, hogy az úgy van és máshogy nincs.
Kicsit utána kéne nézni dolgoknak. -
fattyu
veterán
egy merevebb csimmában meg simán észre sem veszed hogy pöti nyomod a hátsó féket... betét megsül elég tárcsa szintén.
nemár.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
-Mosquito-
őstag
válasz Ferdzsoo #48660 üzenetére
Vanán ilyen van. Dual CBS az egy kombinált fék. Működése:
Első fékkar húzásakor elől 2-2 dugattyút működtet, ezzel egyidőben hátul egy dugattyút működtet.
A hátsó fékpedál használatakor hátul 2 dugattyút működtet, ezzel egyidőben elől 1-1 dugattyú megy.
Együttes fékkar és fékpedál használatakor minden dugattyú működik egyszerre.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz Ferdzsoo #48667 üzenetére
BMW Motorrad uses a system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake.[4] In the inverse, Honda's system that features both combined brakes and anti-lock brakes is dubbed Combined ABS. In this system, the rear brake pedal operates both front and rear brake, and the front brake lever operates the front calipers, which in turn activates a secondary master cylinder to engage the rear brake. ABS modulators are installed on both the front and rear wheel.[5]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pakriksz #48661 üzenetére
És a linked az integral abs-ről szól. nem combined abs-ről.márpedig ezek vannak a motorokban...
úgyhogy a linket továbbra is várom
no offense..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pakriksz #48661 üzenetére
Nem sikerült kiolvasni a fordítottját de nálam a vfr-en a c-abs pont fordítva működik...
lábfékkel megy a komplett hátsó és a 6 hengerből elől 1.
még a kézivel a maradék első 5.
ezt garantálom neked mert amikor fékbetétet cseréltem is ennek arányában voltak.megkopva...."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
V.Stryker
nagyúr
B@sszus most szembesültem a ténnyel, hogy már nincs kiszállásos eredetiségvizsgálat. na most jól rá vagyok kényszerülve egy szabálysértésre,hogy lábon elvigyem innen vagy 5km-re.
-
-
Something_
őstag
Épp ezt írtam tegnap, hogyha a hátsó fék felett tartom a lábam, akkor baromi kényelmetlen lesz egy idő után, plusz én a motort is szarabbul érzem így, pl hirtelen kikerüléskor is. Plusz motorozzál Budapesten így, elég sokszor fékeznél, mert a szar utaktól elég sokszor bele fogsz taposni
Ahogy Feree is írta, én a lábtartón lévő lábat preferálom, spiccel.
Tavaly december végén kellett egy izmosat vészfékeznem, nem volt vele gond. Vészfék és kikerülés. Az autó elé értem, jobb oldalra. Csúszott a hátulja, mint az állat, ezért kerültem jobb oldalra. Alig volt tapadás és kb 50-60as tempó volt. 6 fokban. -
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #48660 üzenetére
látom csak kötekedni akarsz, ott volt a link. De ha guglin rákeresel hogy C-ABS lesz több is. Hogy sikerült a fordítottját kiolvasni?
" system called Integral ABS, in which the front brake lever operates both the front and rear brakes, while the brake pedal operates only the rear brake."
"csak olyan van ahol a lábfék az elsőt is." Ezt így hogy sikerült kitalálni? Ennek mi értelme lenne? Ha az ember lábféket használ, valószínűleg azért teszi hogy az első fék ne működjön
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pakriksz #48659 üzenetére
Jó hagyjuk te is tudod jól hogy elolvastam és azt is jogy valótlanságokat beszélsz.
Ha kötekedni szeretnél tudomásom szerint nincs olyan motor a piacon ahol az első fék a hátsó kereket is fékezné csak olyan van ahol a lábfék az elsőt is.
és akkor innentől.mindjárt marhaságokat beszélsz...
mert a mondatod közepe értelmét veszti
de várom a megcáfoló linkedet..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #48658 üzenetére
igen, a kombinált fékre írtam, aminek meghúzásakor ugye használja a hátsóféket is... Talán végig kéne olvasni mit írtam, nem csak félig.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Ferdzsoo #48654 üzenetére
éppen ezért írtam hogy az utóbbi pár évben álltak át az autós abs motorra gányolásáról, külön motoros abs-re.
Én is használom a lábféket kanyarszűkítésre(nincs is más választásom mert nincs kombinált fékem), de ez most hogy jön ide? Valószínűleg pont ezért hagyják meg a pedált a kombinált fékes abs-es motorokon is.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Ferdzsoo
addikt
Teljesen egyetértek ahogy írtad kivéve az elejével, nem a hátsó féket használjuk vészfékezésre, az elsőn kell 2 ujjnak lennie mindig...
próbálj már úgy 500km-ert lemotorozni hogy a lábad a fék felett van és nem a lábtartón. Totál hülyeség.
Értem, és tudom hogy a hátsóféket kell előbb taposnod mint a kézit húznod, de vészfékezésnél erre neked nincs időd figyelni. Satu lesz belőle úgyis. Tapasztalatból mondom sajnos volt már szerencsém vészfékezni.
Abs nélkül el is nyaltam volna...
motoros a talpán aki egy éles vészfékezésben(nem tanulópályán felkészülve rá!) Nem csak rámarkol, meg rátapos izomból, hanem először hátsó csúszáshatárig majd első dettó.
3x veztech tréningen gyakorlom a vészfékezést, de éles helyzetben eddig 2-ből 0-szor sikerült.
csak az abs mentett.meg
..
szóval városban kétújj az elsőféken, láb pedig.mindig a helyén a lábtartón. Városon kívül két újj sem kell...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
mm89
őstag
Tegnap jött fel a téma azt hiszem, csak mobilról nem volt kedvem ennyit írni, de a láb és lábtartó kapcsolatáról illetve a hátsófék használatáról szeretnék pár hasznos tanácsot adni, aztán aki akarja kipróbálja, megfogadja
A lábtartón általában úgy legyen a lábatok, hogy a hátsóféken is állandóan legyen rajta, hogy minél rövidebb idő alatt tudjátok használni. Egy vészfékezéskor a hátsó fékkel kell kezdeni, mert az stabilizálja a motort, elkezdi lassítani, a lassítás miatt ugye a súlypont előre tolódik, tehát nagyobb lesz az első kerék tapadása, így hatékonyabb lesz az elsővel a fékezés. Ha csak a lábujjhegyed van a lábtartón, akkor egy ilyen esetben hirtelen taposva a hátsóféket túl nagy fékerőt fogsz kifejteni, amitől -ha nincs abs- valószínűleg megcsúszik a motor hátulja...
Kanyarban is hasznos tud lenni, főleg a hirtelen gázreakciókkal bíró motoroknál, mert a hátsófék óvatos, mondom ÓVATOS! használatával kanyarban is csökkenthető a sebesség, amitől a motor jobban beesik a kanyarba, így az esetleg túl nagy sebességgel megközelített kanyar is könnyebben kivitelezhető. Ez főként igaz azokra a be nem látható kanyarokra, amik egyszer csak "ráhúznak" még egyet az ívre (biztos tudjátok, amikor már arra számítasz, hogy túl vagy a nehezén és hoppá még törik egyet a kanyar, így könnyen átsodródhatsz a szembesávba vagy ki az árokba). Ilyenkor a gázelvétel nem biztos, hogy jó, főleg kezdőként, aki még nem érzi annyira a gázt, egy V2 vagy egy egyhengeres motornál ami kicsit erősebb motorfékkel rendelkezik, de nagyobb tempónál lehet egy keményebb sornégy is megbosszulná ha lecsuknád a gázt pánikból. Illetve ha a gázelvétel már megvolt, de még mindig nagy a tempó, akkor egy nagyon halvány hátsófékezéssel még szűkebbre lehet venni az ívet, persze ha pont a hátsó taposása miatt csúszik ki a motor segge akkor se vagyunk előrébb (ugye ha lábujjas tartásból hirtelen kell megtaposni a féket, akkor valószínűleg az erő is nagyobbra sikerül).
Lassú manővereknél még nagyobb jelentősége van és ezért szoktam mondani akinek csak lehet, hogy menjen el vezetéstechnikai tréningre. Nem muszáj fizetősre, évente legalább egy szokott lenni a környékünkön is, de inkább 2-3, ahol motoros rendőrök oktatnak. Nagyon jófejek, segítenek, tanítanak. Ez a városi forgalomban sokszor jól jön.(Kicsit sok lett az elején a "hátsófék" és nem is igazán tudom, hogy kéne helyesen használni: hátsó fék vagy hátsófék )
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pakriksz #48652 üzenetére
Szerk.: azért viszonylag elég kevés motor van a piacon ahol kombinálják a fékeket.
Lábfék pedig tökéletesen használható kanyarszűkítésre, én pl rengeteget használom.
olvass el egykét veztech könyvet hogy kell e a lábdéket használni vagy nem...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
pakriksz
őstag
válasz Burt1793 #48635 üzenetére
Mindig van "lábfék", ha nem automata/félautomata váltós (akkor meg 2 kézi fék van ), a modern ABS-es motorokon is. Viszont igazából ha nem akarsz külön kizárólag a hátsó fékkel valamit elérni(pl spórolni az első fékbetéttel ) akkor nem kell használni a lábféket, mert az első fékkar a hátsót is vezérli. Bár lehet hogy a régebbi, autóból származó(mert csak az utóbbi pár évben kezdtek a gyártók direkt motorra tervezett abs rendszereket fejleszteni) abs-es motoroknál még nincs ilyen kombinálás.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Burt1793
veterán
-
tboldi
nagyúr
válasz Burt1793 #48644 üzenetére
Tulajdonképpen tényleg kamerapróba volt, mert aznap jött meg a mellkaspánt, ha jól emlékszem
Van több videóm is, de nem túl combos a netem, hogy feltöltögessem őket.
Kipufogóból nekem a Remus és a Bodis tetszik. Néha a fejembe veszem én is a gyári cseréjét, de aztán meg jön az, hogy "akarok én egy darab fémért ennyi pénzt kiadni?".[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #48641 üzenetére
Köszi, hogy szóltál, nem vettem észre.
Igen, azt akartam is írni, hogy remélem raksz fel olyan videót, amiben nem a városban mész, mert ez így inkább kamera próba, mint motor. Lakott területen "papásan" kell vezetni, azzal nincs baj. Bár azért egyszer kihúzathattad volna Találtam egy kicsit lendületesebb gyorsítást, de itt is elég hamar elváltogattál gondolom. Itt egy erősebb gyorsítás (és utána még pár), nem megy rosszul, kicsit csendes, de az sokszor előny. A tanulómotoron valami durva kipufogó van, bubog rendesen.
Miért van rajta lábfék (az 1200-esen nincs)? Hogy lehessen farolni?[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Something_ #48642 üzenetére
Pont így számoltam en is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Something_
őstag
válasz runner 125 #48640 üzenetére
Hát ha 120-al mész 50 órán keresztül akkor 6000 km-re jön ki
-
runner 125
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #48638 üzenetére
Köszi. Néztem is, ccm-hez képest az 50 le körüli teljesítmény nem egy kihegyezett blokkot takar. Persze nyomatekos 1 henger.
Utcai hasznalattal az mondjuk egy szokásos 6000km-es csereperiodust takar kb., nemde?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #48637 üzenetére
Rád kerestem a topikban, most tartok a videóidnál és a fogyasztásnál.
Nekem a hétköznapi 50 km-nyi (oda-vissza ennyi) ingázásra kellene a motor. Az jó hír, hogy nincs szükséged magasításra, akkor valószínűleg nekem is jó lenne.
Volt ennek az X-es verziónak elődje?
Látom neked visszaköszönnek útközben, nekem nem szoktak, megismerik a tanulómotort? Pedig nem vagyok olyan béna.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz runner 125 #48634 üzenetére
Haveromnak 2007,8 körüli van azt hiszem,de már 50 ezer km felett kb. Szerintem ezek nem üzemórások vagyis olajcsere szempontjából nem árt belőni egy 50 órát. Nekem is úgy van. Igazat megvalva lehet vele akár túrázni is,viszont 120-tól levisz a szél,kellemetlen. Kell egy jó bukó,én is vehetek újat
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
tboldi
nagyúr
válasz Burt1793 #48633 üzenetére
Én nem érzem szükségét bármiféle magasításnak, pont jó. És szerencsére az ország ÉNY-i csücske viszonylag biztonságos ebből a szempontból. Ha BP vagy környékén laknék, én sem mertem volna bevállalni. De én inkább csak a "szórakozásból" motorozok, Mosonmagyaróvár nem egy nagy város, ~15 perc alatt át lehet biciklizni az egyik végéből a másikba.
(#48635) Burt1793: Van lábfék, annyit tesz csak az ABS, hogy nem tud leblokkolni. Viszont fokozat kijelző nincs, de megoldható. A jól menéssel nincs gond, alul nyomatékos, 5-6000-től meg jönnek a pacik. De persze ez csak egy sorkettes 500-as, ~150-től már kifogy az erőből, a vége olyan 180-190 körül van. Imádom is, mert jól fogyaszt (többiek: tudom, nagypapásan vezetek ), nagyon könnyű irányítani és fürge is tud lenni, ha kell.
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
Nekem a nyakam szokott vacakolni (izomláz) ha idom nélküli motorral megyek. Illetve sokat vezetek városban, akkor elfáradnak az ujjaim a kormány szorítástól.
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #48631 üzenetére
Megtaláltam az összefoglalóban a motorodat. Nagyon szép, király ez a szöcskepofa, olyan, mint az ezerkettes. Azért jó egy ilyen új abs-es motor - egyebek mellett -, mert nincs lábfék és gondolom azt is kiírja, hogy hányasban vagy. Jól megy? Imádod rendesen? Írtál róla valahol vagy itt keressek vissza?
-
runner 125
nagyúr
Hi,
2002-3 körüli LC4 640-ek milyenek? Mennyire üzemórás, karbantartásigényes egy ilyen motor? Napi, utcai használatra, rövidebb, 80-100km-es távokra alkalmas?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #48631 üzenetére
Messze ez a motor jön be a legjobban az A2-es kategóriában. Ehhez biztos van ülésmagasító is (családban volt egy 1200as crosstourer, az kapott plusz 3-4 centit). Nagyon jól néz ki, csak drága és nem szívesen hagynám reggel 8tól este 6ig a parkolóban, még akkor sem, ha kerítéssel elzárt motorosparkoló, lezárási lehetőséggel (amúgy szerencsére ilyen). Attól is félnék, hogy felvágják az ülését, vagy letörik a kapcsolóit. Annyira nem veszélyes környék, 11. kerület.
(#48632) canniball: Igen, csak nem nagyon van ebből régebbi típus, főleg használtan nem. Várni kell egy pár évet és lejjebb megy ennek az ára vagy marad a lottó .
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz tboldi #48629 üzenetére
Mea culpa, én csak a stílust néztem a teljesítményt nem.
Burt1793!
"...elviszed szervizbe, kicsit csökkentenek a teljesítményén (papíron mindenképpen ) és pipa."
Nem olyan egyszerű az, úgy tudom ilyenkor minimum új műszaki kell."Az aláírásodban lévő vatta új CB500X-ed van? Csorgattam rá a nyálamat rendesen..."
Mondtam én hogy túragép kell neked!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #48629 üzenetére
Ez nem probléma, kérdezgettem a rutinpályán a motortulajokat, elviszed szervizbe, kicsit csökkentenek a teljesítményén (papíron mindenképpen ) és pipa.
Az aláírásodban lévő vatta új CB500X-ed van? Csorgattam rá a nyálamat rendesen, valami hasonló kéne használtan. Kár, hogy majdnem két milliót kérnek egy ilyenért.
Igen, max másfél órákat motoroztam eddig egy huzamban, annyi időre kényelmes volt (ami nagy szó, mert pl kisebb autókban valósággal szenvedek, felér egy kínzással a volán mögé hajtogatva vezetni akár negyed órát... ). A protektoros kabát miatt egyenes háttal megyek én is szerintem, azzal nincs baj, nincs tető, maximum hülyén nézek ki egy kis motoron. Viszont az tud kényelmetlen lenni gondolom, hogy a térdem túl nagy szögben hajlik (meg persze, hogy a lábam miatt nem tudok kormányozni).[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz canniball #48617 üzenetére
Az ER-5 hivatalosan 2 kW-tal több a megengedettnél (35 helyett 37), a téged igazoltató rendőrnek ez egy ok lehet a büntire. Ehhez képest az én A2-es tanulómotorom is egy ilyen Kawa volt.
Burt1793! Szerintem is valami túragépet kellene nézz. Én is elég magas vagyok (194 cm), és nekem csak az egyenes testtartás a kényelmes. A tanulómotorral nem mész annyit egyhuzamban, hogy kényelmetlenné váljon.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Something_ #48626 üzenetére
Ezért jó, ha olyan magas vagy, hogy kényelmetlen a hátsó féken tartani a lábad, magadtól rájössz, hogy nem kell.
-
canniball
nagyúr
válasz Something_ #48626 üzenetére
Háde most pózolt a képhez, oda jó az úgy is!
Az oktatáson meg sok mindent nem mondanak el, aki ilyen apróságokra kíváncsi az menjen tréningre!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Something_
őstag
válasz V.Stryker #48624 üzenetére
Nem éreztem jól magam rajta lábügyileg, plusz elzsibbadt a lábam, mert így tartottam. Asszem pont itt mondta valaki (asszem Feree), hogy nem így kell tartani, hanem spiccel lábtartón mindkét lábat, és ha használni kell a karokat, akkor kell oda csúsztatni a lábat.
Megnyílt egy másik világ ekkor Ezt pl nem mondták el oktatáson...Shadow: Szép a gép!
-
Shad0w
senior tag
válasz Something_ #48431 üzenetére
-
V.Stryker
nagyúr
-
canniball
nagyúr
válasz Burt1793 #48618 üzenetére
A helyzet az, hogy nekem sincs nagy tapasztalatom; én ezeket nézegettem két éve amikor aktuális volt de aztán végül ülni egyiken sem ültem, csak a megvásárolt SV-n.
Ülésmagasításról meg eddig még nem is hallottam; csökkentésről alacsony embereknek igen de magasításról nem.
De tényleg neked kéne kipróbálni, mindenki másképp van ezzel; van itt aki kb. hasonló magassággal sportgépet hajt, más meg szenved(ett) rajta.
Ami a túragépeket illeti valóban nehezebbek. A légellenállásuk viszont jobb mint egy nakednek (lehet nem erre gondolsz, de olyasmiről lenne szó mint a Suzuki DL650), hiszen a fejidomnak köszönhetően a vezetőt (jobban) elkerüli a menetszél. Az üléspozíció is kényelmesebb, mivel egyenes testtartásra vannak kitalálva. Viszont hogy az A2 kategóriában milyen van azt sajna nem tudom.V.Stryker!
Kitartás![ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #48620 üzenetére
Egy kis részen az alsó burkolat hegesztve volt, egy ilyen 4x10cm-es darabon, de nem vészes. Kívülről nem látszik, csak mikor az olajcseréhez az alsó burkolat le lett szedve. Egy elhagyott csavar, egy elhagyott koptató...egyébként nincs gond. 10 éves motornál ezek beleférnek. NÉhány helyen, főleg a gyújtáskapcsolónál és másik két zárnál kellett WD40, de más egyenlőre nincs. A láncot le kell tisztítani és újrakenni, de azt meghagyták nekem. Sajnos rá fogok érni.
-
-
Burt1793
veterán
válasz canniball #48617 üzenetére
Világos, igazából mindegyik bejön, van lényeges méretbeli különbség köztük? Kipróbálom majd mindhármat. Ülésmagasítási lehetőségről azért nem írt egyikőtök sem, mert nektek nem volt rá szükségetek, vagy mert ez nem lehetséges?
Túramotorok közül miket ajánlasz ebben a kategóriában? Azok nehezebbek, rondábbak és nagyobb a légellenállásuk, ugye? Budapestre való ingázáshoz még alkalmatlanabbak gondolom... Az is igaz, hogy van itthon egy Honda Sh300-as, arra még éppen felférek, van 2 centi a térdem és a motor között. Jajj, ez a magasság...
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
Bizony, ahogy mm89 kolléga mondja! Légy szíves legközelebb a HA-n hirdetni! Köszi!
Betettem az elejére, innentől a hasonló hirdetéseket törlöm, tartsuk magunkat az eddigi gyakorlathoz!
Ami az utasszállítást illeti: én is azt az infót kaptam mikor vizsgáztam, hogy az első jogsitól 2 év; azaz az akkori többéves B-vel vihettem volna utast.
Burt1793!
Suzuki GS500, Kawasaki ER5, Honda CB500 kb. egy kategória. Hogy a te magasságoddal melyik lesz kényelmes...ki kéne próbálni. De sanszos, hogy inkább egy túragép kéne neked.Feree13!
Ha megcsináltatod kérnék egy beszámolót! Az én fejembe is bemászott már ez a bogár egy ideje, hátha úgy jobban bírná az alfelem...[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
mm89
őstag
válasz Burt1793 #48614 üzenetére
sportmotor.hun elég sok topik van. Szerintem üsd be használtautón a keresőbe az ár és a teljesítmény adatokat és nézd meg mik vannak, mi tetszik. Aztán azoknak már tudsz utánaolvasni.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Ferdzsoo
addikt
Csináltatott már valaki itt tommotosokkal egyedi ülést?
Május-júniusban szeretném zselésre csináltatni a viffert..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Burt1793
veterán
Mik a nagyobb motoros fórumok kis hazánkban? Beregisztrálok egyre és keresek egy csoportot, akiknek ilyen 500as naked motor van a birtokukban.
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #48611 üzenetére
Értem, ülésmagasító mindenhez van elvileg? Próbáltam rákeresni, nem túl nagy sikerrel sajnos...
Amúgy az A és A2 jogsik egy árban vannak, szóval ha upgrade-elsz érdemes a korlátlant csinálni, ki tudja, mit hoz a jövő. Az a sajnálatos, hogy nekem még egyszer ennyibe fog kerülni, ha majd megcsinálom a korlátlant.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #48609 üzenetére
Én csak 178 centi vagyok, és egy 125-ös kis csopperrel járom a világot, túrázgatok (A1 jogsi), így a méretekről nemigen tudok nyilatkozni. Tavaly terveztem a jogsi upgradet nagyobbra (A2 volt tervbe véve), akkor nézegettem a linkelt gépeket. Nekem meg a korom miatt (51 múltam) a csopperek jönnek be inkább, bár a naked is tetszik, de speed, vagy sporttúra, enduro az sosem játszana. Öreg vagyok én már ahhoz...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Xaels
félisten
válasz Bogyó bá' #48608 üzenetére
Chopper nem lesz jó a 2m-es magasságához. A kis Viragóra alig tudná magát kényelmesen ráhajtogatni Inkább valami magas túra enduró ami az esetében játszhat.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #48608 üzenetére
Bocs, kialakítási formát nem írtam, naked és hasonló motorokban gondolkodom. Ingázásra kell, de azért legyen élvezetes a motorozás. Chopper, robogó, durva speedmotor és ilyen szélsőséges dolgok kilőve.
Ilyen suzuki gs500-asokat már nézegettem, (yamaha és honda mellett) ebben a kategóriában van még más? Illetve ezek közül melyik való leginkább magasabb embereknek? Mennyit lehet magasítani az ülésen? Bocs a sok kérdésért, eddig csak a tanulómotoron ültem.
Mennyi kilométert bírnak ezen a japó motorok? Látom, hogy nem kevés van 50k+ km-rel.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Burt1793 #48604 üzenetére
A képet ott az okmányirodában csinálják rólad, azzal nincs gondod.
Amúgy meg tippek, bár nem tudom milyen stílus tetszik: nakedből Suzuki GS 500, csopperből Moto Guzzi Nevada 750, Yamaha Virago 535. Ezek mind A2-vel vezethetők. Bár Guzzi most csak drágábban van, ősszel még volt 600k alatt több darab is...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
Ok, köszi.
Olyan motort szeretnék, ami közel van ehhez a 48 LE-s határhoz (kis fojtás gondolom belefér, de van erre is egy szabály), tehát egy 500 ccm japán gép kellene, használtan. 5-600 ezer forintért. A lényeg, hogy nagyon magas vagyok (2 m), tehát olyan motort ajánljatok, ha lehet, amihez van jó ülésmagasító és aminek a kormánya nem olyan széles és hátranyúló, ami zavarna a kormányzásban kis sebességnél. A tanuló motor egy régebbi yamaha (400as), elég széles a kormánya, az egyes rutinpályán mindig ki kellett nyomnom a térdemet oldalra... -
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #48599 üzenetére
Én is most fogok végezni a motoros jogsival (mivel első motoros jogsim és nem vagyok 24, ezért A2), B jogsim már van (3 éve). Szóval akkor teljesen új jogsit adnak, új kép is kell hozzá? Ha központi okmányirodába viszem, akkor elvileg pár nap alatt megvan a motoros plecsni is, ez igaz?
Motorválasztáshoz van egy másik topik vagy lehet itt kérdezni?
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok