- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az elfelejtett kiberfegyver
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambanő háza tája
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot II. (Avagy miért
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Intel® Core™ i9 14900K Raptor Lake-S Refresh CPU/Processor UV/DC (Optimalizálás)
-
LOGOUT.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Sógoromnak van egy 1600-as V2 Marauderje (ua. mint a Kawasaki Mean Streak) Az egy mozdony. Ezek relatíve erősek, de 190-nél vége a dalnak, és addig ötöt kell váltani, nekem 3-at (ha az egyest is beleszámoljuk)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
vlevi
nagyúr
válasz Daywalker #11895 üzenetére
" Ez alapján egy brutál nyomatékra hangolt V2 kéne nekem, csak abban meg fent nincs olyan erő."
Majd 60 évesen benevezek egy VTX1800-ba, vagy hasonlóba
Fennt? Ebben nincs olyan, hogy fennt Kevesebbet forog, mint mai egy dízel személyautó"Lökettérfogat: 1795 cm3
Max. teljesítmény: 71 kW / 5000 1/min (95/1/EC)
Max. nyomaték: 156 Nm / 3000 1/min (95/1/EC) "[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Amikor valaki dobálózik a számokkal, hogy ennyi meg annyi lőerő a vas, akkor mindenki ámul-bámul. Ja, csak azt rohadtul elfelejtik, hogy az tiltás közelében annyi....aztán 3000 körül pöfögve a sok lóerőhöz képest meg olyan, mint egy nyugdíjas rozmár.
Bár nekem egy picit szegény most a keverékem (kéne kicsit tekergetni a karbin) ezért alul nem húz annyira, de 3500-tól megindul istenesen magasabb fokozatban is, pedig ilyenkor kb. még csak 40-50 lóerőm van, nyomatékból viszont akad. Autópályán meg 130-nál forog 5500-6000 között, ott is elég csak ráhúzni, ha tempó kell, igaz nem lő ki úgy, mintha kettőben lenne 130-nál 8000-9000 környékén - az enyém itt kezdi el igazán leadni az erejét. Ha nagyon kell, visszalökök egyet, ha még annál is jobban, még egyet. Azért van a váltó, hogy használjuk, ha kell.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én nem várom el egy magas fordulatra hangolt sportmotortól, hogy minden fokozatban minden tartományból ugyanúgy lőjjön ki. Ha így lenne, nem kéne váltó...de az tény, hogy nagyobb köbcentinél nem kell annyit lökdösni. Aki lusta, vegyen 1000+ köbcentis motort...egy hayabusa vagy ZZR1400 megteszi.
Mindenesetre én követem persu tanácsát..hogy is mondta? "Arra van kitalálva, hogy forogjon, ha lent használod, akkor minden szarul működik". Ezért nem szenvedtetem emelkedőn (itt most szerpentin szerű dologra gondolok) 2500-as fordulaton, mert ez nem chopper. Forogjon mondjuk 4000-5000 körül...és ha kell akkor még mindig vissza tudom engedni egy picit, mert 2500-ról nehéz hova visszaengedni, akkor tényleg jön a váltólökdösős játék. Szerintem sokan csak azért pakolgatnak ész nélkül, mert szarul használják a fokozatokban rejlő erőtartományt..
Megmondom őszintén, a leírtak ellenére néha kicsit én is tépelődöm, mert olyan vagyok mint TayRol (ahogy az ő szavaiból kivettem, nyomatékból szeretne mindig motorozni). Ez alapján egy brutál nyomatékra hangolt V2 kéne nekem, csak abban meg fent nincs olyan erő. Vagy egy még nagyobb köbcentis sor 4 vagy még inkább V4?
Ahogy yoda mondja, igen, jól esik néha egy kövéret húzni...[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
vlevi
nagyúr
válasz yodamastah #11888 üzenetére
"Nem az a lenyeg hogy 200Le legyen, hanem hogy 3000tol is jol huzzon."
V2
Igaz, abban meg felül nincs meg az a robbanás, mert középtartományban húz úgy, mint egy mozdony, és a felső tartományban kisebb a nyomaték.A 650-es V-Strom néhányszor volt az "Alpok királya" Állítólag (én nem mértem, csak írták a cikkben), hajtűből kifelé több benne a kraft, mint az ezres gixerben. Igaz, hogy csak kábé egy másodpercig, de akkoris több
-
tutis
őstag
válasz Djuree #11890 üzenetére
Ez olyan mint a 2-300 lóerős autók. Hungárián dugóban araszolva tökmindegy, oda elég a 30 lóerő is..De ha kicsit csintalankodni akarsz akkor már jól jön a több száz lóerő..
Azért azt is be kell látni hogy semmilyen közlekedési szituáció nem igényli a 100+lóerőt..Autópályán is max 130-al lehetne menni, 100LE-s motor simán kipengeti ezt..
De mint tudjuk nincs olyan ember aki világéletében mindig betartotta a közlekedési szabályokat...
Én azt mondom aki megteheti hogy nagyobb motort vegyen az tegye is meg. Várhatóan hosszabb élettartamot kap, cserébe mondjuk drágább fenntartási költséget, de mivel a motorozás csuklóban (és fejben) dől el, azért egy erősebb motorral több és változatosabb élményeket lehet átélni... Ezzel nem azt mondom hogy száguldani kell, de jó néha húzni egy kövéret
Mútkkor kipróbáltam barátom ZX10R-jét. Superbike elektronika, pc, gyorsváltó, stb.. Keréken 187.9 LE, 124.1 Nm. Hát eléggé elmebeteg motor, éreztem hogy gyorsításkor torzul az arcom. Amikor visszaadtam neki azt mondta ne váltsak el ilyen korán (11ezernél) hanem 12500 környékén majdnem tiltáskor váltsak mert akkor még finomabban működik a gyorsváltó. Mondom neki te hülye vagy, örültem hogy meg tudok kapaszkodni a motoron annyira akart még menni..
Na azóta tudom hogy nekem is kell egy 1000-es motor Persze nem csak emiatt, de egy teljesen más világ nyílna meg előttem, természetesen pályán...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Djuree
félisten
teljesen egyetértek én mentem már ezres motorral, többel is, nem éreztem azt a hú de nagy különbséget, pályán biztos jobban kijönne, de közúton szinte semmi különbséget nem éreztem, mert nem tudtam kihasználni, mert más is közlekedik, nemcsak én, nem tudok úgy menni ahogy szeretnék, mert akkor meghalok rövid úton
nagyobb nyomaték, hát ok, csak érezni nem nagyon éreztem belőle semmit, azokban a körülményekben, forgalomban, közúton...más: hehe, azt vettem észre, hogy itthon is megcsinálom azokat amiket olaszban csináltunk, kocsisort előzünk, ha jönnek szemből ha nem, ilyesmi ott mondjuk mindenki azt csinálta, ott nem volt feltűnő, itt kicsit fura azért, de működik persze csak akkor ha tényleg biztonságos, van hely és adnak is helyet stb., amúgy inkább várok...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
yodamastah
őstag
Azert azt hozzateszem hogy sok nagyon eros motort kiprobaltam, es engem kulonosebben nem kotott le az iszonyat ero onmagaban. Az MV Agusta F4 312-ben is futomu tetszett meg a vaz Ment mint a barom, de inkabb ijeszto volt az a rettentese ero ami jott belole folyamatosan. Ez mar tenyleg a masik veglet, amikor mesz 60-al es 4.ben akkorat tol hogy beszarsz. Nekem nem ez kell, csak hogy legyen valamennyi ero lent is. Mar reg lecserelhettem volna 1000esre a 750est, de egyaltalan nem akarom. A 750ben szamomra mar megvan az a kis plusz amit a 600asokban hianyoltam az also tartomanyban. Felso az mindegy, kozuton en sem motorozok 10e feletti fordulaton.
"alapvetően én sosem a tömeg tempójában megyek, hanem gyorsabban "
Persze ez alap, en is befele motorozok a forgalomba, hogy szembol jojjenek a megoldando szituaciok. De ide aztan meg foleg jol jon a plusz ero, mert a megoldasokat is magam elott keresem.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
"egyesben tudja az autópályatempót 4 sec alatt, mit kell ezen pörgetni, meg hol kevés?"
A gond az hogy fordulaton kell tartani hogy rendelkezesre alljon az a nyomatek es az az ero ami bar ritkan kell, de de akkor jol jon. Gurulsz 100-al 6.ba ott nem 110-120Le a 600as, hanem 35. Az uj yamaha R6R 5000es fordulaton 25Le. Pedig ez egy nagyon eros 600as blokkal van szerelve.
5-6ezernel ha huzol egy nyel gazt neki, kb nem tortenik semmi. Ahhoz hogy megkapd a szukseges erot, vissza kell valtani 6bol 2-be. Ez nem csak az eltelt ido miatt problemas, de visszavaltaskor egy terheles valtas tortenik, ami bar nem szornyu dolog, de megiscsak ott van. A sulyeloszlas megvaltozik, elore dol a motor. a lanc nem feszul tovabb. Levaltasz 3-4et ujra feszul a lanc, ujra hatra megy a suly, ujabb terheles valtas. Az also tartomanyban erosebb motoron meg annnyi tortenik, hogy 20% gazallasrol felmesz 80ra. Elindul es kesz.
En nem mondom hogy a 600as szar, volt par 600asom es szerettem mindet. Most is vennek 600ast. Az erosebb/nyomatekosabb motoroknak azonban kozuton is megvannak az elonyei. Egyszer probald ki menj 1000km-t egy nyomatekos tura motorral, es megerted. Nem az a lenyeg hogy 200Le legyen, hanem hogy 3000tol is jol huzzon.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Na varjunk. Ez nem fitymalas. Sajnos ez az igazsag.
Ulj fel egy ezer sornegyre, es nyelezd le egyben.
Nekem olyasmi erzes, mint amikor a yamaha jogom utan kolcsonkaptan egy 250 es zxrt. Vagy amikor a 250 es zxr utan kolcsonkaptam egy fzr 1000 exupot. Vagy amikor az r6 utan kolcsonkaptam egy z1000 et.
Mindig az az erzes jott ram, hogy mi a fenenek van nekem ennel kisebb motorom vagy pontosabban: mi ez a szar amin ulok???Es az az ero amikor mar a gumi forog el, mert elore ulsz, h ne agaskodjon. Nemtom ezzel engem meg lehet venni. Van aki alapjaraton bejarja az orszagot, nekem ez tetszik, meg a kanyarodas. Nem muszaj ezt szeretni ebben, meg nincs baj azzal, hogy nem forgatod ki 15 ig. Vannak az ilyen hasznalatra jobban alkalmasabb motorok, de hanez tetszett akkor no problem
Explosión de dos tiempos
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #11880 üzenetére
értem a példát, de az előre menekülés csak 1 megoldás a szituációra. szerintem ilyen helyzetben több megoldás is van.
alapvetően én sosem a tömeg tempójában megyek, hanem gyorsabban - főleg több sávos úton, így sosem húzzák rám a kormányt mert sosem haladok senki mellett. ez is a legkisebb ellenállás elve, vagy ha úgy tetszik akkor én úgy közlekedem hogy "láthatatlan" vagyok.. vagyis tudom hogy senki sem lát és senki sem hall engem. nem haladok autók mellett, nem fékezek nagyokat hogy ne üssenek el, nem megyek szűk főúton 150-nel mert nem látnak és ha kihajtanak elém meghaltam.. ha elsőbbségem van, akkor is figyelem a sofőröket, hogy észrevettek-e, ilyenek...az ezres motor csak más eszközöket nyújt egy adott szituációra. nézőpont kérdése, szerintem nem jobb eszközöket, hanem másokat..
ha autókhoz akarom hasonlítani, 50 lóerő elvisz a-ból b-be, nem túl szórakoztató. egy 200+ lóerős már szórakoztató.
na ezt a faktort szerintem 250köbcenti felett minden motor tudja nyújtani. a 600 és 1000 között nincs olyan űr mint egy spark meg egy imreza sti között. erre gondolok én.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #11882 üzenetére
hát különbözőek vagyunk
6000 felett ritkán közlekedem a motorral ez van.. ez hatodikban 110-es utazó, de egyesben is tudja 15000-nél, ezért nem is értem hogy hova mi a fasznak ennél több utcára? soha senki nem tudott még nekem ésszerű magyarázatot adni az ezres motorok értelmének, egy dolgot kivéve: kényelmes mert nem kell váltogatni. ezt el tudom fogadni szemrebbenés nélkül, oké, vegye aki akarja, tankolja meg, fizesse az adót utána, meg vegye rá drágán a gumit ha ez jólesik, semmi kifogásom.
engem a hatszázas motorok lefitymálása zavar, mert gyenge, meg váltogatni kell meg szét kell pörgetni.. egyesben tudja az autópályatempót 4 sec alatt, mit kell ezen pörgetni, meg hol kevés?nyilván ezres motor után lepkefing alul a hatszázas, de egy 250-eshez képest meg sokkal erősebb.. az ezres motornál meg már csak az 1300-as erősebb, szóval végülis nézőpont kérdése mit mihez viszonyítunk..
múltkor ültem egy 125-ös új yamaha r125-ön vagy mi a gyász volt a neve, idei kiadás. na az gyenge nem csak alul felül, hanem mindenhol. vagy autóba ülni motor után, na az is gyenge, de hogy a hatszáz kevés, ezt nem bírom felfogni.lehet kéne mennem egy ezressel, hogy "megvilágosodjak?" biztos szórakoztató hogy erős meg minden, de szerintem ez olyan mint az ájfón, 5 percnél tovább nem hiszem hogy lekötne.. de mondjuk én közlekedem a motorral, pályán meg lehet neki húzni.. mind1, akkor sem értem ezt
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #11883 üzenetére
képzelheted mit éreztem amikor cseréltünk Layossal egy kicsit. egykettő bandit. olyankor mindig kedvem volt felgyújtani a 600 ast.
vagy ahogy egy nagyon kedves barátom mondaná:" cserélj benne elemet, mert alig megy, nagyon halványan világít a lámpája"Explosión de dos tiempos
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #11882 üzenetére
Erdekes amugy hogy a 750 mennyivel jobb utcan mint a 600. Egy ideig megvolt a 600as es a 750es gixxer is. Amikor elkezdtem a 750el maszkalni azonnal megszoktam hogy erosebb kicsit, de nem ereztem kulonosebben hogy hajj de eros lenne. Aztan mentem egy kort a 600-al es azonnnal.. hubaze ez nem megy. Es nem az volt a gond hogy porgetve nyel gazon hogy megy. Hanem siman kozlekedes kozben ereztem hogy a 600 szarabb. A 750es egesz jol tol 3500tol, a 600as meg 7-8ezernel kezd el eledezni. Siman a lightos mindennapi kozlekedesben sokkal jobban bejon a 750. Kar hogy ezt a kategoriat elegge hanyagoljak. Oriasi a szakadek a 6kilos es az 1000 kozott, foleg sportmotoroknal.
De ha akarjatok megkerdezem egy baratomat, van egy 650es es egy 1250es banditja. Melyiket szereti jobban
-
Topiccsendőr
addikt
6kilóssal nem váltogatni. nem semmi
emlékszem még a karbis R6 ra. 2/a n mentünk emelkedőn, nagymelegben.
Azt kérdeztem magamban h mi a retek van ezzel, ez már megint miért nem megy?
aztán 20 fokkal hidegebb időben picit jobban ment, de az biztos, hogy váltogatás nélkül egy szartartály a 6 kilós motor
legalábbis szerintem. ízlések és pofonok.Explosión de dos tiempos
-
yodamastah
őstag
Egy pelda. Mesz mondjuk 3 savos parhuzamos kozlekedesben nyugiban, es latod hogy valtjak rad a savot. Altalaban sokkal jobb ilyenbol elore menekulni, mert magad elott pontosan tudod mi van. Fekezni nem jo, mert nem mindig vagy kepben hogy mi van mogotted. Nem kell eletveszelyben gondolkodni amikor menkulest irok. Sokszor elorefele huzok el egy kialakuloban levo szitubol ami nem tetszik. Motorral akozlekedes strategia az ilyen legkisebb ellenallas elve alapjan mukodik jol. Ebben sokat segit ha van egy eros blokk a segged alatt.
De pl en sem jarok 1000es motorral. Elvagyok a 750-el. En csak leirtam hogy szerintem miert jobb egy 1200-es mint a 600as
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
válasz yodamastah #11875 üzenetére
nem tudom közúton milyen necces szitu történhet amiből menekülni kell előre..
állandóan ezzel a példával jössz, de szerintem ez csak állat módjára közlekedve, minden szabályt áthágva történhet meg csapatás közben, semmibe véve a kreszt és veszélyeztetve másokat.én hatszázas sportmotorral visszaváltás nélkül lenyomok egy egész napos túrát számtalan előzéssel, nem éppen betartva a sebességhatárokat de nem is 200 feletti tempóban. olyan tempóban amiben biztonságban érzem magam, és előzni is csak akkor szoktam amikor biztonságos. nekem úgy jön át amiről te beszélsz, hogy abban vakmerőség és túlvállalás is van bőven, amiből olykor menekülni kell ha neccessé válik valami... nekem érdekes módon sosincsenek necces szituációim, de nem is keverem össze a közutat a versenypályával, és magamat sem keverem össze rossival...
(#11878) vendingo: mondjuk a szerpentinen biztos kell váltogatni, nyilván kényelmesebb nagyobb motorral, ebben nincs tapasztalatom mert még nem jártam igazi szerpentinen. de ha a 90 lóerős, 1165 kilós, 190Nm nyomatékú autóm 2 személlyel, megpakolva 1000 kilóméter szerbia-montenegró hegyen völgyön át elég volt, akkor elképzelni nem tudom hogy egy 200 kilós 110 lóerős sportmotor mire nem elég 1 személlyel.. lehet forgatni kell, 'sztán?
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
vendingo
veterán
Nekem fél éve van egy 650-es SV-m, de már a 3. hónapban hiányoltam az erőt, és a nyomatékot. Most hogy voltam egy hosszú túrán, már baromira untam a visszaváltogatásokat a szerpentineken. A többiek 1000-es gépekkel voltak, nem is váltogattak annyit, mint én.
Arról nem is beszélve, hogy volt pár necces előzésem ahol bizony igen csak jól jött volna dupla annyi lóerő, és nyomaték.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
TayRol
nagyúr
válasz yodamastah #11875 üzenetére
a kulcsszó a magabiztos kezekben.
-
yodamastah
őstag
válasz zsolt19900 #11873 üzenetére
1200essel valtogatas nelkul lehet dinamikusan elozni. Oriasi elony ez. Motorral nem jo otlet lenduletbol elozni, erobol erdemes, es hatrozottan, dinamikusan. Ehhez egy 600ast vissza kell rakni 6bol 3-ba. 1200-est meg nem. Egy 900km-es gurulason nem mindegy hogy 50x valtasz vagy 500x
Ennek megfeleloen, amikor a necces szitukbol gazzal elorefele kell menekulni (nem ritka), akkor is jol jon az 1200es. Valtogatni nem kell, csak gazt huzni. Ez az egyik legnagyobb elonye kozuton az eros motoroknak. A boseges erotartalek magabiztos kezekben tobb biztonsagot ad.
PErsze sokmindenre eleg egy 600as, es ha porgeted akkor tok jol megy. De aki megszokott mondjuk egy 1000es spotmotor nyomatekot, az visszaulve egy 600ra ugy erzi hogy kihajitottak a blokkot a motorbol. Egyszeruen megszokta hogy minden fordulaton tol a motor.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
okés, ilyesmire gondoltam én is, de kellett a megerősítés köszi!
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
vlevi
nagyúr
válasz TayRol #11869 üzenetére
Kétszeméllyel, sok csomaggal, 400 kilóra terhelve biztos kijön a különbség. De egyébként bőven elég a 600-as.
"600 köbcenti, 78 lóerő és bőven elég mindenre"
Hát még szép. Autópályatempót mindegyik viszi erőlködés nélkül, Lillafüred-Felsőtárkány között meg úgysem pakolod hármasnál feljebb. Ha 150 lovad lenne, azzal sem lenne másképp.[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz zsolt19900 #11868 üzenetére
600-as és 1200-as között mi a különbség? Nem is tudom. Kb két hete van meg az első motorom, 600 köbcenti, 78 lóerő és bőven elég mindenre. A motorom előtt én is érdeklődtem itt a nagyköbcentisekről, de most már tapasztalatból mondhatom, hogy a 600-as is bőven elég mindenre.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
TayRol
nagyúr
válasz zsolt19900 #11868 üzenetére
elég a 600. az 1200-as dupla akkora nyomatékkal rendelkezik, és 10-15 LE-vel több.
-
zsolt19900
őstag
kövi lenne a kérdésem: egy 600 vs 1200 as bandit között mi a különbség? nagyon érezhető, megéri a plusz pénzt, vagy egy komótos, de néha odalépni kívánó embernek -mint én- elég a 600ccm?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
stifi
senior tag
válasz #25954560 #11866 üzenetére
de a szélsőséges eseteket nem lehet kikoptatni sem, erre céloztam!
norvégiában is van mészárlás, bankrablás, lopás.. csak ritkán.. itthon sokszor, meg kókány meló is sokszor van. hogy ezek kikopjanak évtizedeknek kell eltelni (pontosabban a mentalitás az emberekkel együtt kell, hogy kihaljon, az meg nem 2 perc. ahogy a 100000 ft-os piroson áthajtástól sem fog változni a közlekedési morál itthon)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #11862 üzenetére
egyik srácnál olvastam hogy gyertyacserénél a gyertya kiszedett a blokkból egy darabot, pedig elvileg karban tartott gép volt.. Annyi hogy 2 éve nem volt gyertyacsere..Mondjuk utánagondolva kicsit ellentmondásos mert elvileg sokat megy a srác, mégis 2 éve nem volt cserélve a gyertya..Majd rákérdezek..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #11863 üzenetére
az.
akkor ezek szerint ti itt most a nem iridiumosról tárgyaltok az évenkénti / 10ezrenkénti cserével...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
Nah a lenyeg, h en utoljara ott lattam gyertyarohadast, ami kinyirta a menetet is, ahol eleg durvan elhanyagoltak a gyertyacseret, meg en nem is tudom milyen olajjal v benzinnel uzemeltettek a motort, dobbenet mi volt az egesterben. Ez nem egy hudenagyfordulatu motor volt, a szelepek is tele voltak rendesen. Sztm egy karbantartott nagyfordulatu gepen ilyen nem tud elofordulni. Nem jellemzo.
Mondjuk ebben a szakmaban minden megtortenhetExplosión de dos tiempos
-
vendingo
veterán
Én használtan vettem a mocit és 35000-nél voltam amikor egyszerre mind a 2 gyertya feladta a harcot. Az egyik már betegeskedett, nehezen indult, aztán valamit szervizeltünk, gyakran indítottuk a motort, majd leállítottuk és a gyertyák behaltak az akkuval együtt
Utána kaptam kölcsönbe 2 használt gyertyát amik elvileg idő előtt lettek cserélve, de 3 hétre rá behalt abból is egy. Kénytelen voltam új gyertyákat venni. Még jó, hogy 1 hengerrel is elbírtam közlekedni, és nem voltam messze otthonról.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
stifi
senior tag
válasz Integra #11847 üzenetére
sosem kopnának ki. mindig lesz olyan aki igénytelen munkát végez addig amíg nem basszák tarkón érte. ha meglenne a tarkónbaszás, ritkábban futnál bele ilyesmibe, de akkor is lenne gány meló bőven..
olyan ez mint a bűnözés. ha lenne itthon közbiztonság, nem kéne állandóan a hátad mögé lesni az utcán, de akkor is megtörténhet hogy jön valaki aki kirabol.. csak nem ezen kattognál fényes nappal az utcán, de attól még a jelenség van és nem lehet kiirtani, sosem fog megszűnni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
tutis
őstag
válasz Djuree #11857 üzenetére
vagy mert suzukim
19ezer környékén járok, gyertyacsere 12 ezer környékén volt (irridiumos ment bele) elvileg az többet kibír, de 24ezernél csere lesz úgyis.. addig meg lesz vagy 2 olajcsere..
Láncot kellene még cserélnem mert az még nem volt, az már lassan esedékes, de kicsit drága a szett, megpróbálom az idényt kihúzni még vele, nem fogok menni sokat úgyse, max 1-2 ezer km-t..[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Djuree
félisten
nem
persuader: nem tudom mennyire lehet koszos, még nem szedtem ki csak autónál. mondjuk a regapot meg a cleant azt itt is 10.000-ként írja.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Djuree #11852 üzenetére
Koszos... Egy mai negyutemuben, ahol konkretan ugy el van szegenyitve, hogy feher az elektroda...
Sportmotornal bizony evente kellene manual alapjan, de mondom, nem sokat bir, 10e km utan kiszeded es mar mas a hezag, annyira megeszi a testelektrodat.
Termeszetesen nincs kobe vesve a csere evente, de vannak motorok amik egy szar inditas utan kinyirjak a gyertyat. Honda cbf pl.Tutis:
Ha hasznalva van akkor 12 e km nel mar teljesitmenycsokkenes is van a megvaltozott hezag miatt. Nalam ez volt a manualban, h 12 e/ 12 ho[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Djuree
félisten
évente gyertyacsere? na azért hülyék ne legyünk...nekem 20.000-enként írja a szervízkönyv. max néha érdemes kitekerni és ránézni koszos-e, ha igen kis drótkefe és kész. majd cserélek mostanában, nem tudom az előző tulaj mikor cserélt, meg néha nagyon nehezen indul a gép.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #11843 üzenetére
"Ha betartod az evente gyertyacseret ilyen nem fordul elo."
Ez most komoly? Most nincs itt a user manual kéznél, szóval lehet benne van az enyémben is, de csak km rémlik.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #11847 üzenetére
A problema-mint mindig- most sem olyan ecceru.
Penztelensegbol indul, es az altalanos igenytelenseg is jelen van.
Egyreszrol arra gondolok, h vannak a 60-80 e ft os robogok, amiket kontenerekbol legoznak ossze emberek. Ennyiert adjak el. Emberunk ( a nagy tobbseg) megveszi, majd ha valami olyan hiba van rajta, amit o otthon nem tud megcsinalni, akkor viszi szerelohoz. Nade. Egy normalis szerelo ilyenkor lecserelne a fel motort, kb 150 e forintert, es most csak a kopoalkatreszekrol beszelunk. Ahhoz h menjen tovabb, kb 30-40 et kene elkerni a motor vetelaranak a felet.
Mit csinal ilyenkor az ember? Sarkonfordul azt' elmegy. Ez a fajta van tulnyomo tobbsegben.
Nem hiszi el az ember, h egy bizonyos osszeg alatt szart kap. Hinni akar benne, h egy 10 eves motorban lehet 5000 km, sajat magat is atb'ssza.
Persze lesz olyan ember aki elvallalja, tulkepp ezek mind megelhetesi bunozok. Mindket fel hibas, valahol, de nem a fogyasztovedelem teruleten.
A nulla motorkultura miatt, most ezt ertem minden gepjarmure.Explosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
Én nem tudtam leszedni, nem férek oda semmivel, még a csavarhúzót sem lehet beleütni. Mivel majdnem egyforma a motorunk, te sem tudod majd
Motoros gumiszervizek is meg szokták csinálni, meg egy pár helyen. Kékhold pl. Szerintem ha most szólsz h vinnéd akkor, nem lesz probléma.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tutis
őstag
- szervize válogatja mit vállal be, de mivel kellene egy motorállvány is hogy normálisan tudják a motort szerelni ét nem vinném pl autószervízbe
- óradíjra mennek általában, 2000-5000Ft lehet az óradíj, átlag 2 órát számláznak. Rendesebbek olcsóbbak és megvannak 1 óra alatt
- egy erős bőrszíjjal is le lehet szedni az olajszűrőt ha nincs más megoldás.. Illetve leszedni szokták gány módon is, átszúrod csavarhúzóval és letekered. Feltenni fel lehet a szíjjal, ütközésig becsavarod és 2 fordulatot kell még húzni rá (általában)
- Nem sok trükkje van, egyszerű az olajcsere. A feltöltésnél figyelj arra hogy beletöltöd az olajat, járasd meg a motort, hagyd állni és utána is ellenőrizd a szintet, valszeg kell még rátölteni..[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #11839 üzenetére
na de, ha mindenki visszamenne és fejbebaszná az igénytelen balfaszt a gány munkáért, akkor valszeg ezek kikopnának idővel. ehhez képest él és virul az összes. tehát mi sem csinálunk valamit jól. pedig picit növelni a gdp-t, ezzel tök egyetértek.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
Elég témábavágó most nálam
Az eredeti terv szerint a múlt héten lecseréltettem volna az olajat, olajat és szűrőt meg is vettem, csak közbejött a lábam, meg az, hogy ezen a héten hétfőtől csütörtökig külföldön vagyok, amit csak múlt csütörtökön tudtam meg. Pénteken kimennék a lájmpartira, de előtte mindenképp lecserélném az olajat (már valamivel 6-7k fölött vagyok).
Így viszont, hogy csak csütörtök éjszaka / péntek hajnalban érek vissza, és pénteken is dolgozok, így vagy nagyon gyorsan elviszem napközben valami közeli szervizbe, vagy saját magam csinálom meg.
Kérdés:
- nem feltétlenül motor-szervizek is szokták vállalni?
- milyen tarifára számítsak? nem sok helyen írják le
- ha jól emlékszem, páran emlegettétek, hogy házilag is lehet szűrőleszedőt készíteni?
- az előbbiekben az olaj betöltő csavart említettétek, mi másra kell még figyelni?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Djuree
félisten
ezeket én is megcsinálom magam. persze fater mutatta mit hogyan kell, magamtól én sem tudnám. de hétvégén tök jól el szoktam verni az időt szerelgetéssel, legalább nem unatkozok otthon szülőknél, ott úgy sem lehet mást csinálni. viszont annyi szerszám meg cucc van hogy atomreaktort is építhetnék
nem bízok a szervízben (mióta elfelejtették haver fékét visszacsavarozni betét csere után ), amit tudok megcsinálom magam, az biztos olyan lesz ahogy a nagy könyvben meg van írva, fene a maximalista fajtámat. más már régen elfogadná, de én neeeem, az még nem tökéletes, szétszedni újra!
egy elvem van: a motorhoz nem nyúlok. de a többi egyszerű mechanika, mindent látni, ahogy szétszedted úgy kell összerakni, nem nagy varázslat.
aztán valamivel végül mindig szopok kicsit, de hát így tanul az ember(állat)[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
Nem olyan ritka, de most mindegy, van millio dolog egy brembonal is, ami siman megteveszti a laikust, pl a legtelenitot azert szoktak beletepni sokan, mert egy ideig jon belole a fekfolyadek, ahogy nyomas ala helyezed, egyszeruen rugalmas a csavar, de nem ereszt at semmit, csak ami ott maradt az jon ki, ki kell fujni kompresszorral, ha nyomatekra huzod akkor is, ellenkezo esetben meg jon az ijedezes, meg a fekfolyadek megy a muanyagra, es mar mindent. Sorolhatnam a szopasi lehetosegeket.
Gyertyak be tudnak ragadni, de altalaban azoknal a motorokal ahol valamilyen rakodas van a hengerfejben es ezaltal a gyertyaknal is. Osszesul a hengerfejjel a rakodasok miatt. Ha betartod az evente gyertyacseret ilyen nem fordul elo. amugy sem birjak az egy elektrodas gyertyak tul sokaig, 10e km nel kuka.
Explosión de dos tiempos
-
vendingo
veterán
válasz vendingo #11832 üzenetére
Örülök neki, hogy sokaknak van tengernyi idejük, szakértelmük és szerszámuk a szerelgetéshez, de nekem a szerszámokon kívül nincsen semmim, úgyhogy inkább elviszem szervizbe ahelyett hogy kockáztatnám a motor és a saját épségemet.
A kérdés továbbra is él: Korrekt ez az árajánlat, vagy sem?
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #11837 üzenetére
se időm, se műhelyem, se szerszámom sincs, a szakértelemről nem is beszélve... nem tudok a leeresztett olajjal mit kezdeni, nincs gyertyakulcsom vagy olajszűrő leszedőm, sőt a múltkor akadt valami problem és az olajcseréhez le kellett venni az oldalidomot.. nekem erre ránézésre ráment volna 2 órám, így meg fizettem az olajcseréért fél óra munkadíjat... inkább elmotorozom azt az időt, vagy dolgozom és keresek pénzt amit utána oda tudok adni a szerelőnek..
fékhez elvből nem nyúlnék, abból csak 1 van a motoron. a számláról és a szervizkönyv pecsétről még nem is beszéltem, amiket szépen elrakok és gyűjtök.. szelephézag ellenőrzés? azt se tudom hol keressem a motoromon, lol...szerintem nem ciki ha valaki ezekhez nem ért. értek máshoz helyette, én el tudom fogadni ha valaki tőlem kér tanácsot én pedig tudok mástól elfogadni segítséget ha szükségem van rá.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #11837 üzenetére
Ez inkább a ritka holló effektus.. Ráadásul ha van egy motorod csak tudod mire kell figyelni meg mire nem.. Én pl a gyertyákat is azért akarom most ki-be tekerni mert ezeknél a blokkoknál hajlamos a gyertya beragadni, és a blokkból szed ki egy darabot ha megragad, érdemes évenként áthajtani.. Persze csak óvatosan, megfelelő szerszámokkal..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #11838 üzenetére
Hat igen, lelkiismeretes szerelot kell keresni, az biztos, mert sok az igenytelen.
Ez is ilyen penztelenseg jelenseg sajnos.Explosión de dos tiempos
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #11837 üzenetére
Kell egy fasza nyomatekkulcs MOndjuk ingyen nincsenek a szerszamok sem. Szerelohoz en viszont azert nem viszem szivesen alap dolgokhoz, mert mar rengeteget benaztak. Dragan megcsinaltak szarul. Akkor inkabb en csinalom meg szarul ingyen
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Sajnos tudok ellenpeldat mondani boven. Pl cbr1000 rr nek volt egy evjarata, aminel a fofekhenger nagyon erzekeny volt, ha rosszul legtelenitetted, vagy szarazon nyomogattad, akkor oda lett a karmantyu.
Megugye szepen lehet szakitani bele a gyertyat meg az olajleeresztot a blokkba )
Ha nem akarja a tanulopenzt fizetni, akkor inkabb tamogassa a magyar gdp t es adja oda egy szerelonek. Nincs baj azzalExplosión de dos tiempos
-
tutis
őstag
válasz ujskodas #11835 üzenetére
De tényleg, szerintem ilyenekért csak akkor menj szervízbe ha garis a motor, utána szerintem nem érdemes, ráadásul ha magad szereled a motort akkor legalább tudod hogy minden kóser..Ezek a folyadékcserék én azt mondanám nem érdemelnek szakértelmet, a fékfolyadéknak van esetleg egy kis trükkje hogy kell légteleníteni, de nekem pl öröm ha szerelhetem a motort.. Hétvégén nálam is pont olajcsere lesz, esetleg kicsit szétszedem jobban a motort mert a gyertyákat akarom ki-be csavarni..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
vendingo
veterán
Kértem árajánlatot 1-2 dologra.
Szerintetek korrekt ez így, vagy nézzek másik szervizt?-első lengéscsillapító olaj Motul 10W Expert 1L 3 450,- (nem ezt fogom belerakatni, csak ő ezzel dolgozik.)
-első lengéscsillapító szimering 41×53×8/9,5 D 1pár 3 400,-
-munkaideje: 3 500,-/ óra 2,5óra 8 750,--szelephézag ellenőrzés munkaideje : 3 500,-/ óra 3óra 10 500,-
-amennyiben állítani is kell + 2óra 7 000,-
-szelephézagoló lapka 430,-/db
-fékfolyadék csere 200,-/dl-karburátor szinkron + motordiagnosztika egyben, szervizen kívül: 12 000,-
(ez esetben) szervizen belül 6 000,-Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Daywalker
addikt
Aki most keresne olcsón gumit: [link]
Nincs közöm hozzájuk, véletlen botlottam a hirdetésbe. Hátha még van belőle...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Integra
titán
válasz yodamastah #11826 üzenetére
hahaha, ennyi
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #11824 üzenetére
jaja, a régi hondámban is majdnem kicseréltük a fesszabályzót, mert "ezekben állandóan tönkremegy"..
aztán rámértünk, és kiderült hogy a generátor nem tölt.. mert nem volt összedugva a kábel, szétcsúszott
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #11822 üzenetére
csak próbálom építeni a "francia autók elektronikája rossz", az "olasz autók állandóan lerobbannak" filozófiát, amit olyan sok okos helyen lehet olvasni
motorra vetítve a "kawák 20000 km után szétmennek", a "ducati többet van szervizben mint úton" és a hasonló okosságok után ennyi fika ide is kijár
a 600F-nél az eddigi kedvencem hogy, idézem:
"Van egy Honda cbr 600f1 street f motorom...és az a helyzet hogy az olajhűtő mindig folyt és bepipultam leszedtem...erre megszorult nekem a paripa... indítható,nincs baja forog már!A kérdésem az lenne hogy nagyon fontos az olajhűtés neki?Mert 1 kis picike 1 soros szarja van....Szóval szerintetek nincs baja vagy nem lesz baja neki?Visszakötöm a hűtőt mindenképpen!Milyen lesz ezután?Mert hallottam ha 1 Japán megszorul 1 et még bír"érted, a japán motorok 1 szorulást megbírnak 'ázz!
témához: a kawák nekem annyira nem jönnek be, vagyis az újak.. inkább valami régebbi, például Z750, na az bitang gép! de ha már új, egy hatszázast lapra tennék szívesen a ringen
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #11818 üzenetére
most ugye a kawa napra akarsz "edzeni", így a hétvége nem játszik, jól emlékszem?
mert terveztem most hétvégén egy kakucsi kiruccanást, egyik nap kajakozni megyek, másik nap motoroznék, de kecskemét túl messze, és a hétköznap sem jó!meddig tart ez a lime party?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #11809 üzenetére
most péntek? sajna biztos nem tudok elszabadulni most, max szombat/vasárnap de gondolom az nem téma (meg hétvégén van dolgom is, nem másznék most le kecskemétre, inkább kakucs).. viszont ha lesz valami nagyobb szabású PH-s megmozdulás több főre, igyekszem ott lenni
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #11808 üzenetére
szept 1-2 nekem sajnos pont nem jó, jitsu garden party
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
elhiszem, és tudom hogy be kell öltözni, be is szoktam mindig, 40 fokban is. de tegnap olyan nagy kedvem volt lezserebben menni. rá is értem, meleg is volt, ilyen csopperes tempóban mentem.
jah! horvát autópálya. megyünk 130-al, erre elmegy mellettünk egy csopper 140 körül, rajta egy csávó meg a nője, bőrmellényben! na ez a durva. és magyarok voltak, mikor megálltunk dumáltunk is, mert találkoztunk a kúton.[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
ALI_G
veterán
En is ezt a velemenyt osztom, sot, ha beinditottam es gazfrovcsre nem fullad, akkor mar indulok is, de amig el nem eri a 60+ fokot, addig nem forgatom romma. Ezt azert jqvasoljak, mert hamarabb felmelegszik es a kopas jelentos resze hidegen jelentkezik. Raadasul pazarlod a benzint.
-
stifi
senior tag
válasz Djuree #11804 üzenetére
defekt, láncszakadás, vadveszély.. 100-nál ha elesel semmi nem marad belőled védőfelszerelés nélkül hidd el. nem papolni akarok, mindenkinek annyit ér a testi épsége amennyire fontosnak tartja, nekem van 1 saját véleményem erről és senkit se akarok meggyőzni arról hogy az jó. ebbe a városi szarakodás még belefér, robogótempóban öltözzön be a halál 40 fokban.
(#11803) Daywalker: azért van 1 határ a biztonság/komfort arányában.. én hosszú nadrágot mindig veszek fel, szóval a lábam nem fog megégni csak úgy, de tényleg kánikulában nekem kínszenvedés a fullos öltözet.. most a lakásban 35 fok van otthon, mire felöltözöm 2x leizzadok, irodába nem menő büdösen megérkezni... ha csak arra gondolnék állandóan hogy ha nem öltözöm be valami baj fog történni, azzal a lendülettel abba is hagyhatnám a motorozást mert veszélyes.. inkább az a kérdés ki mekkora kockázatot vállal be. én baromira félek az eséstől (vagyis nem félek tőle,csak nem motoron akarok megdögleni. megfontoltan, biztonságosan vezetek, hidegen hagy a KRESZ, gyorsan megyek de nem gyorsabban a saját tudásomnál, stb.. nehéz átadni ezt, én inkább a 10 év balesetmentes közlekedéssel szoktam alátámasztani az elméletemet)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Djuree
félisten
énis felveszek legalább egy gerincprotit mindig, de most az nem volt itthon. hozzátartozik azért hogy csupa mellékúton megy az egész útvonal, ha 10 kocsit látok a 2 óra alatt az már sok. szóval nem egy veszélyes útvonal.
ja, horvátban meg senkin nem volt védőruha amúgy[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Daywalker
addikt
Látod ez a baj ezzel az egésszel...lásd .mf példáját. Elesel, rád dől a motor, a forró kipufogó meg szarrá égeti valamidet. És ehhez még menni sem kell, elég ha álló helyzetben fellöknek. Sőt, még elesni sem kell, most már ezt is tudjuk.
Nekem sehogy sem fér bele rendes ruha nélkül a motorozás, de mindenki másképp fogja fel a dolgot."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz Djuree #11793 üzenetére
most én is pólóban nyomom, igaz csak városban és nem megyek 60-nál többet.. ha elesek ez is fájni fog, de városon kívül biztosan nem mennék védőfelszerelés nélkül... "csak" 100-zal elesni azért elég demotiváló, az már elég szép tempó.. igazából így kabát nélkül én az 50-et is soknak tartom, de hát mindenkinek el kell esnie először ahhoz hogy rájöjjön nem halhatatlan.. nekem ez a városi araszolgatás a max, ami belefér védőcucc nélkül, de tudom hogy ez sem követendő példa.. hiába vagy geci óvatos ha átmegy rajtad a távolsági busz (és
arról nem is beszélek már, hogy 200 körüli tempónál teljesen mindegy milyen felszerelésed van, közúton isteni szerencse kell hozzá hogy eséskor ne haljál meg.. lámpaoszlop, buszmegálló, padka, szalagkorlát, erdő, fák és még sorolhatnám mennyi mindenbe bele lehet épülni, az ellen meg semmit se ér a legjobb felszerelés sem...)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
alvaro
senior tag
Nekem teljesen automatikus minden (a szükséges fordulatszámot alighanem egy táblázatból olvassa ki), és a hőmérséklettől függ. Nyáron szinte semmit se tesz rá, csak pár másodpercre szalad meg a fordulat melegen is, és be is áll a normál ~1500-ra. Fagypont körül már képes egy darabig 2000 körül menni, onnan ejti le fokozatosan, ahogy melegszik a motor. Érdekes adalék, hogy míg az egy henger 1500-as alapjárattal nem bírja el a gépet, addig 2000-rel már lehet gáz nélkül menni vele egyes-kettesben. Mondjuk sok értelme a dolognak nincs, csak érdekesség.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Megérkezett az Android 16 nyilvános bétája
- Asszociációs játék. :)
- Látásjavító szemműtét
- Chieftec nyereményjáték: szerezz egy terméket ingyen!
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elite: Dangerous
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest