- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gurulunk, WAZE?!
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 6 – Néhány egyszerű tésztaétel
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Tele a hócipőm
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz
Ciccuka #26514 üzenetére
Mert túl drága és túl sérülékeny megoldás, viszont ezen pici napelemek alig termelnének valamit.
Autókölcsönzők is egyre több elektromos autótól szabadulnak meg és térnek vissza a belső égésű autókra. Az elektromos autókon hamar rendkívül magas szervizköltségek jönnek létre, amit nehéz ráterhelni a bérlőkre.Egy épületekkel teli nagyvárosban mégis mennyit töltődnének a rollerek? Amúgy is a töltési költség a legkisebb tétel. Egyszerűbb és olcsóbb 20%-kal megnövelni a rollerek számát, minthogy ilyen értékben megnövelni azok értékét olyan technológiával, ami nem működik. Lásd később, sokkal jobb módszerek vannak ennél.
A képen látható járműnél a vastag kereke miatt talán nagyobb lenne a veszteség gördülési ellenálláson, mint amennyi energiát nyerne a pici felületű napelemekkel.
Tavaly kicsit jobban utánaolvastam ennek a témának, mert láttam pár pasast, aki napelemes rekumbenssel (fekvő kerékpárral) teker hatalmas távokat.
https://www.youtube.com/watch?v=bSMugd-wGD0
Mindegyik esetben a kerékpár mögött egy jókora táblát húztak. Olyan táblát, mely követte a nap mozgását. És pedelec módjára rásegített az elektro motor. A fejlett, napkövető rendszernek köszönhetően se tudta folyamatosan jó szinten tartani az akkukat, hanem hagyott ki napokat, hogy fel tudja töltődni az akku csomagot.Sokkal észszerűbbnek tűnik az, ha a lerakási pontok egyben töltőhelyek lennének. És aki mondjuk rádugja a lemerült rollert, az kapna kedvezményt.
De cserélhető akkus megoldás szinte feleslegessé teszi ezt is.
Van amikor az akkut cserélgethetik az emberek az elektromos eszközökben:
Battery Swap Technology in Taiwan
Ennek apró hátulütője, hogy sokkal több akkumulátorra van szükség, mint ahány járműre.
De valószínűleg idehaza is hasonló lehet a módszer (még nem láttam élőben). Körbemennek, és a lemerült akkukat kicserélik frissen feltöltött akkura. Így cirkulálnak az akkuk. (Közben az egy helyen felhalmozott rollereket átszállítják a megfelelő helyre + begyűjtik a meghibásodottakat.) -
Silentfrog
veterán
válasz
Ciccuka #26514 üzenetére
A roller nem tudja merről süt a nap, nem tud arra fordulni amerre süt, és ha úgy rakják le ahogy nálunk ( össze vissza mindenhova) szinte semmit sem töltene .
A képen a méretből itélve ,kb 40 wattos panel fér fel, optimálisan 10 óra alatt tudna feltölteni egy átlagos rollert.
Nem éri meg, használatra van kitalálva a bérelhető roller, ha nem használnák napokat és optimálisan fordítanák a a nap felé, akkor talán lenne értelme.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Asus ROG Strix G614JVR-N4014W SZÁMLÁVAL GARANCIÁVAL
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Lenovo Legion Slim 5 16AHP9
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest