Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
És természetesen köszönöm!
korpicschess
Nálam ez a szegmens teljesen kimaradt. Először volt noname, aztán van den hul és végül sommer stratos rövid IC-nek és most egy supra Dual (mákos vásárlás fél ár alatt) Stratos lenne a nyerő, de 1,5-2m körül nem nagyon láttam használtan.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
HUNNIA1920
őstag
Akkor meg pláne nincs értelme eladni a Centrance-t, na nem mintha kéne valakinek is, mert az előző tulaj is hónapokig nem tudta eladni. Én sem szeretném, mert tetszik, amit nyújt. Max. kibírom, amíg nem veszek egy másik telefont, amin már úgyis Type-C csatlakozó lesz.
Szerintem se mindegy, mire van kötve az HE400S. Nyilván szól mindennel, de pl. se a telefonommal, se a táblagéppel nem lehet rendesen feltolni a hangot. Érezni rajtuk, hogy csak erőlködnek. A Centrance Slim HD is Low erősítés alatt éppen csak elégséges a HE400S-hez, High-on viszont nagyon szépen muzsikál vele.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
Polllen
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #77603 üzenetére
Nekem HE400 van, ipad-ről, iphone 6s-ről is kellemesen szól. Nyilván a centrance-szal a legjobb, de ott is low gain-ben is elég. High gain-nél nagyon halkra kell állítani, hogy ne bántsa a hangerő a fülem, bár így a basszus sokkal energikusabb.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
HUNNIA1920
őstag
válasz Polllen #77604 üzenetére
Ja persze, nem rossz Low állásban sem, de pl. úgy a hangerő már csak éppen, hogy hangos. Egyébként nem szoktam hangosan hallgatni, de ha már a lakás miatt a hangfalas rendszert úgysem lehet rendes hangerő mellett hallgatni, akkor legalább a fejhallgatón kiélvezem.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
bkercso
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #77605 üzenetére
A low gain tripla előny:
- magasabb potméterállás (--> erősebb torzításkioltás)
- kisebb zaj
- nagyob erősítéstartalék (--> erősebb torzításkioltás).[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
Bodz
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #77603 üzenetére
Amúgy saját drivers lejátszó (Hiby, UAPP, stb) sem segít a gondon?
-
HUNNIA1920
őstag
válasz bkercso #77606 üzenetére
Ezt a valóságban ki is hallani vagy csak a mérésekből derül ki.
Bodz: nem a program a gond, ahogy rádugom, már pattog is a hang. Biztos, hogy a kábel, mert másik kábellel más a gond (összetákolt Micro USB-USB OTG -} USB-Micro USB). Pedig a Micro-Micro USB kábel Huawei féle, nem a leggagyibb. Biztos létezik olyan kábel, amivel jó lenne.
Pollen: szerintem is erőtlenebb a Low, de úgyse rossz.
"Amit a szem lát és a fül hall, azt az agy elhiszi."
-
Bodz
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #77612 üzenetére
Nem nagy segítség gondolom, de eddig nekem ezzel minden ment bármilyen telefonnal.
-
#56474624
törölt tag
válasz HUNNIA1920 #77612 üzenetére
Presenter 2-nél simán kihallható a 2x-es erősítés előnye az 5x-össel szemben.
-
bkercso
nagyúr
válasz HUNNIA1920 #77612 üzenetére
Általában kihallani.
Színezős végfokkal és kis nyílthurkú erősítéssel rendelkező OPÁ-val (kis torzításkioltó képesség) nagyon (pl. P3+OPA Green), kis torzítású végfokkal és nagy erősítésű OPÁ-val kevésbé (pl. IC-s CompositeAmp).[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
Sycorax
újonc
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni:
Gitárt szeretnék felvenni számítógépre, mellette pedig a PC-hez egy jó fejhallgatót is csatlakoztatni.
Fejhallgatónak Beyerdynamic DT990 250ohmot használnék.
Gitárfelvételhez pedig steinberg UR12 külső hangkártyát.
A kérdésem, hogy kiválthatom-e a fejhallgató erősítő vásárlását az UR12-es külső hangkártyával? Vagy most keverem az almát a körtével és ha jót akarok akkor inkább veszek egy FiiO K3 DAC-ot is? -
s4tch
veterán
válasz Sycorax #77616 üzenetére
Vannak jó hangú gitár interface-ek, és vannak zenehallgatásra kevésbé alkalmasak. Az UR12-t még nem hallottam, a Focusrite Scarlett Solo első generációja viszont kifejezetten tetszett. Ha teheted, menj el kipróbálni a Solo aktuális verzióját, benne van a pakliban, hogy az is teljes értékű, jó hangú fejes erősítő lesz.
-
Tim82
félisten
válasz Sycorax #77616 üzenetére
Az UR12 fejhallgatókimenete nagyon gyenge lesz a fejesedhez. Mindenesetre van RCA kimenete, amire tudnál fejhallgatóerősítőt kötni.
A Fiio K3 viszont nem fogja kiváltani sem az UR12 felvételi képességeit, sem egy esetleges fejhallgatóerősítőt az UR12 mellé. Az egy plusz eszköz, kifejezetten zenelejátszáshoz.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
Sycorax
újonc
Köszönöm a válaszokat!
-
#71562240
törölt tag
-
bkercso
nagyúr
válasz Panthera #77623 üzenetére
Túl nagy ne legyen. Érzékeny fejhallgatónál vagy hangfalnál nézz utána, mekkora az elfogadható érték, de ez az erősítő erősítésétől is függ. Meg akkor is fontos, ha a forráson akarsz hangerőt szabályozni, mert akkor rosszabb a jel/zaj viszony.
A hangról sokat nem mond.
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
bkercso
nagyúr
válasz Panthera #77625 üzenetére
Szerintem -100dB már jó. Nyilván max. hangerőn a torzítás dominál, de a Crest-faktor miatt az idő döntő többségében a zaj, ha magas.
De amúgy egy -80dB azt jelenti, hogy ha a max. hangerőcsúcsok 100dB-sek (mondjuk a zene átlaga ekkor 80dB legyen), akkor a zaj 20dB, amit csak csendes szobában hallani (vagyis ilyen partihangerő mellett mindegy). Ha lehalkítod az erősítőt, akkor a zaj is halkul, szóval várhatóan az erősítő zaja fog dominálni, nem a forrásé.Ha viszont a -80dB torzítás (ha max-on mérték, akkor valószínű, márpedig úgy mérve a legjobb a SINAD), akkor túl sokat nem tudtunk meg a hangról, de lehet, hogy nem lesz nagyon mikrodinamikus, szellős a hang.
[ Szerkesztve ]
kapható az OPA Red2 - Kercso Audio
-
#71562240
törölt tag
válasz Panthera #77623 üzenetére
Erre csak közhelyesen lehet válaszolni. Elvileg nagyon számít. A gyakorlatban a várható hangminőségre vonatkozóan tendenciaszerűen, mint a többi elvileg nagyon számító mért paraméter. A rosszabb mérési adatokkal bíró készülékek között ritkább a jóhangú. Nem mindig tudsz minden mérési követelménynek jól megfelelni, ha jó hangot akarsz.
Törekedj arra, hogy az erősítőn szabályozd a hangerőt, és az erősítőre szabályozatlan kimenetről érkezzen a hang.
-
#71562240
törölt tag
válasz bkercso #77631 üzenetére
"Nem mindig tudsz minden mérési követelménynek jól megfelelni, ha jó hangot akarsz."
Azaz, meg-megtörténik, hogy mérési paraméterek mentén rosszabbul szereplő készülékek, kapcsolások vagy alkatrészek mindenki vagy a döntő többség szerint jobb-szebb hangot produkálnak, mint méréseken részben vagy egészben jobban szereplő ellenfeleik. És nem feltétlenül azért halljuk jobbnak, mert kellemes a fülnek az a torzítás, hanem azért, mert mérési eredmény és hangminőség között nem 1 a korreláció értéke.
Alkalmanként te is megalkuszol gyengébb mérési eredményeket mutató kapcsolásokkal, opampokkal, egyenirányítókkal..., ha jobb hangúnak hallod őket a készülékeidben, mint méréseken jobban szereplő versenytársaikat.
(Ráadásul ugyebár sokféle mérési paraméter van, amelyek sokszor játszanak egymás ellen, amint a hangminőségi paraméterek is.)Szerk.: Lásd például az Ear által felhozott legtipikusabb vitatéma kapcsolásfajták között.
[ Szerkesztve ]
-
p76
senior tag
válasz #71562240 #77633 üzenetére
Az a kérdés hogy manapság egy erősítő áramkört tervező mérnök mit vesz figyelembe?
Csak a mérési adatokat mert úgy gondolja hogy a fül úgyis becsapós? Eltúlozva meg se hallgatja a kész terméket?
Vagy úgy áll neki hogy na most csinálok egy erősítőt ami valami nagyszerűen szól? -
#71562240
törölt tag
"manapság egy erősítő áramkört tervező mérnök mit vesz figyelembe?"
Jó téma, mert valószínűleg éppen a teljesítményerősítő-kapcsolások tekintetében oszlik meg leginkább a tervezői szakma, erősítő kapcsolásból van kismillióféle, egymásnak sokszor homlokegyenest ellentmondó elvek következetes vagy következetlen végigvitelével. Erősítőáramkörök tervezése terén bármely mérnök szép lehet, de okos nem. Mindkét általad említett végletre és az azok közötti fokozatokra rengeteg mérnökpélda van.
Szerk.: De érdemes a felhasználóról is beszélni. Például én elvileg a tiszta A-osztályt, a csöves single-ended kapcsolást tartom a legjobbnak. Elvileg. Gyakorlatilag ellenben nem véletlenül van tranzisztoros push-pull erősítőm. Szép lehetsz, de okos nem, ha erősítőtervező mérnök vagy.
[ Szerkesztve ]
-
Panthera
őstag
válasz bkercso #77627 üzenetére
Köszönöm, így már értem valamennyire. Illetve még egy dolog...
(#77624):
Írtad, hogy "Túl nagy ne legyen" - csak a zajra gondoltál, vagy hogy érzékeny hangfalnál a túl magas jel/zaj viszony sem jó?(#77628) kammerer:
Egy adott lánctól is függhet, hogy hol érdemes szabályozni a hangerőt, nem? Az egyes eszközök képességeire gondolok. Meg vannak, akik a forrásra esküsznek, hogy ott kell.[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Panthera #77640 üzenetére
Két megoldás van.
1 - az erősítőn nem is lehet állítani semmit, mert ki van számolva a feszültség erősítő fokozat erősítése vonali szintre. Ilyenkor a forrásnál állítasz mindent. Ez főleg épített cuccnál jó megoldás, mert nehéz olyan sztereó potit venni hangerő beállításra, aminek mindkét fele azonos és emiatt együttfutnak.
Léteznek ugyan egyéb áramköri megoldások több csatorna egyidejű hangerő beállítására, de minőség terén nem tudják űberelni az egyszerű potméteres megoldásokat, így nem igazán terjedtek el. Még létezik két tengelyes (duplán tekerhető) poti, aminél nincs meg a fenti probléma, de ahhoz se könnyű hozzájutni, én egy komplett kazettás deck-et vettem meg miatta és bontottam szét.A saját építésű csöves erősítőm ilyen megoldású, mert annak nem láttam sok értelmét, hogy a vonali szintet osszam le potival, majd nagyobb erősítéssel erősítsem vissza a kellő szintre, mikor úgy is csak olyan forrásról fogom hallgatni, aminél lehet hangerőt állítani... Ennek megfelelően kiszámoltam az előerősítő fokozatba kellő ellenállásokat és a végeredmény jó is lett.
2 - hagyományos erősítők esete, ahol hangerő poti van. Itt magának az erősítőnek a feszültség erősítése eléggé nagyra van állítva a kapcsolásban, ezért nem tekered a hangerő potit túl a harmadán, mert már üvölt a hangfal.
Ebben az esetben a forrás jelszintjét érdemes 50% körül tartani és hozzá beállítani az erősítőn a potit, mert így kényelmesen tudod hallgatni a különböző hangerejű forrásokat a gépről. (mivel a rendes sztereó erősítők többségében nincs távirányítási lehetőség)[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Panthera
őstag
válasz CPT.Pirk #77641 üzenetére
Jó kis összefoglalás, köszönöm!
(#77643) kammerer:
Az erősítőnél ilyen mozgásterem nincs, hogy ezeket meg lehessen oldani.
DAC-ra visszatérve...ott nem kell nekem a potméter (fejes nincs, meg inkább ne is szóljon bele a hangba). Bár tudom, nem kizárólag a potméter lehet hangerőszabályzó, egyes típusokban távval oldották ezt meg. Talán lehet szoftverből is állítani (de ezt az itteni fórumtársak jobban tudják).[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Panthera #77640 üzenetére
Elég erős ökölszabály, hogy adott készüléken a szabályozatlan kimenet jobb hangminőségű, mint a szabályozott kimenet. Tehát alapvetően ne bánkódjunk amiatt, ha a forráskészüléken nincs kimenetszabályzási lehetőség.
Második erős ökölszabály, hogy mivel az erősítőn úgyis van hangerőszabályzási eszköz, amelyen úgyis átmegy a hangjel, miért akarnánk az amúgy is eleve meglévő hangerőszabályzón kívül még egy plusz ilyen hangminőségrontó hatású hangerőszabályzót beiktatni valahova? Nem akarunk.Olyan esetekben értelmezhető hatékonynak a forráskészülékkel történő hangerőszabályzási lehetőség, amikor ennek révén ki tudod iktatni az erősítő előerősítő fokozatát, tehát amikor végerősítőre kötöd a forráskészülékben levő előerősítőt. Vagyis, amikor meg tudod kerülni az erősítő szabályzó részét (az előerősítő fokozatot), vagy olyan végerősítőt használsz, amiben mivel végerősítő, eleve nincs szabályzó eszköz. Ilyen összevetésekkor lehet gondolkodni az eszközök képességein, azazhogy a forráskészülékben levő előerősítő-e a jobb minőségű vagy az erősítőnek a (megkerülhető, kiiktatható) előerősítő fokozata.
Tehát a te esetedre vonatkoztatva, ha olyan forráskészüléken gondolkodsz, amivel hangerőt akarnál szabályozni, akkor annak legfeljebb úgy van értelme, ha a meglévő integrált erősítőd előerősítő fokozatát kiiktatod, parlagon hagyod, és az integrált erősítődnek a végerősítőjét használod csak - ha lenne végerősítőbemenete annak az integrált erősítőnek.[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az SMSL M100 után rájöttem, hogy inkább a Sasnkrit 10th-t kellett volna vennem, az infrás távirányító miatt... Manapság milyen vélemények vannak róla? Lehet veszek olyat, az M100-at meg vagy eladom, vagy elhasználom másra.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
mr_kickass
tag
Sziasztok,
OLED TV es egy H/K erosito, illetve az azzal hajtott hangfalak osszekotesere keresnek DAC-ot. A TV-n csak 3.5 jack es digitalis audio kimenet van, az erositon pedig csak phono es RCA kimenet. A Fiio D03K jonak tunik, van esetleg mas ajanlott vetel 15 korul?
A TV egyebkent egy Panasonic Viera CS630.
Elore is koszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
A topikban terméket, munkát, szolgáltatást hirdetni tilos!
- Elemzés Erősítők tápellátása 2.
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest