Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#7201) Goose-T válasza ReFleXx (#7200) üzenetére


Goose-T
veterán

Semmilyen elektronika nem volt a kulcsházban, van két kulcsom, csak az egyik szét van eléggé esve, azt akartam átköltöztetni az új házba. A szétesett kulcsban van egy nyák, meg van egy kulcsszár, és annyi. A nyákot át tudtam rakni, a kulcsszárat nem. Immo nem gyári van a kocsiban, hanem valamilyen utólag beszerelt trükkös cucc.

Régi kulcs elektronika nélkül:

Új kulcs nyers kulcsszárral, ebben van a nyák is most már:

Kipróbáltam a gombokat rajta, nyitja-zárja a kocsit tökéletesen. Transzponder nem csak a keyless go rendszerhez kell?

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#7202) ReFleXx válasza Goose-T (#7201) üzenetére


ReFleXx
addikt

kell legyen benne transponder.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7203) mtade válasza Goose-T (#7201) üzenetére


mtade
aktív tag

A transponder az indításgátlóhoz kell.

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#7204) kcsa válasza Goose-T (#7201) üzenetére


kcsa
veterán

Illene lennie benne transzpondernek, ami nem nyáklap, hanem egy kicsi üvegkapszula volt régebben, ilyesmi:

Ha jól látom a te kulcsházadnál lévő képen viszont másfajta transzponder szerepel, de szerintem az a kis fekete genyó lesz:

(#7205) mtade válasza kcsa (#7204) üzenetére


mtade
aktív tag

A fekete kis genyó nem a hengeres üvegcucc gumiháza lesz? :D

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#7206) Goose-T válasza kcsa (#7204) üzenetére


Goose-T
veterán

Az alsó képeden szereplő PCB-nek nincs nyúlványa a bal felső sarkában, az én kulcsom PCB-jének viszont van, és van rajta valami hasábos cucc, ami nem úgy néz ki, mint egy átlagos áramköri elem. Szerintem az lesz a transzponder. Sajnos azt nem tudtam lefényképezni, mert addigra már nagy szenvedéssel összeraktam az új kulcsot, és nem akartam szétszedni még egyszer.

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#7207) kcsa válasza Goose-T (#7206) üzenetére


kcsa
veterán

azt a képet tőled nyúltam, gondolom ilyet rendeltél :)

(#7208) Goose-T válasza kcsa (#7207) üzenetére


Goose-T
veterán

Csak kulcsházat rendeltem, a képet azért raktam be, hogy szemléltessem, milyen kulcsom van. Bár most valóban észrevettem, hogy nem olyan az utángyártott PCB, mint a gyári. :)

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#7209) ReFleXx válasza Goose-T (#7208) üzenetére


ReFleXx
addikt

ha indul vele majd a kocsi akkor nincs gond :)

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7210) balazs1022


balazs1022
őstag

Sziasztok!

Ford fiesta-kat nezegetek. Tetszett is egy amit meg is neztem. 2 hibat talaltam, íme: A vezeto ules sínje:

Utkozo nyulvan alulrol fotozva:

Egyebken a kocsi alja sehil mashol nem volt rozsdas, egy cseppet sem csak amiket fotoztam. Az ules alatti szanomra erthetlen (a kereskedo szerint ez fiesta betegseg)
A kocsi német, minden papirja megvan. 2006-os. 1.4-es.

1.3-ssal lehet normalisan kamion elozni? Vagy kileheli a lelket? Nekem 1.5 dci Clio 2 van. Halal felelmem 90-nel kamion elozni.
1.6 benzines megannal ez nem jelent gondot es vissza sem kell valtani.

Remelem jo helyen jarok es tudtok segiteni. :)

[ Szerkesztve ]

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#7211) ReFleXx válasza balazs1022 (#7210) üzenetére


ReFleXx
addikt

meg az ajtok alja szokott rohadni ezeknek.
1.3 varosba egesz fasza, gyorsan ugrik relative olyan 70-80ig , utana elfogy az ero,
lehet vele elozni de azert klimaval 4-5 emberrel mar nem allnek neki :D
meg a motor szeret csorogni, de szerintem ez a "jo" minosegu uzemanyagok miatt

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7212) balazs1022 válasza ReFleXx (#7211) üzenetére


balazs1022
őstag

Akkor tenyleg rohadhat az ules? :S
Akkor az 1.4 jobb lehet? (Ez is láncos?)
Vagy te melyik motorral ajanlod? Koszi h segitesz! :))

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#7213) ReFleXx válasza balazs1022 (#7212) üzenetére


ReFleXx
addikt

csak 1.3 8V-vel probaltam csak eddig, de annyire nem kell felni tole, nemtom hol akarod hasznalni,
nem palyazsra valo az teny, varosban teljesen ok.
ules rohadasrol nincs tapasztalat.

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7214) SzlobiG válasza balazs1022 (#7212) üzenetére


SzlobiG
félisten

Az ülés tuti azért rohadt mert át volt ázva a láb taposó alatt és a szövet felszivta,nem szárították ki.

(#7215) radi8tor válasza SzlobiG (#7214) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Lehet cabrio. :)

⭐ Stella

(#7216) balazs1022 válasza SzlobiG (#7214) üzenetére


balazs1022
őstag

Jah, hat lehet. Csak h olyan feher is, mikor a so marja ki. Am nincs vkinek Kecskemeten hasonlo motorú fordja? En sajna nem ismerek senkit akinek lenne, meg am is Szolnokrol jottem ide.

Nem kell felni tolem. Normalis vagyok.., a hangok is azt mondtak a fejemben. :D

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#7217) zeusz55 válasza balazs1022 (#7216) üzenetére


zeusz55
senior tag

Az ules vas nekem is ilyen! 1.6 focus talan ennyire nem... de majd tavasszal csiszolopapir porszivo sablon tescos fekete spre azt jonapot.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – =FOR SALE=

(#7218) SzlobiG válasza zeusz55 (#7217) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez más autóknál is így van ha átázik és nem szárad ki megrohad az ülés váza.

(#7219) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Múltkor beszéltük ablaktörlőt, abból is a Bosoko-t. MKIV Mondeora keresem, de találtam a 650-ből kétfélét, egyik olcsóbb, másik drágább, utóbbinál a megnevezésben van egy "mult" jelölés. A másikból a 450 vagy a 480 a jó? Tudtommal 475 kell.

Kombi hátulja gondolom 300as?

Szóval olcsóbb vagy drágább?

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#7220) xEon1337 válasza Real_Necro (#7219) üzenetére


xEon1337
őstag

Szia!

A multihoz megkapod ezt az összes adaptert, a sima csak a felső kampós kialakítású (F210) karokhoz jó:

Ha 475 a gyári méret, akkor az ahhoz közelebb esőt vedd, ez a 480. Az a fél centi nem oszt, nem szoroz, el fog férni. :)

Nekem a C30-ra meg kellett vennem hátra a Bosch Aerotwint, mert nem létezik olyan Bosoko adatper, ami oda kell.

[ Szerkesztve ]

"Less but better" - Dieter Rams

(#7221) Real_Necro válasza xEon1337 (#7220) üzenetére


Real_Necro
veterán

Ebből még nem tudom, hogy akkor a multi kell vagy a sima? :D

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#7222) kcsa válasza Real_Necro (#7221) üzenetére


kcsa
veterán

Vedd le az ablaktörlőlapátot, és nézd meg milyen a kar vége az autódon :)

(#7223) Goose-T válasza ReFleXx (#7209) üzenetére


Goose-T
veterán

Átraktuk tesómmal a régi kulcsszárat az új kulcsszerkezetre, ami egy kis fémbiszbasszal volt rögzítve a bicskázó alkatrészhez. Indult az autó vele, a transzponder pedig rá van ragasztva a PCB-re azon a kis nyúlványon, ahogy sejtettem. Szóval minden oké lett. :)

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#7224) ReFleXx válasza Goose-T (#7223) üzenetére


ReFleXx
addikt

zsir, akkor igazabol meg a kulcsszarat sem kell maratni
azt akartam mondani hogy egy ilyen kis csapszeggel szoktak a kulcsszarat a tövéhez rogzíteni, de azt hittem az sem stimmel de akkor ha jol ertem atrakhato.

egyebkent nektek nem szokott hülyéskedni az a fajta bicskakulcs? van hogy nem vagy nehezen tudom csak becsukni, ilyenkor nem akar kipattanni gombnyomasra, kesobb meg megjavul.
az egyik kulcsot kicsit szetfeszegettem es kiesett belole egy apro letort femdarab ami a kulcsszar tovenel a forgo resznel lehetett, ezzel meg is javult ez a hiba, valszeg az a kis femdarab szokott neha rossz helyre beakadni. nekem mind a ket kulcsom ezzel szendvedett, az egyiket igy megjavitottam a masikat meg utogetni szoktam ha az a kis pocok beakad. gyanitom valami szeriahiba.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7225) Goose-T válasza ReFleXx (#7224) üzenetére


Goose-T
veterán

Nekem még nem vacakolt a bicskakulcs. Viszont az utángyártottnak kicsit más a mechanikája, mint a gyárinak, ezért nem tudtam egy az egyben átrakni, de a kulcsszárak szerencsére kompatibilisek.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#7226) Mi5u válasza ReFleXx (#7224) üzenetére


Mi5u
tag

Nálam kis feszegetésre javult meg (az autó 2011.11. havi). Mondjuk én nem mertem teljesen szétfeszíteni.

[ Szerkesztve ]

(#7227) ReFleXx válasza Mi5u (#7226) üzenetére


ReFleXx
addikt

a kulcsszar tovenel kellett szetfeszitenem egy picit, hogy kiessen a letört pöcök, majd ott azon a ponton pillanatragasztoval összeragasztottam nekem is ilyen evjarat.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7228) DeFranco


DeFranco
nagyúr

1-es fókán cseréltetett már valaki váltóloajat? ha igen mi a menete, van-e benne kockázat és milyen összeggel kell számolni?

(#7229) DZs válasza DeFranco (#7228) üzenetére


DZs
senior tag

Abban elvileg nem kell. Mi a célod vele?

(#7230) DeFranco válasza DZs (#7229) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ajánlják többen, ezért gondolkodom rajta. a többség azt mondja, hogy 100k körül azért már jót tesz neki, ha egyszer cserélve van (most járok 147k-nél) de a szerelő szerint nem kell, meg olvastam olyat is, hogy inkább ne kavarjuk fel az alján a fémreszeléket ami összegyűlt...

infót gyűjtök egyelőre...

(#7231) Dorien válasza DeFranco (#7228) üzenetére


Dorien
veterán

Nekem 2k volt a 2 l váltóolaj (Mannol 75W90) + 2k a kb. fél óra munkadíj. Le kellett szívni a régi trutymót, mert nincs leeresztőcsavar. Focus 1.4 benzin, IB5 váltó.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#7232) kcsa válasza DeFranco (#7230) üzenetére


kcsa
veterán

Nekem MTX75 van a kocsiban, sokat javult az olajcsere óta a váltás, főleg hidegben. Olajcsere előtt kettest alig-alig lehetett váltani, sokszor csak duplakuplungolásra, azóta gyakorlatilag megszűntek az ilyen problémáim.

IB5-el is előfordulnak hasonló jelenségek, a személyes tapasztalatom alapján azt mondanám hogy érdemes lehet meglépni, nem hatalmas összeg.

Castrol olaj ajánlott, az egyetlen ami hivatalosan is tudja a Ford féle elvárást (a gyári csomagolásún kívül, de a kettő valószínűleg ugyanaz)

[ Szerkesztve ]

(#7233) DeFranco válasza kcsa (#7232) üzenetére


DeFranco
nagyúr

itt a kódok mit jelentenek? :B

(#7234) kcsa válasza DeFranco (#7233) üzenetére


kcsa
veterán

MTX75 és az IB5 a váltók típusai, benzines Focus esetén ha jól tudom a polgári változatok közül MTX75 csak az 1.8 és 2.0-ban van, IB5 pedig 1.4 és 1.6.

szerk.: ez a belevaló olaj.

[ Szerkesztve ]

(#7235) DZs válasza DeFranco (#7230) üzenetére


DZs
senior tag

200.000 felett foglalkozz ezzel, ha nagyon romlik a váltási érzet.

(#7236) kcsa válasza DZs (#7235) üzenetére


kcsa
veterán

Én meg azt az elvet vallom, hogy kár lenne kivárni a meghibásodást. Nem nagy tétel, a sok drágaság mellett bele kell hogy férjen. :) Nekem amúgy 170k km. körül már (számomra) vállalhatatlan volt a váltás.

(#7237) DeFranco válasza kcsa (#7234) üzenetére


DeFranco
nagyúr

köszi. a csere hogy történt? leszívták, vagy megfúrták a tartályt? a fémreszelék-kérdéssel foglalkoztatok valahogy?

(#7238) kcsa válasza DeFranco (#7237) üzenetére


kcsa
veterán

MTX75 esetén van leeresztőcsavar, szóval ezzel nem volt gond, ha volt is fémreszelék, az jó eséllyel begyűlt az aljára, az ki is csorgott. A nagyja :)

Egyébként tudomásom szerint IB5-ön is van leeresztőcsavar.

Leírás pl. itt

[ Szerkesztve ]

(#7239) ReFleXx válasza DeFranco (#7230) üzenetére


ReFleXx
addikt

283k-t ment a fóka mk1-em (ebbol 170k-t en tettem bele) es soha nem cseréltem benne váltolajat (kuplung még gyári volt), egyszer megnézettem a szintet, rendben volt.

kcsa, biztos hogy 170k volt a kocsiban akkor?

en nem nyulnek hozza ha minden rendben a valtoval, ha nem 100as akkor persze.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7240) kcsa válasza ReFleXx (#7239) üzenetére


kcsa
veterán

Annyi. De MTX egyébként is kényes ezekre a dolgokra.

(#7241) ReFleXx válasza kcsa (#7240) üzenetére


ReFleXx
addikt

lehet, nekem ib5 volt

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7242) balazs1022 válasza balazs1022 (#7216) üzenetére


balazs1022
őstag

Akkor senkinek nincs Kecskeméten 1.3 fiestája? :(

Ez lenne a kiszemelt :)

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#7243) ReFleXx válasza balazs1022 (#7242) üzenetére


ReFleXx
addikt

ezek ilyen drágák? :Y
egyebkent osztrák (volt) a kocsi

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7244) balazs1022 válasza ReFleXx (#7243) üzenetére


balazs1022
őstag

Hat en csak ilyeneket talalok... :/ A multkori az a rozsdas (az ülés alatt) az 1.099.000ft volt... Am Clio 3-at szeretnek de abbol sincs elado. Mindenhol csak 1.2-es motorral van.. Vagy peugeot 307 a masik kiszemelt de abbol meg keves a faceliftes. :)

[ Szerkesztve ]

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#7245) ReFleXx válasza balazs1022 (#7244) üzenetére


ReFleXx
addikt

mondjuk ilyen felszerelt fiestat meg nem lattam , meg szelvedo futes is van :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7246) balazs1022 válasza ReFleXx (#7245) üzenetére


balazs1022
őstag

Az kb olyan mont a forgazhato kormany xD

https://fototrend.hu/fotok/fotos/balazs1022/index.html

(#7247) ReFleXx válasza balazs1022 (#7246) üzenetére


ReFleXx
addikt

nem lattam meg ilyen fiestaba ilyen extrat, es fresh plus, osztrakoknal nem sajnaljak az extrakat.

ford matenal le tudod kerni a kulfodi szerviz adatokat km allasokkal, probald meg .

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#7248) radi8tor válasza kcsa (#7236) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azért egy váltási érzet romlás nem egyenlő a meghibásodással.

⭐ Stella

(#7249) kcsa válasza radi8tor (#7248) üzenetére


kcsa
veterán

Azt írtam hogy kár lenne kívárni egy meghibásodást. :)

De az, hogy télen az első két-három percben nem igazán van kettes, az nekem hiba :P

(#7250) Dorien válasza kcsa (#7236) üzenetére


Dorien
veterán

Abban biztos vagyok, hogy ha valaki látná azt a fekete, híg, habos, trutymós okádékot, ami az enyémből 11 év és 240e km után váltóolajként kijött, egy percig sem gondolkodna a cserén. :) Kb. 10 év után érdemes az autóban az összes folyadékot lecserélni, a futott km-től függetlenül.

[ Szerkesztve ]

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.