Hirdetés

2020. február 26., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22001) Zolás


Zolás
(őstag)

Üdv urak, és kellemes ünnepeket mindenkinek.
Hogy az ünnepek alatt se unatkozzak, tesóm autójában elkezdett meghalni az akku. 2006-os ford fusion 1.4 benzin. A kérdésem az lenne, hogy ebben is már az intelligens töltés van, és vehetem a drágábbik akkut, vagy ebbe jó egy sima is? Nem fizetnék több pénzt, ha nem szükséges.
Másik kérdés, hogy most egy ezüst-kálciumos ford akksi van benne, amit felraktam tölteni, de pár óra után elvileg feltöltött, és egy kicsit sem pezseg. Ez normális ennél a fajta akksinál?

[ Szerkesztve ]

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#22002) 7Sony7 válasza flymi (#21998) üzenetére


7Sony7
(őstag)

és darvinya:
Kb 15 cm es repedés van rajta, még aznap elvittük a szélvédőshöz, megfúrta. Most várunk. Csak ezért nem szeretnék szélvédőt cserélni. (Meg azért sem, mert drága. :) )

Milyen márkájú benzinpumpát vettél?

(ex)Haier w910

(#22003) ReFleXx válasza 7Sony7 (#22002) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

mmikor jar le a muszakija?

(#22004) ReFleXx válasza Zolás (#22001) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

eleg ha kalciumos az akksi, meg max 175mm magas, amugy nem kell speci bele.
ha nem para hogy barmikor lemerulhet ujra akkor megprobalhatja a mostanival, de ha mar legalabb 4 eves akkor inkabb ne kockaztasson

(#22005) darvinya válasza 7Sony7 (#22002) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Milyen kocsiról van szó pontosan?
Itt megnézhetnéd mennyi lenne az üveg. [link]

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22006) Zolás válasza ReFleXx (#22004) üzenetére


Zolás
(őstag)

A kocsi már 5 éve nálunk van, ezzel az akksival vettük. A töltő be is fejezte a töltést, szóval elvileg fel van töltve. Hétfőn nézek bele akkor valamit.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#22007) flymi válasza 7Sony7 (#22002) üzenetére


flymi
(őstag)

Bosch, talán ez áll legközelebb a gyári minőséghez.
(55k volt az anyag + 6k munkadíj. Gyári 120k-nál kezdődik ha egyáltalán kapható, mert ugye ennyiért senki nem veszi.)
Nem tudom, h az üzemanyag ellátás köre miatt volt-e (nem figyeltem a pumpa hangját), de ma egy alkalommal megint nem indult elsőre a kocsi, csak másodjára. :(((

Szélvédő cserén én is gondolkozom (volt már egy kavicsfelverődés, javítva lett) ha lesz rá pénzmag.
Az előző tulajnál (2017 őszén) is volt, de trógerül lett felrakva és le van csúszva cirka fél centit, meg azt sem értem h két év alatt mi a bánattól lett annyira karcos, mint amilyen. Lehet bontottat raktak fel? :U

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22008) ReFleXx válasza flymi (#22007) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

gyartasi ev ra van nyomva minden uvegre, szerintem eleg ritka a bontott uveg berakas, foleg ha nem egy draga uvegrol van szo.

(#22009) Zolás válasza flymi (#22007) üzenetére


Zolás
(őstag)

Lehet kapni gagyit is, van amelyik karcolódik, meg olyan is van amitől hányingert kapsz, mert torzít. A karcosabbal jártál jól.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#22010) flymi válasza Zolás (#22009) üzenetére


flymi
(őstag)

Igazából annyira nem zavaróan karcos és a javított felverődés sincs a látómezőben, úgyh annyira nekem sürgős a dolog de ha ilyen ütemben karistolja tovább a lapát az ablakot akkor két-három év múlva kötelezően cserés lesz.
Egyébként nem bírom elviselni ha retkes a szélvédőm így sűrűn használom a mosót. Tavaly vásárlás után azonnal cseréltem az első lapátokat, de már hagy csíkokat és ha száraz felületet kapar akkor iszonyatosan dübög (pl: szemerkélő esőben ezért csak manuálisan adagolom a törlést, az automata túl gyors). Letapad a gumi vagy nem is tudom, talán szar a lapát. Nem tudom milyen márka került rá, mert csak beszambáztam egy autósboltba ahol a tulaj levette a régit, hozta az újat, felrakta, fizettem osztjónapot.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22011) baker_


baker_
(addikt)

Hello,

adott egy 2011/11 1.6 Ti-VCT Focus III, takarítottam ma a kocsit, aztán a csomagtartóban arra lettem figyelmes, hogy a pótkerék gyakorlatilag vízben áll. Maga a csomagtartó kárpit része teljesen száraz, még maga az alsó rész is, amit ki lehet venni, ami alatt a pótkerék van. Miután kivettem ezt az alsó kárpitolt részt, az alatt volt nyirkos minden, a pótkerék mélyedésében meg nagyjából állt a víz. Gőzöm sincs mitől lehet így hirtelen. Nincsen dohos szag és ezen kívül a csomagtartó mindenhol száraz, oldalt is.

Ilyennel találkozott már valaki? Van ötlet, hogy honnan került ide víz? Kösz előre is.

(#22012) molnarpeter válasza baker_ (#22011) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Fb csoportban merült fel párszor, de konkrét megoldásra nem emlékszem :B

(#22013) 7Sony7


7Sony7
(őstag)

ReFleXx: jövő augusztus.

darvinya: 27;40;50; fene tudja melyik a jó. Mármint márkából.

flymi: Bosch? Azért annak jónak kéne lennie...
Az jutott eszembe, hogy feszültséget mértél már a pumpánál? Lehet valami testhiba miatt nem elég a feszkó, és azért nem indult a régi.?

[ Szerkesztve ]

(ex)Haier w910

(#22014) darvinya válasza 7Sony7 (#22013) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Kérdez rá melyik jó és miért.

flymi kocsijánál gányolt ott a vill.rendszer, szóval.ott nagyobb a gond.
Az hogy visít az új pumpa, az lehet pumpa hibája is, de lehet vill.rendszer miatt is.
Elsőnek rendbe kellene rakni vil.rendszert, mert végén komolyabb bajt is okozhat.
Nemrég néztem 1.6-os Escort-ot, amiben hálózati kapcsoló volt berakva hűtő motorhoz, amit megfejeltek végén külső relével.
Szét volt gányolva, s nagy ívben fordultam ki és intettem pát.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22015) flymi válasza darvinya (#22014) üzenetére


flymi
(őstag)

gányolt ott a vill.rendszer -> Azért ez erős túlzás. :)
Elektromos hibája igazából nincs, hacsak nem az az egy kábelköteg ami a pumpához megy, de elég kicsi rá az esély.
Az ABS viszont azóta folyamatosan világít, h ki lett cserélve a jobb első kábel és így nem is dolgozik...

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22016) darvinya válasza flymi (#22015) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Most írtad le amit már írtam.
Az ABS viszont azóta folyamatosan világít, h ki lett cserélve a jobb első kábel és így nem is dolgozik...

Ez csak gányolt rendszernél van.
Végig néztétek az összes kábelt? -Nem, mert ahhoz műszerfal, stb. is meg kellett volna bontani.
Ki tudja hol van még toldozgatva, ami egyszerűen úgy oldottak meg, hogy kicsit visszahúz összeforrasztottak.
De már rendes zsugorcsővezés nem volt kivitelezhető, csak szigszalag, ami behúzáskor legyalulódott.
És még sorolható milyen hibák lehetnek.
Nemrég néztem 1.6-os Escort-ot, amiben hálózati kapcsoló volt berakva hűtő motorhoz, amit megfejeltek végén külső relével.
Szét volt gányolva, s nagy ívben fordultam ki és intettem pát.

Ez csak nekem tűnt fel, mert velem lévő autós ismerős nem vill.szakmás.
Már amit beraktál múltkor képet, abból már sejthető volt a hiba.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22017) nfsu17


nfsu17
(veterán)

Ford-jelenlét.
Költséges hibák, ha nem veszed észre időben - Tibi műhelye 4.

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22018) baker_ válasza molnarpeter (#22012) üzenetére


baker_
(addikt)

Ma megnéztem megint a csomagtartót, illetve szárazra töröltem a pótkerék mélyedését. Azon a mélyedésen kívül minden más száraz. Nem értem honnan tud ott összegyűlni a víz ilyen mértékben. Abban a csoportban nem említettek semmi használható dolgot?

(#22019) FPSTunker


FPSTunker
(senior tag)

Sziasztok!

2016-os Cmax, guminyomás hibát dobott a gép, kúton ránéztem tökéletes a nyomás mindegyik kerékben.
Mi lehet a gond :F
Rádugtam egy obd olvasót de hibát nem mutat.

(#22020) 7Sony7 válasza baker_ (#22018) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Külföldi fórumokon is szétnézhetsz, hátha. Amúgy én kibélelnél konyhai papírtörlővel a csomagtartót, és a pótkeréktartót is, és naponta megnézném, hátha látszik melyik vizes.

(ex)Haier w910

(#22021) molnarpeter válasza FPSTunker (#22019) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Csökkent a hőmérséklet. Nem engedi resetelni?

(#22022) baker_ válasza 7Sony7 (#22020) üzenetére


baker_
(addikt)

Pont erre gondoltam én is.

(#22023) molnarpeter válasza baker_ (#22018) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Focus mk3 beázás (YouTube)

[ Szerkesztve ]

(#22024) nfsu17 válasza FPSTunker (#22019) üzenetére


nfsu17
(veterán)

c-maxhoz nem találtam videót, de ha van ilyen a menüben, akkor így kell
[link]

Focus mk3,5

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22025) SPeti1984


SPeti1984
(senior tag)

A 2008-as Focus 2-es 1.8 TDCI 116 mennyire kerülendő? Ez láncos vagy szijas? Mikor kell cserélni?

(#22026) n1nja


n1nja
(tag)

Sziasztok.

Focus mk1 1.6b 2002 üzemmelegen alapjáraton gyenge, remegős, főleg ha lámpa, rádió és fűtés is be van kapcsolva. Gép szerint 800rpm körül mozog, nem ingadozik. A műszerfal világítása mintha pislákolna kicsit.
Alapjáratit és fojtót ma fogok takarítani. Ha ez nem hoz pozitív változást, akkor mit érdemes még megnézni?

Plusz infók:
- fékezéskor néha fulladós,
- 2 hete a fékrásegítés is elment, de motor elindítása után helyreállt. Ezt 3x játszotta el.
- akku 1 éves lesz (az autóban).

Hozzászólásokat előre is köszi.

(#22027) DeFranco válasza n1nja (#22026) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

nekem nem volt ennyire extrém tümet, de az alapjárati remegés, pislákolás megvolt főleg akkor ha fel voltak kapcsolva a nagyobb fogyasztók és pl. még fékeztem is egyet a lámpánál (fékrásegítés)

ez sokat javult, szinte teljesen megszűnt akkucserével. egy egyébként teljesen jónak látszó de ki-tudja-hány-éves-azzal-vettem 40 ah körüli banner volt benne, 47 ah-s exide premiumra cseréltem

nem biztos, hogy akkucsere lesz a megoldás, de én valahol a "betáp" oldalon keresném a hibát, mert úgy tűnik így reagál ha nem tudja lekövetni az áramellátás valamilyen okból a nagyobb fogyasztást vagy annak kiugrásait.

[ Szerkesztve ]

(#22028) gabor9991 válasza DeFranco (#22027) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Mondjuk, ha a fékrásegítés elment akkor én inkább vákuum irányban nézelődnék első körben.
Ha valamelyik csőnél falsot szív attól simán ingadozhat az alapjárat is meg a fékrásegítőből is eltűnhet a vákuum.

(#22029) n1nja válasza DeFranco (#22027) üzenetére


n1nja
(tag)

A hideg miatt tolom legalább 1 napot a tisztítást és a vákuumcsövek áttekintését. :)
Diagnosztikai módban 12.3V-ot mutatott motor elindítása előtt, indítózás alatt 9.5V, 2 tekerés után elindult, aztán 14.8V volt a visszajelzés.
Nem emlékszem milyen akku került bele. 55Ah talán?! Aztán ennyit tudok róla, nem én vásároltam. Kalciumosra kellene váltanom? Remélem tényleg csak egy cső és max az akku problémája. Esetleg lerakódások a szelepeknél.
Köszi!

(#22030) camelferr válasza n1nja (#22029) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Ez nem a reklám helye, de a varta pl háromféle akkut is javasol mk1 1.6benzines fókához. Aztán döntse el az ember..
De ha egész évben csillaggarázsban alszik az autó, lehet hogy érdemes a 60Ah-t választani.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22031) x_424


x_424
(aktív tag)

Sziasztok!
Tegnap este még okés volt, reggel nem. Valakinek ötlet? Új akksival is ilyen...
[link]

(#22032) Zoli-bácsi válasza x_424 (#22031) üzenetére


Zoli-bácsi
(aktív tag)

Üzemanyag ellátás? Lecsúszott (letört) cső a benzinpumpánál? Hátsó üléssort felemelve nincs benzinszag?

Bár a mutatók ugrálása indítás előtt inkább valamilyen elektromos hibára utalhat.

[ Szerkesztve ]

(#22033) molnarpeter válasza x_424 (#22031) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Próba erejéig tennék egy bikakábelt negatív saru és motorblokk közé, az a legolcsóbb opció :) Nem tudom, műszerfal forrasztás csinál-e ilyet.

(#22034) Real_Necro


Real_Necro
(veterán)

Nem régen beszélgettem faterral az új üzemanyagról. Lényegében a benzines astránkat jobban érinti, mint a mondeót, mert utóbbi sokat megy, de aki alkalomszerűen vagy csak kevés kilométeren használja átlagban az autóját, érdemes a jövőben nem tele tankolnia, csak amennyi kb 1-2 havonta kiürül, mert az új benya állítólag 3 hónap után szépen el kezd kocsonyásodni, így pl nem csak autót, hanem kerti gépeket stb is szépen haza tud vágni. Utóbbiakból is érdemes lesz kihajtani a maradékot...
Nem tudom mennyire igaz, fater autószerelő egy opel márkakereskedésben vidéken, ahol már egyes kutakon az új üzemanyagot kapni.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#22035) baker_ válasza molnarpeter (#22023) üzenetére


baker_
(addikt)

Kiszedtem ezt a 2 gumidugót hátulról, amit mutat és egy csomó víz kifolyt, ami eddig ott állt ezek szerint. Van egy másik videója is a témában, ami tavalyi, ott leszedte a hátsó lökhárítót, van mindkét oldalt 2 szellőző, azok tömítését cserélte, szerinte ott folyt be a víz. Aztán rá bő egy évre csinálta ezt, amit linkeltél, mondja is benne, hogy visszatért a probléma. Amúgy nem értem ezt a tervezést, a szellőző mögött van ez a lyuk, ami töltődik meg folyamatosan vízzel, egy bizonyos szint után meg átfolyik a csomagtartóba (szerencsére a kapcsolók is ezen az útvonalon vannak). Na ennek a lyuknak az alján van ez a gumidugó is, nehogy ott ki tudjon folyni a víz... Teljesen nem értem ezt a mérnöki elképzelést. Kiszedtem mindkettőt hadd szellőzzön meg tudjon a víz is kifolyni. Majd szerelőmmel megnézzük januárban.

(#22036) gabor9991 válasza x_424 (#22031) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Erre szokták javasolni, hogy a műszercsoport felett a műszerfalra rá kell csapni egy nagyobbat, ha esetleg az óracsoport forrasztása lenne hibás akkor ez segíthet.
Ez simán elképzelhető ma eléggé hideg van lehet ez a repedt forrasztásnál már kontakthibát okoz.

(#22032) Zoli-bácsi

Hátsó üléssort felhajtva nem jutsz a tankhoz(kivéve flymi autójánál :O ), így a benzinszag se lenne érezhető erősebben felhajtott üléssel.

[ Szerkesztve ]

(#22037) molnarpeter válasza baker_ (#22035) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Na ha már kifolyik, fél siker :) Fiatnál (Grande Punto) nemrég pl. olyat olvastam, hogy hátsó üveget kellett újraragasztani, ott az ajtóba magába jutott be a víz, csak érdekességképp, hogy mindenfelé megtalálja a víz az útját :D

(#22038) x_424 válasza gabor9991 (#22036) üzenetére


x_424
(aktív tag)

Jaja benzinszag kilőve. Egy esetleges kontakthiba okozhat olyat, hogy nem indul az autó? Mennyire nagyot csapjak rá? Nem fog a plexi kiugrani a helyéről? :D

(#22039) molnarpeter válasza gabor9991 (#22036) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Nekem is a hideg miatt ugrott be a forrasztás. Esetleg hajszárító, vagy hősugárzó az utastérben is segíthet ideiglenesen valamennyire :D

(#22040) molnarpeter válasza x_424 (#22038) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

[link] egy lista, hogy miket tud okozni a forrasztás probléma.

(#22041) SPeti1984


SPeti1984
(senior tag)

Szerintetek kb mennyi lenne a reális ára egy 2004.12. havi Ford Fiesta 1.3 Comfort 5 ajtós gépkocsinak? 129 ezer km van benne, 2. tulaj, klíma, első elektromos ablak, 4 légzsák, ABS, kp zár, 90%-os Uniroyal 14"-os nyárigumi, fekete metál színben. Ősszel lett alvázvédelem megcsináltatva, egyedül az egyik első sárvédőíven van rozsda máshol nincsen valamint ekkor lett féktárcsa, fékbetétek cserélve illetve néhány kisebb futómű alkatrész amit a szerelő úgy látott, hogy lassan érdemes lenne cserélni. Amúgy jó állapotban van olajat abszolút nem eszi, mióta nálam van 10 ezrenként cseréltem és sosem csökkent egy mm-rel sem a két csere között. Nagyobb autó vásárlása miatt tervezzük a lecserélést ezért gondoltam megkérdezem szerintetek mennyiért lenne érdemes meghírdezni. Nekem van elépzelésem, de a tieteké is érdekelne. Köszönöm előre is. :)

(#22042) gabor9991 válasza SPeti1984 (#22041) üzenetére


gabor9991
(őstag)

600-1000000 között vannak hasonló autók, az átlag 800 körül hirdeti.
Nagyjából valahol a kettő között lehet a reális ár, közelítve a 800-hoz szerintem.
Te mennyit kérnél érte?

(#22043) A Zéé válasza SPeti1984 (#22041) üzenetére


A Zéé
(őstag)

ahogy elnézem a hahu-t, ha eladni akarod, akkor 650-700k, ha hirdetgetni, akkor 750-800k.

Just a simple Lineman...

(#22044) FPSTunker válasza nfsu17 (#22024) üzenetére


FPSTunker
(senior tag)

Köszi! Sikerült. :R

(#22045) SPeti1984 válasza A Zéé (#22043) üzenetére


SPeti1984
(senior tag)

700-750 körül gondoltam Én, és lehet abban benne lenne akkor még egy szinte új Barum Polaris 5 téligumi szett külön acélfelnire szerelve.

(#22046) flymi válasza gabor9991 (#22036) üzenetére


flymi
(őstag)

Na ja. :B Csak legalább szépen csinálták volna meg...

Újabban szeret a kocsi maga alá piszkítani. Vagy az ablakmosó tartály lett lukas/repedt vagy a cső.
Majd meg kell nézzem, mert nem győzöm utántölteni.

A váltó bovdent külön lehet cserélni? Próbálnám a lötyögős sebváltót kijavíttatni, de nem akarok feleslegesen összevásárolni hozzá mindent. (Kaphatnék bontott kulisszaházat és/vagy komplett váltót is, de ha egy bovdencserével is feszessé lehet tenni akkor nem költenék rá többet.)

Tavasszal első lámpák + kasztni polír tuti esedékes lesz és szeretném egy alváz és üregvédelemre is befizetni. Nincs átrohadva az alja, csak felületi rozsda van de ahogy írtam is korábban szeretném ha 8-10 év múlva is egyben lenne.
Szintén tervben van, h amint jó idő lesz (május környéke) kiszedem az üléseket és eltüntetem a rozsdát a sínekről vagy addig szerzek bontóból másikat. Elvileg ez vízkárra utal + alapos teljeskörű belső takarítást is eszközlök, a kárpit alatt is.
(Vagy talán sokáig állt lehúzott ablakkal, mert az ajtópanelben is rozsda van, viszont maga az ülés fém szerkezete nem rozsdás és az ülésekkel nincs gond. A szőnyegen sem látszik semmi ami vízkárra utalna, csak a sín rozsdásodása és az ajtóban lévő rozsda gyanús.)

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22047) laci laci


laci laci
(addikt)

Üdvözlet.Van egy gy Transit 2.2tdcdi,2010 évjáratú.Sainos előjöttek erőnlét csökkenés, enyhén zörgő hangok a motor felől.Olyan mintha a kipufogó lyukas lenne.. Tudnának ajánlani normális és Korrekt szerelőt Pesten? Köszönöm előre is.

Xiaomi mi3, mi4, mi5, mi6, mi8, mi9, mi9t

(#22048) n1nja válasza gabor9991 (#22028) üzenetére


n1nja
(tag)

Lekapcsolt fogyasztók mellett is remegős volt az alapjárat, volt amikor nem csak a kormányon, hanem a padlón is érezhetővé vált. Nagyon enyhe gázadásra javult a helyzet. Mutató szerint stabil volt, nem ingadozott.

(#22049) DeFranco válasza laci laci (#22047) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

mogyoródi úton van egy szerelő, a mexikói-mogyoródi sarkon, kétszer voltam nála, elégedett voltam.

(#22050) camelferr válasza flymi (#22046) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Ha IB5 váltó van az autóban, érdemes megnézni a váltóbowden váltó felőli végét. Egy műanyag gyűrűben végződik, ami rá van cuppantva egy kis rövid fémcsapra, ami tulajdonképp a sebességeket kapcsolja a váltóban. Ebben a műanyag gyűrűben van egy puhább anyagból lévő belső gyűrű, ami a váltás "zsíros" (de nem lötyögős!) érzetét adja. Viszont ez a belső gyűrű szeret az idő és a használat függvényében elfáradni és darabokban kipotyogni a helyéről, ekkor lesz lötyögős holtjátékos a váltókar.
A lényeg hogy nem kell a komplett váltóbowdent kukázni, csak ezt a műanyaggyűrűt gyári állapot közelébe visszahozni.
Ez egy elég jó video a témáról

Fear kills more dreams than failure ever will

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.