Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6351) Real_Necro válasza aginor (#6350) üzenetére


Real_Necro
veterán

Most az alap megy a gépbe és így eszik 5,5-öt... ha a premiumot kapná lemenne 5 alá? :D

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#6352) kcsa válasza Real_Necro (#6351) üzenetére


kcsa
veterán

Nem teljesen. Öt litert termelne vissza a plusz 10 mentális lóerő mellett.

(#6353) Real_Necro


Real_Necro
veterán

Kaptam egy arajanlatot. Castrol 5w-30-al, szurokkel, uzemanyagszurovel es munkaidovel ~45eFt.

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#6354) kcsa válasza Real_Necro (#6353) üzenetére


kcsa
veterán

Nem tűnik eszeveszett összegnek.

(#6355) Sub-ZeRo válasza aginor (#6350) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Bármelyik shell kúton, ahol van 95-ös v power nitró. Vagy mi a neve. Nem a 100-as oktánú, hanem csak 95-ös.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#6356) SzlobiG válasza Real_Necro (#6334) üzenetére


SzlobiG
félisten

Én Castrolt használok évek óta magnatec 5w30 nem himi humi boltból kell venni és akkor kicsi az esélye, hogy hamisba fuss, de ez amúgy fent áll a többi nevesebb olajgyártó esetén is. Go szűrő nálam mann és harmincezer km után cserélem az olajat meg 15.

Üzemanyag: Valóban jobb a prémium, de a felárat nem éri meg néha kap egy teli tankot, de állt simát szoktam én is. Ja és igen battáról veszi mindenki csak a nyugati kutak kapják svehátról logisztikai szempontok végett.

[ Szerkesztve ]

(#6357) Goose-T válasza Real_Necro (#6353) üzenetére


Goose-T
veterán

Feltűnően olcsó, ugye nem valami gagyi gázolajszűrővel számolták? Ne engedd, hogy vacakot rakjanak bele!

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#6358) Real_Necro válasza Goose-T (#6357) üzenetére


Real_Necro
veterán

Neztem az alkatresz arakat zsu-nal. Kb 26-28eFt. Ha munkadijat is nezek, az a 45 nem keves, es vegyuk hozza, hogy ok valoszinuleg olcsobban szerzik be, persze a haszon az ovek. Egyebkent ez nem garazs ceg, nekem meg itt Maglodon helyben van.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#6359) Gombinyó válasza SzlobiG (#6356) üzenetére


Gombinyó
őstag

Én is Castrollal etetem a franciadízel kettes Focust. Ha jól emlékszem még pont te ajánlottad itt.
[link] + mann szűrő és 15ből megvan az olajcsere.

Szerk: üzemanyagszűrőt milyen periódusonként érdemes cserélni?

[ Szerkesztve ]

(#6360) Goose-T válasza Real_Necro (#6358) üzenetére


Goose-T
veterán

Mondjuk most, hogy mondod, nekem a hátsó féktárcsák cseréjével és a rendszámvilágítás javításával együtt volt ~60 rugó, szóval reális a 45. Cserébe nekem nem volt a gázolajszűrő cserélve, mert azt nemrég cserélték.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#6361) SzlobiG válasza Gombinyó (#6359) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nekem a gyári előírás 60k km-ként kéne, de én megfelezem ezt az intervallumot.

(#6362) zack válasza Real_Necro (#6342) üzenetére


zack
nagyúr

100%.
A sima 95 Százhalombattáról jön, minden kútra.
Az adalékoltak nem minden esetben. OMV MM az osztrákoktól...

Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

(#6363) zack válasza zack (#6362) üzenetére


zack
nagyúr

95-ös adalékoltat használok minden esetben. A 100-as felesleges, egy 95-re optimalizált motor nem profitál semmit a magasabb oktánszámból.

Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

(#6364) Real_Necro válasza Goose-T (#6360) üzenetére


Real_Necro
veterán

Féktárcsák és betétek nálam tavaly voltak cserélve, szóval már úgy vettem az autót.

Azért ma még rákérdezek, milyen márkájú szűrőket tennének bele. Tegnap csak az olajat kérdeztem.

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#6365) radi8tor válasza zack (#6363) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Ez így van, ha a motorvezérlő nem tudja, hogy magasabb oktánszámú benzin van a kocsiban, akkor nem fogja állítani a gyújtást, befecskendezést...

⭐ Stella

(#6366) Mikulásbá válasza radi8tor (#6365) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Azt honnan lehet tudni,hogy az adott Ford vezérlője tudja-e milyen benzint kapott?Valami lista,vagy gyártási évtől,stb.
Nekem ugye FFV van,ami bioetanolra is fel van készítve gyárilag,de rég nem használtunk ilyet bele-már meg nem is fogunk.Viszont mindig prémium benzint tankolok és én érzem,hallom a kocsin a különbséget.

(#6367) kcsa válasza Mikulásbá (#6366) üzenetére


kcsa
veterán

A FFV-ben van egy érzékelő, ami az üzemanyag etanol tartalmát méri (gondolom valamilyen elektromos vezetőképesség vagy valami hasonló 1 darab paraméter vizsgálatával, elvégre nem cipelhet komplett üzemanyaglabort magával az autó), és a kapott eredmény alapján változtat üzemállapotot (befecskendezés ideje és mennyisége, gyújtás, stb.).

Reálisan nézve nem igazán lehet érezhető különbség szabványos üzemanyag és üzemanyag között, ebben a témában pár éve az OMV nagyon kommunikatív volt, újságírókat vittek csapatostul Schwechatba, több cikkben is azt nyilatkozták hogy ők maguk sem hisznek a (standard) üzemanyagok közötti különbségben - pedig a marketing ugye nem ezt kívánná :)

(#6368) Mikulásbá válasza kcsa (#6367) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Én úgy tudom,hogy az egész üzemanyag rendszer van felkészítve a bioetanol erősen maró hatása ellen(más anyagokból vannak a csövek,stb.)Biztos,hogy a vezérlését is tudnia kell állítani.

(#6369) kcsa válasza Mikulásbá (#6368) üzenetére


kcsa
veterán

Az már más tészta, a más anyagból készült cső nyilván nem befolyásolja a működést.

A vezérlést biztosan nem befolyásolja, tudomásom szerint nagyobb hozamú befecskendező és más gyújtásparaméterek tartoznak még az etanolos üzemhez. De ettől sem a kompressziód nem lesz magasabb, sem a teljesítmény. Konkrétan etanolos üzemben alacsonyabb teljesítmény mérhető.

szerk.: etanol egyébként nem maró hatású, az a metanol lenne.

[ Szerkesztve ]

(#6370) Mikulásbá válasza kcsa (#6369) üzenetére


Mikulásbá
nagyúr

Az etanolos rész nem is érdekel,már nem is forgalmazzák itthon.
A prémium benzin vs sima 95-öst viszont én érzem.

(#6371) radi8tor válasza Mikulásbá (#6370) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Jó neked. :)

⭐ Stella

(#6372) Joker88


Joker88
őstag

üdv

két kérdés:

Akarok venni új tompított és távolsági fényszóró párost.
Jelenleg ilyenek vannak benne:

kép1
kép2
kép3
kép4

milyenekre illik cserélni ? fater valami egypólusút magyarázott a képek láttán. :U

kérdés2:
ha feltekerem a fűtőventit 3-as, vagy 4-es fokozatra olyan kerregő hangot ad,mintha valami fém hozzáérne fémhez. Ez mitől lehet ? /nem releváns a hideg/meleg levegő fújatása / Azonban nem érezni semmilyen égett,vagy bármi más szagot..

Ford Fiesta 1998-as, 1,3-as, 3 ajtó .
[link]

[ Szerkesztve ]

In loving memory of Garrett Lockhart

(#6373) kcsa válasza Joker88 (#6372) üzenetére


kcsa
veterán

H7 és H1 izzók vannak benne, emelt fényerejű izzók nagy általánosságban ajánlottak.

Nekem is volt zaj, ki kellett takarítani a ventilátorházat, nekem konkrétan beszippantott egy nejlonzacskót (azóta sem értem hogy hogy lehetett ez).

(#6374) aginor válasza Real_Necro (#6351) üzenetére


aginor
addikt

Ez nem ilyen egyszerű.
Mivel az üzemanyag rendszer nem tudja, hogy mást kapott, így ugyanazt a befecskendezést használja, tehát erről az oldalról csökkenés nem várható azonos fordulaton. Ugyanakkor az üzemagyag tüzelőértéke magasabb, így ugyanazon sebességhez elvileg alacsonyabb fordulaton tudod tartani a motort (bár itt már a keverékarány is a képbe jön), de ez sem olyan egyszerű, mert ha az optimális fordulatszám tartományból kiesel, akkor romlik a fajlagos hatékonyság és lehet a motorbak sem tesz jót hosszútávon.
Én abban látom az esetleges előnyét, hogy ugyanolyan körülmények között az autó kicsit jobban megy, jobban gyorsul, plusz jobban érzed tőle magad (placebo). Viszont a fogyasztás szinte biztosan növekedni fog, mert ha jobban megy, akkor szeretnéd is, hogy jobban menjen, tehát jobban fogod nyomni neki, de ez nem baj. ;)

radi8tor: jól adalékolva bizony érezheti, még ha nem is biztos, hogy a magasabb oktánszámból ered a plusz.

[ Szerkesztve ]

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#6375) Mi5u


Mi5u
tag

Prémium üzemanyagok vs. technika

"A százoktános marketingbenzin megítéléséhez azonban fontos tudni, hogy a szabályozás kizárólag a későbbi előgyújtások irányában működik. A 98-as benzinhez tervezett motor vezérlője tehát fel sem tételezi, hogy annál jobb kerülhet a hengerekbe, és nem fog még korábbi, amúgy a százoktános benzin számára optimális előgyújtásokkal kísérletezni."

[ Szerkesztve ]

(#6376) Real_Necro válasza aginor (#6374) üzenetére


Real_Necro
veterán

Az az igazság, hogy nincsen szükségem a "jobban megy"-re. 2.0 dízel 163 lóval... Napi ingázásra meg pár hetente hosszabb útra lett vásárolva. Amennyit tud, az nekem már sok is olykor, szóval számomra elegendő a jelenlegi tartalék. :B

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#6377) Richard! válasza zack (#6363) üzenetére


Richard!
addikt

Sőt a 100-astól még a fogyasztásom is magasabb volt a Focus-nál is (1.6 benzin), és most az A4-nél is (2.4 V6 benzin).
Vagy ezt csak én érzékeltem? :U

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#6378) Goose-T válasza Richard! (#6377) üzenetére


Goose-T
veterán

Több ló általában többet kér enni ugyanabban a motorban, ezt mindenki tudja. Mi ebben a furcsa? (Hanyagoljuk a kivételek felsorolását, tudom, vannak.)

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#6379) DeFranco válasza Richard! (#6377) üzenetére


DeFranco
nagyúr

racsingbenzin, jobban nyomtad tudat alatt :D

a személyes véleményem az, hogy nincs varázslat, egy tukkó mk1 szívóbenzin fókának tök mindegy mit raksz bele 95 felett mert "nem tudja olvasni". hiába öntesz bele satólafittyet boroskólát csinál abból is.

az ilyen jobban megyen meg halkabban tüktüköl szerintem placebó. ahogy az írás is írja, lefelé van romlás, ha tényleg valami kannásat tankolsz bele, de egy rendes szabvány 95-ről felfelé csak a swagfaktor.

nem értek hozzá, véleményem van.

[ Szerkesztve ]

(#6380) Richard! válasza Goose-T (#6378) üzenetére


Richard!
addikt

A 100-as benzin tankolása előtt is 74kW volt a Focus II és utána is. Mint ahogy az A4 is 125kW.
Mi ebben a furcsa?

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#6381) Goose-T válasza Richard! (#6380) üzenetére


Goose-T
veterán

Megmérted fékpadon mindkét benzinnel?

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#6382) Richard! válasza Goose-T (#6381) üzenetére


Richard!
addikt

Ok... :F

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#6383) -v- válasza DeFranco (#6379) üzenetére


-v-
addikt

Még a központi zár is másképp kattan, ha a csudálatos 100-ast tankolod ;]

(#6384) xEon1337


xEon1337
őstag

Nekem megmondom mikor jár finomabban a motor: ha tele van a tank. Okát nem tudom, lehet placebo ez is, de mintha olyankor selymesebb lenne.. Mindig sima 95-öt tankolok az OMV-nél, havonta 2-3x tankolom tele akkor, amikor már jelez, hogy kell neki.
MM 95-el nem vettem észre változást, nyáron párszor egymás után azt raktam bele, de semmi (1.6 benzin, 74 kW).

"Less but better" - Dieter Rams

(#6385) ReFleXx válasza Real_Necro (#6376) üzenetére


ReFleXx
addikt

hiddel, majd nemsoka nem fogod olyan soknak erezni azt a 163 lovat :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#6386) kcsa válasza ReFleXx (#6385) üzenetére


kcsa
veterán

De ismerős ez nekem is :D

(#6387) attila199207


attila199207
tag

Sziasztok,

Mai nap megnéztem 5db kiszemelt autót, elég lesújtó az eredmény. Kezdem feladni hogy 600 körül találok normális benzines focust/mondeot.
Kedvencem, állok a kocsi mögött nepper beindítja füstöl is de azonnal le áll, újra indítja megint leáll, azt mondja biztos üres a tank, picit oldalra megyek jelző szerint félig van.
A másiknak 186 ezer volt az órájában, a gond hogy már látszatra is többnek tűnt, lekérdeztem az adatokat tavaly volt benne 340 ezer. De azért adtam neki egy esélyt, hátha alkudni lehet mert ugye "állapotot veszünk"
hátsó elektromos ablak nem megy, "klímát csak tölteni kell" elöl valami kopog. ülés cigivel kiégetve több helyen persze a képen ez se látszott.
Szóval ez a nap is elment kocsi meg nem lett.
Holnap megyek kipróbálok egy V6 mondeot képek alapján ígéretesnek tűnik aztán meglátjuk.....

(#6388) SzlobiG válasza kcsa (#6386) üzenetére


SzlobiG
félisten

Szintén. :)

Már azt sajnálom, hogy most a gyengébb programot tettem fel a mondira kuplungot kímélni. :D

(#6389) TayRol válasza SzlobiG (#6388) üzenetére


TayRol
veterán

ugyan már :D

(#6390) ReFleXx válasza kcsa (#6386) üzenetére


ReFleXx
addikt

időnként szoktam menni muter 1.3-as fiestajaval, mert ilyenkor visszaülve sajatba, megint erősnek tünik a gepezet :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#6391) kcsa válasza ReFleXx (#6390) üzenetére


kcsa
veterán

Utoljára a 260 lovas Saabra mindtam hogy na ez valami, elég fasza sleeper, kívülről bácsiautó. Nomeg örültem, hogy nem nekem kellett fizetni a benzint :D

(#6392) Real_Necro válasza ReFleXx (#6385) üzenetére


Real_Necro
veterán

Majd ha a gyerkoc felcseperedik. :)

Ma reggel probalgattam mennyire stabil jeges uton. Olyan mint egy naaagy baaaaalna. :D

Szerk:
Anno vezettem ceges 3as bitang benzines bomost. Elvezet volt, de nem tetszett, hogy sokat allt a fogyasztas mutatoja 20 literen. ;)

[ Szerkesztve ]

„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”

(#6393) Sub-ZeRo válasza radi8tor (#6371) üzenetére


Sub-ZeRo
nagyúr

Pedig könnyű észrevenni a különbséget.

Én észrevettem az avia 95 és v-power nitro 95-nél a különbséget... Pedig nem kellett vele 100 km-et megtennem, mert elég volt 100 km is.

Más:

A jobb oldali lámpabúrám belűről párás. Ezt hogyan tudnám orvosolni?

[ Szerkesztve ]

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."

(#6394) bull84ghia válasza Sub-ZeRo (#6393) üzenetére


bull84ghia
őstag

Bemész egy cipő boltban és kérsz olyan kis zacskót amit a dobozokba szoktak rakni. Ez felszívja a nedvességet, apró gyólyók. Majd amikor jobb idő van ki szeded a lámpát és megnézed nincs-e repedés, jól zár a hátsó fedél.

Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :

(#6395) ReFleXx válasza bull84ghia (#6394) üzenetére


ReFleXx
addikt

en ugy tudom ezeken van 1 lyuk ahol szellozik a lampa, elvileg van rajta egy gumi pipa is.
ha a fenyszorot hasznalva nem megy ki a para, akkor a szellozo luk el lehet tomodve.

[ Szerkesztve ]

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#6396) Dorien válasza xEon1337 (#6384) üzenetére


Dorien
veterán

Nem placebo, szerintem olyankor más lehet a keverékképzés, mint amikor 1/4 alatt van a tank. Előző autómnál ez menetteljesítményben is érezhető volt, jelentősen jobban gyorsult 1/4 tank alatt.

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#6397) ReFleXx válasza Dorien (#6396) üzenetére


ReFleXx
addikt

persze, jopar 10 kiloval konnyebb volt a verda :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#6398) Dorien válasza ReFleXx (#6397) üzenetére


Dorien
veterán

Köze nincs hozzá. :)

"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html

(#6399) bull84ghia válasza ReFleXx (#6395) üzenetére


bull84ghia
őstag

Igen ez elfelejtettem. Ha jól emlékszem 2 is van rajta.

Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :

(#6400) radi8tor válasza Dorien (#6396) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Én meg pont akkor érzem, hogy jobban megy a kocsi, amikor tele tankolom. Na ezt adjuk össze. :)

⭐ Stella

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.