Hirdetés

2020. január 26., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2001) doc válasza DeFranco (#1999) üzenetére


doc
(veterán)

Ha jol tudom most 10-40-es Eneos van benne, kicsit eszegeti de nem veszes. Csak nem akarom hogy a tul vekony olajat gyorsan bezabalja...

[ Szerkesztve ]

1N23456.HU - A Veszprém megyei motorkölcsönző

(#2002) DeFranco válasza doc (#2001) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

hát én azért bekockáztatnék a vékonnyal, főleg a hideg oldalról, egy évet akkor is kibírsz ha töltögetni kell, ha meg megeszi 2000km-en akkor ledobod és megvan a tanulság.

(#2003) [vilike] válasza doc (#1998) üzenetére


[vilike]
(őstag)

Nem. És a 10-es hideg oldali viszkozitásnak meg pláne semmi értelme, csak árt.

Markabol/tipusbol milyet ajanlanatok bele?

A ford 5w30 kiváló ár érték arányú, ha jobbat akarsz valami full synthetic 5w30 ami tudja a normát, de gondold át van-e értelme drágábbat tenni bele.

(#2002) DeFranco: ha 2000en megeszi akkor az 3.5 dl / 1000km az még egyrészt mindig nem olyan vészes, másrészt nem mindegy miért eszi HA eszi, ha pl. szelepszár csak a baj és ott fogyogat akor jó nagy faszság ha valaki emiatt beleteszi a vastagabbat mert "kicsit csipegeti már az olajat biztos a vastagabb kell bele" :U

[ Szerkesztve ]

Never go full retard

(#2004) doc


doc
(veterán)

ok, koszi, akkor keresek 5-30-ast :)
Castrol Magnatec jo lesz bele, ugye? pl: [link]
vagy talaltam ilyet is: [link]
az nem gond hogy csak A1/B1? ugy remlik nekem mintha A3/B3 kovetelmenyt lattam volna valahol

[ Szerkesztve ]

1N23456.HU - A Veszprém megyei motorkölcsönző

(#2005) DeFranco válasza [vilike] (#2003) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

úgy értettem, ha megeszi (ami az olajteknőben van), tehát a teljes feltöltési mennyiséget, ami nyilván lehetetlen, csak érzékeltetésként írtam.

amúgy igazad van, ki kell deríteni, vajon miért és hol is eszi, csak nem akartam megint én lenni ennek a patikamozgalomnak a szószólója lenni, bíztam benned :D

(#2006) Atlantis válasza Dorien (#2000) üzenetére


Atlantis
(veterán)

Szerintem az nem kevés utántöltés. Persze függhet a megtett km-ek és az üzemviszonyok aránya között, ha pl.: sok a város és a rövid utas hideg üzem, akkor nem szóltam. :)

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#2007) SzlobiG válasza doc (#2004) üzenetére


SzlobiG
(félisten)

Mind2 jó bele WSS-M2C913-A, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-C a lényeg, hogy ezt a minősítést tudja az olaj.

Én amúgy a castrolt használom, de a gyári fordot is a castrol gyártja szal kb uaz.

[ Szerkesztve ]

(#2008) Satan_Claus válasza doc (#1998) üzenetére


Satan_Claus
(senior tag)

Enyémben 276e van, 267e-nél 5W30-at kapott, és pont középen áll a szint. Jó az az olaj bele :K

Védd az állatokat! Egyél embert.

(#2009) radi8tor


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ha már ennyire bele melegedtünk az olaj témába. Miért olyan egyértelmű, hogy városban több olajat esznek a motorok? A sok gyorsítás miatt?

⭐ https://wellbe.hu

(#2010) Atlantis válasza radi8tor (#2009) üzenetére


Atlantis
(veterán)

Városban jellemzően nem sokat megy egyfolytában az ember, nagyobb a hő- és terhelésingadozás és a hideg üzem, ezeket egy korosodó motor már nehezebben tolerálja + az olajban is több szennyeződés halmozódhat, amik szép lassan teszik tönkre a szigorú tűréssel tervezett és jó esetben gyártott alkatrészeit a motornak. Új korában még frissek a tömítések, dugattyúgyűrűk sem kopottak, ott még nem tűnik fel, aztán ha az ember el-elhalasztja időben cserélni az olajat vagy nagyon elhiszi, amit az alapvetően profitorientált gyártók mondanak, egyszer csak elkezdi "csipegetni" a motor a nedűt, amit visszafordítani...

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#2011) radi8tor válasza Atlantis (#2010) üzenetére


radi8tor
(MODERÁTOR)

Azt hallottam az új motorok esetén kell gyakrabban cserélni olajat, mert akkor még több szennyeződés kerülhet az olajba.
Te meg azt mondod, hogy az öregebb motoroknál kell szigorúbban venni az olajcserét és nem 20000-ként vinni a benzines 1.6-ost?

⭐ https://wellbe.hu

(#2012) Dorien válasza Atlantis (#2006) üzenetére


Dorien
(addikt)

15e km sok hideg / városi üzemmel. Szerintem teljesen jó 1 liter olajfogyás ekkora távra.

Wherever you go - go with all your heart.

(#2013) Goose-T válasza radi8tor (#2011) üzenetére


Goose-T
(veterán)

20000km? Évente vagy 10000km után, amelyik hamarabb eljön!

Jó zene: https://tinyurl.com/voysv3w

(#2014) radi8tor válasza Goose-T (#2013) üzenetére


radi8tor
(MODERÁTOR)

20000 van a szervizkönyvben azért kérdeztem.

Ejj, akkor sokkal gyakrabban kellene vinnem olajcserére.

⭐ https://wellbe.hu

(#2015) Atlantis válasza radi8tor (#2011) üzenetére


Atlantis
(veterán)

Ez is igaz, az első 1000 km után illik olajat cserélni, de utána új motoroknál nem kéne, hogy olajfogyasztás legyen. A 20e km-t meg én sem hiszem el, rosszat nem teszel vele a motornak, ha gyakrabban cseréled, ahogy írták, 10-12e vagy 1 év. 6-8k-ba kerül 5L olaj a Fordhoz, ennyit megérdemel.

Dorien: úgy valóban belefér.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#2016) hurenzon válasza Atlantis (#2015) üzenetére


hurenzon
(senior tag)

Mi minden autóba 10 e km vagy 1 év.
Igaz nem egy két éves autók.

(#2018) Tsebacsi


Tsebacsi
(veterán)

Üdv!

Az új focusok (2014-től) automata váltójával van valakinek valami tapasztalata? Illetve a 150LE körüli dízelmotorral. (2.0TDCi) Ajánlott/nem ajánlott?

Előre is Köszi! :R

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#2019) SzlobiG válasza Tsebacsi (#2018) üzenetére


SzlobiG
(félisten)

Ha Powershift, akkor az nagyon korrekt váltó ajánlott. Már 2007 óta ajánlott a 2.0 TDci. :)

(#2020) Matthisa


Matthisa
(tag)

Sziasztok!Mk4-5 Fiestára jó a 14es Focus 1es acélfelnije?

(#2021) Matthisa


Matthisa
(tag)

Vagyis asszem a fiesta felnije ET43 a focusé pedig ET47,5.

(#2024) Joker88


Joker88
(őstag)

az lenne a kérdésem, hogy Ti hogyan szoktátok a fagyállót ( már aki használ) használni ?

Egy az egyben beleöntitek a tartályba/rendszerbe, vagy raktok hozzá ioncserélt vizet is ? Ha raktok hozzá vizet, milyen arányban ?
ugye átlag -22 és -35 Celsius fokos fagyállók vannak..

másik rövid kérdésem, az az hogy, december 20-án lenne újra műszakis a kocsi, de november közepétől nemigen leszek elérhető, el lehet vinni mondjuk november elején is a kocsit műszakira ( persze előtte átnézve/kijavítva a hibákat) ?

[ Szerkesztve ]

(#2025) LamaCube válasza Joker88 (#2024) üzenetére


LamaCube
(addikt)

Elviheted a műszaki lejárta előtt, de értelemszerűen attól a dátumtól lesz műszakid.

HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...

(#2026) SzlobiG válasza Joker88 (#2024) üzenetére


SzlobiG
(félisten)

Ez attól függ, hogy készre kevertet vettél vagy koncentrátumot az utóbbi esetében rajta van milyen arányban lehet hígítani.

(#2027) Joker88 válasza SzlobiG (#2026) üzenetére


Joker88
(őstag)

jah, igen, rá van írva : "készre kevert "

ha ezt higítom,gond nem lesz belőle ?

(#2028) SzlobiG válasza Joker88 (#2027) üzenetére


SzlobiG
(félisten)

Minek akarod hígítani a készre kevertet? Nyilván ha hígítod, akkor csökken a fagy védelme.

(#2029) Ł-IceRocK-Ł


Ł-IceRocK-Ł
(addikt)

Üdv!
Egyik ismerősömnek Ford Focus MkII van, kérdezném hogy a zöld színű műszerfalvilágítás, illetve a középkonzolvilágítést meg lehet-e változtatni gányolás nélkül. Úgymond szakszerűen, patentre.

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#2030) hurenzon


hurenzon
(senior tag)

Az ESS milyen áron dolgozik ?

(#2031) Kephamos


Kephamos
(addikt)

Üdv!

4. éves Focus Mk3 1.6 tdci-nél esedékes az olajcsere. Érdemes márkaszervizbe vinnem? Az ajtónál van egy matrica, ami 3+2 év garanciát hirdet, azonban arra nem jöttem rá a szervizkönyvből hogy mire vonatkozik a garancia, illetve mik a garancia feltételei.
Már csak azért is érdekes a dolog, mert mostanában hidegen rángat kicsit az autó. Eddig cégautó volt, megkapta a gyári előírt karbantartásokat, 100000 km van van benne eddig, ennek 98%-a hossz út volt, javarész autópálya.

(#2032) [vilike] válasza hurenzon (#2030) üzenetére


[vilike]
(őstag)

7.5k / h asszem

Never go full retard

(#2033) DeFranco


DeFranco
(nagyúr)

csináltattam egy rendes pótkereket a már 11 éves szükségkerék helyett, be is fér a pótkeréküregbe, de meglepve tapasztaltam, hogy a gyári leszorítócsavar így már rövid, nem ér le az üreg rögzítési pontjáig (okos mérnökeink arra nem gondoltak, hogy valakinek eszébe jut teljes értékű pótkereket tenni a kocsiba a mankókerék helyett).

járt már valaki így? van valami megoldás a rögzítésre? mk1 sedan fóka.

(#2034) Sholom válasza [vilike] (#2032) üzenetére


Sholom
(tag)

Csak Focussal foglalkoznak? Honlapjuk alapjan azt szurtem le. Mondeo MK4-en kene ezt-azt javitani. Vajon vallaljak?

(#2035) [vilike] válasza Sholom (#2034) üzenetére


[vilike]
(őstag)

minden ford

[ Szerkesztve ]

Never go full retard

(#2036) tomiii. válasza DeFranco (#2033) üzenetére


tomiii.
(aktív tag)

Egy leszorítócsavar nem az emberiség fejlesztéseinek a csúcsa :D Simán gyártható másik vagy másik Ford modellét kell beletenni, aminek teljes értékű pótkereke van.
Ha mutatsz róla egy képet és mondasz egy csavarméretet és hosszméretet, segítek kutakodni.

(#2037) LuckyL válasza LamaCube (#2025) üzenetére


LuckyL
(őstag)

már egy jó ideje, ha 30 napon belül vagy a lejárathoz képest, akkor onnnatól kapod a 2 évet amikor lejárt volna

(#2038) gaborbol válasza tomiii. (#2036) üzenetére


gaborbol
(őstag)

Felesegem testvere kiszedte a 2010-es kokuszbol a potkereket meg az emelot, mert azt hitte az zorog ;]
Persze kerekcsapagyas volt, de abba igaza volt, hogy a hang haturol jott :)
Mondja nekem, hogy nem tudja visszarakni az emelota potkereket meg a csavart a helyere. mar vagy haromszor probalta, es nem nem jon ossze, de mar olyan ideg tole ,hogy bevagja a kukaba az egesszet.

Hat negyed orat en is forgattam mire rajottem,hogy hogy kell visszarakni ezt a szart. :DDD

(#2039) LamaCube válasza LuckyL (#2037) üzenetére


LamaCube
(addikt)

Ebben teljesen igazad van, de mivel a kérdező dec.20-át írt és november elején vinné így a 30 napba nem fér bele, ezért írtam azt amit. ;)

HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...

(#2040) DeFranco válasza tomiii. (#2036) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

ja, valószínű nekiállok flexelni meg menetet vágni a másfél szoba-konyha előszobájában a rendelkezésre álló 3 csavarhúzóval meg egy kombináltfogóval :D

mit mérjek a csavaron? milyen méretek kellenek?

[ Szerkesztve ]

(#2041) tomiii. válasza DeFranco (#2040) üzenetére


tomiii.
(aktív tag)

Ismerős ismerősére gondoltam, aki mindenhez IS ért. :D Hát, kellene egy átmérő a menetes résznél meg egy hossz a leszorító felülettől a menetes rész végéig, tehát az a szakasz, aminek a hosszúságával gond van. Ja, meg egy kép, hogy miféle kialakítású. Aztán hátha más Fordnak is van ilyenje.

(#2042) Mi5u válasza Kephamos (#2031) üzenetére


Mi5u
(tag)

100000km felett már csak kiterjesztet garancia van, persze ha kértek rá.
Olajcsereügyileg akkor jársz a a legjobban ha te veszel hozzá mindent. A lényeg hogy az olaj a WSS-M2C913C vagy WSS-M2C913D specifikációnak megfeleljen. Ezen kívül ajánlott még a gyári 20000km-es ajánlást csökkenteni 10-15000km-re(használatfüggő). A rángatás miatt viszont mindenképp megnézetném szervizben.

[ Szerkesztve ]

(#2043) [vilike] válasza DeFranco (#2033) üzenetére


[vilike]
(őstag)

Minek csinaltattal?

Never go full retard

(#2044) DeFranco válasza tomiii. (#2041) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

ja, pont most szívok párhuzamosan egy ügyben azért, mert ismerősismerőse ehhez IS ért, egyben meg azért, mert nincs se ismerős se ismerőse :D

a hosszával meg a vastagságával se érnék túl sokat, a menetemelkedést meg a menetsűrűséget meg hogy mérem le...

őszintén szólva már elegem van belőle, hogy minden szar pont nem stimmel, pont mindenki okos a probléma elvi természetében (ne vedd magadra nem rád gondolok) de amikor a megvalósításra kerül a sor, akkor kiderül hogy ööööö vót valamikó olyan hogy vót ilyen de legalább is hasonló, de nem itt hanem sopronban meg hát minden sarkon van egy bót ahol kapol ilyet vagy legalább is nem ilyet hanem hasonlót de hát én nem is tudom csak gondoltam de jóazúgyhe.

de lesz egy utam a csavarboltba úgy is megyek arra, hátha segít rajtam az ürge.

@[rvilike]: mert 11 éves a szükségkerekem, és alapból nem is tartja a nyomást már állásában sem, lehet ha ráeresztem a kocsit ott fingja el magát vagy a szelep vagy a köpeny, nincs kedvem ott szívni vele az út szélén. de annyira az se vicces, hogy egy ilyen elöregedett gumit 6 bar nyomáson kell tartsál zárt térben.

vicces dolgokat tud produkálni az élet, volt már hogy ismerős kocsija az m3 lehajtón kapott defektet, majd kiderült, hogy az előkerült pótkerék enyhén lapos, majd az előkerült pumpa hibás/elöregedett szelepe a maradék levegőt is kieresztette belőle. mire visszaértünk 2x5 km-ről a pótpumpával a vészvillogó lemerítette az akksit is. mindezt ősszel egy várandós anyával és egy egyéves kisgyerekkel.

gumim volt, amivel vettem a kocsit, azt a szett debicát anno ledobtam szálhúzódás miatt, de a maradék három még jó volt, abból egyet felhasználtam erre a célra. felnit szereztem 3k-ért, 1,7k volt a festék rá és davaj. még a szükségkereket el is tudnám adni úgy hogy kb. 0-ra jöjjek ki.

[ Szerkesztve ]

(#2045) [vilike] válasza DeFranco (#2044) üzenetére


[vilike]
(őstag)

Ha ilyen van hívok egy trélert aztán kalács

Never go full retard

(#2046) DeFranco válasza [vilike] (#2045) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

1: az eset btw. vasárnap délután történt. ismerve a hazai szolgáltató szektor hozzáállását... mellesleg mi ha használjuk a kocsit az rend szerint nem a szomszéd kerületet jelenti, hanem kemény interurbán.

2: melyik a gyorsabb, kicserélni a kereket a rendben levő pótkerékre és tovább haladni vagy megvárni a trélert?

3: melyik az olcsóbb, a 4500 Ft-os pótkerék vagy a tréler?

ha egy láda pótalkatrésszel járnék feszt, és üzemanyagpumpáról beszélgetnénk, akkor érteném mit szeretnél, de a pótkerék az kb. a kocsi üzemszerű állapotban tartásának része (régen úgy is tanultuk kreszen, hogy "hány kerékkel lehet biztonságosan közlekedni?" "öt kerékkel").

az egy másik kérdés, hogy költségcsökkentés és helykihasználás okán most már szeretik lespórolni, de ha megvan a helye, akkor ennyit meg lehet tenni.

(#2047) [vilike] válasza DeFranco (#2046) üzenetére


[vilike]
(őstag)

Én a szükségkereket csináltattam volna meg

Never go full retard

(#2048) DeFranco válasza [vilike] (#2047) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

hogy?

(#2049) Kephamos válasza Mi5u (#2042) üzenetére


Kephamos
(addikt)

Baloldalon a küszöbre az van írva, hogy 3+2 év garancia. Ebből arra következtetek, hogy valaminek lennie kéne. Túlzottan boldogan nem mennék most bele egy injektorcserébe. Mindjárt keresek valami telefonszámot és megérdeklődöm, hogy akkor most mi a helyzet.

(#2050) [vilike] válasza DeFranco (#2048) üzenetére


[vilike]
(őstag)

Feltételezem egy gumis megoldja azt a problémát, hogy nem tartja a nyomást :)

Never go full retard

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.