Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20001) kcsa válasza BaLee (#19998) üzenetére


kcsa
veterán

A felszereltség marketing-nevét nem, de a tételes felszereltség megnézhető természetesen.

(#20002) BaLee válasza kcsa (#20001) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Hol?

(#20003) jotzo01


jotzo01
tag

Sziasztok, remélem van itt valaki, aki gyorsan tudna segíteni. Külföldön vagyok és a klíma egy megállás után nem működik. Ford Focus 1.6 benzines. Megnézné valaki, hogy a klíma biztosítéka hanyas számú a biztosítéktáblán? Remélem, csak az lesz a gond, eléggé meleg van.

(#20004) kcsa válasza BaLee (#20002) üzenetére


kcsa
veterán

ETIS, regisztráció után.

(#20005) #49155328


#49155328
törölt tag

Nekem így alakul a fogyasztás.

Ford C-Max Grand 1.5, 120 ló, 215-ös négyévszakos gumi.

20% pálya, 30% országút, 50% város

145 tempomat + klíma , 90-110 klíma, felségtempó 2000 alatt elváltós.

Amúgy pályán eszik a legtöbbet, városban kb 5,2-vel elvan.

(#20006) Gergőke88 válasza #49155328 (#20005) üzenetére


Gergőke88
addikt

Dízel ugye?

(#20007) molnarpeter válasza Gergőke88 (#20006) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.5 TDCI :K (PSA)

[ Szerkesztve ]

(#20008) Gergőke88 válasza molnarpeter (#20007) üzenetére


Gergőke88
addikt

Korrekt fogyasztás.
Kiváncsi leszek nekem a focusban mennyit fog enni.
Most az mk3 1.6tdci 6.3 körül van.
M0 120-140 között, városban a határok+10, pályn 150.
Nagy részt m0(napi 80).

[ Szerkesztve ]

(#20009) Tony21


Tony21
tag

Sziasztok!

Mk3 fóka, rádiót álló helyzetben (garázs) bekapcsolta gyerkőc, majd kb. 2-3 perc után lekapcsolt.
Utána nem tudtam bekapcsolni, gyújtás rajta vagy nincsen, tökmindegy volt neki.
Ha elindítottam a kocsit (motor jár), majd leállítottam akkor újra bekapcsolhatóvá vált, majd megint lekapcsolt és megint nem lehetett szóra bírni.
Menni azóta nem mentem vele, tehát nem tudom, hogy járó motor mellett hogyan viselkedik, garázsban meg nem akartam járatni.
Találkozott már valaki ilyennel, illetve tud rá valamilyen vajákolási technikát, vagy teszteljem tovább? (pl. menet közben végig szól-e)

(#20010) molnarpeter válasza Gergőke88 (#20008) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link] nem sok az az egy user, de legalább ígéretes :D

(#20011) molnarpeter válasza Tony21 (#20009) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Negatív sarut levenném, az szokott segíteni fejegység zavaroknál :)

[ Szerkesztve ]

(#20012) SzlobiG válasza #49155328 (#20005) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nekem a mondi is kb ennyit eszik, jelenleg 5.3-at mutat 1500km-re vetítve. (2.0 dízel). Nálam is pályán (145) kezd el eszegetni.

(#20013) #49155328 válasza SzlobiG (#20012) üzenetére


#49155328
törölt tag

Amúgy meg láb függő is a dolog, nagyon sok múlik a pilótán.

(#20014) vasimnbt


vasimnbt
csendes tag

Üdvözlet!
Segítséget szeretnék kérni! Ford focus kombi,2012-es 1,6 TDCi 114 LE hatodik fokozatban,főleg gyorsításkor "csak" gondol egyet,s kiugrik sebességből.Nemrég kuplungozták,új "szett" lett belerakva.,Elötte kb 1 évvel,már volt a váltó javítva első-hátsó csapágyak cserélésével.Mire számíthatok a továbbiakban?Ja és amikor gyorsítok,remeg a váltógomb a kezemben.
köszönettel.

(#20015) cappa72


cappa72
nagyúr

Jajj ne... most beszéltem a Forddal, és hát bizony megint pofáraesés néz ki...
Először ugye az volt, hogy anyjuk 7 személyese egy C-Max Grand lesz. Erre annak a gyártása befejeződött, nem rendelhet, nincs már készlet.
Most meg a ma reggeli telefonhívásban arról számoltak be, hogy ez év végén kivvezetik az 1.5 Ecobootsot az S-max motorpalettájából, és csak dízellel kínálják. Készletről még van néhány, illetve még rendelhető limitált mennyiségben, oszt' annyi... VW lesz ebből?

Most vagy a környezetvédők nem elég hatékonyak, vagy mivan?... :F

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#20016) Tsebacsi válasza cappa72 (#20015) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hurka hozzá a 3 hengeres motor.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#20017) cappa72 válasza Tsebacsi (#20016) üzenetére


cappa72
nagyúr

Ez az ecoboost 1.5T még 4 hengeres tudtommal.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#20018) Tsebacsi válasza cappa72 (#20017) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Az a motor pedig kifutott, azért. :(

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#20019) cappa72 válasza Tsebacsi (#20018) üzenetére


cappa72
nagyúr

Á, akkor (csak hogy összeálljon nekem is a kép) az új ecoboost 3 hengeres lesz, és ezért nem adják majd az S-max-hoz.
Jól értem?

Ezért van az, hogy a készletet meg még néhány limitált mennyiséget 4 hengeressel gyártanak, és 3 hengeressel már nem adják a soványság miatt.

[ Szerkesztve ]

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#20020) Goose-T válasza cappa72 (#20019) üzenetére


Goose-T
veterán

Szerintem meg azért nem adják már a 3 hengeressel, mert úgyis befejezik az egyterűek gyártását, és már arra sem akartak fejlesztési költséget allokálni, hogy belefaragják az új motorokat.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#20021) cappa72 válasza Goose-T (#20020) üzenetére


cappa72
nagyúr

mert úgyis befejezik az egyterűek gyártását,
:F
Komoly? Ohhhh... :O

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#20022) Goose-T válasza cappa72 (#20021) üzenetére


Goose-T
veterán

Elég régóta lóg már ez a levegőben, ez a hír pedig már tényszerűen közli.

Szerk.: én mondjuk abban reménykedem, hogy 2-3 év múlva, amikor majd lecserélni szándékozom a mostani MK4 Mondeót, akkor vennék egy új Mondeót helyette, hátha lesz valami raktársöprő akció. :D Vagy új Focus lesz belőle.

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#20023) cappa72 válasza Goose-T (#20022) üzenetére


cappa72
nagyúr

Szeptembermen még cáfolták.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-ford-cafol-marad-a-mondeo-es-a-ket-nagyobb-meretu-egyteru-is/
(nem tudtam beszúri link-ként)

De a totálkáros hír az ledöbbentett. Oké, hogy 2021-ig megy a kivezetés...
Hát változnak az igények... :(

De legalább addig marad a dízeles S-max (a környezetvédők meg majd dobáják rám a követ).
Érdekes szegmens lesz akkor a nekem való autó... lehet, hogy nem is lesz olyan szegmens, hogy nekem való?
(3 gyerek, középső sor teljes értékű ülésekkel, nem francia, nem olasz, nem kisáruszállító megjelenésű)
Hja... maradi vagyok...

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#20024) A Zéé válasza cappa72 (#20023) üzenetére


A Zéé
addikt

nézd meg a friss eladási statisztikákat:
https://www.vezess.hu/magazin/2019/07/24/uj-kedvence-van-a-magyar-autovasarloknak/
Magán vevők közt az Sx4, a Vitara, meg a Duster megy, aztán meg a kis autók. A Top10-ben a Ford a Kugával szerepel.
Modeot régóta a cégek tartják fenn, de lassan teljesen átveszi a helyét a Focus mind méretben, mind árban és szolgáltatásokban is.

Just a simple Lineman...

(#20025) Tony21 válasza molnarpeter (#20011) üzenetére


Tony21
tag

Köszi, nem vettem le, ma ránéztem és teljesen jó volt ...

Valószínűleg a rádiócsapágy négy sarkában indukálódhatott antisztatikus feszültségi rugóáram, ami negatívan befolyásolhatta a 2 ionos pigmentlerakó nádiröcsöge billegetési ekvivalenciáját és a mágneses tér passzívan transzformált moduláris diffúzióját a kvantumfuturációjának geodetikus görbületéhez viszonyítva.
Gondolom ez okozhatott anomáliát. Vagy valami ilyesmi ...

Legközelebb rendetlenkedik, lekapom a sarut :)

(#20026) ReFleXx válasza Tony21 (#20025) üzenetére


ReFleXx
addikt

:C :D

2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"

(#20027) #31600896


#31600896
törölt tag

Sziasztok!
Váltóolajat akarok cserélni az autómon. Óra szerint 115e km van benne, lehet sosem volt még cserélve benne az olaj. Mennyire macera ezt cserélni? 2005 Mk2 Focus 1.4 benzin

(#20028) kcsa válasza #31600896 (#20027) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem az IB5 váltó, nem lesz rajta leengedőcsavar. Innentől több lehetőség: le lehet szívni (keveset) és utántölteni frissítés jelleggel, le lehet venni a váltót, vagy készíteni/készíttetni rá leeresztőcsavart. Egyik megoldás rosszabb mint a másik :)

(#20029) 7Sony7


7Sony7
addikt

Sziasztok. Egyébként van valahol ilyen karbantartási ütemterv, vagy ilyesmi?

-

(#20030) #31600896 válasza kcsa (#20028) üzenetére


#31600896
törölt tag

Igen, annak tűnik. Könnyen jár a váltó, nincs vele gond, csak sokszor olvasom, hogy cserélgetik az olaját. Nagy eséllyel akkor elengedem. :B

(#20031) kcsa válasza 7Sony7 (#20029) üzenetére


kcsa
veterán

ETIS (linkelés valamiért nem megy: https://www.etis.ford.com/)

Jé, mégis link lett belőle :)

[ Szerkesztve ]

(#20032) molnarpeter válasza 7Sony7 (#20029) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Interneten kering egy műszaki zsebkönyv.

(#20033) 7Sony7


7Sony7
addikt

Kcsa és molnarpeter: köszönöm.
Még egy kérdés: toronycsapágy vagy rugó cserének mi a technológiája? Tudom, hogy többféleképpen is lehet, de mi a gyártó által ajánlott?

[ Szerkesztve ]

-

(#20034) Tamagocsi123


Tamagocsi123
tag

Sziasztok. Az lenne a kerdesem a hozzá értöktöl hogy mi a vélemény a 2009 es év Ford focus 1,6 ti vct típusról? Mennyire megbízható? Mire kell fokozottan figyelni vásárlásánál? Köszönöm

Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.

(#20035) gergobaby válasza Tamagocsi123 (#20034) üzenetére


gergobaby
aktív tag

Ugyan C-max de ugyanez a típus, motorikus tapasztalatai:
Minimális olajfogyasztás jellemző (tudtommal másnál is), jelenleg nálunk ez olyan 0.5-1L/10 000km (365 000 km a futás)
lambda-szonda csere 1x, AC pumpa csere 2x volt
Állítólag a változó szelepvezérlés? javítása tud még nagyobb összeg lenni, eddig erre nem került sor

(#20036) Tamagocsi123 válasza gergobaby (#20035) üzenetére


Tamagocsi123
tag

Ebben a tipusban van 4 labdaszonda és 2 katalizátor?

Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.

(#20037) mtade válasza Tamagocsi123 (#20036) üzenetére


mtade
aktív tag

Igen, talán most olvastam, hogy 2008ig. (Mk2,5)

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#20038) molnarpeter válasza Tamagocsi123 (#20034) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Inkább 101 lovasat keresnék.

(#20039) Tamagocsi123 válasza molnarpeter (#20038) üzenetére


Tamagocsi123
tag

Annyira necces? A ti vtc?

Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.

(#20040) tailor válasza gergobaby (#20035) üzenetére


tailor
őstag

2005-ös Ti-VCT: gyári lambdaszonda és AC pumpa (150 000 km). A VCT kerék volt cserélve kb. 3 éve, az egyik legelismertebb, nem hivatalos Ford szervizben, kb. 50 volt, munkadíjjal - és ez már "örök élet".
Csak, hogy legyen "másik oldal" is :)

#20039 Tamagocsi123 Annyira necces, mint bármelyik más használt autó... Ha vigyáztak rá, és karbantartották, akkor jó. Ha nem, akkor meg nem. 9 éve van meg a fentebb írt Focus, és a mai napig jól szuperál. Nem VCT-jellegzetesség, de a rozsdás küszöbök szoktak gondot és költséget okozni, ezt jó alaposabban megnézni vásárlás előtt.

[ Szerkesztve ]

(#20041) flymi válasza kcsa (#20028) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Attól h leveszed a váltót h töltöd fel friss olajjal? :U Tényleg nem tudom de bennem is felmerült már korábban, h cserélni kéne, szerintem már kérdeztem is korábban. Annyira nem jár finoman szerintem mint kellene, de ehhez ki kéne próbálnom egy másik focust is, h legyen viszonyítási alapom. Ja és már átléptük a 245 ezret.
Leeresztő csavaros megoldás miért nem jó? :U

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20042) gabor9991 válasza flymi (#20041) üzenetére


gabor9991
őstag

Gondolom mire elkészül a lyuk és bele a menet a váltó tele lenne forgáccsal.

(#20043) kcsa válasza flymi (#20041) üzenetére


kcsa
veterán

Akkor meg tudod fordítani, és ki tudod csorgatni ;)

A másik variáció problémáját gabor9991 leírta.

(#20044) flymi válasza kcsa (#20043) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Én gyanítom h az enyémben soha nem volt cserélve a váltóolaj és hát az is csak elfárad egyszer nem?
245 ezer alatt ha jól karban IS volt tartva megért már pár tucat motorolaj cserét, akkor épp a váltó ne kapjon friss anyagot és fáradt volna el? Oké, h ilyen "élettartam" szöveggel jönnek ezzel kapcsolatban, de hiszi a piszi.
Tutira fekete az már...

Ha befelé fúrsz kifelé jön a forgács. Egyébként valóban kerülhet bele némi nemkívánatos fémszilánk, nem praktikus de ettől még sokaknál alternatíva azt hiszem. Vannak váltók amiken gyárilag van ilyen leeresztő? Akkor mégsem mindenhol tart olyan sokáig a lé mint mondják? :U

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20045) kcsa válasza flymi (#20044) üzenetére


kcsa
veterán

Ford esetén pl MTX75 váltón van, IB5-ön nincs.

Párszor már leírtam itt is asszem: nekem (MTX75) komoly javulást jelentett váltási érzetben az olajcsere. Szerintem is jót tesz neki, nincs olyan, hogy élettartam olaj, állítson bármit is a gyártó.

Szerk.: a leeresztő fúrásnál kifelé jön a forgács valóban az olajjal együtt. De amikor már a menetet vágod a lyukba (ami ugye azért kell :D) már gond lesz az apró forgáccsal

Apró érdekesség: a mostani Focusomban 4F27E automata váltó van, ezen sincs leeresztő, más automatákon meg van - automata ugye elég más, teljesen leereszteni sem igazán egyszerű, szóval a leeresztő inkább "frissítésre" használható.

[ Szerkesztve ]

(#20046) kcsa válasza kcsa (#20045) üzenetére


kcsa
veterán

Szerk2 lett volna: 4F27E esetén van más érdekesség is: magyar (európai) Ford szerint nem kell benne olajat cserélni, amerikai szerint (ugyanez a motor+váltó van az amerikai focusban is) pedig 60k mérföldenként. Én inkább az amerikaiaknak hiszek ebben az esetben.

(#20047) molnarpeter válasza kcsa (#20046) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

V60service.hu rendelkezik átmosó géppel, ahhoz tényleg nem kell leeresztő :)

(#20048) zoger válasza #31600896 (#20027) üzenetére


zoger
tag

A váltó elején lepattintod a fekete műanyagot (amibe a bowdenek mennek). Az alsó csavaron kiengeded az olajat a felette lévőn pedig betöltöd.
Napokban cseréltem féltengely szimeringet egy 2005-ös kintről behozott kitudja mennyit futott autón és teljesen rendbe tünt az olaj. Nem volt se fekete se krémes állagú. Nem láttam értelmét cserélni az egészet csak egy flakon újat raktam bele.

(#20049) kcsa válasza molnarpeter (#20047) üzenetére


kcsa
veterán

Erről a gépről van valami leírás? Mondjuk én személy szerint a leereszt-feltölt módszerben jobban hiszek, citromból és olajhűtőből is le lehet ereszteni, még ha szenvedés is.

(#20050) gergobaby válasza tailor (#20040) üzenetére


gergobaby
aktív tag

Igazából én is pozitív hangvételűnek szerettem volna szánni a hozzászólást, még ha nem is úgy sikerült utólag nézve. Ennyi probléma ilyen magas futásnál, rengeteg hidegindítással, városban tötymörgéssel szerintem bőven elfogadható :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.