Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ReFleXx
addikt
a gyerek megprobalta belülről nyitni a motorhazteto
ha jol latom benzines volt raadasul
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
n1nja
tag
Sziasztok.
Focus 1.6b 2002
2 hete hazafelé megállt alattam a vas. 1 éves Bosch benzinpumpa adta be a kulcsot.
Megkapta az újat, szűrővel és tanktisztítással egybekötve. Nem tudom, hogy a következő problémával összefügg-e, de pár napja nehézkes az indítás. Hosszú másodpercekig teker, mire elindul. Az is előfordul, hogy beröffen, de rögtön le is áll. Következő próbálkozásnál és menet közben semmi gond. Vákuumcsöveket átnéztem, alapjárati rendben, fojtószelep tiszta, akku állapota kiváló, trafó, gyertyák, kábelek szintén rendben. Lehet, hogy az önindító gyengélkedik? Próbáltam indítózás előtt többször ráadni a gyújtást, nem volt pozitív változás. Hidegen és melegen is csinálja. ForScan élőadatban nem láttam semmi érdekeset, kiugrót, hőmérsékletek is rendben vannak.
Viszont ha nem hűlt vissza teljesen a motor és gyújtásráadás után kb. 1 másodperccel indítózok, akkor azonnal és gond nélkül beröffen.
Szerintetek? Nézessek üzemanyagnyomást egy önindító ellenőrzéssel együtt?
Köszi a tanácsokat!
radi8tor
MODERÁTOR
Bosch az SZAR!
Felejtsétek el. Csak jó a neve, de már kínai hulladék minőség (akkuban is).
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
n1nja
tag
Nem Bosch-t kapott most.
(ERA pumpa, MannFilter szűrő)
Még az akku Bosch bent, amíg nem gyengélkedik, nem cserélem le.
ReFleXx
addikt
fotengely holtpont jelado?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
n1nja
tag
Az pár éve lett cserélve a vezérműtengely jeladóval együtt, most nem ellenőriztem.
De mivel lent van, simán lehet, hogy vizet kapott a csatija és nem mindig érintkezik.
A tolatólámpa kapcsoló csatlakozóját is be kellett fújnom, hogy működjön.
Ha jól rémlik szomszédok.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
#27070592
törölt tag
Lehet hogy az üzemanyag nyomás környékén van az eb elhantolva. Ha valamelyik csatlakozó nincs pontosan a helyén akár a szűrőnél akár a szivattyúnál és csak minimálisan de levegőt kap a rendszer.
A Bosch-t én nem írnám le, nálam gyertyák kábelek trafó (és a két lambda szonda) is Bosch. Mindig pöccre indul.
n1nja
tag
Szerda délután leadom szerelőnek műszaki miatt. Mindenképpen megkérem, hogy nézze meg, de addigis ellenőrzöm a főtengely jeladó csatlakozóját. Mihelyst eláll az eső...
Nem vagyok benne biztos, de talán a kábelek is Bosch márkájúak. Legalábbis volt benn az is, de már harmadik szett, mert a nyest...
Tavaly nyáron szűrőcserénél jártunk úgy, hogy megtört az egyik vezeték, amikor a helyére tettük és nem tudott üzemanyagot nyomni előre. Szétszed, megigazít, aztán minden rendben volt.
[ Szerkesztve ]
subaruwrc
félisten
szomorú olvasni
nekem mondjuk napra pontosan 1 év után foschott be egy bosch lambdaszonda..
romlik a minősége nagyon
pontosabban az élettartama van centire kiszámolva
ReFleXx
ja 1.4 vagy 1.6 volt
n1nja
tag
Az volt a szerencse, hogy már beértünk a városba, nem az autóúton állt le.
Egyik ismerős hazahozta a családot, másik pedig vontatott a szervizhez.
subaruwrc
félisten
hát csak szomorú ez mert a minőséget meg a tartósságot várná el az ember
nekem a gyári bosch, 23 éve megy. most tervezem cserélni de nem mertem boscht venni.
egyrészt a négyszeresébe is kerül mint egy másmilyen ac, másrészt meg nekem egy év két naposan ne álljon meg ...
sparta2
tag
Szia!
Korábban írtad, hogy 260e volt az ajánlat a vezérléscserére. Mivel ez fél éves infó volt, változott-e a vége, vagy tartották az árat?
[ Szerkesztve ]
n1nja
tag
Tavaly Októberben halálozott el minden előjel nélkül a gyári. Leállítottam, pár perccel később már nem indult be.
Akkor kapta a Bosch-t, ami 10 nappal a garancia vége után, ráadásul menet közben romlott el. Remélem a mostani tartósabb lesz.
Így utólag visszagondolva: hazafelé gyengébb volt az autó.
zoger
tag
Itthon satuba fogtam s úgy ütöttem kalapács hegyes felével, s azért kopás ide vagy oda kellett ütni rendesen, hogy leszakadjon a fog.
Az olajteknő olajpumpa leszedésével (amit nem értem miért nem tartalmaz egy ilyen munka ha már tudható, hogy ennek a konstrukciónak tipikus nyügje ez a dolog) 360eft lett a vége természetesen olajcserével együtt. Amit bontottak oda mindenhol új tömítés sok helyen új csavar került.
A srác aki csinálta régen az m3 ford kereskedésbe dolgozott ő nézte át a kocsit 5 éve amikor vettem az előző tulajtól az ő területe volt az ecoboost és úgy látom most is. Úgy gondolom jó kezekbe volt nála a kocsi.
radi8tor
MODERÁTOR
Na de akkor mit mondott róla a srác aki ért hozzá? Jól van ez így?
⭐ Stella
zoger
tag
Mint írtam korábban "ez nem vészes". Az olajpumpa szűrő eldugulásról annyit mondott, hogy úgy vehető észre, hogy közeleg a baj, hogy napi első indításnál nem kb 2 másodpercig hanem 4-5-ig világít az olajlámpa.
A ford nem módosította a szíjjat, ugyan az a cikkszámú került bele ami benne volt.
1.8 dízelnél is olajba futó szíj van egy bizonyos évjárat után. Azt mondta azokkal nincs ilyen szíjkopás probléma. A gond, hogy nem cserélik mert azt hiszik, hogy láncos a motor és idővel szakad.
[ Szerkesztve ]
Csak egy tipp: relét is nézesd meg, cseréltesd/cseréld ki. Ezer forintos alkatrész. Hátha.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
Lehet hogy kalapács hegyes(lapított) felével ütőtted, de inkább lapos tompa vésővel kellene ütni, legalább fog felénél kijjebb.
Utóbbi felel meg inkább a fogra ható erőhatásnak.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
n1nja
tag
Tavaly cserélve lett biztosítékkal együtt, de ráméretek a biztonság kedvéért.
n1nja
tag
Egy dolog volt fura csak ForScan-ben, mégpedig a KeyST (gyújtáskulcs állapot) értéke.
Ennek elvileg mindig 1-nek kellene lennie, de nekem 0 és 1 között váltakozik.
PATS nem dob hibát.
Indítani próbáltam pótkulccsal is, azzal se volt változás.
zoger
tag
Lényegében mindegy, biztos vagyok benne, hogy ez nem olyan állapot amely bármely percben szakadhatott volna.
darvinya
titán
Egy szösszenet Ford Fiesta-ról. [link]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
radi8tor
MODERÁTOR
Szerintem a Golf is hamarosan erre a sorsra jut. Az új EV platformok miatt.
⭐ Stella
sparta2
tag
Ezt az olajnyomás visszajelző dolgot megjegyezzük, köszi!
darvinya
titán
Mivel benne voltam elektromos szakmába, így EV autónak örültem addig, míg nem 1000%-os haszonnal adják.
S ráadásul a töltési / tárolási korlátot nem oldják meg, addig csak egy nagyra fújt Zűd lufik.
Megnézem, mikor tényleg beüt az energia válság, hogyan fogják tölteni a drága, és autó méretű papír nehezéket.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
petymek
senior tag
Így van, még több is, mire kifizeted a posta költséget. Jelenleg is csupán "akciós".
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
Srácok!
Focus mk 1.5 kombi, 2003.
Volt egy kis beázásom. Anyós lábánál az A oszlopnál egy bolhánál.
A tetőnél meg ott a szélvédőnél van egy pici lyuk, vagy mintha lenne. A szélvédő annó pár éve cserélvel lett mert a légzsák kivágta.
Ott lehet a hunyó?
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
DeFranco
nagyúr
Elobb gyanakodnek a vizelvezetesre, ami a szelvedo tovetol megy le a kerekdobig, plusz a pollenszuro doboz kornyeke. Telemegy avarral es megall a viz, ha elegge felgyulik beszivaroghat az utasterbe pont az anyosules labterehez.
Persze johet fentrol is
#27070592
törölt tag
Anyós lábtér beázásról nekem is a pollenszűrő feletti takarólemez hitványra sikerült szigetelése ugrik be, de ha onnan ázik be akkor a lábtér szőnyeg közepe szokott vizes lenni. (keresztülfolyik az esővíz a pollenszűrőn és a fűtőventillátoron)
De ha csak ilyen kis helyen (és oldalt) van víz, az szerintem nem onnan ered.
diablo1984
veterán
Focus mk 2,5esünkön ma lecseréltem a nyári gumit és meglepődve tapasztaltam, hogy a két első gyári lengéscsillapító szinkronban elfosta magát, beterítve mindent olajjal maga alatt.
Milyen márkát ajánlott fordnál használni?
Ha már cserés a cucc, akkor toronycsapágyat és stabpálcát is cserélnék. Milyen járulékos dolgok vannak még? A harmónikás porvédő az ép rajta.
gabor9991
őstag
Lengéscsillapítóra a jótállás nálam csak akkor volt érvényes ha vettem új porvédőt és ütközőt, ha már szét van szedve akkor toronycsapágy mellett a toronyszilentet is megnézném, szélső gömbfej lehet még rossz vagy az alsó támasz de ezt látod ha szét van szerelve.
"Milyen márkát ajánlott fordnál használni?"
Én motorcraftot tettem bele pár éve, petrányi webshopból rendelve, még működik.
Egy nemrég cserélt luk kuplungban cserélni kell a kinyomócsapágyat mert nyekereg
pedig ennél jobbat mint a gyári nem is lehetett volna választani.De volt már gond a trw-vel és a continental szíjjal is sajnos így tanácsot hogy mi lesz biztos jó választás szerintem nehéz adni.
troll81
addikt
Bilstein.egy mind felett.egy b4 sima
diablo1984
veterán
Bilstein-t láttam az első nem gyengébb márkának, a bardinál teljes áron 47e/db, toronycsapágy+szilentje valami 16e/db(Lemfölder vagy sachs). Majd ha kézben lesz akkor a porvédőt és ütközőt is megnézem, hogy mennyire gumi még, de így is drágaság lesz full kedvezménnyel is 65 e körül, a stabpálca ha le lesz kötve, akkor azt is megvizsgálom, hogy mennyire használt, ha szükséges, akkor csere az is. Majd a kaufferben is szétnézek, csak telóról az oldalukon fos keresni, nem emberbarát a keresőjük...
troll81:
[ Szerkesztve ]
zoger
tag
Valószínűleg motorcraft. Ennyi a petrányi webshopban is az mk3-hoz.
diablo1984
veterán
A gyári gondolom csak nem rossz? Most 12 éves az autó és 232ezret kibírt...
troll81
addikt
A 4 gátló a b4 ből 230 eu per szett.
Teljesen jó
Évek óta használok bilstein b8 gatlot nekem bevált.
diablo1984
veterán
Hátsók még bírják, azokkal nincs gond, az a kevésbé terhelt. Az autón tavasszal lett első fék csinálva még pára sem volt, júliusban műszakizott, akkor még tökéletes volt, odavoltunk vele nyaralni, kicsit kopogósabbnak hallottam hazafelé jövet, most gumi cserekor a rugó alja a stabpálca, minden mindkét elsőnél úszik az olajban, mondjuk mindkettő egy testvér, ugyanannyit futottak, de ilyet sem láttam még, hogy egyszerre fossák el magukat.
subaruwrc
félisten
monroe
sachs
kayaba
kyb
nekem a bilstein b4 kicsit kemény de ez mk1 focus
diablo1984
veterán
Gyári esetleg? Jó árban lenne és hozná a gyári kényelmet. Hátsókat nem cserélem, eddig elől-hátul gyári volt még.
subaruwrc
félisten
ilyen áron jó lehet az is
azt is ezek közül gyártotta valaki vélhetően
troll81
addikt
B4 kemény mert?
Hova kemény?
robertka
tag
Én is gyárit vettem, petrányinál 40 volt a pár, rugóból meg KYB a többi kiegészítő meg SKF ből volt jó áron. Még nem került beszerelésre de talán karácsonyi szünetben megcsinálom.
pn4hvq
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2003-as 2.0 TDCi MK3 Mondeo. Ma felkerült a téli garnitura, átnéztem, megmozgattam a szem előtt lévő alkatrészeket. A bal első keréknél a féltengelynek tengelyirányban van kb 1,5-2cm-es mozgása, a jobb oldalinak néhány mm. Emlékeim szerint a bal sem mozdult el ennyire, de lehet, hogy tévedek. Semmi hangja, oldalra húzás vagy egyéb megszokottól eltérő jelenség nincs.
Normális a jelenség vagy probléma van?
Köszönöm a válaszokat!
gabor9991
őstag
Évekkel ezelőtt vettem körülbelül ennyiért ugyanezt szóval ma nem kérdés hogy jó-e ennyiért
subaruwrc
félisten
pontosítok
valószínűleg a kyb rugó a kemény
nem a gátló
subaruwrc
félisten
annyi normális
pn4hvq
senior tag
darvinya
titán
Pedig Kyb(Kayabasi) kemény gátlója.
Anno pont emiatt cseréltem le Escort-nál, mert olyan volt terheletlenül az autó, mint egy Trabant.
Pattogott.
Monreo -ra cserélve már nem.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
ROBOTER
addikt
Sziasztok! A véleményeteket szeretném kérni.
Adott egy 2 éves S-Max, 3 napja vettem át, 65 E km. Elég sok autót vezettem az utóbbi években, hosszabb ideig Octavia, Kodiaq, Focus, Sportage modelleket, mind új volt.
Azt vettem észre az S-Max esetében, hogy egyenes és sima úton az autó úttartása tökéletes. De ha pl. van egy hosszanti irányú útburkolat javítás, vagy egy nagyon enyhe nyomvályú, a kormányt izomból kell fogni, legalábbis sokkal erősebben, mint bármilyen autót amit eddig vezettem. Ha elengedem a kormányt, elég éles szögben elindul a kocsi az út dőlésének irányába.
Ugyanez igaz, ha normál, jó minőségű úton (autóút, autópálya) túlemelt ívbe megyek be. Ha az ív döntése jól van megtervezve, egy jó autó szinte magától felveszi az ív görbületét, alig kell korrigálni a kormánnyal. Na az S-Max ki akar menni egyenesen a korlátnak.
Én érzek valami rosszul és itt egyszerűen így van beállítva a kormányszervó, vagy ez hiba lehet (futómű-beállítás, sérülés, szervó)?
Kieg: az autó minden hosszabb út után a városi, lassabb szakaszba érve "Check charging system! Service now!" felirattal és piros akksi ikonnal kiabál. Ez egy sima akksicsere lesz?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő