Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] Kempingezés és sátrazás
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [FireFox1996:] 2024 tavaszi fórum peca
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Melóba napi 2x10 km.Nem a folyamatos világítás ami rossz neki,hanem a sok kapcsolgatás-én így tudom.
marsu
addikt
addig még simán veszel egyet!
vagy többet is ...
Press any key to continue ...
marsu
addikt
Pár hete én is feltetettem a nyári gumikat az alufelnikre és az autóra is ...
Ezek 17" méretűek ...
Press any key to continue ...
radi8tor
MODERÁTOR
Lol, ezt nem nevezném használatnak. 2500 km van kb az izzókban.
⭐ Stella
Meg a rázkódás csinálja ki. Hetente olyan 300-at mentem vele.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
aginor
addikt
Annak két akadálya van, egy hogy nincs hozzá "kedvem", kettő, hogy nem szeretem az ilyen nagy autókat és most nem is indokolt, úgyhogy most a kis három ajtós Fiesta a nekem való szekér.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Dj Sügi
őstag
Apropó: Nincs véletlen egy fölös S/ST hűtőrácsod? Akár törött is érdekelne, sehol nem találok most.
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
Ti használtok sárfogó gumit az autón?
[link]
Megéri ezt felrakatni az autóra? Elcsúfítja?
radi8tor
MODERÁTOR
Pont múlt héten rakattam rá. Szerintem egyáltalán nem csúfítja el. És még a karosszériát is védi.
Egyedül akkor lehet necces, amikor egy magas járdára felállsz. Az le tudja rántani a helyéről.
⭐ Stella
Hali
Nem, de tervezem, hogy rakok fel előre és hátra is egyet.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
Dj Sügi
őstag
Nekem is van fent elöl hátul.
Előny: Védi a kasztnit a kőfelverődésektől+sártól, nem lesznek retkesek az oldallemezek+ajtók azonnal a keréktől kidobált sártól.
Hátrány: Drágák voltak. Télen a jég széttörte/szétszakította az első kettőt, mert rideg műanyagból van nem gumiból és alacsonyan is van így a fekvőrendőrt stb sem szereti... (Az újabb modelleknél ez nem tudom változott-e valamit.?)
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
DeFranco
nagyúr
a vízkifolyást nem nehezíti meg az amúgy is kritikus helyeken? (pl. első sárvédő ajtó felőli vége, ahonnan a szélvédő felől lecsorog a poros avaros dzsuva ami a kerékdobnál folyna ki ha nem ragadna meg és rohasztana el minden mk1-es fókát azon a ponton amúgy is?)
Ezeket fellehet itthon is tenni, vagy szakemberhez kell vinni? Én is néztem ilyen sárfogókat, de nem tudok dönteni vegyek-e vagy ne.
Your car, your life ;)
kcsa
veterán
Kék ledek helyett inkább ezt vegyél... amit idáig láttam egyszerűen felrakható volt.
Mk5 fiestára konkrétan egy darab vízpumpafogóval
lama_lamm
aktív tag
Nekem 1.5 Ecoboostos Fókám van és van rajta motorburkolat.
lama_lamm
aktív tag
Van valakinek amúgy tapasztalata ezeknek az Ecoboost motoroknak a szívóoldali kokszosodásval?
Dj Sügi
őstag
+1. (Amúgy ha jól tudom beltérre is szabálytalan mindenféle színezett karácsonyfaégő.?)
MK6-ra szintén hasonlóan lehet felpakolni, csak villás vagy dugó és fogó kell hozzá. Használati utasítás is mellékelve, de egyszerű mint egy faék.
DeFranco: Kicsit igen, ha nagyon ganés helyen mész vele akkor begyűjti a sarat/havat, de ha figyelsz rá és kipucolod néha semmit nem okoz. Egy esős út vagy egy mosó pedig azonnal kihozza, legalábbis nálam.
[ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
DeFranco
nagyúr
és hogy nézel alá? ha jól tudom a dobbetét levételéhez le kell(ene) venni a kereket.
radi8tor
MODERÁTOR
Ööö biztos hogy ugyanarról beszéltek?
Az első sárfogó gumi nem a dobbetét alatt van, hanem fölött.
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
szutyok-dobbetét-sárfogó ez a sorrend.
és a feltételezésem az, hogy a dobbetét alól a sárfogó miatt nem tud annyi szutyok (sem) kifolyni, mint amúgy, ami az eleve kis résen eleve problémás.
de ez csak feltételezés.
ami viszont biztos, hogy mivel ez a rohadás valós probléma, szinte minden focus rohad ott amit én eddig láttam (ha nem volt rendszeresen célzottan takarítva és kezelve a sárvédő alatt) én ezért nem tettem fel a sárfogót annak idején.
radi8tor
MODERÁTOR
Most gyorsban ilyen videót találtam a helyzetéről. Így gondoltad vagy nem?
⭐ Stella
kcsa
veterán
nem a dobbetét mögött van a gumi, hanem előtte.
Tehát a helyesebb sorrend: kosz, sárvédőgumi, (kosz) dobbetét (kosz).
radi8tor
MODERÁTOR
Dobbetét mögött milyen kosz van? Amit DeF írt, hogy fentről csurog le?
⭐ Stella
kcsa
veterán
Hogy honnan kerül oda azt nem tudom. De van
DeFranco
nagyúr
jó most belülről kifelé vagy kívülről befelé
jól elfilózunk ezen
én belülről indultam, a sárvédő és dobbetét mögötti, fentről a szélvédő dekli* alá becsorgó mocsoktól.
*ami alá ugye alapból is becsorog attól meg aztán méginkább, hogy kedvesuram a pék úgy cserél pollenszűrőt, hogy nem csavarozgatja ám ki a bolhákat, mi a francnak azt, szépen kipattintgatja a kapcsokat és felfeszíti a motortér felől a deklit, amitől a szélvédő felől meg lesz egy szép kisujjnyi rés mert meggörbül a műanyag... érted... nincs idő, nem érünk rá, gyors sávban élünk tizennégyesszechaccá lesz a munka kedvesuram plusz az anyag. arról nem is beszélve, hogy technológia szerint ragasztani is kellene vagy a ragasztót pótolni amit szerintem magyarországon kb. nulla szerelő csinál meg (az általános tapasztalatból kiindulva, de ha van ilyen, akkor nevet címet várunk a szerkesztőségbe ).
[ Szerkesztve ]
aginor
addikt
Ha van első lökös, akkor az nekem is jöhetne egy.
Sárfogó téma: én soha többet nem rakok fel ilyen vackot, mert megfogja a koszt maga alatt (a sárfogó és a kasznielem között) ami jól megszívja magát nedvességgel és már rohad is a kaszni..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
radi8tor
MODERÁTOR
Tudtommal a bolhákkal azért bánnak így, mert eltörnek. És a gyors pollenszűrő cseréből lesz egy drága de lassú csere.
Ezért inkább odahívnak egy másik szerelőt, aki megfogja a fedelet hogy ő kicserélje a szűrőt.
aginor: kiderül majd. Viszont hátsó sárfogó az nagyon hasznos. Nem vágod telibe a mögötted jövőket kavicsokkal.
Más:
Bazározni Hardveraprón vagy privátban tessék. Fórum területén csak Lokálban engedélyezett.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
15 Ft egy bolha, kell belőle 3 db. kifizetem.
ne az én alkatrészem kontójára spóroljanak az idővel, jó óradíjat fizetek jó pénzzel, jó munkát várok cserébe nem azt, hogy direktbe tönkretegyenek elemeket az autón azért mert spórolnak, kitéve ezzel az emlegetett sárvédő elemet is a rohadásnak.
jó hogy nem az ajtót is lábbal rúgják be mert úgy gyorsabb. volnának még ötleteim hol lehetne spórolni.
szerk: ez tipikusan olyan dolog egyébként, ami miatt lassan tényleg az lesz, hogy nekiállok magam csinálni az olajcserét. szépen leragasztom a deklit örökragaccsal (felszedni már szedtem fel más miatt nem egy ördöglakat) kicserélem az olajleeresztő csavar alátétét rendesen nem csak megkenegetem fáradt olajjal, beállítom rendesen az olajszintet nem töltöm túl 4 decivel meg ilyenek... és nem a sarki lipótiba járok olajcserére hanem az egyik legjobbnak ismert pedigrés szerelőbrigádhoz. 7500 Ft-os rezsiórát fizetek, abba szerintem belefér egy műanyag elem szakszerű leszerelése, meg a 23 Ft-os plusz anyagszükséglet kivételezése a háziraktárból és a számlára felvezetése.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Én még nem láttam olyan alkatrészt Fordnál ami 15 Ft lett volna de értem mire gondolsz.
Viszont a fedél nem hinném, hogy egy 30 mp-es felemeléstől meghajolna.
15 éves autónál persze hogy megéri magad csinálni. Vannak már erre szakosodott garázsok is. Adnak rendes emelőt meg szerszámokat. Megcsinálhatod magadnak csak pár ezret kell fizetni a helyhasználatért.
Cserébe bele csuroghat a szemedbe az olaj.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
szinte mind fel van hajolva, nézz meg akárhány mk1 fókát a pollenszűrő felőli oldalon. nagyon ritkán látok olyat ahol nincs, de nagyon szívesen megkérdezném a gazdáját hogy hogyan csinálta... tippre magának szerel.
legyen 150. úr vagyok. kifizetem azt is.
[ Szerkesztve ]
Azért agyalok a sárfogón, mert ahogy alább írták megragad a sárfogó és a kasztni közt a retek, másik meg, hogy az egy év alatt alig volt retkes a kocsim. Télen nem használtam, valamint esőben, rossz időben sem megyek ki vele, ha nem muszáj. Komolyabban nem volt még koszos. 1-2 hetente mosom. Szóval alaposan le van öblítve, alváz alatt is mosom rendesen. Így nem tudom megérné-e a sárfogó.
Your car, your life ;)
kcsa
veterán
Nézd, van ez a begyűlik a kosz dolog, és 10-15 év múlva elkezd rozsdásodni, who cares? Nekem ennél jobban fáj hogy felveri a küszöbre meg mindenfelé a kavicsokat, és az meg foltokban dobálja le a festéket. Lehet választani
radi8tor
MODERÁTOR
Akkor neked gumi lábtörlő sem kell. Jó lesz a szövet.
⭐ Stella
SzlobiG
félisten
Ahogy olvasom te kicsit túlparázod ezt a dolgot megértem új autó vigyázol rá meg minden, de azért az alap, hogy az autó van érted és nem fordítva sztem. Tehát ilyet hogy esőbe nem mész vele mert megázik... Látnád nekem a mondi most milyen dzsuvás már több mint egy hónapja nem volt lemosva a macskák a sáros lábaikkal a tetején randalíroznak.
radi8tor
MODERÁTOR
Oh majd amikor jönnek elő a hibák egy ilyen hímes tojásként kezelt autónál. Az fáj igazán az embernek. Mert a mérnökök a gyárban azon fáradoznak, hogy x idő után megadja magát ez vagy az benne...
⭐ Stella
kcsa
veterán
De ha ez így nem is igaz, a ritkán, alig használt autóknak is megvannak a maguk bajai, még ha mások is mint az elhanyagolt túlhasználtaké
Vigyázok a kocsira igen, kis városban élek, semmi nincs messze, melóhelyre alapból bicajjal járok. Tegnap mostam le gyönyörűen a kocsit, most esik az eső, ha kimennék vele összebasznám csak, de mivel nincs semmi fontos dolgom, így inkább nem megyek ki Majd holnap melóba menet megveszem amit akarok.
Your car, your life ;)
Milyen bajai vannak a ritkán használt kocsiknak? Azért kérdezem, hogy esetleg mire érdemes figyelni. A ritkán használt nálam olyan, hogy 3 napot dolgozok 3 napot pihenek, így a 3 nap pihenőben minden nap megyek a kocsival, naponta jó 30-50 km-t. Egy év alatt 7500 km lett a kocsiban. Próbálok mindenre figyelni.
Your car, your life ;)
Ha megadja magát valami az nem izgat, mert van garancia és kicserélik. vagy gari után kicseréltetem. A kocsi külsejére és belsejére próbálok vigyázni és ahogyan korábban írtam 80%-ban városban használom a kocsit, ahol rengeteg az idióta, mindenki megy, mint a birka. Főleg tegnap, vicc volt ami a városban ment a húsvét miatt
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
kovacsroli
senior tag
Sziasztok,
MK V Fiesta hátsólámpa foglalataiba lehet rakni ledes izzókat? Arra gondoltam kicserélem a helyzetjetjelzőt, a féklámpát meg az indexeket olyanra, ha ez ilyen egyszerű.
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
10-15 év? Volt aki azt írta, hogy pár év után rohad, rozsdásodik a kocsi. Ezt akkor írták, amikor az alváz és üregvédelem volt a téma.
Your car, your life ;)
radi8tor
MODERÁTOR
Dehogynem fog izgatni, mivel úgy oldják meg, hogy garancia időn túl romoljon el. Ne ringasd magad hiú ábrándokba, hogy annyira védve vagy mindentől garanciával.
⭐ Stella
kcsa
veterán
Az olajat kedvelő tömítések pl. hamar el szoktak száradni, persze ez inkább a hónapokig, évekig nem használt autókra igazak. Fékkarmantyúk is bedagad(hat)nak tartós használaton kívül. De találhatsz pár összeállítást neten, hogy mit érdemes csinálni, pl. ezt.
Amit nem szabad elhanyagolni az a folyadékok előírt cseréje (pl. hiába nem jársz vele, kétévente fékfolyadék, előírt időszakonként hűtőfolyadék - ez fordnál speciel tíz év szokott lenni, de mivel nem drága, túl nagy bajt nem okoz ha felezed), meg ami még van.
Igen, tisztában vagyok vele, hogy akármennyire vigyázok a kocsira, valamikor elfog romlani valami. A garancián túl is márkaszervízbe fogom vinni az autót, ha baja lesz. Hiába, ez nálam egy mánia, hogy vigyázok mindenemre, nem csak a kocsimra. Egy hónap múlva viszem a kocsim kerámiáztatni. Az viszont nem rossz dolog. Visszatérve a sárfogóra. És ha néha-néha leveszi a sárfogót az ember és alaposan kitakarít mögötte?
Your car, your life ;)
Köszönöm, de sajna nem vagyok nagy angolos :/ Természetesen olyan sokat nem áll az autóm. Ahogy írtam, 3 napot használom, 3 napot pihen, télen pedig 2 hónapot pihent, közben 1-2 szer kimentem megjáratni, mentem vele vagy 30 km-t, ha nem volt akkora a hó, vagy elvolt takarítva rendesen az utakról. Olajcsere mindenképpen évente lesz, most hónap végén viszem az első kötelező szervízre. Lesz olajcsere, olajszűrő csere, klímatisztítás, pollenszűrő csere, meg átvizsgálás.
Your car, your life ;)
kcsa
veterán
Volt új Escort a családban, az pedig híresen rohadós. Korrekt karbantartással, tisztogatással 5-6 évesen kezdett az első felületi, még ledörzsölhető rozsda megjelenni rajta (ezt hívta a fényező vakrozsdának), és az is csak az igen érzékeny helyeken (belső kerékjárati ív kavicsoknak kitett részei).
Az 10 éves Mondeomon nem igazán találni sehol feltűnő rozsdát, persze ez galvanizált, nem úgy mint anno az Escort
Nem kell túlaggódni ezt sem. A ritka használat, és az alapos tisztítás miatt a tiéden pont jó szolgálatot tehet a felverődések ellen. Szerintem. Személyes vélemény, nem kell egyetérteni, sem rám hallgatni sem
Lehet megrendelem és a hó végi első kötelező szervízen felrakatom velük, kérdés még, hogy nem csúfítaná el a kocsit, nem nézne ki hülyén? Próbáltam sárfogós 3-as Focusról képeket keresni, de nem igazán találtam.
Itt a Ford hivatalos oldalán nem néz ki rosszul szerintem, viszont nagyon drágák ezek a sárfogók. Máshonnan érdemes beszerezni?
[ Szerkesztve ]
Your car, your life ;)
kcsa
veterán
Köszi, megrendelem akkor előre hátra is. Vigyem majd be a szervízbe és rakassam fel velük, vagy oldjam meg magam itthon? Melyik javasoljátok? Autóemelőm nincs itthon, nem tudom, megkell-e hozzá emelni a kocsit.
Your car, your life ;)