- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
válasz
Saskakas18 #40048 üzenetére
az mar valami.
atiras koltsegeivel ilyenkor mizu? -
Saskakas18
tag
válasz
Zoli-bácsi #40037 üzenetére
Ma visszaveszi. Telefont fel sem vette és hallani sem akart a javíttatásról.
Külsős segítségnek köszönhetően ma jön trélerrel és vissza viszi. A vételárat vissza fizeti.
-
darvinya
titán
Kezdődik eAutó töltés sarcolása. [link]
-
troll81
addikt
Délutáni műtét jön az Mk1 lambda csere lesz. [kép]
-
ReFleXx
addikt
válasz
Saskakas18 #40035 üzenetére
jol tetted, hogy jelezted az eladó felé.
neked akkor az adásvételin egy magánszemély szerepelt nem a "Murva Car Bt" akinél benn állt a kocsi ugye? -
kcsa
veterán
válasz
subaruwrc #40038 üzenetére
Szerintem bizonyos szempontból jobb ha kereskedőtől vásárolta. Amitől rossz lesz, ha bizományiban adja a kereskedő, tehát de facto magánszemélytől veszed, nem a Murva Car kereskedésből. Innentől a kereskedés felteszi a kezeit (jogosan), a magánszemélytől behajtani bármit is, na az még az eredeti felállástól is nehezebb.
-
subaruwrc
félisten
válasz
Saskakas18 #40035 üzenetére
tehát kereskedőtől vásároltad
nem volt okos döntés
akkor is vannak jogaid csak sokkal rosszabb esélyeid vannak érvényesíteni egy dörzsölt kereskedővel szemben -
Zoli-bácsi
senior tag
válasz
Saskakas18 #40035 üzenetére
Szia,
a hiba oka bármi lehet. De ami jogilag fontos, ne kezd el javítgatni, hogy aztán benyújtsd nekik a számlát, mert így nem érvényesíthető a "garancia". Vissza kell vinni ahol vetted, nekik kell gondoskodni a javításról.
-
troll81
addikt
válasz
Saskakas18 #40035 üzenetére
Ez bármi lehetséges, üzemanyag szűrő től kezdve végig.ha beindul akkor élő adatban nézni kell mit csinál,és a szivárgás t megszüntetni.
-
Saskakas18
tag
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vásároltam egy Ford focus 1.6 tdci (hhda) 90lovas autót. Autó atvizdgalaskor semmilyen hiba nem jött elő (gépre téve sem). Haza felé tartva kB. 350 km után jött egy hibakód: engine malfunction. Elvette az autó erejét. Parkolóban leallitva és majd újra indítva vissza jött az erő. KB. 2200—3000 fordulaton jelentkezik a probléma. Elvittem az ismerős autoszerelőhöz és ezt a hibát olvasták ki:
Alany: 2009 1.6 tdci 90 ló hhda motorkód. (Ford focus mk2)
Kiolvasott hibakód:
P0087 Üzemanyag elosztó cső /rendszer nyomás -túl alacsony
P1180 üzemanyag szállító rendszer -alacsony
P1553 Henger#3 befecskendező áramkör teljesítményMa már egy rövid útról haza tartva elvette az autó erejét majd folyamatosan csökkentette a fordulatot és le állt az autó és már el sem akar indulni. A motorterben a 3-ik porlasztónal gyöngyözott az üzemanyag. Valószínűleg nyomás veszteség miatt nem bír beindulni?
Az eladónak jelezve lett a probléma, viszont nem tudom, hogy mire számíthatok és mihez van jogom mint vásárló. Magán embertől vásároltam, aki beadta az autót a kereskedésbe, hogy adják el neki.
Nagyon szépen megkoszonom a segítségeteket.
-
troll81
addikt
válasz
bajnokpityu #40033 üzenetére
Így hozta a sors smax lett benzines.
Kap egy optimálizalast 9 liter kB
A 2.2 diesel is 8 liter. -
troll81
addikt
válasz
bajnokpityu #40031 üzenetére
Persze.
Na de haza menet gyerekkel villany autóval 1100km....kizart.Egy ilyen kor általában 3000 3800km semmi kedvem nem lenne konnektor t keresgetni toltogetni.
Jelenleg marad a kis benzines gyűjtemény. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #40024 üzenetére
Most épp van időm így meg is kérdezem: hogyan jött ki ez az 5000nm/fő napelem méret mint minimum követelmény? Linkeld légyszives a folyamat leírását. Vagy tegyél be egy animgifet, ami a hasadat ábrázolja, amint épp ütöd.
Itt egy ausztrál oldal . Szerintük egy átlagos ausztrál ház energiaigényét fedezi egy 5kWh-s rendszer, aminek összköltsége 8000aud (cirka 1,8 millió ft). Ez 15-20 170x100 centis napelem panel, + backup akku, + telepítés, számlával, garanciával. Harmincöt négyzeméter. Nem ötezer.
Persze az ausztáloknak könnyű. Ők lopják a Napot.#Csabex: ok.
szerk: #radi8tor, igaz, részemről az utolsó hsz volt a témában.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Srácok kértem, hogy napelem témába ne bonyolódjunk itt bele.
-
gabor9991
őstag
válasz
darvinya #40024 üzenetére
Szakmabeliként pedig kérlek a napelemes topikba tedd már be ezt az állításod:
"Ha már napelem, akkor tudod, hogy még a mai napi technológiával max. 25évig jó egy napelem cella, ami évente 4% teljesítmény csökkenéssel üzemel.
Magyarán 10 év után már egyáltalán nem éri meg energiát kinyerni belőle, mert a veszteség akkora, hogy semmire sem elég."
Kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá a kollégáid -
darvinya
titán
válasz
gabor9991 #40023 üzenetére
Akkor értelmeze újra, és olvasd el jobban a garanciát.
Majd 10 év múlva írd meg ugyanezt, vagy csak 2 év múlva.
Sebaj, gyártó megcáfopja a természetes napfény miatt keletkező oxidáció, ami miatt nem tud áramot termelni.camelferr
Hurrá, s föld lakoságnak mindenkinek min. 5000m²-es napelem panelt kellene felrakni.
Ja, mostani telked is kevés hozzá.
Vagy bedugod, s 1 hét múlva autózol.
Évente szögváltozás miatt 3D-ben kellene mozgatni, állandóan tisztítani, mert a por is csökkenti hatásfokot.Ha már föld védelem, akkor miért kaszálták el sósvízes energia cellát?
Mert, mondjuk, abból nem lenne folyamatos haszon, s megvétel után 30 évig használható, utána csak energia cellát kell cserélni.#40026 gabor9991
Mert szakmámba vágott.
De, hagyjuk, majd 2 év múlva írd meg.
Ja…nem tudod hogyan kell pontos mérést végezni. -
gabor9991
őstag
válasz
darvinya #40017 üzenetére
Ha már napelem.
Ez a napelemes hozzászólásod is nettó hülyeség.
A gyártó aki például azokat a paneleket gyártotta ami nálam van a tetőn 25 év teljesítmény garanciával adta azt el ami alapján az eredeti teljesítmény 80 százalékát is le tudja adni 25 év múlva.
Magyarán ahogy fogalmaztál egy 400W-os panel legalább 320W-ot kell hogy tudjon 25 év működés után egyébként garanciában cseréli a gyártó. -
#27070592
törölt tag
válasz
darvinya #40017 üzenetére
De nekem 3500 nm-es kertem van, körpanorámával.
Oda terveztem az egyik nagy körtefa tetejére egy ilyen forgó naperőművet, ami reggeltől estig mindig a Nap féle tud fordulni.
Oszlop nem is kell, azért lesz a körtefán.
És ha 10 év alatt megfeleződik a hatásfoka, az sem azt jelenti hogy kuka az egész, hanem azt jelenti hogy megfeleződött a hatásfoka.
Másrészt ki tiltotta meg hogy másik harmadik negyedik naperőművet is telepítsek? Körtefa is van és napfény is akad bőven. -
#27070592
törölt tag
válasz
troll81 #40018 üzenetére
A hátsó szondához nem kell a spec kulcs, simán rárakod a 22-es villáskulcsot és adja magát. Persze kisujjal nem jön ki, kell hozzá erő. De nem volt nagy szívás.
Az első szondához viszont a villáskulcs nem fog odaférni. Ha azt is cseréled, ahhoz kell a szondakulcs.A hatótávpara szerintem felhasználó függő. Ha a benzines autódba elég havi két telitank benzin (az legyen cirka 1200km) akkor egy tfh 300 kilométer hatótávú EV-t sem nagy gond átlag heti kétszer 50km kapacitásról 250km kapacitásra tölteni (nem fullra hogy kíméld az akkut is) az 8X200=1600km, több mint elég.
És ha ezt a heti két töltést a melóhelyen is meg tudod oldani olcsón vagy ingyenesen, akkor fillérekből közlekedsz.
De lehet hogy hülyeséget beszélek. -
darvinya
titán
válasz
#27070592 #40008 üzenetére
Pont a részlet kérdések amik akadálya az egésznek.
Ha már napelem, akkor tudod, hogy még a mai napi technológiával max. 25évig jó egy napelem cella, ami évente 4% teljesítmény csökkenéssel üzemel.
Magyarán 10 év után már egyáltalán nem éri meg energiát kinyerni belőle, mert a veszteség akkora, hogy semmire sem elég.
Ráadásul autó feltöltéséhez, ami nem 1 hétbe telik, akkor napelem felület kell, hogy azt normál családiház telek kevés hozzá.radi8tor
Mindegyik autót tudod tölteni az otthoni hálózatról, csak kérdés az, hogy masszív 3A-el, vagy 30-60A-el.
Utóbbihoz hálózat kiépítés kell, ami nem könnyű, hogy vagy nagyfeszültségű trafó beállítással már a ház kapja 20kV-ot, vagy 400V-os hálózatra min.35-ös kábelt tesznek.
Mindkettő kiépítéséhez már maga a réz állományt nehéz lenne fedezni, hát még környezet.terhelés, ami ennek előállításával járna.
És akkor nem beszéltünk még erőművekről. -
troll81
addikt
Mindenki hajtja a villany autót... Egyenlőre nem érzem felkészültnek a világot erre. Az a baj a villany autózás a teljes nem az ignis arszintjen mozog hogy bárki el erheti
Ertem én hogy nem gyártjuk a sok belső a égésu motort.. Semmi gond.
Először csináljanak tanker kontenerhajot, repülőt majd utána beszélhetünk rola -
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor #40009 üzenetére
Kiindulva az F150Lightning utáni masszív piaci érdeklődésből, lehet hogy kapkodnánk a fejünket ha most belepillanthatnánk egy 2030-as hétköznapba.
Erről is hadovál negyed órát ez a figura. -
darvinya
titán
válasz
patomi #40005 üzenetére
Megszámoltad hány parkoló van és ebből mennyi a Nem! gy.töltő.
camelferr
Az út csak annyival könnyebb, hogy az mind melléktermék, s tárolható.
Míg az elektromos áram/feszültség előállítása és tárolása már bajosabb.
Ha nem használod fel azonnal veszteséges szállítással, akkor az egész elvész. -
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor #40001 üzenetére
Fölösleges jóelőre eltemetni az EV rendszert. Anno a motorizáció kezdetén is sok volt a szkeptikus hang. Jajj, milyen drága dolog egy mesterségesen épített kemény burkolatú pormentes út.
És ma sokmillió kilométer aszfaltozott/betonozott műút létezik, amit nemcsak megépíteni kellett hanem állandóan karban is kell tartani. Eszméletlenül drága, mégis tök természetesnek tartjuk hogy létezik. Sztem nagyjából ugyanez lesz az EV autók töltésével is. -
darvinya
titán
válasz
radi8tor #40001 üzenetére
Aztán mit érsz a t.hellyel, ha nincs benne nafta.
Ez nem úgy megy, hogy kirakok csak úgy egy konnektort.
Sima konnektorral ott éjszakázol, mert 5h alatt beletölt max. 20%-ot.
Nem véletlenül van autó gyártóként gy.töltés rendszer és csak azokon a kiépített t.állomason van gy.töltés.
Na, ezek az állomások már nemcsak egy egyszerű konnektor.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B365M i7 9700F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- iKing.Hu - Apple iPhone 12 Pro Max - Silver - Használt, megkímélt
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest