Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21601) 7Sony7 válasza DeFranco (#21600) üzenetére


7Sony7
addikt

C-max, elvileg a pedálok magasságában van a középkonzol mögött valahol, még nem volt kedvem nekiállni :) ha neked bevált a módszer, akkor biztos jó. Klímatisztítóból van ajánlott? Vagy az is jó, amivel a lakásklímákat tisztítják?

-

(#21602) DeFranco válasza 7Sony7 (#21601) üzenetére


DeFranco
nagyúr

én prelixet vettem vagy talán preventet, a kettő közül valamelyiket de általános márkabizalom miatt, nem mert ez jobb lenne másnál.

(#21603) Morales72


Morales72
csendes tag

Sziasztok!

Mk1 Ford Focusba (2003) eredeti Ford 5w-30 olaj a célszerűbb, vagy valami más (pl. Castrol Mangnatec 10w-40)? 220 ezer kilométer van az autóban. Tapasztalatok érdekelnének.

[ Szerkesztve ]

"I'm too old for this sh.t..."

(#21604) troll81 válasza Morales72 (#21603) üzenetére


troll81
addikt

5 w 30 megy bele mindig 1.8 benzin mk1 focus. 390 ezer van benne es nem eszik meg belőle semmit kb

(#21605) kcsa válasza Morales72 (#21603) üzenetére


kcsa
veterán

5w30 való bele, nem 10w40. Gyári olaj teljesen jó lesz.

(#21606) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

Mennyire érint ez konkrétan bennünket, a pénztárcánkat illetve az autóink motorját és annak élettartamát?

"A benzinbe és a dízel üzemanyagba keverendő, megújuló energiaforrásnak minősülő, biológiai eredetű összetevők kötelező, legkisebb összevont mértéke 6,4 százalékról 8,2 százalékra nő. A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lesz."

DeFranco: köszi a választ a klímatisztítós kérdésre. Van aki a flakonosra esküszik, más az ózonosra ezért kérdeztem, h ti hogy álltok ehhez a kérdéshez.

Morales72: Csak 5W30. Nem tudom az enyémben mennyi ideig volt 10W40 de miután cseréltem gyárira hidegen kopogós lett a hangja egészen amíg be nem melegszik, szinte dízeles. Sajnos elég sok minden került a kocsimba az előző tulajok révén amivel nem egészen értek egyet. Aki ismeri a sztorimat az tudja. (olaj, benzinpumpa, váltó olaj, kuplung kit)

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21607) 7Sony7 válasza DeFranco (#21602) üzenetére


7Sony7
addikt

OK. Köszi.

-

(#21608) #31600896 válasza troll81 (#21604) üzenetére


#31600896
törölt tag

Neked a jó. Nekem most 5W40 ment bele április 13-án, akkor 109? ezer km volt az óra szerint.
Azóta 10 ezret gurultam, most minimum szinten van. Jó lett volna még, ha kibír vagy 2-3 hónapot... Nekem is benzines van, csak 1.4 és 2-es Focus.

(#21609) Morales72 válasza troll81 (#21604) üzenetére


Morales72
csendes tag

Nem írtam, hogy 1.4 benzin, szorri.
Rendben. Köszönöm a választ mindenkinek. :R
Akkor gyári 5w-30 fog belemenni.

[ Szerkesztve ]

"I'm too old for this sh.t..."

(#21610) 7Sony7


7Sony7
addikt

C maxra tett már valaki a gyárinál nagyobb hátsó ablaktörlő lapátot?

-

(#21611) #49155328 válasza 7Sony7 (#21610) üzenetére


#49155328
törölt tag

Te használod a hátsó törlőt?
Egy éve van meg a gép de egyszer nem használtam.

(#21612) 7Sony7 válasza #49155328 (#21611) üzenetére


7Sony7
addikt

Szoktam. Már csak azért is, hogy ne rohadjon be.

-

(#21613) molnarpeter válasza 7Sony7 (#21612) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nagyon helyes :) Néha én is megjáratom, ha ráérek, akár felhajtva (üveget kímélendő) - egyszer elég volt cseréltetni a berohadt motort :DDD

[ Szerkesztve ]

(#21614) 7Sony7 válasza molnarpeter (#21613) üzenetére


7Sony7
addikt

Olyan ez, mint a klíma, néha meg kell járatni. Az elöző autónkat mikor vettük be volt rohadva az is. De szerencsére még javítható volt.

-

(#21615) #31600896 válasza 7Sony7 (#21614) üzenetére


#31600896
törölt tag

Én is meg szoktam járatni, de akaratomon kívül. Törlök egyet az elsővel, majd megindulok hátrafelé és beindul. Akkor a frankó, ha a száraz ablakot törli meg. :P

(#21616) 7Sony7 válasza #31600896 (#21615) üzenetére


7Sony7
addikt

Az előző tulaj is járhatott így párszor, mert a hátsó szélvédő csupa karc. :(

-

(#21617) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

A Focus esetenként automatán töröl egyet ha rükverc-be kapcsolok. Amúgy szoktam használni, mert esőben 100km/h fölött önmagát koszolja/vizezi össze :))

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21618) troll81 válasza #31600896 (#21608) üzenetére


troll81
addikt

Erdekes. 390 ezer km es napi hazsnaltban van még. Volt heti 1200 ment bele sőt volt h egy heten 3500km ment bele. Nézegettem az elején de mar nem nezem. Felesleges. Sajnalom is h megy a vásárba bontóba lassan. Utódja meg van. Igy menni kell neki. Sajnos.
Annyi h probald a gyari olajat hasznalni megeri. Liqui moly használok bele mind a 2 autóba 5w30 special tec f

[ Szerkesztve ]

(#21619) 7Sony7 válasza Tsebacsi (#21617) üzenetére


7Sony7
addikt

Azt hiszem, akkor csinál ilyet, ha az első törlő esőszenzorra van kapcsolva, de nem biztos.
Igen, felveri magára a koszt, én is azért szoktam használni leginkább.

Milyen lapátot használsz/használtok?

[ Szerkesztve ]

-

(#21620) flymi válasza 7Sony7 (#21619) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Hát megmondom őszintén nem tudom elférne-e nagyobb lapát hátul, majd megnézem most este mennyi hely van még a lapátkar és a lapát vége közt.
Esőben, hóban szoktam használni, h jól lássak hátra is lopakodó nindzsák és notórius előzők miatt főleg. Persze ha csurig van a puttony akkor tökmindegy, de az ritka.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21621) 7Sony7 válasza flymi (#21620) üzenetére


7Sony7
addikt

Én lemérzem, 28cm hosszú, és kb 13cm nél van a felfogatás. Csak gondoltam hátha valaki próbált nagyobbat.

-

(#21622) Tsebacsi válasza 7Sony7 (#21619) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Meglehet, mert nekem szinte mindig szenzoron áll a kapcsoló.

Nem tudom milyen lapát kell rá, még a gyári van rajta (2 éves), egyelőre még bírja
>kopp-kopp<

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21623) e-newsee


e-newsee
addikt

Nagyon láma kérdés, de a 2-es fókának milyen a helyzetjelző izzója? Fejből nem vágom. :R

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#21624) Alemida válasza e-newsee (#21623) üzenetére


Alemida
tag

W5W

(#21625) e-newsee válasza Alemida (#21624) üzenetére


e-newsee
addikt

:R

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#21626) gabor9991 válasza nfsu17 (#21403) üzenetére


gabor9991
őstag

Tiédben fogy még a hűtőfolyadék?
[Ennek] , bár más motor, nem lett túl jó vége.

(#21627) TommyX_ válasza gabor9991 (#21626) üzenetére


TommyX_
őstag

Nekem igaz Fiesta van 1.6-os Ecoboost motorral, hát szép "kilátások" :U :F

Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream

(#21628) Tsebacsi válasza gabor9991 (#21626) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez a cikk rávilágít arra, hogy a Ford is geci... Már bocsánat. Engem a folyamatosan középállásban lévő hőrmérséklet mutató akaszt ki, ha kvázi nincs funkciója, mi a lónak a f***ért van egyáltalán a műszerfalon? Inkább egy olajnyomás vagy olajhőmérő kéne akkor, annak több értelme is lenne... :W

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21629) TommyX_ válasza Tsebacsi (#21628) üzenetére


TommyX_
őstag

Egyetértek Veled, előzőleg Ford Puma volt nekem, kellett neki idő míg középre állt a mutató, ennél a Fiestánál meg jóval hamarabb meg van, de hát akkor ki tudja, mikor lehet vele úgymond dinamikusabban közlekedni? :((

Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream

(#21630) cappa72 válasza Tsebacsi (#21628) üzenetére


cappa72
nagyúr

Inkább egy olajnyomás vagy olajhőmérő kéne akkor, annak több értelme is lenne...
De akkor jobban tudnál figyelni a motorra... az meg nem generál szervizt, tehát bevételt... ;)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#21631) 7Sony7


7Sony7
addikt

Srácok, elolvastam én is a cikket, de nem igazán értem, hogy most mit is jelent itt ez a blokk deformáció? Nem azt írja, hogy semmit nem vett észre a tulaj, csak a hűtőfolyadék fogyást, és a lábán ment az autó a szervízbe? Akkor most minek cserélni az egész motort?
A másik meg, ha szivárog a hűtőfolyadék, de nem megy minimum alá, és így is túlmelegszik a motor, az szerintem konstrukciós hiba. Hiszem mindig volt folyadék a rendszerben.

-

(#21632) Tsebacsi válasza TommyX_ (#21629) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Mivel ugye benzines, mégha modern is, de legalább 150LE, van veszteséghő bőven, én 10-20 perc használat után tippelnék "taposhatóságra", addigra a víz fix, az olaj meg valószínű bemelegszik. Nyáron legyen 10 perc, télen 20. Szerintem!!!

(#21630) cappa72: :DDD :R

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21633) TommyX_ válasza Tsebacsi (#21632) üzenetére


TommyX_
őstag

2013-as Fiesta ST 182 lóerős.
Így járok akkor el, kösz az infót. :K

Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream

(#21634) molnarpeter válasza TommyX_ (#21627) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Fb-n Mondeo Ecoboost és Focus mk3 csoportban is volt 1-2 eset.

(#21635) molnarpeter válasza molnarpeter (#21634) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

De amúgy lehet hüvelyezni is a motort, arról nem írt a cikk, és olcsóbb.

Illetve megnézném, van-e alacsonyabb nyitású termosztát, nagyobb szállítású vízpumpa, hamarabb kapcsoló venti vezérlő, ilyesmik.

[ Szerkesztve ]

(#21636) gabor9991 válasza 7Sony7 (#21631) üzenetére


gabor9991
őstag

[ezen az egy képen] igazából semmi nem látszik számomra ami indokolná azt, hogy a motor kuka. Hengerfal szép, még a finommegmunkálás is jól látható.Repedést vagy valami hasonlót én nem látok itt a monitor előtt.
Az lehet, hogy ezeket már nem lehet síkba hozni, ha eldeformálódik akkor kuka.

(#21628) Tsebacsi

Nálam a F2-n is a hűtővíz mutatója nyáron már akkor beáll középre amikor kiállok a garázsból.Kb. 1 perc után amikor a valóságban 40 fokos a hűtővíz és azt olvastam, hogy 120 fokig nem is mozdul a mutató, mivel 120 foknál kezd el forrni a addig nem idegesíti ilyesmivel a vezetőt.120 fok körül vesz el a teljesítményből ilyenkor ezt majd jelzi is így próbálja a hőterhelést csökkenteni.

Akárhogy is lesz, egy vezetett szervizkönyves karbantartott autóra én se szívesen költenék 600000-1200000 közötti összeget.
A ford még gúnyosan meg is jegyzi ,hogy a sajtó helyett hozzájuk kellett volna fordulni.Igazi parasztok.Ott volt as kocsi a visszahíváskor és mégis tönkrement mert szar a konstrukció.Külföldön ezért kártérítést fizetnek itt meg gúnyosan kiröhögnek.

[ Szerkesztve ]

(#21637) Tsebacsi válasza gabor9991 (#21636) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A válaszukra ki se tértem, bicskanyitogató, de valahol magukat is kell védeniük, ha kiderülne az összes 1.6-os, 1.0 és neadjég későbbi 1.5 motorokról, hogy hulladékok, és 7 év után összefossák magukat, a kutya se venne utána turbóbenzines fordot, beesne az ára az összes autónak (használtnak is)... Viszont az ilyet nem nagyon illik elhallgatni sem.
Külföld sajnos más, ott rájöttek, hogy páran simán elmennek a perig ilyen esetekben, és meg is nyerik, itthon az átlag Ford vásárlónak se ideje se pénze ilyenekre. :(((

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21638) zoltan.bagi


zoltan.bagi
csendes tag

Nekem 2003-as 1.6 benzinem volt. Vízpumpa-csere után melegedett, kapott új termosztátot (74-est a 82 helyett), de ugyanúgy melegedett. Végül kiderült, hogy a kiegyenlítő és a kupakja szivárgott, nem volt nyomás, elérte/túllépte a 100 fokot és elkezdett ugye forrni/buborékosodni. Innentől oda a hőszállító-képesség.
Szóval egy túlnyomásra tervezett hűtőkör ha nem zárt, akkor azzal trükközni nem lehet.
Nekem csak időnként lengett ki vízpumpacsere után. Visszavittem, akkor cseréltek termosztátot (nem a gyárira ugye, így utána meg nem melegedett), de csak késleltették a dolgot. Utána derült ki a szivárgás, termosztátot meg beszoptam...
Mindig (előtte is) görcsösen figyeltem a mutatót (valóban csak nagyságrendet mutat, de ki lehet írni digitálisan is), így "csak" egyszer szaladt pirosba, utána szépen el is kezdte enni az olajat... :( (Szelepszár-szimmeringnek valószínűleg nem tetszett...)
Végül beleuntam és eladtam... (Ritka a magyar piacon, de ismertetve az olajfogyasztásos hibát is.) Mindig szerviz után jöttek a hibák, beleuntam a múkuskerékbe. (Kézifékkötél-csere után a hátsó fék állt be, hosszbordás-csere után a görgő csattant el, vízpumpa után előjött ez a melegedés... Besokalltam. Nem is a kocsin, hanem a sz@r szervizeken.)

[ Szerkesztve ]

(#21639) cappa72 válasza zoltan.bagi (#21638) üzenetére


cappa72
nagyúr

Lehet, hogy mégis Touran-t kellett volna vennem? :W

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#21640) zoger


zoger
tag

Tudtomon kívül nekem erre volt egy jó megoldáson: termosztát hiba miatt folyamatosan valamennyire nyitott termosztáttal jártam sokáig a hülye vízhőfok mutató miatt. Ez csak akkor derült ki mikor télen meg jártam vele a mátrát és lefelé a hegyről mindig visszament a hőfok mutató alapra. Ebből látszott, hogy valami nem stimmel, de a víz hőfokom garantáltan nem ment föl. Kicsit utána járva akkor kiderítettem, hogy a vízhőfok mutató már 40 pár fok fölött bemegy középre. Ebben a formában tényleg nincs sok értelme.
Mint minden autómon ezen is néha felnyitom a motorháztetőt ellenőrizni a dolgokat, de azért nyugodtabb lennék ha az ezres motor is megkapná a hűtőfolyadék szintjelzőt.

(#21641) molnarpeter válasza cappa72 (#21639) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mennyi a garancia rajta, 2+3 év?

(#21642) molnarpeter válasza zoger (#21640) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Be kell műteni a szélvédőmosó érzékelőt :DDD

(#21643) Tsebacsi válasza molnarpeter (#21641) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Igen, ennyi szokott lenni az új Fordokra. :K

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21644) cappa72 válasza molnarpeter (#21641) üzenetére


cappa72
nagyúr

Igen, annyi.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#21645) molnarpeter válasza Tsebacsi (#21643) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Mintha írtál volna valamit a motorcsere idején, azért voltam bizonytalan - nem lenne benne a +3 évben?

(#21646) Tsebacsi válasza molnarpeter (#21645) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A 2 év a fődarabokra vonatkozik, motor, váltó, ilyesmik tudtommal.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21647) zoger válasza Tsebacsi (#21646) üzenetére


zoger
tag

2 év mindenre. +3 év a fő darabokra pl. motor váltó teljes elektronika. Futómű alkatrészek már nem.

(#21648) zoger válasza zoger (#21647) üzenetére


zoger
tag

De lehet, hogy 3 a teljes és plusz 2....

(#21649) Tsebacsi válasza zoger (#21647) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez mennyire tuti? Csak azért kérdezem, mennyire figyeljek oda erre a traktorra :D

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#21650) mcfing


mcfing
csendes tag

Sziasztok!
Nem rég vásároltam egy 2007 évjáratú mk2 focust.
Miután elhoztam feltünt, hogy az első lábtérnél a kárpit alatt az a filc anyag vizes....
Először fűtéscső re gyanakodtunk, de azok rendben vannak sehol nem folyik, nem fogy a víz.
Be nem ázik mert saggal locsoltuk az autót 2 órán keresztül, tehát a vizelvezetés is rendben van, nincs eltömődve.
Mivel egy vizsonylag sokat futott autórol van szó (245.xxx, 1.4 benzin) feltünően tiszta és ápolt a belső ami arra enged következtetni, hogy átesett egy nagy takarításon/kárpittisztításon. és arra gyanakodom nem túl szakszerűen végezték vagy beleborítottak egy vödör vizet...
Mivel vagy hogyan szárítanátok ki ebbe a téli időjárásba?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.