Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
7Sony7
addikt
C-max, elvileg a pedálok magasságában van a középkonzol mögött valahol, még nem volt kedvem nekiállni ha neked bevált a módszer, akkor biztos jó. Klímatisztítóból van ajánlott? Vagy az is jó, amivel a lakásklímákat tisztítják?
-
DeFranco
nagyúr
én prelixet vettem vagy talán preventet, a kettő közül valamelyiket de általános márkabizalom miatt, nem mert ez jobb lenne másnál.
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Mk1 Ford Focusba (2003) eredeti Ford 5w-30 olaj a célszerűbb, vagy valami más (pl. Castrol Mangnatec 10w-40)? 220 ezer kilométer van az autóban. Tapasztalatok érdekelnének.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
troll81
addikt
5 w 30 megy bele mindig 1.8 benzin mk1 focus. 390 ezer van benne es nem eszik meg belőle semmit kb
kcsa
veterán
5w30 való bele, nem 10w40. Gyári olaj teljesen jó lesz.
Mennyire érint ez konkrétan bennünket, a pénztárcánkat illetve az autóink motorját és annak élettartamát?
"A benzinbe és a dízel üzemanyagba keverendő, megújuló energiaforrásnak minősülő, biológiai eredetű összetevők kötelező, legkisebb összevont mértéke 6,4 százalékról 8,2 százalékra nő. A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lesz."
DeFranco: köszi a választ a klímatisztítós kérdésre. Van aki a flakonosra esküszik, más az ózonosra ezért kérdeztem, h ti hogy álltok ehhez a kérdéshez.
Morales72: Csak 5W30. Nem tudom az enyémben mennyi ideig volt 10W40 de miután cseréltem gyárira hidegen kopogós lett a hangja egészen amíg be nem melegszik, szinte dízeles. Sajnos elég sok minden került a kocsimba az előző tulajok révén amivel nem egészen értek egyet. Aki ismeri a sztorimat az tudja. (olaj, benzinpumpa, váltó olaj, kuplung kit)
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
7Sony7
addikt
OK. Köszi.
-
#31600896
törölt tag
Neked a jó. Nekem most 5W40 ment bele április 13-án, akkor 109? ezer km volt az óra szerint.
Azóta 10 ezret gurultam, most minimum szinten van. Jó lett volna még, ha kibír vagy 2-3 hónapot... Nekem is benzines van, csak 1.4 és 2-es Focus.
Morales72
csendes tag
Nem írtam, hogy 1.4 benzin, szorri.
Rendben. Köszönöm a választ mindenkinek.
Akkor gyári 5w-30 fog belemenni.
[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
7Sony7
addikt
C maxra tett már valaki a gyárinál nagyobb hátsó ablaktörlő lapátot?
-
#49155328
törölt tag
Te használod a hátsó törlőt?
Egy éve van meg a gép de egyszer nem használtam.
7Sony7
addikt
Szoktam. Már csak azért is, hogy ne rohadjon be.
-
molnarpeter
nagyúr
Nagyon helyes Néha én is megjáratom, ha ráérek, akár felhajtva (üveget kímélendő) - egyszer elég volt cseréltetni a berohadt motort
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Olyan ez, mint a klíma, néha meg kell járatni. Az elöző autónkat mikor vettük be volt rohadva az is. De szerencsére még javítható volt.
-
#31600896
törölt tag
Én is meg szoktam járatni, de akaratomon kívül. Törlök egyet az elsővel, majd megindulok hátrafelé és beindul. Akkor a frankó, ha a száraz ablakot törli meg.
7Sony7
addikt
Az előző tulaj is járhatott így párszor, mert a hátsó szélvédő csupa karc.
-
A Focus esetenként automatán töröl egyet ha rükverc-be kapcsolok. Amúgy szoktam használni, mert esőben 100km/h fölött önmagát koszolja/vizezi össze
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
troll81
addikt
Erdekes. 390 ezer km es napi hazsnaltban van még. Volt heti 1200 ment bele sőt volt h egy heten 3500km ment bele. Nézegettem az elején de mar nem nezem. Felesleges. Sajnalom is h megy a vásárba bontóba lassan. Utódja meg van. Igy menni kell neki. Sajnos.
Annyi h probald a gyari olajat hasznalni megeri. Liqui moly használok bele mind a 2 autóba 5w30 special tec f
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Azt hiszem, akkor csinál ilyet, ha az első törlő esőszenzorra van kapcsolva, de nem biztos.
Igen, felveri magára a koszt, én is azért szoktam használni leginkább.
Milyen lapátot használsz/használtok?
[ Szerkesztve ]
-
Hát megmondom őszintén nem tudom elférne-e nagyobb lapát hátul, majd megnézem most este mennyi hely van még a lapátkar és a lapát vége közt.
Esőben, hóban szoktam használni, h jól lássak hátra is lopakodó nindzsák és notórius előzők miatt főleg. Persze ha csurig van a puttony akkor tökmindegy, de az ritka.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
7Sony7
addikt
Én lemérzem, 28cm hosszú, és kb 13cm nél van a felfogatás. Csak gondoltam hátha valaki próbált nagyobbat.
-
Meglehet, mert nekem szinte mindig szenzoron áll a kapcsoló.
Nem tudom milyen lapát kell rá, még a gyári van rajta (2 éves), egyelőre még bírja
>kopp-kopp<
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
e-newsee
addikt
Nagyon láma kérdés, de a 2-es fókának milyen a helyzetjelző izzója? Fejből nem vágom.
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
Alemida
tag
W5W
e-newsee
addikt
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
gabor9991
őstag
Tiédben fogy még a hűtőfolyadék?
[Ennek] , bár más motor, nem lett túl jó vége.
TommyX_
őstag
Nekem igaz Fiesta van 1.6-os Ecoboost motorral, hát szép "kilátások"
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
Ez a cikk rávilágít arra, hogy a Ford is geci... Már bocsánat. Engem a folyamatosan középállásban lévő hőrmérséklet mutató akaszt ki, ha kvázi nincs funkciója, mi a lónak a f***ért van egyáltalán a műszerfalon? Inkább egy olajnyomás vagy olajhőmérő kéne akkor, annak több értelme is lenne...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
TommyX_
őstag
Egyetértek Veled, előzőleg Ford Puma volt nekem, kellett neki idő míg középre állt a mutató, ennél a Fiestánál meg jóval hamarabb meg van, de hát akkor ki tudja, mikor lehet vele úgymond dinamikusabban közlekedni?
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
Inkább egy olajnyomás vagy olajhőmérő kéne akkor, annak több értelme is lenne...
De akkor jobban tudnál figyelni a motorra... az meg nem generál szervizt, tehát bevételt...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
7Sony7
addikt
Srácok, elolvastam én is a cikket, de nem igazán értem, hogy most mit is jelent itt ez a blokk deformáció? Nem azt írja, hogy semmit nem vett észre a tulaj, csak a hűtőfolyadék fogyást, és a lábán ment az autó a szervízbe? Akkor most minek cserélni az egész motort?
A másik meg, ha szivárog a hűtőfolyadék, de nem megy minimum alá, és így is túlmelegszik a motor, az szerintem konstrukciós hiba. Hiszem mindig volt folyadék a rendszerben.
-
Mivel ugye benzines, mégha modern is, de legalább 150LE, van veszteséghő bőven, én 10-20 perc használat után tippelnék "taposhatóságra", addigra a víz fix, az olaj meg valószínű bemelegszik. Nyáron legyen 10 perc, télen 20. Szerintem!!!
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
TommyX_
őstag
2013-as Fiesta ST 182 lóerős.
Így járok akkor el, kösz az infót.
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
molnarpeter
nagyúr
Fb-n Mondeo Ecoboost és Focus mk3 csoportban is volt 1-2 eset.
(#21635) molnarpeter válasza molnarpeter (#21634) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
De amúgy lehet hüvelyezni is a motort, arról nem írt a cikk, és olcsóbb.
Illetve megnézném, van-e alacsonyabb nyitású termosztát, nagyobb szállítású vízpumpa, hamarabb kapcsoló venti vezérlő, ilyesmik.
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
[ezen az egy képen] igazából semmi nem látszik számomra ami indokolná azt, hogy a motor kuka. Hengerfal szép, még a finommegmunkálás is jól látható.Repedést vagy valami hasonlót én nem látok itt a monitor előtt.
Az lehet, hogy ezeket már nem lehet síkba hozni, ha eldeformálódik akkor kuka.
Nálam a F2-n is a hűtővíz mutatója nyáron már akkor beáll középre amikor kiállok a garázsból.Kb. 1 perc után amikor a valóságban 40 fokos a hűtővíz és azt olvastam, hogy 120 fokig nem is mozdul a mutató, mivel 120 foknál kezd el forrni a addig nem idegesíti ilyesmivel a vezetőt.120 fok körül vesz el a teljesítményből ilyenkor ezt majd jelzi is így próbálja a hőterhelést csökkenteni.
Akárhogy is lesz, egy vezetett szervizkönyves karbantartott autóra én se szívesen költenék 600000-1200000 közötti összeget.
A ford még gúnyosan meg is jegyzi ,hogy a sajtó helyett hozzájuk kellett volna fordulni.Igazi parasztok.Ott volt as kocsi a visszahíváskor és mégis tönkrement mert szar a konstrukció.Külföldön ezért kártérítést fizetnek itt meg gúnyosan kiröhögnek.
[ Szerkesztve ]
A válaszukra ki se tértem, bicskanyitogató, de valahol magukat is kell védeniük, ha kiderülne az összes 1.6-os, 1.0 és neadjég későbbi 1.5 motorokról, hogy hulladékok, és 7 év után összefossák magukat, a kutya se venne utána turbóbenzines fordot, beesne az ára az összes autónak (használtnak is)... Viszont az ilyet nem nagyon illik elhallgatni sem.
Külföld sajnos más, ott rájöttek, hogy páran simán elmennek a perig ilyen esetekben, és meg is nyerik, itthon az átlag Ford vásárlónak se ideje se pénze ilyenekre.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem 2003-as 1.6 benzinem volt. Vízpumpa-csere után melegedett, kapott új termosztátot (74-est a 82 helyett), de ugyanúgy melegedett. Végül kiderült, hogy a kiegyenlítő és a kupakja szivárgott, nem volt nyomás, elérte/túllépte a 100 fokot és elkezdett ugye forrni/buborékosodni. Innentől oda a hőszállító-képesség.
Szóval egy túlnyomásra tervezett hűtőkör ha nem zárt, akkor azzal trükközni nem lehet.
Nekem csak időnként lengett ki vízpumpacsere után. Visszavittem, akkor cseréltek termosztátot (nem a gyárira ugye, így utána meg nem melegedett), de csak késleltették a dolgot. Utána derült ki a szivárgás, termosztátot meg beszoptam...
Mindig (előtte is) görcsösen figyeltem a mutatót (valóban csak nagyságrendet mutat, de ki lehet írni digitálisan is), így "csak" egyszer szaladt pirosba, utána szépen el is kezdte enni az olajat... (Szelepszár-szimmeringnek valószínűleg nem tetszett...)
Végül beleuntam és eladtam... (Ritka a magyar piacon, de ismertetve az olajfogyasztásos hibát is.) Mindig szerviz után jöttek a hibák, beleuntam a múkuskerékbe. (Kézifékkötél-csere után a hátsó fék állt be, hosszbordás-csere után a görgő csattant el, vízpumpa után előjött ez a melegedés... Besokalltam. Nem is a kocsin, hanem a sz@r szervizeken.)
[ Szerkesztve ]
Lehet, hogy mégis Touran-t kellett volna vennem?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
zoger
tag
Tudtomon kívül nekem erre volt egy jó megoldáson: termosztát hiba miatt folyamatosan valamennyire nyitott termosztáttal jártam sokáig a hülye vízhőfok mutató miatt. Ez csak akkor derült ki mikor télen meg jártam vele a mátrát és lefelé a hegyről mindig visszament a hőfok mutató alapra. Ebből látszott, hogy valami nem stimmel, de a víz hőfokom garantáltan nem ment föl. Kicsit utána járva akkor kiderítettem, hogy a vízhőfok mutató már 40 pár fok fölött bemegy középre. Ebben a formában tényleg nincs sok értelme.
Mint minden autómon ezen is néha felnyitom a motorháztetőt ellenőrizni a dolgokat, de azért nyugodtabb lennék ha az ezres motor is megkapná a hűtőfolyadék szintjelzőt.
molnarpeter
nagyúr
Mennyi a garancia rajta, 2+3 év?
molnarpeter
nagyúr
Be kell műteni a szélvédőmosó érzékelőt
Igen, ennyi szokott lenni az új Fordokra.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Igen, annyi.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
molnarpeter
nagyúr
Mintha írtál volna valamit a motorcsere idején, azért voltam bizonytalan - nem lenne benne a +3 évben?
A 2 év a fődarabokra vonatkozik, motor, váltó, ilyesmik tudtommal.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
zoger
tag
2 év mindenre. +3 év a fő darabokra pl. motor váltó teljes elektronika. Futómű alkatrészek már nem.
zoger
tag
De lehet, hogy 3 a teljes és plusz 2....
Ez mennyire tuti? Csak azért kérdezem, mennyire figyeljek oda erre a traktorra
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
mcfing
csendes tag
Sziasztok!
Nem rég vásároltam egy 2007 évjáratú mk2 focust.
Miután elhoztam feltünt, hogy az első lábtérnél a kárpit alatt az a filc anyag vizes....
Először fűtéscső re gyanakodtunk, de azok rendben vannak sehol nem folyik, nem fogy a víz.
Be nem ázik mert saggal locsoltuk az autót 2 órán keresztül, tehát a vizelvezetés is rendben van, nincs eltömődve.
Mivel egy vizsonylag sokat futott autórol van szó (245.xxx, 1.4 benzin) feltünően tiszta és ápolt a belső ami arra enged következtetni, hogy átesett egy nagy takarításon/kárpittisztításon. és arra gyanakodom nem túl szakszerűen végezték vagy beleborítottak egy vödör vizet...
Mivel vagy hogyan szárítanátok ki ebbe a téli időjárásba?
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care