Hirdetés

2020. február 23., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22301) Mikulásbá válasza flymi (#22300) üzenetére


Mikulásbá
(veterán)

Veszel egy tölcsért (fém,szűrős,autós boltit) és egy hivatalos 20 literes fém üzemanyag kannát.A többi menni fog,én is csinálok ilyet.

[ Szerkesztve ]

Asus ROG Zephyrus M gaming laptop eladó! -> https://tinyurl.hu/6O8I/

(#22302) flymi válasza Mikulásbá (#22301) üzenetére


flymi
(őstag)

Ok, apósom roncs rönyójában ez működött, gondoltam itt már van valami turpisság, h nem lehet csak úgy...
Mert ennyi erővel akkor akár le is lehet szívni, csak egy cső és csá... Nem tom, olyat még sosem csináltam.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22303) Mikulásbá válasza flymi (#22302) üzenetére


Mikulásbá
(veterán)

Nem lehet leszívni,mert van egy gumikereszt-szerű valami kicsit lejjebb,ami nem engedi letolni a csövet.Befele lehet önteni.

Asus ROG Zephyrus M gaming laptop eladó! -> https://tinyurl.hu/6O8I/

(#22304) molnarpeter válasza flymi (#22300) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Ha sima kupakos, akkor normál cső, tölcsér, stb működik. A leszívás ellen van a csőben cucc, folyadék kikerüli, cső nem fér be. Automata sapkás verzió esetén pedig van gyári tölcsér, ami oldja.

(#22305) molnarpeter válasza paltom (#22299) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Meg lehet próbálni kiszedni az aljzatot, és úgy finoman kinyomni belőle. Vagy a helyén körben meg kell támasztani a fém peremén, és úgy erővel kihúzni.

Olasz, francia vonalon meg a túl nagy szivargyújtó szokott gond lenni, ez van :D

(#22306) A Zéé válasza flymi (#22300) üzenetére


A Zéé
(őstag)

elvileg kell legyen tölcsér a kocsidban.
Gyakorlatilag az enyémben sincs meg, és a múltkor itatni akartam a kocsival Pro-Tec tisztítót. Nekem dízel van, ami olyan szempontból szerencsés, hogy vastagabb a töltőnyílás, így a sima ásványvizes palackról lefaragtam a menetet, és a menet utáni gallér felét, ami már faszán be tudott menni a töltőnyílásba.

Just a simple Lineman...

(#22307) flymi válasza molnarpeter (#22304) üzenetére


flymi
(őstag)

+Mikulásbá:

:R :R

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22308) kcsa válasza flymi (#22302) üzenetére


kcsa
(veterán)

Aliexpressen rákeresel a "ford funnel" szavakra, lesz sok találat, méretpontosak elvileg easyfuelhez. De még én sem vettem, szóval nincs tapasztalatom :B

(#22309) camelferr


camelferr
(senior tag)

Sziasztok,
sikerült elhagynom/ellopatnom/passz a felnin lévő középső Ford emblémát az egyik kerékről és így nagyon sittesen néz ki az autó. :(((
Tudja valaki hol tudok ilyet szerezni (bontókon kívül)? neten sehol nem találok.
Erről lenne szó, 2002-es gyári alufelni.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22310) molnarpeter válasza camelferr (#22309) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Belső oldalát megnézném, hátha van benne cikkszám. Milyen típus felnije?

Talán Escort? Vagy jófogáson keress még rá felnikupakra.

[ Szerkesztve ]

(#22311) camelferr válasza molnarpeter (#22310) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Focus mk1

szerk: bingo, leszedtem egyet a maradék háromból, vannak a hátán számok, pl D38MD
keresem.. :)

[ Szerkesztve ]

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22312) darvinya válasza camelferr (#22311) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Honban is kapható. [link]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22313) darvinya


darvinya
(nagyúr)

Hivatalosnak tekinthető nyilatkozat E10-ről. [link]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22314) camelferr válasza darvinya (#22312) üzenetére


camelferr
(senior tag)

&molnarpeter:

Köszi! Találtam használtat is, épp ilyet hagytam el, de mindenhol elég borsos áron vannak pedig nem aranyból van de még csak nem is fémből. Inkább veszek most kerékcsapágy takarólemezt, aztán tavasszal veszek rá egy kupakot is.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22315) molnarpeter válasza camelferr (#22314) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Cromax linken 3500, az már baráti :)

(#22316) x_424


x_424
(aktív tag)

Sziasztok! Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy a CD6000 elfelejti mindig a pontos időt és a dátumot? Beindítom az autót egyből 15 órát mutat és 2005-ös dátumot hiába állítom be. Ha leállítom az autót csak --:-- karaktert mutat a pontos idő helyett.

(#22317) Tsebacsi válasza flymi (#22300) üzenetére


Tsebacsi
(veterán)

Reggel van, elbatytam, rég megválaszolták a kérdésed :D

[ Szerkesztve ]

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#22318) 7Sony7 válasza x_424 (#22316) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Nincs véletlenül külön biztije a memóriának?

(ex)Haier w910

(#22319) flymi válasza Tsebacsi (#22317) üzenetére


flymi
(őstag)

Sebaj.
Abban viszont lehet tudsz segíteni, h milyen váltóolajat vegyek és milyen mennyiségben?
2,3 liter rémlik, de nem vennék rá mérget. Elég 2 litert vennem? :U
Tegnap Unixban Castrol Syntrax Multivehicle-t ajánlották (75W-90), de úgy látom a webshopban nincs is más náluk szóval nem volt nehéz dolguk. :DDD
Cromaxnál néztem másodjára a lehetőségeket, Castrol árban középút ahogy nézem, Ford-nál legalábbis olcsóbb. Mannol gyanúsan olcsó.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22320) kcsa válasza flymi (#22319) üzenetére


kcsa
(veterán)

A Syntrans Multivehicle pont jó bele, tudja a WSD-M2C200-C előírást.

(#22321) DZs válasza x_424 (#22316) üzenetére


DZs
(senior tag)

Akkumulátorod milyen állapotban van? Akkor felejt pontos időt, ha nem kap áramot, vagy hibás a készülék.

(#22322) flymi válasza kcsa (#22320) üzenetére


flymi
(őstag)

Szuper. Elég a két liter?

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22323) kcsa válasza flymi (#22322) üzenetére


kcsa
(veterán)

Három kelleni fog.

(#22324) x_424 válasza DZs (#22321) üzenetére


x_424
(aktív tag)

Akksi zsír új 2 hetes.

7Sony7: Nem tudom. :F

(#22325) Mikulásbá válasza x_424 (#22324) üzenetére


Mikulásbá
(veterán)

Mielőtt betetted a kocsiba,töltöttél rá?Mert nem 100%-on szokták tárolni.

Asus ROG Zephyrus M gaming laptop eladó! -> https://tinyurl.hu/6O8I/

(#22326) flymi válasza kcsa (#22323) üzenetére


flymi
(őstag)

Oh bakker. Mennyit eszik meg?

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22327) kcsa válasza flymi (#22326) üzenetére


kcsa
(veterán)

asszem olyan 2,5 - 2,6 környéke.

(#22328) x_424 válasza Mikulásbá (#22325) üzenetére


x_424
(aktív tag)

Nem. :W

(#22329) tailor


tailor
(őstag)

Sziasztok!

Focus II. váltóval (1.6 benzin) kapcsolatban kapcsolatban kinek mi a tapasztalata, mennyire kell finoman járjon 15 évesen? Ősszel volt kuplungcserén, és akkor kapott friss váltóolajat is, de a váltás hidegen valami szörnyű. Egyest alig veszi be, hármasben meg érezni a "fém a fémen" munkát a fogaskerekek közt... Mindez járó motornál, menet közben - egy helyben, álló motornál a váltás minden sebességbe finom, problémamentes. Szinkrongyűrű lehet a ludas? A szerelő szerint próbáljak meg adalékot tenni bele, vagy, ha az sem segít, váltócsere... :(

(#22330) kcsa válasza tailor (#22329) üzenetére


kcsa
(veterán)

Olyan olaj került bele, ami elő vagyon írva hozzá? Az össznépi tapasztalat az, hogy ha nem belevaló olaj kerül bele, az okozhat ilyen problémákat. MTX75-el végigszenvedtem ezeket, a fent említett Castrol Syntrans-ra való áttérés sok ilyesmi problémát megoldott.

(#22331) gabor9991 válasza Mikulásbá (#22325) üzenetére


gabor9991
(őstag)

És ez hogyan függ össze a rádióval?
(12.4v fölötti feszültséggel nyugodtan tárolható az akku.)

(#22332) tailor válasza kcsa (#22330) üzenetére


tailor
(őstag)

Ebben nagyon bízom, mert az egyik legelismertebb szervizbe (ESS) hordom immár 10 éve... Csak furcsa, hogy ennyire rossz a csere után :(

(#22333) DeFranco válasza tailor (#22329) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

menet közben miért akarsz kapcsolni egyest?

nekem kuplung és váltóolaj csere után (ugyanott) első évben kicsit karcos volt hidegen, főleg a kettes (1->2) idén meglepően jó, sokkal jobb mint a váltóolaj csere előtt.

a 3-as szinkronizált fokozat, az nem lehet hogy a szinkronnal mászott el valami? mondjuk akkor melegen is rakoncátlankodnia kellene.

(#22334) tailor válasza DeFranco (#22333) üzenetére


tailor
(őstag)

Kereszteződés, megállok, egyesbe visszaváltok - így gondoltam :) van, hogy ehhez duplán kell kuplungoljak, akkor valamivel jobb a helyzet. Olyan érzés amúgy, mintha valami "gátolná" a sebességbe tevést, mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, pedig be van nyomva rendesen a pedál.
A 3-as melegen sem lesz "vajpuha", akkor is érezni benne egy kis reccenést, de jobb, mint hidegben.

(#22335) flymi válasza tailor (#22329) üzenetére


flymi
(őstag)

Én is majdnem hasonló "gondokkal" küzdök, hidegen és hidegben az egyest úgy kell erőből betolni. Ráadásként nekem már sajnos lötyögős is a váltás, nem feszes. Lehet a kulisszában van kikopva az a görgős bigyó ezért szereztem keveset futott bontottat + váltóbovdent is.
Olajból és sajnos kuplung kit-ből is az előző gazdi által A.Z került bele ami nem a legjobb. Castrol meg úgy néz ki erősen ajánlott.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22336) ReFleXx válasza tailor (#22329) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

Nekem tavalyelőtt csereltek fotengely szimmeringet, emiatt lekaptak a valtot, kertem akkor mar a valtoolajat is csereljek. Azota nekem is rosszabb a fokozatba váltás alapból, időnként meg kinszenvedés is (foleg az elso 3), azt mondtak hogy KT lendkerem sincs már túl jó állapotban, érdekes mód előtte nem volt panaszom vele.
Hogy most azert mert hozzányúltak vagy az olaj miatt lett-e rosszabb az passz, idénre tervezek azért KT lendkerék cserét, hátha megoldja a problémát.
Egyébként ugyanott jártam ahol te és valszeg ugyanazt az olajat (gyári?) rakták bele.

(#22337) tailor


tailor
(őstag)

Tuti gyári olajat használnak, nagyon odafigyelnek erre. Efelől nincs bennem kétség. Csak azt nem értem, hogyan lehet a csere után rosszabb... nálam ugye nincs KT lendkerék sem... Na mindegy, még megpróbálok okosodni, illetve kipróbálni valahol egy hasonló évjáratú benzines fókát, hogy megnézzem, abban milyen a váltás.

(#22338) DZs válasza x_424 (#22324) üzenetére


DZs
(senior tag)

Nem akku baja van, máshol lesz a hiba.

(#22339) ReFleXx válasza tailor (#22337) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

Ja, az bennem sem merült fel hogy nem jó olaj került bele, erre odafigyelnek.

(#22340) 7Sony7 válasza tailor (#22337) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Bár off, de a régi suzukin anno 100ekm után váltóolajat cserélt egy maszek, de hozzáértő szerelő, de megbántam. Rosszabb lett, mint volt.

(ex)Haier w910

(#22341) ReFleXx válasza 7Sony7 (#22340) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

igen, azóta mindenkit probalok lebeszelni :D ha nincs gond a valtoval akkor inkabb ne.

(#22342) camelferr válasza tailor (#22329) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Szia,
Van egy teória a váltóolaj-cserékről, ami nem minden váltóra igaz, mert használattól is függ, de a soktízezer kilométer alatt a váltóban összegyűlt fémkopadék, ami addig elvolt olyan helyeken ahol nem okozott gondot, egy olajcsere miatt kimozdulhat ezekről a helyekről és olyan helyekre mászhat át a váltón belül, ahol gondot okoz.
Ezért mondja a Ford az Európában forgalmazott autóiról, hogy élettartam-olaj van a váltóban. (ellentétben az USA-ban forgalmazott autóinál pl Focusnál 50k mérföldenként váltóolaj-cserét írnak elő, van is olajleeresztő-csavar a váltók alján. Az európai Focus IB5 manuális váltóján nincs leeresztőcsavar csak szintellenőrző és betöltőcsavar..)

Nem tudom mennyire bízol az olajadalékokban, létezik egy xado cucc ami épp a kopott váltók gondozására van kitalálva. Én is gondolkodom egy ilyen kezelésen, a 2002es (kéziváltós) Focusom 298k km után már nem mindig hajlandó elsőre hátramenetet kapcsolni, duplán kell kuplungolni. A többi fokozattal nincs gondom, de szerintem még ebben a váltóban sem volt olajcsere.
Csak nem erre az élettartamra és futásra tervezték anno az autót a Fordnál. :)

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22343) molnarpeter válasza camelferr (#22342) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Leírt elmélet inkább automata váltóval kapcsolatban szokott felmerülni szerintem, ott van rendes olajkör, manuális esetén sima szóróolajzás van, kevesebb mozgó, kopó alkatrésszel. Ettől még persze képződhet lerakódás.

(#22344) darvinya válasza camelferr (#22342) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Minden váltóban, mototban, stb. mozgó, surlódó fémeknél, az olaj tartályában van mágnes, ami minden fém reszeléket összegyűjt.

Az más kérdés, hogy ezt kitakarítják váltó olaj cserékor.
Mert az új olaj bizony le tud róla sodorni részecskéket, ami okozhat gondot.
Automata váltónál, meg a szűrő csere is hozzá tartozik az olaj cserénél.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22345) kcsa válasza camelferr (#22342) üzenetére


kcsa
(veterán)

A manuális váltók esetén nem tudom, hogy mi az usa előírás (gyanítom nincs is ib5 mert a nagyobb motorok jellemzőek) , de automatára fekszik amit írtál: 4F27E váltó esetén Európában azt hazudják hogy élettartam olaj van benne, USA-ban cseréltetik.

Automata váltós műhelyek szerint érdemes cserélni, jelentősen hosszabbít az élettartamon.

[ Szerkesztve ]

(#22346) tailor


tailor
(őstag)

Hát őszintén szólva, nem tudom, hol az igazság... Sokan állítják, hogy 60-80 ezrenként olajat cserélve a váltóban érezhetően jobb a váltás. Mások kifejezetten nem ajánlják - és most én is azt érzem, hogy nem a legjobb. Szóval a jelenlegi helyzemet leginkább ez fejezi ki:

camelferr: Azt az adalékot én is néztem. Lehet, hogy az lesz a végén... ( Amúgy a hátramenet tudtommal nem szinkronizált ezekben a váltókban, azért van, hogy dupla kuplungolás segít csak. Nálam is ez van a kezdetek óta. )

(#22347) DeFranco válasza tailor (#22346) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

adj neki egy kis időt, lehet javulni fog. igaz látni kéne, lehet a kuplungcsere, stb. miatt egyszerűen csak máshogy kell most gépészkedni mint előtte, és ez szokatlan.

persze ettől lehet elkeféltek valamit, nem ez lenne az első eset, ha gondolod hívd fel őket amíg reklamációs időn belül vagy.

[ Szerkesztve ]

(#22348) gabor9991 válasza tailor (#22346) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Szerintem ezek az adalékok nem érnek semmit.

"Jelentős üzemanyag megtakarítás bármilyen gépjárműben ;
Csökkenti a zajt és a rezonanciát;"

Persze ezt majd tudja egy kiskeráron bruttó 3500 forintos adalék :)
A hülye autógyár meg alkalmaz egy rakás mérnököt, hogy pár cseppel kevesebb üzemanyaggal működjön egy autó...pedig csak ez kellene bele.

A szervófelújító adaléknak én is bedőltem pár éve, talán még a dupla mennyiséget is sikerült beletenni, de szervószivattyú csere lett a vége.
Semmit nem ért.Pedig én is hittem benne, hogy jó lehet.

Hátramenetbe kapcsolás előtt kinyomott kuplunggal számolj el háromig és utána óvatosan tedd rükvercbe.Nem fog recsegni, mivel nem szinkronos a hátramenet kb az a 2-3 mp kell neki hogy megálljon a fogaskerék a váltóban és recsegés nélkül lehessen kapcsolni a hátramenetet.

(#22349) camelferr


camelferr
(senior tag)

Hát ez állandó vitatéma marad.. :)
Azt én is többször hallottam már, hogy automata váltót simán ki lehet nyírni ha nincs időben olajcsere. A manuális váltók annyira nem érzékenyek erre, de az is tény, hogy manuális váltókban is folyamatosan mozgó fémalkatrészek érek egymáshoz, legyen az bármilyen jól szinkronizált modern váltó, akkor is kopnak az alkatrészek és maga a váltóolaj is hőterhelésnek van kitéve és öregszik a használattal.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22350) darvinya


darvinya
(nagyúr)

Automata váltókban beállított időközönként kell olajat és szűrőt cserélni, mivel nem csak kenést biztosítja.
Persze van száraz karteres váltó, ami garantált 150ekm után bedobja a kulcsot.
Kézi váltóknál nem szükséges a csere, mert csak kenést biztosít, és hétköznapi váltó ferde fogazású, ami segít a fogaskerekek összekapcsolódásában.
Persze 10 évet állt váltónál csere és felülvizsgálat nem árt, mert az álló olaj iszaposodik, a fogaskerekek rozsdásodhattak, mivel olaj ennyi idő alatt lefolyt róla.

Mostani Escort -om is utóbbi érezhető, hogy 5 évet pihent. Múltkor nem tudtam rükvercbe rakni álló helyzetben, csak miután 1-ben.
Persze, azóta megtapostam lámpa sprinttel egy fekete Mustang GTE-vel.
Nem mondom, hogy nyertem 50m-es távon, de jó érzés volt látni, hogy mégis.
Persze tovább biztosan Mustáng elken rendesen, mert 5cm előny nem sok. :D

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.