Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Az 5w30-as olaj, 0 fokon 8 másodperc alatt ér el mindenhova a rendszerben.
Én nem szoktam addig járatni (15 mp), finoman elindulva.
Főleg ha benzines, az a motor nem szereti, ha sokáig járatod.
Terhelés alatt előbb bemelegszik.
Én kb 2000 körül szoktam elváltani hidegben/melegeben.
Ha kicsit pörgetni kell (előzés, stb) akkor várok olyan 10 km-et, mire igen csak bemelegedett az autó.
3k-nál elváltás?! Autómatával vagy?
Manuálisnál én 2k-nál szoktam. Azt mondják olyan ideálisnak. Valahol 1900-et mondanak. Eddig teszteltem, 10-10.5 k-nél szoktam ~1,5 deci olajat rátölteni a motorba.
(de itt már akkor olaj csere is van)
Szóval 15 mp járatás, finoman indulva, 2k-nál váltás. 10 km után meg ha úgy van akkor 2,5-3k-ig is húzatom, ha előzök. Addig meg ha menni akar valaki, kikerül. De az egyes fóka jól van belőve, mert kb. 2100-nál, 5. sebességben megy olyan 87-et 88-at.
Szóval pont elég is.
Én így szoktam melegíteni.
Jah, nekem annyi, hogy van a motorháztetőn burkolat, meg alúra van egy 2 milis acél lemez haspáncélnak. Szóval a hűtőfolyadékom kb 2 km alatt beáll üzemi hőfokra.
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
bajnokpityu
félisten
én is szoktam picit járatni télen, de mesélek 1 kocsiról.
első "komoly" autonk egy focus 1 volt, 2001es. apeh visszavett, gazdája nem volt.
lehetett benne vagy 1-1.5l olaj, mikor átadták, de még pont nem égett a lámpa, megúszta.
olajcsere rémesen régen lehetett.
ez volt 140ezernél. 230nél adtam el. csak pályán csippentett le icipicit olajból, amúgy sose kellett rátölteni 8-10e km periódus alatt.
talán kicsit azért túl van aggódva ez az egész. oké, mindenki megtesz mindent, hogy minél hosszabb legyen az élettartama, ez szép és jó, de ennél jóval vadabb bánást is ki szokták birni. volt céges buzukink, 60ezernél volt első, talán max második olajcseréje (10e az előirás). oké, 400ezernél már kemény volt az olajfogyi, de basszus 54ló 998ccm, 3 henger, és állandóan túl volt pakolva, vagy 3-400kiló cucc volt fixen benne. és nem füsttölt!
kivéve az 1.0ecoboost, mert azt ilyen használalttal pár ezer alatt kinyirják a cégeskocsisok, ezt mondják a szalonban.
másik. szlovéniában voltam hétvégén smax-al. érdekelt a valós fogyi. fedélzeti nálam 6.8at mutat, szinte mindig. 7.0 fölé, és 6.7 alá sose ment. tankolásonként, és regenerációknál nullázva A és B számláló. Namost ehhez képest tankolásos teszt 6.2 környékét adta. és most kezd rémleni, hogy nagyjából jól szokta számolni a megtehető km számot. a kb 60literes tanknál 960-1050km között szokott.
WFT, fölfelé még egyetlen autóm se csalt.. és amelyik csalt is, max 2decit. lefele...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
kcsa
veterán
A 2000-es fordulatszám még kicsit kevés is benzinesnél. Semmivel nem okozol több kárt a 3000-es fordulattal, sőt :)
Hidegen?
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
ReFleXx
addikt
amit irsz az jo, en ugy szoktam, dizelnel max 2500ig porgetem ki hidegen.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
#49155328
törölt tag
2k fölé nem menés, legalább is diesel esetén.
ReFleXx
addikt
az 2000 nekem is alacsonynak tunik, de amugy szerintem autoja valogatja es lehet erezni mettol komfortos a motornak.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Erdei88
veterán
Mk4-es 1.6-os Ecoboost Mondeo-t 95 ezer kilométerrel adták el szüleim. 1x kellett olajat tölteni két olajcsere között. Soha nem ette az olajat.
A "csoda" 1 literes Ecoboost Focus-ba pedig az elmúlt 40 ezer km alatt egyszer sem kellett olajat önteni. Mindkét autónál 1év vagy 10 ezer km volt a csereperiódus
[ Szerkesztve ]
dssport
tag
Ezt autó/motor/váltó válogatja. Pl egy kis dieselt (~1.4) vagy régebbi technikát amiben a turbólyuk mint olyan még nagyon érezhető jelenség, nem szerencsés 2000 alatt elváltani, főleg nem hidegen. Persze attól is függ, hogy váltás után mennyi időd van tovább gyorsítani... 2 km-es üres szakaszon csordogálsz egyedül és tojás van a pedálon, vagy városban harcolsz és 1 másodperc alatt jöhet olyan helyzet, hogy viszonylag intenzívebb gyorsítással tudod csak kimozogni.
Állítólag van valami hidden-menu a fordokban, ahol beállítható a fogyasztási számolási ráta.
OK gomb folyamatosan nyomva, gyújtás ráad (OK gomb még mindig nyomva tart), és egyszercsak megjelenik. Lehet, hogy az S-Max topikban, de lehet, hogy máshol olvastam... megvan: itt ovastam helyben. (Kipróbálni már nem tudom...)
Az enéym fél litert csalt lefelé ( a valós mindig több volt). De a saját magam számított 2.5 éves átlag 6.3l/100km az bőven jó volt. Kiváncsi leszek, hosszabb távon mennyire áll be a tiéd fogyasztása.
Indítós, melegedős témához, mint laikus viselkedése:
Nekem eddig két Fordom volt, egy Galaxy, egy S-Max. Mindkettő dízel volt.
Galaxy még VW verzió, S-Max PSA Hdi.
Alapvetően mindkettőt ugyanúgy próbáltam kezelni, indítás: kulung benyom izzítási idő kivár (Galaxy), indít, kicsit melegszik, 1750-nél nem nagyobb fordulatszámon menni vele. Nyáron 7-10 perc után, télen 15 perc után kezdtem nyomni jobban. Azt hallottam, hogy a vízhőmérséklet nem mérvadó a nagyobb terhelésre vonatkozóan; az olajhőmérséklet lenne jobb, de ez nem jelenik meg.
Nem tudom mennyire csinálom/csináltam jól, de egyik sem füstölt, kormozott láthatóan, a kettős tömegűvel sem gyűlt meg a bajom.
(#21311) dssport
Ezért próbálunk rá vigyázni. - Akinek esze van.
Jaja
Sokan kicsapják ,,az autó van értem" dumát.... És baromka, amikor 1 hónapig azért dolgozol nettó, hogy megjavíttasd amire nem vigyáztál, hogy ne kelljen 3 gyerekkel -10 fokban a buszt várni, akkor ki van kiért?
Jaja
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
dssport
tag
,,talán kicsit azért túl van aggódva ez az egész. oké, mindenki megtesz mindent, hogy minél hosszabb legyen az élettartama, ez szép és jó, de ennél jóval vadabb bánást is ki szokták"
Ez így van, mindent egybevetve nagyon sokat kibírnak a motorok. Illetve vannak olyanok, amik nagyon sokat kibírnak. Melyek ezek? Hmm... Aki szerencsés és óvatos duhaj az nem a saját kárán tanulja meg, hogy az övé éppen egy agyonverhetetlen vagy egy kényesebb technika.
Az autó féltése -esetenként már már túlzottan is-, részben abból fakad, hogy itthon bármennyire is ,,dübörög a gazdaság meg csakasoros" azért mindent egybevetve a legtöbb embernek/családnak egy autó megvásárlása/fenntartása még mindig a nehezebben emészthető és menedzselhető kiadások közé tartozik. Drága, minden vele kapcsolatos tétel is drága, és fáj. Ezért próbálunk rá vigyázni. - Akinek esze van.
Sokan kicsapják ,,az autó van értem" dumát.... És baromka, amikor 1 hónapig azért dolgozol nettó, hogy megjavíttasd amire nem vigyáztál, hogy ne kelljen 3 gyerekkel -10 fokban a buszt várni, akkor ki van kiért?
TommyX_
őstag
Látom szóba jött ez a "bemelegítés"/leállítás az autónál, nálam így szokott lenni, az alany Ford Fiesta ST 1.6 GTDi:
Nekem garázsban áll az autó, a garázs úgymond az egyik szoba alatt van, szóval.
Miután kinyitottam a garázs kaput, és a kinti kaput, beülök az autóba indítok, ugye megvárom míg az autó kiírja, hogy a telefon csatlakoztatva van, + még egy dolgot kiír, aztán elkezdtek kijönni a garázsból.
Miután becsukok mindent, elindulok max 2500-nál váltok el, ameddig a hőfok "kockák" be nem állnak közép állásba.
Leállításnál fél perci járatom kb, de előtte úgymond városba megyek 2 km-t max 50-60-nal.
Az a kérdés, hogy jó csinálom-e így?
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
DeFranco
nagyúr
2000 alatt biztosan nem egészséges, a kenéshez kell a fordulat plusz ez városi közlekedési szituációban egyszerűen tarthatatlan, besorolni sem tudsz egy keresztutcában.
amit még tartok, hogy ha gyújtást adok, utána várok még pár másodpercet az indítózás előtt, hogy "álljon fel" a rendszer, aludjanak el a visszajelzők, esetleg aludjon el a beltéri lámpa, kezdjen el dolgozni a szivattyú, és csak aztán ratatatatabrumm.
10 km után meg ha úgy van akkor 2,5-3k-ig is húzatom, ha előzök.
benzinesed van ugye? hát ezzel csak bünteted kb. én nagyon de nagyon tatásan vezetek másokhoz képest, de előzést 3k-s fordulaton kezdek mert onnan van érdemi nyomaték, nekem is könnyebb meg az autónak is.
ha ilyen alacsony fordulatokon büntetsz a gépnek, akkor az olyan mintha sebességváltós biciklivel magas sebességfokozatban akarnál indulni, emelkedőzni. lábad leszakad, görcsöl, mire érdemi mozgási energiát összeszedsz.
(de nem értek hozzá, csak információmorzsákból építkezek)
kcsa
veterán
Nem kell 3000-en menni, nem úgy szántam a mondanivalóm. Csak annyi, hogy a túl alacsony fordulatszám legalább akkora kárt tud okozni - én pl. budai agglomeráció, hegyekkel, kétezres fordulaton adott esetben csak szenvedve tudnék elindulni otthonról emelkedőn.
szerk.: kb. amit DeFranco is írt felettem
[ Szerkesztve ]
A Zéé
addikt
A Fiestám 320k km-nél adtam el, 110k-nál ültem bele. A melegítés reggelente max annyi volt, amíg megírtam a menetlevelet. Télen szokott annyit menni pluszba, amíg levakartam róla a jeget. Meg annyi, hogy ha nagy volt a hideg, duplán izzítóztam rá. Indulás után kb. egyből muszáj volt nagy gázokat adni, mert elég hamar- 2-3 kereszteződés után- a pesti forgalom sűrűjében voltam.
Az olajat 20k km-énként cseréltem, ahogy a szervíz ajánlás van. 2x kellett utána tölteni összesen, ebből egyszer egy idő közbeni szerviz volt, amikor ránézték, meg egyszer magamtól. De egyszer sem ment minimum szintig. Bár hozzá tartozik, hogy sosem nézegettem rendszeresen.
Lehet, hogy csak nekem volt szerencsém az autóval, de én sosem értettem az ilyen jellegű túlféltést. De a szüleim se nagyon szoktak ezzel foglalkozni, és egy autónknak sem állt még be a motorja.
Just a simple Lineman...
Én falun vagyok, ott a 2000 bőven jó. Folyamatosan tudom tartani a 2000-et.
10 km után meg ha úgy van akkor 2,5-3k-ig is húzatom, ha előzök.
Ez meg akkor történik, mikor lakotton kívül 60-al megy pilóta, olyankor egyet visszarakok és úgy előzőm meg. Az esetek 98%-ban így van. Falun, városon belül nagyon ritka, mikor előznöm kell, olyankor megint csak 2000 körül vagyok.
Amúgy benzin, 1,6.
alacsony fordulatokon büntetsz
Ha előzni kell, akkor 4000-ig vágom ki neki, de azt csak meleg motornál.
Amiket írtam azokat betartva. De ha valaaki 60-al megy előttem, elég oda a 2,5-3k fordulat is.
Szerintem.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
DeFranco
nagyúr
Ha előzni kell, akkor 4000-ig vágom ki neki, de azt csak meleg motornál.
OK de az előbb nem ezt írtad
Így van, mert ritka, ha 4000-ig pörgetem.
EZ a 2,5-3k elég szokott lenni.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
troll81
addikt
Sziasztok Ceramic fekbetetet probalt már valaki Ate tarcsaval?
Nálam szerencsére van olajhőfok-mérő, így pontosan lehet tudni, mikor lehet elrúgni neki. Ami hasznos, mivel hidegebb időben 90 fokos vízhőnél még sokszor csak 50 fokos az olaj (80-90 az üzemi).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
bajnokpityu
félisten
ez igy van, de a viszkozitási görbék alapján nem is kell az olajnak 80fokosnak lennie, hogy meglegyen az üzemi szintű kenés. szerintem.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Na látom előjött a hidegben indítási téma...
Állítólag 45mp az ideális indítás után az elindulásig, nekem ez általában megvan, inkább több szokott lenni kicsivel. Amúgy is hidegen az 1.6 benzines hangja kicsit (eléggé) dízeles.
2000 körül szoktam felváltani, üzem meleg motornál és városon kívül engedem inkább közelebb 3000-hez és ha a szitu úgy kívánja afölé.
Felraktam ugye a felső motor burkolatot (a volvo feliratost) még a nyáron és készen áll a bevetésre a motorháztető burkolat is a patentokkal. Érdemes felrakni télire?
Más: halvány fogalmam sincs, h van-e a kocsiban riasztó. Ennek hol lehetne utánanézni szolidan, mondjuk egy konkrét feltörés nélkül?
Eddig igazából nem izgatott a dolog, de két napja éjjel egy kolléga kocsiját megpiszkálták a parkolóban és gondoltam rákérdezek, hátha itt tudja valaki mit kéne nézni/keresni. Mondjuk én mindig megvilágított helyen állok melóban is és olyan helyen, ha valaki kimegy a dohányzóba akkor is rálásson. Általában 3-5 méterre a kaputól.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Érdemes a géptető szigetelést is feltenni ha már van, egyrészt csendesebb lesz tőle másrészt nehezebben fog leállás után kihűlni.Ez rövid távú használatkor gyakori indítások esetén jól jöhet hidegebb időben.
Riasztó, ha van benne le lehet tesztelni egyszerűen, zárd be a központi zárat várj vele egy két percet utána kulccsal nyisd ki a géptetőt.
Az enyém erre elkezd riasztani.
Valahol a jobb hátsó kerék körül lehet a "hangszóró" vagy mi az, de még soha nem sikerült megtalálni
[ Szerkesztve ]
És h kapcsolod ki a riasztót?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
ReFleXx
addikt
azert 40e meg 95e km alatt ez el is varhato
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ReFleXx
addikt
altalaban a nyitas gombbal.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
+ReFleXx: Holnap kipróbálom!
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Erdei88
veterán
De a kolléga 20kmert ment vele és már kék füstje volt
darvinya
titán
Versenyzel aktívan?
Mert ezek inkább üzem melegben fognak jó, hidegen meg…
De majd t…
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
Szerintem olvasd ezt el [link]
darvinya
titán
Kösz, esztétikáról nem tudtam.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Vaze
őstag
Sziasztok!
Gondoltam irok ide,bar nem konkretan ford tema,de ford kocsimrol lenne szo
Az volna a kerdesem,hogy hasznal e valaki gps-t pontosabban nyomkovetot a kocsiaba?
En szeretnek beletenni egyett,csak fogalmam sincs,hogy melyik a jo?Valaki tudna segiteni ebben?Akar priviben is,nagyon megkoszonnem
[ Szerkesztve ]
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
#31600896
törölt tag
Sziasztok! Fékfolyadékot szoktatok cserélni? Én még sosem cseréltem, azt se tudom van-e a tartályban. Fog a fék, nincs vele gond, csak felmerült bennem ez a kérdés. (MK2 benzin)
jupp008
senior tag
Természetesen 2 évente.
#31600896
törölt tag
gabor9991
őstag
2007-es a kocsim én 2011-ben vettem szerintem még nem volt cserélve, most van tervben nálam is.
ktr_lala
csendes tag
Sziasztok!
Egy béna kérdésem lenne, próbáltam guglizni, de több megfejtés is van rá... Valaki megtudná nekem egyértelműen mondani, hogy mi a különbség a VCT és sima motor között?
Használt autót vadászok és hirdetésben Ford C-Max 1,6 VCT Trend szöveg van. A másiknál ugyanez, csak a VCT nélkül.
Előre is köszi.
[link] itt olvashatod melyik ford motorban van ti-vct (döntően 1.6, 2004-től)
Szívó és kipufogó oldalon is változó szelepvezérlés amúgy.
Ha több mint 101 lóerős, akkor szinte tuti hogy vct-s a motor.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
ktr_lala
csendes tag
Köszi, ez így egyértelmű. Van esetleg valami infó/tapasztalat arról, hogy a ti-vct élettartamra, karbantartásra kockázatosabb lenne e, a sima szívó benzin motoroknál?
Nekem sajnos nincs, de volt/van Fórumtárs akinek volt 1.6 focusa (3 gen talán?!) és ez a motor volt problémás. Ettől még nem írnám le persze a konstrukciót.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
gergobaby
aktív tag
Szia,
2007 ti-VCT 115LE motor (c-max facelift), 371k km, eddig semmi olyan hiba nem volt ami ehhez lenne köthető. (kopp-kopp ) Tudtommal olajfogyasztásban is hasonlóak. (1-1.5l/10000 km)
Kollégámnak volt ugyanez a kocsi nem VCT motorral, annyit még észrevettünk, hogy a váltó áttétele más volt (az 5. biztos), autópályán többet forgott a 100LE verzió.
Ha kell még bármi infó a kocsiról, szólj
gabor9991
őstag
Pedig ugyanaz a váltó.
1.5 liter 10000 alatt? Nem kevés.
ktr_lala
csendes tag
Köszi szépen, én is pont egy olyat megyek ma vagy holnap délután megnézni.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/c-max/ford_c-max_1_6_vct_trend_szervizkonyv_megkimelt-14999457
Ha érdemes lesz rá akkor beszámolok róla.
Valami jó tanács, hogy mire figyeljek esetleg jobban? (az alapokon kívül)
kcsa
veterán
Az hogy ugyanaz a váltó (ib5) nem jelent semmit... Végáttétel, de egyes fokozatok áttételei is eltérhetnek.
Kiragadott példa, amit hirtelen találtam, ez speciel MTX75, de a lényeg látható - azonos típus, más karosszériához más végáttétel. Ugyanez előfordulhat két eltérő motornál is (sima vs. ti-vct), de focushoz most nem találtam valódi adatot.
Típus 1. 2. 3. 4. 5. R. vég
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Hatchback1992 >3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 3.82
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Estate1992 > 3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 4.06
Párszor már próbáltam ezt megemlíteni itt a topikban is (csak úgy látom nehezen hihető ) amikor előkerül, hogy mennyivel jobb lenne egy hatfokozatú váltó: a fokozatok száma továbbra sem befolyásolja az adott sebességhez tartozó fordulatszámot, az csak és kizárólag az áttételeken múlik.
szerk.: úgy látom elcsúszott a szépen, space-el formázott táblázatom, sebaj, a lényeg látható.
[ Szerkesztve ]
ZolkoW
őstag
Akkor nem tudom, én értem-e, de én is örülnék egy 6. fokozatnak, mert ha az 5 fokozat lenne máshogy kiosztva, lehet, hogy hiányozna valami. Így meg az autópályás fokozat hiányzik. (bár csak ritkán, mivel alig megyek pályán)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
kcsa
veterán
Ezt nem igazán lehet így megmondani.
Előző munkahelyemen céges fabiaval (1.2 TSI, 6 seb.) sokszor volt olyan, hogy városi forgalomban nehéz volt adott sebességet tartani, mert pl négyes sok, ötös kevés volt. Nem is igazán szerettem.
Most meg négysebességes automatám van, de az tény, hogy a kettes és a hármas között nagyobb a lyuk, mint az ideális lenne - kb onnan hiányzik egy valódi harmadik fokozat, mert a 4-5 rendben lenne.
Mindenesetre szerintem rendben van az 1.6 kiosztása, megengedett legnagyobb sebességen még bőven közepes fordulatszám-tartományban van.
Zajszigetelés, az kéne inkább :D
nfsu17
veterán
Ahogy jósoltam (de nem vártam), sajnos kezdi megint a tavalyi mizériát.
Szemmel láthatóan kevesebb van benne most hűtővízből, mint legutóbb. Pedig még a tank benzin sem fogyott el, azaz még az 1000km sem ment le.
Szinte tavaly is pont ilyenkor kezdte.
Beírtam google-be, hogy "ecoboost coolant loss", van facebook oldaluk is...mondjuk főleg az 1.0 motorokkal van (volt) gondjuk, az 1.6, meg az 1.5-re is van találat.
Háát....ha ezt előre tudom. Annyi fórum, annyi hsz.
Tavaly "leráztak" a szervizben, hogy ez normális, és töltsek utána. Ennek írásos nyoma nincs, mert telefonon, meg egy másik helyen személyesen voltam.
Most e-mailt fogok írni és kíváncsi vagyok a válaszra...megint.
Azért e-mail (azért ajánlott, papír alapú levéllel még nem játszanék), mert akarom, hogy nyoma legyen (ha később "durvább"=hengerfej, kigyulladás, motorcsere stb) annak, hogy én IDŐBEN észre vettem és jeleztem, hogy hiba van. Már ha ez hiba, mert úgy tűnik náluk nincs hiba ilyen esetben. Mivel garanciás az autó, később majd mindent rám vernének, hogy tudtam róla, de nem szóltam nekik, stb.
Továbbra sem értem, de lehet itt lesz a megoldás, hogy a hidegnek lehet-e köze hozzá, vagy az utastéri fűtésnek, de tavaly is és idén is a hideg érkezésével kezdődtek a gondok.
Nem tudok most 100km-eket menni teszt célzattal, fűtés nélkül, hogy kiderüljön tényleg ez-e a hiba, mert pár km után elkezd párásodni levegőjáratás nélkül a üveg...meg amúgy sem fogok erre benzint pazarolni.
gergobaby
aktív tag
Egyébként az az érdekes, hogy én is úgy tudtam/gondoltam, hogy egyformának kellene lennie, viszont waze szerinti 130-nál picivel több mint 200 rpm különbség volt a két fordulatszám között.
"nem jó de nem is tragikus" ahogy a mondás tartja
Nyári időszakban 1 liter alatt maradt, télen hidegben járással, autópályázással kb. 1.5 liter
#21343 ktr_lala: Ebben szerintem a többiek jártasabbak, nem vagyok gyakorlott használtautó vásárló
Goose-T
veterán
Monospace (MS a formázásoknál) használata a megoldás:
Típus 1. 2. 3. 4. 5. R. vég
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Hatchback1992 >3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 3.82
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Estate1992 > 3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 4.06
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
dssport
tag
Bejön a hideg és eltűnik egy adott mennyiség, utána stagnál, vagy hidegben időről időre folyamatosan fogy?
Az én autómban (nem Ford) túl érzékeny a vízszint érzékelő. Mindig maximum fölé van töltve a szint 1 centivel, hogy amikor először bejön a hideg és lecsökken a folyadékszint, akkor se essen maximum alá. (ha maximum vonal alá beesik egy kicsit is akkor már sipákol a műszerfalon)
más: céges dukátókból mindből fogy a víz. Lemegy minimum szintre aztán abbahagyja. Hiába töltöd fel maximumra következő ellenőrzésnél már minimumon van, de tovább nem fogy. Időtlen idők óta mindegyik ilyen.
Írj e-mailt legyen nyoma, utalj a témához kapcsolódó korábbi érdeklődésedre, esetleg ha tudsz nevet akivel beszéltél, hivatkozz rá.
Aztán használd tovább...
ui.: a Ford még mindig ott tart hogy nem jelzi műszer ha kevés a víz?