Hirdetés

2020. október 24., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21301) Sub-ZeRo válasza DeFranco (#21299) üzenetére

Az 5w30-as olaj, 0 fokon 8 másodperc alatt ér el mindenhova a rendszerben.
Én nem szoktam addig járatni (15 mp), finoman elindulva.
Főleg ha benzines, az a motor nem szereti, ha sokáig járatod.
Terhelés alatt előbb bemelegszik.
Én kb 2000 körül szoktam elváltani hidegben/melegeben.
Ha kicsit pörgetni kell (előzés, stb) akkor várok olyan 10 km-et, mire igen csak bemelegedett az autó.
3k-nál elváltás?! :Y Autómatával vagy?
Manuálisnál én 2k-nál szoktam. Azt mondják olyan ideálisnak. Valahol 1900-et mondanak. Eddig teszteltem, 10-10.5 k-nél szoktam ~1,5 deci olajat rátölteni a motorba.
(de itt már akkor olaj csere is van)
Szóval 15 mp járatás, finoman indulva, 2k-nál váltás. 10 km után meg ha úgy van akkor 2,5-3k-ig is húzatom, ha előzök. Addig meg ha menni akar valaki, kikerül. De az egyes fóka jól van belőve, mert kb. 2100-nál, 5. sebességben megy olyan 87-et 88-at.
Szóval pont elég is.
Én így szoktam melegíteni.
Jah, nekem annyi, hogy van a motorháztetőn burkolat, meg alúra van egy 2 milis acél lemez haspáncélnak. Szóval a hűtőfolyadékom kb 2 km alatt beáll üzemi hőfokra.

[ Szerkesztve ]

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#21302) bajnokpityu


bajnokpityu
nagyúr

én is szoktam picit járatni télen, de mesélek 1 kocsiról.
első "komoly" autonk egy focus 1 volt, 2001es. apeh visszavett, gazdája nem volt.
lehetett benne vagy 1-1.5l olaj, mikor átadták, de még pont nem égett a lámpa, megúszta.
olajcsere rémesen régen lehetett.
ez volt 140ezernél. 230nél adtam el. csak pályán csippentett le icipicit olajból, amúgy sose kellett rátölteni 8-10e km periódus alatt.

talán kicsit azért túl van aggódva ez az egész. oké, mindenki megtesz mindent, hogy minél hosszabb legyen az élettartama, ez szép és jó, de ennél jóval vadabb bánást is ki szokták birni. volt céges buzukink, 60ezernél volt első, talán max második olajcseréje (10e az előirás). oké, 400ezernél már kemény volt az olajfogyi, de basszus 54ló 998ccm, 3 henger, és állandóan túl volt pakolva, vagy 3-400kiló cucc volt fixen benne. és nem füsttölt!

kivéve az 1.0ecoboost, mert azt ilyen használalttal pár ezer alatt kinyirják a cégeskocsisok, ezt mondják a szalonban.

másik. szlovéniában voltam hétvégén smax-al. érdekelt a valós fogyi. fedélzeti nálam 6.8at mutat, szinte mindig. 7.0 fölé, és 6.7 alá sose ment. tankolásonként, és regenerációknál nullázva A és B számláló. Namost ehhez képest tankolásos teszt 6.2 környékét adta. és most kezd rémleni, hogy nagyjából jól szokta számolni a megtehető km számot. a kb 60literes tanknál 960-1050km között szokott.

WFT, fölfelé még egyetlen autóm se csalt.. és amelyik csalt is, max 2decit. lefele...

17.3 acer aspire 5 i5, ssd+1tb hdd eladó, yamaha hs8 eladó

(#21303) kcsa válasza Sub-ZeRo (#21301) üzenetére


kcsa
veterán

A 2000-es fordulatszám még kicsit kevés is benzinesnél. Semmivel nem okozol több kárt a 3000-es fordulattal, sőt :)

(#21304) Sub-ZeRo válasza kcsa (#21303) üzenetére

Hidegen?

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#21305) ReFleXx válasza DeFranco (#21299) üzenetére


ReFleXx
addikt

amit irsz az jo, en ugy szoktam, dizelnel max 2500ig porgetem ki hidegen.

(#21306) FPSTunker válasza DeFranco (#21299) üzenetére


FPSTunker
senior tag

2k fölé nem menés, legalább is diesel esetén.

(#21307) ReFleXx válasza Sub-ZeRo (#21304) üzenetére


ReFleXx
addikt

az 2000 nekem is alacsonynak tunik, de amugy szerintem autoja valogatja es lehet erezni mettol komfortos a motornak.

(#21308) Erdei88 válasza darvinya (#21279) üzenetére


Erdei88
veterán

Mk4-es 1.6-os Ecoboost Mondeo-t 95 ezer kilométerrel adták el szüleim. 1x kellett olajat tölteni két olajcsere között. Soha nem ette az olajat.
A "csoda" 1 literes Ecoboost Focus-ba pedig az elmúlt 40 ezer km alatt egyszer sem kellett olajat önteni. Mindkét autónál 1év vagy 10 ezer km volt a csereperiódus

[ Szerkesztve ]

[ Szerkesztve ]

(#21309) dssport válasza FPSTunker (#21306) üzenetére


dssport
tag

Ezt autó/motor/váltó válogatja. Pl egy kis dieselt (~1.4) vagy régebbi technikát amiben a turbólyuk mint olyan még nagyon érezhető jelenség, nem szerencsés 2000 alatt elváltani, főleg nem hidegen. Persze attól is függ, hogy váltás után mennyi időd van tovább gyorsítani... 2 km-es üres szakaszon csordogálsz egyedül és tojás van a pedálon, vagy városban harcolsz és 1 másodperc alatt jöhet olyan helyzet, hogy viszonylag intenzívebb gyorsítással tudod csak kimozogni.

“Life without dreaming is a life without meaning.” – Wale

(#21310) cappa72 válasza bajnokpityu (#21302) üzenetére


cappa72
nagyúr

Állítólag van valami hidden-menu a fordokban, ahol beállítható a fogyasztási számolási ráta.
OK gomb folyamatosan nyomva, gyújtás ráad (OK gomb még mindig nyomva tart), és egyszercsak megjelenik. Lehet, hogy az S-Max topikban, de lehet, hogy máshol olvastam... megvan: itt ovastam helyben. (Kipróbálni már nem tudom...)
Az enéym fél litert csalt lefelé ( a valós mindig több volt). De a saját magam számított 2.5 éves átlag 6.3l/100km az bőven jó volt. Kiváncsi leszek, hosszabb távon mennyire áll be a tiéd fogyasztása.

Indítós, melegedős témához, mint laikus viselkedése:
Nekem eddig két Fordom volt, egy Galaxy, egy S-Max. Mindkettő dízel volt.
Galaxy még VW verzió, S-Max PSA Hdi.
Alapvetően mindkettőt ugyanúgy próbáltam kezelni, indítás: kulung benyom izzítási idő kivár (Galaxy), indít, kicsit melegszik, 1750-nél nem nagyobb fordulatszámon menni vele. Nyáron 7-10 perc után, télen 15 perc után kezdtem nyomni jobban. Azt hallottam, hogy a vízhőmérséklet nem mérvadó a nagyobb terhelésre vonatkozóan; az olajhőmérséklet lenne jobb, de ez nem jelenik meg.
Nem tudom mennyire csinálom/csináltam jól, de egyik sem füstölt, kormozott láthatóan, a kettős tömegűvel sem gyűlt meg a bajom.

(#21311) dssport
Ezért próbálunk rá vigyázni. - Akinek esze van.
:K Jaja

Sokan kicsapják ,,az autó van értem" dumát.... És baromka, amikor 1 hónapig azért dolgozol nettó, hogy megjavíttasd amire nem vigyáztál, hogy ne kelljen 3 gyerekkel -10 fokban a buszt várni, akkor ki van kiért?
:K Jaja

[ Szerkesztve ]

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#21311) dssport válasza bajnokpityu (#21302) üzenetére


dssport
tag

,,talán kicsit azért túl van aggódva ez az egész. oké, mindenki megtesz mindent, hogy minél hosszabb legyen az élettartama, ez szép és jó, de ennél jóval vadabb bánást is ki szokták"

Ez így van, mindent egybevetve nagyon sokat kibírnak a motorok. Illetve vannak olyanok, amik nagyon sokat kibírnak. Melyek ezek? Hmm... Aki szerencsés és óvatos duhaj az nem a saját kárán tanulja meg, hogy az övé éppen egy agyonverhetetlen vagy egy kényesebb technika.

Az autó féltése -esetenként már már túlzottan is-, részben abból fakad, hogy itthon bármennyire is ,,dübörög a gazdaság meg csakasoros" azért mindent egybevetve a legtöbb embernek/családnak egy autó megvásárlása/fenntartása még mindig a nehezebben emészthető és menedzselhető kiadások közé tartozik. Drága, minden vele kapcsolatos tétel is drága, és fáj. Ezért próbálunk rá vigyázni. - Akinek esze van.
Sokan kicsapják ,,az autó van értem" dumát.... És baromka, amikor 1 hónapig azért dolgozol nettó, hogy megjavíttasd amire nem vigyáztál, hogy ne kelljen 3 gyerekkel -10 fokban a buszt várni, akkor ki van kiért?

“Life without dreaming is a life without meaning.” – Wale

(#21312) TommyX_


TommyX_
őstag

Látom szóba jött ez a "bemelegítés"/leállítás az autónál, nálam így szokott lenni, az alany Ford Fiesta ST 1.6 GTDi:

Nekem garázsban áll az autó, a garázs úgymond az egyik szoba alatt van, szóval.
Miután kinyitottam a garázs kaput, és a kinti kaput, beülök az autóba indítok, ugye megvárom míg az autó kiírja, hogy a telefon csatlakoztatva van, + még egy dolgot kiír, aztán elkezdtek kijönni a garázsból.
Miután becsukok mindent, elindulok max 2500-nál váltok el, ameddig a hőfok "kockák" be nem állnak közép állásba.

Leállításnál fél perci járatom kb, de előtte úgymond városba megyek 2 km-t max 50-60-nal.

Az a kérdés, hogy jó csinálom-e így? :)

Ford Fiesta ST Molten Orange | Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream

(#21313) DeFranco válasza Sub-ZeRo (#21301) üzenetére


DeFranco
nagyúr

2000 alatt biztosan nem egészséges, a kenéshez kell a fordulat plusz ez városi közlekedési szituációban egyszerűen tarthatatlan, besorolni sem tudsz egy keresztutcában.

amit még tartok, hogy ha gyújtást adok, utána várok még pár másodpercet az indítózás előtt, hogy "álljon fel" a rendszer, aludjanak el a visszajelzők, esetleg aludjon el a beltéri lámpa, kezdjen el dolgozni a szivattyú, és csak aztán ratatatatabrumm.

10 km után meg ha úgy van akkor 2,5-3k-ig is húzatom, ha előzök.

benzinesed van ugye? hát ezzel csak bünteted kb. én nagyon de nagyon tatásan vezetek másokhoz képest, de előzést 3k-s fordulaton kezdek mert onnan van érdemi nyomaték, nekem is könnyebb meg az autónak is.

ha ilyen alacsony fordulatokon büntetsz a gépnek, akkor az olyan mintha sebességváltós biciklivel magas sebességfokozatban akarnál indulni, emelkedőzni. lábad leszakad, görcsöl, mire érdemi mozgási energiát összeszedsz.

(de nem értek hozzá, csak információmorzsákból építkezek)

(#21314) kcsa válasza Sub-ZeRo (#21304) üzenetére


kcsa
veterán

Nem kell 3000-en menni, nem úgy szántam a mondanivalóm. Csak annyi, hogy a túl alacsony fordulatszám legalább akkora kárt tud okozni - én pl. budai agglomeráció, hegyekkel, kétezres fordulaton adott esetben csak szenvedve tudnék elindulni otthonról emelkedőn. :R

szerk.: kb. amit DeFranco is írt felettem :)

[ Szerkesztve ]

(#21315) A Zéé


A Zéé
őstag

A Fiestám 320k km-nél adtam el, 110k-nál ültem bele. A melegítés reggelente max annyi volt, amíg megírtam a menetlevelet. Télen szokott annyit menni pluszba, amíg levakartam róla a jeget. Meg annyi, hogy ha nagy volt a hideg, duplán izzítóztam rá. Indulás után kb. egyből muszáj volt nagy gázokat adni, mert elég hamar- 2-3 kereszteződés után- a pesti forgalom sűrűjében voltam.
Az olajat 20k km-énként cseréltem, ahogy a szervíz ajánlás van. 2x kellett utána tölteni összesen, ebből egyszer egy idő közbeni szerviz volt, amikor ránézték, meg egyszer magamtól. De egyszer sem ment minimum szintig. Bár hozzá tartozik, hogy sosem nézegettem rendszeresen.
Lehet, hogy csak nekem volt szerencsém az autóval, de én sosem értettem az ilyen jellegű túlféltést. De a szüleim se nagyon szoktak ezzel foglalkozni, és egy autónknak sem állt még be a motorja.

Just a simple Lineman...

(#21316) Sub-ZeRo válasza DeFranco (#21313) üzenetére

Én falun vagyok, ott a 2000 bőven jó. Folyamatosan tudom tartani a 2000-et.

10 km után meg ha úgy van akkor 2,5-3k-ig is húzatom, ha előzök.
Ez meg akkor történik, mikor lakotton kívül 60-al megy pilóta, olyankor egyet visszarakok és úgy előzőm meg. Az esetek 98%-ban így van. Falun, városon belül nagyon ritka, mikor előznöm kell, olyankor megint csak 2000 körül vagyok.
Amúgy benzin, 1,6.

alacsony fordulatokon büntetsz

Ha előzni kell, akkor 4000-ig vágom ki neki, de azt csak meleg motornál.
Amiket írtam azokat betartva. De ha valaaki 60-al megy előttem, elég oda a 2,5-3k fordulat is.
Szerintem. :DDD

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#21317) DeFranco válasza Sub-ZeRo (#21316) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ha előzni kell, akkor 4000-ig vágom ki neki, de azt csak meleg motornál.

OK de az előbb nem ezt írtad ;)

(#21318) Sub-ZeRo válasza DeFranco (#21317) üzenetére

Így van, mert ritka, ha 4000-ig pörgetem.
EZ a 2,5-3k elég szokott lenni. :B

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#21319) troll81


troll81
őstag

Sziasztok Ceramic fekbetetet probalt már valaki Ate tarcsaval?

(#21320) Jorus


Jorus
nagyúr

Nálam szerencsére van olajhőfok-mérő, így pontosan lehet tudni, mikor lehet elrúgni neki. Ami hasznos, mivel hidegebb időben 90 fokos vízhőnél még sokszor csak 50 fokos az olaj (80-90 az üzemi).

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#21321) bajnokpityu válasza Jorus (#21320) üzenetére


bajnokpityu
nagyúr

ez igy van, de a viszkozitási görbék alapján nem is kell az olajnak 80fokosnak lennie, hogy meglegyen az üzemi szintű kenés. szerintem.

17.3 acer aspire 5 i5, ssd+1tb hdd eladó, yamaha hs8 eladó

(#21322) flymi


flymi
őstag

Na látom előjött a hidegben indítási téma...
Állítólag 45mp az ideális indítás után az elindulásig, nekem ez általában megvan, inkább több szokott lenni kicsivel. Amúgy is hidegen az 1.6 benzines hangja kicsit (eléggé) dízeles.
2000 körül szoktam felváltani, üzem meleg motornál és városon kívül engedem inkább közelebb 3000-hez és ha a szitu úgy kívánja afölé.

Felraktam ugye a felső motor burkolatot (a volvo feliratost) még a nyáron és készen áll a bevetésre a motorháztető burkolat is a patentokkal. Érdemes felrakni télire?

Más: halvány fogalmam sincs, h van-e a kocsiban riasztó. Ennek hol lehetne utánanézni szolidan, mondjuk egy konkrét feltörés nélkül? :U
Eddig igazából nem izgatott a dolog, de két napja éjjel egy kolléga kocsiját megpiszkálták a parkolóban és gondoltam rákérdezek, hátha itt tudja valaki mit kéne nézni/keresni. Mondjuk én mindig megvilágított helyen állok melóban is és olyan helyen, ha valaki kimegy a dohányzóba akkor is rálásson. Általában 3-5 méterre a kaputól. :K

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21323) gabor9991 válasza flymi (#21322) üzenetére


gabor9991
őstag

Érdemes a géptető szigetelést is feltenni ha már van, egyrészt csendesebb lesz tőle másrészt nehezebben fog leállás után kihűlni.Ez rövid távú használatkor gyakori indítások esetén jól jöhet hidegebb időben.
Riasztó, ha van benne le lehet tesztelni egyszerűen, zárd be a központi zárat várj vele egy két percet utána kulccsal nyisd ki a géptetőt.
Az enyém erre elkezd riasztani.
Valahol a jobb hátsó kerék körül lehet a "hangszóró" vagy mi az, de még soha nem sikerült megtalálni :)

[ Szerkesztve ]

(#21324) flymi válasza gabor9991 (#21323) üzenetére


flymi
őstag

És h kapcsolod ki a riasztót? :U

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21325) ReFleXx válasza Erdei88 (#21308) üzenetére


ReFleXx
addikt

azert 40e meg 95e km alatt ez el is varhato

(#21326) ReFleXx válasza flymi (#21324) üzenetére


ReFleXx
addikt

altalaban a nyitas gombbal.

(#21327) flymi válasza gabor9991 (#21323) üzenetére


flymi
őstag

+ReFleXx: Holnap kipróbálom! :R

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21328) Erdei88 válasza ReFleXx (#21325) üzenetére


Erdei88
veterán

De a kolléga 20kmert ment vele és már kék füstje volt :DDD

[ Szerkesztve ]

(#21329) darvinya válasza troll81 (#21319) üzenetére


darvinya
nagyúr

Versenyzel aktívan?
Mert ezek inkább üzem melegben fognak jó, hidegen meg…

De majd t…

Made Robot by Robot −Xiaomi Poco F2 Pro Electric purple …színes az élet/ '98 Ford Escort Ford gyöngyház sötétkék

(#21330) gabor9991 válasza darvinya (#21329) üzenetére


gabor9991
őstag

Szerintem olvasd ezt el [link]

(#21331) darvinya válasza gabor9991 (#21330) üzenetére


darvinya
nagyúr

Kösz, esztétikáról nem tudtam.

Made Robot by Robot −Xiaomi Poco F2 Pro Electric purple …színes az élet/ '98 Ford Escort Ford gyöngyház sötétkék

(#21332) Vaze


Vaze
őstag

Sziasztok!
Gondoltam irok ide,bar nem konkretan ford tema,de ford kocsimrol lenne szo :D
Az volna a kerdesem,hogy hasznal e valaki gps-t pontosabban nyomkovetot a kocsiaba?
En szeretnek beletenni egyett,csak fogalmam sincs,hogy melyik a jo?Valaki tudna segiteni ebben?Akar priviben is,nagyon megkoszonnem :R

[ Szerkesztve ]

BMW 2 Series Gran Tourer 2018

(#21333) Miki-B


Miki-B
senior tag

Sziasztok! Fékfolyadékot szoktatok cserélni? Én még sosem cseréltem, azt se tudom van-e a tartályban. Fog a fék, nincs vele gond, csak felmerült bennem ez a kérdés. (MK2 benzin)

(#21334) jupp008 válasza Miki-B (#21333) üzenetére


jupp008
aktív tag

Természetesen 2 évente.

(#21335) Miki-B válasza jupp008 (#21334) üzenetére


Miki-B
senior tag

:R

(#21336) gabor9991 válasza Miki-B (#21333) üzenetére


gabor9991
őstag

2007-es a kocsim én 2011-ben vettem szerintem még nem volt cserélve, most van tervben nálam is.

(#21337) ktr_lala


ktr_lala
csendes újonc

Sziasztok!

Egy béna kérdésem lenne, próbáltam guglizni, de több megfejtés is van rá... Valaki megtudná nekem egyértelműen mondani, hogy mi a különbség a VCT és sima motor között?

Használt autót vadászok és hirdetésben Ford C-Max 1,6 VCT Trend szöveg van. A másiknál ugyanez, csak a VCT nélkül.

Előre is köszi.

(#21338) Tsebacsi válasza ktr_lala (#21337) üzenetére


Tsebacsi
veterán

[link] itt olvashatod melyik ford motorban van ti-vct (döntően 1.6, 2004-től)
Szívó és kipufogó oldalon is változó szelepvezérlés amúgy.
Ha több mint 101 lóerős, akkor szinte tuti hogy vct-s a motor.

[ Szerkesztve ]

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#21339) ktr_lala válasza Tsebacsi (#21338) üzenetére


ktr_lala
csendes újonc

Köszi, ez így egyértelmű. Van esetleg valami infó/tapasztalat arról, hogy a ti-vct élettartamra, karbantartásra kockázatosabb lenne e, a sima szívó benzin motoroknál?

(#21340) Tsebacsi válasza ktr_lala (#21339) üzenetére


Tsebacsi
veterán

Nekem sajnos nincs, de volt/van Fórumtárs akinek volt 1.6 focusa (3 gen talán?!) és ez a motor volt problémás. Ettől még nem írnám le persze a konstrukciót.

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#21341) gergobaby válasza ktr_lala (#21339) üzenetére


gergobaby
aktív tag

Szia,

2007 ti-VCT 115LE motor (c-max facelift), 371k km, eddig semmi olyan hiba nem volt ami ehhez lenne köthető. (kopp-kopp :B ) Tudtommal olajfogyasztásban is hasonlóak. (1-1.5l/10000 km)

Kollégámnak volt ugyanez a kocsi nem VCT motorral, annyit még észrevettünk, hogy a váltó áttétele más volt (az 5. biztos), autópályán többet forgott a 100LE verzió.

Ha kell még bármi infó a kocsiról, szólj :R

(#21342) gabor9991 válasza gergobaby (#21341) üzenetére


gabor9991
őstag

Pedig ugyanaz a váltó.
1.5 liter 10000 alatt? :F Nem kevés.

(#21343) ktr_lala válasza gergobaby (#21341) üzenetére


ktr_lala
csendes újonc

Köszi szépen, én is pont egy olyat megyek ma vagy holnap délután megnézni.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/c-max/ford_c-max_1_6_vct_trend_szervizkonyv_megkimelt-14999457

Ha érdemes lesz rá akkor beszámolok róla. :D
Valami jó tanács, hogy mire figyeljek esetleg jobban? (az alapokon kívül)

(#21344) kcsa válasza gabor9991 (#21342) üzenetére


kcsa
veterán

Az hogy ugyanaz a váltó (ib5) nem jelent semmit... :) Végáttétel, de egyes fokozatok áttételei is eltérhetnek.

Kiragadott példa, amit hirtelen találtam, ez speciel MTX75, de a lényeg látható - azonos típus, más karosszériához más végáttétel. Ugyanez előfordulhat két eltérő motornál is (sima vs. ti-vct), de focushoz most nem találtam valódi adatot.

Típus 1. 2. 3. 4. 5. R. vég
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Hatchback1992 >3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 3.82
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Estate1992 > 3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 4.06

Párszor már próbáltam ezt megemlíteni itt a topikban is (csak úgy látom nehezen hihető :) ) amikor előkerül, hogy mennyivel jobb lenne egy hatfokozatú váltó: a fokozatok száma továbbra sem befolyásolja az adott sebességhez tartozó fordulatszámot, az csak és kizárólag az áttételeken múlik.

szerk.: úgy látom elcsúszott a szépen, space-el formázott táblázatom, sebaj, a lényeg látható.

[ Szerkesztve ]

(#21345) ZolkoW válasza kcsa (#21344) üzenetére


ZolkoW
őstag

Akkor nem tudom, én értem-e, de én is örülnék egy 6. fokozatnak, mert ha az 5 fokozat lenne máshogy kiosztva, lehet, hogy hiányozna valami. Így meg az autópályás fokozat hiányzik. (bár csak ritkán, mivel alig megyek pályán)

Az edzés a sporttársak hátbatámadása!

(#21346) kcsa válasza ZolkoW (#21345) üzenetére


kcsa
veterán

Ezt nem igazán lehet így megmondani.

Előző munkahelyemen céges fabiaval (1.2 TSI, 6 seb.) sokszor volt olyan, hogy városi forgalomban nehéz volt adott sebességet tartani, mert pl négyes sok, ötös kevés volt. Nem is igazán szerettem.

Most meg négysebességes automatám van, de az tény, hogy a kettes és a hármas között nagyobb a lyuk, mint az ideális lenne - kb onnan hiányzik egy valódi harmadik fokozat, mert a 4-5 rendben lenne.

Mindenesetre szerintem rendben van az 1.6 kiosztása, megengedett legnagyobb sebességen még bőven közepes fordulatszám-tartományban van.

Zajszigetelés, az kéne inkább :D

(#21347) nfsu17 válasza nfsu17 (#21237) üzenetére


nfsu17
veterán

Ahogy jósoltam (de nem vártam), sajnos kezdi megint a tavalyi mizériát.
Szemmel láthatóan kevesebb van benne most hűtővízből, mint legutóbb. Pedig még a tank benzin sem fogyott el, azaz még az 1000km sem ment le.
Szinte tavaly is pont ilyenkor kezdte.

Beírtam google-be, hogy "ecoboost coolant loss", van facebook oldaluk is...mondjuk főleg az 1.0 motorokkal van (volt) gondjuk, az 1.6, meg az 1.5-re is van találat.
Háát....ha ezt előre tudom. Annyi fórum, annyi hsz.

Tavaly "leráztak" a szervizben, hogy ez normális, és töltsek utána. Ennek írásos nyoma nincs, mert telefonon, meg egy másik helyen személyesen voltam.

Most e-mailt fogok írni és kíváncsi vagyok a válaszra...megint.

Azért e-mail (azért ajánlott, papír alapú levéllel még nem játszanék), mert akarom, hogy nyoma legyen (ha később "durvább"=hengerfej, kigyulladás, motorcsere stb) annak, hogy én IDŐBEN észre vettem és jeleztem, hogy hiba van. Már ha ez hiba, mert úgy tűnik náluk nincs hiba ilyen esetben. Mivel garanciás az autó, később majd mindent rám vernének, hogy tudtam róla, de nem szóltam nekik, stb.

Továbbra sem értem, de lehet itt lesz a megoldás, hogy a hidegnek lehet-e köze hozzá, vagy az utastéri fűtésnek, de tavaly is és idén is a hideg érkezésével kezdődtek a gondok.
Nem tudok most 100km-eket menni teszt célzattal, fűtés nélkül, hogy kiderüljön tényleg ez-e a hiba, mert pár km után elkezd párásodni levegőjáratás nélkül a üveg...meg amúgy sem fogok erre benzint pazarolni.

(#21348) gergobaby válasza gabor9991 (#21342) üzenetére


gergobaby
aktív tag

Egyébként az az érdekes, hogy én is úgy tudtam/gondoltam, hogy egyformának kellene lennie, viszont waze szerinti 130-nál picivel több mint 200 rpm különbség volt a két fordulatszám között.

"nem jó de nem is tragikus" ahogy a mondás tartja :U
Nyári időszakban 1 liter alatt maradt, télen hidegben járással, autópályázással kb. 1.5 liter

#21343 ktr_lala: Ebben szerintem a többiek jártasabbak, nem vagyok gyakorlott használtautó vásárló :(

(#21349) Goose-T válasza kcsa (#21344) üzenetére


Goose-T
veterán

;) Monospace (MS a formázásoknál) használata a megoldás:

Típus 1. 2. 3. 4. 5. R. vég
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Hatchback1992 >3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 3.82
Mk1 Mondeo 1.6 16V Zetec Estate1992 > 3.42 2.13 1.45 1.03 0.77 3.46 4.06

Eladó pickupok: https://tinyurl.com/ycc85p2g *** Jó zene: https://tinyurl.com/voysv3w

(#21350) dssport válasza nfsu17 (#21347) üzenetére


dssport
tag

Bejön a hideg és eltűnik egy adott mennyiség, utána stagnál, vagy hidegben időről időre folyamatosan fogy?

Az én autómban (nem Ford) túl érzékeny a vízszint érzékelő. Mindig maximum fölé van töltve a szint 1 centivel, hogy amikor először bejön a hideg és lecsökken a folyadékszint, akkor se essen maximum alá. (ha maximum vonal alá beesik egy kicsit is akkor már sipákol a műszerfalon)

más: céges dukátókból mindből fogy a víz. Lemegy minimum szintre aztán abbahagyja. Hiába töltöd fel maximumra következő ellenőrzésnél már minimumon van, de tovább nem fogy. Időtlen idők óta mindegyik ilyen.

Írj e-mailt legyen nyoma, utalj a témához kapcsolódó korábbi érdeklődésedre, esetleg ha tudsz nevet akivel beszéltél, hivatkozz rá.

Aztán használd tovább...

ui.: a Ford még mindig ott tart hogy nem jelzi műszer ha kevés a víz?

“Life without dreaming is a life without meaning.” – Wale

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.