Hirdetés

2020. február 23., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22101) Jenne válasza darvinya (#22100) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Éppen erről beszélgettem a barátommal az autóban ma délelőtt hazafelé jövet. Mi ketten nem tudjuk a választ. :N
Viszont...! Holnaptól a dízel üzemanyagokhoz(is) kevert biodízel minimális részaránya 6,4 százalékról 8,2 százalékra nő. OMV-nél a kutas sem tudta megmondani, hogy például a Fiesta 1.4 TDCi-hez, van a családban egy belőle (2006-os gyártású) ehhez majd mennyire lesz használható? Gépkönyvben nem igazán van erre utalás.

BUÉK mindenkinek. :)

(#22102) sparta2 válasza Jenne (#22101) üzenetére


sparta2
(kezdő)

Használhatod.
[link]

FORD
Az E10 engedélyezve van az 1992 óta Európában Európában értékesített összes benzinmotoros Ford modell számára, kivéve:
• Ford Mondeo 1.8 SCI 2003 és 2007 között.
A Ford of Europe által nem jóváhagyott személyes import nem tartozik a fenti nyilatkozatba.

[ Szerkesztve ]

(#22103) molnarpeter válasza Jenne (#22101) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Külföldi fórumok alapján a manual 5%-ot mond. Ettől függetlenül szerintem semmi baja nem lesz, tankolnám tovább az olcsóbbikat... Bontott cuccok ára bőven kijön a különbségből legeslegrosszabb esetben, de strapabíró szerkezet, ne aggódd túl :) PSA motor, ott 2000 óta jó a B10 [link]

sparta2: Ex a benzin, Bx a dízel :)

[ Szerkesztve ]

(#22104) darvinya válasza Jenne (#22101) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Hát nem pont erről gondolkodtam.
Mert eredeti Ford motorok mindig is tudtak működni alkohollal.
Azaz mindig is azzal számoltak, igaz, hogy T meg A modell és ős régiek, de ezeket eleve alkohol üzemre lett kitalálva.
Azóta sem lett más a szemlélet, és emiatt nem volt akkora hatása anno üzemanyag válság a cég autóira.
Megy ez tömény whisky-vel(holdfényszesz, házi pálesz).
Említett modell, aminél gondot okoz, az VW motor.

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22105) Jenne válasza sparta2 (#22102) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Köszönöm. :R

molnarpeter ....Neked is köszi a választ. Én eddig a prémium dízelt tankoltam, maradok továbbra is ennél, még ha drágább is.
Eddig is ezt tankoltam, nem váltok lefelé. :N

(#22106) zoger válasza flymi (#22097) üzenetére


zoger
(tag)

Üregúr, Bp Szentmihályi út.

(#22107) sparta2 válasza molnarpeter (#22103) üzenetére


sparta2
(kezdő)

Ez egy el/benézés! :N

(#22108) nfsu17


nfsu17
(veterán)

Mivel az alkohol jól tisztít, és amúgy is sokaknak az lesz a gondja (nem én találtam ki, ezt írták), hogy majd a régi motorból kioldja a dzsuvát, ami bekerül az égéstérbe...blabla...

A kokszosodó ecoboostok akkor még jól is járnak ezzel, nem?
Bár tudom, hogy ott kokszosodik, ahol alig éri benzin a szelepet, de placebonak jó lehet ez a benzin, nem kell akkor drágábbat tankolni.
Meg gari idő végéig csak kibírja...

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22109) darvinya válasza nfsu17 (#22108) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Tiszta alkohol tisztít, de benzinnel keverve inkább dugulást, stb. okoz.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22110) bajnokpityu válasza nfsu17 (#22108) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

Koksz az a tökéletlen nagynyomású ultragyors keverekkepzes miatt van, sztem ethanol se sokat hozhat. Ezen.

Suzuki 1.3 8vbe simán tankoltam feles e, hidegben max egy fél mpvel tovább inditozott, mást nem vettem észre. Ja meg többet evett.

(#22111) 7Sony7


7Sony7
(őstag)

Boldog Új Évet fiúk/lányok! :)

Valaki árulja már el, hogy az 1.6 tdci 109 paci/dpf motornál mi állítja a szelephézagot? Hidrotőkés, lapkás, csavaros? Sehol nem találok a neten infót róla, és egyszerűen kíváncsi vagyok.

Amúgy így egy hét állás után hidegindításkor 1-2 másodpercig jó hangosan csattog, utána azonnal elhalkul. Ez természetes?

(ex)Haier w910

(#22112) darvinya válasza 7Sony7 (#22111) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Szelephézagot?
Ez nem aktív vezérlésű rendszer.
Közvetlenül a bütykös tengely irányítja a szelepeket, s annak van hézagja, ha nagyon elkopott.

Természetes, ha 1 hét állás után hangos minden motor, mert nincs még ott olaj, csak ami felületen maradt.

De itt megnézheted. [link]

[ Szerkesztve ]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22113) cappa72 válasza cappa72 (#21915) üzenetére


cappa72
(veterán)

Úgy tűnik, hogy egyelőre nincs hűtőfolyadék fogyásom. Hetente legalább 1x lőttem képet, reggelente, lehűlt motorral, garázsmeleg környezetben. Jellemzően középszint az, ahol áll. Minimális eltérés van, de hol kevesebb, hol több. (Majdnem) 1500km van most az 1.5 EcoBoost-ban. (Egyszer már 3200-as fordulatra is felvittem).
Remélem ez nem változik az elkövetkezendő jó pár évben.
B.Ú.É.K.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22114) nfsu17 válasza cappa72 (#22113) üzenetére


nfsu17
(veterán)

ha ez vígasztal, közel 2700km-ig nekem sem volt gondom :D
viszont az igaz, hogy azt a 2700km-t meleg(ebb) időben tettem bele és a hidegben kezdődött.

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22115) Econ válasza nfsu17 (#22114) üzenetére


Econ
(őstag)

Nekem ősszel volt 1 éves a Mondeo, semmi gondja. Kis érdekesség, hogy a gyár által ígért 165 lóerő helyett padon 177-et mértek.

A legjobb fényképezőgépek 200e alatt (árak, objektívek, főbb jellemzők tényszerűen és részletesen): https://sites.google.com/site/milcrendszer/

(#22116) cappa72 válasza nfsu17 (#22114) üzenetére


cappa72
(veterán)

:R
3k km után úgyis megy első olajcserére, és persze eztán sem feledem a heti egy képet.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22117) Zoli-bácsi válasza Econ (#22115) üzenetére


Zoli-bácsi
(aktív tag)

Szia, mennyire lehet érezni a tuningot? És milyen tapasztalataid vannak vele?

(#22118) Econ válasza Zoli-bácsi (#22117) üzenetére


Econ
(őstag)

Félreérted, ez nem az enyém, csak azért linkeltem be, hogy láthatóak legyenek a görbék.

A legjobb fényképezőgépek 200e alatt (árak, objektívek, főbb jellemzők tényszerűen és részletesen): https://sites.google.com/site/milcrendszer/

(#22119) gabor9991 válasza 7Sony7 (#22111) üzenetére


gabor9991
(őstag)

(#22120) SPeti1984


SPeti1984
(senior tag)

Ha esetleg valakit érdekelne magánszemélytől egy jó állapotú 2004-es klímás Ford Fiesta, itt a hírdetésnél megadott számon eltud érni.

[link]

(#22121) 7Sony7


7Sony7
(őstag)

darvinya és gabor9991: köszi. Így már megvan, köszönöm.

(ex)Haier w910

(#22122) embe válasza 7Sony7 (#22111) üzenetére


embe
(nagyúr)

Lehet szentségtörés :Y ... de az 1,6 tdci-be most ilyen ELF olajat tettem. Amit eddig tettem, arról azt találtam 2 olajos shopban is, hogy DPF-es motorhoz nem ajánlják.
A 3. azt mondta tehetem nyugodtan. Nem tettem.

Ezt az ELF olajat pl. a Nissan összes DPF-es motorjához ( tudom Renault motoros ) ajánlják. Hallhatóan finomabban jár a motor.
Illetve most sokat ketyeg a motor a hideg miatt, és amit szogtam nézni a Forscannel DPF telítettségi értéket, nem nő olyan ütemben mint korábban. lehet placebó.

[ Szerkesztve ]

Eladó: Denon AVR-X2500H pár hetet használt, gyakorlatilag új, majd 3 év gari -

(#22123) darvinya válasza embe (#22122) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Ezt érdemes átolvasni milyen szabvány jelölésű olaj való a kocsihoz. [link]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22124) molnarpeter válasza embe (#22122) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Mi volt az, amit eddig tettél bele?

(#22125) embe válasza darvinya (#22123) üzenetére


embe
(nagyúr)

és molnarpeti!
Most ez a Total volt benne 2x.Tettem bele Castrol Ford olajat is korábban.

Darvinya mást sem teszek, csak azt olvasgattam. Erre a Total olajra is írták, hogy a legkorszerűbb Ford benzines és dízel motorokhoz. Amit találtam a 2 webshopban kiegészítést: Igen a legkorszerűbb NEM részecskeszűrős modellekhez!
Biztos vagyok benne, hogy sok szerviz csak azt nézi, ha nézi, hogy 5W-30 jó az.
A Totalnak ott volt a 913-D minősítése is.
Most azt néztem, kerestem azt is, hogy "DPF barát" legyen az olaj.
Tudom A5 stb...... De most olyan csendesebb lett a motor, mintha könnyebben futna...

[ Szerkesztve ]

Eladó: Denon AVR-X2500H pár hetet használt, gyakorlatilag új, majd 3 év gari -

(#22126) molnarpeter válasza embe (#22125) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

A5/B5 olajat ír elő a Volvo is a DPF-es motorokhoz, teljesen rendben volt a Total :) Ahogy írtad, az RN0720 is részecskeszűrős motorokhoz kell.

[ Szerkesztve ]

(#22127) embe válasza molnarpeter (#22126) üzenetére


embe
(nagyúr)

Majd meglátom milyen tapasztalatom lesz vele. Eddig ok. Tudom nem látok bele a motorba....

Eladó: Denon AVR-X2500H pár hetet használt, gyakorlatilag új, majd 3 év gari -

(#22128) 7Sony7 válasza embe (#22122) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Szerintem jó olajat vettél. Én az alatta levőt vettem, Ford 913c specifikációnak megfelelőt. Elvileg elég a 913b is a kézikönyv szerint, de abban nem esik szó a hamutartalomról. Amit te vettél az meg Acea C, elvileg csökkentett hamutartalmú.

[ Szerkesztve ]

(ex)Haier w910

(#22129) Tsebacsi válasza Zoli-bácsi (#22117) üzenetére


Tsebacsi
(veterán)

Szia!

A superchips féle 1.5 ecoboost tuning érezhető, de kicsit bolond is lesz tőle az autó, nagyon menni akar, a turbó jobban/hallhatóan fog fütyülni, és esélyes, hogy ha van valami gebasz a motorral, akkor meg is ölheti azt (+turbót), én nem mennék bele tuningokba.

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#22130) - = Zk = -


- = Zk = -
(félisten)

halihó :R
P0443 hibát mi generálhat?! (Evaporativre Emission System Purge Control Valve Circuit)
OBD-vel olvasom, és ez a hiba jön elő random, de elég sokat, mióta használtam a kocsit extrém rövid távon is (ez kb 1,5 hónapja volt?! 2?!)... de van, hogy egy nagyobb gázfröccsre is kiírja... azelőtt nem csinált ilyet
benzinszűrő előtte jóval lett cserélve, volt már 2x benne ilyen "rendszermosó".. .bár nagyobb távra még nem vittem el, lehet az kéne... 2 flakon, teletank shell v power és mehet a menet...

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! "

(#22131) molnarpeter válasza - = Zk = - (#22130) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Próbáld ki tanksapka nélkül. Amúgy [link]

(#22132) Jenne válasza embe (#22122) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Szia!

Szerintem nem a megfelelő olajat választottad.
ELF Evolution 900 SXR 5W-30 való a Te autódba.
Itt a Total/Elf olajválasztója. Felül az ikonjaikra kattintva választhatsz a két márka közül, a többi három lépés meg értelemszerűen kitöltve. Total olaj [link] ---ELF olaj választás: [link]

[ Szerkesztve ]

(#22133) embe válasza Jenne (#22132) üzenetére


embe
(nagyúr)

Miért nem megfelelő?
A motor elvileg megegyezik a Peugeotban lévővel, hisz PSA motor. Találomra rákerestem egy ilyen Peugeot motorra, ott kiemeli a kereső, hogy DPF-es. Arra meg ezt a Total olajat dobja, megemlítve a részecskeszűrőt.

Egyébként a Total az volt benne 2-3x, amit a kereső hoz.
Viszont ez a DPF kompatibilitás nincs feltüntetve a dobozon sem, az ELF-en igen.
Így lett ez. Szerintem semmi gáz nem lesz vele.

Biztos vagyok benne hogy sok szerviz nem variál annyit mint mi itt. ;]

Eladó: Denon AVR-X2500H pár hetet használt, gyakorlatilag új, majd 3 év gari -

(#22134) bajnokpityu válasza embe (#22133) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

Kawasaki, Yamaha Suzuki szervizekbol mindbol tudok olyat, ahol egyértelműen nem belevalot raknak bele. És még a mennyiségre se figyelnek.

Sajnos ezt teszi a munkaero hiány, és a kapzsiság.

(#22135) Jenne válasza embe (#22133) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Olajban nem vagyok nagyon otthon, csak próbáltam segíteni mert a Ford mintha az ACAE A5/B5 szabványt írná elő.
A Ford WSS-M2C948-B szabvány---az 5W20-as viszkozitású, kiemelten üzemanyag-takarékos motorolajok, amelyet a Ford 1.0 EcoBoost motorjaihoz fejlesztettek ki. Ennek a szabványnak a követelményei, mivel jelentős átfedést mutatnak az ACEA C2 szabvány követelményeivel, ezért a Ford ennek a szabványnak megfelelő olaj használatát írja elő számos Fiesta, Focus, C-Max és Grand C-max típusok 1.25 16V, 1.4 16V, 1.6 Ti 16V és EcoBoost modell motorjához.
Ha érdekel, van egy kifejezetten olajos indexes fórum, ott biztosan tudnak kielégítő választ adni erre is ha érdekel mert van ott pár olajszaki is. [link]

Én ezt az olajat használom. >> [link]

[ Szerkesztve ]

(#22136) Jenne válasza Jenne (#22135) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Adatlap Eurol Fortence 5w30: [link]

(#22137) embe válasza bajnokpityu (#22134) üzenetére


embe
(nagyúr)

Erről beszélek. Mi itt túl ragozzuk. Főleg én vagyok erre hajlamos minden témával.. ;]

Jenne: Nekem dízel, és kicsit paráztam a dpf miatt, ugyanis nem a dízelknek legideálisabb körülmények között használom.
Erre értem pont, hogy az ember elkezd olvasgatni, keresgélni, aztán még jobban megkavarodik.

[ Szerkesztve ]

Eladó: Denon AVR-X2500H pár hetet használt, gyakorlatilag új, majd 3 év gari -

(#22138) bajnokpityu válasza embe (#22137) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

Nézd, én se vok normális. Kihozom kocsit szervizbol, első dolgom nivopalcat nézegetni.

Már nem garis a robogom, vittem markaszervizbe, majd otthon kiszivtam a fölös olajat, majd reklamaltam, hogy számla szerint nem jó került bele. Kicserélték. Most se tökéletesen jó került bele, de már belefaradtam..

Nekem autoszerelom mindig meg akarta venni a kocsimat:)

(#22139) Jenne válasza bajnokpityu (#22138) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Na ezért viszem én az olajat és olyan szerelőhöz, akiben megbízok. Ott állhatok mellette, beszélgetünk közben amíg lemegy a csere. Azt a 3000 Ft-ot nem sajnálom, de legalább tudom, hogy biztosan megfelelő olaj és annyi lett beletöltve amennyi valóban kell.
Fiam Fiestáját, amikor egyszer elvittem Ford szervizbe olajcserére, hát látom ám az ügyfélváró üvegablakán keresztül, hogy még le sem folyt az összes olaj, de már csavarja is vissza a szerelő az olajleeresztő csavart. Az olajszűrő házat ki sem törölgette, arról már nem is beszélve, hogy akkor vette le az olajszűrő házat és belőle ki a szűrőt, miután visszacsavarta az olajleeresztő csavart. A maradék akár 2-3-4 dl fáradt olaj, ami még benne maradt a szűrőben/szűrőházban az szépen lecsorgott az olajteknőbe. De legalább kevesebb friss olajjal kellet feltöltenie. :D Viszont a teljes mennyiséget kiszámlázták.
Ahova most járok ott kicsit másképpen és főleg hozzáértően cserélik az olajat.

(#22140) gabor9991 válasza Jenne (#22139) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Ford szerviz...
Vezérműszíj csere közben megsérült pár bizbasz is [gyújtókábel rögzítő bolha] [vízcső bilincs] ezek pár forintos műanyagok de ezeken kívül még eltörte a jobb első dobbetétet is [kép]

[ Szerkesztve ]

(#22141) Jenne válasza gabor9991 (#22140) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Ford FX szerviz, amikor az a bizonyos olajcsere is volt. Mondom a szervizben, ha már itt az autó, lenne még egy kis probléma. Picit olajos a szelepfedél ház körül egy részen vagy inkább talán alatta (?). (1.4 TDCi Fiesta)
Ford szakdiagnózis: nagy a baj, lehetőleg ne menjek vele egy métert sem, mert szinte biztos, hogy kezdődő hengerfej tömítéses átégés! Úgy cirka 200-240 ezerre számítsak egyébként, 10 óra munkadíjjal számolva, mert a teljes vezérlést is (vízpumpa, görgők, szíjak...stb) ki kell ilyenkor cserélni újra. Azért, mert a motor meglesz bontva, hiába volt előtte 5000 Km-el cserélve. Ja és még, hogy két hét múlva lenne majd időpontjuk. :(
Valós hiba a következő volt: a 3.-ik hengernél a porlasztó tömítés (tűzgyűrű) kezdett átégni. Független szervizben, hiba felmérés után (ez 2 perc volt) másnapra vállalták is, így másnap reggelre kezdésre, reggel nyolcra vittem. Kicserélték, ha már meg van bontva mind a négy tömítést, nem csak azt az egyet, új szelepfedél tömítés is felkerült és az 5 órás munkadíjjal volt ez összesen 30 ezer forint. Azóta is semmi baj az autóval.

(#22142) oliwire


oliwire
(őstag)

Sziasztok, Boldog Új évet Mindenkinek!

Azzal a kérdéssel fordulok, hozzátok, hogy hol tudnék 2. generációs Ford Focusba a hátsó ablakfűtés melletti "üres" gomb eltakaró műanyagot vásárolni vagy találni? Ebayen és Aliexpressen is kerestem, de csak vagy 3. generációshoz találtam aux kimenetes panelt, vagy ezüst színűt. Nekem fekete kellene, vagy a MK2-höz való aux csatlakoztós kimenet.

Ez lenne a MK3-mashoz való: [link]

(#22143) kcsa válasza oliwire (#22142) üzenetére


kcsa
(veterán)

Legegyszerűbben bontásból, FB Focus csoportokban rendszeresen bontanak, így legalább a szín is stimmelne, a kínaiaknál ritkán.

(#22144) - = Zk = - válasza molnarpeter (#22131) üzenetére


- = Zk = -
(félisten)

tyúú, zseni vagy, megpróbálom, köszi :R

" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! "

(#22145) A Zéé válasza oliwire (#22142) üzenetére


A Zéé
(őstag)

ömm.
Ez mk2-2,5 és van feketében is aux-os is. Vagy én látok valamit rosszul?

Just a simple Lineman...

(#22146) oliwire válasza A Zéé (#22145) üzenetére


oliwire
(őstag)

Sajnos az a 2008-as év utáni Facelifthez jó csak, annak a fejegységében van hátul USB csatlakozás. Megvehetném én is azt, de akkor maga az AUX és az USB csatlakozók nekem nem működnének.

(#22143) kcsa A bontóból való nem lenne annyira egyszerű nekem, Nyíregyháza és környékén vagyok, és nincs olyan gyakran ilyen autó bontóban errefelé, de egy esélyt megadok neki megnézni.

(#22147) pn4hvq válasza oliwire (#22146) üzenetére


pn4hvq
(aktív tag)

Níregyházi bontó (nincs tapasztalatom velük, de FB-on fordos csoportokban jelen vannak, hátha):
http://www.ford-opelbonto.hu/

(#22148) n1nja válasza n1nja (#22090) üzenetére


n1nja
(tag)

A fék lenyomása és felengedése után változik egy picit az alapjárat. Mutatón nem érzékelhető, de érezhető a fordulatszám változás. Álló helyzetben is tapasztalható, de nagyon zavaró így menni alacsony sebességnél. Sérült, lyukas vákuumcsövet nem találtam. Lehet nem találtam meg az összeset. :) Merre vannak? Képes illusztrációt is szívesen fogadok. Vagy mi okozhatja még ezt? Köszi a válaszokat.

(#22149) camelferr


camelferr
(senior tag)

Üdv és boldog új évtizedet mindenkinek! :)

Egy kis tanácsadásra van szükségem, mk1.5 kombi fókám jobb hátsó lengéscsillapítója kisírta magából az olajat sajnos, cserés lesz. A cromaxos árakat néztem, a gyári Ford 3xezerért nem játszik, de azon kívül is van élet. Milyet érdemes belerakni? Alapvetően nem járok nagy súlyokkal és nem vezetek állat módjára, nem kell csúcskategóriás cucc, inkább egy megbízható darab, ami csendben teszi a dolgát.
Bármilyen infónak, ajánlásnak örülök. Köszi :R

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22150) molnarpeter válasza camelferr (#22149) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Ha tudod nélkülözni, akkor pici pénzért fel lehet újíttatni, vagy egy bontott darab sem ördögtől való (amíg jó a porvédő, nem kopik szét). Újat tekintve pl KYB kényelmesebb, Bilstein sportosabb.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.