Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#22401) 7Sony7 válasza redingitell (#22400) üzenetére


7Sony7
addikt

Hs állásban csatlakozik, és ha olyan műveletet végzel, amihez kell, akkor szól, hogy kapcsold át.

-

(#22402) sparta2 válasza redingitell (#22400) üzenetére


sparta2
tag

Szerintem is alaphelyzetbe kell állítani, de nekem benzines, így nem foglalkoztam a kérdéssel.
7Soni7 jól írta, kéri az átkapcsolást.

(#22403) AMD Power válasza gabor9991 (#22398) üzenetére


AMD Power
titán

Evi 8-10e km. Foleg varosban. Nalam minden autonak a segge is ki van nyalva. Szoval lenne vele foglalkozva.

(#22404) DZs válasza AMD Power (#22397) üzenetére


DZs
senior tag

Benzines motorral szabad venni.

(#22405) #27070592 válasza AMD Power (#22403) üzenetére


#27070592
törölt tag

Egymilláig mk2 Focus az eléggé az ársáv alsó harmada. Vagy lehet hogy eleve foglalkozós autót akarsz venni olcsón és saját stílusodban karbantartani, akkor tudod hogy minden ok, ha megcsinálod?

(#22406) gabor9991 válasza AMD Power (#22403) üzenetére


gabor9991
őstag

Azért kérdeztem, mert amik 1M körül mennek azok szerintem tartogathatnak meglepetéseket.
Ha szeretnéd normálisan rendben tartani és nem arra kell, hogy megy ameddig ki nem esel belőle, hanem tényleg normálisan megkapná ami kell neki, akkor én lehet picit feljebb tolnám a keretet, inkább vennék egy olyat ami tényleg jó.
Most itt nem akarok flymi-val példálózni, de ha megnézzük mennyi mindenre lehet költeni akkor én biztos nem abból az ársávból választanék.
Persze lehet, hogy találsz egy tényleg jót 1M-ért azt azonnal vedd meg :)

(#22407) flymi válasza gabor9991 (#22406) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Na ja. Lehet 1 misiért is mk2-őt venni, de én már a vételár felét rálocsoltam. Másfélért már lehet kaptam volna olyat amivel nem lett volna ennyi gond.
Szinte az összes típusbetegség megvolt már, de 97.83%-a javítva lett. :D
3 hónappal a megvásárlása előtt 1.3m-ért volt 2 lityis, benzin-gázos, faceliftes, világos színű kombi is. Azért néha még kicsit fáj a szívem. De 1.6 szívó benya a legjobb, 1.8 és 2.0l-es olajevős, hajtókartörős állítólag.
~10 évre terveztem/tük a használatát, abból egy küzdelmesen de letelt. 9 maradt még.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22408) redingitell válasza 7Sony7 (#22401) üzenetére


redingitell
senior tag

Na kiolvastam: P242F Diesel részecskeszűrő eltömődés-hamu tárolódás
a jel a felső határérték felett van
Mit kell tennem, hogy a hibakódot ideiglenesen töröljem? Nem látom hol kellene próbálnom.

(#22409) AMD Power válasza gabor9991 (#22406) üzenetére


AMD Power
titán

Igen sajnos en is ezt neztem. Az a 1 milla inkabb 1.2. Minimum.... annyiert meg mar nem Fordot vennek.

(#22410) kcsa válasza AMD Power (#22409) üzenetére


kcsa
veterán

Ennyiért én is inkább egy remek bmwt választanék, az a kétszáz tényleg lehetővé teszi :D

(#22411) patomi válasza flymi (#22407) üzenetére


patomi
őstag

Sosem tudhatod, hogy a 1,5M-es kocsival nem-e járod be ugyan ezt az utat.

Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)

(#22412) 7Sony7 válasza redingitell (#22408) üzenetére


7Sony7
addikt

Törölni nem biztos, hogy tudod, mert nem mindent lehet. Ha lehet, akkor ott, ahol bejött a hibakód, jobb fent a 3 pötty mellett van 2 háromszög. A jobb szélsőt megnyomva töröl minden hibakódot.

Ha nem lehet, akkor katt erre a linkre

Ebből kimásoltam a lényeget: "Meg kell jegyezni, hogy a P242F hibakódot nem lehet könnyen törölni. A megoldást egy német fórumban találták meg. A következő tanács volt: "Húzza ki a légáram-érzékelő dugóját, majd indítsa újra a motort, állítsa le a motort, olvassa el újra a hibakódokat a memóriából ..... Most további 2 hibát talál a MAF érzékelőn. Csatlakoztassa újra a MAF-érzékelő csatlakozóját, és törölje a hibamemóriát ...... most már törölheti a P242F-et 2 MAF-hibával együtt, és a kijelző nem jelzi jobban a motorkezelő rendszer hibáját. "Valójában a trükk a A MAF dugó (a légtömegáram-érzékelő) leválasztása lehetővé tette számomra a P242F hibakód törlését, a hibajelzés kikapcsolását a műszerfalon és a LOS üzemmódból való kilépést, de az passzív regenerálás kísérlete az autópályán szintén sikertelen."

Ettől függetlenül szerintem kellene élő adatokat (Járó motornál) is nézni, ha pc-n nézed, olyan, mint a cikkben lentebb a képen.
Ha mobilról nézed, ilyen:

Bár nem vagyok autószerelő, de saját 1 azaz egy darab :) tapasztalatom alapján 3 dolgot tehetsz, ha nincs más hibakód:
1: Elviszed egy szervízbe, hogy csinálják meg. (150-200eft) sacc
2: Leveteted egy szerelővel, és elviszed egy DPF tisztító műhelybe ahol átmossákde nem savazzák!, majd visszarakatod. (100eft alatt)
3: Leveszed te másodmagaddal (sűrűn csúnyákat mondogatva ;] ), elviszed kimosatni, majd visszarakod. (35eft) sacc
Persze forscannal utána nullázni kell.

Van egy 4. verzió is: Leszeded, átmosod magadnak, és vissza. Én így csináltam, de nem hoz 100% os eredményt. Viszont sokkal jobb lett. Előtte már 100km-enként regenerált, azóta 250-300km.

[ Szerkesztve ]

-

(#22413) bajnokpityu válasza redingitell (#22408) üzenetére


bajnokpityu
félisten

igy jó eséllyel végleg kinyirod azt, amit talán még tisztitással meg lehetne menteni. de te tudod..

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#22414) gabor9991 válasza AMD Power (#22409) üzenetére


gabor9991
őstag

Mit vennél 1.2-ért?
Komolyan érdekel, hogy annyiért mi lehet ami jó de nem Ford?

(#22415) molnarpeter válasza redingitell (#22408) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link] de úgyis visszajön.

hibakód, megoldási javaslatok
Nézd körbe, hátha csak az egyik nyomás a probléma mondjuk. Elő adat, kábelek stb ellenőrizni. Ha biztosan el van tömődve, menet közben meg lehet próbálni egy kézzel indított aktív regenerációt (s utána kötelező olajcsere). Ha az sem segít, akkor pl. dpfcleaner.hu tudja normálisan tisztítani (vegyszerrel, slaggal mosós olcsó megoldások kockázatosak hosszú távon, károsodik a szűrő maga). Mivel itt arról van szó, hogy el van tömődve, nem tud átmenni a kipufogógáz sem rendesen, "fojtja" a motort, magyarul illene javításig letámasztani, különben drágább bajt is tud csinálni.

[ Szerkesztve ]

(#22416) molnarpeter válasza 7Sony7 (#22412) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hány km után jött elő a probléma, hogyan tisztítottad? Injektorok értékei milyenek (ha gyáriak)?

(#22417) 7Sony7 válasza molnarpeter (#22416) üzenetére


7Sony7
addikt

309000Km-el vettem az autót, és már ekkor el volt dugulva. Elmondás szerint 200000Km- nél volt tisztítva. Még nem jelezte a fedcomp, de már minden nap regenerált szerencsétlen.
Hozzá kell tenni, hogy az EGR és a Pierburg hibás volt, lehet ez is közrejátszott.
A tisztítás sajnos idő hiányában otthon történt slaggal. Nem vagyok rá büszke, de legalább jobb lett. Az injektorokat sajna azóta sem tudtam megnézetni, az én gépem nem ad róluk infót.

[ Szerkesztve ]

-

(#22418) bajnokpityu válasza 7Sony7 (#22417) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ad egyébként némi infot az injektorról a forscan.alapjáraton a kompenzációt nézted?
hibás EGR,az jaj. pierburg sztem nemigen lehetett az oka.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#22419) 7Sony7 válasza bajnokpityu (#22418) üzenetére


7Sony7
addikt

Alapjárati kompenzációt kerestem, de nem találtam meg. Pedig vagy 15 percig járattam, míg átnéztem a forscant. Szerintem a kocsi még nem tudja. :F 2008 as évjárat.
Perburgot azért gondoltam, mert így csak nagyobb fordulaton töltött a turbó. Így viszont túltöltött. :D Hiszed vagy sem, fent érezhetően jobban húzott. Nem gondolnám pedig, hogy az a 2-3 tized BAR ennyit jelent.

-

(#22420) bajnokpityu válasza 7Sony7 (#22419) üzenetére


bajnokpityu
félisten

2-3 tized az simán 40ló a dieselnél :D
de biztosan töltött ennnyit? nekem is volt egy ideig nyüszögő pierburgom, de nem vettem észre semmi difit.

már nem vagyok benne biztos, de mintha 0.8lenne a gyári 140lovas, ami nekem 1.1el (ha jól emlékszem) volt 190lovas. és brutál ég és föld volt.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#22421) AMD Power válasza gabor9991 (#22414) üzenetére


AMD Power
titán

Annyiert meg sajnos semmit ahogy elneztem a piacot. 1.5-tol indulna az ami meg erdekelne. De annyit nem fogok adni egy 15 eves autoert.

(#22422) redingitell válasza molnarpeter (#22415) üzenetére


redingitell
senior tag

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Nem akarom addig használni míg ki nem tisztítják, de kb 120 km-re kell evinnem szervízbe. Elég dombos a pálya nem szerettem volna szervíz módban odáig tötyörögni.
Ha megyek vele ennyit, talán nem okoz nagyobb galibát. Azt hiszem nem piszkálgatom, inkább hagyom a hozzáértőknek.

(#22423) 7Sony7 válasza bajnokpityu (#22420) üzenetére


7Sony7
addikt

Akkor igaz az érték, ha a Forscan jót mutat. 249KPa-ig ment fel akkor (kihasadt a turbócső is, bár nem hiszem, hogy ettől). Most meg 220-230KPa ig megy fel max.

[ Szerkesztve ]

-

(#22424) redingitell


redingitell
senior tag

Még egy kérdés ha nem bánjátok. Ha esetleg úgy sikerül a javítás, hogy tisztítás helyett új szürőt rakatok be, abban az esetben van vonzata a szüröcserének? Esetleg megveszem az új szűröt csere és ennyi volt? (ez mondjuk furcsa lenne)

(#22425) darvinya válasza AMD Power (#22421) üzenetére


darvinya
titán

Én is így voltam.
Ráadásul nem napi használat miatt, úgy döntöttem elég lesz 22 éves Escort is.
Jó nem roncs/rozsda halom, de még így is a plusz ráköltéssel együtt sem lett több, mint 380eFt.
Lehet olcsó janizni, de mivel tudna többet 1M-ás kocsi, elvinni A-B-be, ritkán 100+km-en.?

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#22426) 7Sony7 válasza redingitell (#22424) üzenetére


7Sony7
addikt

Ha tisztíttatod, ne engedd a helyén, szerintem az nem tart sokáig. Ki kell venni, és átmosni.
Ha mégis újat rakatsz, akkor nullázni kell a computerben, de azt a beszerelő műhely kell, hogy megcsinálja. Ha már ott vagy, nézesd meg az Eolys szintet, lehet, hogy tölteni kell. Ez egy kis tartály a tank mellett/előtt, minden tankoláskor befecskendez belőle a tankba egy picit. Elvileg 60-120000Km- ig elég. (asszem). Ez kell ahhoz, hogy a kormot már 450fok Celsius fölött el tudja égetni. Egyébként 600+-50 fok.

(Hol a túróban van a billenyűzeten a fok?)

-

(#22427) flymi válasza darvinya (#22425) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Őszintén én is szemeztem anno hatodik generációs Escorttal. Tetszett a forma is (kivételesen a kombi ebből ormótlan), de annyira rohadtak h inkább sírtam ha megláttam egyet. Meg aztán az idő is elszállt felettük. MK2 Focusok talán majd úgy 5-8 év múlva fognak ott tartani állapotban, mint két éve az Escortok. Árban azért remélem nem, mert elég jól tartják magukat a fókák, abból is a benzinesek.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22428) AMD Power válasza darvinya (#22425) üzenetére


AMD Power
titán

Van benne valami. Sajnos! Fiesta esetleg ebben az arban? Szigoruan 1.4 esetleg!? :F

(#22429) bajnokpityu válasza 7Sony7 (#22426) üzenetére


bajnokpityu
félisten

eolys az volt pl a 13as 2.0 tdciben is?
azt hitttem, hogy ez csak a PSA félékben volt akkoriban.

csak azért kérdem, mert a regen 600+ fok föltt ment.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#22430) 7Sony7 válasza bajnokpityu (#22429) üzenetére


7Sony7
addikt

Sajnos a 2.0- ás mocit nem ismerem egyáltalán.. Passzolok.

-

(#22431) molnarpeter válasza bajnokpityu (#22429) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nincs adalék.

(#22432) molnarpeter válasza redingitell (#22424) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem érdemes, némelyik utángyártott nem is szűr normálisan, de legalább drága.

[ Szerkesztve ]

(#22433) redingitell válasza molnarpeter (#22432) üzenetére


redingitell
senior tag

:R

(#22434) Dißnäëß válasza 7Sony7 (#22426) üzenetére


Dißnäëß
veterán

° = ALT GR + 5 + SPACE :DDD

Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

(#22435) molnarpeter válasza molnarpeter (#22431) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Illetve a Focus mk2 idején volt, az euro 4 motoroknál, az euro 5 már nem Eolys tudtommal.

(#22436) L4D1K válasza molnarpeter (#22282) üzenetére


L4D1K
őstag

Köszi a segítséget mégegyszer. Tegnap voltam szervizben. Vagy valamelyik kúton nyaltam be valamit, vagy tankból szívott fel a rendszer koszt... Szűrő csere és rendszert tisztítás után most tökéletesen működik.

# ANTAL Tuning #

(#22437) 7Sony7 válasza Dißnäëß (#22434) üzenetére


7Sony7
addikt

Basszus, sose találtam volna meg :)

-

(#22438) darvinya válasza AMD Power (#22428) üzenetére


darvinya
titán

Fiesta-kat néztem én is, de azok drágábban adják, mint a Focus -t.
Szóval az nem nézném, leharcoltabbak, s ugyanannyiba kerülnek. :(((

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#22439) AMD Power válasza darvinya (#22438) üzenetére


AMD Power
titán

Akkor ez a Ford opcio is kiesett. :(((

(#22440) darvinya válasza AMD Power (#22439) üzenetére


darvinya
titán

Az gond, hogy használt autó mindegyike tartogat meglepeséket.
Ezt lehet mérsékelni, hogy már kipróbáláskor feltárod, s idő elteltéve köztudott lesz a típus hibája.

Pl: veszel egy szalon kocsit, s lehet, hogy abba évben többet használod, és áll majd garanciális javításban.
Anno Toyota-kat hívták vissza, s tulaj majd 1 évig nem látta, mire végzet a m.szerviz mindegyik autóval.
Persze pénz sokat segít, de hát…

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#22441) AMD Power válasza darvinya (#22440) üzenetére


AMD Power
titán

Persze. Csak nem mind1 mennyiert vetted es mennyi az az osszeg amivel autot lehet faragni belole.

(#22442) darvinya válasza AMD Power (#22441) üzenetére


darvinya
titán

Mostani Escort-mal úgymond szerencsém volt, mert 2. gazdája vagyok, és már tudtam típus hibáit, így azt megnézve tudtam mérlegelni, hogy mennyit kell ráköltenem.
Azóta jött elő rejtet még rejtett hiba.
380-ban benne van összes pénz amit eddig ráköltöttem, amibe az üzemanyag is bele tartozik.
Anno egy drága kivitelű volt, mert plüss kárpitos.
Ami meglepetést okozot belső takarításkor, mikor takarítottam, hogy ülésbe vezeték megy gége csőben.
Eleinte azt hittem, hogy a biztonságiőv figyelmeztetőhőz tartozik.
De nem, mert ahhoz külön vezetékek mennek ülés síneknél.
Szóval van ülésfűtés, ami ventilátor/hőfok szabályzóval kapcsolható, s derék alsó felét melegíti.
Persze ha hidegre van állítva, akkor ventilátor bekapcsolásával nem működik.
Hőfokhoz mérten melegít.
Még költök rá, mert kell, s akkor 500-ban megáll és legalább 5 évig tökéletes autó lesz, csak üzemanyag kell bele.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#22443) gergobaby válasza AMD Power (#22439) üzenetére


gergobaby
aktív tag

Focus 2 témához...
Rengeteg szaladgál az utakon, fordfocus fórumon (szabad ilyet írni?) ki van vesézve szinte minden esetleges típushiba, szerintem semmivel több, mint bármelyik konkurenciánál.
Olajat valszeg enni fogja kicsit, sokan említik a ti-VCT esetén az "okoskerék" meghibásodást, nálunk a C-maxban ez nem jött elő még (azonos motor), pedig már jövőre meglesz benne a 400k km... Ennyi idő alatt ami szopás volt "motorikusan" az 2 benzinpumpa csere, lambda szonda, generatorcsere. A tobbi mondhatni kopó-fogyó alkatrész.

(#22444) molnarpeter válasza flymi (#21891) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Amúgy a relé csere óta rendben a kocsi? :)

(#22445) AMD Power válasza gergobaby (#22443) üzenetére


AMD Power
titán

Nem lesz igy ebbol Foka 2. Nezek majd valami olyan gepet ami felszereltebb mint az Astra, es klimas. Meg persze ne akarjon elporladni a kasztni alatta.

Max az egeszet 1 millabol meg akarom majd uszni. Atirassal stb....

(#22446) darvinya válasza darvinya (#22442) üzenetére


darvinya
titán

*Azóta nem jött elő rejtett hiba, ami nem típus hibára jellemző.

(#22445) AMD Power

Francia autókat nagy ívben kerülőm, mert nagyon lutri mi megy tönkre.
Miközben próbaút alatt minden oké.
Angol autók meg villamos része a leggyengébb pontjuk karosszéria után.
Tehát mindegy mit veszel, jól meg kell nézni.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#22447) molnarpeter válasza 7Sony7 (#22426) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

°: mobilon 0-t hosszan nyomva dobja fel pl SwiftKey nálam :D

[ Szerkesztve ]

(#22448) 7Sony7 válasza molnarpeter (#22447) üzenetére


7Sony7
addikt

Mobilon megvan, csak valami északi nyelvű latopom van. :)

-

(#22449) bajnokpityu válasza AMD Power (#22428) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Cimbi egész jó h astrat vett 1.5ert. Astra picit mindig drágább volt, szóval megnezem én, ha ma, amikor megdragultak már újak is, használták is, jó astrat tudsz venni 1ert..

cappa72: ha tényleg beszantjak smaxot, megnezem mennyivel csökken a bevétel. Nekem szoba nem jött volna galaxy smax helyett. Azt mondják szarabb vezetni, külsőre meg irtó gáz sztem.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#22450) molnarpeter válasza bajnokpityu (#22449) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

EF-nél is volt egy fóka tavaly valami 1.6-ért, vezérléscsere/nagyszerviz előtt persze, de azt letudva még mindig korrekt. Szóval szerintem is van akár ilyesmi árban jó autó, de kevesebb, mint a drágábbak közt, többet kell menni utána.

Toyota topikból a cikk, hódít a hibrid az egyterű kínálatban :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.