Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [proci985:] Audyssey szobakalibráció felülvezérlése REW + mérőmikrofonnal
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [Mr Dini:] NotYet kiegészítő EPG beállítása Kodi alól
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
7Sony7
addikt
Hs állásban csatlakozik, és ha olyan műveletet végzel, amihez kell, akkor szól, hogy kapcsold át.
-
sparta2
tag
Szerintem is alaphelyzetbe kell állítani, de nekem benzines, így nem foglalkoztam a kérdéssel.
7Soni7 jól írta, kéri az átkapcsolást.
AMD Power
titán
Evi 8-10e km. Foleg varosban. Nalam minden autonak a segge is ki van nyalva. Szoval lenne vele foglalkozva.
DZs
senior tag
Benzines motorral szabad venni.
#27070592
törölt tag
Egymilláig mk2 Focus az eléggé az ársáv alsó harmada. Vagy lehet hogy eleve foglalkozós autót akarsz venni olcsón és saját stílusodban karbantartani, akkor tudod hogy minden ok, ha megcsinálod?
gabor9991
őstag
Azért kérdeztem, mert amik 1M körül mennek azok szerintem tartogathatnak meglepetéseket.
Ha szeretnéd normálisan rendben tartani és nem arra kell, hogy megy ameddig ki nem esel belőle, hanem tényleg normálisan megkapná ami kell neki, akkor én lehet picit feljebb tolnám a keretet, inkább vennék egy olyat ami tényleg jó.
Most itt nem akarok flymi-val példálózni, de ha megnézzük mennyi mindenre lehet költeni akkor én biztos nem abból az ársávból választanék.
Persze lehet, hogy találsz egy tényleg jót 1M-ért azt azonnal vedd meg
Na ja. Lehet 1 misiért is mk2-őt venni, de én már a vételár felét rálocsoltam. Másfélért már lehet kaptam volna olyat amivel nem lett volna ennyi gond.
Szinte az összes típusbetegség megvolt már, de 97.83%-a javítva lett.
3 hónappal a megvásárlása előtt 1.3m-ért volt 2 lityis, benzin-gázos, faceliftes, világos színű kombi is. Azért néha még kicsit fáj a szívem. De 1.6 szívó benya a legjobb, 1.8 és 2.0l-es olajevős, hajtókartörős állítólag.
~10 évre terveztem/tük a használatát, abból egy küzdelmesen de letelt. 9 maradt még.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
redingitell
senior tag
Na kiolvastam: P242F Diesel részecskeszűrő eltömődés-hamu tárolódás
a jel a felső határérték felett van
Mit kell tennem, hogy a hibakódot ideiglenesen töröljem? Nem látom hol kellene próbálnom.
AMD Power
titán
Igen sajnos en is ezt neztem. Az a 1 milla inkabb 1.2. Minimum.... annyiert meg mar nem Fordot vennek.
kcsa
veterán
Ennyiért én is inkább egy remek bmwt választanék, az a kétszáz tényleg lehetővé teszi :D
patomi
őstag
Sosem tudhatod, hogy a 1,5M-es kocsival nem-e járod be ugyan ezt az utat.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
7Sony7
addikt
Törölni nem biztos, hogy tudod, mert nem mindent lehet. Ha lehet, akkor ott, ahol bejött a hibakód, jobb fent a 3 pötty mellett van 2 háromszög. A jobb szélsőt megnyomva töröl minden hibakódot.
Ha nem lehet, akkor katt erre a linkre
Ebből kimásoltam a lényeget: "Meg kell jegyezni, hogy a P242F hibakódot nem lehet könnyen törölni. A megoldást egy német fórumban találták meg. A következő tanács volt: "Húzza ki a légáram-érzékelő dugóját, majd indítsa újra a motort, állítsa le a motort, olvassa el újra a hibakódokat a memóriából ..... Most további 2 hibát talál a MAF érzékelőn. Csatlakoztassa újra a MAF-érzékelő csatlakozóját, és törölje a hibamemóriát ...... most már törölheti a P242F-et 2 MAF-hibával együtt, és a kijelző nem jelzi jobban a motorkezelő rendszer hibáját. "Valójában a trükk a A MAF dugó (a légtömegáram-érzékelő) leválasztása lehetővé tette számomra a P242F hibakód törlését, a hibajelzés kikapcsolását a műszerfalon és a LOS üzemmódból való kilépést, de az passzív regenerálás kísérlete az autópályán szintén sikertelen."
Ettől függetlenül szerintem kellene élő adatokat (Járó motornál) is nézni, ha pc-n nézed, olyan, mint a cikkben lentebb a képen.
Ha mobilról nézed, ilyen:
Bár nem vagyok autószerelő, de saját 1 azaz egy darab tapasztalatom alapján 3 dolgot tehetsz, ha nincs más hibakód:
1: Elviszed egy szervízbe, hogy csinálják meg. (150-200eft) sacc
2: Leveteted egy szerelővel, és elviszed egy DPF tisztító műhelybe ahol átmossákde nem savazzák!, majd visszarakatod. (100eft alatt)
3: Leveszed te másodmagaddal (sűrűn csúnyákat mondogatva ), elviszed kimosatni, majd visszarakod. (35eft) sacc
Persze forscannal utána nullázni kell.
Van egy 4. verzió is: Leszeded, átmosod magadnak, és vissza. Én így csináltam, de nem hoz 100% os eredményt. Viszont sokkal jobb lett. Előtte már 100km-enként regenerált, azóta 250-300km.
[ Szerkesztve ]
-
(#22413) bajnokpityu válasza redingitell (#22408) üzenetére
bajnokpityu
félisten
igy jó eséllyel végleg kinyirod azt, amit talán még tisztitással meg lehetne menteni. de te tudod..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
gabor9991
őstag
Mit vennél 1.2-ért?
Komolyan érdekel, hogy annyiért mi lehet ami jó de nem Ford?
(#22415) molnarpeter válasza redingitell (#22408) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
[link] de úgyis visszajön.
hibakód, megoldási javaslatok
Nézd körbe, hátha csak az egyik nyomás a probléma mondjuk. Elő adat, kábelek stb ellenőrizni. Ha biztosan el van tömődve, menet közben meg lehet próbálni egy kézzel indított aktív regenerációt (s utána kötelező olajcsere). Ha az sem segít, akkor pl. dpfcleaner.hu tudja normálisan tisztítani (vegyszerrel, slaggal mosós olcsó megoldások kockázatosak hosszú távon, károsodik a szűrő maga). Mivel itt arról van szó, hogy el van tömődve, nem tud átmenni a kipufogógáz sem rendesen, "fojtja" a motort, magyarul illene javításig letámasztani, különben drágább bajt is tud csinálni.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Hány km után jött elő a probléma, hogyan tisztítottad? Injektorok értékei milyenek (ha gyáriak)?
7Sony7
addikt
309000Km-el vettem az autót, és már ekkor el volt dugulva. Elmondás szerint 200000Km- nél volt tisztítva. Még nem jelezte a fedcomp, de már minden nap regenerált szerencsétlen.
Hozzá kell tenni, hogy az EGR és a Pierburg hibás volt, lehet ez is közrejátszott.
A tisztítás sajnos idő hiányában otthon történt slaggal. Nem vagyok rá büszke, de legalább jobb lett. Az injektorokat sajna azóta sem tudtam megnézetni, az én gépem nem ad róluk infót.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
ad egyébként némi infot az injektorról a forscan.alapjáraton a kompenzációt nézted?
hibás EGR,az jaj. pierburg sztem nemigen lehetett az oka.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
7Sony7
addikt
Alapjárati kompenzációt kerestem, de nem találtam meg. Pedig vagy 15 percig járattam, míg átnéztem a forscant. Szerintem a kocsi még nem tudja. 2008 as évjárat.
Perburgot azért gondoltam, mert így csak nagyobb fordulaton töltött a turbó. Így viszont túltöltött. Hiszed vagy sem, fent érezhetően jobban húzott. Nem gondolnám pedig, hogy az a 2-3 tized BAR ennyit jelent.
-
bajnokpityu
félisten
2-3 tized az simán 40ló a dieselnél
de biztosan töltött ennnyit? nekem is volt egy ideig nyüszögő pierburgom, de nem vettem észre semmi difit.
már nem vagyok benne biztos, de mintha 0.8lenne a gyári 140lovas, ami nekem 1.1el (ha jól emlékszem) volt 190lovas. és brutál ég és föld volt.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
AMD Power
titán
Annyiert meg sajnos semmit ahogy elneztem a piacot. 1.5-tol indulna az ami meg erdekelne. De annyit nem fogok adni egy 15 eves autoert.
(#22422) redingitell válasza molnarpeter (#22415) üzenetére
redingitell
senior tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Nem akarom addig használni míg ki nem tisztítják, de kb 120 km-re kell evinnem szervízbe. Elég dombos a pálya nem szerettem volna szervíz módban odáig tötyörögni.
Ha megyek vele ennyit, talán nem okoz nagyobb galibát. Azt hiszem nem piszkálgatom, inkább hagyom a hozzáértőknek.
7Sony7
addikt
redingitell
senior tag
Még egy kérdés ha nem bánjátok. Ha esetleg úgy sikerül a javítás, hogy tisztítás helyett új szürőt rakatok be, abban az esetben van vonzata a szüröcserének? Esetleg megveszem az új szűröt csere és ennyi volt? (ez mondjuk furcsa lenne)
darvinya
titán
Én is így voltam.
Ráadásul nem napi használat miatt, úgy döntöttem elég lesz 22 éves Escort is.
Jó nem roncs/rozsda halom, de még így is a plusz ráköltéssel együtt sem lett több, mint 380eFt.
Lehet olcsó janizni, de mivel tudna többet 1M-ás kocsi, elvinni A-B-be, ritkán 100+km-en.?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
Ha tisztíttatod, ne engedd a helyén, szerintem az nem tart sokáig. Ki kell venni, és átmosni.
Ha mégis újat rakatsz, akkor nullázni kell a computerben, de azt a beszerelő műhely kell, hogy megcsinálja. Ha már ott vagy, nézesd meg az Eolys szintet, lehet, hogy tölteni kell. Ez egy kis tartály a tank mellett/előtt, minden tankoláskor befecskendez belőle a tankba egy picit. Elvileg 60-120000Km- ig elég. (asszem). Ez kell ahhoz, hogy a kormot már 450fok Celsius fölött el tudja égetni. Egyébként 600+-50 fok.
(Hol a túróban van a billenyűzeten a fok?)
-
Őszintén én is szemeztem anno hatodik generációs Escorttal. Tetszett a forma is (kivételesen a kombi ebből ormótlan), de annyira rohadtak h inkább sírtam ha megláttam egyet. Meg aztán az idő is elszállt felettük. MK2 Focusok talán majd úgy 5-8 év múlva fognak ott tartani állapotban, mint két éve az Escortok. Árban azért remélem nem, mert elég jól tartják magukat a fókák, abból is a benzinesek.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
AMD Power
titán
Van benne valami. Sajnos! Fiesta esetleg ebben az arban? Szigoruan 1.4 esetleg!?
bajnokpityu
félisten
eolys az volt pl a 13as 2.0 tdciben is?
azt hitttem, hogy ez csak a PSA félékben volt akkoriban.
csak azért kérdem, mert a regen 600+ fok föltt ment.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
7Sony7
addikt
Sajnos a 2.0- ás mocit nem ismerem egyáltalán.. Passzolok.
-
(#22432) molnarpeter válasza redingitell (#22424) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Nem érdemes, némelyik utángyártott nem is szűr normálisan, de legalább drága.
[ Szerkesztve ]
Dißnäëß
veterán
° = ALT GR + 5 + SPACE
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
(#22435) molnarpeter válasza molnarpeter (#22431) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Illetve a Focus mk2 idején volt, az euro 4 motoroknál, az euro 5 már nem Eolys tudtommal.
L4D1K
őstag
Köszi a segítséget mégegyszer. Tegnap voltam szervizben. Vagy valamelyik kúton nyaltam be valamit, vagy tankból szívott fel a rendszer koszt... Szűrő csere és rendszert tisztítás után most tökéletesen működik.
# ANTAL Tuning #
7Sony7
addikt
Basszus, sose találtam volna meg
-
darvinya
titán
Fiesta-kat néztem én is, de azok drágábban adják, mint a Focus -t.
Szóval az nem nézném, leharcoltabbak, s ugyanannyiba kerülnek.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
AMD Power
titán
Akkor ez a Ford opcio is kiesett.
darvinya
titán
Az gond, hogy használt autó mindegyike tartogat meglepeséket.
Ezt lehet mérsékelni, hogy már kipróbáláskor feltárod, s idő elteltéve köztudott lesz a típus hibája.
Pl: veszel egy szalon kocsit, s lehet, hogy abba évben többet használod, és áll majd garanciális javításban.
Anno Toyota-kat hívták vissza, s tulaj majd 1 évig nem látta, mire végzet a m.szerviz mindegyik autóval.
Persze pénz sokat segít, de hát…
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
AMD Power
titán
Persze. Csak nem mind1 mennyiert vetted es mennyi az az osszeg amivel autot lehet faragni belole.
darvinya
titán
Mostani Escort-mal úgymond szerencsém volt, mert 2. gazdája vagyok, és már tudtam típus hibáit, így azt megnézve tudtam mérlegelni, hogy mennyit kell ráköltenem.
Azóta jött elő rejtet még rejtett hiba.
380-ban benne van összes pénz amit eddig ráköltöttem, amibe az üzemanyag is bele tartozik.
Anno egy drága kivitelű volt, mert plüss kárpitos.
Ami meglepetést okozot belső takarításkor, mikor takarítottam, hogy ülésbe vezeték megy gége csőben.
Eleinte azt hittem, hogy a biztonságiőv figyelmeztetőhőz tartozik.
De nem, mert ahhoz külön vezetékek mennek ülés síneknél.
Szóval van ülésfűtés, ami ventilátor/hőfok szabályzóval kapcsolható, s derék alsó felét melegíti.
Persze ha hidegre van állítva, akkor ventilátor bekapcsolásával nem működik.
Hőfokhoz mérten melegít.
Még költök rá, mert kell, s akkor 500-ban megáll és legalább 5 évig tökéletes autó lesz, csak üzemanyag kell bele.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gergobaby
aktív tag
Focus 2 témához...
Rengeteg szaladgál az utakon, fordfocus fórumon (szabad ilyet írni?) ki van vesézve szinte minden esetleges típushiba, szerintem semmivel több, mint bármelyik konkurenciánál.
Olajat valszeg enni fogja kicsit, sokan említik a ti-VCT esetén az "okoskerék" meghibásodást, nálunk a C-maxban ez nem jött elő még (azonos motor), pedig már jövőre meglesz benne a 400k km... Ennyi idő alatt ami szopás volt "motorikusan" az 2 benzinpumpa csere, lambda szonda, generatorcsere. A tobbi mondhatni kopó-fogyó alkatrész.
molnarpeter
nagyúr
Amúgy a relé csere óta rendben a kocsi?
AMD Power
titán
Nem lesz igy ebbol Foka 2. Nezek majd valami olyan gepet ami felszereltebb mint az Astra, es klimas. Meg persze ne akarjon elporladni a kasztni alatta.
Max az egeszet 1 millabol meg akarom majd uszni. Atirassal stb....
darvinya
titán
*Azóta nem jött elő rejtett hiba, ami nem típus hibára jellemző.
Francia autókat nagy ívben kerülőm, mert nagyon lutri mi megy tönkre.
Miközben próbaút alatt minden oké.
Angol autók meg villamos része a leggyengébb pontjuk karosszéria után.
Tehát mindegy mit veszel, jól meg kell nézni.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
molnarpeter
nagyúr
°: mobilon 0-t hosszan nyomva dobja fel pl SwiftKey nálam
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Mobilon megvan, csak valami északi nyelvű latopom van.
-
bajnokpityu
félisten
Cimbi egész jó h astrat vett 1.5ert. Astra picit mindig drágább volt, szóval megnezem én, ha ma, amikor megdragultak már újak is, használták is, jó astrat tudsz venni 1ert..
cappa72: ha tényleg beszantjak smaxot, megnezem mennyivel csökken a bevétel. Nekem szoba nem jött volna galaxy smax helyett. Azt mondják szarabb vezetni, külsőre meg irtó gáz sztem.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
(#22450) molnarpeter válasza bajnokpityu (#22449) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
EF-nél is volt egy fóka tavaly valami 1.6-ért, vezérléscsere/nagyszerviz előtt persze, de azt letudva még mindig korrekt. Szóval szerintem is van akár ilyesmi árban jó autó, de kevesebb, mint a drágábbak közt, többet kell menni utána.
Toyota topikból a cikk, hódít a hibrid az egyterű kínálatban
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!