Hirdetés

2020. február 23., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#22151) molnarpeter válasza n1nja (#22148) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

7zap.com

Füsttel szokás vákuumrendszert ellenőrizni :)

(#22152) n1nja válasza molnarpeter (#22151) üzenetére


n1nja
(tag)

7zap-on melyik csoportban keressem?

(#22153) oliwire válasza pn4hvq (#22147) üzenetére


oliwire
(őstag)

Köszönöm! ;)

(#22154) darvinya válasza n1nja (#22152) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

[link]

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22155) cappa72 válasza bajnokpityu (#20324) üzenetére


cappa72
(veterán)

Bár nem most kérdezted, de én is keresgettem, mire megtaláltam a kezelési útmutatóban otthon, de elérhető online is: bejáratás

Gumiabroncsok
Az új gumiabroncsokat körülbelül 500 km távolságon keresztül be kell járatni. Ezalatt az idő alatt különböző menettulajdonságokat tapasztalhat.Fékek és tengelykapcsoló

Ha lehetséges, kerülje el a fékek és a tengelykapcsoló erőltetett használatát az első 150 km távolságon városban, és az első 1.500 km távolságon autópályán.

Motor
Ne vezessen túl gyorsan az első 1.500 km távolság megtétele közben. Gyakran változtasson sebességet és korán váltson sebességfokozatokat. Ne hajtsa túl a motort.

Dízelmotorral felszerelt gépkocsikAz első 3.000 km megtett távolság alatt kattogó hangot hallhat a gépkocsi lassulása közben. Ez az új dízelmotor beállítása miatt van, és nem rendellenes jelenség.

Igazán semmitmondó támpontok. Szerintem. (pl. ha azt írták volna, hogy 1500km-ig 3000rpm ne hajtsa a benzinest, 2200rpm fölé a dízelt, az úgy kicsit kézzelfoghatóbb lenne, legalábbis nekem)

Más...
Hát bizony nem olyan rossz ez az autó eddig.
Nem vártam sokat 1.5T motortól ekkora kasznihoz, azt viszont teljesíti; de végülis nem versenyautózásra való.
Emelkedőn érezni, hogy nem dízel, de végülis eddig azokon az emelkedőkön erőlködés nélkül felment ~4 személlyel (3 fenőtt, 2 gyerek), ahol eddig általában járkáltunk (Tatabánya – Bp. M1 autópályán 2 talán komolyabb ilyen van).
Ahogyan én érzem, az olyan mint az 1.6 TDI VW Golf kombi. Ilyen céges autót vezettem kétszer, ugyanezen a vonalon (Tb -> Bp) – a régi 2.0tdci után kicsit halovány volt.
Persze meg is néztem a technikai adatokat.
S-Max: 242 Nm / 160LE (állítólag a metrikus számítás 164LE-t hoz ki, szebben mutat a 165LE papíron)
.. LE/kg – 0,11
.. Nm/kg – 0,16

Golf: 250Nm / 110LE
.. LE/kg – 0,07
.. Nm/kg – 0,17

Szóval akkor cirka eben guba, a számok alapján.
Viszont nem elhanyagolható a méret, a nyomatékgörbe és a légellenállás sem. Az meg más technikai adathalmazra épül.

Azé’, hogy ne csak ajnározzam:
Kicsit franciának érzem az elektronikát benne. :(
Először is a Sync3 kifagy az első (képernyő)újraindításig, utána jó.
Volt már olyan, hogy az olvasólápmákat nem tudtam lekapcsolni hátul (középső üléssor és hátsó üléssor felett, és ez bizony esti vezetésnél autópályán eléggé zavaró. Csak az akku-saru levétel segített... viszont azóta működik az automata reflektor-lekapcsolás, ami eddig meg nem ment.
Eddig más elektronikai nyavaja nem volt... de azért dec 8-tól dec 28-ig már ez is sokkoló számomra. Tekintve, hogy az előző maxi ilyeneket nem produkált; igaz, abban nem is volt ennyi kütymüty...

Ennek ellenére annyira jó beleülni, és vezetni. Van úgy, hogy inkább kerülő úton megyek haza. :D Talán amikor az ember ilyenekre képes, akkor tényleg jó autót vett (nem megbízhatósági, hanem szubjektív oldalról megközelítve).
Na meg képes vagyok pár percig nézni a parkolóban, hogy milyen jól néz ki – kissé még nehéz elhinni, hogy új autónk van.

Bocs, hosszú lett...

[ Szerkesztve ]

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22156) nfsu17 válasza cappa72 (#22155) üzenetére


nfsu17
(veterán)

Neked is elég sok füstöt (inkább gőz, vízpára lesz az) ereget a kipufogó?
Ilyen 0 fok környékén nagyon meglódul a mennyisége, olyan szinten már, hogy a tükörből is látom akár egy gázadáskor, vagy míg beállok a garázsba és pár másodpercig már áll az autó, benézek a tükörbe és mint ha köd ereszkedett volna le...pici gázfröccsre nem jön elő álló helyben annyi, de ha elveszem és megint alapjáraton hagyom, megint előjön a gőz.
Vannak autók (nem villany), amikből meg _semmi_ nem jön ugyan abban az időben.

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22157) cappa72 válasza nfsu17 (#22156) üzenetére


cappa72
(veterán)

Még nem vettem észre igazából, mert inkább benne ücsörgök, mint kintről nézegetem. Ilyen hidegben a kisöreg is (Opel Astra F) gőzölög reggelente.
Meg hát a Maxi garázsban áll (5 fok körüli hőmérsékleten).
Akár a helyi páratartalomtól is fögghet a gőz mennyisége, itt mostanság elég száraz hideg van.
(Amikor meg este indulok haza munkahelyről, akkor már sötét is van, meg vágyom az ülésfűtés melegseggére', úgyhogy hamar beülök.)

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22158) Tsebacsi válasza nfsu17 (#22156) üzenetére


Tsebacsi
(veterán)

Enyém is ilyen, nem kell vele foglalkozni.

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#22159) nfsu17


nfsu17
(veterán)

cappa72+Tsebacsi

köszi srácok, akkor ennyi. :D
Úgy se tudok vele sok mindent tenni, max nem nézegetem. ;]

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22160) bajnokpityu válasza cappa72 (#22155) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

Tudom semmi köze az utasternek a motorhoz, de eddig az új maxikrol rosszat csak a benyasokrol olvastam. Persze lehet, h a felszereltség függvénye, benyas nem volt titanium. Nekem diesel, és nulla, tehát nulla hiba volt eddig.

1 lesz majd, a csomitarto motorja hidegben gyenge, necces. Elvileg mínusz 20ban is könnyen kéne vinnie.

(#22161) cappa72 válasza bajnokpityu (#22160) üzenetére


cappa72
(veterán)

új maxikrol rosszat csak a benyasokrol olvastam.
Hát ez az... ez a sync3 is szerintem valami ecu vs. sync3 összeférhetetlenség gyanús.
Szerintem - sajnos - nem felszereltség függvénye, mert az enyém titanium, és hülyeségeket csinál; vagy nem. Na pont a vagy igen vagy nem az, amitől ki tudok borulni - jellemzően a redmondi szoftverek tudnak ilyen idegbetegséget (és kármokodásthalmaz kimondását) okozni nekem.

Egyelőre reménykedem a jan 16-i szoftverfrissítésben...

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22162) bajnokpityu válasza cappa72 (#22161) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

nemtom mi történik jan 16án, de enyém pl 2018as gyártású.

pff. facen Balázs nekem jó cimborám, második benyás s-maxát vette újonnan, mindkettő szopás volt. az új eddig -40fok külső hőmérsékletet mutatott pár napog, meg valami testkábel átvezetés miatt megállt. szokás újabban az újakat szidni, mert ugye a rossz hir mindig gyorsabban terjed, de neki az előzővel is voltak bajok, sőt ott hónapokat szivott az 1.6al...
ott meg kábelköteg csinálta a hiszit.

[ Szerkesztve ]

(#22163) cappa72 válasza bajnokpityu (#22162) üzenetére


cappa72
(veterán)

Jan 16-ikán viszem SW frissítésre (újrahúzásra) a gépezetet, mivel fagy a kijelzője.

Úgyis leírom majd, mi lett.
Ugye ez garanciális kütyü, de már a szalonból úgy hoztam el, hogy az átvételkor az üzletkötőnek lefagyott...
Ettől eltekintve eddig rendben van.

Kicsit ganéság a Ford-tól, hogy az EasyFold csak a Galaxy-nál meg fel-le, S-Max-nál csak le. Persze értem én, hogy máshova kell kategorizálni, de akkor is...

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22164) zoger válasza Tsebacsi (#22158) üzenetére


zoger
(tag)

1.0 is ilyen, jön belőle az ecofüst.

(#22165) zoger válasza camelferr (#22149) üzenetére


zoger
(tag)

Nekem a monroe nem jött be, majd egy évig rejtelmes futómű kopogást okozott mire rájöttem. Felújítattam a gyárit az ok.

(#22166) molnarpeter válasza zoger (#22164) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Tiltsák be a dihidrogén-monoxidot ;]

(#22167) Tsebacsi válasza molnarpeter (#22166) üzenetére


Tsebacsi
(veterán)

Úgyúgy!!!

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#22168) cappa72 válasza molnarpeter (#22166) üzenetére


cappa72
(veterán)

Kétszer! :DDD
Valamint a ch3-ch2-oh-t is! Főleg a bio verziót! (ezt sem mondtam komolyan ám)

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22169) bajnokpityu válasza cappa72 (#22163) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

hát de ugyanannyiba kerülnek. és meg is fog szűnni az egyik, mert ugyanarra a szegmensre lőnek.
ugyanakkor egy autószerelő ismerős mondta, hogy hiába szinte tök ugyanaz a két autó, de az smaxot sokkal jobb vezetni.

(#22170) cappa72 válasza bajnokpityu (#22169) üzenetére


cappa72
(veterán)

A Galaxy kicsit drágább, és az ilyen apróságokkal próbálnak meg feljebb pozicionálást biztosítani a galacsinak (gyerekeim hívták így a miénket).
A régi Galaxy az nekünk ugye VW verzió volt, jó volt, nagy volt, kiszedhető ülésekkel (ezt a variálhatóságot most is hiányolom... igaz, lophatóság szempontjából nem volt leányálom...)
Az S-Max 2010-es, kifejezetten jó volt, jobb volt vezetni. Nagyon tetszett a futómű, nekem nagyon komfortos volt.
Az új Maxi meg elnyel (szinte) minden úthibát, meg is lepődtem, hogy ilyen. Továbbra is jó vezetni. Igaz, erős kanyarodós vagánykodást még nem mertem vele megtenni, majd nyárra... ;) (meg azért ésszel persze).
Új Galaxy-val nincs tapasztalatom, mert amikor benne ültem, nem én vezettem (sérült volt a bokám.... pedig jobbkormányos, automataváltós Galaxy volt).

(#22164) zoger
... ecofüst...
:C

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22171) flymi


flymi
(őstag)

A második képen jól látszik, h egy Focus balesetezett!
Vezessetek óvatosan!

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22172) darvinya válasza flymi (#22171) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Megnézném melyik autó maradna épen frontális karambolnál, mikor 20t teherautóval ütközik kb. össz sebesség 140km.
Pont kanyarban volt, s biztosan 100 felett hajtott az autós.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22173) camelferr válasza flymi (#22171) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Egy másik cikk. Itt már komoly erők mozogtak. Általában egy teherautó fülkéje ettől jóval kisebb károkat szokott szenvedni, de itt gyakorlatilag az is megsemmisült.

Hogy ontopik is legyek, kiszedtem ma az alapjárati szabályzó szelepet, ami azon kívül hogy tele volt koromszerű lerakódással, más is akadt benne. A dzsuvát sikerült kitakarítani, de ez a gumidarab ami a képen van nem tudom honnan hiányozhat. Összerakva és kipróbálva egyelőre nem sok javulást tapasztaltam, váltáskor felpörög a motor. Pedig kapott szépen hidegtűrő olajból a szelep belseje. Lehet hogy cserés lesz, ez még a gyári szelep.
De aki az 1.8as motort tervezte és ezt az alapjárati szelepet (ami egy karbantartásigényes alkatrész lenne) berakta a blokk és a tűzfal közé, a fojtószelep alá, totál hozzáférhetetlen helyre, azzal ezt a szelepet cseréltetném legalább két hétig egyfolytában. ;]

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22174) pn4hvq válasza flymi (#22171) üzenetére


pn4hvq
(aktív tag)

A jobb első ajtón van egy 2.2 DCi felirat (#22173) camelferr linkje alapján, valószínűleg Renault volt...
Óvatosan az utakon, autótól függetlenül.

(#22175) nfsu17 válasza flymi (#22171) üzenetére


nfsu17
(veterán)

+1 a renault-ra. Én espace-ra tippelnék.
nézzétek a felnit

[ Szerkesztve ]

Mi 9T 128GB PFJEUXM, MIUI 10, GCam_7.2.010_Urnyx05-v1.9

(#22176) n1nja válasza camelferr (#22173) üzenetére


n1nja
(tag)

Az enyémből szintén hiányzik az a gumi. Nem is zár tökéletesen. Nem tudom milyen lenne egy újjal. Lehet beruházok egyre. Szerencsére az enyém jó helyen van. ;)

(#22177) flymi válasza pn4hvq (#22174) üzenetére


flymi
(őstag)

Igazad van, ezt benéztem.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#22178) laci laci válasza cappa72 (#22155) üzenetére


laci laci
(addikt)

Nekem is s-max a másik autóm.2006 évjáratú..Véletlenül nem vagy fent az egyik face csoportban ford s-max Hungary.. :D

Xiaomi mi3, mi4, mi5, mi6, mi8, mi9, mi9t

(#22179) mtade válasza laci laci (#22178) üzenetére


mtade
(aktív tag)

Szerintem vagyunk itt egy páran onnan... :DDD

[ Szerkesztve ]

Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford

(#22180) camelferr válasza n1nja (#22176) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Hát igen, az 1.4-1.6 blokkon a szívósor van elől, ezért ez a szelep is ott van.. :)
Ma is gurultam egy tesztkört, ennek örömére Csekken Dzsinn is bejelentkezett. :O
Sima alapjárat rendben van, 800 körüli, nem ingadozik, de menet közben nincs motorfék, csak akkor, ha 3000es fordulat fölött veszem el a gázt. Akkor a pillanatnyi fogyasztás visszaesik nullára és jó motorfék van, de ha hagyom kigurulni és 2000 alá esik a fordulat, a pillanatnyi fogyasztás nulláról elkezd emelkedni 5-6l/100km közé és ismét nincs motorfék.
Úgyhogy a tököm tele van, cserés lesz a szelep (és a tömítés is).
Van olyan utángyártott szelep, amihez eleve adnak fullsize tömítést is.
pl.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22181) cappa72 válasza laci laci (#22178) üzenetére


cappa72
(veterán)

Hi!
Szerintem véletlenül igen. ;)
Mintha össze is "futottunk" volna a Sync3 hibával kapcsolatban, amúgy meg köszi az infót a verziószámokról :R .

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#22182) olasz61


olasz61
(junior tag)

Érdemes motorolajat cserélnem most letelt az 1 év,de csak 2000km-t mentem. mk2 focus 1.6 benzines.

(#22183) molnarpeter válasza olasz61 (#22182) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Milyen olaj van benne? Sok rövid táv, vagy kevés hosszú út volt?

(#22184) gabor9991 válasza olasz61 (#22182) üzenetére


gabor9991
(őstag)

:K
Letelt az egy év -> csere.

(#22185) ReFleXx válasza olasz61 (#22182) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

nem kerdes, csere

(#22186) olasz61 válasza molnarpeter (#22183) üzenetére


olasz61
(junior tag)

Ford Formula F 5W-30 Sok rövid kevés hosszú.

(#22187) patomi válasza camelferr (#22180) üzenetére


patomi
(senior tag)

Na, majd ha vízpumpát kell cserélni.. az sem jobb.

(#22188) camelferr válasza patomi (#22187) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Vízpumpát leginkább vezérműszíjjal együtt szokás cserélni, ahhoz pedig nyilván nem fognék hozzá itthon, saját felelősségre. :D
De már kezdek belejönni a renoválásba, ránéztem a fékekre, az elsők nem régiek, de hátul elég tré az állapot, az is szét lesz borítva vizsga előtt. Lehet hogy már friss fékfolyadék sem ártana, fogalmam sincs mikor lehetett cserélve.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22189) patomi válasza camelferr (#22188) üzenetére


patomi
(senior tag)

mk1? nálam külön szíj hajtotta, külön is lett cserélve 2.0.. de egyszer még az 1.6-os-on is elfosta magát és kicserélték külön vezérlés piszkálása nélkül.

(#22190) Sub-ZeRo válasza camelferr (#22188) üzenetére

Mk1.5-nél 1.6-os motornál külön van a vízpumpa szíj a vezérléstől. :K

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#22191) camelferr válasza patomi (#22189) üzenetére


camelferr
(senior tag)

& Sub-ZeRo:
mk1.5, 1.8benya
Kerestem már szíjat is hozzá, több oldalon is vízpumpával együtt van készletben, azért gondoltam hogy együtt cserélendő. De nem aktuális (még).
Viszont agyig rozsdás csavarokon is működő csavarlazító módszerről nem tudtok? :) A hátsó gátlók csavarjai elég szépen be lehetnek gyógyulva, de nem akarom hogy szét kelljen vagdosni bármit. Használt fékfolyadékról hallottam hogy erre a célra is jó, meg kell áztatni a csavart és adni neki egy éjszakát.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22192) Zwodkassy


Zwodkassy
(aktív tag)

2003-as, 1.6 Mk1 Focus-ban hány helyen van benzin szűrő?
Az E10 örömére gondoltam cseréltetek.
Szeretném ha nem vernének át (nagyon) 😁
Van erre valami katalógus, vagy ilyesmi?
Vagy marad a jó öreg gugli?

(#22193) camelferr válasza Zwodkassy (#22192) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Amit könnyen tudsz cseréltetni, az a tankon kívül lévő vezetékszűrő. Rengeteg féle létezik hozzá, csak győzd kiválasztani :)

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22194) Sub-ZeRo válasza camelferr (#22191) üzenetére

Erről nem tudok mit mondani, mert nekem a szerelőm cserélte, mikor kiderült hogy a vízpumpa haldoklik. A vezérlést is mondta, hogy majd 180-nál kellene cserélni, de még nem vagyok ott (~178k) meg 107-nél volt csere. Szóval szerintem 200k környékén lesz cserém.
Erről a módszerről sem hallottam még... :B :DDD

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#22195) Zwodkassy válasza camelferr (#22193) üzenetére


Zwodkassy
(aktív tag)

A tankon kívülit elég csereltetnem, vagy érdemes mindkettőt?

(#22196) camelferr válasza Zwodkassy (#22195) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Elvileg a tankon kívül lévő, a benzinvezetékbe épített szűrő a "finomszűrő", a tankban a benzinpumpa előszűrője csak a nagyobb dzsuvátt szűri.
Szerintem elég a finomszűrőt cserélni, de különben nem értek hozzá. Ezt a külső szűrőt egy aknával vagy csápos emelővel rendelkező műhelyben percek alatt ki lehet cserélni, a benzinpumpa szűrője egy kicsit nagyobb meló szerintem.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22197) Zwodkassy válasza camelferr (#22196) üzenetére


Zwodkassy
(aktív tag)

Bitte-danke

(#22198) darvinya válasza camelferr (#22196) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Legtöbbször inkább a tankszűrő dugul el gyorsabban, mint a vezetékszűrő.
Vezetékszűrő csere karburátoros motoroknál segít.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

(#22199) camelferr válasza Zwodkassy (#22197) üzenetére


camelferr
(senior tag)

Pozsálujszta.. :D

darvinya: csak a saját fókámról tudok nyilatkozni, ami 17 év és 292k km után kapott új vezetékszűrőt, de akkor sem azért mert gond volt vele hanem olvastam a cseréről és megcsináltam, megelőzésből és javítási viszketegségből. :)
Ennyi km futás azt is jelenti, hogy a szűrők megszűrtek cirka 24 köbméter benzint, mégsem volt indítási gond a csere előtt sem. Persze a benzinpumpán lévő szűrőt nem láttam, nem tudom hogy nézhet ki. De most sincs indítási gondom.

Fear kills more dreams than failure ever will

(#22200) darvinya válasza camelferr (#22199) üzenetére


darvinya
(nagyúr)

Indítás probléma sok mindentől lehet.
Az üzemanyag ellátás hamar le tesztelhető, csak a csövet kell lehúzni és palackba rakni, ezután gyújtást adni.
A palackban üzemanyag, akkor eljut elosztó befecskendezőig.
Ha meg annyira új autó és teli szenzorral, az meg kiírja.
Befecskedezőt meg otthon tudás és szerszám nélkül nem javítható.
Lassú reszeléses indítózás a gyenge akku miatt.
Szuszogó indítózás gyertya hiba, mivel nincs szikra.
Persze ez benzines motornál.
Dízel már más téma, mert ott vízesedés üzemanyag sok kárt tud okozni.

Xiaomi Mi 8 Pro v9 Fekete… titán üveg hátas, hogy lássam mit kaptam

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.