Hirdetés

2020. február 17., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21551) SPeti1984


SPeti1984
(senior tag)

Sziasztok!

Szülőknek egy 2014-es facelift előtti Focus III 1.6 TiVCT 125-be az alábbi légszűrőt és pollenszűrőt néztem ki:

-HENGST FILTER E3905LC aktívszenes pollenszűrő
258x203x36 a mérete

-HENGST FILTER E1010L légszűrő
Külső átmérő [mm]: 153
Belső átmérő [mm]: 70
Magasság [mm]: 211



A méretekkel lenne olyan problémám, hogy végignézve a többi márkát eléggé eltérőek. pl a légszűrőnél a MANN az 5mm-el kisebb így nem tudom ez amit kinéztem hosszra befér-e egyáltalán.
Pollenszűrő az 1-1mm azzal nem lenne gond.

Esetleg nem tudja valaki, hogy mi a pontos gyári légszűrő mérete? Ez a Hengst úgy tudom elég jó márka, jól gondolom?

(#21552) m3tr0 válasza bajnokpityu (#21550) üzenetére


m3tr0
(senior tag)

Köszönöm a válaszokat mindenkinek.

Kettőszázpárezer kilométer van benne, egy éve Debrecen - Budapest távot megy vele a főnök autópályán heti 2 alkalommal fixen.Emellett vegyesen van használva,szóval nem a durva városi használat miatt van.

Elvitetem akkor valami normális diagnosztikára és bízom benne,hogy itt is csak egy érzékelő lesz a ludas.
:R

(#21553) DeFranco válasza bajnokpityu (#21550) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

főfordosfórumosszerelő alatt kit értesz?

(#21554) kcsa válasza SPeti1984 (#21551) üzenetére


kcsa
(veterán)

E1010L van nekem most is a kocsiban. (Bár az MK2,5, de gyanítom ugyanaz :) ). Nem csak hogy belefér, hanem szorul is, ahogy kell. Gyanítom inkább a mérés módjában van a különbség, ahol a szívóoldal felé csatlakozik, ott van egy karima. Vagy hozzámérik, vagy sem.

[ Szerkesztve ]

(#21555) 7Sony7 válasza m3tr0 (#21552) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Üdv. Milyen módszerrel tisztították? Átmosták, vagy csak a helyén csinálták ?

(ex)Haier w910

(#21556) m3tr0 válasza 7Sony7 (#21555) üzenetére


m3tr0
(senior tag)

Állítólag átmosták, a savaszós módszerrel...gondolom azt a helyén nem tudják.

(#21557) 7Sony7 válasza m3tr0 (#21556) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Hát... A savazásról nem sok jót hallottam. Tényleg el kell vinni, valami hozzáértőhöz. Lehet, hogy több kárt csinált, mint hasznot... Diagnosztika is kellene.

(ex)Haier w910

(#21558) Tamagocsi123


Tamagocsi123
(tag)

Sziasztok. Egy baratom szeretne vásárolni egy ford S max 2.0tdci autot ebben kérném a tanácsotokat. Mire erdemes fokozottan figyelni, esetleges tipus hibák az auto 2006 evj. Köszönöm

[ Szerkesztve ]

Tamagocsi123 Felhasználónak 97 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.

(#21559) troll81 válasza Tamagocsi123 (#21558) üzenetére


troll81
(őstag)

Szia otthoni kereskedő vagy magán személy től lenne a vásárlás?
Mennyi km futott? Szerviz elő élet?karbantartások megléte igazoltan.olajcserekkel.
Manuális vagy automata? felszereltség.
Ár.motorter állapot pl amit vettem S max nemrégen az pl poros motorterrel jött haza.az jó. Lehetőség van akkor hidegen nézzetek meg a motort úgy inditsatok,ti.ne legyen elő melegitve.es egy hozzá értő személy aki megy veled laptoppal.kiolvasni pl a fed komp ot.
Én a 6. Autót vettem meg. :R
Nem lesz egyszerű.

(#21560) baker_


baker_
(addikt)

Sziasztok,

ez az acelfelni 2011/11 Focus 3-hoz tuti jo ugye? [link]
Telre vennem a teli gumihoz.

(#21561) Jenne válasza baker_ (#21560) üzenetére


Jenne
(senior tag)

Szia!

Én nem vagyok szakember, de pár dolgot azért vegyél figyelembe és ellenőrizd le mielőtt felnit veszel. Legjobb ha megnézed a gépkönyvében, hogy a Te autódhoz pontosan milyen értékeknek megfelelnie a felniknek .
Fontos az osztókör, vélhetően Neked az 5x108 az jó, mert ez a Ford általános mérete. Fontos a felni KF száma is, ez a központi fúrat értéke mm-ben, ennek pontosnak kell lennie, és nagyon fontos az ET szám is (a felni függőleges felezési síkjának és kerékagyra való felfekvési síkjának milliméterben mért távolsága)
Egy kevés segítés hátha jól jön. [link]

(#21562) molnarpeter válasza baker_ (#21560) üzenetére


molnarpeter
(veterán)

Középfuratot sehol nem írja :F

A gyári méret 6.5Jx16 ET50 5x108 63.4 középfurattal (M12 x 1.5 csavarral). Bővebben itt.

Amúgy tökéletes a Mk2 Focus 16" felnije is, én keresnék abból bontottat olcsón :)

[ Szerkesztve ]

(#21563) baker_


baker_
(addikt)

Koszi a segitseget, atneztem az auto konyvet de a kerektarcsa/abroncs fejezetben errol a vilagon semmi nincs. Amugy az oldalon ugy talaltam ezt, hogy kifejezetten focus 3 felnire mentem ra [link]

(#21564) A Zéé


A Zéé
(őstag)

na, Béke úti Kwikfit kap egy csúnya nagy fekete pontot.
Odavittem a kocsit, 3 óra előtt pár perccel értem oda. Leadom, hogy futómű beállítás, és fényszóró beállítás lenne a feladat.
Láttam, hogy minden álláson autó van, szóval megkérdezem, hogy kb. mennyi idő múlva tudnak ránézni, mert akkor úgy alakítom a délután többi részét: -"Kis csúszás van, 3-kor még biztos nem". Oké, nem baj, akkor kiveszem a gönceimet a csomiból, elmegyek a Duna Plázába ügyintézni, majd jövök.
Még oda sem értem a plázához, amikor csörög a telefon (nem volt 10 perc sem, szóval ha ezt ott mondják, akkor megvártam volna helyben), hogy futómű állítás nem lesz, de majd ha visszaértem, tájékoztatnak. Visszakérdezek, hogy a fényszóró beállítást attól még megcsinálják, ugye? -"Annak nincs akadálya."
Visszaérek, kérdem mi a baj, nagy nehezen kerítettek valakit, aki beszélt is velem:
-"Olyan rossz állapotú a futómű, hogy ezt fel kell újítani, utána majd be lehet állítani: cserélni kell az első lengéscsillapítókat, és a hátsó lengőkart."
Kérdem, hogy hátul a szilentek vannak oda, vagy esetleg a lengőkaron magán van valami sérülés, hogy cserés?
-"Hát a szilentek, de benne vannak a lengőkarban, azt egyben egyszerűbb cserélni"
Mondom, hogy az első lengéscsillapítókról tudok, hogy kissé viseltesek mert miután megvettem a kocsit bemérettem/átnézettem a futóművet, fékeket. Augusztusban még 60% körül csillapítottak, de lehet, hogy romlottak ennyit. A szilenteket meg úgy tudom lehet a lengőkar nélkül is cserélni, de javítsanak ki, ha nem.
-"Mutatom az árajánlatot"
Na itt dobtam hátast, mert a lengéscsillapítók darabját 37k-ért akarták rám sózni. a hátsó lengőkarok darabját meg 25k-ért. Munkadíj: 45k (nem kevés, de OK legyen ennyi).
Hát mondom ezt át kell gondoljam. Rákérdezek a fényszórókra, be lett állítva?
Rám néz a csávó: -"Azt nem vettem észre a munkalapon." Aztán szó nélkül ott is hagyott.
A szervizvezető közben elkezdett valamit nézegetni a gépen, a pultos néni meg elkezdett mással foglalkozni, én meg csak álltam ott a pultnál mint egy fax. Pár perc után megkérdeztem, hogy akkor most mi a helyzet, kell valamit fizetnem, vagy hogy lesz? Szerencsére nem kértek pénzt, de adtak egy névjegykártyát, hogy jelentkezzek ezen a telefonszámon, ha van még kérdésem.

Meg lennék lepve még azon is, ha egyáltalán felemelték volna a kocsit...

Just a simple Lineman...

(#21565) belaazallat


belaazallat
(őstag)

Üdv!

Üdv!
Használt autó vásárlás során szóba jött egy Ford Focus C-max 1.6 Trend Futura 2005-ös. Mit lehet tudni ezekről a járművekről, milyen típus hibái vannak? Köszi!

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#21566) zoltan.bagi válasza A Zéé (#21564) üzenetére


zoltan.bagi
(csendes újonc)

Én klímát mentem töltetni hozzájuk (Kerepesi útra). 20 perc szerencsétlenkedés után kijön, hogy nagy a baj, nincs nyomáskülönbség, nem jó a kompresszor, még a ventillátor sem indul...
Adott egy kontaktot, hogy ők megcsinálják, de zsebbenyúlós. Írtam nekik, kaptam is egy kb 300ezres ajánlatot. :Y
Utána elmentem Czako-hoz fordfocus.hu-s ajánlások alapján, aki 20 perc alatt megcsinálta. Mint kiderült valamiért kiszedték a töltőcsonkot, amit utána betekertek ferdén és szivárgott is. Ezt Czako kicserélte (ragasztani kellett az elcseszett menet miatt, legközelebb valószínűleg klímahűtővel lehet csak cserélni), feltöltötte és ment a klíma.
Kwikfit mellett szóljon, hogy csak egy nyomáspróba árát számlázták ki, ami 2-3 ezer volt. Többet ode nem megyek.

(#21567) Tsebacsi válasza zoltan.bagi (#21566) üzenetére


Tsebacsi
(veterán)

Kwikfit-nél 1x voltam, még Hondával, egy nyomorult defektet nem voltak képesek megcsináni - főnök, ez W-s gumi, eztet nem lehet csak úgy
- Örsön a Ficsornál 15 perc alatt megoldotta az ottani egyik gumis...

Minél több embert ismerek, annál jobban szeretem a kutyámat!

(#21568) littleguy00


littleguy00
(újonc)

Sziasztok! Másik kissé halott fórumban ajánlották, hogy próbálkozzak itt, mert aktívak vagytok :) Bár nem Focus, hanem Fiesta kérdés, de hátha láttatok már ilyet.

Fiesta Mk7, 2011-es 1.4l benzin kocsiról van szó. 1 évet volt bemutató autó egy Ford szalonban, és utána mi vagyunk az első tulajok. Most van benne 132.000 km.
Egy ideje amikor teljesen hidegen indul az autó (értsd állt már legalább néhány órát), akkor indulás után nem veszi a fordulatot, néha magától majdhogynem lefullad, leejti a fordulatot akár 500-ra, majd egy kattanás után felpörög kb 1.500-ig. Elindulás után még kb 2-3 percig néha nem megy, rángat, olyan mint ha kihagyna néha egy-egy gyújtás ütemet a motor.
Gázadásra meg fullad is, mint ha túl dús lenne a keverék.

Szerelő már nézte. Hibakód nincs, elvileg minden oké. Nem produkálja mindig, csak az esetek 60-70%-ában, és a fulladás / fordulat ejtés intenzitása is eltérő. Fojtó szelep ki lett tisztítva már kétszer, nem lett tőle jobb. Talán mintha 100-as benzinnel picit jobb lenne, de lehet, hogy csak placebo hatás... Gyertyát cseréltem benne, olajat nem eszik egyáltalán, 15.000 km-enként mindig olajcsere volt benne, és minden előírt szerviz meg van csinálva. Amúgy hibátlan a kocsi, és kb 2-3 perc után ha bemelegszik, akkor minden tökéletes benne.

Láttatok már ilyet másnál is, vagy van ötlet, hogy mit kellene megnézni a kocsin, ami miatt ezt produkálhatja?

Köszi előre is!

(#21569) zoltan.bagi válasza littleguy00 (#21568) üzenetére


zoltan.bagi
(csendes újonc)

Alapjárat állító motor/szelep tisztítás volt? Keresőbe: ford (Te típusoddal pontosítva) idle air control valve, IAC, hasonlók. Youtube videó is biztos van. WD-40 vagy valami karbitisztító és kb 2 csavar az egész leszedése.
A fojtószelep után van egy WC papír gurigaszerű cucc, 2 csavarral és egy vezetékkel. Valószínűleg amúgy ez lesz, hidegen még akad, melegen felpuhul a trutyi benne.
Van még egy PCV szelep, amiről megy egy cső, kettéoszlik és bemegy a szívótorokhoz. Az el tud puhulni, kiszakadni, lecsúszni. Youtube: PCV valve, PCV hose. Ez mondjuk inkább magas alapjáratot okoz. Ezekkel kezdeném. Érdemes még a többi vákuumcsövet átnézni.
Jahm és átállnék a 10ezres olajcserére, ha hosszútávon tervezel vele. :)

[ Szerkesztve ]

(#21570) ReFleXx válasza littleguy00 (#21568) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

gyertyák mikor voltak utoljára cserélve?

(#21571) kalmanchris válasza littleguy00 (#21568) üzenetére


kalmanchris
(tag)

Trafó gyanús.

(#21572) zoltan.bagi válasza kalmanchris (#21571) üzenetére


zoltan.bagi
(csendes újonc)

Ha alacsony sebességnél nagy fokozatban közel alapjáraton odalepve nem kezd el rángatni én gyújtás irányba nem mennék. Gyertyát cserélt. Ha rángatna, lehet gyujtokabelt érdemes lenne átvizsgálni, cserélni trafó előtt még.

[ Szerkesztve ]

(#21573) zoger válasza littleguy00 (#21568) üzenetére


zoger
(tag)

Nekem már újkora óta ilyen a 2007-es 1.25-ös fiestám, nem foglalkozok vele. Most 160ekm van benne. Többnyire akkor csinálja ha nincs túl hideg jellemzően ilyen mostani időben, olyan mintha a vezérlő nem tudná eldönteni hogy mennyi dúsítást adjon a motornak.

(#21574) 7Sony7


7Sony7
(őstag)

Üdv. Hátha tudja valaki: Ford c max/focus2 szervíz reset ( olajcsere utáni nullázás). Hogyan kell? Kell-e egyáltalán?

(ex)Haier w910

(#21575) littleguy00 válasza zoltan.bagi (#21569) üzenetére


littleguy00
(újonc)

Köszi a tippet! Utánanézek ezeknek.

(#21576) littleguy00 válasza ReFleXx (#21570) üzenetére


littleguy00
(újonc)

Kb 125.000-nél volt gyertya csere, de akkor is csinálta. Előtte is, utána is.

(#21577) littleguy00 válasza zoger (#21573) üzenetére


littleguy00
(újonc)

Dettó. De újkorától még nem fulladt, csak ha nagyobb gázt adtam menet közben. Álló helyzetben elketyegett simán a motor, most már ott is problémás hidegen. És ahogy észre veszem egyre romlik a helyzet. Ezért is akarok valamit csinálni vele, hogy egyszer csak nehogy ne induljon, vagy le is álljon hidegen.

(#21578) DeFranco


DeFranco
(nagyúr)

mk1 ajtózárat szerelt már valaki komolyabban?

volt állítva a kilincsnél levő menetes száron mert nyáron nem mindig nyitott a kilincs a nyúlás miatt, de valami átakadhatott a szereléskor, mert most egészen furán viselkedik a rendszer (jobb első ajtó).

kulccsal nyitható-zárható, távval nyitható-zárható, gombbal nyitható-zárható, belső kilinccsel nyitható, de a külső kilincs zárás-nyitás után nem nyitja az ajtót, csak ha már egyszer a belső kilinccsel kinyitottam.

utána teljesen ok a külső kilincs is az első zárásig, de zárás-nyitás után a külső kilincs megint halott addig amíg egyszer belülről ki nem nyitom.

mi lehet a gond?

(#21579) flymi válasza DeFranco (#21578) üzenetére


flymi
(őstag)

Ez nem gond, biztonsági fícsör. ;]
Ha nem akarod az anyós nem tud beszállni melléd. Addig is szokja a hideget meg az esőt.
Vagy egy randi után ha nem jött be a csaj akkor hiába nyitogatja, csak beülsz és elhúzol.

Egyébként épp ilyesmiről álmodtam az éjjel, a kocsi jobb oldalán mindkét kilincs le volt törve. Ez normális? :DDD

Múltkor égők és lámpatest cseréjekor olajos spray-vel befújtam a szoruló vezető oldali kilincs mechanikát is és azóta ha nem is vajpuhán, de erőlködés nélkül simán lehet már nyitni az ajtót.

Szerintem cseréltesd ki vagy dugóztasd le. Esetleg egy újabb szétszedés? :U

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21580) gabor9991 válasza 7Sony7 (#21574) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Nincs is mit nullázni.

(#21581) kalmanchris válasza zoltan.bagi (#21572) üzenetére


kalmanchris
(tag)

Ha kábeles, akkor igen.

Littleguy00: trafót ki lehet mérni, ha jó, nézd/nézesd át a szívócsövet, valamint a vákuum csöveket a fékrásegítőét is! Ha van pótlevegő szivattyú, annak és a kartergáz csöveit is. Melegen járó motornál végigfújhatod féktisztítóval ezeket, ahol emelkedik a fordulatszám, ott falsot szív a motor, ezért nem tudja belőni az ecu a hidegüzemi dúsítást.

[ Szerkesztve ]

(#21582) cappa72 válasza 7Sony7 (#21574) üzenetére


cappa72
(veterán)

régi s-max-on ráadtam a gyújtást, benyomva tartottam a fék + gáz tövig pedálokat kb. 15-20 másodpercig, és kiírta, hogy nullázás sikeres.
Hogy focus/c-max esetén ez jó-e, passz. 1 próbát megér.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#21583) gabor9991 válasza cappa72 (#21582) üzenetére


gabor9991
(őstag)

De mit nulláztál ki az s-maxon?Valami jelezte, hogy itt az ideje olajat cserélni?Focusban tudtommal nincs ilyen.

(#21584) cappa72 válasza gabor9991 (#21583) üzenetére


cappa72
(veterán)

"service oil" feliratot.

Death is the natural part of the life - A halál az élet természetes része... "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#21585) gabor9991 válasza cappa72 (#21584) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Értem.Focus nem tud ilyet.

[ Szerkesztve ]

(#21586) 7Sony7 válasza gabor9991 (#21580) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Ok. Köszönöm. Valamiért azt gondoltam, hogy ezekbeb a modern autókban mindben van. Akkor jó, nem foglakozok vele.

Cappa72: ezt már próbáltam, de nem történt semmi.
De mostmár megvan miért. :)

[ Szerkesztve ]

(ex)Haier w910

(#21587) gabor9991 válasza 7Sony7 (#21586) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Modern?Egy f2? 15 éves múlt a legelső példány :)

[ Szerkesztve ]

(#21588) 7Sony7 válasza gabor9991 (#21587) üzenetére


7Sony7
(őstag)

C-Maxom van, 11 éves. Mivel egy 23 éves F Astrát váltott, ahhoz képest modern. :)

(ex)Haier w910

(#21589) SPeti1984


SPeti1984
(senior tag)

Szerintetek ha május végén vettem egy új C-maxot és 2x visszavittem már, mert a start stop inaktiválódik. A BMS-t ilyenkor aktiválják de 2 nap múlva ismét nem működik. Szerintetek garanciában lehetne kérni az akksicserét, mert szerintem lehet az lehet a ludas.

(#21590) gabor9991 válasza SPeti1984 (#21589) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Szerintem nem túl szerencsés ha te mondod meg mi a hiba ezt lehet nem vennék jó néven.

(#21591) SPeti1984 válasza gabor9991 (#21590) üzenetére


SPeti1984
(senior tag)

Kértem megint időpontot, meglátjuk mi lesz. Zavarni nem zavar mert minden tökéletes ezen kívül, de azért akkor már egy új autónál ez is működjön.

(#21592) Vaze válasza gabor9991 (#21590) üzenetére


Vaze
(őstag)

Az igaz,de sajnos sokszor van olyan eset,hogy neked kell megemliteni,azt hogy szerinted ez es ez a baj,mert maguktol nem jonnek (vagy nem akarnak) rajonni.

Ford Mondeo MKV 2015,BMW 2 Series Gran Tourer 2018

(#21593) gabfot


gabfot
(csendes tag)

Sziasztok,

Kezdő autósként fordulok hozzátok a problémámmal. Első autóm egy benzines Ford Fusion lett 2004-es 59KW.

A problémám az hogy gyorsításnál rángat a motor bár nem minden esetben. MOL kúton tankolok 95-öst. Nincs motorhiba jelzés se semmi igazából. Az alapjárat szépen megy és a kocsi is alapból elég halknak bizonyul.

Esetleg valaki találkozott hasonlóval ennél a típusnál?

Válaszotokat előre is köszönöm!

(Kezdem a fórumot visszaolvasni:) )

(#21594) Sub-ZeRo válasza gabfot (#21593) üzenetére

Szia

Kezdj egy hibakód olvasással. Ha nincs semmi, akkor cseréld az üzemanyagot.
De lehet üzemanyag szivattyú is szerintem.

"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."| Track IR 5.| Xiaomi MI 9 LITE

(#21595) DeFranco válasza gabfot (#21593) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

gyertyákat, gyertyakábelt nézzétek át, ha most lett vásárolva az autó akkor ildomos cserélni ahogy az üzemanyagszűrőt is.

(#21596) kalmanchris válasza gabfot (#21593) üzenetére


kalmanchris
(tag)

Gyertya, fals levegő...

(#21597) flymi


flymi
(őstag)

Beszéltem az egyik helyi autókozmetikával, azt mondták kb 12k a két fényszóró polírozása.
Ezután két lehetőség van. Vagy kerámia bevonatot tesznek rá (nem lakkozzák), vagy le lehet fóliázni kb ugyanennyiért. Kerámia bevonat 1,5-2 év alatt lekophat, fóliára 10 év gari van. Kérdés, h megvédi-e a búrát az uv-tól és nem csak a kavicsfelverődéstől.
Karosszéria polírozást is csinálnak, kombinál nagyjából 25k-ra kell számítani ami arányaiban a lámpához képest nem tűnik soknak. Mikor ott voltam épp egy SUV-ot polírozott.

Klímatisztításra tudtok valami hasznosat? Jó a sima flakonos megoldás amit kolléga javasolt vagy ha már ott van érdemes belefeccölni még egy kis zsetont ózonos tisztításra? Annak az árát elfelejtettem megkérdezni.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#21598) DeFranco válasza flymi (#21597) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

én jobban szeretem a flakonos megoldást, de csak akkor ha közvetlenül a hőcserélőre rá tudod fújni, szerintem az mk2-nél is elérhető kisebb bontással (de ez csak tipp)

az ózonos tisztítás nagyon jó de az a lamellákat csak fertőtleníti, nem mossa le, magyarul a "halott trutymó" ugyanúgy rajta marad amin később sokkal jobban tapad meg minden, így azt inkább kiegészítőként alkalmazom.

(#21599) 7Sony7 válasza DeFranco (#21598) üzenetére


7Sony7
(őstag)

Nekem is szaga van mostanában klíma indításkor pár percig. Ilyenkor is jó ez a ráfújós? Hogy kell ezt használni? A pollenszűrő helyén kell befújni, meg a szellőzőrácsokon?

(ex)Haier w910

(#21600) DeFranco válasza 7Sony7 (#21599) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

a legjobb az, ha rá tudod fújni közvetlenül a hőcserélőre. mk1-nél a kesztyűtartót lebontva hozzá tudsz férni viszonylag könnyen. ha máshol fújod be akkor vagy elér a hőcserélőig vagy nem, illetve esetleg másban meg kárt tehet a hab, ha olyan felületet vagy elektromos csatlakozást ér.

szerelőnél a középső lamellán lógatják be a csövet, elvileg onnan is rámegy a hőcserélőre. vagy nem. nekik mindegy.

az a jó ha több lépcsőben használod, befújod, lecsöpög, megint befújod megint lecsöpög, 3-4x érdemes szerintem összesen.

nem vagyok klímatisztító szaki, a saját módszeremet írom le, de ez nem szentírás.

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.