Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Felraktam az abs kábel tartót, mert jobb oldalt hiányzott. Ez a kábel cseréjekor derült ki, onnan folyamatosan világított a műszerfalon a lámpája.
Rádugtam a hibakód olvasót, töröltem a hibát. Megyek vele, majd meglátom visszajön-e, de szerintem nem. Akkufeszültség alacsony volt (sok városban maszkálás miatt gondolom), valamelyik nap felteszem töltőre. 9 egész valamennyit írt a műszer, 13 hónapos az akku.
Levettem a dobbetéteteket, kipucoltam a felgyűlt retket a kritikus pontoknál. Ha már itt tartottam gondoltam felrakom az új koptatót amit több, mint egy éve vettem. Régit leszedtem, de csak úgy tudtam, h a szélső vastagabb tartó bumszlikat levágtam, utána már szét bírtam húzni és levenni. Ekkor jött a döbbenet, mert az új kb 10cm-rel rövidebb. Szal sehogysem ment fel már a szélein. Mérgemben visszaraktam a régit, egy ponton össze kellett fúrni és gyorskötözővel összefogatni, mert ugye levágtam a széleken a rögzítő karmocskákat és elállt a lököstől. Kell szereznem másik első lököst is majd, mert a jobb oldala belül trágya, hiányos. Említettem, h az a fele sérült.
Ha már így szétbontottam a jobb oldalon kicsit lemostam a korábbi szervo olajvulkán nyomait. Ekkor vettem észre, h az alig egy éves Conti hosszbordàs szíj el van "nyíródva". Egyik vájatban hiányos a bordázat, nem folytonos. Darabok hianyoznak belőle és ötletem sincs mitől.
Töltenék fel képet, de telefonról sajnos nem engedi. Majd otthonról később pótolom, h láthassátok miről van szó pontosan. A lényeg, h cserés lesz. Nem várt kiadás.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
darvinya
titán
Túl nagy file képet készített, emiatt nem tudsz prémium nélkül képet feltölteni.
Nincs tökéletesen egyvonalban, emiatt szíj félodalasan érintkezik és terheletlen részét begyűrte.
Vagy valami beleér és szépen levágta.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
7Sony7
addikt
Sziasztok. Puszta kíváncsiságból: 1.6 tdci-n nem nézte mostanában valaki, hogy mennyi a tüzelőanyagrendszer nyomása alapjáraton? (Forscan)
-
#31600896
törölt tag
Idén beiktatom. Pont annál a találkozási pontnál van, ahol a hátsó kerékív találkozik a hátsó lökhárítóval.
molnarpeter
nagyúr
Jah, mondjuk ott a piszok bemegy a résbe, és ki szokott dörzsölődni. Ha le van javítva, esetleg lehet rá dobni egy réteg fóliát, és akkor egy darabig védve van jobban. Belső oldalon a peremezés mögé meg lehet egy kis karosszériatömítőt nyomni, és akkor nem gyűlik fel a piszok sem.
molnarpeter
nagyúr
Ha esetleg embe jár erre, neki van még hasonló vasa. Mondjuk fordulattal tulajdonképp arányos kéne legyen.
7Sony7
addikt
Hátha benéz. Csak egy totalcaros cikk miatt jutott eszembe, hogy vajon a nagynyomásúm milyen állapotban lehet. Mert a cikkben van egy s-max, cdti szétkopott nagynyomásúval, és a gyár, vagy az importőr azt mondta, hogy ez kb 300ekm után várható. Az enyémben 315 van...
Kíváncsi lennék az állapotára, és gondolom a nyomásból lehetne következtetni.
-
molnarpeter
nagyúr
VW topikban Mágus a szűrőház figyelését javasolta, miszerint amikor kopik a pumpa, ott látszani fog a fémspén.
rellif
senior tag
Holnap megtudom nézni. Legalább én is képben leszek.
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
"Akkufeszültség alacsony volt (sok városban maszkálás miatt gondolom), valamelyik nap felteszem töltőre. 9 egész valamennyit írt a műszer, 13 hónapos az akku."
Ezt a feszültséget indításkor vagy nyugalmi állapotban mérted?10.5V alatt már károsodik az akku.
Lökhárító alatt nincs hab ami tartja, műanyagok tartják, de ha sérült volt és letört a rögzítőfül akkor azzal nem nagyon fogsz boldogulni, lógni fog.
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Focus 2 tulajok! A gyári 6000CD mindig mutatja az órát, leállítás után is végig, vagy egy idő után teljesen kialszik a kijelző? Tudom a zöld háttérfény 15-30 percig még világítani szokott. Nekem most áll az autó 2 órája és már semmit se mutat a kijelzője.
Nem mértem, Forscan írta csak elfelejtettem lefényelni. De asszem épp ideje lenne megtanulni h kell használni a multimétert.
Ok, nincs hab. Igen, anno mikor cseréltem a jobb első saláta dobbetétet már akkor láttam, h jobb oldalon hiányos a lökös belül.
Az elmaradt képek.
ABS kábel tartó bontóból felületi rozsdával ingyé'. Csiszoltam, alapoztam, festettem. Kis csavarlazító kellett a kutyacsont csavarhoz, utána már hamar ment.
Nem tudom milyen nyílás az ott a kép bal felső részén de furcsa volt átlátni a kocsin.
A hatbordás AC pumpa (Conti) szíjja közvetlenül a görgő előtt, a többi részre nem láttam rá:
Egyenes ?vágás?, előtte ugyanott látszik, h már hiányos a bordázat.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Szíj elég csúnya.Mesternek volt hozzá szerszáma vagy felfeszítette pajszerral?
Az enyém is Conti hosszbordás szijakat kapott most, meg is nézem gyorsan hogy néznek ki.
(AC pumpa a tankban van gondolom tudod mert cserélted ez a vízpumpát vagy a generátort tekeri vagy a rövid szíj a klímakompresszort)
[ Szerkesztve ]
Bocsi már fáradt vagyok. Úgy értettem az AC jelűt hajtja, ami a klíma kompresszoré.
Ha engem kérdezel akkor az utóbbi és pont az a baj, h nem is ő csinálta hanem kiadta a munkát a fiának. Lehet veszek egy hosszbordásszíj készletet, az két szíj + a szerszám amit megtarthat ajándékba.
Mondjuk nem tudom miért mondja, h nem lehet állítani a szíjon, úgy tudom a fekete görgős az a feszítő csapágy és állítható, de lehet tévedek...
80 ezret ki kéne bírjanak, ez egy tízest sem. Így nem maradhat, cserélni kell.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
7Sony7
addikt
Ezt nem nagyon értem, hogy mit kell látni hol? Kívülre elvileg nem juthat ki, vagy igen?
Rellif: oksa.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Ez az ábra nem f2 az biztos, f2-ben nincs az ábrán látható WP-jelű feszítő.
Normális csereperiódus a szíjra 8év/160000km úgyhogy nálad valami nagyon el lett rontva.
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
[link] ilyesmire gondoltam. Résolajjal visszamegy a reszelék is.
7Sony7
addikt
B@ssz@megakutya. A résolajra nem gondoltam. Igazad lehet.
-
darvinya
titán
Mint írtam, hogy nincs egyvonalban két görgő emiatt a szíj elkezd gyűrödni.
Ez pont látható, hogy borda szakadt ki, ahol összegyűrődött.
Azaz a görgő bordáiba nem tud beilleszkedni szíj bordája, csak ugrál rajta.
Ez volt az a zaj, amit felvettél.
Most, hogy már kiszakadt a szíj borda, így már nem ad hangot.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
Fix a főtengely fix a generátor és fix a szervószivattyú is úgyhogy nem sok az esély rá, hogy ne legyenek jó helyen a tárcsák.
Az ábrát most szedtem le gyorsba unix-ról. Végül is két szíj van mindenképp és a rövidebb a légkondié.
És megint benéztem, 160e km / 8 év valóban.
Mondjuk gyertyát szerintem érdemes olajcserekor megejteni, nem egy nagy tétel.
darvinya: Nem láttam a szíjat végig csak ezt a kis részt, de elképzelhető h az volt a hang forrása, de mérget azért nem vennék rá. Ma sem hallottam semmilyen furcsa zajt a motortérből.
#22872: NGK került bele.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Gyertyát 60 helyett 30 ezrenként érdemes cserélni.
Vagy a gyári motorcraft(bosch) vagy NGK.
gabor9991
őstag
Hülyeséget írtam ám az előbb a wp az ugye a vízpumpát jelenti az persze ott van
darvinya
titán
Biztosan?
Tehát egy ötvényen vannak, ugyanakkora tengelyen, ugyanakkora tárcsákkal, stb.
Válasz: -Nem
Tehát elmozdulhat egymástól.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
Nem mozdulnak azok sehová.A blokkra vannak felcsavarozva.Ezért nem kell feszítőgörgő se.
A főtengelyröl remélem te se gondolod hogy túl nagy lehet a lógása ezen túl is léphetünk gondolom.
A következő , ha lógna is a generátor tengelye vagy a szervószvattyú tengelye szerinted lehetne akkora axiális játéka ami mellett még üzemszerűen működik mindkettő de a szíj már tönkremegy akkora az atló?
Szerintem nem.Előbb menne tönkre akár a generátor akár a szivattyú.
Én azt gondolom, nem célszerszámmal szerelték fel a szíjat és megsérült, ez látszódhat rajta.
[ Szerkesztve ]
darvinya
titán
Nem célszerszámmal felrakott szíjnál nem csak borda sérül, hanem maga szíj is.
Ami látható lenne, mivel átszúrná és sérülne kötöszálak, ekkor hamar kirojtolódik.
Amúgy minden szíjat nem feszegetve kell felrak, hanem valamelyik külső eszközt kilazítva kell fel helyezni.
Ekkor, ha nem egyenletesen feszítik vissza, akkor bizony ferde lesz.
De ezt könnyen ellenőrizhető, mert látható a szíj apró mozgása tárcsánál.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
gabor9991
őstag
Akkor leírom újra.
Itt nincs mit meglazítani se feszíteni itt fix minden.Nézzél már meg egy videót róla kérlek hátha úgy megérted.
A szíjat felteszed és kész.A hozzá való szerszámmal.Olyan lesz a feszessége amilyennek lennie kell.
Ez után nem kell vele foglalkozni 8 évig.
darvinya
titán
Legyen.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
kcsa
veterán
Igen, nekem is stretch-szíjas a 2.0. Persze attól még belecsempésztek egy görgőt a rendszerbe (ami ráadásul konzolos, tehát lehetne hagyományos megoldás is)
Most kellett nekem is cserélni, mert az említett görgő csapágyas lett,és ettől a szíj is tropára ment.
7Sony7
addikt
Ha már hosszbordás: mennyi km, míg lekopik a felirat? Az enyémen már kopott, nem tudom, mikor volt cserélve.
-
gabor9991
őstag
150 ezer után a hosszú gyári szíjon ami a feliratos oldalával hajtja a vízpumpát még látszott a felirat az enyémen.
rellif
senior tag
Remélem benne van ami érdekel.
Ha mégsem, akkor írd meg mit kell néznem.
radi8tor
MODERÁTOR
Ez szerintem egy elég értelmetlen kérdés. Ahány gyártó annyi féle festékkel festik fel a feliratot.
⭐ Stella
7Sony7
addikt
rellif: Köszi. Az alapjárati benne van. Esetleg, ha elmentetted az egészet, megnézhetnéd mennyi a maximum nyomása. Nálam 100.000kpa. (FRP).
gabor9991: Hátoldalával nem szoktak (szerintem) vízpumpát hajtani, bár lehet, hogy rosszul tudom.
radi8tor: akkor másképp kérdezem: szerinted (szerintetek) ez a szíj rendben van még?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Szíj: a bordás oldalt nézd, ha ott repedezik, az a gond igazából szerintem
gabor9991
őstag
Nem tudom szoktak-e, de itt ezt így oldották meg.
gabor9991
őstag
A tiéd 1.6tdci 2008-as igaz?
Ezen 10év vagy 200.000 km a csereperiódus a vezérműszíjra és a segédberendezések meghajtószíjára is.
Ha nem vagy benne biztos, hogy mikor voltak ezek cserélve akkor én így a látvány alapján simán kicseréltetném most.
7Sony7
addikt
Igen, az. Nem tudom. Állítólag kb egy éve és 15000km el ezelőtt ki lett cserélve, de akkor még nem a mienk volt a kocsi. Aztán hogy igaz-e? Egy két éven belül ki szeretném cseréltetni a vezérlés pont ezért, de addig remélem kibírja.
molnarpeter: A belseje jól néz ki, amennyire látszik, de szíjakban nagyon nem vagyok otthon...
Más téma, de sose tudom: az EGR mikor van nyitva, és zárva? Milyen üzemállapotban?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ha ezt a képet láttad, érteni fogsz hozzá
[ Szerkesztve ]
7Sony7
addikt
Jól néz ki. Mennyit futott?
-
molnarpeter
nagyúr
Passz, guglis kép
Ganz-[HUN]
addikt
csövi
2001-es MK3 Mondeo 2.0TDDi elfogadható autó megbízhatóságra?
VP44 és turbócső az a két dolog amiről tudok hogy gázos lehet.
Mire kell figyelni vásárlásnál?
Ki a gyári motor- és gázolaj és szűrőbeszárítója?
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
(#22893) molnarpeter válasza Ganz-[HUN] (#22892) üzenetére
molnarpeter
nagyúr
Adagoló javítás nem két fillér, plusz rozsda is jellemző tudtommal.
Cyrin
addikt
(#22895) Ganz-[HUN] válasza molnarpeter (#22893) üzenetére
Ganz-[HUN]
addikt
Természetesen nem két fillér, de a TDCi ahogy hallottam ennél is drágább.
Szerkezeti rozsda ,vagy csak az ajtók aljánál, ill. ilyen helyeken?
[ Szerkesztve ]
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
Dißnäëß
veterán
Klassz, pont cserélem én is egyre, ez a gyári rendszámtábla-világítás helyére tehető tolatókamera (+világítás megmarad) zseni ötlet. Nem kell plusszban fúrni sehol.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Gibo
senior tag
Nekünk a 1.8 tdci-n 80e km után szakadt el a vezérmüszíj aminek elméletileg 160e km-t kellene bírnia. Ha megteheted inkább cseréltesd, az a biztos.
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
Dißnäëß
veterán
Urak!
Ford Assitance (országúti szerviz) ügyben: lehet ilyet használt Ford-ra kötni, vagy csak újakhoz jár úgy, hogy márkaszervizben kell szervizeltetni mindig és akkor úgy hosszabbodik egy évvel ?
De igazából az érdekel, van-e egész Európára kiterjedő valami hasonló szolgáltatás használt kocsira, szóval ha mondjuk megáll az autó XY országban, Olaszban, Németben, Svájcban, Franciában, vagy akár kishazánkban, akkor lehessen egy központi számot hívni és jöjjön ki a segélyótó, tréler, akármi.. (tud ilyet a Ford, Ford tulajoknak, akár használtban is, vagy valami más cég nyújt hasonlót Európa-szerte?)
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
gabor9991
őstag
Netrisken volt ilyen szolgáltatás pár éve, egyik ismerősöm kocsijában tönkrement a gyújtáskapcsoló a Hortobágyon, és nem tudta beindítani, hívta a megadott számot és jött a sárga angyal aki megcsinálta neki ott a helyszínen.
Ez a szolgáltatás érvényes volt egész Európára.15000 körül lehetett az éves díj