- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Lalikiraly: Sencor SMC BS30 aktív hangfalszett bemutató
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- EmPoWeR: Költözés uTorrent-ből qBittorrent-be
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laja333
őstag
válasz
FollowTheORI #8494 üzenetére
Ezeken pont az látszik, hogy a ref 980ti összesítettben a ref Fury X szintjén van. FC4-ben meg jobb a Radeon.
-
h1mpi
félisten
Mindenkinek el lett mondva, hogy ne vegyen TX-et, mert +150K az ára a majdani 980Ti-hez. 2-3 ember nem tudott csak várni... Ők most azt mondogatják, hogy +6GB ram megért annyit.. hát ha nekik megért...
Két ref TX ~700K
Két ref 980Ti 420KAzért ott már van diffi
) Egy jó monitor ára bent maradt...
-
Yllgrim
őstag
Arrol nem mi tehetunk hogy voltak paran akik megvettek akkor a csucsot borsos aron, arrol sem hogy utana Nv hasbarugta, a foldre lokte es a hatukra hugyozott a TX tulajoknak. Engem tuti megolt volna az ideg ilyen szemetseg miatt. Hiaba mondja valaki hogy az nem vagott kartya, meg 12GB RAM (aminek a fel is eppenhogy kell) meg amit akarsz... De hat ez mar a mult, koncnetraljunk a jelenre
-
jedis
senior tag
válasz
#35434496 #8486 üzenetére
(#8486) players111
#8494) NetTomEzeket nyugodtan promózhatnátok a Titan X-es topikban is
. Gondolom nagyon örülnek ( már megint ) ezen eredmények láttán, hogy egy ref. 980-as árát még pluszba kifizettették velük feleslegesen !
De tudom, ott nem számít az ár, csak zöld legyen
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi #8491 üzenetére
Wow! 4K-ban! A mókuskerekes ref 980 Ti-t utólérte az AMD vízhútéssel egy régi játékban. Ez igen! Erre büszkék lehetnek.
Én azért linkelek ide új játek teszteket mert mindenki azokkal játszik és az emberek nagy része az új játékok alapján dönti el, hogy milyen vga-t vegyen.
Mondjuk én azt nézem, hogy 3dmarkok alatt melyikből lehet többet kihozni.(na ott még a kanyarban sincs szegény furika.)
-
válasz
Malibutomi #8491 üzenetére
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi #8491 üzenetére
Ez jo volt
-
Erdei88
veterán
válasz
Malibutomi #8491 üzenetére
Players 980 Ti Strix-et linkelt
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#35434496 #8486 üzenetére
ah, jelenleg meg ugyse lehet semmit kimaxolni egy GPUval, multiGPU meg vagy megy vagy nem.
viszont jellemzoen azert 40bol mar el lehet indulni AA meg par kevesbe lathato de szamitasigenyes effekt csokkentesevel.
multimonitor is evek ota errol szol, 30-40bol meg ki lehet hozni elvezheto teljesitmenyt szep grafikaval ha eleg a 40-45fps.
az ultra beallitast 140 fps mellett itt el kell felejteni.
-
#35434496
törölt tag
Mèg jó, hogy 4k-val promózták a Fury x kártyàt.
-
wattafaka
senior tag
Sziasztok!
Pár napja vagyok Nvidiás, és még nem vágok mindent tökéletesen. A többmonitoros megjelenítéssel kapcsolatban lenne annyi kérdésem, hogy az "Asztal méretének és helyzetének beállításá"-nál a "Méretezés elvégzésének helye" legördülő menüben mi a különbség a "Megjelenítő" és "GPU" beállítás között?
Előre is köszi,
hazazs -
Laja333
őstag
válasz
Malibutomi #8461 üzenetére
AMD-nek is meg kellene lovagolni ezt. Úgy látszik nagyon bekajálják az emberek...
Úgy kellett volna kiadni a 290x-eket, hogy 800-as órajel, 1000 boost. Játékok alatt gyakorlatilag nem lenne változás a mostanihoz képest, de akkor jobban mutatna a 1150-es tuning. -
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Malibutomi #8461 üzenetére
Mert mindig azok vannak kiragadva aminel gyengebben teljesit a Radeon.
-
Malibutomi
nagyúr
-
-
Erdei88
veterán
válasz
Malibutomi #8461 üzenetére
Melyik új AMD kártyában van 200-250Mhz tartalék?
-
lowzor
veterán
válasz
zegi_norbi #8468 üzenetére
Aki meg VGA-t vesz, az általában a legújabb játékokban mutatott teljesítményét nézi.
-
Anubris
őstag
válasz
zegi_norbi #8468 üzenetére
Persze sokan vannak ezzel így, én is szoktam, de az ilyen régebbi játékok 90%-nál igazából tök mindegy, hogy most az egyik kártyával 100 másikkal 110 fps-ed van. Inkább az a kérdés, hogy a mostani játékok alatt hogyan teljesítenek, megvan-e a minimum fps szám stb.
-
-
Whysperer
addikt
válasz
Yllgrim #8462 üzenetére
Pont ezekből kiindulva várom. Jöhetne már az nyanvadt NANO és akkor talán még esik a Sima 390 ára. ami éppen lasabb mint a 390 és már most 100 alatt kapható aprón. Sem 390x ért sem 980-ért nem adnék 130-150 között. Mikor G1-es 390-t kapok 99-ért.
Képen látható test- "AMD cards use 15.5 Beta" na azóta már az új driverrel 4-5 fpst gyorsultak a kártyák .. páldául GTA 5-ben szóval .. pont jó vétel a 390
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi #8461 üzenetére
Règebbi jàtékokat nem linkelek mert nem jàtszik velük már senki.
gta v egy viszonylag új játék vagy még a witcher 3. A 390x kártyákat még lehet +200MHz-t húzni?
-
Yllgrim
őstag
válasz
Malibutomi #8461 üzenetére
Mert ok csak azzal az egy jatszanak eveken et es csak az mervado
Amugy 1-2 FPS-rol beszelunk lol gyerekek, azert ez mar ciki, ez olyan mint amikor a koliban meregettuk a f@rkunkat es 1-2 mm-en ment a rohoges, ez kb annyira komoly
-
Malibutomi
nagyúr
-
huskydog17
addikt
válasz
deadwing #8455 üzenetére
Nem, nem jól látod. A Serious Engine 4 DirectX 11-re lett tervezve és felépítve, ez az alapértelmezett API alatta, de van egy DX9 Render, ami egyfajta safe mode, vagyis ha valami nagy gond akad, a DX11 móddal, akkor ott a backup API. Amúgy a Serious Engine 4 szerintem iszonyat jól sikerült: nem csak brutális mennyiségű testreszabhatósági opcióval szolgál, de nagyon gyors is.
Jó mondjuk igaz, hogy egyelőre a "Talos Principle"-ben láthattuk eddig, ahol ugye nem kell sok mozgó ellenfelet rajzolni, de a motort állandóan fejlesztik, hogy majd a Serious Sam 4 alatt is kifogástalan legyen.A Croteam amúgy a Serious Sam 3-nél kezdett el a DirectX 11-el kísérletezgetni, ott a Serious Engine 3.5 kapott egy kísérleti DX11 Rendert-t, de az még nagyon pre-alfa fázisban volt, na meg ugye a 3.5-ös motort még DX9-re építették, ezért nem is nyertek ott sokat a frissebb API-val. A Serious Engine 4 már teljesen más, ezt az alapoktól DX11-re tervezték, így nagyságrendekkel gyorsabb, mint az elődje. Ja és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a horvátok is a fotogrammetriát alkalmazzák, amivel brutális részletességet lehet nyerni.
-
deadwing
addikt
válasz
huskydog17 #8453 üzenetére
SS4 még mindig DX9? Jól látom? Nem értem én ezt...
-
huskydog17
addikt
Egy ilyen GPUView tesztet egy olvasó is végre tud hajtani? Mi kell hozzá?
Lecsekkoltátok az új Serious Engine 4-et és a Road Hog Engine új verzióját, hogy ez a kettő hány százalékot ér el? Nagyon kíváncsi lennék rájuk (mindkettő DX11). Ezeket én is meg tudom nézni valahogy?
-
Akkor már csak egy darabka információ: a tesszelátor nem egyben köpi ki a frame összes háromszögét, hanem sok csomagban. Ugyanígy dolgozik az összes többi részegység is. Azaz ez a pipeline-osítás nem annyi frame előredolgozást igényel, ahány lépcső van, hanem mondjuk időben egy frame 5-10%-át (hasraütés).
(#8420) miklosss2012: aha, teljesen. Én már régóta úgy nézem a pH! teszteket, hogy az nVidia eredményekre 5%-ot ráteszek, mert a játékmix / beállításmix annyival tér el attól, amit én ideálisnak tartok.
-
-Solt-
veterán
válasz
daveoff #8422 üzenetére
Megnéztem a minimum FPS-k terén 1080p alatt mi a helyzet. A GTX980 54,2 FPS átlagot produkált, a 390X 53,8-t.
(#8426) ffodi: Ez a refet a reffel szerintem továbbra is téves összevetési alap. Azt kell nézni, hogy X összegért mit kapsz összességében, tehát összevetésnél szerintem az ár a döntő tényező.
-
ezekkel az értékekkel identikus referenciaértékeket mértek már egy éve is, szóval ez még a régi beállításokat tartalmazó driver (15.15), vagy egész egyszerűen nem mérték újra a régi hardvereket az új driver alatt.
másrészről meg a feszültség és órajelértékeket tényleg jó cmosban tárolni, azt már kevésbé, hogy ezek alkalmazására mikor kerüljön sor - azaz hogy mikor váltson át a kártya 3d órajelre és feszre.
-
Valdez
őstag
válasz
velizare #8412 üzenetére
Továbbra se tudom, hogy azért a megnövelt órajel film lejátszás közben, mert be van kapcsolva x számú post process a ccc-ben vagy azért, mert a biosban ez van megadva. Kéne egy teszt kikapcsolt és default (bekapcsolt) állapotban.
De a fury tesztek alapján, ahol Abu szerint dsp-k vették át a postprocess számításokat, még így is messze többet esznek mint az nvidia kártyái, tehát amondó vagyok, hogy még mindig feleslegesen magasan járnak az órajelek (és ennek megfelelően a feszültségek is) blu-ray lejátszás alatt: -
#35434496
törölt tag
"Ezzel határozzuk/határozom meg, hogy egy játék mennyire terheli le a GPU-kat, és a 30%-nál rosszabb terhelésűeket nem vesszük fel a tesztbe," Ez tök jó Abu de kb a régi játékok már nem érdekelnek senkit sem. Mindenki àlltalában az új játéktesztekre kíváncsi. Gondolom a kártyákat is arra hegyezik ki nem pedig egy 2 èvvel ezelőtti jàtèkra.
-
#35434496
törölt tag
válasz
#Morcosmedve #8433 üzenetére
Tessék itt pl van 980 matrix platinum.
[link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Anubris #8431 üzenetére
Az a baj, hogy nincs mire váltani. Az elmúlt 8 hónapban megjelent játékok nagy többsége fennakadt a GPUView tesztünkön. Ezzel határozzuk/határozom meg, hogy egy játék mennyire terheli le a GPU-kat, és a 30%-nál rosszabb terhelésűeket nem vesszük fel a tesztbe, mert azok optimalizálása sajnos nagyon hanyag. Nyilván a 30%-os terhelés is már egy elég alacsony érték, de ma azért szerintem elvárható, hogy a GPU-k teljesítményének a 30%-át hasznosítsa egy PC-s program, de elfogadom, ha másképp gondoljátok. Ehhez képest az új játékok normája 15-25% közötti.
Eközben két éve tucatszámra érkeztek az 40-50%-ra is terhelő programok. A GTA5 is éppen átcsúszik ezen a rostán, ha még ma is 40% lenne a minimum elvárt szintünk, akkor a GTA5 is elbukna rajta.
-
Anubris
őstag
Meg jó lenne már újabb játékokkal tesztelni, mert ezekkel így most mire megy egy potenciális vevő?
GTA V kivételével mindegyik több éves játék. Látható, hogy nagy a szórás van ahol a Fury, van ahol a 980 vagy 390x van elöl, így hogyan állapítsa meg a vásárló, hogy a mostani játékokon hogyan teljesít az adott kártya. -
HSM
félisten
Lehet valami abban, amit írsz. Ugyanakkor tuti nem teljesen úgy van, ahogy írod, ugyanis akkor rengeteg képkockával előre kéne dolgozzon a CPU (pipeline lépcsőnként egy), és a csillagos egekben lenne az input lag.
Jelenleg a legtöbb játék ha jól tudom, durván 3 képkockával működik előre, tehát akkor logikusan ennyi "átfedés" lehet a pipeline-on, ami azért nem valami acélos.
Egyben magyarázat lehet, miért is marad egy rakás szabad kapacitás a GPU-ban.(#8414) Asbee: Már megint egészen másról beszélsz, mint én. Az, hogy nálad egy jobban sikerült 980 tud 1660Mhz-et, örülök neki, de ez attól még nem reprezentatív, ha én veszek egyet, nem biztos, hogy ennyit fog tudni. A Tahiti-s alulfeszelés ezzel szemben nagyszámú kártyán lett próbálva, és mind tudta. Ha a usernek nincs tehetsége beállítani, az nem a kártyának a hibája.
-
fury non-xből nincs hagyományos értelemben vett ref. az amd odaadja hozzá az x nyákját, ha kérik, de hűtést már mindenki saját maga tesz rá. sapphire az x nyákjára csinált hűtést, asus nyákot is saját maga tervezett hozzá.
x-ből meg csak ref van, se custom cooling, se oc. -
ffodi
veterán
Kár, hogy 200k fellett árulják itthon.
Anubris:
Erre én is. Igazából itt a ph-s tesztnél gondolom minden GTX ref volt, így kb. ez a teljesítmény várható el tőlük alapon. Ha lett volna a tesztben egy 980 és 980TI Strix is pl. (mint ahogy a Fury-ból volt), akkor egész máshogy néznének ki azok a grafikonok.
Persze bizonyos szempontból így korrekt refet a "reffel". (Fury pro-ból talán nincs is ref...)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #8422 üzenetére
Az nem sokat befolyásolt. A GCN-ek előrelépését a 15.200-as branch hozta.
Kevesen értik meg, hogy egy hardver teljesítménye nem állandó. Sosem volt olyan a piacon, hogy egy architektúra itt volt három évig és még három évig biztosan itt lesz. Ergo minden meghajtót nagyjából csak 3 évre terveznek csupán azért, mert három év múlva már ott az új architektúra. Az AMD most azt csinálja, hogy három évre terveztek egy alap branchet, ami eddig tartott, és a következő három évre terveznek egy újraírt branchet, amiben megváltoztatják a meghajtó működését az előző három év tapasztalataira építve. Ennek az első meghajtója a 15.200-as sorozat. Most sorra le lesz cserélve a GCN szoftveres alapja, mert sokkal jobban ismeri már az AMD a saját architektúráját, mint három éve. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MiklosSaS #8420 üzenetére
Elég sokat segít neki a 6 GHz-es memória. Mi is meglepődtünk, hogy ez ennyit ér, de ennyit ér tényleg. Azt fontos kiemelni, hogy a közhiedelemmel ellentétben a 390X nem teljesen 290X átnevezés, hanem egy új steppingre épülő lapka, jobb PowerTune menedzsmenttel, és nyilván nagyobb memória-sávszélességgel. Ez az AMD szerint is hoz "up to 10%-ot" a 290X-hez képest, ami a mi tesztünkben is jelentkezett, nem ~10%-os mértékben, de jelentkezett.
A másik része a dolognak a 15.200-as driver branch. Az egy általános ~3-4%-os boost volt minden GCN-re. Ezért nem értettük, hogy miért nem ezzel a driverrel adták ki az új VGA-kat, mert a 15.150-es branch ennyivel lassabb is. -
MiklosSaS
nagyúr
Szerintetek ez igy korrekt? A 390X gyorsabb mint a 980 ?
-
jedis
senior tag
-
#35434496
törölt tag
Ph teszt!
[link]
-
Asbee
veterán
Nem érdekel hány embert érint, ami ebben az esetben baromi alacsony, de mégis ehhez hasonlítasz és szinte már ténykényt ezt veszed állandóan elő mintha minden kártya így lenne belőve. Szerinted ez így korrekt?
Akkor én mától a 1660Mhz-et bíró volt 970-emhez és az 1550+-os volt 980-hoz és 1500-as 980ti-hez hasonlítok minden konkurens kártyát, természetesen azokat ahogy a dobozból kiveszed. Az nem érdekel ki hatja ennyi. -
válasz
namaste #8410 üzenetére
Anno a 970-es műsor kirobbanásakor volt róla szó, hogy minden SM-hez rendelve van egy kiemelt ROP blokk / MC, amihez 128-bites busszal van bekötve. A többi esetében 64-bites a busz.
(#8411) HSM: A kártyák versenyképességét hasonlítottuk össze - itt a lelkes hobbista szempont talán 0.01%-os súllyal fér be.
Async: igen, téves ez a feltevésed. Nem ok nélkül hívják a grafikai munkát futószalagnak vagy pipeline-nak - a tesszelátor kiköp egy adag háromszöget, a következő lépcső (mondjuk a scanline konverzió) elkezd rajtuk dolgozni, de közben a tesszelátor már a következő adag háromszöget rágcsálja. Mint minden kiszámíthatatlan inputú futószalagon, itt is folyamatosan előfordulnak kisebb-nagyobb megállások - az aszinkron compute egyrészt arra való, hogy ezeket az ALU oldalon csökkentse, másrészt új, eddig nem a GPU-n végzett számítási feladatokat is be lehet hozni ingyen vagy alacsony ALU-költséggel. A PhysX pl. kitűnően elfuthatna egy aszinkron compute pipeline-ban, GPU oldalon igen kevés sebességveszteséggel. Valószínűleg az nVidia már vadul dolgozik ennek a megvalósításán
-
HSM
félisten
Nem igazán érdekel, a világ hány %-át érdekli ez a lehetőség. Adott, ha valakit érdekel, élhet vele. Ennyi.
(#8395) Erdei88: Ha gyárilag 1200MHz-ekhez is csak ilyen 1V-okat kap, ott már túl sok tartalék nem lesz lefelé szvsz. De kíváncsi leszek, mire jutsz.
Inkább a BOOST "kikapcsolásában" látok komoly lehetőséget a spórolásra.
(#8397) Ren Hoek: Szerintem túlzottan biztosra mennek a jó kihozatal érdekében. El tudom képzelni, hogy mondjuk van egy csip mondjuk 100-ból, ami tényleg igényli a delejt.
(#8397) Ren Hoek: A nálam járt 290 is cudar módon alulfeszelhető lett volna, ha nem kellett volna ehhez kikapcsolni a powerplay-t. Szóval azokban is több van, csak bajosabb az alulfesz a jóval okosabb PP miatt.
Amúgy nem azt mondtam, hogy jobb a fogyasztása, csak hogy nem szignifikánsan rosszabb.
(#8396) cain69: Nálam a lejátszóprogram is sokat számított. Pl Firefox+Flashplayer kiakasztotta a 290-et, +90W, míg asszem a Chrome HTML5 beérte a felével. De leginkább prociból toltam, a 4690K 10W nagyságrendben letudta a FHD videókat.
(#8404) gbors: Én a találékony hobby-user szemszögéből vizsgáltam a helyzetet, nem általánosan a piacot.
Az async témában úgy gondolom, persze, lehet rosszul, hogy a GPU jelenleg egyszerre egy állapotban lehet, vagy a shaderek futnak, vagy a ROP műveletek, vagy a memóriások, ezek eléggé kötötten, sorban. Tehát párhuzamosan futnak a shaderek, de olyankor nem működik pl. a tesszalátor. Persze, lehet rosszul tudom/gondolom, ebben a témában nem nagyon mélyedtem el. Ezt az async dolgot én úgy képzelem el, hogy külön futnak különböző feladatok a GPU-n, egymástól függetlenül, így több részegység dolgozhat majd párhuzamosan, mint jelenleg, nyilván a program támogatása esetén.
A memóriavzérlős téma nehéz ügy (pláne, hogy kevés az elérhető infó), azt most függőben hagynám, de én kevesebb buktatót látok a jelenlegi tudásommal a Tahiti-féle HUB-ossal, mint az Nv féle prioritásos megoldással. Ez nem kettős mérce, csak az álláspontom.
(#8409) Laja333: Az én 290-em disznó módon bírta (volna) az alulfeszelést, de nekem is ki kellett lőnöm a powerplay-t, mert különben -20mv felett 2D-ben (és/vagy köztes órajelekben) elfogyott volna a tudomány. De ja, egy BIOS-editor lenne erre a legjobb megoldás, nem ez az Offset marhaság.
-
PuMbA
titán
válasz
velizare #8406 üzenetére
Ezt kellett megcsinálni kötelezően nem is olyan régen még Catalyst telepítés után:
"AMD videókártya esetén a Catalyst Control Center-ben a Videó menü Szín almenüjében az összes Speciális videó színbeállítás elől vegyük ki a pipát és ugyanezt tegyük meg a Minőség almenü Videóminőségben található elemekkel, majd alkalmazzuk a változtatásokat."
A mostani driverekben ez már nem default, de a régiekben az volt. Gondolom ezekre gondolt Abu85
-
Még egyszer: piaci pozícióról beszélünk, irrelevánsak a sikeres kísérleteid. Írd meg az AMD-nek, és ha ennek hatására alacsonyabb feszültséggel fogják szállítani a 280-akat (vagy akár csak egy gyártónak lesz undervoltage editionje), akkor lehet erről beszélni. Addig hobbi-topik téma, piacilag nem játszik.
Async - másképp gondolod? De mégis hogyan?
Legalább írd le, mert gyanítom, hogy eleve téves alapfeltevésekből indulsz ki.
Mem - a Te szemedben ez elfogadható kompromisszum, miközben a GM204 priorizált adatbuszai nem tetszenek. No offense, de ez a kettős mérce ékes példája...
@Valdez: kizárt dolog, hogy a magas Vcore hanyagság okán lenne. Én arra gyanakszom, hogy nagy a gyártási szórás, és van valami akadálya, hogy fesz szerint binneljék a chipeket.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobil flották
- Az Apple bemutatta az iPhone 17-et
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kézbe fogható paradoxon lett az iPhone Air
- Nagyon erős ajánlat lett az Apple Watch SE 3
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z Flip 4 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3206
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest