- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- urandom0: Új kedvenc asztali környezetem, az LXQt
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Gigabyte GA-B350M-D2 - AM4 lap 2016-ból amikor még nem volt Ryzen!
- pusszycat: JEYI - okos, színes, interaktív, ssd külső ház.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
félisten
Ezekből is tisztán látszik ár/értékben a Ti széria verhetetlen.
-
Yllgrim
őstag
Hany ilyen 1FPS-es kulonbsegnel lett mar elmondva hogy adott 9XX fossa verte akarmelyik aktualis AMD kartyat... Szoval kar kikerni, mindig megvan ez
Csak mindig attol fuggoen megy a kikerem magamnak - kiraly vagyok hogy a f@sz melyik oldalan allunk. Lenyegeben teljesen irrelevans 5% kulonbseg ezen a szinten, csak jol esik/vagy faj az egonknak ha jobb vagy rosszabb egy tesztben a kartyank
Oszinten, nem mind1?
Akinek lesz penze a legjobbat probalja majd megvenni, akinek nincs a legjobbra o meg majd bujja a teszteket es ennyi.
Most ugy kb egy evig le vannak osztva a lapok, 1-2% kulonbsegek lesznek, aztan lehet kezdeni elolrol
-
Erdei88
veterán
Radeon R9 Fury kontra GeForce GTX 980
Ref és G1 is benne van a tesztben ahogy a Strix OC modban is.
-
jedis
senior tag
Hát a Nano szerintem egy "tovább vágott Fiji lapka " lesz , olyan lapkákat használva, amelyekből már a Fury Pro sem jön ki. A 175Watt-os TDP, kb. a 2/3-ada a 275Watt-nak, ebből már azért lehet sejteni a Steam processzorok számát , ami olyan 2048-2560 ( 4x512;vagy 5x512 ) körül lehet . Elképzelhetetlennek tartom, hogy teljes értékű Fiji lapkákat adjanak 350-400 dolláros áron ( ahogy az benne volt egy-két régebbi táblázatba ) , főleg 4GB HBM-el
. Ezt még a legelvakultabb AMD fanok is tudják nagyon jó, hisz ez már szerintem az anyagár alatt lenne . Ilyen paraméterekkel talán beleférnének a 350-400 dolláros teljesítmény / ársávba ( GTX970 - R9 390 ) .
-
daveoff
veterán
válasz
CsonkaImo #7884 üzenetére
A két fury 1080p-a teljesítménye láttán én már nem hiszem, hogy a nano tudja hozni a 290x szintjét, vagy ezt is 4k-ra tervezik.....
Ha olcsóbb lesz, akkor eleve nem lehet 290/390 szint, plusz ugye a kisebb fogyasztás eleve kisebb teljesítménnyel fog járni a fijiből kiindulva...
-
gtamate2
veterán
válasz
CsonkaImo #7884 üzenetére
A teljesítményéről hallottam én is a pletykákat, azért óvatosan kezelném még az ügyet, mert a jelenlegi kártyáknak nem nagyon sikerült a fogyasztásából olyan méretben faragni mint amire kellett volna. Ha hozza a 290x teljesítményét az imént említett ársávban akkor az végre ütőkártya lehet az amd kezében.
-
gtamate2
veterán
válasz
#Morcosmedve #7882 üzenetére
Hát oda konkrétan nem érkezett még új kártya. Egy 960ti-t vagy 960ti boostot is el tudnék még képzelni ami mint a 650ti boost esetén. (Ugye a 650-től bőven erősebb volt).
AMD oldalról pedig fogalmam sincs, oda fog talán a Nano jönni?
Ez azért elég nagy probléma hogy jelenleg nem tudsz új kártyát venni ebben a sávban, a gtx 770 és a 280x között lehet válogatni és egyik sem éppen új kártya. -
#Morcosmedve
veterán
-
gtamate2
veterán
Pclab teszt, itt már nem csak a ref 980-at, hanem a G1-et is tesztelték és a Fury-t OC-val is. Hát, érdekesebb eredmények születtek az biztos. Egyre jobban kezdem azt érezni hogy nem sikerült ez olyan jól sajnos mint az amd ígérte.
Az ár ami a legfájóbb, hogy nagyon rosszul lőtték be, de a fogyasztás sem lett az igazi és a hőfokok sem brillíroznak.
Mindeközben a 70-90k közti ársávban jelenleg nincs best buy kártya és még mindig nem használta ki egyik gyártó sem. -
bozont
veterán
válasz
gtamate2 #7870 üzenetére
Ez már tetszik, ha még esik az ára legalább a 980 szintjére akkor jó vétel. A fogyasztás is elég jól mérséklődött, mondjuk még BD alatt relatív sokat eszik, nem értem miért kell maxon járatni a gpu-t. Igaz tuning az nem megy, de ez meg szubjektív kinek fontos és kinek nem.
Már csak az a kérdés, ha a Nano a 290x teljesítményt fogja hozni egy kicsit fejlettebb architektúrával, akkor minek a 390X?
-
gtamate2
veterán
Hát igen, mondjuk a kezdeti árnak betudható az a 80$, viszont szomorú hogy még csak most sikerült válaszolni, az nvidia pedig lassan kidobja a következő szériát, nagyon sok volt ez a késés.
Abunak pedig igaza lett, nem lesz már olcsóbb az amd, mint régen. Pedig reménykedtem hogy ha belövik azonos teljesítményre akkor faragnak az áron hogy megérje, bár biztos nem olcsó ezeket a kártyákat gyártani lehet ez is benne van az árképzésben.
Az az igazság hogy most azokat sikerült csak meggyőzni akik amd pártiak és vártak a 980 alternatívájára amd fronton, viszont nem alkottak best buy kártyát, így a 980 jelenleg jobb vétel még. -
imi123
őstag
-
gtamate2
veterán
-
OK, szuper, tehát (ebben a témában) nem az AMD beszél össze-vissza, hanem a sajtó. Következő lépés: ki kellene elemezni, hogy a sajtó miért beszél össze-vissza. Pl. mert nem kap elég infot? Vagy mert homályosak a mondások? Vagy szimplán csak g**iségből? Ezzel bizony dolgozni kellene.
Btw. ez a Fury Pro launch már megint egy kommunikációs katasztrófa volt - pedig a kártya egészen jó
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van és lesz. Világosan elmondta a linkelt videóban Huddy, hogy a LiquidVR nem működik nélküle. Tényleg nem bonyolult, ami történik, csak el kell olvasni az AMD blogjában a közleményeket, vagy meghallgatni ezt a videót. A cél a problémamegoldás. Ha van valami probléma, amire nincs szabványos válasz, akkor az AMD azonnal csinál rá sajátot. Két éve az overhead volt a gond, most a VR lesz az. Ezek persze idővel kikötnek a szabványban, de annyira lassan reagálnak a szervezetek a piac változásaira, hogy az AMD nem akarja megvárni azt a 2-3 évet, amíg egy adott problémát megoldanak. Megoldják maguk a többiek pedig ráérnek évekig trécselni az ARB-ben és a GAB-ban. Bár nyilván az, hogy az AMD egy adott problémára megoldást kínál lényegében radikálisan felgyorsítja a szabvány megszületését, mert hirtelen mindenkinek érdeke lesz tartani a lépést.
Az lenne a meglepő, ha te nem ismernéd.
Viszont az gond, hogy sokan nem ismerik, és beszélni senki sem beszél róla. Erre akartam reflektálni. Egyszerűen húzzuk az időt, de egy év múlva sem lesz könnyebb elmagyarázni a vásárlóknak, hogy mik a hátrányok, ezek miért keletkeznek, és mit lehet ellenük tenni.
-
Hagyjuk a rizsát
Lesz Mantle, vagy nem lesz Mantle?
Igen, ismerem a low-level API-k ilyen rákfenéjét, és pl. ezért is csak mérsékelten vagyok lelkes irántuk. Meg amúgy is ömlik a sz** a játékpiacból, ellenben a Supergiant meg a Zachtronics következő játéka felelőem DX7 is lehet
(#7856) hpeter10: G1-gyel összemérte a hardware.fr, kb. egyforma gyorsak WQHD-ben.
-
#85552128
törölt tag
válasz
#Morcosmedve #7859 üzenetére
Még csak dollárt néztem, úgy 50-70$ lehet a különbség.
Viszont a Tomshardware tesztben 569 GBP-t írnak a Sapphire árának úgy meg 100-150 GBP vagy több a különbség a választott 980-tól függően (Palit/MSI 980 390 GBP most amazonon...). -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a legnagyobb kérdés, hogy mi alapján ítélünk, amit a média ír, vagy amit az AMD mond, mert az AMD a Mantle-ről ezt mondta az E3-on. [link] - 6. percnél kezdődik. Konkrétan kijelentették, hogy a Mantle célja olyan problémákat megoldani, amelyeket a szabványos API-k nem oldanak meg. Ez korábban volt a small batch probléma, illetve az egész többletterhelés megszüntetése a hatékonyabb kihasználással. Ezt az elkövetkező fél évben a szabvány is megoldja. Az új probléma a VR, amire ott a LiquidVR, ami a Mantle-re épül. Valószínűleg 2017-ben erre az irányra is lesz szabványos megoldás, de addigra lesz megint pár probléma, amire az AMD-nek lesz megoldása azonnal, és két éven belül az egész átmegy szabványba.
Amit egyébként a média írt ezzel kapcsolatban, hogy a 300-as szériára és az új Radeonokra nincs Mantle az nem igaz. Van Mantle és működik. Még a 15.7-es meghajtóban is frissült, támogat minden GCN-es Radeont. Amiről szó van, hogy a BF4 nem támogatja hatékonyan a GCN3-at, és ehhez a játékhoz nem készült javítás, de minden más játék támogatja ezt az architektúrát, még az újabb Frostbite-osok is. És ez egyébként nem a Mantle hibája, hanem maga az explicit API jellegzetessége. Egyszerűen egy új architektúra még kis változások mellett is lassulásokat hozhat egy olyan programban, amelyet nem optimalizáltak arra az architektúrára. Ez így lesz a DX12-vel és a Vulkan API-val is. Kijön egy DX12 és Vulkan játék, és nem biztosított, hogy mondjuk a Pascal és a GCN4 jobban fogja futtatni, mint a Maxwellv2 vagy a GCN3, vagy minden korábbi architektúra. Ez az explicit API hátránya. Persze valamit valamiért. Sajnos vagy rossz hatékonyságú lesz a rendszer, de kiszámítható, vagy jó hatékonyságú, de kiszámíthatatlan. Átmenet nincs. Szerintem ez az ami még a média nagyon nagy részének egyáltalán nem esett le.
Igazából az MS, illetve a Khronos Group sem hirdeti nagyon, hogy ez egy reális probléma. Nyilván miért is mondanák el, magára a piacra nézve problémás az explicit API-k egyetlen hátránya, mert bőven előfordulhat, hogy váltanál új VGA-ra, de éppen a kedvenc játékodban lassabb, mint ami épp a gépben dolgozik. Ezt egyébként valamikor el kell kezdeni kommunikálni, mert szerintem sokkal rosszabb lesz, ha a PC-s vásárlóbázis önmaga jön rá erre, de nyilván komoly kérdés, hogy hogyan kommunikáld le a piacnak, hogy az új API-kkal az újabb VGA-k nem feltétlenül lesznek gyorsabbak, függetlenül a TFLOPS-októl és a GB/s-októl. Ezt az információt nagyon nehéz pozitívan átadni.
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
#85552128 #7858 üzenetére
Jó hogy nincs ref, az a 290/X-nél is gyász volt... ez meg a 3 ventis Strix übervalamivel is 46dBA-n tudja úgy, ahogy lehűteni a Fury-t... Ref 980 halkabb, vicc, egy OC verzió meg 37-38 dBA, a nem lineáris decibel skálán közel 10-el hangosabb, ami elég durva. Sőt, szomorú...
Nem 100€-val drágább?
-
#85552128
törölt tag
válasz
#Morcosmedve #7856 üzenetére
Ez már egy nagyon jó "trükk" volt a 300-asoknál is és igazából nem is tudsz belekötni, mert direkt nem csinálnak/nem tudnak jó refet...
Más dolog, hogy így kéne custommal tesztelni a másik oldalról is...
Ahogy nézem 50$ különbség most is meglesz a Fury és a Custom 980-ak között úgy meg nem kérdés, hogy egy árcsökkentésig melyik éri meg. Bár lehet annyi kevés van, hogy ha 600$-ért adnák akkor is elfogyna... -
#Morcosmedve
veterán
válasz
MiklosSaS #7854 üzenetére
Megmondom miért nem veri oda a 980-at:
1. Ref 980 vs Custom Fury (igaz huzni kétséges), nézzük meg egy G1-el, ne adj Isten nV OC-val...
2. Minimum FPS-ek párszor, ha jobbak, egyébként ott veri a ref 980. Nem hiába eszik a Fury 100W+ és így AVG-ben tudja hozni a 980-at, ami 9-10hónapos.
3. nV WHQL pedig szintén régi, a legújabb hotfixel kelett volna nézni.Szerk.:
- daveoff: +1
- látom megint Televan
-
daveoff
veterán
-
MiklosSaS
nagyúr
Itt is egy link:
-
gtamate2
veterán
Én végre örülök hogy válaszoltak már a 980-ra érdemlegesen, bár ez a teszt elég kevés játékkal tesztelt, várom a tpu-ot.
(#7843) asdxv : Az hogy gyorsul 5%-ot nem lesz előrébb a kártya egetrengetően, sokan azt várták hogy azzal legyorsulja a 980ti-t, na ez nem fog megvalósulni egy drivertől szerintem.
-
axton
tag
jo lenne ha az amd nem a 9 honapja kiadott nv kartyakra adna eppenhogycsak elegseges valaszt... ujjabb izzadtsagszagu kartyaval bovult a portfolio. Majd a nano..
-
HSM
félisten
válasz
#35434496 #7827 üzenetére
Szerintem ott van a félreértés, hogy szvsz a játékot kéne hozzá optimalizálni az új kártyához. Ezért lehetett, hogy pl. BF4-ben nem igazán működött a Fury+Mantle a megszokott színvonalon.
Ugyanakkor az újabb Frostbite motort használó Thief-ben teljesen jó a Fury is, és az azonos architektúrájú Tonga GPU-t használó 380 is.
Illetve van egy videó is Thief tesztből: [link]
Nem ismerem a srácokat, mennyire megbízhatóak, de az EVGA SC Titan X 1300Mhz feletti órajelen még ki is kap a Mantle-vel hajtott Fury X ellen.
Ránézésre korrekt tesztnek tűnik. Pl. ők is megmérték, hogy BF4-ben Mantle alatt lassabb a Fury picivel, mint DX11 alatt. [link]Szóval én továbbra is abban látom a gondot, hogy a BF4 nincs már rá felkészítve. Ellentétben a Thief-el tudtommal a BF4 a mai napig nem kapta meg az async shaderes támogatást, amit a Thief viszont már tud. Ez egy komoly hiányossága volt a BF4-es Mantle implementációnak.
Mondjuk azt tegyük azért hozzá, hogy az egyszeri halandónak, akinek nem ilyen izom processzora van (csak mondjuk egy húzott i5), és nem üres pályán multizik, ott azért könnyen fordíthat valós szituációkban a Mantle renderer még így is.... Csak ugye úgy lehetetlen kétszer ugyanazt megmérni, összehasonlítani....
-
Laja333
őstag
válasz
Anubris #7838 üzenetére
Ez a Fury engem is érdekel. Valami sántít az X teljesítménye körül. Nehogy itt is az legyen mint a 980ti-nél: a csapott GPU custom hűtéssel jobban teljesít a ref hűtős full chipnél.
#7836 gbors Nekem, mint játékos, teljesen mindegy, hogy Mantle, vagy Vulcan néven megy tovább az API. Linuxra jó az. Hátrányom nem származik belőle, mert az eddigi Mantle játékok továbbra is fognak működni.
Viszont jobban preferálnám, ha DX12-re összpontosítana AMD is, mivel az lesz a fő API. -
válasz
Laja333 #7832 üzenetére
Itt az a fő probléma, hogy teljesen hiteltelen már a cég kommunikációja. Mondanak valamit, aztán nem úgy lesz. Egészen magas hitrate-tel. Ráadásul pont az a játékos teszi ezt, aki azzal próbál a vevők kedvében járni, hogy jövőbiztosként építi fel a termékeit. Nincs ez így jól
-
Zorel
senior tag
Asus szerint a sima Fury gyorsabb lesz mint a 980. link
Érdekes lesz.. NDA mikor jár le ma, tudja valaki?
(#7834) Asbee, (#7835) players111: Bocsi igen, 980
-
-
Laja333
őstag
válasz
#35434496 #7827 üzenetére
Néha tényleg nem tudom eldönteni, hogy csak trollkodsz, és azért írsz hülyeségeket, vagy tényleg nem érted...
Még a cikkben is írják, hogy a Vulkán támogatott. Persze a Mantle, mint önálló név lehet eltűnik, de Vulcan néven tovább él. Ennyire bedőlni egy hatásvadász cikknek. -
válasz
#35434496 #7825 üzenetére
Lehet ennek a jó oldalát is nézni, csak akarni kell.
A DX12, és a Vulcan úgyis nagyobb részben fog elterjedni, akkor minek is költenének továbbra is erre.
Végre nem költenek egy már felesleges dologra.
Ha úgy nézzük a foglalkozás elérte a célját, megemelték végre a seggüket a többi cég is. -
#35434496
törölt tag
Viszlàt mantle?
[link]
-
FLATRONW
őstag
válasz
FollowTheORI #7823 üzenetére
Persze, ez tényleg csak filozofálás. Mondjuk az Intel tudna x86-os CPU-kat gyártani, még a saját 64 bites kiegészítőjüket is hozzácsaphatnák. Azonban ezzel nem mennének sokra, mert nem kompatibilis az AMD64-el.
-
válasz
FLATRONW #7822 üzenetére
Az a baj hogy rengeteg keresztlicenc technológiát használnak... egyik sem tud a másik nélkül megélni (persze az intel igen, ha fel tudná vásárolni az AMD-t, de ezt meg nem engednék nekik a hatóságok).
Szóval ilyen "elválás" elképzelhetetlen úgy hogy a kompatibilitás is megmaradjon.
(SSE, AVX stb stb)Ez nagyon költői filozofálgatás ami itt most felütötte a fejét.
-
FLATRONW
őstag
Javíts ki ha tévedek, de az x86 mint architektúra nem egyenlő a 32 bites móddal.
Az AMD64 csak egy 64 bites kiterjesztés az x86-hoz. Attól hogy a konzol csak 64 bites kódokat futtat, attól az a kód még x86-os lesz.
A kérdésem is ebből ered. Hogyha az AMD a jövőben úgy döntene, hogy ők szarnak a 32 bitre és csak AMD64-es CPU-at gyártanak, akkor szükségük lenne e az x86-os licencre?
Szerintem igen, azok alapján amit az elején írtam. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #7818 üzenetére
Valami szervercuccot. Nem tudom pontosan.
(#7819) Egon: A konzolok esetében az AMD64 x86 módjai szoftveresen vannak letiltva nem hardverben. Az egy érdekes jogi kérdés, hogy ez így jó-e. Elvileg a licenc a végtermékre vonatkozik, tehát jogi értelemben lehet mondani, hogy a végtermék maga a konzol mint csomag és nem a processzor. Az valóban igaz, hogy az Xbox One és a PlayStation 4 jelenleg csak teljes AMD64 kódot futtat, de például az Xbox One esetében ez szinte biztosan megváltozik a Windows 10-zel, mert az univerzális áruházból kaphat majd más módban futó kódot.
-
Egon
nagyúr
Buknák az x86-licenszt, a kiterjesztésekkel együtt, ami jelentősen csökkentené a cég értékét (más kérdés, hogy mi lenne az x86-64 licensszel: ha azt meg az Intel bukná, akkor nyilván gyorsan születne egy újabb keresztlicensz-megállapodás).
Szerintem a nagy kérdés az, hogy ha tényleg felvásárolja valamelyik cég az AMD-t, akkor mit kezd majd vele... Simán lehet, hogy csak csontvázként szerepelnének a továbbiakban, kizárólag azon a részterületen, ami az adott cégnek fontos (érdekes adalék, hogy állítólag a konzolokban levő APU-k gyártásához nem kell x86-licensz...).
Úgy gondolom, a legnagyobbat az nV bukná (ironikus módon): az Intel pikk-pakk kicsinálná a dVGA-piacot, ha valaki megvenné az AMD-t... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #7816 üzenetére
A konzoloknál olyannyira kőbe vésett a hardver képessége, hogy még az errata problémákat sem javítják, hanem az első hardverrevízió kiadásánál lezárják az egészet, és az újabb lapkák pontosan ugyanazokat a hibákat fogják tartalmazni. Ezeket természetesen dokumentálják.
A konzol mindig szoftveresen fejlődik. Új API-kkal, új SDK-kkal, az új firmware-rel, illetve ezeket összesítve a játékokkal. A fejlődést az biztosítja, hogy a hardver elérhető 8-10 évig, így megéri megismerni. Úgy fogd fel ezt, hogy ha vennél egy mai PC-t, és azon elvégeznék a fejlesztők ugyanazokat a kutatásokat, akkor egy adott program az újítások beépítésével 2-3 év alatt a 4-5x-örösére gyorsulna. De mivel a PC nem fix hardver, így nem éri meg pénz áldozni az architektúrák kifacsarására.
-
Petykemano
veterán
Értem. Akkor 14nm-en nemhogy frekvenciaemelésből származó teljesítménynövekedés, de fogyasztáscsökkenés se várható. Csak azért kérdeztem, hogy ennek a konzolnak, aminek még ~5 éve van hátra elmondásod alapján várható-e hardveres teljesítménynövekedés ezidő alatt. Nem fog akkor gondot okozni a 1080p? VR-hoz új gép lesz? (Vagy nem cél a konzol és a VR házasítása?)
Ha másra áttérni ma nem éri meg, akkor mit akart volna az AMD 20nm-re átvinni? Volt arról pletyka, hogy 20nm-re vitték volna a konzol csipeket, ami végül meghiúsult, és azt hittem, pont ezekről szól a cikk, hogy viszik akkro 14 nanóra. De szerintem a 14nm még csak költségcsökkenést se nagyon hozna a következő években, hiába esetleg a kisebb lapkaméret. Úgyhogy akkor feltételezem, hogy a konzoloknál marad a 28nm bulk.
-
MiklosSaS
nagyúr
Egy angol bolt szerint hihetetlenul keves Fury X van elorendelve. KB a vartnak csak a 45-50 %-a, es meg mindig nem lehet kapni....csal elorendelni.
Sajnos 4-5 nap alatt nem volt annyi elorendeles a Fury X-bol mint par ora alatt a 980Ti-bol. Nincs ez igy jol, valami kellene csinalni. Remelem a Qualcomm komolyan gondolja a felvasarlast...
-
Szolgálati közlemény - az AMD eladásáról szóló találgatások nyugodtan mehetnek ON-ban
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #7810 üzenetére
A 14 nm-es váltás nem jelenti azt, hogy a lapka magasabb órajelre kapcsolható, illetve alacsonyabb lesz a fogyasztása. A konzolok tervezésénél nem tipikus igények játszanak főszerepet. Itt az MS és a Sony is fix órajeleket kér, ha a program elindul. Ilyen körülmények között a váltás nem hoz majd olyan előrelépést, mint amit PC-n tapasztalhatunk majd. Nagyrészt nem a kisebb csíkszélesség miatt csökken egy lapka fogyasztása, hanem a tervezés következtében, hogy egyre jobbak legyenek a turbók stb. De ilyenek a konzolban nincsenek.
A konzoloknál a sematikus dizájnt nem szokott változni, tehát az sem kizárt, hogy fogyasztásnövekedést hozna a kisebb csíkszélességre való átállás, emellett a 28 nm-es node még mindig a legolcsóbb, tehát másra áttérni ma nem éri meg. -
az m$ érdekes felvetés. az amd jelenlegi cpu/apu üzletága ennél sokkal többet tud, és akkor a dvgaról még szó sem esett. ha az m$ meg is venné őket, a cég túlnyomó részére nem lenne szüksége. nekik nem kell dvga, nekik nem kell a kiscsilló desktop és mobil apu és cpu, nekik egyetlen új design kell 5-8évente. de ha meg is vennék, valószínű, hogy a sony beleállna ebbe a megállapodásba.
ha az m$ beszáll, akkor az számára inkább úgy lenne ésszerű, hogy megfűzik a sony-t, és a két cég egy köztes harmadikon keresztül valamekkora tulajdonhányadot szerezne az amdben, de nem válna kizárólagos tulajdonossá. 2008 után főleg autóiparban lehetett látni ilyesmit. -
ezen van a legtöbb profitjuk. ha ez nem működik, ha itt nem hozzák a számokat, a cég sem fog működni. a dekstop és a konzol szegmensbe eladott cpu-apukon kisebb marzsuk van.
a munkaadóm is a nasdaqon van bejegyezve, és az előző másfél évben elég erős akvizíciót folytatott. legutoljára olyan céget vett meg, amelyik market cap alapján háromszor nagyobb (0.7b vs 2.1b), szóval láttam pár merge-t közelebbről is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még annyit tennék hozzá, hogy ma sokkal nehezebb elnyerni egy konzoldizájnt, mint 2004-ben. Az X360 és a PS3 gyakorlatilag meglévő, némileg átírt API-kkal kezdtek. A Sony viszont hozott egy teljesen nulláról írt libGCM-et a PS3-ra, és ezt az MS is lekövette az X360 életciklusának vége felé. A PS4 már eleve egy libGNM-mel kezdett, és a libGNMX, mint wrapper opció. Az X1 picit lemaradt, de sokaknak elérhető már a D3D mono. Amiatt, hogy a konzol megjelenésekor kvázi rögtön van low-level API, az elsődleges rosta az GPU-architektúra dokumentációja lett, tehát eleve olyan rendszert kér a Sony és az MS, amelyhez a gyártója nyíltan áll hozzá, értsd elmondják hogyan működik. Ezért ma konzoldizájnra gyakorlatilag két cég esélyes: AMD és Imagination.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bizonyosan meg lesz a mostani konzoloknál a 8-10 éves életciklus. Ez a piac csak így működőképes. A Microsoft és a Sony a fejlesztők felé ezekre garanciákat vállal, mert minden egyes konzolgeneráció leváltásánál gyakorlatilag azt mondják, hogy az előzővel nem kompatibilis, újra kell írni mindent, ha jól akarod használni, de ez jó üzlet lesz, mert 8-10 évig itt lesz az alap. És a fejlesztők számára ez az életciklus garantálja, hogy a befektetésük biztosan megtérül.
Azok a fejlesztések, amelyek ténylegesen erre a konzolgenerációra jönnek, nagyjából 2016-2017-ben érnek be. Ezek nagyrészt szoftverek, és ha az MS és a Sony 2017-ben már új konzolt hoz, akkor a fejlesztőknek az egész egy marha nagy pénzkidobás volt. Még akkor is, ha az esetleges új konzolok is AMD64 és GCN párosítások. -
rocket
nagyúr
válasz
velizare #7805 üzenetére
Az AMD nem egyenlo csak a DVGA piaccal, azert van ott meg mas is a tarsolyban.
Az eddigi pletykak kozul a M$ neve tunne eddig a legrealisztikusabnak, konzol APU-kkal jol jarnanak, de ez jelenleg ~4 milliard $ koruli kiadassal jarna, es akkor se termelne eleg profitot, ha 8-10 eves ciklusa lenne az X1-nek, ami realisan nezve nem lesz, teret nyer a 4K meg a VR es ezek a konzolok mar 1080p-n haldokolnak (PS4-el egyetemben), ugyhogy szerintem 2017 telen le lesznek cserelve.
A kerdes mit akar a M$ az Xbox branddel, ami piacra kerulese ota eddig tobb milliard $-os bukoban van, es a kisebb/kozepes befektetok mar jeleztek, hogy el kellene adni. (Bing a masik penz faloja a M$-nak)
Tehat nagy valoszinuseggel az X1 a M$ utolso asztali konzolja, igy meg aztan minek nekik az AMD?Jelentos javulasra termekek hijjan a kovetkezo 3-5 negyedevben nem sok esely van az AMD-nel, igy lesz meg olcsobb is.
Eddig csak azert nem kerult nagyobb gondba az AMD, mert volt mit eladni, meg EU 1.4milliard $-os Intel-re kiszabott buntetesevel lehetett kozmetikazni, most mar nem lehet.
2015Q2-es 33 millio $-os egyszeri kiadas is nagyon csunyan virit az AMD uzleti jelenteseben, pedig az a TSMC/GF 20nm buktaja miatt van, kenytelenek voltak kisebb csikszelessegre vinni a termekeket. -
ha bedőlne az amd, akkor sem biztos, hogy megvennék az arabok. akkor lenne értelme, ha másképpen nagyon sok gyártási kapacitásuk maradna parlagon. a dvga piac szabadon esik (2013 q2 és 2014 q2 mérlege -17% - ez a teljes dvga piac, tehát amd+nvidia együtt), más miatt nem igazán lenne értelme beszállni.
láttam dubairól filmeket, de egyelőre próbálok racionális szempontok alapján közelíteni a történethez.
-
rocket
nagyúr
válasz
velizare #7803 üzenetére
Picivel 800millio $ folotti a keszpenz allomanyuk, az meg barati, de mar 3. negyedeve durva lejtmenet van allando egyszeri leirasokkal, es hamarosan lejar 200millio dollarnyi hitel.
Nem nezted a dokumentumfilmet Dubai-rol?
Olyan felesleges penzszoras van, hogy az AMD 4-5 milliardja apropenz, es nem kell aggodniuk mivan ha elfogy az olaj, ma mar az Egyesult-Arab Emirseg GDP-jenek nagyon kis reszet teszi ki az olaj kitermeles.
A palma sziget kialakitasa 12.3milliard $ volt, infrastruktura nelkul.Persze a magukat a vilag uranak kepzelo Amerikai-Egyesult Allamoknak lenne par szava egy ilyen megvetel elott
-
rocket
nagyúr
válasz
#35434496 #7801 üzenetére
Nem lenyegtelen azert, hogy 15%-ot esett, vagy 2x15%-ot
Market capacity 1.63milliard $, dorzsolik a tenyeruket mar az unatkozo Arab olaj sejkek
Vegulis nem is lenne hulyeseg a GlobalFoundries mogott allo befektetoi csoport megvenne az AMD-t (30% mar megvan nekik), sajat gyartosorok jol johetnenek a jovoben, aztan Obama csovalhatna a fejet az Arab szuperszamitogepek lattan
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3315, 90% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3454, 94% Akkumulátor
- Ravpower 6000 mAh-s mégis pici powerbank eladó
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 6 14IRH8 - 14" WUXGA OLED - i5-13500H - 16GB - 512GB - Win11 - 2+ év garancia
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest