- GoodSpeed: AOMEI Backupper Professional Edition: Lifetime Subscription
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
cyberkind
félisten
válasz
Laja333 #9297 üzenetére
Azt terveztem én is venni, de megláttam hogy 5000 fok és hangos, így a 780-ra esett a voksom.
Örülök ha nálad megy, nálam mindenestre a dual gpu-s csodákkal csak a baj volt, elegem is lett egy életre az Amd-ből, ez egynek, kettőnek meg az hogy a töketlenkedésük miatt ennyi az Intel proci és NV vga, miért is kéne szeretni egy ilyen totál balhere céget?
Én a legjobban annak drukkolnék ha megvenné valaki őket, Samsung/M$/Qualcomm, bárki aki jobban ért hozzá.
Ja, nem gyenge, csak a hbm-mel pont ott van mint az "elavult" 980 Ti, ami ráadásul nem lett beharangozva hogy na majd ez megszorongat mindenkit, tényleg nagyon jó, de tudom majd a DX12-vel.(#9298) fules
Nem is egy kategória a két kártya, + Titan X verő kártya vagy mi is, tehát eléggé nagy gond lenne ha a 970-et nem verné.
Persze hogy nem jobb, az egy presztízs kártya, ahogy a Titan Z is, mégis vettek mindkettőből, ahhoz képest nem is keveset.
De amúgy azért nem emlegetem mert ezekről szinte semmit se tudok, még a nevüket se, nem is érdekel a dual gpu/sli.
Vegyék csak, engem nem zavar, ha ők lesznek a jobbak akkor tőlük veszek a kártyát ennyire egyszerű, régen Amd volt, most meg NV van, bár az Xbox meg a Microsoft Lumia részleg után ez sok ideig eltartana. -
-
füles_
őstag
válasz
cyberkind #9295 üzenetére
Gyenge Fury X
Hát erősebb mint a 3,5 gb-os 970-ed
A Fury X kb annyiba kerül mint a 980ti.A TI valamivel erősebb,cserébe a Fury X csendesebb (az újabb verziók) és hűvösebb.De pl a 350 dollárral drágább TX semmiben sem jobb a 980ti-nélVagy ott van a 3000 dolláros Titan Z és az 1500 dolláros r9 295x2.Az X2 erősebb,hűvösebb,halkabb és mégis fele annyiba kerül
Ezt miért nem emlegeted?
Egyébként ha megveszi az AMD-t az MS akkor nagy esélyjel az NV is ebbe a helyzetbe kerül pár év múlva.Nem fogják tudni felvenni a versenyt a 15x nagyobb MS-el.
-
Laja333
őstag
válasz
cyberkind #9295 üzenetére
Érdekes, nálam a hírhedt 290x is ugyan így működik. Beraktam és megy. Annyira megy, hogy az idők során nem hogy a 970 nem tudta lehagyni, de még a 980-at is beérte.
A gyenge Fury X mondatod nem is láttam... minden mondható rá, csak a gyenge szó nem.Mindenesetre az, hogy neked abszolút teljesítmény kell, nem indokolja, hogy gyűlöld az AMD-t.
-
cyberkind
félisten
válasz
Laja333 #9293 üzenetére
Engem mondjuk az hogy bedobom a kártyát és megy még az a szaros 22 éves Doom 1 is, na ezt nem sikerült elérnem anno a 6990-nel, de amúgy jó kártya volt, csak nem volt használható sok játékban amit szerettem.
Nekem teljesítmény kell minden szórakozás nélkül, nos ez nem illik az Amd-re, de csak elég megnézni hogy a gyenge Fury X-nek milyen az ára, már azt se lehet mondani hogy ár/teljesítményben ász, a procikról nem tudok nyilatkozni, csak Intel-t hajtottam és maradok is ott, onnan is abszolút teljesítmény kell.(#9294) -Solt-
Ennél nem sokkal többe, bár ki tudja, amennyit nem szégyellnek kérni, de ez lesz ha így haladnak, a prociknál már megvan.
Drukkolnék én, de a tökölést még jobban utálom, és itt az megy, semmi más, várnak a csodára, ami nincs, a 970-est úgy viszik mint a cukrot még a vram hiba ellenére is.
Persze hogy jót tesz a DX12, aminek már jóval korábban kellett volna jönnie, de ez van, és még mindig nem jön, és én is meg sokan mások nem a jövőben akarunk játszani szépen és jól a Fury X-el dx12-ben, hanem most.Persze hogy konzolos is vagyok, eszméletlen címek vannak csak oda, még jó hogy kell.
-
-Solt-
veterán
válasz
cyberkind #9291 üzenetére
Igen? Annyiba kerül egy Giga G1 980Ti mint a lenézett Fury X, pedig ugye jóval jobb kártya. Szerinted mennyibe kerülne, ha nem lenne konkurencia?
De, ha senki nem várt piacrobbanást, amit most elismersz, akkor a korábbi hozzászólásodban miért emlegeted? Miért jó a földön fekvőbe belerúgni? Komolyan ez okoz örömöt?
Egy olyan NV fanboy, akinek egy csöpp esze is van, az azon imádkozna, hogy az AMD mindig ott lihegjen az NV nyakán, de soha ne érje utol, és nem azon, hogy szűnjön meg. Látjuk, hogy mi megy CPU fronton, ha ezt szeretnéd a VGA fronton is, akkor gratulálok, komolyan.
A DX12 az egész PC-s piacnak jó, tegnap is taglalva lett több szempont alapján, hogy miért. Az AMD-re kedvezőbb hatással lehet, aminek köszönhetően talán újra lenne normális verseny CPU és VGA fronton is. Aki komolyan szereti a PC-s játékokat, annak ezért kéne drukkolnia, és nem azért, hogy egy ilyen innovatív cég megszűnjön.
Ja, hogy te ilyen konzol fan is vagy... kicsit már világosabb így a helyzet számomra!
-
Laja333
őstag
válasz
cyberkind #9291 üzenetére
Miért is érdemlik meg? Mi ez az AMD hate? Még ha az NVről írnád, szerintem mindenki meg is értené miért, elnézve mit művelnek nem csak a játékiparral, de a saját vásárlóikkal is... Kíváncsi lennék mi az ami az NV felé ilyen szimpatizánssá tesz, és ellenszenvet ébreszt AMD-vel szemben. Nem, nem a termékei felé, azt szerintem legtöbben elismerik, hogy jó termékeik vannak. A cég felé... Tényleg kíváncsivá tesz, szarkazmus nélkül, mi ez az elvakult fanatizmus egy ilyen cég velé, mint az NV.
-
Egon
nagyúr
válasz
wjbhbdux #9266 üzenetére
Egy picit gyanús nekem ez a grafikon. 2014Q3-ra mitől nőtt az nV részesedése 10%-ot??? Igaz, hogy abban a negyedévben jelent meg a 980 (meg ha jól rémlik, a 970), de csak szeptember közepén... Egy kicsit gyanús, hogy a teljes negyedéves adatok ennyit változzanak 2 hét alatt, pláne úgy, hogy csak a felsőkategóriában jelent meg termék (a 960 októberben jött, ha jól tudom).
Ettől függetlenül, tartok tőle, hogy nagyot nem tévedtek. Személy szerint 75-80% körüli nV-részesedést tippeltem volna. -
cyberkind
félisten
Már így is úgy van árazva mintha az Amd nem is létezne, a normális Intel procikról nem is beszélve, ezért felesleges itt lenniük, tökéletesen megérdemlik ha eltűnnek a süllyesztőbe ahová valók.
Persze, piacrobbanást nem is, de kb a megváltást hogy majd a dx12-vel megmutatja a világnak az Amd hogy mire is képes, kár hogy még az is ezer év múlva lesz, addigra a mostani kártyák papírnehezéknek se lesznek jók.Na mindegy, megveszi a M$ őket, és még olcsóbb lehet az Xbox, ez mindenképp jó hír.
-
-Solt-
veterán
válasz
cyberkind #9289 üzenetére
Egyikőjüktől sem tudok olyan hsz-t idézni, ami a mai napig bezárólag piacrobbanást vizionált volna, és ahogy látom ez neked sem megy, ellentétben az értelmetlen trollkodás annál jobban. Az ellendrukkerek táborát sosem fogom megérteni, már csak azért sem, mert ez a helyzet az elvakult NV fanboyoknak sem jó. Persze, ha nem akarsz versenyt, és alig várod, hogy az NV szabadon, konkurencia nélkül árazhassa neked a termékeit, akkor nem szóltam.
-
do3om
addikt
válasz
cyberkind #9281 üzenetére
Sajnos inkább iróniának szántam, sajnos hinni nem igen lehet benne, persze van olyan szerkesztő aki ezt hangoztatja, nem magamtól találtam ki, bár némi túlzással kilet pofozva.
Nem kel megvenni egyiket sem, ás megoldás nincs, drága mulatság lesz jó minőségben játszani az egyre szarabb minőségű játékokkal, érdekes ez. -
do3om
addikt
Majd fogtok sírni.
Mindenki a furyt akarja, ha majd kijön az év végi elemzés lesz nektek csoda. Viszi a fészbuk, az iwiv, májvip..., az összes játékfejlesztő erre épít. Minden programozó mögött ott van egy ember az AMD-től hogy segítse, év végére 40 Dx12 játék. Ezerrel írják a jelenlegieket is át DX12-re.
Lesz itt meglepetés
Már fordíthatjátok is fejre a grafikont.Na meg egy szó amire minden NV-s megretten:
NANO!!! -
válasz
Televan74 #9262 üzenetére
Szerintem egyik sem jó. Userként az nVidia megoldása a legjobb, de akkor tudnám azt mondani rá, hogy jó, ha a játék tudná szabályozni, hogy hány mennyi fizikai erőforrást vihet el maximum a driver.
(#9263) HSM: a BF4 messze nem a legszélsőségesebb eset. A többit ld. fentebb.
-
rocket
nagyúr
válasz
wjbhbdux #9266 üzenetére
Varhato volt, hogy tovabb csokken, az AMD kemenymagja (lojalis vasarlok) kozul is sokan elkezdtek elhagyni a sullyedo ladikot.
Teljesen elhanyagolhato ceg lett az AMD-bol, sikerult ezt a bravurt a DVGA piacon is veghez vinniuk a CPU utan.Sokkal jobb nem lesz a helyzet a kovetkezo 4-6 negyedevben se, Nano koruli kezdeti hype lufi kidurrant a hosszu varakozasban, meg a tobbi Fury "sikeressege"miatt.
A mini 3xx kazanokkal versenyezni meg nem tudnak a Maxwell2 VGA-k ellen, arban nem tudnak versenyezni, a DX12 AMD hype lufi meg kidurrant az AOTS-nak hala.
-
imi123
őstag
válasz
Televan74 #9267 üzenetére
Én nagyon sokáig kitartottam mellettük.
Viszont nálam az verte ki a biztosítékot amikor elkezdték a driver kiadásokat hanyagolni.
Az látszik hogy DX11-ben a folyamatos Nvidiára mutogatás egy jó nagy hazugság volt.Nem tudtak mit kezdeni a driverrel.Az Nvidia volt a szemét amiért ők egy csomó energiát fektettek a driver fejlesztésre. -
Televan74
nagyúr
válasz
wjbhbdux #9266 üzenetére
Ezt az AMD saját magának köszönheti. 2014Q2 kellett volna jönnie az új kártyáknak. De semmi nem történt. A NV eközben rátett egy lapáttal és kihozta a Maxwellles 970/980 -t.Jó fogyasztás/teljesítményű kártyát.Az AMD idén végre kiadja a Fury termékeit.Amik azért nem rosszak,de nem is annyira jók,hogy egyenlőre az eladási statisztikában látható nyomai legyenek. Mire tömegesen jelennek meg majd a Dx12 -es játékok,addigra itt lesz a következő generáció.
-
wjbhbdux
veterán
-
schwartz
addikt
-
HSM
félisten
válasz
deadwing #9252 üzenetére
Az én elképzelésem a helyzetről, hogy mivel az Nv drivere több szálat futtat, így a kritikus részek, amikor rengeteg munka hárul a driverre, ott kevésbé fogy el, mint AMD alatt. Ezért nem öli meg. Ennek viszont az az ára, hogy gyengébb procikon elméletileg gyengébben szerepel, valamint a játékfejlesztőknek is ehhez kell alkalmazkodni. Tehát az Nv-nek jó, az Nv felhasználóinak addig jó, míg az FPS-t nézik csak, ugyanakkor a PC-s játékok és játékosok szempontjából nem biztos, ha emiatt (is) gyengébb alkotások születnek. Tehát úgy fest, csak az Nv nyer ezzel.
(#9254) Egon: A gond, hogy ehhez kellett egy AMD és egy Mantle is.
Közben meg az Nv hülyére kereste magát a Maxwellekkel és a Dx11 driverükkel, az AMD pedig eléggé nem áll jól most. De amúgy a DX12/Vulcan API-nak maximálisan örülünk.
(#9255) Ren Hoek: Akinek ehhez nincs képessége, azoknak marad a DX11.3. Rosszabb nem lesz nekik sem, mint eddig, de akinek megvannak a képességei, már fog tudni jobbat alkotni, mint amit a DX11 megenged.
(#9260) gbors: Kicsit sarkosan fogalmaztál. Az AMD drivere sem esik össze, egy-két szélsőséges esetet leszámítva. Nekem pl. 4,4Ghz-re húzott i5 4690K volt a BF4 alatt, és a 290-essel sem esett a legdurvább jelenet alatt multiban 45-50FPS alá FHD maxon, pedig nagy pálya, és 64 fő volt rajta. Ultra helyett High-ra rakva már végig stabilan 60 felett volt, de inkább 70-100, grafikailag is alig látszott valami a némileg kevesebb repkedő szirszart leszámítva. Mantle alatt is hasonlóan jól ment, Ultra-n.
Szóval én úgy gondolom, az Nv részéről ez a driveres taktika nem "megoldás" egy problémára (ahogy fogalmaztál), hanem egy kompromisszumot igénylő helyzetben egy szélsőség. Az optimum az lett volna, ha hasonló szintre lövik be egymást a gyártók, és egyik sem próbál előnyt kovácsolni magának mindenki más kárára...
-
válasz
sayinpety #9250 üzenetére
Az remek, hogy tetszik az AotS, de ettől az alpha még nem alkalmas a DX12 előnyeinek demonstrálására
A második szakasz megosztását köszi
Ez viszont azt is jelenti, hogy a 3 IHV közvetetten kikényszerít egy olyan vizuális komplexitást, amire a DX11 nem alkalmas. Arra, hogy ez a vizuális komplexitás megfelelő sebességgel szaladjon CPU oldalon, az nVidiának van megoldása, a másik kettőnek nincs. Az nVidia megoldása miatt csökkentenetek kell a gameplay komplexitást - míg ha az nVidia megoldása nem lenne, akkor (esetleg) nem kellene csökkenteni a komplexitást, viszont bizonyos jelenetek akkor sem mennének 4GHz-es i7-nél gyengébb CPU-n 30 fps felett, ha megfeszültök. Kellemes dilemma, és nagyon szépen látszik belőle a 3 cég piaci hozzáállása:
"N" felhasználja a saját vásárlói bázisának erősítésére
"A" előhúz valami innovatívat, amiből egyszer majd lesz valami, de a jelenben csak a pénzüket viszi
"I" teljesen mást csinál, mint a többiek, és abból vagy nem lesz semmi, vagy ha igen, akkor az mindenkinek nagyon sokba fog kerülni -
Ren Hoek
veterán
Egyébként remélem a DX12-es RTS-ekben végre lesz valami kézzeléfogható AI. Bár nem nagyon játszottam mostanában RTS-el - de rém gagyi mindegyikben (ha tudtok mondani olyat, aminek durván jó az AI-ja akkor ne kíméljetek) Ilyen Red Alert 3 és társai féle szörmedvényekben gyakorlatilag nulla agy nincsen.
Komolyan ennél még az ősrégi KKND is jobb volt, ahol sereget gyűjtött és lerohant + menekült újjáépíteni a seregét. Talán még az Earth játékokban volt nem rossz AI...Szóval remélem a DX12 ezen segít, és olyan sokegységes csaták lesznek, ahol hátbatámad, sereget gyűjt, visszavonul, elterel stb...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Interceptor #9257 üzenetére
Igen. Azt hiszem a COD 2-ben is, de ebben nem vagyok biztos. Viszont jó lenne, ha ezekre újra lenne erőforrás.
-
Egon
nagyúr
Tehát gyakorlatilag az a helyzet, hogy a user örül, hogy az Nv hardveren megy jobban a játék, közben meg nem látja, hogy a színfalak mögött azért sem lehet komolyabb a játék más szempontokból, mert a brutál erőforrászabáló drivernek szabadon kell hagyni elég CPU-erőforrást.
De hát mi a probléma? Itt a Kánaán (DX 12): nuku driver, szegény frusztrált programozók kihasználhatják a hardverben rejlő lehetőségeket. Örülünk, Vincent?
-
Ren Hoek
veterán
válasz
sayinpety #9250 üzenetére
Jó hsz!, köszi a belsős infót... Egy usernek tényleg nehéz átlátni mi zajlik egy játék fejlesztéskor...de még általános programozóként sem - aki kisebb projecteken van. Az optimalizálás és portolás amúgy szerintem idegileg is nagyon fárasztó és undok egy munka nulla kreativitással. Ezt most épp saját bőrömön tapasztalom egy GPU-s compute optimalizációval. Szóval megértem, ha senkinek nincs kedve évekig szopni vele DX11 alá, még pénzért is. Meg főleg, hogy emiatt ki kell venni a már megírt kódot, vagy feláldozni a sebesség/grafika oldalán játékmenetbeli elképzeléseket.
Ha csináltok DX12-es űrszimet, ami van olyan flash mint az Imperium Galactica volt anno... akkor rátokhagyom a lakásomat
-
HSM
félisten
Az a gond, hogy nem nehezebb leprogramozni, hanem hogy nem lehet. Tehát ahogy Abu leírta kicsit felettem nagyon jól, játékötletek végzik a kukában. Ezenkívül olyan a mesterséges intelligencia, mint 10 évvel ezelőtt. A hang is olyan, mint 10 évvel ezelőtt, sőt talán még rosszabb, 10 éve az EAX révén néhány játéknak még komolyabb hangzásvilága volt, mint a maiak 90%-ának.
Az, hogy az AMD VGA-k is profitálnak a CPU-ból az kicsit bonyolultabb történet, mint amit itt célszerű lenne levezetnem, annyit írok csak, nem ilyen egyszerű. Hint: maga az API is erősen egyszálon dolgozik.Tehát gyakorlatilag az a helyzet, hogy a user örül, hogy az Nv hardveren megy jobban a játék, közben meg nem látja, hogy a színfalak mögött azért sem lehet komolyabb a játék más szempontokból, mert a brutál erőforrászabáló drivernek szabadon kell hagyni elég CPU-erőforrást.
(#9242) Abu85: Igen, erre gondoltam.
Viszont azt nem jól írtad szerintem, éppen ez a gond, hogy NEM tudják a fejlesztők DX11 alatt előre megbecsülni a dolgok erőforrásigényét, mert egy bazinagy feketedoboz az egész a működési elvei miatt. Ezért utólag kell addig pofozni, míg jó nem lesz, illetve már előre is nagyon óvatosnak lenni.(#9243) Ren Hoek: Hát ezaz, a user örül, de csak azért, mert nem tudja, miről marad le emiatt....
(#9250) sayinpety:
(#9240) deadwing: A többieknek adott válaszomból és a többiek hsz-eiből remélem megkapod a választ.
Az Nv drivere gyors, de megvan az ára.
AMD sebességét multiban DX alatt nem a többi játékos öli meg, hanem a komplex pályák.Ultra helyett High grafikával pl. teljesen megszűnnek a sebesség gondok, látványos minőségvesztés nélkül. Azt is megfigyeltem egy éve, mikor játszottam, hogy mindig akkor esett le a GPU-használat és az FPS, amikor pl. rengeteg törmelék szállt a levegőben, ami driver/Api limitnek tűnik. Arról nem is beszélve, a játék/driver is véleményem szerint inkább a "biztonságra" van optimalizálva DX alá, sebességnek ott van a Mantle.
-
sayinpety
tag
Volt szerencsem AotS jatekmenetet latni. Zsenialis. Velemenyem szerint nagy hatasa lesz. Vizsgaljuk egy hasonlo ur RTS fejleszteset.
Anonimkent elmondok egy titkot. Nem szeretnem, ha felreertenetek. A PC jatekfejlesztes draga. Minden IHV ad bizonyos anyagi tamogatast. Enelkul nem fognank bele AAA PC portolasba. Tul kockazatos. Penzert cserebe kiallunk E3on, elmondjuk Radeon/Geforce/Iris kiraly es kapunk penzt. Exkluziv magasztalas tobb penz. Am egyetlen IHV sem tamogat olyan jatekot, ahol grafika nem jobb a konzolnal. Szerzodesben rogzitik. Ezert butitjuk a simulationt.
A jatekfejlesztes uzlet. Legtobb penzt harom platform port hoz es IHV tamogatas. Senki sem tudja mit hagytunk ki a jatekbol megjelenesig. Grafika butitast eszre veszik, am ha tudnatok mi marad meg ki, nem erdekelne grafika. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak meg kell érteni, hogy az új API-k célja a lehetőség megteremtése a PC-s hardverek kihasználásra. Grafikában is lesz változás, de nagyrészt a játékmenetben lesz megtapasztalható a fejlődés. Persze ez nem lesz áldozat nélküli, de nem véletlen, hogy ingyenes a Windows 10-re való átállás, hogy az MS nyugodt szívvel mondhassa azt, hogy adjátok ki a játékot DX11 port nélkül, ahogy ők is fogják tenni pár érkező programjuknál.
-
válasz
sayinpety #9235 üzenetére
Ezeknek mind nagyon tudok örülni, amikor éppen nem a "vásárló" feliratú sapka van rajtam. Vásárlóként viszont a jobb gameplay / fizika / stb., aminek amúgy nagyon örülnék, megint csak belógatott ígéret, amiből egy jó darabig semmit sem látok. Valamint az AotS alpha ezt egyáltalán nem demonstrálta - innen indult az egész téma.
Emellett még egy dolgot nem értek. Ha fontos a jobb gameplay, akkor miért nem csökkentik a stúdiók a grafika komplexitását annak érdekében, hogy több erőforrás maradjon más célokra?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ren Hoek #9243 üzenetére
Pontosan. Van egy olyan része az egésznek, ami az eredmény, de a színfalak mögött nem csak a nagyobb fps-t nézik, hanem azt is, hogy jó-e a PC-s piacnak, ha elveszik a fejlesztők elől azt a lehetőséget, hogy jobb AI-t, teljes rombolást fejlesszenek. Esetleg egy PC-s port eljusson arra a szintre, amivel tele vannak a Sony exkluzív címek, hogy tényleg brutálisan szétverhető, akár mozgó környezet, és az AI is olyan, hogy bekerít, meg dobálja vissza a gránátokat, vagy ketten folyamatosan lőnek, a harmadik meg dob egy gránátot, a negyedik a sziklafalon mászik mögéd, hogy kirobbantsa a menedéked, szóval ezek a tipikus Uncharted jelenetek. És ez egy komoly kérdés az egész iparnak, hogy megéri-e ettől az élménytől megfosztani a PC-s játékosokat, csak azért, mert szebb lehet a grafika.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
deadwing #9240 üzenetére
Mindenki félreértette azt a kommentet. Nem úgy értette, hogy teljesítményre rossz az NV driver. Fejlesztés és thread-ek szempontjából.
A usert persze ez marhára nem érdekli, őneki stabil és magas FPS kell fagyások nélkül. Ilyen szempontból az AMD-é egyértelműen rosszabb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg arra gondol, amiről az Oxide, illetve a Square Enix is beszélt még 2013-ban az APU13-on, hogy ezek miatt az agresszív DX11-es driverek miatt játékötleteket dobnak a kukába, mert lehetetlenné válik a leprogramozásuk a folyamatosan csökkenő, felhasználható processzoridő miatt.
A Nixxesses gyerek mondta, hogy a DX11-ben minden elmélet. Kiszámolod, hogy elég lesz-e az erőforrás, de fogalmad sincs, hogy a driver mennyi processzoridőt fog elvenni a program elől. És ez kellemetlen a megjelenés előtt, amikor elvben jó minden, de jön egy driver, amitől rossz lesz, és jön az, hogy xy effektet ki kell venni, mert már nincs arra idő, hogy átírd a szimulációt az új driverhez. Ezt szünteti meg úgy a DX12, hogy a kernel drivert kivágja a rendszerből, így nem kell félni az új driverektől. -
deadwing
addikt
Én mint AMD tulaj kérdezem akkor tőled, hogy miért megy DX alatt SOKKAL rosszabbul a 290X mint mondjuk egy hasonló kaliberű Nvidia kártya béefnégy multiban? Test range-en nincs különbség, multiban meg hirtelen majdnem felére esik az fps számláló, mert a gpu alig van etetve? Miért? Ha a DX11 a probléma, sőt az nvidia drivere szerinted rossz, akkor miért van nvidia oldalon 90% feletti gpu usage, AMD-nél meg fele annyi??
Mrrhhh.
Én továbbra is tartom, hogy az AMD DX11 drivere egy nagy kalap kaki. -
bozont
veterán
Én nem értek a programozáshoz és nem látok a színfalak mögé, viszont amit látok hogy az nV DX11-ben sokkal jobban muzsikál. Magasabb és stabilabb fps-ek. Ez az én szótáramban pedig azt jelenti, hogy jobb az nV drivere. Az meg hogy nehezebb leprogramozni, engem mint felhasználót nem igazán érint.
Sőt, ahogy egy másik topicban is szó volt róla, az AMD vga-k pont hogy jobban profitálnak egy erősebb cpu-ból, mivel a driver eléggé erőforrás zabáló. Inkább költenének optimalizálásra marketing helyett, utóbbi nagyon nem megy. -
HSM
félisten
válasz
sayinpety #9235 üzenetére
Igen, ezt nem látják a játékosok nagyrészben, hogy a "jó" DX11-es Nv driver szépen megzabálja az erőforrásokat más dolgok elől. Persze, a teszteken szép FPS-t fog felmutatni az 5Ghz-re húzott 6-magos Intel vason...
Mondjuk az AMD lépése is érthető, hogy behoztak több szálat, ha olvastad a fórumot, évek óta köpködve van, hogy nem megy olyan szépen extradurva procikon, mint az Nv-é, és nem csak a fórumokon, cikkekben is legtöbbször ez volt a vélekedés, ritkaságszámban említve azt a tényt, hogy az agresszív multithreadingnek egy VGA-driver esetén komoly árnyoldala is van.(#9237) Egon: A felhasználók aztán képben vannak, mi megy a színfalak mögött.
-
Egon
nagyúr
-
sayinpety
tag
Nagyon sok targyi tevedest olvasok. A D3D11 hasznalhatatlan. Keptelenseg tovabb eletben tartani. Tul sokat tema a grafika, am senki sem beszel a gameplay simulationrol. Evek ota nem fejlodik. Ennek a Microsoft az oka. D3D11 driver fejlesztese nagyon bonyolult. Velemenyem szerint senkie nem jo. Intele a legjobb, am az NV D3D11 driver legrosszabb. Tul agressziv threading, nagyon sokaig kell butitai a simulationt, hogy mukodjon.
D3D12 pont jokor jott. Tobb baratommal beszelgettem a Siggraphon. Mindenki tapasztalta, hogy tovabb kell butitani simulationt. Mar az AMD D3D11 driver is erosen multi thread, am szerencsere nem annyira, mint NV D3D11 driver. Intel D3D11 drivere meg nem multi thread. Ertik, hogy tobb kernel thread nem megoldas.
Szamomra D3D12 elonye a szabadsag. Nem veszi el a processort a driver. Lehetoseg a simulation javitasa. A szep grafika jo, am jatek nem ettol lesz jobb. Gameplay simulation nagyobb ertek. En ebben hiszek, am simulation javitasahoz uj API kell. -
HSM
félisten
válasz
daveoff #9213 üzenetére
A kérdés meglepően jó.
Rajongói nyomás? Plusz reklám, hogy "első DX12 program"? M$, Nv, esetleg AMD nyomásra? Passz.... Ettől még ez egy alfa állapotú program....
(#9214) gtamate2: A külsőségeket passzolom, én az optimizálásra gondoltam, ami általában az utolsó fázisa egy játék készítésének.
(#9215) Ren Hoek: Én sehol nem olvastam, hány futószalaggal dolgozik ez a motor.
Amennyire tudom, a draw callok olyan hívások, hogy rajzolj ide egy ilyet, oda egy olyat.... Ha sokminden van a képen, sok a draw call. Ez egy dolog. Viszont, hogy ezeket a létrehozott objektumokat utána hány pipeline dolgozza fel, az egy egészen más kérdés....A procis kérdésedre asszem kicsit lejjebb Abu megadta a választ.
Jó 3D RTS pl. a StarCraft 2.
(#9221) Abu85: Az lesz még izgalmas... Ha kiadjáka véglegs verziókat (és még más játékokat) DX12, Vulcan esetleg Mantle alá is. Lesz itt csetepaté.
(#9224) gbors: Tetszik a konklúziód. Én is erre jutottam. Amúgy a felhasználó majd időben megtudja, miért kell a DX12. Ha érdekli. Ha nem érdekli, akkor meg majd ha kelleni fog neki, megy és perkál a kasszánál.
(#9230) gbors: Szerintem ez egy jó dolog. Ha ugyanannyi pénzkeretből kevesebb fog elúszni az optimalizálásra, és kevesebb processzoridőt eszik a játék a semmire, így ugyanabból a játék kiadói keretből jobb játékok születhetnek majd. Szerintem ez állati jó.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Milka 78 #9229 üzenetére
Ja valamelyik Csendőrös lesz
(Már ezer éve keresek egy filmet, amikor egy gyárat épített a házába, az a kedvencem.. nem találtam még meg...) na off
(#9230) gbors: annyi van, hogy megint kitolódott a csodavárás dátuma jó egy évvel. Aztán amikor már szép fokozatosan bejön minden ficsör, akkorra észre se vesszük a nagy csodát.
Nekem ez az AOTS is olyan, mint a Fury-X volt. Nem rossz, de nagyobb a füstje mint a lángja... meg majd szépen lassan jobb lesz bla bla. Van egy teszt, ahol pontosan annyit megy mint a Ti egy extrém DX12 tesztben. Akkor most hogy is van ez? Legalább pont a Fury-tól, HBM-től seggig tömött compute-tól vártam óriási gyorsulást... -
Senki nem beszélt az iparágról. Felőlem azt csinálnak a színfalak mögött, amit akarnak - igen örvendetes, hogy ezután esetleg kevesebb pénzből megússzák a PC portot, de miután ettől nem fogják olcsóbban adni a játékokat, és a ritka kivételtől eltekintve a minőség sem lesz jobb, felhasználóként ez teljesen érdektelen. A felhasználók számára belengetett előnyökből pedig egyelőre annyit látunk, hogy az AMD már nem fog megtanulni DX11-es drivert írni. Képzelj ide egy tűzijátékot, annyira jó
-
válasz
Petykemano #9226 üzenetére
A wishful thinking mindig talál valami kapaszkodót.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #9226 üzenetére
IGP-s dologhoz: Annyira kicsi az IOMMU címzés támogatása, és mivel eléggé bonyolult is megírni ahogy olvastam róla... ezért ez csak egy álom marad még jóideig. Ez az AOTS jó játszótér, de kb 0 %-ban releváns, hogyha ez alapján szeretne valaki VGA-t vásárolni a közeljövőre nézve... és sajnos ez egyre jobban így lesz.
Azért a fehér holló gyakoriságú multiadapter kihasználás miatt pedig épeszű ember nem cserél le mondjuk egy jó Haskát.
Ha VGA-t szeretnél majd venni, egyre kevesebb infó áll a rendelkezésre, hogy átlagosan hogy fog menni. Játék, GPU arch, IGP és optimalizáció függő lesz minden DX12 alatt. Tesztelők rémálma lesz az tuti -
Petykemano
veterán
ez a most 2 szál bíztató.
Mert ez azt jelenti, hogy 3-4 magtól a 83X0 (és talán *vari is) el fogja hagyni az i3-at, így is elég közel szerepeltek.
6-7-8 magtól pedig még érdekesebb lesz.
Ha a *vari-hoz (és a skylake-hez) hozzátesszük még a muliadaptert, akkor az elég durván zárójelbe teheti a régebbi (Skylake) előtti i3 és i5-öket azoknál a játékoknál, amik ezt ki tudják használni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy mítosz miatt az iparág nem dobja el a megszokott API-kat és kezd eszeveszett költekezésbe, mert nem egy, hanem rögtön két új API érkezik.
Az, hogy a Stardock képes annyi pénzt biztosítani Dan Bakernek, amennyit csak akar, egy rendkívül kivételes helyzet az egész iparágon belül. Nincs még egy olyan programozó, akinek megengednék, hogy két évet optimalizáljon DX11-re, amikor jobb eredményt hetek alatt kihozhat DX12-vel.Egyébként úgy is fogalmazhatunk a DX12-ről, hogy ha lenne hozzávetőleg 4 évnyi optimalizálási idő minden PC-s portra, akkor nem lenne szükség rá. De sokszor 4 hónapjuk, vagy rosszabb esetben 4 hetük sincs a fejlesztőknek optimalizálni, mert jövőre jön az új rész, és azt el kell kezdeni nagyban fejleszteni. Így már egészen durva igény mutatkozik a reformra.
-
Tehát akkor foglaljuk össze:
- a DX12 megoldást kínál a), b) és c) problémákra (tetszés szerint bővíthető az ABC további betűivel)
- megjelent egy DX12 demo, ami az egyik gyártó kártyáin demonstrálja az a) probléma megoldását, a többit nem; a másik gyártó kártyáin pedig egyik probléma megoldása sem látszik
- ennek oka (a támogató megközelítésű kollégák szerint) az, hogy a kód még alpha állapotúKonklúzió - ez a demo jelen állapotában csaknem teljesen irreleváns, feleslegesen foglalkozunk vele. Oh my. A DX12 által hozott előnyök pedig a felhasználó szemszögéből továbbra is mítosz szintjén mozognak.
-
Ren Hoek
veterán
...és azt mire véled, hogy a Maxwell2 (970-980) lasabb pár %-al DX12 alatt? Itt már látszik az arch korlátja, mondjuk sávszél miatt? Vagy csak szutyok még a kód, mert elvileg ennek is gyorsulni kellene (minimálisan) DX12 alatt...
Ha tényleg az arch korlátait értük el, akkor egy nagyobb pályán sokezer egységnél lesz 5 FPS DX12 alatt?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12 kódban a Nitrous még nem teljes. Nem véletlenül van mögé rakva az alpha, mert két szálra van limitálva a több szálú parancskreálás. Nyilván van egy csomó dolog a motorban, ami még nincs rákapcsolva, de tuti működni fog, mert az AMD saját API-jával működik. Eleve a DX12 implementációk csak öt! hetesek, és nem is stabilak. De ezek fejlődni fognak az elkövetkező fél évben, már csak azért is, mert vagy egy tucat DX12 update jön még a Windows 10-hez.
(#9212) schawo: Van benne AI, csak a mostani szinkronizálás ma még soros feldolgozásra kényszeríti a rendszert. Nyilván nem véletlen, hogy a legkisebb pálya lett megmutatva kevés egységgel. Ide elég ez a készültségi szint, és már látszik rajta a DX12 előnye. Az MS pedig örül, hogy végre kirakhat valamit az ablakba.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Laja333 #9218 üzenetére
Ha nem is tudatosan (bár AMD-re demózták végig) de ez bizony a GCN-nek jobban fekszik. Szóval én az előzetes elvárásaimmal szemben inkább csodálkozok, hogy játszhatóan megy a Maxwelleken. Negyedére eső bedadogásról volt szó.
Amit én vártam, 60-80 FPS GCN-en, és 10-15 Maxwellen...
Viszont nagyon kíváncsi lennék ez kód szinten hogyan néz ki a játékban. Most akkor innentől kezdve a kedves fejlesztőnek lehet GCN1-2-3-ra, Maxwell2-re optimalizálni külön-külön? Akkor Keplert/Fermit ide sem véve még...
-
Ren Hoek
veterán
Ja és még ami eszembe jutott: Maxwellek esetében láthattuk, hogy DX12-ben nem hogy jobb lenne, hanem még rosszabb is kicsit. Ez mivel magyarázható?
Én szarul optimalizált kódra gyanakszom... mert elvileg ugyan az a grafikai látvány, ugyan úgy megjelenik - mégis a DX12-ben lassabb, ami direkt erre van kihegyezve. Vmit itt elszúrhattak. -
Ren Hoek
veterán
A draw call-ok és a compute pipeline-ok teljesen más fogalmak, itt lehet nálad a félreértés.
Itt arra gondolok, hogy arról volt szó az Oxide motorja a sok async pipeline miatt megdögleszti a Maxwell2-őket... Logikusan gondolom több draw call még több paralell terhelést ró a GPU-ra. Ehhez képest szinte maradt a régi erősorrend. Az mondjuk nem teljesen világos, miért lassabb néhol DX12 alatt a Maxwell, főleg magasabb felbontásban Heavy alatt... Talán ezért? Vagy mert még alpha a szoftver.
Amúgy nekem hatalmas csalódás ez a teszt. Inkonzisztens eredmények, FX-ek brutális leszereplése (but why?, mikor a demo még azon futott
8 magos skálázódás bla bla) Grafikailag meg rém gagyi az egész. Komolyan, hiába külön fények meg árnyékon, de azok a lézerek, robbanások meg tesla coil szerű cucc retekbéna.
És ehhez kell 980 Ti, meg i7 6700K, hogy menjen 60 FPS-el? Na neb..sszamár. Ilyen ratyi grafikának 1000 FPS-el kéne futnia. Procilimit kiütése sem valósult meg 0%-ban. i3, FX ugyan olyan sz.r.Ha a grafika hangulatát nézem, akkor mondjuk egy 2D-s Red Alert 2 100 pont, ez kb 10-et se érné el. Azóta várom a 3D-s áttörést, de nem jött át. Lehetetlen jó RTS-t írni 3D-ben
RA3 is mérföldekkel gagyibbnak hat.
-
Nem akarom itt sokat rugdosni a döglött lovat, de mutasd már meg pls, hogy hol szabadultak fel a CPU-erőforrások, ahová befér az AI / fizika / bármi. Átlagos terhelés mellett egy i3 40FPS-ben limitálja a sebességet, míg egy FX-8370 37FPS-ben - ezt még lehetne szerinted csökkenteni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #9201 üzenetére
Pont ez a lényeg az új API-kkal. Csökkenjen a többletterhelés, hogy a felszabaduló processzoridőre jobb AI-t, fizikát, gameplay szimulációt lehessen írni. Ezzel például a PC is kaphat olyan AI-t, ami eddig csak a konzol exkluzív játékok sajátossága volt.
Ahol a DX11 és DX12 különbsége nagy, oda nem is jön majd DX11 programkód, mert konkrétan nem menne a DX11 3-5 fps-nél többel, vagyis erőforrást is felesleges pazarolni rá. Több olyan program is jön, amiben szimplán nem lesz DX11 mód.
Amúgy is a fejlesztők 99,9%-a nem egy olyan zseni, mint Dan Baker. Az, hogy ő tud alkotni DX11 alatt valamit, egyáltalán nem jelenti, hogy más képes rá, vagy még fontosabb kérdés, hogy egy kiadó finanszíroz-e egy programozónak tisztán két évnyi DX11 optimalizálást. Na ugye. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX11.3 már benne van Windows 10-ben. Azért nem esik szó róla, mert nincs még rá normális implementáció. A Microsoft szerint a gyártók a DX12-re koncentráltak, és inkább eltoltak a DX11.3 implementációkat, hogy biztosan legyen DX12 a Windows 10 startra. Az sem biztos, hogy mindenki készít rá teljes implementációt, mert a fejlesztőket egyelőre a DX11.3 nem érdekli, mivel gyakorlatilag csak a typed UAV loads és az FP16 a reálisan kihasználható extra. A Volume Tiled Resources lett volna a lényeges dolog, de elrontotta a Microsoft azzal, hogy nincs a DX11.3-ban normális 3D-s textúraformátum, illetve az ASTC kilövésével a DX12-ben sem. Amire a fejlesztők igényt tartanak azok pedig kimaradtak a DX11.3-ból, mint például az execute indirect.
-
daveoff
veterán
Az ugye megvan, hogy mindig jön valami kifogás. Az összes Mantle játékra is ezt mondtátok, hogy az még használja teljesen az új API-t, mert csak patch, meg stb...stb... Most már látjuk, hogy semmi nem változott, ugyanazt tudja, mint a Mantle, csökken a proci limit, kész, kifújt...most már azt is látjuk, hogy mennyire, ez a játék kb DX12-vel is egy játszhatatlan fos lesz...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Okos Otthon / Smart Home
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futás, futópályák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motoros topic
- Windows Insider Program
- Kerékpárosok, bringások ide!
- GoodSpeed: AOMEI Backupper Professional Edition: Lifetime Subscription
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Seagate Exos X18 16TB SAS merevlemez
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060, 94% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2253,95% Akkumulátor
- Gombászkönyvek egyben
- MSI Sword 16 - Core i7 / RTX 4050 / per key RGB / magyar garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest