Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:56:47

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#62501) LouiS22 válasza nirvana333 (#62498) üzenetére


LouiS22
veterán

Ezzel párhuzamosan pedig keresd fel a számlavezető pénzintézeted legközelebbi fiókját is.

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62502) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Határozottan hiányzik az egyenlegemről ez az összeg, határozottan ott van a -372e HUF kártyás fizetés. És határozottan nem jött vissza a mai napig... Nem tudom ennél egyértelműbb hogy legyek... Lehet, nem lehet, nem tudom, határozottan volt egyenleg változás és egyértelműen nincs meg a pénzem!

(#62503) cof válasza V/ (#62499) üzenetére


cof
veterán

09.07-én vásároltam véletlenül 2 tételt az 1 helyett, és azonnal ment a cancel. Ma délelőtt írták jóvá az egyenlegemen. Hiába nem megy el a bankból, a zárolás feloldásához is kell idő. Aliexpress persze még mindig Processing ír Refundnál.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62504) V/ válasza cof (#62503) üzenetére


V/
Topikgazda

Tudom, de ezzel már nem akartam túlbonyolítani, de ez nálad sem 20 nap után történt. 5 munkanap.
Nem mindig fut végig náluk a képernyőn a könyvelés vagy csúszni szoktak egy kicsit.

[ Szerkesztve ]

(#62505) V/ válasza nirvana333 (#62502) üzenetére


V/
Topikgazda

Rendben van, akkor úgy van ahogy írod, de mindenképp be kell menned a bankba, mert a „chargeback” eljárás személyesen indítható.

(#62506) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Azon gondolkodom, mert más lehetőségem nincs, ha a kínaiakkal nem jutok dűlőre. Persze megpróbálom felvenni velük a kapcsolatot, de úgy néz ki ez a vásárló védelem csak filléres dolgoknál működik és a nagyobb összegeknél meg ugyanúgy átvernek, mint egy zug webáruház, ami egy kínai kacsaólból van üzemeltetve...

(#62507) nirvana333 válasza V/ (#62504) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Annyi a különbség, hogy nálam 20 nap után se! történt meg, mert nem történt meg a refund...

(#62508) LouiS22 válasza nirvana333 (#62506) üzenetére


LouiS22
veterán

Biztos lehetsz abban, hogy a vásárló védelem pont ugyanúgy működik 0 forintnál is, mint 370 ezer forintnál.

Ne érts félre, nem nézlek hülyének, de:

egészen biztos vagy abban, hogy nincs két élő, aktív aliexpress regisztrációd? Magyarázat lenne a 0 rendelést látsz problémádra.

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62509) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Sose vásároltam 50$-nál nagyobb összegben és ahogy rászántam magam, hogy ok akkor merek nagyobb összegben is, az első alkalommal át...nak... Direkt másik kereskedőt kerestem mert az elsőnél voltak olyan visszajelzések, hogy nem működő invertert küldött a pénzt meg persze, hogy nem fizette vissza, meg nem azt küldte, amit rendeltek hanem egy sokkal kisebb és olcsóbb invertert küldött, meg ilyenek... Kerestem egy olyat, aminél 5 csillagos full pozitív visszajelzések vannak, erre meg ezzel szívom meg...

(#62510) LouiS22 válasza nirvana333 (#62509) üzenetére


LouiS22
veterán

Következő kérdés: kártyás vásárlási limit nincs a kártyádon? Ha jól emlékszem, akkor az OTP 250 ezerre állítja "gyárilag", amit persze szabadon módosíthatsz bármilyen irányba.

Viszont ha soha életedben nem volt nagyösszegű külföldi terhelésed, akkor nagyon is esélyes az is, hogy vagy az OTP (ha jól sejtem az ő ügyfelük vagy), vagy a kártyatársaság algoritmusa "megfoghatta" a tranzakciót (igaz, erről értesíteni szokták a t. ügyfelet), mert gyanúsan kilóg abból a mintázatból, ami téged jellemez.

[ Szerkesztve ]

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62511) nirvana333 válasza LouiS22 (#62508) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Egyetlen egy regisztrációm van. És ez az egyetlen rendelésem nem látható egyedül az order details menüben. Se a törölt megrendelésekben és a rendelésszám alapján sincs meg. 0 találat... Addig láthatóvolt, amíg a refund folyamat zajlott. De most nem látható, a refund meg nem jött meg és letelt a 20 munkanap.

(#62512) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Van limit, de azt külön erre a vásárlásra megemeltem, majd azonnal utána visszaállítottam 20.000Ft értékre.

(#62513) nirvana333 válasza LouiS22 (#62510) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Nem kaptam semmilyen értesítést. Egyedül a számlatörténetben díszeleg a -372eFt terhelés, azt ennyi... Refund meg semmi.

(#62514) nirvana333 válasza LouiS22 (#62508) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Hátnem tudom, csak nem vagyok holdkóros, hogy éjjel felkelek és öntudatlan állapotban beregisztrálok többszörösen az Aliexpress-re... Szóval ezt így kizárnám...

"Biztos lehetsz abban, hogy a vásárló védelem pont ugyanúgy működik 0 forintnál is, mint 370 ezer forintnál."

Ezt most értsem úgy, hogy kis összegeknél sem működik? Ebay-ról határozottan hallottam ilyet, hogy 1000$ fölött nincs gyakorlatilag vásárló védelem. 1500$-os tökéletesen nyomkövetett csomag eltűnésénél egy az egybe megtagadták a visszafizetést és az ember bukott 1500$-t. Az már nekik is tétel és nem fizetik vissza, azt ennyi a történet...

(#62515) V/ válasza nirvana333 (#62507) üzenetére


V/
Topikgazda

Még mindig nem világos számomra hogy mi történt. próbálom megérteni.
Kifizettél egy invertert. Azután valahogy kiderült hogy nincs. Ekkor már a fizetés el volt fogadva és processing (postázásra vár) volt az állapot.
Ekkor kértél egy vásárlás törlést (cancel order), az eladó ezt elutasította. Ekkor kérted az AliExpress közbelépést és ők írtak olyan szöveget hogy a kérésed elfogadva és refund és azt hogy a fizetési mód szerint küldik vissza a pénzt.
Ettől az értesítőtől számítva már el telt 20 munkanap, a pénzt nem látod hogy visszakaptad volna (tudom hogy el sem ment).
Ez van akkor most.
Megoldás javaslat.
Tisztázni a bankkal hogy ténylegesen elutalták mert az AliExpress leigényelte a pénzt, ők elutalták dátum, és időpont, tranzakció banki technikai azonosító, látják az utalás teljesülését és azt is látják hogy az AliExpress felől nem érkezett azonos összegű pénz vissza.
Ezt neked egy papíron megadják, hogy majd tudj reklamálni az AliExpressnél
Megkeresed az AliExpress-t leírod hogy ők azt írták hogy küldik vissza azt a pénzt amit az xxxxxxxx számú vásárlásnál a bankod elutalt (ide megadod a dátumot, időpontot, banki technikai tranzakció azonosítót) és még a mai napig nem érkezett meg és ezért vizsgálják ki hogy hol van a pénz.
Ha nem kerül elő akkor kezdeményezed a bankodnál a „chargeback” eljárást. Persze érdemes az OTP-vel tisztázni hogy mennyi időd van még hozzá, mert korlátozott az indítás időpontja. Ha épp kifutnál annyi idő alatt amíg válaszolhat az AliExpress akkor persze nem szabad késlekedni.

Nincs kis, vagy nagy összeg, a vásárlói védelem erre is érvényes.

(#62516) LouiS22 válasza nirvana333 (#62514) üzenetére


LouiS22
veterán

V/ megválaszolta.

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62517) nirvana333


nirvana333
csendes tag

"Még mindig nem világos számomra hogy mi történt. próbálom megérteni.
Kifizettél egy invertert. Azután valahogy kiderült hogy nincs. Ekkor már a fizetés el volt fogadva és processing (postázásra vár) volt az állapot."

Idáig OK

A rendelés után 20 másodperccel észrevettem, hogy a termék 7db-ról átváltott, nem elérhetőre. Azonnal írtam a kereskedőnek. Aki mondta is, (15 óra) hogy ez bizony tényleg nincs.
Rögtön beadtam a refund kérelmet, amit a kereskedő el is fogadott. A rendeléstől számított 24 órában már rég elindult a zöld csík, a visszafizetés feldolgozása. Szóval baromi gyorsan zökkenőmentesen eljutottam a refund-ig és a kereskedő semmit sem akadékoskodott. Ott feneklett meg a dolog, hogy nem jött vissza a pénz és eltűnt a rendeléseim közül is ez a rendelés...

[ Szerkesztve ]

(#62518) nirvana333


nirvana333
csendes tag

(Egyébként ezt EU raktárból rendeltem ilyet azért nem merek közvetlen kínából...)

(#62519) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Nem érted meg hogy nincs a számlámon egy hónapja az összeg? Hogy az egyenlegem most is 372e HUF-al kevesebb? Hogy ott van egyértelműen a számlatörténetben egy -372e HUF kártyás fizetés és semmiféle visszatérítés nem jött? Nem tudom hogy írjam ezt le egyértelműbben?

(#62520) cof válasza nirvana333 (#62517) üzenetére


cof
veterán

Ott feneklett meg a dolog, hogy nem jött vissza a pénz és eltűnt a rendeléseim közül is ez a rendelés...

És annak utánanéztél amit írtam egyébként? Az email-es visszaigazolásban is rá tudsz menni a linkre, mert olyan nincs, hogy egyszer csak eltűnik az éterben egy rendelés.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62521) nirvana333 válasza cof (#62520) üzenetére


nirvana333
csendes tag

hát...

[ Szerkesztve ]

(#62522) cof válasza nirvana333 (#62521) üzenetére


cof
veterán

Ok, én most kitöröltem egy régebbi tételt, még a deleted ordersből is, és akkor is bejön, itt valami bug lesz. Az eladó is eltűnt? Még az üzeneteknél (Messages) is megnézheted mert oda is jön confirmation az Aliexpressen.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62523) V/ válasza nirvana333 (#62517) üzenetére


V/
Topikgazda

Félreértettem, erre a vásárlásra vonatkoztattam amikor azt írtad hogy akkor 6-szor elutasítottam a kínai ajánlatát, miszerint nem fizet vissza semmit,
Nem akarom ismételni magam, de ez a pénz nem ment el a bankból, hiszen nem történt vásárlás. Az OTP nem fogja elutalni 15 órán belül magától, mert ahhoz szükséges az hogy a kereskedő igényelje a kártyás fizetés értékét. Itt ilyen nem történt. Az AliExpress sztornózta a fizetést, az jött tőlük az OTP felé.
Az előfordulhat amit CoF is írt hogy még zárolt állapotban van az OTP-nél, arra várnak hogy kereskedő kérje ezt a pénzt.
Technikailag a zárolás azt jelenti hogy a számlaegyenleg csökken az összeggel, de a pénz banknál van és a tényleges utalás után lesz teljesített a tranzakció és az itt nem történt meg.
Holnap szánj rá időt és a számlavezető fiókodban tisztázd ezt velük, bár lehet hogy telefonon is el lehet rendezni.
Itt véleményem szerint nem az AliExpress miatt van a látszólagos pénzhiány.

Még egy kérdés nincs oldalfordító, reklámblokkoló bekapcsolva? Vagy valami böngészés rejtegető? Mert azok néha tüntetnek el dolgokat

[ Szerkesztve ]

(#62524) lacoka55 válasza Digitalpimp (#62462) üzenetére


lacoka55
aktív tag

ijenre gondoltál ? [link] [link] de ezek is csalók vagy nem értenek hozzá és elhiszik ami rá van írva mert ha egy 18650-es cella 2600mAh akkor egy fele akkora cella nem lehet ekkora kapacitású
én inkább ezt fogadnám el valós kapacitásnak 700mAh [link] itt többen tesztelték vannak mérési erdmények a visszajelzésnél
az akku kapacitására jellemző a súlya ha megadják kisebb súly kevesebb anyag van benne kissebb kapacitás ráírni bármit lehet van aki bedől a nagy számoknak azt hiszi az jobb

(#62525) cof válasza V/ (#62523) üzenetére


cof
veterán

Az előfordulhat amit CoF is írt hogy még zárolt állapotban van az OTP-nél, arra várnak hogy kereskedő kérje ezt a pénzt.

Ehh, OTP? Azt nem is figyeltem, kb. a legtrágyább társaság. Nagyon sokáig szeretnek ülni a pénzeden, SEPA utalás is 3-4 munkanap, Raiffeisenhez meg 1 nap alatt odaért.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62526) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Az nem tűnt el. Ő jóváhagyta a refundot, azt ennyi. Innentől már az aliexpressnek kéne írnom, a kereskedő nem sokat tud tenni (gondolom).

(#62527) nirvana333 válasza V/ (#62523) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Engem nem érdekel, hogy mit hiszel, márpedig elutalta és nincs meg a pénzem...

(#62528) V/ válasza cof (#62525) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen ők azok, szerencsére már nem náluk bankolok, de nemrég megütötte a szememet az cikk hogy szerintük technikai probléma miatt 2-3 hónappal később könyvelték a kártyás tranzakció tételeket és az ügyfelek nem egészen értették hogy olyan összegben ki és mit vásárolt a könyvelés időpontjában.

(#62529) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Valami nyomának kéne lenni a banknál, ha ez náluk lenne, de ez egy teljesített státuszú tranzakció.

(#62530) V/ válasza nirvana333 (#62527) üzenetére


V/
Topikgazda

Most tényleg leállsz velem vitázni úgy, hogy nem is ismered hogy a bankkártyás fizetések hogyan működnek? Én tudom.
De a Mastercard-nak is elhiheted.
Leírtam hogy mi van. Az OTP-vel konzultálj, a pénz náluk van.

[ Szerkesztve ]

(#62531) cof válasza nirvana333 (#62527) üzenetére


cof
veterán

Amikor vásárolsz valamit bárhol, akár kártyával a boltban, akár online, a pénz csak zárolásra kerül. Van, hogy csak napok múlva kéri le a kereskedő, persze neked az egyenlegen már mínuszként szerepel, de azért, hogy ne tudd azt a pénzt elkölteni mégegyszer.

OTP-hez menj be, ott megmondják, de simán kinézem belőlük a 30 munkanapos zárolás feloldást is. Aztán lehet ez nem is lesz automata az összeg miatt, hanem kell hozzá Katika aki ráklikkel a jóváírás gombra.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62532) nirvana333 válasza V/ (#62530) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Jó én nem tudom mi van.. De egy elég kellemetlen helyzetben vagyok. Akkor senkit nem szokott átverni az Aliexpress? Csak én jártam így?

Azt hittem ez egy általános dolog, az Aliexpress egy csaló cég, aki nem szívesen szolgáltatja vissza a pénzed, ha már hozzájutott és biztos ez másokkal is megtörtént általánosság, amit az Aliexpress rendszeresen művel és itt kapok tanácsot, hogy ilyen helyzetben mit kell tennem...

(#62533) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Jó hát akkor köszi mindenkinek a segítséget!

Akkor az algoritmus a következő,ha jólértem: menjek be a bankba (baromi rossz tapasztalataim vannak velük, tudnék mesélni).
Aztán próbáljam felvenni a kapcsolatot az Aliexpressel...

(#62534) Digitalpimp válasza lacoka55 (#62524) üzenetére


Digitalpimp
senior tag

Igen, erre a kicsire. A sokezer mA egyértelmű kamu, ezek max. 800-at tudnak. A GTF valósnak néz ki, csak az az érdekes, hogy 18650-es van ilyenből kamus. Vagy azt is hamisítanák? Minden lehet.

"...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa

(#62535) mikk2000 válasza nirvana333 (#62533) üzenetére


mikk2000
őstag

Tényleg menj már el a bankba mert már golyózik a szemem hogy oldalakon át téged győzködnek...

(#62536) lacoka55 válasza nirvana333 (#62521) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Én minden vásárlásról kapok értesítést a Messages-ban és email-ban is hogy elfogagták a fizetést nem tudom elképzelni hogy sehol sincs nyoma
a Refund & return-nál ha az all-t választom és keresés több évre visszamenőleg megtalálja a problémás dolgokat

(#62537) V/ válasza nirvana333 (#62532) üzenetére


V/
Topikgazda

Az AliExpress egy tisztességes cég, kár itt pocskondiáznod, úgy hogy ebben az esetben nincs közük a pénzedhez. Ők nem kérték le a 372000 forintodat, mert az eladó nem adott el neked semmit, a vásárlás sztornózva lett.
írtam hogy 3 évre visszamenőleg nem emlékszem ilyen panaszra, annál messzebb meg nem szoktam emlékezni.
Persze vannak ezen a piactéren is nem tisztességes eladók, de az ugye nem az AliExpress cég. Az persze gond hogy csak 15 nap a vásárlói védelmük és hogy néha győzködni kell őket hogy nem éri meg visszaküldeni a hibás terméket, de ez azért nem az hogy szándékosan átvernek.

Az nem zavar hogy az eladó úgy hagy fent hirdetést hogy nincs is az a terméke? Mert innen indult a probléma, ha tisztességesen vezeti a készlet információt, akkor nem is tudtál volna kifizetni olyat ami nincs. AliExpress a hibás? Nehogy már leltározzon az eladóknál, mert azok úgy hirdetnek hogy kamu a készletük.

[ Szerkesztve ]

(#62538) nirvana333 válasza V/ (#62537) üzenetére


nirvana333
csendes tag

De rohadtul zavar, de most mit tudok vele csinálni? Legszívesebben bevágnék neki egy negatívat, de nem tudom értékelni, mivel nem is jött létre a vásárlás. Csak a pénzem kering valahol a cybertérben, aztán vagy meg lesz valamikor, vagy buktam...

(#62539) V/ válasza nirvana333 (#62538) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem buktad, elő fog kerülni a pénzed. A nem teljesült vásárlás nem értékelhető.
Az a tanácsom sem segít már ha nagyobb értékű dolgot akar valaki megvenni és még EU raktáras is akkor érdemes rákérdezni az eladóra hogy van-e belőle és biztos hogy az EU raktár országából fogja küldeni.

[ Szerkesztve ]

(#62540) lacoka55 válasza Digitalpimp (#62534) üzenetére


lacoka55
aktív tag

írtam ha megnézed a visszajelzéseket ott lent láthatod hogy a mérési eredmények valós kapacitást jelölnek
a 18650-nél előfordulhatnak csalások vagy az eladó vagy a gyártó részéről
az eladók nem tesztelik nem mérik nem mindig értenek hozzá könnyen meg lehet változtatni a típus és a kapacitást bárki vehet az alin tetszőleges típosú és kapacitású zsugor fóliát amit ráhúzhat a 18650-es akkura
ijenbe én is belefutottam vettem egy eladótól 10db 2500 mAh aksit a mérésem szerint jók voltak majd vettem még újra 20db-ot de ezek már nem a megadott kapacitásúak voltak 800mAh tól 2800 mAh-ig vegyesen
gyakran lehet kapni 4-6 éves aksikat is ezek kevesebbet bírnak mint az újjak
akku dátum ellenőrzés [link]

(#62541) nirvana333


nirvana333
csendes tag

"írtam hogy 3 évre visszamenőleg nem emlékszem ilyen panaszra"

Akkor itt a frissítés, most hallottál ilyet... A következő három évben elvileg ezt nem mondhatod el. 2025.09.14.-ig....

(#62542) V/ válasza nirvana333 (#62541) üzenetére


V/
Topikgazda

Az OTP könyvelési problémája nem a topik témája, szóval nem igazán frissítem az ismereteimet. Pont ilyen könyvelési probléma miatt hagytam ott őket, vettem fel hitelt a lakásomra, visszafizettem és amikor 1 év múlva el akartam adni még be volt jegyezve a jelzálog a javukra, pedig a szerződésünk úgy szólt ha kifizetem akkor ők töröltetik, nem történt meg és így a lakást nem tudtam eladni, mert a vevő azt hitte hogy át akarom verni. Később sikerült eladni, de buktam rajta félmillát.

[ Szerkesztve ]

(#62543) nirvana333 válasza V/ (#62542) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Egyáltalán nem derült még ki, hogy ez az OTP hibája!

Simán lehet, hogy az aliexpress egy csaló.

Azt nem tudtam, hogy ez egy Aliexpress rajongói oldal, ahol nem tűrik meg azt, ha valakinek problémája van az Aliexpressel. Nem létezőnek, valótlannak bélyegzik, hogy már pedig olyan nincs, hogy az aliexpressel bármi probléma lenne, olyan meg főleg lehetetlen, hogy megkárosítson...

Ezzel szemben a realitás az, hogy rengeteg ilyen esetről hallottam. Biztos kitaláció mind, esetleg a konkurencia kelti szándékosan rosszhírét az aliexpressnek... bocs de ebben nem tudok hinni, amikor minimum megszívattak, de még lehet, hogy meg is károsítottak...

(#62544) csuhi17 válasza V/ (#62542) üzenetére


csuhi17
tag

Ez lehet tudni hogy mi lehet?
Most kicsit kíváncsi lettem, mert eddig paypallal fizettem.
Csináltam egy bankkártyás vásárlást és zárolt összegként szerepel a dolog csak a számlámon. A KH nál simán lehet látni hogy mi a zárolt és mi az amit már levontak.
Az OTP-nél is ilyen egyértelműen lehet látni a különbséget??
Illetve eddig mindíg kaptam emailt ha az Ali refundot adott.

Ez nem neked.
A külföldö vásárlásnál csak az a zavaró ha nem tudok érthetően elmagyarázni hogy mit szeretnél akkor lesz egy jópár üzenetváltás. A Posta régebben lenyúlt egy telefont, Banggood-os vásárlás volt és volt vagy 10+ üzenetváltásom amire megértették.

(#62545) V/ válasza nirvana333 (#62543) üzenetére


V/
Topikgazda

Nagyon nehezen érted meg hogy a pénzed nem ment el a bankból.
Te magát az AliExpress online piacteret fikázod, pedig ott több százezer eladó adja el a portékáit és természetesen van köztük problémás, vannak amikor szállítás közben eltűnnek a csomagok, de hogy ezért az AliExpress lenne a felelős és a csaló, ez a valóság elferdítése.
Te is kevered az AliExpres és az AliExpress-en eladó kategóriát, amit hallottál problémákat azok az utóbbiak miatt vannak, szóval tévesen dolgozod fel az információkat.

Nem is jártál utána annak hogy a bank, aki egy vásárlásnál szintén része a folyamatnak mit is csinált. Többen ismerjük az OTP-t, tudjuk hogy a munkatársaik nem mindig ismerik a saját munkájukat és azt is hogy képesek pontatlanul dolgozni.
Már most jelzem hogy az ügyintéző nem lát rá arra hogy ténylegesen mikor és milyen adatokkal lett elutalva a kártyás fizetés ellenértéke, azt egy másik részlegtől kell megkérdeznie, nem véletlenül említettem az utalás technikai azonosítóját, a másik bank az alapján tud róla mondani valamit, anélkül nincs mit reklamálni. De ez akkor van ha tényleg el lett utalva a pénz.

Sértegetsz bennünket, pedig leírtuk hogy miként kell eljárnod, leírtuk hogy mi okozhatta a problémát, de te csak mondod a magadét. Vádaskodsz megfelelő bizonyíték nélkül.

Ez itt nem rajongói klub, de ha az lenne neked nem kell klubtagnak lenni.

(#62546) LouiS22 válasza nirvana333 (#62543) üzenetére


LouiS22
veterán

Értsd már meg végre: az Aliexpress egy piactér, közvetít Csing cseng csüng és közted. Semmi közük ahhoz, hogy Csing cseng csüng mit árul addig a pontig, hogy Csing cseng csüng nem árusít olyan terméket, ami üti a a szabályzatot (nem tudsz például működő, felfegyverzett T72-es harckocsit venni...). És éppen a te védelmed miatt az eladó addig a percig nem lát semmit a pénzedből, amíg vissza nem igazoltad, hogy igen, rendben megérkezett a termék (és még ezt követően is tudsz reklamálni, hogy ha éppen nem működik, nem azt kaptad, stb.).

Vártál sok napig, ahelyett, hogy abban a pillanatban, amikor varázslatos módon "eltűnt" a rendelésed, nem fordultál volna egyből a saját pénzintézetedhez, hogy valami nem stimmel.

A legnagyobb tanulság egyébként az, hogy jó magyar szokás szerint azt hitted, hogy okosba' meg fogod oldani, okosabb leszel mindenkinél és "jó áron" beszerzel valamit, ami egyébként globálisan is hiánycikknek számít. Bedőltél egy vélhetően csaló eladónak (ehhez semmi köze az Aliexpressen, hiszen lhetett volna a Jófogás, Marketplace, stb. is), BEVALLOTTAN olyan összegben fizettél, ami egyébként sem jellemző a vásárlási szokásaidra.

És bevallottan a eddig a percig nem konzultáltál a bankoddal, hogy izé, lehet, hogy hülyeséget csináltam, milyen segítséget kaphatok. Idejöttél, kiosztottál mindenkit, és kiderült, hogy fogalmad sincs arról, hogy miként működik a kártyás fizetés a háttérben, keverted a szezont a fazonnal (cashback, charge-back).

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62547) V/ válasza csuhi17 (#62544) üzenetére


V/
Topikgazda

Igen. Az eladó nem akarja a hirdetés szállítási költség részéhez beírni valós szállítási költséget, hanem így kéri azt kiegészíteni. A 4 USD az tényleg megfelel a China Post Registered Air Mail díjának, persze mi áfával megemelt áron fizetjük.
Én sem tartom ezt korrekt hozzáállásnak az eladó részéről, de azért van egy olyan realitása (amikor nem volt még az IOSS rendszer nem is volt ezzel gond) hogy ingyenes szállítással meghirdet valamit, de valaki abból olyan mennyiségben rendel hogy a szállítási költség meghaladja azt a határt amit ingyenesség fejében beépített az eladási árba.
Vagy megad egy minimális szállítási költséget hogy a hirdetés ne hátul legyen az AliExpress keresőjében, de ezzel van "felturbózva" a szállítás díja.
Esetleg még az hogy a megadott szállítási módok esetén ha kéri a vevő tudja futárral is küldeni, de annak díja több és ez a kiegészítő összeg.
Halálom amikor az ilyen tételt a COVID miatti költség növekedéssel indokolja, hiszen az mindegyik tételére igaz és akkor egységesen emelhetné a megadott szállítási költséget, de inkább sumákol.

A számlákon a pénzforgalom könyvelése és az hogy az ügyfél mit lát az nem egységes, bankonként változó és adott esetben a böngészős és a mobil app-os felület is eltérően mutatja. Tudtommal náluk is meg van különböztetve, de március végén cserélték az egész rendszert, szóval most nem tudom hogy mi a helyzet.
De ilyet olvasok: A bankkártyával végzett tranzakciók pedig 1-2 napos késéssel jelennek meg a számlatörténetben. Biztos van még egyéb változás is, esetleg úgy gondolják hogy a kedves ügyfeleket megzavarná hogy olyat látnak hogy zárolás és inkább azt mutatják hogy ki van fizetve, az hogy a háttér micsoda az nem tartozik az ügyfélre. Nagyon dedós szintre is le tudnak menni, élő példa az Erste bank George ügyfélfelülete.

[ Szerkesztve ]

(#62548) LouiS22 válasza V/ (#62547) üzenetére


LouiS22
veterán

Csak igazodtak ahhoz a pénzügyi tudatlansághoz, ami az országot jellemzi. Tisztelet persze a kivételeknek.

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62549) csuhi17 válasza V/ (#62547) üzenetére


csuhi17
tag

Köszi, így már értem.
Láttam pár eladónál és nem tudtam hova tenni, azt hittem valami átverés miatt van. Amit most rendeltem attól az eladótól az tartalmazta az ali stand szállítási költségét 6.22 USD-t. Csak megakadt a szemem rajta amikor keresgéltem nála hátha találok még valamit. Szoktam néha vásárolni ezt a kínai zsákbamacskát vagy mifenét nehogy nagy hévvel vegyek egy ilyet is.
Egy rendelés simán leköt 2 hónapig max 10 USD és várom a meglepit :DD .

Kicsit gáz ha egy ilyen egyszerű dolgot nem lehet kiszűrni náluk. Pedig mekkora pénzekkel játszanak...

Gondlom arra azért válaszolhatnak a bankban, hogy az adott tranzakció kiment, vagy csak le van foglalózva.

(#62550) remi67


remi67
tag

Na ilyen fajta csomagszámom se vót még eddig:
ECSCCA000160XXXX
Mennyi idő alatt szok' az ilyen megjönni? Na meg ki (mi) hozza házhoz?
Ha egyáltalán, mert LTXXXXNL-el jártam úgy, hogy be kellett érte menni a postára.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.