Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-18 13:56:47

LOGOUT.hu

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#62451) csuhi17 válasza V/ (#62450) üzenetére


csuhi17
tag

Nem gondoltam hogy ennyit számit az a pár százalék I'll a kovidos hiszti miatt hittem azt hogy csökkent ennyire, mert volt jópár jó értékelése is.
De ez nekem már a második GLS_FR_EU-s rendelések amivel így szivat. Szerintem a franciák nekem felejtősek.
Ezt egyébként nem a GLS-el kellett volna küldenie?
Vagy nincs így megkötve nekik és azzal küldik amivel akarják, tudják?

(#62452) mikk2000 válasza lacoka55 (#62448) üzenetére


mikk2000
őstag

Az se jelent semit, eleinte úgy tűnik jó, aztán egy idő múlva a régi kidobásra szánt aksi is jobban teljesít.. a visszajelzések általában az első tapasztalatok hevében keletkeznek... tehát pont egy aksi esetében szart sem érnek.

(#62453) V/ válasza csuhi17 (#62451) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha GLS-t van és azt választod akkor azzal kell küldeni. De ez inkább egy csaló. Neked új, hogy sok ilyen van, kamu az eladó csak francia cégbázis adatokkal regisztrál, de az nem az övé.
Ennek cégnek ezek az adatai ami
ZHENZHEN
6B Boulevard Berthelot 34000 Montpellier 34000 Hérault Occitanie
FR90905023024
Ez a cím 6B Boulevard Berthelot 34000 Montpellier egy apartman hotel címe.
És itt az adatnyilvántartás
Ettől bne számolj semivel ha kapnál is valamit az nem az lesz amit megvásároltál. Ez egyébként nem kevés százalék, nagyon sok amely cég évek óta működik az 95-98 % mert azért mindig van elégedetlen vásárló, de nem egy hónap alatt 226-ból 52.

(#62454) csuhi17 válasza V/ (#62453) üzenetére


csuhi17
tag

Köszi akkor készítem majd a kamerát ha valami esetleg megjönne tőle.
Legközelebb jobban odafigyelek.

(#62455) DNReNTi


DNReNTi
őstag

Sziasztok,

Eleg regota hasznaljuk az Aliexpress-t, de kezd kinonni a vallalkozas, es ideje szintet lepnunk, igy atkoltoznenk Alibabara, hogy nagyobb tetelben, direktben a gyartotol, de osszessegeben olcsoban tudjunk rendelni. Viszont nem vagyok benne biztos hogy valoban olcsobb.

Ahogy latom itt is lehet siman bankkartyaval fizetni, viszont van egy 2.99%-os tranzakcios illetek, raadasul nem lehet HUF-ban fizetni, igy gondolom meg a banki valtasnak is van egy extra koltsege. Jol gondolom? Forint szamlarol fizetve persze.

Jol latom e, hogy mivel EU-s orszagba rendelek, a fizeteskor en az AFA-t mar meg is fizetem - csak ugy mint Aliexpressen? Ennek alapjan gondolom:
DDP (Delivered Duty Paid):
Seller is responsible for all delivery fees, customs clearance, and taxes and duties for the shipment.
Tehat AFA fizetes ezen felul mar ugye nincs?

Mivel ezek a csomagok hatarozottan 150 EUR-t meghaladoak kell e elore vamkezelesi megbizast beadni a Posta fele? Szazalekosan mekkora vam terhelodik a csomagra? Talaltam infot 2.5%-12%-ig, hol mit irnak, nem egyertelmu szamomra.

Hirtelen ennyi. :)
Koszi.

but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray

(#62456) V/ válasza DNReNTi (#62455) üzenetére


V/
Topikgazda

Céges vámkezelés, importálás, vásárláskor áfa fizetés nem egészen úgy működik mint a lakossági.
150 € felett az AliExpressen nettó árat fizetsz és majd az áfát az itteni szállító felé fizeted. Máshol akkor fizeted vásárláskor a 150 € alattiaknál ha az eladónak van IOSS azonosítója és jogosult az áfát beszedni, ha nem így van, akkor itthon kell kifizetni az áfát.
Az Alibaba eladók nem igazán IOSS rendszerben működnek, az áfa beszedés és eljuttatása a NAV-hoz nem dolguk.
Alibaba ahogy írod nem AliExpress, nem azok az opciók vannak, nagyobb tételben kell vásárolnod és ezért olcsóbb, de a szállítás viszont drágább, mert ugye egy raklapnyi terméket nem lehet csak úgy postán elküldeni. És nem Magyar Posta lesz 95%-ban a kézbesítő, hanme valamilyen futárcég.
A kártyakibocsájtó bankod a forintos számlához kötött kártya esetén váltja devizát ara amiben megkapja a terhelést, díjat az árfolyam tartalmazza.
Az Alibaba nagykereskedők, gyártók inkább a banki utalásban bíznak jobban, hiszen kereskedelmi kapcsolatokban inkább az a jellemző.
Vám változó és vannak büntető vámok is, terméktől függ.
Az eBay topikba beírtam ezzel kapcsoltaban dolgokat, onnan emeltem át:

Cégek, gazdálkodó szervezetek részére érkező küldemények vámkezelése esetén is ezek a határok érvényesek:
0,1-150 € között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 € felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt
Ha Magyar Posta a szállító akkor viszont a posta megbízásos vámkezelési díját kell fizetni, ami jelenleg 4000 Ft és nincs online fizetési kedvezmény.
Az ÁFA és vámalap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő. A vámmentességi 150 € értékhatárnál az adott termék nettó árát kell figyelembe venni, ha a vásárlási helyen áfá-val növelt ár van megadva.
A kereskedelmi vámtarifa (uniós vámtétel) az adott származási országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték.
A vám mértéke kategóriánkként változó, 0 - 45% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke. De vannak dömping vámok is, amelyek az alap vámtételere jönnek rá.
TARIC vámtarifaszámkereső linkje.
Használata: Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.
A 0,1-150 € értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek (jövedéki termék)
- dohány vagy dohánytermékek (jövedéki termék)
- parfümök és kölnivizek
Ezeknél ezeket kell fizetni akár magánszemély, akár cég a vásárló:
A jövedéki termékek esetén: jövedéki adó + áfa + megbízásos postai vámkezelés díja (4000 Ft)

DHL Express vámkezelési díja: Küldeményenként 5990 HUF (nettó) minimum, vagy a közterhek 2.5%-a
FedEx vámkezelési díja: a közteher 2,5%.-a minimum 5000 Ft+Áfa.
A termék végső ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.

[ Szerkesztve ]

(#62457) DNReNTi válasza V/ (#62456) üzenetére


DNReNTi
őstag

Koszonom a valaszt! :R
Ha erre rádurran a 27-es ÁFA, akkor kb el is vinné azt a diff-et, amiért csináljuk. Lehet kipróbálom egy kisebb csomaggal, néhány száz darabbal, aztán meglátom érdemes e erőltetni.

but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray

(#62458) V/ válasza DNReNTi (#62457) üzenetére


V/
Topikgazda

Kínából mindig van áfa és vám. EU-n belül is felszámolódik, de ha van EU-s adószáma a cégnek akkor a cég szerezhet be nettó áron és majd amikor eladja a végfelhasználónak akkor lesz rajta áfa amit a vevő fizet. De ez már könyvelői téma.

(#62459) DNReNTi válasza V/ (#62458) üzenetére


DNReNTi
őstag

Lehet beszelek errol a konyvelovel is majd. Mert mi van akkor ha alanyi adomentes a ceg (egyeni vallalkozas)?! De az mar off itt.

but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray

(#62460) lacoka55 válasza mikk2000 (#62452) üzenetére


lacoka55
aktív tag

Én elsősorban 18650-es aksikat vásároltam fúrógépekhez minden esetbem tesztelem mérem a kapacitásukat már túl vagyok a 80db-on
ez a típus [link] bevált nálam miden esetben nézem a visszajelzéseket
vannak eladók akik nem a valós kapacitást adnak meg csalnak [link]
ijen és hasonló kapacitás nem létezik max 3500mAh ebben a méretben
kicsi kínaiak szeretnek nagyobbat mondani sikerült már pénzt visszaszerezni a nem megfelelő kapacitás miatt

(#62461) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Nagy gondban vagyok. Úgy néz ki buktam 370eFt-ot az Alin... Rendeltem egy napelem invertert, de kiderült, hogy nincs is raktáron, hiába állt a hirdetésben, hogy még 7db van.
Ugye a refund automatikusan megy, de lejárt a 20 munkanap és nem kaptam vissza a pénzem. Közben törlődött a rendelésem is. Nyoma nincs,bhogy kifizettem 370e Ft-ot az aliexpressnek. Nem is lehet kapcsolatba lépni velük sehogyan. Azt se tudom, most kinek írjak?

(#62462) Digitalpimp válasza lacoka55 (#62460) üzenetére


Digitalpimp
senior tag

Szia! Megbízható 16340-est nem tudsz? Köszi. :R

"...a popszakmában sokminden fontosabb, mint maga a zene. Azt a legjobb kikapcsolni." Ford Fairlane kalandjai "Vihar előtti csend, nem jó itt senkinek, csak az a pár szemét érzi jól magát, aki a képernyőről felém integet, az a sok nagy magyar, az a sok jóbarát!" PiCsa

(#62463) mikk2000 válasza lacoka55 (#62460) üzenetére


mikk2000
őstag

Nekem telefon aksival volt rossz tapasztalatom...

(#62464) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Csak ilyen szar robotjuk van az meg tolja a sablon szöveget, hogy várjam meg a 20 munkanapot. De a 20 munkanap rég lejárt...

(#62465) V/ válasza nirvana333 (#62461) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha jól értem az eladó nem is adta fel, így lejárt a feladási határidő és automatikusa lezáródott a vásárlás. Ekkor automatikusan jön vissza a pénz. Viszont ha szállítottra jelölte az eladó akkor nincs automatikus refund.
A vásárlások nem tűnnek el. Több évre visszamenőleg elérhetőek, az is amit a rendszer zárt le.
És lehet írni is, az Eva robot is tud intézkedni és az ottani idő szerinti munkaidőben tud emberhez is kapcsolni.
Hogyan lett kifizetve?
Ne a mobil app-on keresgélj hanem böngészős verzióban.
Belépsz, Orders bal szélen. A következő oldalon a vásárlások menüsor Processing vagy Completed, gondolom nem törölted így nem lehet a Deleted orders-ben, bal szélső menü Refund and return valahol látnod kell.

(#62466) V/ válasza nirvana333 (#62464) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem egészen úgy működik. De írtam az előbb. Ha eltűnt a vásárlás akkor mire kell várni 20 napot

[ Szerkesztve ]

(#62467) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Rámegyek a refund and return fülre, bemásolom a rendelési azonosítót és 0 találat. Semmi nyoma, hogy kifizettem 370 ezret az Aliexpressnek. Mocskos kínai csalók!

Most indítsak a banknál cash-back-et?

(#62468) V/ válasza nirvana333 (#62467) üzenetére


V/
Topikgazda

Olvasol is vagy csak írsz? A vásárlást nem kell keresni, látható a vásárlás történetben. Ugyan melyik bank kártyájával fizettél?
Van 5+1 menüpont mind végig zongorázva?

[ Szerkesztve ]

(#62469) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Sajnos kártyával fizettem. Ezeknél nem lehet pay-pal-al fizetni. Csak nagyon ritkán.

(#62470) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Nem látható már a vásárlás történetben. Volt egy ideig egy zöld csík, hogy folyamatban a refund. De ez középen megállt. Aztán mikor lejárt a 20 nap, tokkal-vonóval eltűnt. A visszatérítés persze nem jött meg.

(#62471) V/ válasza nirvana333 (#62469) üzenetére


V/
Topikgazda

Nagyon kevés eladó van ahol nem lehet PayPal-al fizetni már.

(#62472) V/ válasza nirvana333 (#62470) üzenetére


V/
Topikgazda

2 évre visszamenőleg látható minden vásárlás. Lehetetlen hogy nem látod. A bankodnál érdeklődtél már? Az elmúlt években mondjuk 3 év, sosem volt panasz arra hogy a refund összeg nem jött vissza. A bank is variálhat, de pénz arra a számlára megy vissza amelyhez tartozik a bankkártya, ha külön kártya számláda van akkor is a fő számlára kerül vissza.

[ Szerkesztve ]

(#62473) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Az nem tudom, hogy gond lehet e, hogy nincs lementett kártyám. Soha nem engedem, hogy a kártya adataimat tárolják. Elvileg a forrás bankszámlára kéne nekik visszautalni, ahhoz meg gondolom nem kellenek a kártya adataim...

(#62474) nirvana333 válasza V/ (#62471) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Én meg nagyon keveset találtam, ahol lehet... Jellemzően csak filléres dolgokat lehet. Sehol nemtaláltam pay-pal-al fizethető napelem invertert, csak kártya mindenhol az alin...

Korábban soha nem volt gond, de most az első nagy értékű vásárlásomnál átvertek...

(#62475) nirvana333 válasza V/ (#62472) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Hát pedig nem látom. Minden vásárlásom ott van, csak ez tűnt el, full nyomtalanul... Pedig én 100% hogy nem töröltem...

1 hónapja se pénz, se inverter. A 20 munkanapon túl vagyok már...

[ Szerkesztve ]

(#62476) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Nem tudok velük sehogy kapcsolatba lépni. Mindenhol csak ilyen sablon szövegeket dob be, de semmilyen kapcsolatba lépésre nem találtam lehetőséget...

(#62477) cof válasza nirvana333 (#62475) üzenetére


cof
veterán

Még ha törölted is véletlenül, akkor is van deleted orders rész, bár onnan is lehet törölni de azért kétszer csak nem követed el.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62478) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Én egyszer se követtem el. Ja és ott sincs meg...

(#62479) nirvana333


nirvana333
csendes tag

A rendelésszám megvan, mert azt lementettem TXT-be, miután kiderült, hogy nem tudnak küldeni semmit. Utána megindult a refund, de sose érkezett meg. Most pedig maga a rendelés tűnt el full nyomtalanul...

(#62480) V/ válasza nirvana333 (#62476) üzenetére


V/
Topikgazda

Még mindig nem írtad meg hogy letelt a feladási idő és nem lett elküldve és a rendszer zárta a vásárlást, vagy valamit egyezkedtél az eladóval?
A másik az hogy amikor van egy refund vagy ez a nem küldték el és pénz vissza, akkor 2-5 munkanap és a bankod megkapja pénzt. Nincs itt 20 nap. Ezért kellene megkérdezned a bankot hogy hol a pénzed.

Ezt nem látod az alsó menüsorban, balról az első? Persze mint írtam munkaidőben.

[ Szerkesztve ]

(#62481) nirvana333


nirvana333
csendes tag

De rendelésszám alapján is 0 találatot ír...

(#62482) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Azonnal refundot kértem termékhiány indokkal a rendelés után 15 órával. A refund folyamat azonnal el is indult. Csak a pénz nem jött vissza. Ma gondoltam, hogy ránézek, mert most már letelt a 20 munkanap, de nincs mire ránézni. Nincs ilyen rendelésem. Nyoma sincs hogy valaha lett volna...

(#62483) V/ válasza nirvana333 (#62481) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem érted hogy nincs mit keresni, Vagy ott van valamelyik vásárlási menüpontban vagy tényleg eltűnt, bár ez csoda lenne. Esetleg csináld azt hogy törlöd az AlIExpress kezdetű sütiket és a böngésző gyorsítótárat és újraindítva a böngészőt belépsz akkor újra leszedi az AliExpress oldalakat és lehet hogy látni fogsz valamit

De tényleg nyaggasd már meg a bankodat, nézd meg a számlatörténetet a refund indulástól kezdve, mert a pénznek a bankodnál kell már lennie. Nem kell egyébként a kártyaszám mert a bankod a kártyás fizetés után utalja a pénzt a kereskedő bankszámlájára, itt az AliExpress-nek és ők vissza is tudják utalni arra bankszámlára, hiszen meg van hogy miről utalták.

(#62484) nirvana333


nirvana333
csendes tag

OTP-nél cash-back eljárással valakinek van tapasztalata. Nagyon úgy néz ki, hogy az aliexpresstől nem kapom vissza a pénzem...

(#62485) V/ válasza nirvana333 (#62484) üzenetére


V/
Topikgazda

Komolyan kérdezem te itt most szórakozol? 95 % az hogy már visszakaptad a pénzed. Szóval nem igaz hogy nem kapod vissza, már megtörtént.
Nem reagálsz arra kérdéseimre hogy a bankodnál mit mondtak neked, egyáltalán kerested náluk a pénzed?
De úgy működik hogy besétálsz egy OTP fiókba ott bemutatod a kártyás fizetésed banki igazolását és azt hogy mikortól kellet volna megérkeznie a vissza pénznek. Ezután ha az ügyintéző sem találja akkor kéred a „chargeback” eljárást erre a fizetésre.

[ Szerkesztve ]

(#62486) cof válasza nirvana333 (#62482) üzenetére


cof
veterán

Amit e-mailben kaptál visszaigazolás a vásárlásról, azon a linken meg kell, hogy találjad. Nekem még a csaló eladók orderei is megvannak amiket próbáltam anno pedig maga a termék és a bolt már rég nem létezik.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#62487) nirvana333 válasza V/ (#62485) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Még a bankomhoz be se mentem. A következő az lesz, megérdeklődöm, hogy mit lehet tenni. De gondoltam előtte megkérdezem itt!

Ja és a pénzemet q...ra nem kaptam vissza. Ha visszakaptam volna, most nem itt pánikolnék...

(#62488) V/ válasza nirvana333 (#62487) üzenetére


V/
Topikgazda

Ne haragudj de nem hiszem el, szerintem valami elkerülte a figyelmed. Ha 15 órát írtál akkor a pénz el sem ment a bankból, csak zárolt állapotban volt, kell pár nap mire elutalják, miután a kereskedő lekérte, mivel menet közben sztornó lett (a refund) simán feloldották a zárolást és a számlaegyenleged nem változott. A -370000 Ft +370000 lett és 0 Ft mozgás történt

[ Szerkesztve ]

(#62489) nirvana333 válasza V/ (#62485) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Hogy lehet velük kapcsolatba lépni? Amikornem érkezett meg valami, akkor 6-szor elutasítottam a kínai ajánlatát, miszerint nem fizet vissza semmit, akkor az aliexpress elé került az ügy és tudtam írni legalább valakinek, hogy foglalkozzanak a dologgal. Na most nem tudok írni senkinek...

(#62490) nirvana333 válasza V/ (#62488) üzenetére


nirvana333
csendes tag

A számlaegyenlegemről rendesen eltűnt 372e Ft. Az nem is jött vissza azóta se. Most sincs rajta, mert a mai napig nem jött vissza. A vásárlás után 15 órával már beadtam a refund kérelmet a kereskedőnek...

(#62491) LouiS22 válasza nirvana333 (#62487) üzenetére


LouiS22
veterán

Én belépnék a netbankba és visszanézném az említett időszak teljes pénzmozgását, de 99%, hogy az történt, amit V/ is ír: nem volt pénzmozgásod a zárolás/sztorno miatt. Vagy még zárolás alatt van.

[ Szerkesztve ]

Mielőtt kérdezel, nézd meg az 1. számú hozzászólást, vagy használd a keresőt, azért van!

(#62492) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Ott van a szálatörténetemben: -372e vásárlás kártyával ALIEXPRESS COM...

Ennyi... Azonnal elment a számlámról...

(#62493) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Előjegyzett kártya és számlaforgalmak -5.046HUF Ez nem úgy néz ki, hogy visszaútban lenne hozzám...

(#62494) V/ válasza nirvana333 (#62489) üzenetére


V/
Topikgazda

Előbb a bank lenne célszerű és acsak azután ha tényleg nem lesz meg a pénz.
De van ebben a hsz-ben a kép:
Az általános help-en keresztül választva témát
Jobb oldalt a narancs alászínezetteket választva eljutsz addig ahol ezt a szöveget látodés rákattintasz

és akkor kapcsol ügyintézőhöz, most 19:20-kor nem dolgoznak.

Innen kellene indulni:
Refund not received, ezután meg kell keresni a vásárlást amiről szó van és a Send gombbal választod ki, itt ezen a részen van olyan is ha nem találod a vásárlást mit csinálj.

(#62495) V/ válasza nirvana333 (#62492) üzenetére


V/
Topikgazda

Soha nem megy el a számláról azonnal, egyszerűen nem így működik a bankrendszer kártyás fizetés esetén. Akár 5-6 nap is eltelhet mire elutalják, átlagosan 48 óra kell minimum

[ Szerkesztve ]

(#62496) V/ válasza nirvana333 (#62493) üzenetére


V/
Topikgazda

Mert esetleg el sem ment. vagy már ott van,.

(#62497) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Minden nap nézem a netbankot. Ez bizony azonnal eltűnt a számlámról. Nincs semmiféle zárolt összeg, meg előjegyzett tranzakció. Nincs rajta a számlámon, csak a számlatörténetben van egy -372.000 HUF kártyás kifizetés és ennyi...

(#62498) nirvana333 válasza V/ (#62494) üzenetére


nirvana333
csendes tag

Kösz, ez hasznos, akkor holnap írok nekik, hogy valamit csináljanak.

(#62499) V/ válasza nirvana333 (#62497) üzenetére


V/
Topikgazda

Oké, de tudod hogy banknál is lehet technikai probléma, könyvelési kimaradás.
Tudtommal az OTP is mutatja az egyenlegváltozást, de ha 15 óra telt el a fizetéstől és ez alatt az idő alatt az AliExpress elfogadta a kérelmet és elindították a refund folyamatot, akkor a pénzed nem hagyta el az OTP-t, nem volt egyenlegváltozás.

(#62500) nirvana333


nirvana333
csendes tag

Márpedig volt egyenleg változás. -372eFt. Az most is hiányzik az egyenlegemről...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.