Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
ZolkoW
őstag
gondolom kimondottan slick, aszfaltos külsőt keresel, mert gravelből van bőven. Én speciel direkt vettem 650B-s szettet a gravelbe, és tetszik
főleg a 47-es szélesség miatt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
jjeahh
nagyúr
A legegyszerűbb és legolcsóbb talán az új, modernizált Schwalbe, vagy nem hirdetik high flownak, de a Mitas vagy ahhoz hasonló szelepek is hasonlóak. Ezeknek a lényege csak annyi, hogy nagyobb a lyuk a s*ggén, egyszerű, de praktikus
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Ja, 30-32 mm széles road külsőkből kevés a választék, de 35-ös allroadból sem lehet Dunát rekeszteni. Szélesebb gravel / MTB külsők, 40mm+, persze, hogy vannak, mert arra találták ki a 650b méretű kereket elsősorban.
Csokicsibesz: én is inkább a 650b felé hajlok, jobban passzol ekkora bringához, az meg hozzám. De mi van, ha a Continental azt mondja, ez neki nem éri meg, aztán kivezetik mondjuk 2 év múlva? Bár a Canyonnak legalább a Schwalbéval kellett kötnie valami szerződést, hogy x ideig szállítják a külsőket, ha már ilyen kerékkel árulják a kisebb országúti bringáikat.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
(#270804) Mezga Aladár válasza Dark Archon (#270798) üzenetére
Mezga Aladár
veterán
"Úton is van a Merida vissza"
Miért döntöttél így?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
(#270805) Csokicsibesz válasza Dark Archon (#270803) üzenetére
Csokicsibesz
tag
Ettől nem félnék. Ott vannak a 26-os bringák, azt gondolnád, hogy már senki nem gyárt ekkora kerékmérethez semmit, mégsem ez a helyzet
Szerintem sokkal tovább lehet majd külsőt kapni 650B-hez, mint ameddig Te azt a bringát előreláthatólag használni fogod. De ha ennyire félsz tőle, akkro bevesárolhatsz külsőkből, mondjuk veszel félévente 2 külsőt 2 évig folyamatosan.
De szerintem ez nem egy reális veszély.
(#270806) Dark Archon válasza Mezga Aladár (#270804) üzenetére
Mert hosszú, és nem akarok 50-es stucnival közlekedni.
Csokiszibesz: 26"-ossal kezdődött minden (ami MTB), és még rengeteg van forgalomban, azért az más. De remélem, igazad lesz
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
goldnarmz
aktív tag
Basszus, akkor azért nem találtam semmit, mert külön nem reklámozták, hogy hi volume lenne. Most látom, hogy 4mm-re nőtt a belső átmérő. Nagyon jó, köszi!
Friczy
senior tag
Régen nekem is volt olyan első lámpám, ami képes volt villogni, de engem is zavart a látásban sötétben. Legfeljebb úgy volt használható, ha volt mellette egy folyamatosan világító lámpa is. Aztán a későbbiekben már vagy nem használtam villogó funkciót (a külső akkus Magicshine-ok valami hülye oknál fogva ráadásul csak a teljes fényerőn voltak hajlandóak villogni úgy meg kibírhatatlan), illetve azóta már már nincs is olyan lámpám, aminek van villogó funkciója (mindegyik Stvzo szabvány). Cserébe a két legtöbbet használt bringámon beépített fix világítás van, ki se tudom kapcsolni, esélyem sincs a nindzsa funkcóra.
Jester01
veterán
Mutatja. Hangot a bryton adja, nem a varia. Két csippantás ha jön valami, egy csippantás ha tiszta a terep vagy ha beállt mögéd. Három csippantás ha nagy sebességgel érkezik. Grafika a legutóbbi firmware frissítés óta jó. Van olyan módja, hogy változtatja a villogást.
Jester
dom1n0
senior tag
Nagyon ugy nez ki, Pogacar indul klasszukusokon is a Touron kivul, nem tudom mire szamit, vagy keszul, de igy egy 100% Tourra fokuszalo, keszulo Jonas ellen nagyon nehez dolga lesz 2024-ben is…
zsocy
őstag
Üssetek, de nappal én is villogok elöl-hátul, a bringaúton is. A lámpám szigorúan a kerekek elé néz, nem felfele, nem arcra, és mindig a legkisebb fényerőre állítom őket elől, de villogtatok. Ha elkezd esteledni akkor kapcsolom át fix fényre. Hátul akkor sem, ott a Varia változó intenzitású programja megy. Persze ha többen megyünk és nem én megyek hátul akkor csak a radar megy, de ezért is jó a Garmin fejegység, mert onnan kényelmesen lehet szabályozni hogy a lámpa mit csináljon.
Így is szinte minden körön van valami álmodozó aki kényelmesen beszélgetve jön szembe az én oldalamon, vagy előz egy lazát az autóval pedig látja hogy jövök. Lámpa nélkül szerintem még több lenne.
Amúgy nekem még úgy tanították az autóvezetésnél hogy ne nézzek a lámpába, mindig az út szélén a fehér csíkon legyen a fókuszom, így nem vakítanak el annyira. Eddig bejött bringán is, kocsiban is, bár a ledesített fospisztolyok ellen nincs védelem így sem
Jester01
veterán
mindig az út szélén a fehér csíkon legyen a fókuszom
Jut eszembe van valami szabályozás erre? A környékben még a felújított szakaszokon sincs az út széle felfestve és karók sincsenek. Így hirtelen csak a 7es főút ugrik be, hogy ott van.
Jester
flash-
veterán
"Régen nekem is volt olyan első lámpám, ami képes volt villogni, de engem is zavart a látásban sötétben."
Ezt nem is értem, ez alapján úgy tűnik, hogy te feltételezted, hogy villogó lámpával látni fogsz sötétben? Ugye ez valami rossz vicc?
zsocy: És ez így van rendjén. Nappal országúton, az autók között, forgalomban, muszáj villogni elöl-hátul, ha élni akarsz. Ha szépen süt a nap, akkor max fényerőn. Ahogy sötétedik, úgy kapcsolod át a lámpát éjszakai módba.
Meg lehet amúgy nézni, autóknál ugyanez van, a nappali menetfényjóval erősebb, mint a tompított fényszóró. Különösen akkor láványos, amikor valami feledékeny vakegér sötétedéskor sem kapcsol, és megy tovább a nappali menetfénnyel. Hátul meg ugye lámpa nélkül...
Jester01: "Jut eszembe van valami szabályozás erre? A környékben még a felújított szakaszokon sincs az út széle felfestve és karók sincsenek. Így hirtelen csak a 7es főút ugrik be, hogy ott van."
Illene, hogy legyen. Szerencsétlen automatikus sávtartóm küzd, mint kutya a jégen, amikor Mo-n közlekedek. Itt a civilizációban valahogy sosincs ilyen gondja, megy, amerre az út viszi...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Fifaisshit
őstag
Elég sokat vezetek munkámból kifolyólag ugyanis területis vagyok, de bátran állítom sokkal jobban észre lehet venni egy villogó lámpával közlekedő biciklist mint egy folyamatossal közlekedőt de mondjuk ez teljesen nyilvánvaló.
A Variáról meg csak annyit , hogy mióta megvan sokkal nyugodtabban tekerek hiszen nem kell szorosan az út mellett a szar úton mennem hiszen jó messziről már nappal is észrevehető vagyok nem beszélve ,hogy tudom én is mikor kell lehúzodni .
Megbízhatósága nyilván nem 100000000% de nekem még Edgevel használva sose volt olyan ,hogy nem jelzett volna.
Arra is plussz egy pont, hogy pont az az erőssége hogy kiégeti a szemed tehát láthatóvá tesz ahogy közelednek feléd.
Több száz méterről látod kb minden napszakban aki ezzel közlekedik.
Én az egyik legjobb cuccnak mondanám orszagutisoknak amit kitaláltak eddig.
Aki jobban akarja tanulmányozni mert láttam volt kérdés annak pedig javaslom ezt a videót.
[link]
[ Szerkesztve ]
attiss66
senior tag
Tudnál javasolni egy hátsó villogót, egy ilyen első lámpához, Velotech Pro 1000L [link] .
zsamiatt
őstag
Villogasnal visszont nem tudod megbecsulni a tavolsagot. Nem beszelve hogy iszonyat zavaro.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
chubby2o6
senior tag
Akkor ezek szerint az radar. Néztem a minap feltöltött bringás képeden, de nem tudtam eldönteni, hogy radar vagy lámpa. És igazából azért fontos, mert láttam, hogy "belelóg" egy kicsit: a kerék. Nem zavar be ez a radarnak? A user manualban rajzon mutatják a helyes felszerelést: Azért érdekel, mert a nyeregtáska miatt én is csak így tudnám feltenni, de ha így is működik rendesen, az király lenne. Már "téliesítettem" bringát, a szerszámok visszaköltöztek a szerszámos kulacsba, ilyenkor nincs nyeregtáska sem, de nyáron kelleni fog a két kulacs, olyankor a szerszámok meg a többi bizbasz miatt vissza szoktam tenni. Nem lenne hátrány, ha nem kavarna be a radarnak.
ZavaBalazs
őstag
ha már márkánál vagyunk, ez asszem rendben van. ha hétfőn rendeled, ingyen foxpostolják
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
zsocy
őstag
A Moon Nebula egészen jó a "buta" lámpák között, az ára is jó (Alzán érdemes nézni, most nyomják a black friday hónapot, sokszor akciós) Van olyanom is, szerintem rendben van. Ha komolyabb kellene akkor pl. Bontrager Flare, sokan dícsérik, a Garmin is vezérli, minőségi cucc.
Ha meg a tuti kell akkor Garmin Varia (vagy valamelyik klón), van ára, de ahogy többen is írják, az egyik legjobb bringás fejlesztés amit vehetsz.
ZavaBalazs, a Moon előtt ilyen Velotechem volt, tök jó lámpa ez is, de 2 év után tönkrement, egyszer nem kapcsolt be többet. De amíg ment ajánlottam én is, mert árában jó.
[ Szerkesztve ]
1. De.
2. Nem az.
Kicsit kifejtve:
1. A figyelemfelkeltés a lényeg, hogy a buta autós lássa, hogy jön valami, és ne tudja le annyival, hogy ja, csak egy biciklis, akkor kimehetek elé. Én meg ugye akár 30-40 közötti tempóval érkezek. Ha megáll, és 1-2 másodpercre elgondolkodik, hogy mi a fasz villog, már nyert ügyünk van, bringásként.
2. Nappal, jó fényviszonyok között egyáltalán nem zavaró, este, vagy rosszabb látási körülmények között meg civilizált kerékpáros éjszakai módba kapcsolja ezeket, amikoris töredéke a fényereje, és nem vakít. Amelyiknek meg nincs éjszakai módja, ott már a vásárlásnál megbukott a user a bunkósági teszten.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Mezga Aladár
veterán
Nekem így van felszerelve, teljesen le van tolva a nyeregcsövön, hibátlan.
XL outi váz.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
B.Erik
újonc
Nem reklám, csak infóként írom, hogy most találtam rá az androidos Komoot magyar verziójára.
A szoftverforditasok pont hu oldalon elérhető.
Tin
veterán
Nekem Sigma 80 + féklámpás hátsó Sigma szett. Délben elmentem egyet, de most már olyan borongós az idő, hogy bekapcsolva tartom, az elsőt minimum fokozaton, a hátsó meg automata, csak akkor kapcsol be ha túl sötét van, de a féklámpa így is működik. Zseniális, és én megyek vaksötétben is a mezőn, a 80 lumen bőven elég oda is. Nem értem ezeket a csillió wattos kínai cuccokat, maximum erdőben van értelme, de ott meg nem jobb a fejlámpa? Amúgy a szemembe világítás itt is megy, de a futók a mezőn vaksötétben fekete mezben lámpa nélkül szintén, aztán az utolsó pillanatban veszem észre, mert ugye nem az égbe világítok. Ja meg a gagyi sisakomon van hátul egy LED, de sose használtam, vésztartaléknak van.
attiss66
senior tag
Kössz, egy ilyesmire gondolsz kb? Moon Nebula 9790 Ft [link]
ZavaBalazs 270819 : kössz, jónak néz ki, de , ha nem maradok a márkánál, amit a zsocy ajánlott/ amit linkeltem/, ahhoz mit szólsz? pl vízállósága jobbnak tűnik. és egyéb szempont szerint, azt nem jobban megéri megvenni?
[ Szerkesztve ]
Fall-N
veterán
Nehezebb is a téma, mert nehéz olyan fűzött kerekeket kapni amit 30 mm belső szélességű felnikkel fűznek és XC (DH-ban van). A váz sem mindegy, bár a modernebb vázakkal nincs gond. Az átlag felniszélesség, még mindig 19-25 mm.
Hétfőn megjönnek nekem a 27,5"-ös kerekek, ipari csapágyakkal, így bye bye 26". A vázba simán befér akár 2" szélességgel is (vagy 2,1"), többször is megmértem. Utána mehetnek is fel a kerekek apróra. Bár ha végre találnék egy tárcsafékes vázat az asszonynak, akkor nem adnám el.
Biciklizés tegnap nekem kimaradt, elkaptuk a jóféle hasmenés - hányós vírust, pedig tegnap gyönyörű idő volt, ma meg esős vacak.
Fall-N
veterán
Van 27,5"-ra is választék, én is pont most keresek gumit a kerekekre. Continentalt néztem, abból van 1,75" meg 1,65"-os. Van Panaracer is, csak baromi drágák.
attiss66
senior tag
chubby2o6
senior tag
Köszi, akkor jó, nem szívesen válnék meg a nyeregtáskától.
zsamiatt
őstag
próbálj meg strobiba nézni hogy megy e a távolság. Nem tudod rendesen felmérni belőle a távolságot. Napközbe villog még el is fogadnám, mert tényleg figyelemfelkeltő, de este a folyamatos fény sokkal jobban látszik szerintem. Arról nem beszélve, hogy strobival a madár se lát előre.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
Mezga Aladár
veterán
Ja, országútira aztán tényleg választék az 1,65-1,75" széles
Viszont rendelhető 2-3 hétre Orbea Avant H40. A fékek mechanikusak, de a kerék 28"-os. Megint fel van adva a lecke De, hogy 47 cm méretű bringára is mi a francért raknak 170-es hajtókart, az érthetetlen. Vagyis értem, biztos ez volt 100-asával olcsóbb.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Fall-N
veterán
Bocs, elírtam, magamnak keresek ekkora méretet. Általánosságban írtam, outinál tényleg a 700C az elterjedtebb. Gravel 650B gumik viszont vannak, csak arany áron. Az pont a kettő közti átmenet. Sajnos vagy nem sajnos a 622-es gumik a legelterjedtebbek, monti és outi esetén is. Webshopok is azokkal vannak tele.
Az viszont jó, hogy írtad a Schwalbe gumit, hogy szenvedés felrakni, így biztos hogy Conti lesz. Nem szeretnék kínlódnia a felrakással.
Hajtókarnál, ahogy írod, megvesznek belőle x raklappal és az összes vázmérethez azt szerelik. Pedig jó látni, amikor logikusan a kisebb méret felől nőnek a hajtókar hosszak.
[ Szerkesztve ]
ZavaBalazs
őstag
nem ismerem, csak hallottam róla jókat. ha az ára nem zavar (black fridayt megvárnám), uccu neki, valószínűleg jobb cucc
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
Ezt már valaki felhozta korábban, de még mindig nem értem: mekkora idiótának kell lenni ahhoz, hogy valaki elöl villogó fénnyel próbáljon látni a sötétben? Nappal meg tökmindegy, az a lényeg, hogy messziről feltűnő legyen, hogy jön valami. Távolságot ráér becsülgetni, ha ez tudatosult benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
jojjer94
csendes tag
Ringman
nagyúr
ja, lehet keverem a kódszámot, az a garmin lámpa+radar, így is működik különben, de feljebb tudom tolni, nem emlékszem már, hogy miért oda raktam. (de van a nyereg alatt egy másik lámpa is, a radar nincs mindig a bringán)
Ringman
nagyúr
az szívás, eléggé korlátozottak a lehetőségeid.
gravelnél ált. hosszabb a felsőcső és rövidebb alapból a stucni.
Tin
veterán
Figyelemfelhívó, nem feltétlenül hülyeség, csak rohadtul zavaró ha folyamatosan látod vagy sötétben. Amit Aladár ír a Buster 400 villogója nem lehet rossz. Esőben, meg városi fények között egy statikus fényt nehezebb észrevenni sok másik között. Ha sok a fény, nehezebben vesznek észre.
HEAHEA
tag
Hasonlóan csinálom én is. Nappal villogó, esetleg tompított fény alacsony fokozaton közúton. Terepen, vagy forgalomtól függően meg átváltok szórt fényre. Ezért választottam PR szériás Ravemen lámpát egykor.
Tetszik ez a Varia radar is, havernak van, csak jelenleg nincs Garminom, ami kompatibilis lenne vele, a telefont meg mezzsebben hordom.
#270827 Fall-N: nekem a gravelem 650b-s 42-es Panaracer slick külsőkkel gyárilag. Nézegetve az árakat, nem akartam akár 30-40ezret kiadni egy pár külsőért. Nemrég vettem ezeket: [PANARACER GRAVELKING SLICK TLC 27.5" FOLDING TYRE SET OF 2 - OEM PACKAGING] . Remélem lesznek olyan jók, mint a gyáriak, azok is ilyesmik voltak.
[ Szerkesztve ]
Fall-N
veterán
Biztos, hogy jó lesz, erről a Gravelking külsőről jókat olvastam. Itthon az ára jóval több, úgyhogy ennyiért megéri. Ahogy nézem hazai boltokban 15-16ezer Ft/db.
parandroid: Engem személy szerint idegesít a villogó funkció, így sosem használom. Hátul is ilyen pulzáló módot kapcsolom be, de legtöbbször ott is folyamatos fényt használom. Látni meg tényleg nem lehet vele, hülyeség arra használni.
[ Szerkesztve ]
attiss66
senior tag
Elől biztos, hogy nem fogom használni a villogót, persze, ha nem az a célom, hogy káprázzon a szemem és nekimenjek a falnak.
Külsőben évek óta a defektálló külsőket veszem , mindhárom bringámra, az aluvázas montira , az acélvázas országútira és a monocoque fullkarbon országútira is. Megjártam már "párszor" a nem defektállókkal/éjszaka esőben belsőcsere pl/. Amióta azokat használom, csak 2 defektem volt, oldalról szúrta ki valami/szemből nem tudja/, a montin egy és a karbonon egy. Nem óccsó mulatságok, de megéri. Continentált vettem eddig, egy pár mostanság kb 30ezer [link] .
dom1n0
senior tag
Ezek bike24-ről fél orn vannak nagyjából, érdemes onnan rendelni.
Ringman
nagyúr
meg a többi német webshopról, elég jó akciók szoktak lenni
attiss66
senior tag
Kössz, ez értékes infó volt. már be is regisztráltam, megnéztem a rendelést, egy pár ebből a kontinentál országútiból kb25 ezer Ft. [link] szállítási költséggel együtt, ami kb+ 4000 Ft. De még így is olcsóbb jóval, tehát megéri. Ez az évekkel ezelőtti magyarországi ára. Nézelődök más egyéb alkatrészeket is. A montira a hajtóművet is lehet innen kellett volna rendelni.
[ Szerkesztve ]
Maximum1
őstag
Superplusnál a Gatorskin is sokkal jobb gumi, de a GP5000 mindenben jobb és egy jóval modernebb fejlesztés.
Van 4 évszakos is belőle ha a continál akarsz maradni.
[ Szerkesztve ]
Szerintem ezek ugyan azt tudják....
Nekem DT-van én szeretem, jó masszív darab picivel könnyebb, és nagyobb a terhelhetősége mint a Fulcrumnak.
Szóval amelyik jobban tetszik... Ha helyben van akkor én megnézném a Fulcrumot
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
attiss66
senior tag
rétisün
veterán
mi a baj a hajtogatóssal? könnyebb, és (álatalában) szerelni sem olyan szenvedős.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
jojjer94
csendes tag
Köszi szépen!
Közben eltakarítottam a mostani kerékszettet (Scultura 4000 gyári kereke) és ha már mindent leszedtem, megmértem. 1758g (első 800, hátsó 958). Úgyhogy elgondolkodtam, hogy inkább másra megy el ez a pénz, amit erre szántam volna, vagy teszek hozzá és felsőbb szetteket nézek.
Persze, tudom a tömeg csak egy adat, ott van még a légellenállás is.
Egyébként meglepődtem, valahol ilyen 19xx grammot olvastam róla.
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Beszámítás! MSI B550 R7 5700X 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN Z1 Plus FSP 700W
- ÚJ! NZXT H5 FLOW - 2 Év Garancia
- Beszámítás! ASUS B550M R5 5600G 16GB DDR4 500GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Seasonic 600W
- Beszámítás! ASUS B450 R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Cooler Master MB520 Chieftec 600W
- Beszámítás! ASRock B550M R3 4300G 16GB DDR4 240GB SSD GTX 970 4GB FSP CMT160 fekete FSP 600W