Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
fulton
addikt
fulton
addikt
Szép táv. Gratula
Kiskopika
senior tag
Nagyobb sebességnél bevibral a bringa? Nekem 60 körül van ilyen érzésem de mivel ott már beszarok amúgyis olyankor azzal foglalkozom hogy ne álljak fejre miközben tépem a féket,
vlevi
nagyúr
Tegnap délután mentem egy kört, kipróbáltam amit mondtál. Hát, nem az én terepen. Ahhoz, hogy 30-t tartsam, a 38/11 attétellel, 70 fölötti pedál fordulat kell.
90-es fordulatot csak egy nagyon rövid szakaszon tudtam kipréselni magamból.
Neked ez biztos lazán megy, de aki kirándulni használja a bicajt, annak szerintem már sok.
Ixion77
őstag
Én is kirándulni használom főleg, és a 90 körüli fordulat nekem kb. jó. Nyilván nem 30+ sebességgel megyek, inkább 20-25 közt. Túl alacsony fordulat (<60) viszont túlerőlteti a térdeimet. Emelkedőn is inkább visszaváltok és pörgetek. Már amíg van hová visszaváltani
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
fulton
addikt
igen. Több panaszt is olvastam pl a TCR re. Alacsony sebességnél is jelentkezett embereknél , pl 35 ös tempónál. Szerviz tanácstalan volt, volt akinek a kerekét cserélték de nem oldotta meg. Ami elég rossz ómen. Hogy ez mennyire jellemző még nincs elég infom.
Egyébként nekem is hasonló kezdett kibontakozni (de közel sem így mint a vidin) minap a csepelnél 60km/h nál, (ezért is engedtem el)
[ Szerkesztve ]
Kezdjétek el komolyabban venni az energiaszeleteket, a géleket, és szénhidrátos italokat ilyen távokra már. És ezt most tényleg tapasztalatból írom. Mert én a 233km után teljesen jól voltam. Se görcs, se fájdalom. Persze fejben kicsit elfáradtam a folyamatos koncentráció miatt (ami ráadásul nem is sikerült mindig), de egyáltalán nem voltam kész utána. Tegnap már megint tekertem. És szerintem ma is fogok egy lazát.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Kiskopika
senior tag
Nem lesz élménybeszámoló?
Majd írok el is felejtettem. Ugye írtam már róla, de ott leginkább csak dühöngtem a Bryton miatt. Majd ha lesz egy kis nyugi, akkor írok. De nyaralunk, szóval most nem az az első.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
rétisün
veterán
mit ajánlasz, neked mi vált be?
én is tervezek menni ma is, legyen meg a 3 nap/333 km
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Ringman
nagyúr
tegnap futottam bele, hogy van aki a touron több mint 100g/óra szénhidrátot fogyasztott, durva.
ISThun
csendes tag
50 fölött már nekem is bevibrál a Bromptonom.
Országútin meg gyáva vagyok, 60 fölött már ketten ülünk a bringán majré kollégával, szóval ott már elkezdem húzni a féket lejtőn. Ez van.
Igen, Fetter Erik is mondta múltkor, hogy 90g/óra a megszabott nekik.
Én is próbáltam óránként enni valamit. Mellé meg ment a bekevert hypo ital.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Ezeket toltam el a Balatonkör alatt. A gyümölcsök kis zselés szeletből nem vittem mind a 12db-ot. Abbol kb 5-öt ettem talán. De a többi elfogyott.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
dom1n0
senior tag
bringaúton mentél, vagy autóúton?
Amikor nem voltam eltévedve, akkor bringaúton. Próbáltam követni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Ringman
nagyúr
ilyen távokat nem megyek (főleg nem időre, tehát nem zavar ha ételbevitelnél akár le is kell szállni a bringáról), de tegnap kóstoltam a neten rendelt magozott aszalt datolyát, szerintem az fogyasztható lesz bringázás közben és olcsóbb, mint az ízesített lidl-ös datolya alapú gyümölcsszelet. ennek a 75%-a szénhidrát, 63%-a cukor.
szerszámos kulacsban (amit 20-30 km-nél hosszabb távra szoktam vinni) meg van egy gyümölcsszelet + müzliszelet tartalékban.
dom1n0
senior tag
Sokan voltak rajta? Nekem a balatonnal mindig az a félelmem ha lemegyek, hogy ne német nyugdíjascsoport szlalom legyen belőle, mert az ront az élményen...
ISThun
csendes tag
A dekás gyümölcsös zselés szelet nekem is bejött a hosszabb túrák során, azt én is ajánlom. És legalább nem olvad rommá a mezzsebben.
Na mindjárt megírom bővebben az egészet. Úgy is vonatozni fogunk, mert a gyerek imádja. Lesz időm megírni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Maximum1
őstag
Volt már részem benne, de csak 60km/h felett van, azóta az egyik térdemet rátámasztom a vázra ereszkedésnél, ne rezonáljon be, de már ritkábban megyek 60felett, elég az.
Amúgy meg vótmá
Kiskopika
senior tag
A nép követeli
fulton
addikt
látod el is felejtettem itt rákeresni, köszi
[ Szerkesztve ]
Friczy
senior tag
Konkrét: [link]
szuszinho
őstag
Sümeg?! Kicsit odébb van. Nem Szigliget?
Vagy nem Balcsit kerültél?
[ Szerkesztve ]
Friczy
senior tag
A kérdés igazából az, hogy megelégszel-e ezzel, vagy szeretnél akár csak közelíteni ahhoz, hogy komolyabb erőlködés nélkül hosszabb távokat (itt és most maradjunk csak a napi 50 km-nél hosszabbaknál) tegyél meg. Amennyiben szeretnél, akkor érdemes időnként próbálgatni a könnyebb áttételt. Ha odafigyelsz, előbb-utóbb rá fogsz érezni (hosszabb távoknál), hogy kevésbé fáradsz el nagyobb fordulaton (itt ez alatt a 70-80 környékét értem nagyobb alatt). Persze ehhez kéne egy pedálfordulat-mérő óra is, hogy lásd.
rétisün
veterán
nekem ilyen a Balaton-kör a szokásos útvonalaimból rakok össze egy Balaton-környi bringázást.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
arcitec
addikt
Mára már a Balaton kör bakfitty. BUBA oda vissza, na az már valami....
[ Szerkesztve ]
dom1n0
senior tag
Azért a balaton körnek is van magas sportértéke, csak megfelelő limitet belőve, pl. 6 óra
[ Szerkesztve ]
Mert rossz fokozatban vagy. A 38/11 sokkal nagyobb tempóhoz való kombináció. Hadd ne keressek kalkulátort, tippre neked olyan 38/16 kéne. Erőből tartani a 30-at ilyen alacsony pedálfordulaton persze, hogy nem megy. Lehet ilyet csinálni, csak fölöslegesen megterhelő. Ma egy graveles mögött jöttem egy darabon, ő tekert hasonlóan, billegett jobbra-balra a nyeregben minden tekerésnél, hogy nyomja, én meg másfélszer annyit tekertem ugyanannyi idő alatt, de teljesen könnyedén. Pedig a bal térdem még mindig nem hajlik rendesen, hogy normálisan tudjak pörgetni, ezért is kínzom magam ezzel a hülye mtb-kal aszfalton. Ja, meg ezen nincs pedálfordulat-szenzor, de érzésre már rutinból tudom, hogy milyen fordulatszám körül vagyok. Asszem a 32/13-on voltam, így mentünk 28 körül akkor éppen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Főszezonban az kb öngyilkossági kísérlet. Amúgy csak simán mazochizmus.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Balatonkör
Reggel 6 előtt kezdtem, Balatonszemesen. És Keszhely fele indultam. Vagyis kerültem, nem is kicsit. Stravára és ide is belinkeltem a képet, hogy mit vittem magammal. Ezen felül belsőt, defekt matricát, és némi szerszámot. Terveztem pumpát is. De azt otthon hagytam, nem a szálláson, a Balatonra se hoztam el. És ezt olyan 70km után vettem észre, amikor lenéztem, és nem volt tott a kulacs mellett.
Térjünk is rá az eltévedésre, eltévedésekre. Igazából jól ki van táblázva minden. Szerintem azért tévedtem el, mert nyomtam 30km/h körül mindig. És lenézel kicsit az órára, és már is elhagysz egy kereszteződést, ahol le kellett volna fordulni. Ilyen kis eltévedés volt pár. Mert néhol eléggé kacskaringós a kijelölt út. Szóval nem egy ilyet néztem be. Elsőre nem tűnt fel. A nagy eltévedésnél viszont nem tudom mi volt. Követtem a táblát Keszthely fele. Aztán egyszer csak földúton mentem, egyre jobban be az erdőbe. Pár km után volt egy tábla. Baromi megtévesztő, mert rá volt írva, hogy Keszthely. Csakhogy az már MTB jelzésű volt. Ami érthető is az erdőben. Imadkoztam, hogy ne kapjak defektet. Mikor kijöttem egy faluba, Google maps-szal próbáltam helyre navigálni magam. Az nem vált be, mert még mindig távolodtam a Balatontól, ezért Waze-zel sikerült visszamennem a bringaútra. Durva 20-30km-es kitérő lehetett.
Na de hagyjuk is az eltévedést. A célom 8 óra alatt lett volna. Így 8:36 lett. Szóval a kitérő nélkül sikerült volna.
Próbáltam végig 30km/h körül menni. Ha engedte a forgalom, ez ment is végig. Emelkedő északon van egy-kettő. De nem túl hosszúak. Én egyáltalán nem éreztem meg őket. Forgalom reggel 10-ig kb nem is volt. Lehetett haladni. Aztán akkor kezdett el feltűnni, hogy egyre többet előzök, és többen jönnek szembe. És ez egyre sűrűbb lett később. Főleg nagyobb városokban. Például Balatonfüred nagyon durva. Ott nem lehet haladni. Közvetlenül a tömeg mellett/között megy a bringaút. Egyébként pozitív volt a tapasztalat másokkal. A legtöbbször tök figyelmes volt mindenki. Volt aki bíztatott is. Rengeteget előztem. Egy valaki küzdött, nagyon kanyargós úton alig volt hely, ahol el tudtam menni mellette. És volt egy valaki, aki húzatta magát. Vagyis próbálta, de leszakítottam. Nem bírta 32 fölött a tempót. Egy srác előzött meg a 233km alatt. Nyilván Pinarello-val, Sky mezben. De erdekes volt mert mentem mögötte. És néztem, hogy ő nem követi a bringaútat, én meg ugye követtem. Szóval volt helyismerete. Aztán megelőztem Siófok előtt valahol. Aztán Siófok után ment el mellettem. Köszöntünk, rendes volt..
Az út minőség vegyes. De én inkább jónak értékelem. Sok helyen (főleg északon) vannak gyökerek keresztbe a bringaúton. Egy részük le van marva, hogy szintbe legyen. De nem sok. Ezért neha volt meglepetés közel 30-cal. Na meg közbe jöhetnek is szembe, mikor eldob egy ilyen pukli.. Ahol jó, ott viszont tengely marha jó a bringaút. Két sáv, végig felfestve, és elsőbséggel. Erre azért figyelni kell, hogy hol van nekem és nekik elsőbbségük. A 233km alatt csak egyszer ütöttek el. Az is ilyen nonszensz szitu. Full látható voltam..
Kutakat én alig talaltam az első 100km-en. Biztos be is néztem, de volt, hogy már nagyon kevés viszem maradt a 2x0.7-es kulacsokban. A boltok meg 10-11 körül nyitnak. Erre se voltam felkészülve. De szerencsére nem volt gond. A kaját óránként terveztem, ez kicsit elcsúszott, de nagyjából az óránkénti szénhidrát bevitel megvolt. Az energiaszeleteket én annyira nem éreztem meg. De kellettek, legalább a szilárd állaguk miatt. A gél viszont zseni. Az rendes boost volt minden alkalommal. Minimum egy órára. Többet nrm mertem betolni. Az azért veszélyes is lehet.
Összességében én nagyob simának éltem meg. Nem terhelt meg fizikálisan. A legnagyobb bajom az volt, hogy eltévedtem és nem lett meg 8 óra alatt. Ettől függetlenül semmilyen szempontból nem egy nagy cucc. A legtöbbször még a Balatont se látod. Egyetlen helyen van wow érzés, amikor a magasparton mész, és lelátsz az egész tóra. Az marha szép. Az időjárás okés volt. Nem volt vészes szél. Meg nem is lehet arra varni, hogy szélcsend legyen. Ezért nem is foglalkoztam vele. Volt szembeszél persze, de szerintem északi szél lehetett, mert nagyon kevés ideig mentem pofaszélben.
Az átlag 27.1km/h lett. Higyjétek el, hogy ennyi kanyar, lassítás, kerülés melett ez is csoda. És tényleg, ha lehetett így is 30km/h felett mentem. Még a vége fele is.
Megcsináltam. Lehet, hogy majd meg fogom még valamikor. Eltévedés nélkül illene. De most már nem izgat annyira ez az egész. Dobogókőre bármikor jobb élmény felmenni. Nem beszélve a pilisszántói falról!
Tanács másoknak?! Nem is tudom. A legfontosabb a táplálkozás. És ez nem vicc. Az a kulcs. És nem érdemes kapkodni. Én kapkodtam. Kapkodnék legközelebb is a 8 óra miatt, de nem érdemes. Ja és inteni, köszönni másoknak felesleges. Ha a 20%-uk visszaint, bólint, akkor sokat mondtam.
Ui: telórol írtam, utálok így írni. Ha tele lesz hibával, akkor bocs.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
Mármint nem ütöttek el, csak majdnem!! ott lemaradt egy szó.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
mauimagic
aktív tag
nen egy fehér cube-al voltál?
rétisün
veterán
már 12 éve (és egy hete)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Ringman
nagyúr
38/11 a legnagyobb áttét a nuroadon, viszonylag ritkán használom azt is, akkor van értelme, ha rövid ideig 35 km/h fölött tartanám a sebességet (90-es pf-tal van meg a 40 km/h kb), de annyira jó kondiban meg nem vagyok.
a következő nálam a 38/13 és a 38/15, az inkább használatos.
vlevi
nagyúr
Hát, igen, ezzel tisztában vagyok, hogy állóképesség az kb nulla.
Pedál fordult mérő az van, ezért tudom, hogy a 90 az nálam nem játszik. 60 fordulat környékén jól elvagyok. Egyelőre.
dom1n0
senior tag
Köszi a leírást, érdekes volt olvasni.
Mennyi szint jött össze közben?
Nézted esetleg autóúton ugyanezt? Hátha ott jobban lehet haladni, kevesebb utcázással...
A gélek nekem is nagy boostot adnak, pedig eddig szándékosan kerültem a koffeinest.
Kiskopika
senior tag
Köszi, nagyon remélem hogy 29 én el tudok én is indulni, bár most még nem érzem ugy magam bar javulnak a lábaim. Az mondjuk kérdés mennyire tesz jót neki egy ekkora túra
Tin
veterán
Respect köszi a jó kis leírást. Szerintem ma éreztem azt, hogy kell a kaja, igaz 32 fokban tűző napon mentem, 1.5 liter volt nálam, egyik tablettás, de nem ettem előtte, és a végén már éreztem, hogy kell a kaja. Ezt a nagy meleget asszem nem erőltetem
Friczy
senior tag
Akkor próbáld időnként odafigyelve növelni. A 90 nálam is már sok, de én szoktam mondani, hogy lusta vagyok (meg már öreg is, de ez más kérdés). Nekem kb. a 70-80 közti fordulat jelenti a kényelmest, a 90 maximum akkor, ha poénból meg akarok húzni egy emelkedőt.
Ha venned kell valami kaját, akkor ne boltot keress, hanem benzinkutat. Gyakoribb, egyszerűbb, és nem kell kint hagynod a bringát, vagy csak minimál időre. Az a legjobb, aminek kis pékség/kávézó része is van, ott le lehet ülni negyed órára egy szenyó-süti-kóla-kávé kombóra.
Amúgy gratula, ez így is egy tök jó idő!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Mindenek előtt gratula
Többek közt ezért vettem már egy olyan navit (iGS520), ami legalább csiganyálas navigálást tud. Teljesen jól bevált, kényelmesen megrajzolom az útvonalat számítógépről, feltöltöm a bringás computerre, aztán követem.
Nincs több Google Maps-szal szerencsétlenkedés a kereszteződéseknél, nincs több időveszteség, eltévedés. Került Kínából 24 ezerbe, már bőven megérte. Akármennyit is megy az ember, bármekkora távú kitérő kellemetlen lehet. Főleg, ha van egy célod, meg 200 km-t mész / mennél adott sebességgel, 20-30km pluszban hiányzik a fenének.
Egyébként a BuBán is alig van kút, eléggé elszomorító. Én ki is fogytam vízből, elég sz@r érzés.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
arcitec
addikt
Sok értelme nem lenne, sőt semmi értelme, mert a környezetedből meg nem látsz semmit.
Lehajtott fejjel száguldani pár km-es szakaszon is lehet és még csak el sem tévedsz, a köridőd meg meg lesz, ha meg lesz... U.I: Lásd F1
[ Szerkesztve ]
mauimagic
aktív tag
Jól sejtem, hogy egy '80-as évekbeli 2x7 országúti meghajtás (50/40*14-26) átvariálása kicsit muglisabb áttételűre az teljesen elb.szott ötlet?
A régi hátsó váltó (EX300 rövid kanalas) egyáltalán elboldogulna egy 34T-s sorral?
dom1n0
senior tag
mauimagic: szerintem 34-re kell a közepes kanál.
arcitec: az nekem unalmas, monoton. Ha lehet minimum egy oda-visszát szoktam menni nagyobb távokon, vagy méginkább egy kört
Tin
veterán
Komolyan nincs olyan bike computer, amiben rendes báró+GPS alapú mérés van magasságra, tölthető rá offline térkép, és tud normálisan navigálni?
dom1n0
senior tag
Nekem Garmin 1030 plus ban, ezeket tudja szerintem
Kiskopika
senior tag
Én úgy oldottam meg a víztalálás kérdését, hogy az EDGE 830 ra töltöttem egy Velomap térképet, és a navin belül az érdekes helyek között a drinking_water re keresve azonnal távolság szerint listázza is hol van kút a közelben.
Lehet müködik a gyári térképpel is de nekem így bevált, fontos hogy alsó vonallal legyel a drinking_water
Itt a környékemen ausztriában szerintem sportot üznek a kutak elrejtéséből, szinte közvetlen a bringa út mellett sose találok, mindig le kell térni róla kicsit
[ Szerkesztve ]