Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#190851) jjeahh válasza 6030D (#190821) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Irigylésre méltóan száraz a terep.

#190824 peterkeT: Végre egy Orbea Alma :))

#190840 Hasaggymeg: Én is annyit másztam ma, kevesebb kilóméterrel és alacsonyabb sebességgel:

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#190852) andrisbandi válasza gabro0 (#190843) üzenetére


andrisbandi
őstag

Nekem is most kellett láncot tisztítanom. Gondolkodtam, h leszedem, de a petróleum beszerzése, majd kidobása is körülményesnek tűnt, elengedtem.

Egy kis köröm tisztító kefével kinyomkodtam fölülről a beragadt koszt a szemek közül.
Létezik profi kefe is, de nem találtam meg :D
De meglett a lántisztító spré (Holmenkol Sport Clean, de kapható sok fajta zsírtalanító), amit még sosem használtam. A fejére rámegy egy pici cső.
Egy paptörlőt a lánc mögé tartva befújkodtam. Kesztyűben gyorsan át lehet törölgetni a papírral. Szép lett. Igaz nem szokott túl koszos lenni. Pár tekerés után karban van tartva.

Láncolajat cseréltem, emiatt tisztítottam meg alaposabban.
Rohloff= tök jó, de eléggé vonzza a koszt.
Muc-Off Dry Lube= nagyon híg, lecsöpög felrakáskor, pár órás tekerés után újra kellene rakni. Nem vált be. Jó a kosz tényleg nem ragadt bele annyira, az ok.
Holmenkol Performance Lube= Ezt próbálaom majd még ki. Portaszító elvileg.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#190853) andrisbandi válasza G@ben (#190848) üzenetére


andrisbandi
őstag

XLC BC-A07
:)
KING KONG kulacstartó. Nagy méretű, nehéz, akár 1,5L-es palackok és kulacsok szállítására alkalmas kulacstartó. Állítható méret, gumis rögzítéssel.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#190854) Somatom válasza andrisbandi (#190847) üzenetére


Somatom
veterán

A párhuzamos akadály átugrásánál pont attól félek, ami 8:12 -nél látható. Keresztben levő akadálynál, ha rossz az ütem, vagy nem elég nagy az ív, akkor legfeljebb lekoccol a kerék. De egy lapos szögű akadály kivezeti alólam a bringát és tuti a perec.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#190855) xy.zsolt válasza andrisbandi (#190852) üzenetére


xy.zsolt
őstag

én a Holmenkol Performance Lube-ot csak nedves időben télen használtam....jól ken, nedves környezetben a legjobb amit próbáltam, de sajna vastagabb mint a Muc-off C3 dry....Na, ez a tuti száraz időben :K csak eső ne érje. Ja és 4-500km után kell csak újrakenni, nem pár óra után mint ahogy te

[ Szerkesztve ]

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#190856) andrisbandi válasza xy.zsolt (#190855) üzenetére


andrisbandi
őstag

Jónak tűnik ez a c3 a leírások alapján. Köszi az ajánlást, kipróbálom :)

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#190857) zsocy


zsocy
őstag

Én ma +40 kilóval, ami két gyerek és egy utánfutó volt csináltam egy tókört. A köridő persze olyan lett aminél xy.zsolt be sem indítja a Stravát, de egyszer sem kellett leszálnom, amire büszke vagyok, én is élveztem és a csajok is nagyon. Lehet most jól jött volna egy ebike :)

Napfénysüti, te pedig elrepültél mellettem a Velence előtti erdős részen, az a szép kék bringád tünt fel. Próbáltalak utolérni, de hamar rájöttem micsoda kamiont vezetek, így feladtam :)

PeterkeT, ez is egy jó vétel volt, nagyon szép a paripa tényleg, és ezzel bővült az Orbea flottád is legalább, gratula! Bárcsak nálunk lennének hasonló vételek...

(#190858) G@ben válasza andrisbandi (#190853) üzenetére


G@ben
addikt

Köszi! Ahogy nézem, ugyanaz, meg az ára sem vészes! :R

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#190859) INTELligent válasza itouchfan (#190768) üzenetére


INTELligent
senior tag

Szééép! :)

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#190860) cettlee


cettlee
őstag

hali!
elöl és hátul is shimano mt420 hidraulikus féket szeretném cserélni.
Az elsőt egyszerü , viszont a hátsonál nem lehet elkerülni hogy a kábelt ne kelljen ujra elvezetni a vázban? Van valami plug and play lehetőség a fékkarnál illetve a nyeregnél?

(#190861) Runner_fxr válasza Somatom (#190819) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem az emlékek fakultak, hanem az alapvető mtb-os tapasztalat hiányzik. Jellemző amúgy, hogy a legnagyobb ebike fikázók nem tudják az ebike témát összefüggéseiben nézni. Egy nagy halmazként tekintenek az ebike-ra, számukra mindegy, hogy a pedelec rendszer milyen bringába van beépítve, legyen az egy amsterdam vázas trekking agyváltóval, vagy mondjuk egy outi/gravel (bár ez igen ritka), vagy akár egy Trail/Enduro mtb. Számukra mindegy, hogy ezen kategóriák használata gyökeresen eltér egymástól, az 5km-es sík úton poroszkáló e-trekinges 80 éves bácsika, vagy az 50-100km-es nehéz terepen bringázó E-Enduro-s egy kalapban van. Innentől már mindegy mivel érvelsz, b.zi vagy mert ebike-ot hajtasz. :D Bizonyos emberek nem látnak tovább annál, hogy rásegítés = babetta, robogó, stb. Nyilván ha valaki csak outizik, nem tudja, hogy maga a mtb sport mennyivel másabb mint pl az országút. Ha nem ismeri a mtb kategóriákat, lila gőze nincs arról, hogy mit jelent egy 10kg-os XC-vel menni 1000m szintet és mit jelent egy dög enduro-val menni 1000m szintet. Azt sem tudja mit jelent komoly terepen lefelé jönni, mert soha nem ment ilyen helyen és nem is merne. Outihoz mérnek mindent, ha outival lazán mennek 100km-t, akkor az magától értetődő, hogy az enduro-val is kéne annyit menni. Totális a képzavar. Illetve mivel nyilván soha nem próbáltak rendes terepen, meg kb semmilyen épkézláb útvonalon pedelec-et, ezért ezzel kapcsolatban is csak ilyen hamis tévképzetek vannak a fejekben, hogy magától megy, meg nem izzadsz meg, mert helyetted csinál mindent. Nyilván fogalmuk nincs arról, hogy milyen szinten testre szabható ma már egy pedelec rendszer. De még a valósággal is képesek vitatkozni, mert számtalan teszt van, ahol bebizonyítják, hogy egy intenzív terep használat esetében az E-MTB-n sem feltétlen alacsonyabb a pulzus, ez sem hatja meg a véresszájú pedelec fikázót. :) Persze nem kell mindenkinek mindenhez értenie, de az talán elvárható lenne, hogy a számunkra homályos területekkel kapcsolatban óvatosabban fogalmazunk meg véleményeket, kritikákat, de hát nem vagyunk egyformák. Van aki csípőből lenéz mindenkit aki nem fér bele az ő keretrendszerébe, akár reális, akár hamis az a rendszer. Én tényleg nem vagyok egy gyűlölködő, másokat lenéző ember, de a a korlátolt gondolkodást nem tudom elviselni, mondhatni lenézem. Végül is ebben hasonlítok a pedelec ellenzőkre. :D Van az a kategória amit már én is csak szánalmasnak tudok tekinteni. Most itt ezt általánosságban írom, pedelec hiszti témában, nem célom senkit megbántani, kinek nem inge az úgy sem veszi magára.

[ Szerkesztve ]

(#190862) INTELligent válasza parandroid (#190824) üzenetére


INTELligent
senior tag

peterkeT: Nektek is gratula a sok új géphez!

Nekem egyelőre marad az, hogy a fórumban, meg élőben a többiekét nézegetem. :DDD

Érdekelne bringavásárlás kapcsán a véleményetek - amikor 6030D megemlítette, hogy ő ilyen áron karbon bringát vett, akkor elgondolkodtam (meg amikor átváltottam az €-t Ft-ra :DDD) . Vannak csodaszép bringák, de azért jó lenne kb. racionális döntést hozni. Bújom én is a használtpiacot, nagyon volatilis, van ami 10 percen belül elmegy. Szerencsére vannak olyanok, akik csak gyorsan meg akarnak szabadulni a bringájuktól. Viszont autó nélkül a legjobb dealekre nehéz lecsapni. Ha fully-t keresnék, tegnap egy karbon Scottot minden jóval 1000€ alatt el lehetett volna hozni...
Amikor '19-ben a Cube Acid-ot vettem (2013-as modell), akkor az volt a cél, hogy a lehető legolcsóbban megússzam úgy, hogy lesz egy 29erem levegős telóval, meg iksztééé hátsó váltóval. Akkor a tapered, átütő, kuplungos váltó, vagy az egyujjas fék kapcsán még azt sem tudtam, hogy az adott dolog létezik.
Most eljátszottam azzal a gondolattal, hogy ezt meghagyom otthonra, itt meg beruházok egy másikba. Csak - a birtoklási vágyon felül ;] - nem tudom, hogy érdemes-e.
Mivel egy sor új szabványt nem próbáltam, így nehéz megítélni a hasznosságukat. Nagyon örülnék, ha megosztanátok a tapasztalataitokat.

TL;DR - a kiemelt újítások közül melyik éri meg a pénzét, és melyik a marketingfogás.

Az világos, hogy a tapered villa, meg az átütő elsősorban a jövőbeli kompatibilitás miatt fontos. Meg a fékerőnek is jobban ellenáll utóbbi (bár ha jól rémlik, erről parázs vita folyt itt)
A tubeless olyan, amire eddig nem lett volna szükségem (3000+ km XC-vel defekt nélkül), de nem zárom ki a lehetőségét. Ez majd attól is függ, hogy milyennek ismerem meg a Fekete-erdőt.
A kuplungos váltó menőn néz ki, a kérdés csak az, hogy a hozzáadott értéke mennyi? Mondjuk egy vadiúj, nem kuplungos váltóhoz képest.
A hajtás kapcsán vagyok a leginkább gondban. A bikepro-s cikket olvasgatva, meg az itteni tapasztalatok alapján (topikfőnök legutóbbi megjegyzése a rendkívül gyorsan kopó láncról) nem igazán tudom, hogy mi mellett tenném le a voksom. Mármint nyilván nem végtelen pénzt feltételezve :D. Valós lehet az a félelmem, hogy az 1x12-es rendszer kopása belépő-alsóközép szinten elég problémás? Ami számomra fontos, hogy nálam a bringa a terepre eljutás eszköze is, legfeljebb tömegközlekedéssel fogom tudni elvinni. Alapvetően a hosszabb túrákat szeretem, ill. szeretném gyakrabban megejteni a jövőben (mondjuk 50+ km). Ennek fényében lehet értelme ragaszkodni a többtányéros rendszerhez (leginkább a 2x11-hez)?
Igazából egy dolog van, amit tudom, hogy nagyon hiányzik, és tényleg segítene: az az egyujjas fékkar, ami miatt meg nyilván nem érdemes egy komplett bringát venni, ha csak ez a különbség :D. Bár mondjuk az enyémnél jobb felszereltségű 3x10-es bringákat olcsóbban vesztegetnek, szóval akár az otthonit eladom, itt veszek egy jobbat is opció.
Ezen felül legfeljebb valami picit tartósabb (tubeless) kerékszettet tudok elképzelni (kb Mavic Crossride kategória, semmi extra), mert azt az enyémen nem olyan túl sok km után tapasztaltam, hogy azért a hátsó kapott rendesen, pedig vigyáztam rá, csak terepen mentem :D.

Nem sürget az idő, ha más nem, akkor postán eljut hozzám a bringám. Akár az is opcó lehet, hogy ha majd normalizálódik a piac (igen, ha kell - mert úgy érdemes -, akkor várok több, mint egy évet; ha újat vennék, kb akkor is annyit kellene :DDD ).

Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok

(#190863) jjeahh válasza INTELligent (#190862) üzenetére


jjeahh
nagyúr

Ha tekersz rázós gyökeres, köves terepen, a kulpungos váltó egy áldás.

Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG

(#190864) polonic


polonic
félisten

Kesztyűkből milyet ajánlotok? Melyik márka? Van annyi, mint a nyűg.
És mondjuk Cube kesztyű szóba jöhet? Ha már a bicajok is azok.

Az lenne a lényeg, hogy szellőzzön és a tenyere jó párnázott legyen.

(#190865) parandroid válasza Runner_fxr (#190861) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Végülis nem mindegy, hogy a sportolónak öltözött analóg bohócok mit mondanak a pedelecről, miközben lógó nyelvvel maradnak le a jól konfigurált, hekkelt pedelec mögött, amit nem is tudnának használni a nyápic izmaikkal a Hármashatárhegyre felfele?

Csak hogy összefoglaljam az elmúlt kb 24 óra pedeleces paneljeit. :D

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#190866) attiati


attiati
veterán

Mi újság mostanában a bicikli árakkal?
Normalizálódtak tavaly óta?

(#190867) Alg válasza attiati (#190866) üzenetére


Alg
veterán

Nem :(

peterkeT: Mielőtt megint flame-folyam indulna, mondjuk ki a lényeget mert úgy látszik a nagy sértődésben nem értik a sporttársak: nem a villanymotorral van a probléma, hanem a stílussal...

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

(#190868) Runner_fxr válasza cettlee (#190860) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Jobb fék más kábelt is jelent, a Te féked könnyen bontható a karnál és a nyeregnél is, de a komolyabb Shimano fékek banjo csatlakozósak a nyeregnél, ott nem bontható, legalábbis nem ajánlott. Be kéne húzni az új vezetéket. Nem olyan vészes, egy ilyet vegyél: [link]
Ezzel össze tudod kapcsolni a régi és az új fékvezetéket. Az új féket megbontod a fékkarnál, a bent lévőt a nyeregnél, majd összekapcsolod a két fékvezetéket és behúzod a régivel az újat, utána mehet fel a fékkar, légtelenítés és kész. Új 4 dugattyús SLX és XT nagyon jó, ezekre érdemes cserélni.

(#190869) xy.zsolt válasza zsocy (#190857) üzenetére


xy.zsolt
őstag

Amióta futok is azóta én sem vagyok gyorsvonat :) Most pont egy keddi 10km-es interval futás miatt vagyok még rottyon :K El kell találnom az arányokat mert így nem oké ahogy gondoltam.

BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.

(#190870) cettlee válasza Runner_fxr (#190868) üzenetére


cettlee
őstag

köszi, király vagy

(#190871) itouchfan válasza INTELligent (#190859) üzenetére


itouchfan
senior tag

Köszönöm.

Az írásodhoz kapcsolódóan azt gondolom, hogy lehet így írogatni, listázni, hogy mi az ami mindenképp kell, mi az ami jó lenne, mi az amit semmiképp se szeretnél, de nagyon ritkán jön össze (most nekem ezzel a Merida outi/cross géppel pont sikerült talán: alu váz, karbon villa, 2x hajtás, min. Tiagra váltás, tárcsafék /hidrós vagy a legjobb mechanikusak - TRP Spyre lett, nagyon jó), de szerintem legtöbbször, ha jön egy bestbuy ajánlat, úgyis lesz valami kompromisszum, szóval nem feltétlen kell rögösen ragaszkodni ezekhez szerintem. Tudni kell mi az a szint kb, ami alá nem adod, és ha akörül jön valami, le kell csapni, ez az én véleményem, de az, hogy 100%ban olyan bringa jöjjön amit megálmodtál, jó méretben, megfelelő távolságban, olyan áron, ami belefér, az nagyon ritka lesz sztem.

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#190872) Somatom válasza parandroid (#190865) üzenetére


Somatom
veterán

Miért nem tudod azt elfogadni, hogy ők is sportoltak, meg én is? Mivel van plusz rásegítésem, persze, hogy megelőzöm őket. Ha nem egy tempó kategóriában vagyunk, akkor ugyan miért fájna nekik, ha megelőzöm? A sportmotoros is sportolhat ott fölfelé, döntögethet a kanyarokban és közben engem is megelőz. Ettől most duzzognom kéne?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#190873) szimpláncsak válasza attiati (#190866) üzenetére


szimpláncsak
tag

Olcsóbbak biztos nem lettek. 10-15%-al drágultak az új árak tavalyhoz képest. Mondjuk készleten kB. így is alig van valami.

[ Szerkesztve ]

(#190874) Runner_fxr válasza parandroid (#190865) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nekem teljesen mindegy, hogy a bohócok mit mondanak, nem csak a pedelecről, bármiről! :D
Az viszont azért érdekes, hogy komoly sportembertől, aki tényleg magasabb szinten képzett kerékpárban, akár outi akár monti vagy esetleg mindkettő, még soha nem hallottam ezeket a baromságokat amiket a fő fikázók puffogtatnak.

(#190875) Hasaggymeg válasza atti29 (#190846) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Valami kopás látszik rajta, de ebből a szögből (meg amúgy sem) nem egyszerű megmondani elmegy-e új lánccal, vagy sem...ugyanakkor az új lánc nem hazudik, ha azzal ugrik akkor kuka...és, hogy miért a két legkisebb? Az volt többet használva, arányaiban többet természetesen, mert egy kicsit nem kell annyit használni mint egy nagyot ahhoz, hogy ugrósra kopjon.

peterkeT...a köves, murvás lefelé a zasszonyok mumusa, nejem lefele lassabban megy mint felfele. :U

jjeahh...a képeket nézve nem irigyellek. :(

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#190876) IMIIKE1998 válasza Hasaggymeg (#190840) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Te mennyit szoktál nyújtani? :D
Nem kényelmetlen ennyire mélyen a kormány?

(#190877) szimpláncsak


szimpláncsak
tag

Isten áldja aki kitalálta a "félfokozatot" az első átdobón. Még én is be tudtam f@szán állítani, pedig még a bowdent is jobban meg kellett húzni, nem csak a csavarokkal mímelni. :DD

(#190878) Csokicsibesz


Csokicsibesz
tag

Ma sikerült az egyik haveromnak úgy elesnie, hogy a bringája rávágódott az enyémre. Mindenféle sérülés nélkül megúsztuk, de a villam lábán (tehát nem a becsúszón) lett egy kb 1 cm-es súrlódás/karcolás.
Ami engem rohadtul zavar (tudom OCD-s vagyok). Ezzel lehet valamit csinálni? Vissza kéne valami finom csiszolóval csiszolni?

[ Szerkesztve ]

(#190879) szimpláncsak válasza itouchfan (#190871) üzenetére


szimpláncsak
tag

Az én cube cross race-men is trp spyre van. Nekem egy tektro auriga comp hidraulikus fékkel van összehasonlítási alapom, de ahhoz képest én elég gyengének érzem. Mondjuk 120km-t tekertem eddig vele, szóval lehet majd még bekopik a betét vagy egy betét csere megoldja. Az adagolhatóságával van leginkább bajom. Húzom húzom szinte semmi (hallom, hogy a betét súrlódik) , aztán hirtelen állóra fékezi a kereket.

[ Szerkesztve ]

(#190880) Napfénysüti válasza zsocy (#190857) üzenetére

Ohh bocs hogy nem vettelek észre. :B
Pedig szerintem a két gyerkőcöt meg is néztem hogy milyen aranyosan elülnek. :R

Més que un club!

(#190881) Hasaggymeg válasza IMIIKE1998 (#190876) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Sajnos nem amennyit kellene :( ...a kép meg csalóka, nyergem olyan 3 cm-el van fentebb a kormánynál.

#190862INTELligent...akkor vegyük sorban...TL nemtom, még nem volt :DDD ; tapered semmi előnyét nem tapasztalom; Tru axle gyorsabb és egyszerűbb kivenni/betenni, valóban atompontosan ugyanoda kerül vissza valahányszor kiveszed a kereket, biztosítva a tárcsafék a betétek közötti központosságát. Merevségi különbséget eddig nem tapasztaltam, bár a régi bringám gyorszáras hátsó kereke mocorogni kezdett legutóbb (gondolom megerősödött lábaim irdatlan ereje miatt 🤭 ).; Erős váltókanál rugó/clutch nem csapkod a lánc, el sem éri a tőle néhány centire levő láncvillát a legrosszabb terepen sem; Egyujjas fék előző fékem Deore 615-ös volt és az bár kétujjas én mindig egyel használtam, terepen nagy előny mindig legalább 3+hüvelykujjal biztosan markolni a kormányt...és végül az 1x12 váltás kopása...nos erről még biztosat nem tudok nyilatkozni. Most 1700 km-nél tartok és még mindig nem esik bele a 0,5% és eltökélt szándékom, hogy 0,75%-ig fogom hagyni. ZolkoW kérdezte hogyan viszonyult a Decas mérő (azzal mérem) az új lánchoz, amit nem tudok mert újan nem méregettem, de van itthon egy tartalék láncom és ha cserélem megnézem majd. Az így viszont már most szinte biztos, hogy az eddigi 10 sebességesnél megszokott 5-6ezer km felejtős a 12 sebis láncnál, de, hogy ez mennyi lesz majd az a jövő zenéje...majd beszámolok erről is.

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#190882) itouchfan válasza szimpláncsak (#190879) üzenetére


itouchfan
senior tag

Hát, nekem van tapasztalatom montin Deore M6000-rel, Sram Level T-vel, Outin mechanikus Tektro-val, és régi Shimano RSX felni fékkel. Nyilván a hordós fékek más szint, de közelebb van azokhoz a TRP, mint a másik kettőhöz. Azáltal, hogy mindkét fekpofát mozgatja, jobban adagolható, mint a többi mechanikus, azok elég nyúlósak (szvsz), ez sokkal jobb. Nekem először nagyon bent fogott, de húztam a bowdenen még mielőtt mentem volna vele, most elég direkt és így jól adagolható, és jól is fog (legalábbis én biztonságosnak, megfelelőnek érzem országútra, nyilván hosszabb lejtozesem még nem volt ezalatt a két három nap alatt).

„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

(#190883) attiati válasza szimpláncsak (#190873) üzenetére


attiati
veterán

Pedig a tavalyi árak sem voltak gyengék. Tavaly talán a canga piacon jelentkezett elsőként a kereslet-kínálati gond. Mondjuk naiv ötlet volt, hogy bármi is olcsóbb lenne :)

szerk:
Kb egy éve nem jártam itt. Somatom akkor is a pedecel volt a téma :D

[ Szerkesztve ]

(#190884) zsocy válasza Napfénysüti (#190880) üzenetére


zsocy
őstag

Ne viccelj, nem is vártam hogy észrevegyél, kamionnak álcáztam magam :) A te kék csodádat viszont könnyű volt kiszúrni, az a szín még mindig nagyon tetszik, nagyon szép bringa!

A gyerekek (lányom és a barátnője) tényleg tündériek voltak, játszottak, kajáltak, nevetgéltek, én meg szórakoztattam őket. Kb. jobban kikészültem így estére mint egy igazán hajtós körön, teljesen lefárasztott. A legjobb erőnléti eddzés a gyerekhúzás :)

(#190885) 6030D válasza Csokicsibesz (#190878) üzenetére


6030D
Ármester

Valami autófényezőhöz vidd, mit mond rá. Ha mákod van körömlakkos javító+polír. Én montin hagynám. Kép?

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#190886) Napfénysüti válasza zsocy (#190884) üzenetére

Legközelebb kiabálj rám nyugodtan. :K

Més que un club!

(#190887) Somatom válasza attiati (#190883) üzenetére


Somatom
veterán

Sajnos, egyeseknél hosszú ideig tart annak az elfogadása, hogy a világ és a kerékpársport változik és ebbe már a villanybringa is beletartozik. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#190888) szimpláncsak válasza itouchfan (#190882) üzenetére


szimpláncsak
tag

Ez mondjuk jó hír. Akkor állítgatok rajta, hátha :) gondoltam, hogy annyira nem lehet rossz az új árából kiindulva (bár nyilván az ár nem mindig határozza meg a minőséget :))

(#190889) parandroid válasza Somatom (#190872) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Na várj csak, most akkor sportoltak, vagy sportolónak öltöztek? Mert ez még nem tiszta.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#190890) bardi válasza INTELligent (#190862) üzenetére


bardi
aktív tag

Normális fékkel mindegy hány ujjas a fékkar, úgyis egy ujjal fogsz fékezni, nekem volt Avid elixir 5, majd Deore M615, most Sram level TLM, egyik sem egy ujjas hivatalosan, de sose használtam kettővel egyiket sem. Esetleg annyi komplikációd lehet, hogy beljebb kell tolni a kormányon, de az nem egy nagy kunszt, a dropper meg váltó bilincse, ha van, mehet a markolat és fékkar bilincs közé, én így használtam az összes bringámon az utóbbi kb 10 évben.

'92 Honda VFR 750

(#190891) Somatom válasza parandroid (#190889) üzenetére


Somatom
veterán

Honnan tudjam? Attól, hogy beöltözök versenyző mezbe, a teljesítményem nem lesz összemérhető egy edzett outiséval. Ha így pedálozok egy analóggal és elhúz mellettem egy pedeleces, ő sem fogja tudni, hogy én egy versenyző vagyok, aki épp pihenősben nyomja, vagy csak egy mugli, versenyző mezben. Csak annyit lát, hogy egy versenyző mezbe öltözött outis.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#190892) d.beni


d.beni
aktív tag

Sziasztok!

Kinéztem ezt a bringát : KTM · Chicago Disc 291 29"
Most megtudnám venni 252k ért.

Ennyiért jó vétel?

(#190893) Teasüti válasza andrisbandi (#190847) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Jól látom, hogy a rönk átugrásakor a linkelt idő után rögtön már oda is vágta a felnit a földhöz?
Ez ránézésre vmi betegesen alacsony nyomás lehet. :C

(#190894) Teasüti válasza INTELligent (#190862) üzenetére


Teasüti
nagyúr

A tubeless olyan, amire eddig nem lett volna szükségem (3000+ km XC-vel defekt nélkül).
Használtál már szuper könnyű XC gumikat? 600 g alattiakat? :P
Én már annak is örültem, ha egy napot nem kellett defektet javítani. :D
Kevlár szalag sokat segített, de igazán csak TL-ben szűnt meg a probléma (és jöttek új problémák :DDD ).

(#190895) XZoli válasza Csokicsibesz (#190878) üzenetére


XZoli
aktív tag

nekem is sikerült összekarcolni a vázcsövet sírás után :DDD ezekkel políroztam fel elég jól sikerült, Tescoba vettem 3000ft volt a két tubus

Asus TUF Gaming X570-PLUS (Wi-Fi) AMD Ryzen 7 5700G 3.8GHz Sapphire Radeon RX 6600 XT 8GB GDDR6 PULSE 32GB Ram

(#190896) flash-


flash-
veterán

ha elöl kistányéron van a lánc hátul meg egy nehezebb fogaskereken, miért könnyebb tekerni mintha ugyanezt a sebességet-pf-et-intenzitást tartanám úgy hogy elöl közepes tányéron van hátul meg könnyebben?

ez azt jelenti hogy elöl középen már kezd kopni a fogaskerék és emiatt lehet nehézkesebb a hajtás? a nehézség ua mégis más

[ Szerkesztve ]

"Embrace our fellow man, no longer vilified"

(#190897) Csokicsibesz válasza XZoli (#190895) üzenetére


Csokicsibesz
tag

Ezt a felpolírozást hogyan kell elképzelni?

(#190898) szimpláncsak válasza d.beni (#190892) üzenetére


szimpláncsak
tag

A kategória társai valamiben mind jobbak. Vagy váltásban vagy teleszkópban. Merida :jobb teleszkóp, kross, ghost: jobb váltás. Cube: jobb ár. Súlyra elég "nehéz" 15kg. A kategória társai 1kg-al konnyebbek.
Esetleges egy [merida big.nine 60] ? Az 1kg-al könnyebb, és egy alap rock shox rugós teloval van szerelve. Én használtam ilyen telot és hatalmas a különbség a suntour telokhoz képest.
Vagy egy [cube aim ex ] 220.000ft-ért hozzá ezt a szintet. Az is könnyebb 1kg-al.
Persze úgyis az dönt, hogy mi van készleten

[ Szerkesztve ]

(#190899) Hasaggymeg válasza flash- (#190896) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Áttétel kalkulátorral is egyformák?... mert ha igen, aligha lehet különböző. :F

Napfénysüti... nyomod negyvennel, alsó fogásban és rádszól 2 gyerekkel az utánfutóban, hogy jobbról előzne. 🤭

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

(#190900) Hasaggymeg válasza Hasaggymeg (#190881) üzenetére


Hasaggymeg
Topikgazda

Na jó, lehet van az 5 is, majd megmérem... de gibbon karjaim is vannak.🤭

[ Szerkesztve ]

"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.