Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#51551) Gabesz87 válasza rsf (#51550) üzenetére


Gabesz87
addikt

Hm, köszi, megnézem délután. Lehet, hogy találkoztam már vele, mert kb. végignyomkodtam régebben mindent, csak most egyáltalán nem dereng. Neked mikori amúgy az utolsó frissítés (térkép vagy R-Link)? Megint csak nekem nem jön le, vagy valóban nem nagyon adtak ki semmit tavaly év vége óta? Most nagyon nagyon reménykedem benne, hogy kiadnak a közeljövőben egy frissítést Android Auto-hoz.
És amúgy hogy megy a gép ,elégedett vagy vele? Mi is van neked? Ha jól emlékszem tce? Hány km? Hogy fogyaszt?

(#51552) rsf válasza Cane (#51549) üzenetére


rsf
senior tag

12eFt egy töltés..
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#51553) Pecc válasza rob210 (#51545) üzenetére


Pecc
őstag

Hát igen. Sajnos ilyen lett rendelve, de végülis nem rossz. A conti szíjat azért mertem megvenni, a családban lévő 1.6on is pont ilyen van évek óta es hibátlanul teszi a dolgát. Befújom valamivel hátha megjavul. Köszi :) Na-Ta, kalmanchris köszi nektek is, remélem nem ez a baj, mert ez egy 20asba kerül úgy gondolom.

[ Szerkesztve ]

(#51554) rsf válasza Gabesz87 (#51551) üzenetére


rsf
senior tag

Nekem R-link1-van és Megane3 Energy dci 1.5 110LE...
Elötte 10 évig egy 82lovas 1.5dci cliom volt amivel nagyon meg voltam elégedve.
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#51555) Gabesz87 válasza rsf (#51554) üzenetére


Gabesz87
addikt

Jah, akkor lehet, hogy összetévesztelek valakivel, akivel tavaly itt (vagy az indexes megane club fórumon) tapasztalatot cseréltünk ill. az R-Link frissítésemet próbáltuk megoldani. Bocsi. És amúgy a megane 3-al mennyit fogyaszt? Nekem is ugyanez a motor van. Előtte szintén Clio-m volt, csak 1.2 16V 75LE. De én is nagyon szerettem.

(#51556) rsf válasza Gabesz87 (#51555) üzenetére


rsf
senior tag

Fél éve van meg a kocsi, télen 5.3 volt a fogyasztás most 4.9-5 között van. De kíváncsi leszek mennyi lesz a következő mert az már végig melegben lesz mérve. Én mindig tankoláskor nullázok.
Mivel az autó Euro6 ready ezért nagyon hosszú az 5. és a 6. fokozat.
Az sem vmi jó, hogy állandóan váltogatni kell. A cliónál nem kellett.
Viszont 120-nál 2000-et forog.. Nagyobb távokat ,autópályát nagyon szereti...
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#51557) Gabesz87 válasza rsf (#51556) üzenetére


Gabesz87
addikt

Nem rossz. Nekem még sosem sikerült 5 alá vinni :( Télen-nyáron, városban, pályán, nekem mindig 5,3. A legkisebb talán 5,1 volt még szinte újkorában, pályán. Mondjuk én nem szoktam nullázni tankolásnál, csak a trip-et.

(#51558) R5TL válasza Gabesz87 (#51555) üzenetére


R5TL
csendes tag

Az én voltam

(#51559) rsf válasza Gabesz87 (#51557) üzenetére


rsf
senior tag

Ja meg 1hete visszaálltam 225-ös gumiról 205-re, remélem az is csökkenti a fogyit.. :)

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#51560) Gabesz87 válasza R5TL (#51558) üzenetére


Gabesz87
addikt

Ja, tényleg! :D Csak arra emlékezte, hogy valami rövid neved volt :) Na és neked milyen a gép?

(#51559) rsf
Nekem gyárilag a 205/55/R16 van. Téli is ilyen.

Nem mintha elégedetlen lennék ezzel a fogyasztással, mert nekem bőven jó, csak mondjuk amikor hallok olyan a kollégámtól, hogy a 407 SW-je 4,5-et fogyaszt, akkor nézek nagyokat, és csodálkozom, hogy az enyém miért nem megy 5 alá.

[ Szerkesztve ]

(#51561) rob210 válasza BLUE TORNADO (#51546) üzenetére


rob210
Topikgazda

Rossz befecskendezés, régi beégett gyertya.
Hibás nyomásszabályzó, kikopott pozició jeladó (ez a legvalószínűbb).
A többit nem sorolom van lehetőség bőven.
Még a lambda szonda is közrejátszhat.

Renault power

(#51562) rob210 válasza Cane (#51549) üzenetére


rob210
Topikgazda

13000.- a hivatalos.
De van ahol 7000.- ha csak tölteni kell. ;)
Illetve vannak ahol 24.000.- re is lehúzzák az embert. Ha hagyja magát.

No és attól is függ melyik fajta gázt kell a rendszerbe tölteni.
A fenti árak az r134 re vonatkoznak.
:R

Renault power

(#51563) R5TL válasza Gabesz87 (#51560) üzenetére


R5TL
csendes tag

Hát, leszámítva, hogy még nincs 1 éves és 20,000 km van benne és már 5-ször volt ugyanazzal a hibával szervizben, nagyon jó. :)) Az enyém benzines úgyhogy ezekről a fogyasztásokról csak álmodhatok, nekem inkább 7-8 között van.

(#51564) Gabesz87 válasza rob210 (#51562) üzenetére


Gabesz87
addikt

Én amikor védelmi rendszert szereltettem a kocsiba, ott mondták, hogy már az új fajta klíma gáz van benne, ami nem károsítja az ózonréteget, de cserébe 40e a töltése, és még robbanásveszélyes is :D Rajta van egy matrica is. Tökre megnyugtató :F

(#51563) R5TL
:Y hűha, milyen hibával? Amúgy nekem sincs 1 éves, és szintén 20-21e-nél tartok. Év elején, amikor a gumit cseréltettem, 15e körül egyúttal olajat is cseréltettem. Nem volt olcsó :N de szerencsére nekem semmi gond nem volt vele. (Leszámítva egy szélvédő cserét, rohadt kavicsfelverődés miatt). Illetve a kezdetektől pályán a tempomat - gyanítom legalább is, hogy az - néha random kattog. Hol rövidebb hol hosszabb ideig, mint amikor egy relé kapcsolgat ki-be. Ezt majd az éves szervizen megérdeklődöm, hogy mi a fene lehet. Ja, meg amikor a szélvédőmet kicserélték, megcsináltak egy gyártási hibát: az ajtó nyitás elég szoruló érzésű volt, mert szarul teszik be kívül az ajtók találkozásánál felül a gumitömítést, és súrolják egymást.

[ Szerkesztve ]

(#51565) rob210 válasza Pecc (#51553) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az jó lesz 13000.- nek is és ez a dayco ;)
Nekem is az van, amikor tavaly a klímával szívtam és szétszakadt akkor daycora cseréltem.
;)

Renault power

(#51566) rob210 válasza Gabesz87 (#51564) üzenetére


rob210
Topikgazda

Igen ezért írtam, hogy fajta kérdése is az ár.
De hozzáteszem már az r134 sem károsítja az ózon réteget viszont jóval olcsóbb.
Azért drágábbak ezek az új gázok, mert lényegesen kevesebb kering a rendszerben belőle.
Nekem 670g van betöltve, de pl. Egy új mondeoban az egész rendszerben 340g van :Y
Abba például pontos összeget tudok mondani 38700 volt a töltés. (3 éves a kocsi)

Renault power

(#51567) R5TL válasza Gabesz87 (#51564) üzenetére


R5TL
csendes tag

Igazából -valószínűleg- csak egy fals hibakód miatt kigyullad a piros STOP visszajelző lámpa és egy "Motor meghibásodás veszélye" felirat is megjelenik, meg emiatt letilt pár funkciót (tempomat, vészfék asszisztens,stb).
A szerviz nem talál semmit, csak törlik a hibakódot aztán mehetek tovább (amíg újra elő nem jön). Eddig ezt 5-ször játszotta el..

(#51568) Gabesz87 válasza R5TL (#51567) üzenetére


Gabesz87
addikt

Hát azért ez nem túl jó hír egy új autónál. Az meg még inkább gáz, hogy a szerviz ennyit csinál, és nem tudják, mitől van ez. Másik szervizt nem próbáltál még? Hová hordod amúgy, ha megkérdezhetem? Lehet, hogy én túl maximalista vagyok, de engem nem hagyna nyugodni, amíg rá nem jönnek.

[ Szerkesztve ]

(#51569) BLUE TORNADO válasza rob210 (#51561) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

Akkor azért szokott kigyulladni az előgyújtás lámpa?(egy kockában szaggatott vonal)

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#51570) Sgt. Chris válasza rob210 (#51562) üzenetére


Sgt. Chris
aktív tag

Én épp most jöttem klímatisztításról és felülvizsgálatról.... :-) Azt mondták, hogy 7-8fok helyett csak 11-13 fokot tol a klíma,ami a kevesebb gáz miatt lehet...

Esetleg feltöltetem-e? Mondom aztán mennyi az annyi...? 15-20.000 közt mondott a srác (márkaszervíz)... Na jó, akkor mondom majd, ha 15 fok fölé megy, jól megtöltetem, vagy máshol (ezt mondjuk csak magamban mondtam...)

[ Szerkesztve ]

ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W

(#51571) forceberg válasza rsf (#51556) üzenetére


forceberg
veterán

Mitől Euro 6 ready?
Be van már építve és később esetleg SW-esen bekapcsolható az "utánégető"?
Ez mikortól van az 1.5-ösökben?

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#51572) rob210 válasza BLUE TORNADO (#51569) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ahha na haladunk ezt eddig nem mondtad.
Az valamilyen elektromos kontakthiba, vagy szenzor probléma.
Gépre kéne tenni, de azt a kocsit csak clippel lehet oovasni.
:R

Renault power

(#51573) rsf válasza forceberg (#51571) üzenetére


rsf
senior tag

Úgy hogy Euro5 de teljesíti a az Euro6 normákat. [link]
Üdv.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#51574) BLUE TORNADO válasza rob210 (#51572) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

Az lehet. Ha a Golf 3 OBD csatlakozója jó hozzá, akkor a haverom rá tud csatlakozni. Most az előbb ráadtam a gyújtást és a pollenszűrő felől kattogó hangot adott ki. Az mi lehet? Azt már akkor is csinálta, amikor hoztuk hazafelé a vételkor. Akkor az autószerelő haverom valamit kapcsolgatott meg tekergetett és elhallgatott. De most hiába csináltam bármi, nem hallgatott el. Mi lehet a gond?

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#51575) Sanyi19


Sanyi19
őstag

Sziasztok,

korábban írtam ide motor remegéssel kapcsolatban. (Megane 2 1.4 98 lovas) Akkor elvittem az autót helyben több szerelőhöz is, de senki nem tudta megmondani mitől van. A lényeg, hogy beindítás után pár perccel a motor alapjáraton remegni kezd, mintha kihagyna egy henger. Ilyenkor a kipufogó is be-be durrog.

Sok minden meg lett nézve:

- 4 trafó, 4 gyertya, légtömegmérő egy másik megane-ból ideiglenesen átrakva - semmi változás
- fojtószelep tisztítás, és újraprogramozás
- vezérlés ellenőrzése, + üzemanyag adalék

csináltunk egy diagnosztikát, itt meg lett állapítva, hogy farsot szív valahol,+ a lambaszonda feszültsége pedig ingadozik folyamatosan.

Most ott járunk, hogy a fars levegő miatt a szívósor tömítés ki lett cserélve. Ez most már rendbe van, jobban húz, másabb is lett a hangja.
Valamint a motor nagyon lötyögött, mindkét motortartó bak rossz állapotba volt, ki lettek cserélve. Ez javított a remegésen, de még mindig remeg, csak így már annyira nem lehet látni,+ nem érezni a kormányon.

Készítettem róla egy új videót, de a felvétel ismét elég zajos, valójában nem csattog ennyire, nem hangosabb mint egy normálisan működő motor.

[link]

főként 2:40 nél kezdi a periódikus hangot és a remegést.
Okozhatja a lambda szonda? Hamarosan viszem újra diagra, hogy így, hogy nem szív farsot valami változás van-e.

Olaj nem fogy, nem koszos, víz szintén nem fogy. Viszont elég hamar forró lesz a motor ha nincs menetszél. Egyébként jól húz, nem torpan, gáz adásra teljesen kisimul.

Valakinek van valami ötlete?

“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)

(#51576) speedydb23 válasza Gabesz87 (#51560) üzenetére


speedydb23
senior tag

Igaz még csak 1 hete van nálam, de eddig fedélzeti szerint 4,8-at fogyaszt az 1.5 dci 3-as Megane-om, pedig 70%-ban városban közlekedem vele, és a klímát is használom délután haza fele. :)

(#51577) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Mitől lehet az hogy 2002 és clional 1.2 benzines nem indul be.Gyujtast tagadom világítanak a visszajelzokk de utána nem is tekeri.

(#51578) speedydb23 válasza SPeti1984 (#51577) üzenetére


speedydb23
senior tag

Akksi, önindító, így első körben.

(#51579) molnarpeter válasza SPeti1984 (#51577) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Akkufeszt néztetek?

(#51580) rob210 válasza BLUE TORNADO (#51574) üzenetére


rob210
Topikgazda

Az a belső keringetés motorja lesz nem?
Ha lekapcsolod az utastér befújást akkor is kattog?

Renault power

(#51581) rob210 válasza SPeti1984 (#51577) üzenetére


rob210
Topikgazda

Halott az aksi vagy az önindító.

Renault power

(#51582) BLUE TORNADO válasza rob210 (#51580) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

Akkor nem kattog.

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#51583) rob210 válasza BLUE TORNADO (#51582) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ez típus hiba javítása a klíma leengedésével oldható meg.
Ki kell szedni mindent a bal elejéből, sokan nem foglalkoznak vele, lehúzzák a motorról az elektromos csatlakozót és csak külső levegő befújáson használják.

Renault power

(#51584) BLUE TORNADO válasza rob210 (#51583) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

És ha lehúzom a csatlakozót, akkor elméletileg megszűnik a kattogás. Viszont én nem is akarom használni.

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#51585) rsf válasza speedydb23 (#51576) üzenetére


rsf
senior tag

Hány lovas és mennyi kilométer van benne? Start stoppos?

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#51586) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Lámpa világít tehát akksi nem lehet kinyiffanva szerintem.Inditozasnal csak halk vigasz hallani semmi próbálkozást hogy tekerné

(#51587) LamerGyuri válasza SPeti1984 (#51586) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

A hagyományos izzók 8-9 voltnál már simán világítanak.
Hallgass a többiekre. Akkufeszültség ÉS állapot ellenőrzése; ha megfelelőnek bizonyul, önindító ellenőrzése első körben.

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#51588) #32577792 válasza mycso (#51524) üzenetére


#32577792
törölt tag

Mondjuk 10k összegért van frissítés jófogáson, kérdés, hogy mennyire valós, korrekt a dolog

(#51589) meroly válasza Sanyi19 (#51575) üzenetére


meroly
veterán

Én úgy tudom azok a zöld kupakos trafók a gyári sagemek: [link]
Nálam is ilyen gond volt, cserélve lettek a gyertyákkal együtt beru-ra és azóta tökéletes.

De majd egy szakértő megerősíti, én csak a saját tapasztalatomat írtam.

Impossible is nothing

(#51590) Sanyi19 válasza meroly (#51589) üzenetére


Sanyi19
őstag

Valeo feliratosak, szervizkönyv szerint 28 000 km-nél kicserélték őket. Egy ismerős autójából át lettek rakva a gyertyák és trafók és azzal is ugyanolyan volt a motor járása. Neki egy 1.6-os kacsaseggű van és az hibátlan, tehát amit beleraktunk annak jónak kell lennie. Diagnosztika nem mutat gyújtáshibát.

“Az élet nagy titka az, hogy nincs nagy titok. Bármi legyen is a célod, elérheted, ha hajlandó vagy érte tenni.” (Oprah Winfrey)

(#51591) mycso válasza #32577792 (#51588) üzenetére


mycso
Topikgazda
LOGOUT blog

Az a sima tomtom-hoz van, ami otthon is megoldható.
A live-hoz 22k a teljes európa, kizártnak tartom, hogy valaki megveszi, majd másnap féláron eladja. Ennél csak és kizárólag hivatalos úton működik a frissítés.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#51592) #32577792 válasza mycso (#51591) üzenetére


#32577792
törölt tag

Igen, azt tudom, hogy live külön van, akkor félreértettelek
Ahhoz tényleg nem láttam én sem csak a gyárit, viszont nem hozza hazánkat mint teljeskörű szolgáltatási országot, vannak, melyek esetleg elérhetőek, ennek tükrében meg kifejezetten drága és talán felesleges is.

Otthon hogyan oldod meg a térképet?

[ Szerkesztve ]

(#51593) speedydb23 válasza rsf (#51585) üzenetére


speedydb23
senior tag

2008-as gyártás 166k km, 106 ló 6 sebességgel, és nincs benne start/stop rendszer, csak a gombra van ráírva. :D

[ Szerkesztve ]

(#51594) rob210 válasza BLUE TORNADO (#51584) üzenetére


rob210
Topikgazda

:K

Renault power

(#51595) rob210 válasza SPeti1984 (#51586) üzenetére


rob210
Topikgazda

Azt tzdod, hogy amit leírtál az nem zárja ki az aksi hibáját?
Multiméterrel nézd meg, mert a legkukább aksi mellett is világítanak az égők azoknak ugyanis nincs szükségük komolyabb indítóáramra ;)

Renault power

(#51596) orosziem81


orosziem81
tag

CHECK AIRBAG - SOLVED

Sziasztok,

Engedjétek meg, hogy megosszam veletek és azokkal, akik majd olvassák a fórumot, hogy jártam az autóm légzsák hibájával:

Másfél éve kezdődött a felvillanó légzsák lámpa + check airbag kombó. Először csak meleg időben, majd kb. 1 éve télen-nyáron non stop.
Rengeteg utána olvasást követően vettem a bátorságot magam utánajárni a hibának. Erős volt a gyanúm, hogy szimpla kontakt hiba okozza a bajt.
Több hetes műsor volt mire minden légzsákot és annak csatlakozóját feltérképeztem, kibontottam, szakadást ellenőriztem multiméterrel és kontakt sprayztem be.
Sikertelen volt a próbálkozás. Eztán mentem diagra ahol a hibák törlése és önteszt után egyetlen hiba bent maradt: "vezetőoldali fej légzsák ellenállása a megengedetthez képest magas" (5,8ohm). Tehát nem szakadás van a dologban.

A diag eredményére utánajártam, hogy a kocsiban melyik is a vezető oldali fej légzsák…
Ez nem volt más, mint a bal oldali függönylégzsák (elég „jól” sikerült a diag szoftver fordítása).
Ma lementem és az ottani csatlakozót ízzé-porrá szedtem, minden lépésnél mértem, betettem 3,6ohmos ellenállást ami szimulálja a légzsák meglétét, de semmi nem segített, míg végül a biztonsági kéteres csatlakozót a teteje nélkül helyeztem vissza és láss csodát, a hibaüzenet volt-nincs.

A dolog pontos okára nem tudtam rájönni. Az a tippem, hogy amikor a biztonsági csatit lezárom, akkor valami megfeszül az érintkezésnél. Mert amint a műanyagház felső részét visszapattintom, a légzsák üzemképtelenné válik.

Mellékelek 2 képet a mostani, hibamentes állapotról.
Remélem lesz akinek tudtam ezzel segíteni.

(#51597) BLUE TORNADO válasza rob210 (#51594) üzenetére


BLUE TORNADO
senior tag

Viszont az előgyújtás lámpa nem aludt ki teljesen. Még fel-fel villan. Van, hogy több 10 km-en keresztül ég. De kontakthiba is lehet?

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#51598) SPeti1984


SPeti1984
senior tag

Ramertunk az akksi 13.5v tehát az oké.Masik kocsi akksijarol sem indul el. Betöltés viszont beindul. Talán így az önindító lehet a ludas jól gondolom?

[ Szerkesztve ]

(#51599) molnarpeter válasza SPeti1984 (#51598) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Önindító előtt is ki kell mérni, kap-e áramot, mikor elfordítod a kulcsot :K

(#51600) SPeti1984 válasza molnarpeter (#51599) üzenetére


SPeti1984
senior tag

Megmértük, nem kap. Mi lehet akkor?

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.