Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rob210
Topikgazda
Ezt sajnos eddig sem tudtam értelmezni, hogy milyen előgyujtás lámpa ég?
Nem tudom az mi......vagy mit nevezel annak, mert benzines az autód nem?
Renault power
rob210
Topikgazda
Testkábel?
Próbáljátok meg bikakábellel, a pozitív negatív pontot áthidalni közvetlen az önindítóra , csak üresben legyen a kocsi, és ha rajta van a kábel tekerni fog azonnal. Már ha jó az önindító.
Renault power
roseane2004
csendes tag
Sziasztok!
Ismet itt
Szuleim vasaroltak egy 96-os Twingo-t, 1239ccm 8 szelep(elso kiadas lehet)
Eleg hangosak a szelepek, nem is femes, de nem is lagy normal hangja van, olyan dizeles.
A masik benzin szagu az olaj, ma leengedtem 1,5l (elvileg 3,5l az olajtekno) Feltoltottem friss olajjal, volt a szelepfej es hengerfej tomitesnel olajfolyas nyomok, brigeceol g3 lemostam, most patyolat a motor, egyenlore szaraz minden.
Viszont a fenti eszreveteleimre szeretnek valami tampomtot mi lehet a hiba? Vagy ,,csak,, rovidtavra volt hasznalva es azert benzinszagu az olaj? Szelep ,,csattogas,, mennyire gyari? Sajnos nem hallotam meg ilyen regi egeszseges twingo motort.
Koszonom elore is, Joejt
[ Szerkesztve ]
rsf
senior tag
Nekem volt annó ilyen twingóm az 1996-os volt és 2002-ben vettem. Megvétel után be kellett állítani a szelepeket, erre a kompresszió mérés világított rá.
Aztán használtam 4évig aztán eladás elött már éreztem, hogy nem az igazi újból megnéztük a kompressziót ami ismét nem volt az igazi de a szelep hézagokkal nem volt semmi baj.
Vettem bele STP szelep tisztító adalékot ami 1 tank után már éreztette jótékony hatását..
Azóta hiszek az adalékoknak.
Szóval a szelep lerakódás / elállítódás típus hiba lehet ezeknél a motoroknál.
Ez a motor egy elég régi tipus ezt rakták annó a régi román daciába is vagyis az elődjét ami elég bevált konstrukció, még láncos, de nem vmi erős...
Üdv.
[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
Gabesz87
addikt
A hűthető kesztyűtartó hogy a fenébe működik? Mert a múltkor kivettem egy üveg vizet onnan, és dög meleg volt. Motoszkáltam benne, de nem láttam/éreztem semmit, pedig a Clio-ban volt egy kis elzáró műanyag fedél, amit el lehetett fordítani a csőről, ahol jött be a levegő. (Megane IV)
Majdcsak van benne hűthető kesztyűtartó!?
[ Szerkesztve ]
gabx76
senior tag
Lehet, hogy tévedek, de a Megane IV-ben mintha nem lenne hűthető a kesztyűtartó... A III-as óta kivették, erre emlékszem. Legalábbis az alap verzióból biztosan.
Gabesz87
addikt
Na hát ez elég gáz. Én is keresgéltem, mert először mintha úgy rémlett volna, hogy van, de a honlapon brosúrákban, felszereltségi szinteknél, kezelési könyvben sehol nem látok erre vonatkozó infót. De ekkora kreténséget hogy csinálhatnak? Most hirtelen nem tudom, de a könyöklő box az vajon hűtött? Vagy az sem!?
rwin5
őstag
Urak! a közeljövőben tervezzük a párommal, hogy a Clioval (2002) elmegyünk egy hosszabb túrára (egybefüggően napi szinten max 300-400km) de nem pályán, szóval városokon keresztül stb. (bár még lehet megnézem pályával mennyire járunk jobban) Viszont a Clioval még nem voltam hosszabb úton ~100km-nél többel.
Két dolog volna a kérdésem: El akarom vinni az út előtt egy teljes átnézetésre. Most volt diagnosztikán egy 2 héttel ezelőtt akkor a gép nem jelzett ki semmit. Viszont az alapjárati motorhang nekem kicsit fura, arra azt mondta szerelő egy kicsit komolyabban majd megnézik csak nem volt idejük vele foglalkozni. Tehát miket kéne átnézetni főbb dolgokat, hogy útközben ne mondja be az unalmast a drága autó?
2: ha netalán mégis lerobbanunk, szerintem autómentővel hazáig mennénk, nem akarom a rokonságot ugrasztani, hogy vontassanak rajtunk egy 3-4 órás utat. Viszont mekkora lehet a költsége egy teljes hazáig tartó mentésnek? Ha mondjuk a legtávolabbi ponttal kalkulálunk ami 400km körül van.
Köszi
Gabesz87
addikt
Jó dolog így hosszú utazást tervezni, hogy a trailerezést is szervezed már gondolatban
Nem tudom merre laksz, de egy korrekt, nagyon hozzáértő szerelőt tudok ajánlani Pilisvörösváron, aki kb. az utolsó csavarig ismeri a Clio-t. Nekünk is Clionk volt, Stuttgartból hoztuk el nővéreméktől anno a kocsit. Vígan hazajöttünk a pályán 130-140-el, és meglepően jól fogyasztott a kocsi! Meg voltunk Horvátországban is tavaly. Persze nem tudom a tiéd milyen idős, milyen állapotú, hány km-es....
rwin5
őstag
Volt autó miatti "paranoia" a trailer ami valsz. mindig megmarad olyan autónál ahol már benne van a pakliban.
Sajnos Pilisvörösvár nem esik útba, hozzánk meg 200km.
ThodEE
őstag
Az oda vissza 400 és akkor már egy teszten túl is vagy
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
rob210
Topikgazda
Szia.
Ha így indulsz neki a kirándulásnak, akkor szerintem másik autóval menj.
Én megjártam tavaly a Horvát tengerpartot a megannal problémamentesen.
Ebben az évben is ez lesz az etap.
Ez pedig oda vissza elég sok kilométer. A kocsi meg már 17 éves.
Tehát ha nem bízol a kocsidban akkor ne indulj el vele.
Renault power
eTrade
tag
Ha nagyon parázol attól, hogy lerobbansz valahol, akkor érdemes utasbiztosítás mellé autó assistance szolgáltatást kérni.
Ha már biztosítás téma, akkor bejelentem, hogy gazdasági totálkárosra törött a kocsim. Múlt héten egy piros lámpánál hirtelen nagyobbat fékeztem és a mögöttem jövő sajnos nem tudott időben megállni. A csomagtartó és majdnem az összes hátsó elem sérült.
A srác bevallotta, hogy ő volt a vétkes, nem tartotta be a követési távolságot és fáradt is volt.
Papírok intézve, jelenleg várom a biztosítót, hogy rendezzék a kárt.
diablo1984
veterán
Assistance asszem 10 èvesnèl öregebbre nem köthető, ha jól tudom....
#32577792
törölt tag
Hát nagyon nem volt mit bevallani
Hátulról ütközésnél:
- nem tartotta a megfelelő követési távolságot
- nem az út-és látásviszonyoknak megfelelő sebességgel haladt
Egyszerű eset, 2x volt benne részem, úgy, hogy én voltam elől
speedydb23
senior tag
Ne vicceljünk már, én tavaly úgy indultam neki Horvátországnak (730 km) a Cliommal, hogy 2 órával az indulás előtt nem akart beindulni a kocsi...
[HUN]Zolee
senior tag
Hát igen, bár vannak észlények.
Én is lámpánál látom sárga, fék. Megállok 3mp múlva megtolnak hátulról.
Srác azt mondta én voltam a hibás, mert túl nagyot fékeztem ...
A rendőrnek is meg akarta magyarázni...
Kapott is egy 20e-es bírságot.
''<[HUN]DrH>valaki mondjon egy tuningolos programot a mivel kocsis képeket tudok tuningoloni.'' https://ferromag.aranyoldalak.hu/
#32577792
törölt tag
Igen, ismerős. Sor halad, látom fékeznek, én is, rokon jött mögöttem, ismertem, hogy 2m-en belül érezte jól magát. Volt pár mp-em dönteni, fékezek, megállok és megállítom, vagy kevésbé fékezek, elkapom az előttem lévőt és akkor is belém jön. Aztán kipattan autóból és kaptam hogy mi a ....-ért fékeztem ilyen hirtelen...
Aztán gyalogos megy át a zebrán (nem az afrikai) megállok, állok. Fékcsikorgás mögöttem, tükörbe skubizok és látom, hogy jön egy zöld transporter. Aztán csatt. (ez valami becsődölt biztosítós volt, de elég régen volt, nem tudom már melyik)
meroly
veterán
Ja így értem.
Hát nekem nincs nagy hozzáértésem, úgyhogy majd a kollegák megfejtik.
Impossible is nothing
eTrade
tag
Persze, a srác rögtön kivette a kesztyűtartóból a kék-sárga indigós papírt és írta is a ő részét. Nem is volt kérdés, hogy ki volt a hibás.
Nos, ezek után már nagyon úgy néz ki, hogy idén lesz lecserélve egy fiatalabb autóra a kocsi.
Amennyiben normális összeget kapok a biztosítótól, akkor lehet hogy Megane 3-as lesz, ha meg nagyon keveset, akkor Focus 2-es... majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
salieri.
őstag
Sziasztok.Létezik olyan,ha nagyobb sebességgel megyek hangosabb a zene automatice?
PeterPH
senior tag
Persze, alap funkció a gyári rádióknál elég régóta.
salieri.
őstag
Köszi,azt hittem,hogy ez rendellenes ,de ezek szerint mégsem
diablo1984
veterán
sebesség függő hangerő a fícsör neve!
Mintha az expert menüben ki is lehetne kapcsolni, meg állítani is lehetne, hogy mennyire erősödjön.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
orosziem81
tag
Megerősítem.
Pontosan így van. A rádió menüjében szépen személyre szabható más egyébb huncutság mellett.
Gabesz87
addikt
Én is jártam hasonlóképp a Cliommal anno. Pestre lezúdult egy özönvíz, lámpa nem működött, megyek át óvatosan, másik sávban zebra előtt (ami zebra után meg is szűnik) ott álldogált elég furán egy furgon, és a zebrához érve vettem észre, hogy egy gyalogos van a zebrán. Illetve még szinte rajta sem volt, simán át tudtam volna menni, de megálltam, persze a mögöttem jövő Astra-s srác belém jött. Na, akkor áldottam, hogy van vonóhorog a kocsin, mert semmi baja nem lett a Clionak Az Astra megsínylette Egyikőnk sem tudta, ilyenkor mi a fene van, ki a hibás, úgyhogy továbbálltunk.
BLUE TORNADO
senior tag
salieri.
őstag
Köszi mindenkinek, ki is fogom kapcsolni ,mert engem eléggé bosszant
PeterPH
senior tag
Oda van írva, elektronikus hiba.
Lehetne tippelgetni, hogy ez a te esetedben mit jelent, de ennél sokkal célravezetőbb egy diagnosztika lefuttatása (lehetőleg gyári CLIP), mert az jó eséllyel konkrétan megnevezi a kiváltó okot.
Először ezt kellene ellenőrizni, és utána foglalkozni más hibákkal, ha még fennálnak.
Nem tudom a tiédben elektronikus-e a gázpedál, de nekem a Clio-ban például a gázpedál jeladó okozott ilyen hibajelzést, és ez tud okozni visszafogottnak tűnő teljesítményt is.
konyi79
addikt
Hali,
Clio IV-ben ha szélvédőre vagy szélvédő-láb vegyesre állítom a befúvást párátlanítás céljából automatikusan bekapcsolja a klímát. Ilyenkor az állapotjelző led nem is világít. Ezt meg lehet valahogy hekkelni nálam maradjon a döntés? Gondolom veszi valahonnan a jelet, hova fúj éppen.
BLUE TORNADO
senior tag
Nekem bowdenes a gázpedál. Épp az előbb voltam a haveromhoz, de neki a hibakódolvasó nem csatlakozott össze a kocsival így sajna nem tudtuk megnézni, hogy mi lehet a hiba konkrét oka.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
PeterPH
senior tag
Nem véletlenül írtam a gyári diagnosztikát. Hiába OBD csatlakozó, részletes információt csak azzal, vagy aranyárban lévő diagnosztikai rendszerekkel lehet tisztességesen kiolvasni.
BLUE TORNADO
senior tag
Csak sajna itt a közelben nem igazán van senkinek :/
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
rob210
Topikgazda
Akkor a linkeden ott is a megoldás elektromos hiba.
Biztosítékok rendben vannak mind?
[ Szerkesztve ]
Renault power
rob210
Topikgazda
Ha nálad marad a kocsi esetleg akkor írj már rám légyszives.
Renault power
eTrade
tag
Én annak örülnék, ha a bontós eladási részét is a biztosító intézné. Amint kiderül mi lesz a sorsa, rögvest írok neked.
rob210
Topikgazda
A vezető ülést meg egy két apróságot szívesen lenyúltam volna belőle.
Az enyém ülőlapja kezd meghanyatlani.
De értehető, hogy nem akarsz vele szenvedni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
benvolio
őstag
Én is mindent a biztosítóval intéztem mikor ilyen történt velem, de ha tudsz most másikat venni akkor érdemes, mert az átírási költséget is a biztosító kifizeti, de ha jól emlékszem csak ha a kárrendezési időn belül veszel másikat. De kérdezz rá szerintem. Nekem így sikerült csak jól "kiszállni" belőle. Ja, még annyi, ha van benne menthető cucc, azt érdemes kiszedni belőle, mert ellehet adni. pl. alufelni, gumi, egyéb ez+az.
[ Szerkesztve ]
BLUE TORNADO
senior tag
Most néztem át az összeset. Mind jó.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
rob210
Topikgazda
Akkor marad a gyári clip, mert így csak találgatni lehet, hogy milyen elektromos kütyü haldoklik.
Renault power
FerNandor
őstag
Sziasztok. Az mitől lehet, hogy útgyenetlenségeken, ahol üt, mindkét kerék felől zörgő hang jön, olyan mintha egy kulcscsomó zörögne, csörögne?
Megane II kombi dízel.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
diablo1984
veterán
Futómű fèm alkatrèsze kopott, száradt, lehet a talpas, stabilizátor is. Vidd el szerelőhöz, egy rázópad megmutatja hogy hol a gond, de valszeg kerèk nèlkül szemmel is látható, vagy rángatásra mutatkozik.
eTrade
tag
A sofőr ülés nálam is "elfáradt", gondolom sokan vagyunk így ezzel.
benvolio: Akkor gumi nélkül adtad le a bontóba az autót, vagy azért raktál rá valami 20 éves vackot?
benvolio
őstag
Az alufelni-nyári gumi volt az autón mikor történt. A lemezfelni-téligumit cseréltük át sz@rabb gumira mint az enyém télit. A lemez+sz@r gumival lett leadva. Szóval én a bontóba lemezfelni+szar gumival adtam le, és megmaradt az alu+ nyári gumi, amit eladtam. A téli gumin nem nyertem, mert ismerősnek ingyen odaadtam cserébe az ő sz@ráért, hogy guruljon az autó. Remélem érthető.
xardas
tag
Sziasztok Urak (és természetesen Hölgyek ha vannak )!
Ma 3és fél órás haza araszolásom vége felé arra lettem figyelmes hogy k***a büdös van, erőtlen az autó, amig gondolkodtam hogy mi lehet ez egyszer csak felvillant a STOP. Motortérbe benéztem:
Generátor nem mozdul, szíj forog, és füstöl...
10 perc volt még hátra, elindultem szerecsére haza is értem. bár már töltés nélkül.. szíj megadta magát szerencsére a vezérműszíj nem kapta fel.
Nem tudom (még) hogy mi lehetet a generátor baja, a tekercseken valami koksz szerűt láttam, nem tudom egyelőre hogy leéget-e a generátor vagy a csapágy szorult-e csak meg.
Kérdéseim:
(0. pár hete volt vezérlés és ékszíj cserém is. lehetséges hogy a túlfeszített szíj vágja haza a csapágyat? persze ezt sose fogom tudni bebizonyítani még ha így is volt...)
1. Tudtok jó generátor javító szakít? Milyen összegekre számíthatok kb? Általában mennyi idő alatt van ez meg?
2. Ez a generátor jó lenne az autóba? (márka - specifikációk): [link]
M2/1 sedan motorkód k4m-760
3. Ti mit ajánlanátok ?
Bocsi a kis regényért, és előre is köszönöm a válaszokat.
Helyesírási hibák ejtésére minden jog fenttartva.
eTrade
tag
Érthető volt.
Nekem a nyári szettem (Hankook kinergy eco k425) ami most van rajta az 2 éves lenne idén, a téli szettem (Firestone winterhawk 3) a teraszon csücsül ami kb. 3 éves. Azt majd eladom jófogáson.
orosziem81
tag
Nem elrettentés képpen, de nekem akkor vol ilyen tapasztalatom hasonló zajjal, amikor a lengéscsillapító rugóinak a töve eltört
frankstork
aktív tag
Nekem rugótörésem volt, akkor volt ilyen hangja...
@xardas 2hete pénteken nekem ugyanez a jelenség. Csak nekem klíma kompresszor állt be. 96ezer hopp.
rob210
Topikgazda
Szia.
Venni kell egy bontottat és ezt megcsináltatni.
Amikor kész a tiéd akkor visszacserélni és minden ok.
Amit vettél meg eladni.
Én is így csináltam.
Nemrég írtam le, hogy pont így jártam, megadta magát a generátor igaz nekem nem szorult meg.
A túlfeszítést felejtsd el, az biztos, hogy nem a szerelő hibája, mivel ebben automata feszítő van.
Viszont az, hogy hány pk-s a szíj amit felrakott fontos, és a leírtak alapján elég gyanús, hogy 6 ost tett fel az 5 ös helyett.
Akkor szokta ugyanis az égett gumiszagot árasztani a kocsi és ráolvadni a generátorra amitől megáll.
Az viszont megint kérdéses, hogy te vitted az alkatrészt vagy ő vette?
Kemény harc ez, ha bele akarsz menni nehezen bizonyítható.
Minden képen kell venned egy 5 pks (szerintem) Dayco szíjat és egy generátort, vagy a leadom a régit és elhozom a felújítottat, vagy ha nem kell a kocsi akkor 2-3 nap alatt felújítják a tiéd ha lehet.
30-35ezer körül mozog egy felújított darab. (ez a legdrágább megoldás.)
Én 10 ért vettem a bontottat és felújítottam magamnak a régit.
Amit linkeltél az nem jó a tiédnek nem ilyena felfogatása!
[ Szerkesztve ]
Renault power