Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- joghurt: frenda dsttöytoi
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Real Racing 3 - Freemium csoda
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz
mumtaz #58148 üzenetére
A világ leggyorsabb Golf MK1 még durvább.
Köszi, megnézem legközelebb ha szétszedem!
-
mumtaz
senior tag
válasz
Pete55555 #58134 üzenetére
Jó volt az az R1 videó. Tud a gyerek.
Ennyi az R1. :-D
ludsimon: Ha hosszabb a szíj, akkor meg kell nézni, ha elöl ki van hézagolva rendesen, akkor a hátsó tárcsán nem megy-e ki túlságosan a peremre. Ha igen, akkor elől kell kiszedegetni a hézagolókat. De én nem tenném, mert akkor ugye elöl kíjjeb fog menni a szíj alapból és nehezebben fogsz elindulni.
Szóval ellenőrizd, hátul mennyire van kint álló helyzeten, ha elöl jól áll.
-
ludsimon
veterán
Ha az új szíj hosszabb mint a gyári Piaggio ami rajta van, feltehetem?
Elvileg kód szerint az én gepemmel kompatibilis.Ebből gondolom az is következik, hogy úgy a 80as végből lesz 90 körüli mert nem 1-2mm el hosszabb.
Nem tudtam lemérni, de szemre 5-10mmel hosszabb.
Csak kérdés nem okoz problémát.Illetve még egy észrevétel .
A variator tarcsan a felső részén feketebb és látszik nem fut ki a széléig, van bő 1,5cm ami érintetlen.
Gondolom vinné ki az erő a szélére a szijat, de elfogyott hosszban és nem bírja.
Jól gondolom azért annyira fekete legfelül az utolsó íven amit érint a szíj? -
szmissz
senior tag
válasz
INMOTEP #58138 üzenetére
Ha Budapesten vagy, akkor vedd fel velük a kapcsolatot.
Nem csak bérléssel, hanem forgalmazással és szervízzel is foglalkoznak, nagyon korrekt hely! Ha bármi Sym, ennél tapasztaltabb embert nem találsz itthon.
-
máyköl
veterán
Én is hallok ma óta a Vino -n egy nagyon nagyon halk ciripelő hangot a blokk körül...
Először azthittem a sztender vagy a berúgókar ér hozzá valamihez és az adja a hangot, de nem. Álló helyzetben is hallatszik, az a baj olyan halk, hogy hallom tisztán hogy a blokk felől jön, vagy a túloldalról, a ventilátor környékéről... -
Pete55555
addikt
Újabb videó a kis MD-80-al. Fontos újból megjegyezni, hogy 2k alatt volt a kis gép! (+ a microSd kártya)
-
INMOTEP
őstag
Helló ,van egy 2009 es évjáratú Sym fiddle 4 ütemű 50 cm3 is robogóm 9 ezer párszáz km el .Olajcsere megvolt ,az érdekelne mit kell hány km -nél cserélni ? ékszijat ? Az első fékbetétek már kopottak ,1-2 ezer ft ból tudok hozzá rendelni .Ezt menyire nehéz kicserélni ? vagy bizzam szakemberre ?
-
Den
veterán
-
enginev3.0
félisten
Újra gondom van, így hát jöttem ismét
Ma lemostam a robogót, hogy már végre jó idő van (idén már mostam egyszer)
Lemostam mosóban, beindítottam lefulladt, oké várunk, száradjon, majd megint és megint
Aztán beindult, mentem vele egy 50 méteres kört, hogy mit csinál, kicsit fulladt, de aztán ment, majd magától leállt ismét, és azóta semmiAzt hittem elázott a légbeszívó, de nem
Se rúgásra, se indításra
Szikra nincs a gyertyán, megtisztítottam, és felmelegítettem, hogy biztos vízmentes legyen, de még nincs szikra mindig5let?
-
ludsimon
veterán
Pici off, annak mi hangja lehet nyitott kipuffal.
A csávó befogja a fülét. -
Den
veterán
-
ludsimon
veterán
Hiába állítottam el (nagyon-nagyon) a levegőt, megvolt a darálás (de azért hallhatóan csökkent a darálás, szinte eltűnt, de volt) 10-30 között illetve a végsebességnél, de annyi történt, hogy ment 75-el, előtte fixen 70-el, szóval tuti bazinagy még mindig a 70-es is.
Közben eszembe jutott mit olvastam és miért nem akartam a beállított értékektől eltérni.
Mert ha (nagyon) elcsavargatom a levegőt akkor pl hosszabb leejtőzéseknél mikor a gázkar nincs húzva besülhet a dugattyú mert túl szegény lesz sok levegőt kap, kevés üzemanyagot, ezért nem akartam abba belebuzerálni. De tény, javult, hogy vagy 8-at csavartam rajta kifelé.
De inkább visszaállítom arra az eredeti értékre amin volt és megnézem 68assal mi történik.
Kinyírni nem akarom, mert tévedhetek még hegyre vele valamikor (mondjuk nem sűrűn, de pont akkor pont ott nem akarom kinyírni). -
Den
veterán
válasz
Redneck #58127 üzenetére
Ha akarja ő megosztjaja, privátban küldte, én nem tehetem ki saját szakállamra
A mutató szerint megfutotta a 80-at, és 60-ig nagyon szépen lendült fel a mutató a 70is simán megvolt, pedig hallatszik, hogy nem igazán optimális fordulaton dolgoziik és 30-ig hallhatóan darál. Engem meglepett hogy ennyire jó lett, ha tökéletesen be lesz lőve, nagyon virgonc kis gép lesz.
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58114 üzenetére
A tolózártűhóz nem kell nyúlni, csak azert kérdeztem, mert ha kirábban el volt állítgatva akkor fúvókazaskor érdemes visszallítani alapra(középre), és úgy belőni a motort. De ha nem állítottad el ne nyúlj hozzá.
Ha elegedett vagy a motorral akkor a levegőcsavarhoz sem kell nyúni. Csak azért említettem, mert azt írtad úgy érzed még mindig sokat kap kicsit. Ezt lehet belőni. Feljebb linkeltél egy grafikont, hogy milyen gázállásanál mi mennyire hat, ha megnézed alul a levegőcsavart ávrázolja, ami végig ugyanakkora hatással van a keverékre.
ez az a grafikon
-
Den
veterán
válasz
Redneck #58121 üzenetére
Láttam videót a frissen felrakott kipuval, karburálás nélkül, az eredeti hajtással, már azon nagyon bitangul megy, pedig hallatszik, hogy kell a karbi állítani és a hajtás is túl korán fog. Jól belőtt karbival, megfelelő kuplungrugóval, és görgővel, meglesz a kilövés amit akar, 60-ig meg fog lepni pár nagyobb robeszt. Nagyon jó az a kipufogó.
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58117 üzenetére
Mindig számít, mert azok a csatornák végig nyitva vannak, tehát a levegőhöz keveredő benzin össz mennyiségében benne van az alapjárati rendszer üzemanyaga is, csak a hatásuk változik. Alapjárat kozelében a főfú.vóka mérete kevésbé domináns, és ahogy pörög föl a motor úgy válik egyre dominánsabbá, hiszen az üzemanyag nagy része azon kerül a levegőhöz. Ezért túl nagy vagy túl kicsi főfuvókánál, nem is nagyon reagál a "levegőcsavarra" Mert túl nagynál olyan sok benzint kap, hogy amit a csavarral elveszel, nem oszt nem szoroz, így is, úgyis túl sokat kap, túl kicsinél pedig annyira szegény, hogy amit a csavarral hozzáadsz már nem segít.
Viszont jó fúvókaméret mellett érzékenyen reagál a csavarra, egy fél fordulatra is hallod hogy változik a fordulat, és ilyen bedarálásokat, vagy gyengüléseket ezzel a finomhangolással lehet kiszedni,
Próbáld ki hogy meleg motornál milyen valtozást észlelsz az állításra. Egyszerre fél fordulatnál ne állíts többet, és várj egy kicsit míg lereagálja a motor, adj egy két gázt és nézd meg hogy változott.
-
-
Den
veterán
válasz
korcsillio #58106 üzenetére
Pontos tippet és forgatókönyvet nemtudok így mondani csak példákat ami okozhat olyat, hogy van egy zaj, majd megszünik, és utana megáll a motor.
A zaj forrása lehet valami segédberendezés hajtásának, vagy magának a segédberendezésnek a hangja. Pl vízpumpa, vagy olajpumpa. Valamelyik döglődik, mert belekerült valami, vagy eltört vagy szétkopott vagy bármi, ami zajr kelt, egy darabig tekeri a motor, majd teljesen beáll, megszorul, de nem tudja megfogni a főtengelyt (pl mett szíj hajtja, vagy van egy menesztő ami túlterheléskor eltörik, mert az a dolga), a motor meg tovább, de a kenés vagy a hűtés megszűnik. Vagy lehet egy döglődő csapágy ami zörög ahogy forog, de egy idő után beáll, viszont a m
komplett csapagy el tud forogni a fészkében. Nem zörög, mert a gördülőelemek állnak benne, és a momplett csapágy forog el a fészkében. Extrém eset, de láttam már több ilyet.De lehet hogy valamit beszippantott a motor, az kóvályog a forgattyúsházban, majd a felömlőkön felviszi a légáram és kiköpi a kipufogón. Láttam márilyet purejet letört fél pillangószelepével, ami károkozás nélkül ment kersztül a blokkon, de láttam elszabadult tűgörgőt, ami épp a felömlőn repült be a hengertérbe, félig be is jutott mikor telibekapta a felfelé haladó dugattyú, és szépen bepaszírozta a hengerfal és a dugó közé.
Nem mondom hogy nálad biztos ez történt, de gyanús hogy a mechanikus zaj, és a később megálló motor közt kapcsolat van. Lehet, hogy úgy sérült hogy nincs kompresszió, lehet, hogy a tönkrement főtengelycsapágynál tud olyan falsot szívni, hogy nincs gyuladóképes keverék
De persze az is lehet hogy nincs összefüggés, és csak szar a gyertya, ami kint még ad szikrát, de a hengerben nyomás alatt már nem.
-
ludsimon
veterán
válasz
body007 #58115 üzenetére
Lehet butaság, de mintha úgy értettem volna régebben, hogy full gáznál a levegőcsavarnak nincs jelentősége mert teljesen nyitva a torok.
Alapjáratról a gázreakciónál számít milyen gyorsan pörög fel, illetve ha túl sok levegőt kap akkor meg füstöl, nem így van?
Egyik se áll fenn. -
Nekem volt benne - csak valami barom (én) nem húzta meg rendesen a csavart így lelazult, a többit el tudod szerintem képzeli...
Jobban pörgött a motor - vagyis inkább jobban vette a lapot. Csak azért kérdeztem be, h érdemes vennem bele másikat (és meghúzni a csavart rendesen...) vagy elhanyagolható a teljesítmény növekedés. Papír forma szerint, mert én tuti éreztem a + lovakat
ludsimon: mikor bele tetted a nagyobb fúvókát, nem ártott volna adni neki egy kis plusz levegőt...
-
ludsimon
veterán
A szivacs tiszta, de ki van szakadva ahol hozzászorítja a házhoz, nem piszkáltam, mert 20-as vastagságút rendeltem és nagyon lefojtotta, kell majd 15-öst vennem (gyári vastagsága).
Tolózártűhöz nem nyúltam.
Csak a főfúvókát cserélem.
Levegő csavarhoz nem nyúltam.
A gázreakciója teljesen kiváló, azonnal pörög amint húzom.
Füstölni nem füstöl.Merjek hozzányúlni a levegő csavarhoz? Annyira jó volt így, hogy semmi panasz a 10-30 közötti pici dara még mindig megvan, meg 70-nél a darálás.
Nagyon köszönöm a rengeteg tanácsot illetve segítséget Neked illetve dzso22-nek!
-
Den
veterán
válasz
ludsimon #58109 üzenetére
Légszűrőd tiszta és ép amúgy? Tolózártű nincs elállítva? Csak a fúvókát csréled, vagy a csere után a "levegő" csavarral is finomhangolod a motort? Mert ha a fúvóka már a jó tartományban van, a csavarral nagyon sokat lehet változtatni a karburáláson, azzal lehet tökéletesre csiszolni a beállítást.
-
Den
veterán
válasz
body007 #58111 üzenetére
Maga a variátor tömege nem befolyásolja a görgő tömegét. Az egy koncentrikus forgó tömeg, semmilyen oldalirányú erőt nem fejt ki, ha fél kiló, ha öt kiló. Csak a görgő tömege számít, mert azt a forgással ébredő centrifugális erő szorítja a tárcsa széle felé a ferde "rámpákon" amivel oldaliránxban tolja a tárcsát. Ez az erő a fordulatszámtól és a görgők tömegétől függ, és tulajdonképpen a kontrasztrugó ellenében dolgozik. Ahogy szorul össze az első tárcsa, az egyre kijebb szoruló szíj, a hátsó tárcsán egyre beljebb törekszik, egyre jobban szétfeszítve azt.
Engem az érdekelne, hogy aki próbálta mar a könnyebb variót, az tényleg tapasztalt gyorsabb felpörgést?
Mert elméletben elképzelve a vario tehetelenségi nyomatéka csekély a a motor ésa motoros tömegéhez képest, tehat max terheletlenül tudom elképzelni a gyorsabb felpörgést (bár akkor is ott a hátsó kerék aminek a variátorhoz képest nagy a tömege és az átmérője), de terhelve a gép és az utas tömege limitálja a gyorsulást. -
Variátor "tuning" kérdés
Ha az egész szerkezet könnyebb az ugye jó = kevesebb súly van a főtengelyen = jobban / könnyebben pörög fel az egész motor.
Nade, mivel könnyebb az egész vario nem kellene nehezebb görgő bele? Persze ha azt szeretném, h ugyanott nyisson. Vagy ezt nem befolyásolja?
Levezetem a hülyeségem:
Mondjuk 500g a gyári vario ami nyit 2000 rpm-en (görgő súlya most mindegy, konstans).
Kap egy 250g-os variot. Akkor hamarabb eléri a 2000 rpm-et és ugyanott nyit? Ennyi?Míg leírtam rájöttem, h nem kell bele másik görgő, de mostmár elküldöm a post-ot
-
dzso22
senior tag
válasz
korcsillio #58106 üzenetére
Kompresszió maradt a motorban?
-
ludsimon
veterán
Sikerült eljátszogatni a főfúvókával, tegnap 75-nél nagyon bedarált, arról videót is linkeltem ide. Nem is húzott annyira.
Ma betettem a 72-est, semmi változás.Végül betettem a 70-est, hú basszus az a változás.
Már kezdtem hitem veszteni ebben az egészben, de megérte a sok szívás és még mindig 6.4g-os gyári görgőkkel! Ezekkel a puha rugókkal viszont olyan keményen megindul 0-10 között, hogy az valami brutál.
Instant kaptam 1-2másodpercet hogy nem darál annyira be.
A Leo görgők kicsik, nem ehhez valók úgyhogy ki se próbáltam vele, azt olvastam különböző helyeken felejtős fizikailag méretben eltérni...Folyt. köv 4.5g vagy 5g-os neylon csúszógörgőkkel. Még kitalálom /utánaolvasok fórumokon/ melyiket rendeljem mert húzós ára van, de megéri, láttam youtube videót 0-35mph (0-60kph), 4 másodpercet nyert csúszógörgővel.
Hát basszus olyan alázógép lesz ez piros-sárgánál, hogy nekem fog égni a pofámról a bőr, hogy nagyobb gépeket beszívatok. -
frigoo
aktív tag
válasz
korcsillio #58106 üzenetére
Egy tipp, bár nem biztos:
Nézd meg a hengerfejet és a kipuf. tömítést. -
korcsillio
addikt
-
Redneck
nagyúr
válasz
korcsillio #58100 üzenetére
Én is valami gonosz csapágyra tippelnék. Nem hiszem hogy forgácsolódás hangja lenne.
Főtengely/hajtókar környéke? Bár a robikhoz nem értek úgyhogy inkább passz. -
huszi.gyb
senior tag
Srácok! Nem kell valakinek egy új Kenda K413 100/80-10-es gumi? Felnin sosem volt, megrendeltem szívességből és rajtam maradt. Jó áron adom.
korcsillio: Nem 100%, de én valami csapágyhangot hallok ki ebből... Ahogy Den írta nem lehet megmondani, de engem arra emlékeztetett... Ne legyen igazam.
-
válasz
korcsillio #58100 üzenetére
Ezt azonnal le kellett volna allitani es szetszedni. Ez egy komoly femes, daralo hang.
kcsa
-
kcsa
veterán
válasz
korcsillio #58100 üzenetére
Kívánja a kanna benzint és egy égő gyufát
-
Den
veterán
válasz
korcsillio #58100 üzenetére
Így nehéz megmondani, de nem lett volna szabad elindulni vele. Valami mechanikua zaj, valami épptönkremenni készülhetett, es amikor megszűnt a hang akkor ment végleg tönkre. Valószínüleg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Samsung Galaxy A03 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest