Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Miikee #24138 üzenetére

    Nekem az ónos eső volt tanulságos. Bár kerékpáron történt, de a roller is némileg hasonlóan viselkedik.

    Egy körforgalomnál kellett bevennem egy olyan kanyart, ami ráadásul kifelé lejtett.
    A kerékpáron a kanyarodást főként 2 tényező határozza meg:
    - a kormányzás szöge,
    - és a kétkerekű jármű bedöntésének mértéke.
    Ónos eső esetén ez utóbbira rendkívül érzékeny lett a kerékpár. Olyan lassan haladtam ahogy csak tudtam, éppen csak gurultam, de alig pár fokos bedöntésre kicsúszott alólam a bicaj. Ezt eljátszotta még párszor, így meg kellett tanulnom, hogy csúszós úton nem nagyon szabad bedönteni a járművet és csak olyan tempóban szabad haladni ami kormányzással megoldható.

    Sok évvel ezelőtt volt annyira hideg telünk, hogy nappal is -10˚C környékén lehetett a hőmérséklet, és 5-6 órára az egyetem előtt hagytam a vékony felnis bicajomat. Hazafelé menet azért szálltam el egy kanyarban, mert a gumi megfagyott. Nem volt semmi jegesedés, száraz volt az aszfalt, de a gumi teljesen elvesztette az eredeti tulajdonságát. Ez utóbbi veszély az akku miatt a rollert kevésbé fenyegeti, de előfordulhat hogy a gumi összetétele magasabb hőmérsékletre van hangolva, így emiatt érzékenyebb lehet kis hőmérsékletre.

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz Miikee #24138 üzenetére

    Ajjajj, ez nem hangzik valami jól. :(

    Itt négyből kellett volna választani hármat:
    roller, vizes út, kanyar, nagy sebesség

    Vizes úton, pláne kanyarban nagyon le szoktam a sebességet venni. Fogalmam sincs róla, mekkora sebességgel tudnék kanyarodni, de nem nagyon merem próbálgatni, még 25-el sem, azzal is akkorát lehetne esni, h inkább dudáljanak rám, h akadályozom a forgalmat, de éles kanyaroknál óvatos vagyok.
    Nem mintha annyi kanyar lenne azokon a szakaszokon, ahol járok rendszeresen.
    A körforgalmak azok, amiket inkább kerülök pont emiatt, nem merek gyorsan haladni bennük, viszont az autókat meg nem akarom feltartani, ugye irányt jelezni is illene kikanyarodás előtt, így inkább ha tehetem, másik útvonalon megyek, a körforgalmakat kihagyom.

Új hozzászólás Aktív témák