- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
wonka
csendes tag
Ha valaki szán ennyit ra, van egy 2 hetes f2 plus Győrben 175e ért
-
wonka
csendes tag
Kintről a d38 at is megkapod ennyiért, páran 110 ért vettünk 3 hete. Abban 350w a névleges teljesítmény, de a valós csúcs 700w nem 500. A d18e nek 500w volt a csúcsa, 90kg vagyok, ahol az megállt, a d38 17km/h val visz fel.
10 es belsős gumi van rajta, viszont dobfékes ( ez is lassít, csak nem olyan jól adagolható) szerintem próbálj ki par rollert, ha tudsz vásárlás előtt. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #23090 üzenetére
Spanifer, plusz kompresszor ÉS a szeleptű kiszedése. Nekem ez vált be.
De persze gumija válogatja: van ami eleve olyan jól ült a felniben, hogy már
az első próbálkozásra a helyére ugrott (még a szeleptűt is benne hagytam). -
DigitXT
félisten
válasz
Casseius #23088 üzenetére
Eeegen, amit írsz a tömör rázósságáról, az úgy igaz... Nem csak neked nem
annyira kényelmes, hanem semminek. Kollégám is túlesett egy akkujavításon
miután elege lett a sok defektből, de hát valamit, valamiért.Mindennek van
előnye és hátránya... Anno is ilyen pro/kontra listát írtam a tesztjeim során.Ui: viszont ha eleve tömör gumira van tervezve a cucc, és emiatt van rajta vmi
rugózás, az sokat tud segíteni: egy full merev vázas rollerre a tömör gumi gáz
(csak kényszerből szokták meglépni). Az Adventure legalább hátul rugózik, de
az eleje semmit. Dobálja is az akkut a kormányon minden úthiba. Sajnos.
(Nem oda kell rakni az akkut, hanem a hasa alá. Elvileg van ott hely bőven.)
Privátban írta vki, hogy a Bogist M5 mennyivel jobb, mert rugózik elöl. Igenám,
de hátul semmit, márpedig ami hátul nem rugózik, az le tudja dobni a pilótát.
A legkényelmesebb, ha mindenhol tisztességesen rugózik. ÉS tubeless a gumi. -
Casseius
tag
válasz
DigitXT #23085 üzenetére
Ezt olyan jól összeraktad és részletesen leírtad hogy mehetne összefoglalóba ha lenne topikgazda
Meg fb-n egy két rolis csoportba is kiszórhatnád mert elég sokaknak fogalma sincs mi fán eszik a gumikat.
Annyit még a tömörhöz hozzátennék h derék módon szét tudja rázni az elektronikát meg az aksit idővel -
DigitXT
félisten
válasz
gergo5991 #23086 üzenetére
Nem, ez egy I-bike Mono Adventure, amit hirtelen felindulásból vettem.
Soha előtte nem hallottam róla. 12"-os kerekek vannak rajta. Gyárilag
36V, 22A vezérlője volt, névleg 500W motor: ráraktam 48V 36A-t, ami
természetesen elégette, hiszen az közel 1800W volt. (Aztán lett belőle
10"-os egy darabig, most megint 12", konkrétan 12.5"-os gumi.) Az új
motor papíron 72V3000W... de valamit elbaszhatott a kínai, mert 48V
mellett is 88 km/h a vége a levegőben. És GPS szerint mentem 64-et:
nem ez volt a cél, hanem csak, hogy erősebb legyen, és ne égjen le...
Most kb. ott tartok, hogy vissza kell butítani 36V-ra, és akkor talán jó?
Vagy tekercselhetem át, amit természetesen nem terveztem...Csúnya hangja van kis sebességnél/nem tépi le a kezed a gyorsulása,
viszont meglepően stabil volt nagy tempónál is (szóval felemás érzés).Szerk: az akkutuning a hatótávolság miatt kellett, 22 km elég karcsú...
-
DigitXT
félisten
Ezek nem minőségi jellemzők.
Alapvetően két nagy család van, a tömör, és a pneumatikus (felfújható). Előbbi előnye, hogy abszolút defektmentes, hátránya, hogy a rugózáshoz vajmi keveset tesz hozzá... És általában kicsit keményebb anyagból is van, mint a felfújhatós társak, kevésbé tapad jól.
Utóbbi előnye, hogy (a felfüggesztés részeként) rugózást ad a kereknek, emiatt kényelmesebb, csendesebb vele a roller. Van sajna mikor más rugózás nincs is a rolleren.
A méhsejtes, tömlős, stb. már alfajok, ha úgy tetszik... Előbbi a tömör gumi kényelmesebb verziója: kicsit meg van lyuggatva, ezért jobban deformálódik a teljesen tömörnél, tehát kicsit kényelmesebben gurul. Cserébe nagyobb a gördülési ellenállása, kisebb lesz a végsebességed, és növeli a fogyasztást is...
Utóbbi a felfújható két nagy típusának egyike...
1) tömlős 2) tömlő nélküli Ahogy az ánglius mondja: tube type, vagy tubeless. Előbbit a hagyományos biciklikről mindenki ismeri (gyerek korában valószínűleg szerelt is ilyeneket). Utóbbi viszont modernebb kerékpárokon terjedt, ill. a gépjárműveken szinte egyeduralkodó (bizonyos motorkerékpárokon létezik tömlős megoldás manapság is).
A tömlős megoldás előnye a könnyebb szerelhetőség ill. a házi javíthatóság.
A szétszedhető felnit pár alap szerszámmal szét lehet szedni a lyukas tömlő megfoltozható, vagy olcsón kicserélhető egy újra. Összerakod és örülsz is... Hátránya, hogy többféle defektet össze lehet vele szedni, és a guminyomást mindig nagyon kell figyelni (épp ezek miatt): egy kicsit lapos kerékben már a kidörzsölődés is defekthez vezethet, de egy padka is meg tudja úgy csípni a belső gumit, hogy aztán ereszt. Illetve durrdefekt is előfordulhat vele, sajnos!
Tömlő nélkül ezeket el lehet felejteni, cserébe akár egy felni sérülés miatt ún. lassú defektet simán be lehet szívni: olyankor szoktak (ideiglenesen) berakni tömlőt egy alapvetően tömlő nélküli kerékbe, amíg a felni nincs kijavítva.
(A házi szerelhetősége is kérdéses, mert légtömör felnire van szükség, tehát szétszedhetős felniverziók nagyjából kiesnek, külön tömítés nélkül felejtősek, ha viszont nem szétszedhető a felni, akkor erőlködni kell a gumival. Ha satud van otthon, akkor meg lehet fogni a kereket, s nem akkora para, de ha nincs, akkor hosszadalmas szopakodás lehet mire felkerül a gumi.
És ha kicsit is bénázol, a felni peremét is össze lehet baszni, tehát egy peremtömítő paszta is jó, ha van a polcon. Akkor nagyobb eséllyel nem fog elszökni a levegő...
)
A zselés/önjavító az egy és ugyanaz... A tubeless gumiköpenyek egy verziója, ahol a szúrt sérülést a gumi belsejére felhordott zselés réteg befedi. Ezáltal a defekt nem tart semeddig sem, észre sem veszed a tüskét. Tehát önjavító.
Nyilván egy nagy marék jancsiszögön ez sem segít, vagy egy nagyobb vágott sérülést sem fog megjavítani, de kisebb problémákat simán el tud fedni.
Minőségi sorrendet bizonyos konkrét szempontok alapján lehetne felállítani.
Kényelmi szempontból (csendes futás ill. kevésbé rázós utazás) a tömör gumi akármelyik típusa a sor végén kullog. De sorban: tömör, méhsejtes, légcellás. A legutóbbit még ne említettem, ez olyan tömör gumi, amibe vannak levegős részek, amelyek nem felfújhatók: egyszerűen úgy készült a gumi.
Belül van mélyen, a defektmentességet nem befolyásolja, de a kényelemhez sokat ad...
Ugyanezen szempontok a felfújható kerekekre csak úgy alkalmazhatók, hogy tudjuk, hogy a tömlős kereket nem lehet alacsony nyomáson használni, pedig alacsonyabb nyomáson többet segít a rugózásban, így kényelmesebb lehet... Egyesek szerint egy kő keményre fújt tömlős gumi semmivel sem jobb, mint a tömör gumi, ha kényelemről van szó. Tehát tömlős, és tömlő nélküli a sorrend. A zselés önjavító réteg hasznos plusz, mondhatni extra biztonságot jelent.
Viszont ha már biztonság, akkor fontos, hogy mennyire tapadnak a gumik jól? Ez leginkább a gumi anyagán múlik, aztán a mintáján... A legjobb a PMT, ami valódi gumi, radiál kialakításban, nagyon jól tapad, tök jól gurul, rohadt drága. Ezeknél van slick, a legjobb tapadásért, ami viszont utcára baromság, mert a legkisebb eső után is úgy csúszik, mint az állat, lévén a vízelvezetése nulla.
Ui: én az olasz vason méhsejtes tömör gumiról váltottam tömlős radiálra.
Lehetne tömlő nélkül használni, de szétszedhető a hátsó felni, az elsőnél meg a szelepet nem tudtam behúzni. Valószínűleg kisebb rajta a lyuk, mint kéne... Az eredmény: a gyári 25 km/h helyett ma 64 km/h-ig meghúzattam, stabil lett, és kényelmes. Relatív. Nyilván nem éri meg egy 120K-s rollerre 60K-ért gumit venni, de ha eltekintünk az ártól, akkor természetesen mindenkinek ajánlott.
Szerk: felfújható kerékről tömörre visszalépni ritkán szoktak... Általában elég speciális ok miatt, ha mégis. Nevezetesen a defektmentesség kérdése.
Futárnál láttam tömör gumis Xiaomit: neki nem éri meg a kényelem, hiszen a munkaeszközén egy defekt nagyobb problémákat okoz. Általában azért nem teljesen szabad a gumiválasztás, adott felni van a rolleren, ami behatárolja... (Ha nem oldható meg a szelep kivezetés, akkor nem tudod a tömör gumit az adott keréken lecserélni. Tipikusan olcsóbb rollerek motorjai ilyenek, sajnos.)
Szerk2: egy tubeless gumi, ha nincs benne önjavító réteg, szúrt sérülés után csak speciális előkészítéssel javítható... a közismert "kukacolás" nem igazán tartós megoldás, vagyis két keréken nem is ajánlott. (Út mentén elfogadható, de a rendes javításhoz a kereket le kell szerelni, gumit le, utána megkezelni.) Ideiglenes megoldás lehet itt is, hogy akkor kerül bele egy belső, amivel csak egy a baj: ki kell venni a szelepet, ami általában a szelep roncsolásával jár.
Szóval mint írtam, nem teljesen szabadon választott, hogy mikor mit raksz fel!
Szerk3: a tubless házi szerelhetőségéhez adalék: kompresszor ajánlott hozzá. Mármint rendes nagy, ami nagy nyomással nagyobb levegő mennyiséget tud mozgatni, kvázi rá tudja "robbantani" a gumit a felnire. Ha ilyen nincs, akkor elég nehéz tud lenni a helyére kényszeríteni a gumit. Amíg nincs a helyén, nem tömít, de csak a légnyomás rakná a helyére, ha tömítene. Tiszta 22-es csapdája. Láttam Xiaomi akkus kompresszorral szerencsétlenkedni YT*on embereket: az erre nem jó. Azzal akkor fújod fel, ha alapvetően a helyén van, és még van benne minimális nyomás.
-
tutis
őstag
lenyegeben ahogy irtad, előnyökre, hátrányokra vagyok kiváncsi, illetve a racionális választás érdekel. mert gondolom ott is van alsóbb kategória meg jobb is.
-
Peaceliker
addikt
Mit értesz minőség alatt? Sosem lesz defekt? Akkor tömör (nem full töröm, hanem mondjuk. Méhsejtes). Fontos, hogy tapadjon? Akkor tömör felejtős? Mennyire kell tapadni? Legjobban? Akkor pmt? Inkább csak közepes? Akkor bármi ami felfújható. Az kell hogy csillapítson? Akkor 10" tömlő nélküli talán a legjobb. Jó lenne minden egyszerre egy picit? Na olyan nincs
de ami talán legracionálisabb az egy tömlő nélküli (ha rollerre az felrakható), zselés, az ha defektet kap (már nem tenyérnyi méretűt), akkor elvileg össze szedi magát.
-
tutis
őstag
kicsit segítenétek minőségi sorrendbe rakni a létező gumikat? mert elég sokfajta van, tömör, zselés, önjavító, méhsejtes, tömlős, stb, össze vagyok már zavarodva😄
-
wonka
csendes tag
válasz
H2o-pok #23076 üzenetére
van, az appban a rollernél lépj be, ott válaszd a dashboard-ot, ott látod a sebességet, a pillanatnyi fogyasztást vagy épp a visszetöltést.
nagy dologra ne is számíts, hacsak nem a normafától vagy a Kékesről nem gurulsz le. nagyon durva lejtőn, ahol 17 el tud feljönni tölt visszafelé 250w at legerőssebb fokozaton. Lankás lejtőn legalacsonyabb visszetöltéssel (ami nem állít meg) 50-150w 1 percig. Nem számottevő szerintem a regenerálás, fékezés helyett én is a legerősebben hagyom, de nem a visszatöltés miatt, hanem így kiszámíthatóan lassul, amit ki tudsz használni. -
Gardaai
senior tag
válasz
DigitXT #23075 üzenetére
Köszi, erre gondoltam én is. Sokan szarozzák, de szerintem csak normálisan kell beállítani egy féket.
Nyilván van olyan hidrós/félhidrós is ami orrán-száján folyat már amikor kicsomagolod.)Annyira nagyon komoly nem kell, mert megtud állni, viszont nem adagolható a fék.
Állítani/betétet cserélni pedig nem nagyon tudunk, mert ~2.500 KM után, a gyári tárcsa már meg van hajolva és kimaxoltuk a nyereg/bowden beállítását. Ezt is a két oldalról nyomós nyereg megoldja, ez lenne a minimum.
-
Peaceliker
addikt
válasz
s7evcsenko #23077 üzenetére
Ja, persze, nem akarok megmondókapitány lenni
Csak leírtam, hátha valakinek hasznos az infó. Wd40 el én sokszor jártam úgy, hogy hamar elmúlt a jótékony hatása, mert hamar beszedte a retket újra. -
s7evcsenko
addikt
válasz
Peaceliker #23074 üzenetére
Most már mindegy, megtörtént.
Amúgy ott nálam nincs semmilyen gumi tömítés, de még gumi sincs a közelben.
Szimplán fém a fémen. -
H2o-pok
senior tag
Üdv
Az F2 plus ban van visszatöltés? App ban látom, csak eddig nem,vagy csak átsiklottam ezen infók felett. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23071 üzenetére
Mivel csak a hátsó kereket fékezi annyira komoly nem kell rá...
De pl. a HB100 félhidraulikus könnyen felrakható a gyári helyett.
(Minden, ami blokkolni tudja az adott kereket bőven elég... Ha a
mechanikus fék erre (már) nem képes, akkor utána kell állítani ill.
fékbetétet cserélni, ha már nem lehet annyit állítani rajta/kopott.
Ami miatt viszont támogatható a csere, hogy ezek a(z egy karos)
mechanikus fékek csak az egyik oldalról nyomják a tárcsát, ezért
a legjobb beállítás mellett is görbítik, rossz beállítással nagyon...
Full hidraulikus rendszer, egy pálcika rollerre abszolút felesleges!
Kivéve, ha Casseius vagy, és 90 fölött mész vele. Akkor kötelező.)Szerk: ha komolyabb fékhatás kell, mint egy blokkó/csúszó hátsó
kerék, akkor bizony a motorra is ki kellene kitalálni valamit. -
Peaceliker
addikt
válasz
salieri. #23068 üzenetére
ki kéne fújni levegővel, aztán ptfe pray. Egy ideig utána jó lesz.
wd40 azért lehget necces, mert ahogy írták fentebb is megeszi a gumi tömítéseket. Illetve kenésre kevésbé alkalmas, de legalább nedves és gyűjti a port. Persze átmenteileg tudhat segíteni. És iagz minden átmeneti, ha azt nézem, de wd40 "hat" a legrövidebb ideig általában
-
Gardaai
senior tag
Xiaomi M365 Pro-hoz tudnátok 2 dugattyús féknyerget vagy szettet ajánlani?
Húgom nagyon nyúzza az én régi rollerem, már belerakott 400 KM-t pár hét alatt, kéne valami komolyabb fék rá. -
BaLee
addikt
válasz
salieri. #23064 üzenetére
Nyisd le egyszer és zárd vissza és utána húzz rá. Illetve egy kis olajozás lehet nem árt neki ott ahol lenyitod, de szerintem meg kellene, hogy szűnjön.
Ha nem szűnik meg akkor nem az a gond ami pl. nálam volt. Én már sokszor (30-50) nyitottam meg zártam, nem lett baja tőle.
-
BaLee
addikt
válasz
salieri. #23062 üzenetére
Szerintem nem, simán csak húzd meg picit a lenyitó fül ellentétes oldalán lévő csavart.
Utána teszteld le, hogy le tudod-e nyitni, mert ha túlhúzod akkor nem fogod tudni lenyitni. El lehet találni azt a pontot, hogy még pont le lehet nyitni, de már nem túl halál, viszont már nem fog nyekeregni. -
Nah ma elment mellettem egy csaj (dagadt) egy pro 2 rollerrel és ugyan úgy csörgött zörgött a kormánya mint az enyém. Mit lehet ezzel kezdeni? Melyik az ajánlott szerviz bp-en?
-
válasz
Aaron14 #23057 üzenetére
Én se értettem az "ilyen időben" kifejezést.
Nincs se hideg, esö nem éri, nap nem tűz rá; ideális tárolási hely lehet az, hát nem a szobában kell tárolni, sokan csak azért viszik a lakásba, mert máshova nem tudják tenni.Télen ne hagyd kint majd, mikor hideg lesz. Akksit szobahőmérsékleten illik tárolni, nem mínusz nulla fokban.
-
Aaron14
őstag
Szerintetek lehet baja a rollernek, ha ilyen időben kint hagyom az udvaron, tető alatt? Ninebot F2 Pro
-
lacam
aktív tag
válasz
Thunderzolee #23055 üzenetére
Szia,
F2 Plus-al szemezek/szemeztem a kérdés feltevésem előttig.
A Bird rollerek, amiket használtam ráztak mint a rossznyavaja, de az előfordulhat, hogy a járművek meggyepált előélete miatt volt (a kerekek tömörek illetve feslenek szét) eddig nem tartottam feltételnek a rugózást/csillapítást, gondoltam egy "ballonosabb" kerék ad elég komfortot, tompítást.
F2 Plus ára jelenleg a budget-m csúcsa...az általad említetteket megnézem, köszönöm! -
Segway G2
Sajnos többe kerül, mint 200 + egy pici.
Ezt nézd át.
Ekkora súlyhoz 350W kell, de az is kevés, ezért 400, de inkább 450W-ost keress, az meg csak az F2 Pro, meg a G2.
Mivel azt írtad, ráz nagyon a roller hátsó kereke, ezért nem árt ha van kengéscsillapítás is rajta, az meg a pálcikarollerem közül csak a G2-nek van.Lengéscsillapítás nélkül még a G30 lenne ~220-ért DHGateről. Ez az egyik legjobb ár/érték arányú roller egyébként. Ráadásul ez global verzió, 25km/h helyett 30-al megy alapból.
Illetve az Inmotion S1 van még szintén kb ugyanennyiért DHGateről.
Ez is 30-al megy, plusz ez nem 36V-os rendszerű, hanem 52V-os, 500Wattos motorral, ideálus 100kiló feletti súlyhoz, valamint elöl hátul van rajta lengéscsillapítás, és az akkupack is hatalmas. -
lacam
aktív tag
Sziasztok,
110kilómhoz tudnátok ajánlani rollert 200 "megegypici" ezer forintig?
Bird rollerezem már egy ideje, de inkább vennék sajátot (Bird csörög zörög, kicsit szét vannak már a városban, illetve nagyon rossz az út, amin járok, amolyan "magyarosh" az út...+rettentő kemény, üt rendesen a csillapítatlan kerék)Köszönöm
-
ujskodas
tag
válasz
Thunderzolee #23052 üzenetére
Köszönöm.
-
válasz
ujskodas #23051 üzenetére
Ez ilyen, néhány óra után felold automatikusan.
Ne használd azt a zárat amúgy se inkább.
Egyrészt "ki lehet nyitni"; másrészt volt már aki fél óra után ment a rollerhez, azt a telefon nem tudott valamiért csatlakozni a rollerhez, azt ott maradt lezárva, és nem tudta használni a rollert. -
ujskodas
tag
Sziasztok!
Xiaomi rollert vásároltam. Ha az alkalmazáson keresztül zárolom a motort, bizonyos idő után ( pár óra ) miért nyit ki magától?
Előre is köszönöm a válaszokat. -
TayRol
nagyúr
köszi srácok
-
A Monorimes GPS az mennyire jó?
https://monorim.hu/termek/monorim-g16a-gps-nyomkoveto-minden-elektromos-jarmuhoz/ -
ridiculous
aktív tag
válasz
TayRol #23046 üzenetére
Jelenlegi árazás alapján jobban jársz egy Okai Neon Lite - al. (hivatalos oldal)
-
TayRol
nagyúr
Sziasztok!
Megakadt a szemem ezen a darabon. Látom, hogy csak 25km a hatótávja, ennek ellenére ajánlott, vagy van jobb ár/érték arányú modell a piacon?
Köszönöm,
TayRol -
aDic
tag
válasz
#33802016 #23042 üzenetére
Nekem van egy láncom, aminek a láncai kb. 8mm vastag anyagból vannak. Hogy mennyire egyszerű lehet ezt elvágni, vagy a zárat feltörni, azt nem tudom. Én ezzel kötöm oda valamihez a rollert a bolt olyan helyén, ahol bentről is rá lehet látni. Igaz csak kb. 2 hónapja heti 1-2 alkalommal szoktam így otthagyni a boltok előtt 10-20 percekre.
De egy GPS-es nyomkövetőt én is akarok belerakni, de még nem jött meg. -
válasz
#33802016 #23042 üzenetére
Persze, h le merem. Kerékpárt is kint hagytam korábban ugyanígy lezárva. Míg bemegyek egy-egy üzletbe, bankba, posta, stb, lezárom, és ott hagyom.
Többnyire az üzletek előtti területekre, biciklitárolókra mindenhol néz kamera.
Jól írták itt feljebb, az alkalmi tolvajokat elriasztja egy sima zár, azért az még nem jellemző, h attól kelljen félni, h erővágóval járják speciális csoportok a városokat, és lopkodják a rollereket.
A tolvajok többnyire alkalmi tolvajok, és csak azt viszik el, ami nincs lezárva.
Ha le van, nem foglalkoznak vele. -
bkiky01
senior tag
válasz
Peaceliker #23039 üzenetére
Vajon elölről is hozzáférni? Vagy taposós buli?
-
válasz
pescara #23038 üzenetére
"Csak azt akartam mondani, hogy azok a gyari adatok siman realisak, nem igaz az amit nehanyan irnak, hogy kamu es csak a 60% aval kell szamolni."
Szerintem tévedsz, senki nem mondta, h kamu, és csak 60%-ával kell számolni.
Köztudott, h a hatótávot 15km/h sebességgel mérik, így a gyári hatótávok valóban reálisak.
Viszont egy laikus ezt honnét tudná?
Még a bolti eladók (Euronics, stb láncokban) sem teszik hozzá, mikor valaki megkérdezi tőlük, h 30km-es hatótávhoz melyik rollert ajánlják, h oké, ez visz 30km-t, de csak 15-ös tempóval. Nem, simán rábeszélik egy Mi 3-ra a 30km-es hatótávú rollert kereső vevőt. :/
Fel se merül, h ezt csak akkor fogja tudni, ha 15-el szüttyög.Viszont az emberek nagy része nem 15-el, meg 20-al gurul D-ben, hanem S módban használja a rollert, és többnyire addig gyorsul, míg a roller engedi, azaz 25-el megy.
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #23030 üzenetére
Persze, en is csak kivancsisagbol teszteltem, en is s -ben jarok vele. Csak azt akartam mondani, hogy azok a gyari adatok siman realisak, nem igaz az amit nehanyan irnak, hogy kamu es csak a 60% aval kell szamolni. Nekem Toyota priusom van, siman megeszi a 6 litert 100 km-en, de egyszer azt is kiprobaltam, hat tenyleg tudtam vele 2,9 et menni, de az nagyon unalmas vezetes volt.
-
bkiky01
senior tag
Új Mantis Dual csak 25-tel hajlandó menni. Hogy tudom rávenni az igazságra? Köszi!
-
wonka
csendes tag
válasz
#33802016 #23035 üzenetére
Ha van választék, akkor azt viszik el, amelyikkel a legkevesebb gond van. A szolgáltatótól bérelt eszkozokben van GPS nyomkövető. Az újabbakba a ninebot beletette az airtag et, ami csak iOS eszköz környezetében tud kommunikálni, de a srácnak igy lett meg 2db a háromból, a harmadikban nem volt airtag.
De ez is csak addig megy, amig nem túl okosak a tolvajok.
Persze célszerszámmal minden zárat szét lehet szedni, de nem biztos, hogy nekiesnek és nem biztos, hogy van nekik. A legtöbb lopás impulzív es nem rákészülős profi munka. -
#33802016
törölt tag
Bennem az merült fel, ha le lett volna zárva, mennyivel nehezebb ellopni? Csak "hóna alá csapja", az kész, vagy nem?
Ilyen nyomkövetőn én is gondolkoztam már Kerékpár esetén. Egyelőre van egy jó kis riasztó és vettem már zárat is
Meg nem hagyom magára. De ilyen cucc még jól jönne, egyszer. Be lehet regisztrálni valamilyen közpinti rendszerbe a kerékpárokat. Ilyen roller esetén nincs?
-
wonka
csendes tag
válasz
#33802016 #23029 üzenetére
örülök, hogy kettő meglett, bántani sem szeretném a srácot, de egyik sem volt sehogyan sem lezárva. Bementek a lépcsőházba valamint a teremgarázsba és elgurultak velük. Nálam ez már a felelőtlenség kategóriába tartozik, mázli, hogy az alakalmi tolvajoknak fogalmuk sincs a beépített vagy utólagos nyomkövetőkről.
OFF: betettem a D38-ba egy airtag-et, a GPS nyomkövető még úton van, de lehet, hogy nem is lesz helye egy 5x10x2cm es doboznak a vezérlés mellet, így marad az airtag. -
PociAti
őstag
válasz
pescara #23027 üzenetére
Mindig hozzá szoktam tenni, nem csak a sebességen, a vezetési stíluson is rengeteg múlik. A D fokozat amiatt takarékos, mert lomhábban gyorsít. És ha olyan grafikonokat nézünk, hogy menet közben mikor mennyi fogyaszt a roller, abból jól látni, hogy nem a sebesség tartásának van nagy teljesítmény igénye, hanem a gyorsításoknak. (Ekkor használja a roller a peak / csúcsteljesítményt, azaz 350 W helyett 700 W-ot, vagy rollertől függően az adott értéket).
A Xiaomin ezért toltam ki a D fokozat sebességhatárát 25-27 km/h-ra, és használom az esetek 99%-ában ezt a fokozatot. Kiszámíthatóbb, biztonságosabb, komfortosabb és még kevesebbet is fogyaszt.
-
#33802016
törölt tag
-
dzsidzsas
tag
Én is féltem a 10"-ról áttérni a 9"-ra, de lépnem kellett és nem vettem észre különbséget. A xiaomi 8,5" na az észrevehetőbben labilis. Az öngyógyuló kerék, valahogy jobban sikerültek mint a sima pneumatikusak. Érzetre legalábbis. A D széria fékrendszere kipróbálás után, nem levegőbe beszélek, nekem pont azt hozta le, hogy nem szívesen mennék vele járdán emberek között. Még az N2-re is vettem egy komolyabb féket. Így a biztosabb.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #23025 üzenetére
En egyszer kiprobaltam g30 max, cuccal egyutt kb 90 kg, enyhe emelkedok es lejtok, varosi kozlekedes, sok megallassal. Amikor d-ben hasznaltam es tenyleg nem eroltettem kivancsisagbol, 50 km megvolt mar es meg 25 % akksi. Ugyhogy siman meglett volna a 65 km szerintem, de nem akartam lemeriteni.
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #23025 üzenetére
Rion szerintem tudja
-
wonka
csendes tag
elég masszívnak tűnik, a fék jobb, a 9 es kerék meg legalább belső nélküli.
itt egy teszt róla
Az egyetlen, ami talán zavaróbb, de az is inkább csak 80kg felett emelkedőn az alacsonyabb teljesítménye 630W vs 700W. A a d38-on gyorsításkor és emelkedőkön nagyon sokszor látom az appban, a 680-700w os számokat, ebből a gyorsítás kb mindegy, ez sem versenygép.
A szervíz és alkatrész utánpótlásban jobb még a Segway, azzal, hogy van itthon hivatalos szervíz/ alkatrész, ha szükséges, de a legtöbb jó minőségű pálcika 3-4e km-t is elfuthat probléma nélkül, ha normális kezekbe kerül.
gyártói oldalon kb 200e Ft, Geekbuyingon 200+, amazonon 75 értékelés alapján jó cuccnak tűnik
D38e most nincs, lehet, nem is lesz -
dzsidzsas
tag
-
tutis
őstag
Megkérdeztem az eladót, lesz-e nála még D38e, de sajnos már nem akciózza többet.
ezt ajánlotta helyette, de számomra ismeretlen, és 9-es kerekei vannak..
A D28e meg közben elfogyottReggel nézem 40db van még, mondom van időm bekérdezni addig a D38-ra az alin.. Erre fél óra múlva out of stock
-
aDic
tag
válasz
Thunderzolee #23017 üzenetére
Felőlem mindenki úgy használja, ahogy neki jó, ha nem veszélyeztet másokat.
Nekem így kényelmes.Nem egyszer volt, hogy autóval közlekedtem és előttem slalomozott 45-50-el egy rolleres az úton mindenfajta védőfelszerelés nélkül (még sisak sincs rajtuk sok esetben), láthatólag figyelmen kívül hagyva minden közlekedési szabályt (jobb kezes utca, lámpa, stb. figyelmen kívül hagyása). Lehet így is közlekedni, csak ez meg ön- és közveszélyes.
-
-
válasz
Ciccuka #23010 üzenetére
"...az a tapasztalat, hogy 300 ezer forint alatti rollerek valós hatótávja 60%-a a gyárilag megadottnak..."
Ez köztudott.
A gyárilag megadott hatótávot úgy számolják, h 15km/h-val haladva, Eco módban, 75kg-os súllyal, teljesen egyenletes sebességgel (gyorsítások nélkül), szélcsendben, sík terepen, 20C°-on - ez a szabvány.
De a felhasználók többnyire 25-el haladnak, a fogyasztás pedig nem lineárisan nő a sebesség növelésével, hanem exponenciálisan.
E=1/2*m*v^2 Mivel a mozgási energiában a sebesség négyzete szerepel, a sebesség növelése ilyen arányban fog több energiát igényelni.Már a kezdet kezdetén jöhetett volna egy EU-s szabályozás erre, h tessék megadni a végsebességhez tartozó (20, 25, 30km/h) hatótávot is, az már közelebb lehetne a valósághoz, akár különböző testsulyokhoz (60-70-80-90-100kg) kiszámolva, és egy táblázatban kellene feltüntetnie a gyártóknak. Az EU-ban csak így lehetne forgalmazni.
Egyből nem lenne annyi félreértés.
De hát ez nem fontos, csak az, h a paradicsom mekkora átmérőjű legyen. -
-
válasz
_Balee_ #23012 üzenetére
V-settet el is adtad?
Hát használd kis sebességgel, azt kész; ahogy feljebb is javasolták.
Vagy nem értelek. Megsérültél, ez oké, félsz egy ujabb esettől, ez természetes tudat alatti emberi reakció.25-el közlekedő roller szerintem veszélyesebb forgalomban használva (ut szélén). Persze ha van bicikliút, akkor rendben van.
G2 jó roller.
-
válasz
Peaceliker #23014 üzenetére
G2-re előre a Sharkot rá lehet tenni már most is.
-
Peaceliker
addikt
válasz
_Balee_ #23012 üzenetére
elvileg 25kmh lesz a limit, amikor még mehet majd az ember vele jogsi, sisak nélkül bringa úton. Kisebb tempóval kisebbet lehet taknyolni, ez tuti. De tapasztalatom alapján nagyobb gépek ügyesebbek (volt sok gépem az elmúlt nem egész 1 évben).
Max G2-t elengedném, első futóműve nagyon gyorsan elkezd lógni, erről sokan beszámoltak. Esetleg ha jön majd rá monorim vagy sharkset, akkor esetleg venném, de akkor azt lehet g30ra is, ami meg olcsóbb.
De amíg nincs szabályozás nem jobb vsett-et ecoba tenni és lassúzni vele? Ha nem kell emelni, akkor menet közben nem gond hogy 36 kiló, sőt. Abban pont értelmes csillapítás is van. -
aDic
tag
válasz
Ciccuka #23010 üzenetére
"az a tapasztalat, hogy 300 ezer forint alatti rollerek valós hatótávja 60%-a a gyárilag megadottnak az esetek nagy részében"
Ez sokkal összetettebb ennél.
Én az F25E II-vel csak eco módban járok (max. 15km/h; nekem így kényelmes, nem kell annyira figyelni, sisakot sem mindig veszek fel, stb.), elsősorban Budapest pesti oldalán, csak minimális emelkedőkkel, hátizsákkal együtt kb. 70-72kg vagyok. Regeneratív visszatáplálás a legnagyobbra van állítva, és így gyakorlatilag az esetek többségében a gázkarral lassítok. Mondjuk járdán közlekedem elsősorban, mert a legtöbb út annyira durva vagy rossz minődégű, hogy nekem nagyon ráz (viszont a járdán, ha valaki mellé érek, akkor le szoktam lassítani, és ez már többször megmentett attól, hogy ne menjek valakinek, aki hirtelen irányt vált), ill. minden útkereszteződésnél is rendesen lelassítok.
Az akkut kb. 90%-40% között használom (tudom egyesek szerint hülyeség nem 100%-ra tölteni, de én kb. 90%-nál magasabbra nem töltöm, ill. 40% alá sem engedem), és eközött megteszek vele ténylegesen 18-20km-t (GPS-el ellenőrizve), egy-egy utam 2-4km között mozog. Azaz ha teljes töltést nézném, akkor kb. 30km-t el tudnék menni így, ami meg több mint amit a gyár megadott.
Amúgy érdekes, hogy néha a roller teljesen ugyanazon útvonalat megtéve akár 5% távolságkülönbséget is mér (pontosabban néha akár 5%-al is kevesebbet, mint a általában), de a fentebb jelzett távot a roller óra szerint írtam.Tudom nem tipikusan használom, mert sokan csutka gázon közlekednek a rollerekkel, az meg eszi az akksit, csak azért hoztam fel, mert ez a távolság kérdés elég sokváltozós történet és nagyrészt használat és környezet függő.
-
_Balee_
aktív tag
Tudom nagyon hülye kérdés, de mennyire biztonságos egy legfeljebb 25 km/h-val közlekedő roller? Pontosabban egy Segway Ninebot D2 Max. Korábban pár hónapig használtam D30 Max-ot, aztán eladtam, nem volt vele semm gond, szóval semmi esés vagy bármi. Kimaradt egy év és vettem egy elég durva rollert (Vsett 10+), rossz döntés volt, elcsúsztam vele (mai napig nem tudom, hogyan, szerintem egy nagyobb - az útra felverődött - kavicson csúsztam ki) és olyan szerencsétlenül estem, hogy eltört a jobb sarkam és a jobb hüvelykujjam. Szerencse, hogy bukó (teljes arcot fedő motoros sisak) térd és könyökvédő, protektoros kesztyű volt rajtam. Több hét fekvőgipsz, majd medi walker, nem volt kellemes időszak. Korábban a kisebb rollerrel nem volt gond, szóval valószínűleg most sem lenne egy kisebbel, ezért gondoltam, hogy munkába járásra vennék egy D2 Max-ot. De kicsit félek is tőle, nem akarok megint úgy járni mint tavaly. De ez olyan, hogy ha az ember mondjuk elesik bicklivel és megsérül, sem hagy fel a kerékpározással. Nem valószínű, hogy megint megtörténne. Valószínűleg a Vsett 10+ túl nagy volt nekem (egy brutál nagy 36 kg-os rollerről van szó). Szóval szerintetek?
-
Ciccuka
veterán
Z-920 LCD (48V) kijelzős gázkar probléma
Többféle kínai rollerbe is ezt építik be.
Az a probléma vele, hogy nem lehet arányosan szabályozni a sebességet.
Terhelés alatt megváltozik kissé a karakterisztikája.
Csak a legvégén indul meg a roller, de akkor nagyon.
Ha picit visszaengedem, akkor hatalmasat lassul.Úgy tűnik más rollereknél is van ilyen jellegű probléma.
https://forum.electric-scooter.guide/d/784-spetime-s5-pro/Lehet ezt kalibrálni/beállítani valahogy?
Érdemes kicserélni másik fajtára, ha igen melyikre?Power handle/gázkar:
0
1 = <5% power/erő
2 = <5% power/erő
3 = <10% power/erő
4 = <10% power/erő
5 = <10% power/erő
6 = <20% power/erő
7 = <20% power/erő
8 = <30% power/erő (néha akadozik, sometimes lagging)
9 = 100% maximum power/erőEgyébként megnéztem több videós roller tesztet (vagy 20-at) és az a tapasztalat, hogy 300 ezer forint alatti rollerek valós hatótávja 60%-a a gyárilag megadottnak az esetek nagy részében. Itt még nagyobb a mellémondás, mint a Tesla esetében. Erre nagyon figyeljetek!
-
Peaceliker
addikt
válasz
polo493 #23006 üzenetére
Azért az a sejtésem, hogy nem a g3 a world wide legtöbb értékesített gépe
Xiaomi pálcikák és g30, na azok. És persze van velük ez az, de nem annyi ilyen posztot látni, mint g3 ról.
És persze, ár és spec arányban jó.Motor meg, persze, így is lehet nézni. Majd azt írd meg, hogy mikor állt meg. No offense, tényleg érdekel
-
polo493
tag
válasz
Peaceliker #23003 üzenetére
úgy bírja hogy még megy mint amikor új volt ,ha nem bírja nem megy
én arra lennék kíváncsi mivel nincs gond ami roller mennyi tételben fogy,mert ár érték aránya nagyon jó ami meg drága mint a szar azt meg alig veszi valaki nincs benne hiba 10000 et vesznek amiből meg 100000-et abból több hiba jön ki ,tuti szar márka ,viszik mint a cukrot kb.át kell nézni a rollert csavarokat meghúzni rendesen mindenhol ahol viz befolyhat azért ha megvan húzva és melegen kitágul a motornál hőre még a fém ,eső álló a gép nem magas nyomású mosó álló ,ezért nekem még bírja az esőt ,vizet.
és igen egy tárcsa csere elég szégyen hogy nem megy valakinek,vagy az is hiba valakinek hogy a tárcsán lyukak vannak és viszi szervizbe -
Casseius
tag
válasz
DigitXT #22997 üzenetére
Értem én hogy pl. neked vagy nekem egy tárcsa-csere marginális probléma de az emberek többségének semmilyen ez irányú műszaki érdeklődése, tapasztalata, kézügyessége, ideje és szerszáma se biztos hogy van egy ilyen művelethez.
Ha megveszel valamit súlyos százezrekért, ne kelljen már indításból tizezreket költeni rá ismét, vagy visszavinni azonnal gariba h heteket várjunk arra aminek alapból működnie kéne, hogy aztán újra hibásan kapd vissza
A név valóban nagyon viccespolo493
Örülök komolyan h neked bevált, de ha valami ajánlott e vagy sem, azt nem 1-5 ember pozitív tapasztalata alapján kell meghozni szerintem.
Ha mondjuk egy típussal 100 emberből találomra mondok egy számot, 50-nek problémája van rövid időn belül akkor ott egyszerűen nem mondhatod h jó a típus mert te épp mondjuk a szerencsés félhez tartozol -
wonka
csendes tag
Geekbuying akció ninebot d28e eu raktar, ingyen szállítás 115000
Ez most szinte mindenben azonos az okai neon light-al (kivéve a kérek es a garancia ügyintézés), ha valaki epp ilyenre vágyna -
polo493
tag
válasz
Casseius #22996 üzenetére
Kukirin G2 Max ,én csak a saját tapasztalatomat tudom mondani 2e km után esőkben ,köves út köveken át,gödrös úton,finom porban ,semmi baja minden működik rajta gyári állapotban van ha lemosom átfújkálom kenem ahol kell ,pumpálom amikor kell ,oda figyelek rá, eddig semmi baja nem ugratok vele naponta egész nap ,nem terhelem agyon 80kg mal megyek rajta, meg nem satu fékezek barmolom kínzom mint sok fiatal,sokat számít hogy használják de mikor gariba megy akkor minding az van hogy ő csak egyenes jó úton ment jó időben 20al és vigyázott rá de a mocskos cég hibája hogy ilyen szar és még a lengéscsillapító is állítható megfelelő az én sulyomra tökéletesen teszi a dolgát hang nélkül azóta is
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- DJI Mini 4 pro drón - új állapotban, 2027-ig garanciával
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- DJI Air 2s Fly More Combo drón szett (FMC) 3 akkuval, ND és NDPL szűrőkkel - megkímélt állapot
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 kormány + Driving Force Shifter garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged