Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- Garasoskodás
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Tökéletes töketlenség
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PociAti
őstag
válasz Miikee #27761 üzenetére
Milyen szándékkal vezérelve jutott az eszedbe leszedni a matricákat?
Rollerek esetén az app valószínűleg jó adatot ír ki, a termék egyedi beazonosítására képes gyári számot. Viszont ennek átírásával trükköznek egyes sebesség feloldási módszerek, hogy más régiójúra állítják át a rollert. Azon kívül, hogy ennek a módszernek nagyobb az eszköz igénye, még csak nem is annyira megbízható.Sokkal könnyebb - jellemzően a kormányoszlopon vagy az alvázon található - termék adattáblájáról leírni az adatokat, és azt lefényképezni és archiválni. Nem ritka eset, hogy az emberek azt se tudják milyen rollerral rendelkeznek (mármint melyik variánssal). Probléma esetén is valószínűleg ezt a matricát veszik alapul, és másodsorban a szoftverben található értéket. (Léteznek olyan rollerek, melyekhez lespórolták az applikációt, a BT kapcsolatot, azoknál ez az ellenőrzési mód ki van zárva. Elektronikai halott roller esetén szintén.)
-
PociAti
őstag
válasz Miikee #27291 üzenetére
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással kapcsolatos előírás az nem közlekedési szabály!
Célját jól visszaadja a jogszabály egyik első sora: "károsultak fokozott védelme, a gépjárművel okozott károk következtében a biztosítottakkal szemben támasztott megalapozott kártérítési igények megfelelő mértékű kielégítése ..."
Ez nincs összefüggésben azzal, hogy kerékpárokra vonatkozó közlekedési szabályok vonatkozzanak rá, ne pedig SMKP-ra vonatkozó szabályok.
A gyári 30 km/h sebességet mondjuk firmware cserével le tudod korlátozni 25 km/h-ra, de az egy házi barkács megoldás lenne, és a biztosítás szövegében amúgy is tervezési sebességet adnak meg. Korlátozás ellenére a jármű tervezési sebessége 30 km/h maradna. (A jármű típusának beazonosítása után ezt az adatot fogják megkapni a rendőrök. Ez szerepel az adattábláján is. Ezt a vizsgálatot lehet gyorsan elvégezni. Bemérés komplikáltabb művelet.) Rollerre nem léteznek hivatalos átminősítő műszaki vizsgaállomások, pedig az jelenthetné a megoldást.
A rollereket és tucatnyi más járműveket tartalmazó új KRESZ és azokkal összefüggésben a bírságokat, azok mértékét megszabó egyéb törvények majd csak jövőre fognak életbe lépni. 2025. márciusáig kell meghozni ezeket a javaslatokat, melyből összegyúrják majd a törvényeket.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_27011-27011.htmlEsetedben nincs igazán jó megoldás, mert a rollered a 350W-os motorjával pont az alsó kategóriába tartozik. Teljesítménye alapján várhatóan kerékpárokra is vonatkozó szabályoknak vonatkoznának rá. (Meg még azt se tudjuk pontosan mi szerepel benne, csak a kiszivárgások eléggé összecsengnek.) Viszont a 25 km/h-t meghaladó sebesség miatt már átcsúszhat a nagyok közé. Ami vélhetően elég nagy szívás lesz.
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz Miikee #27291 üzenetére
"Aki hasonló cipőben jár, annak mi a terve?"
Nem a sebességtúllépés a buktató, hanem egy baleset.
Olyankor az adatlap ellenében Neked kellene bizonyítanod, hogy nem SMKP,- ugye nincs a rollernak hatósági vizsgája/műszaki vizsgája - ami utólag vagy lehetetlen, mert a balesetben megsemmisült a roller, vagy költséges/időigényes/műszakilag-gazdaságilag kb kivihetetlen.
A legolcsóbban úgy jössz ki, ha biztosítást kötsz, kivéve ha garantálni tudod, hogy nem fogsz balesetezni közúton/nem mész vele forgalomba.
Tegyük fel, hogy nem kötsz biztosítást, de a hatóság megállapítja, hogy Te vagy a felelős legalább részben annak bekövetkezéésért, ugyanakkor Te meg valahogy mégis bizonyítod, hogy jogszerűen nem kötöttél rá biztosítást.
Eredmény akkor is az lesz, hogy anyagi felelősséggel tartozol a bekövetkezett kárért/nem vagyoni kárért és ugyanúgy perelhető leszel egyszeri összegre/járadékra, csak nincs mögötted "védőháló",
Bringára tudtommal nem lehet KGFB-t kötni, de amit fent leírtam az rá is vonatkozik, tehát, ha bringával okozol balesetet a gatyádat is leperelhetik rólad.
Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #24141 üzenetére
Egyetértve az előttem szólóval azért be lehet venni a kanyart rolleren akkor is, ha vizes az út, csak értelemszerűen kisebb lesz a kanyarcsúcsponti sebesség. Feltéve, ha száraz aszfalton határon fordultál, ami mondjuk közúton azért ritka.
Persze léteznek olyan ótvar guminak nevezett kemény műanyag/nylon hulladék abroncsok, amivel ez szinte állóra fékezést jelent: olyat nem kell használni. Ha "gyorsan" akarsz menni esőben is (nem ajánlott), jobb tapadású gumi kell... (De akármilyen jól tapad a gumi, jön az ősz, ha rámész egy falevélre, már meg is szűnt a tapadás, szóval vannak körülmények, amikor nem opció a száguldás, adott esetben tényleg le kell lassítani lépésben haladásra, úgy nem lehet esni.)
Ui: jobbulást, ha történt sérülés! Mindenképp tanulságos lesz a történet, amiből tanulni kell, aztán lehet (ésszel) hajtani tovább. FB-on több ember épített csuda masinákat, aztán az első esés/gázolás/rommá törés után sajnos mennek piacra, amikor kiderül, hogy nem igazán biztonságos játékszerek lettek. (Valóban nem.)
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz Miikee #24138 üzenetére
Nekem az ónos eső volt tanulságos. Bár kerékpáron történt, de a roller is némileg hasonlóan viselkedik.
Egy körforgalomnál kellett bevennem egy olyan kanyart, ami ráadásul kifelé lejtett.
A kerékpáron a kanyarodást főként 2 tényező határozza meg:
- a kormányzás szöge,
- és a kétkerekű jármű bedöntésének mértéke.
Ónos eső esetén ez utóbbira rendkívül érzékeny lett a kerékpár. Olyan lassan haladtam ahogy csak tudtam, éppen csak gurultam, de alig pár fokos bedöntésre kicsúszott alólam a bicaj. Ezt eljátszotta még párszor, így meg kellett tanulnom, hogy csúszós úton nem nagyon szabad bedönteni a járművet és csak olyan tempóban szabad haladni ami kormányzással megoldható.Sok évvel ezelőtt volt annyira hideg telünk, hogy nappal is -10˚C környékén lehetett a hőmérséklet, és 5-6 órára az egyetem előtt hagytam a vékony felnis bicajomat. Hazafelé menet azért szálltam el egy kanyarban, mert a gumi megfagyott. Nem volt semmi jegesedés, száraz volt az aszfalt, de a gumi teljesen elvesztette az eredeti tulajdonságát. Ez utóbbi veszély az akku miatt a rollert kevésbé fenyegeti, de előfordulhat hogy a gumi összetétele magasabb hőmérsékletre van hangolva, így emiatt érzékenyebb lehet kis hőmérsékletre.
-
veterán
válasz Miikee #24138 üzenetére
Ajjajj, ez nem hangzik valami jól.
Itt négyből kellett volna választani hármat:
roller, vizes út, kanyar, nagy sebességVizes úton, pláne kanyarban nagyon le szoktam a sebességet venni. Fogalmam sincs róla, mekkora sebességgel tudnék kanyarodni, de nem nagyon merem próbálgatni, még 25-el sem, azzal is akkorát lehetne esni, h inkább dudáljanak rám, h akadályozom a forgalmat, de éles kanyaroknál óvatos vagyok.
Nem mintha annyi kanyar lenne azokon a szakaszokon, ahol járok rendszeresen.
A körforgalmak azok, amiket inkább kerülök pont emiatt, nem merek gyorsan haladni bennük, viszont az autókat meg nem akarom feltartani, ugye irányt jelezni is illene kikanyarodás előtt, így inkább ha tehetem, másik útvonalon megyek, a körforgalmakat kihagyom.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #23293 üzenetére
Van rá (szerintem nem kicsi) sansz, hogy a gyújtás vezeték nem terhelhető:
az csak egy jelvezeték az ECU felé, hogy kapcsoljon be. Én is próbáltam
terhelni (más modell), instant kikapcsolás... (Ill. tönkre lehet vágni a kijelzőt.)pescara: itt 12V elektronika bekötéséről lenne szó. Az fogyaszt magában is.
Én annyit csináltam, hogy egy 48V relével a gyújtáskapcsolóról húztam be a
relét a 12V elektronikához. Azért nem közvetlenül a gyújtáskapcsolóról, mert
nem akartam átzavarni a 12V fogyasztók áramát a gyújtáskapcsolón... habár
az elbírta volna, ellenben egy sima bekapcsolás jelző jelvezeték tutira nem...[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz Miikee #23293 üzenetére
Nem szivja az akksit kikapcsolt allapotban! Nekem 6 hetig allt most a meleg lakasban, kb 29 fok es nagyon aggodtam, hogy mire visszajovok annyi lesz az akksinak. DigitXT megnyugtatott, hogy no para, semmi baja nem lesz. Es valoban, 68% on hagytam itt es 66 vagy 65 % on talaltam. Szoval szerintem emiatt nem kell semmit kulon beleszerelni.
-
Kowi84
aktív tag
válasz Miikee #22706 üzenetére
Van most jobb vétel (ár/érték arányban) a Ninebot F2 plus-nál? Érdemes egy F40-est lecserélni erre?
Igazából nincs semmi bajom az F40-el, csak lehetne egy hangyányival erősebb és bírhatná egy kicsivel tovább az akksi. Ahogy nézem ezt pont megugorja az F2 plus...
Mi a meglátásotok?
-
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #22700 üzenetére
Perszehogy: áramtalanítani kell a konvertert, különben szívja le az akkut.
Szerk: nekem egy 48V-os relé csakis akkor adta rá a tápot, ha a kulccsal
be volt kapcsolva a vas: amúgy sem szerencsés, ha a parkoló rolleren vki
elkezd matatni és mondjuk felkapcsol bármi lámpát a 12V rendszeren.[ Szerkesztve ]
-
whbear
senior tag
válasz Miikee #21611 üzenetére
Igen, vékonyan meg kell. Attól függően hova kell beütni, lehet játszani a hőtágulással. Pl ha a keréktárcsába akkor pár órára be kell tenni a mélyhűtőbe a csapágyat egy zacskóban a, a kereket megmelegíteni kicsit hakszárítóval és ha gyors vagy akkor szinte bele esik magától.
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
veterán
válasz Miikee #21601 üzenetére
Hol akarod cseréltetni, vagy cserélni a csapágyakat?
Nekem is kellene hátulra, de én nem akarom szerelni, valahol megcsináltatnám inkább.
Elvileg nekem már cserélve lett a gyári, de egyrészt nem tudom milyenre, másrészt eső után zörög mint az állat, tuti, h a hátsó csapágyaknak van ez a hangja, szeretnék már megszabadulni tőle.
Néhány hét alatt elmúlik a zörgés, de amint vizet kap, ujra előjön ez a hang.
Legalább lehetne valahogy zsírozni, vagy mittudomén WD40-et belefújni, h ne zörögjön.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
eFeMeR74
senior tag
válasz Miikee #21593 üzenetére
Most nézem, hogy első hátsót akarsz cserélni. Azért van ennyi méret mert az első kerékhez kell 2 db 6001 es és a hátsó tengelyen pedig a 2 db 6003 a méret.
Ezért van több ajánlás mert más és más a méret az első és hátsó keréken. Amit én sem tudtam. [link]MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
Bep
őstag
válasz Miikee #21593 üzenetére
Azért mert a kötőjel előtti jelenti a típust és a méretet. pl. a 6-os egysoros mély hornyú golyóscsapágy. Az utolsó szám meg a tengelyátmérőt amire teszed (táblázat) és ez viszi magával a külső átmérőt és a szélességet is ugye. A kötöjel után van a kiszerelés, mint 2RSH, mint RSH tömítés mindkét oldalt.
[ Szerkesztve ]
-
eFeMeR74
senior tag
-
Peaceliker
addikt
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #21545 üzenetére
Nem hinném, hogy az a pár kis teljesítményű LED képes lenne vakítani nappal.
A reflektor az vakít, ha sok a szórt fény még a mókusok is felébrednek.SEMMI (vaksötét) | GYÁRI LEDEK | +1 BICIKLIS LÁMPA | REFLEKTOR
->->->Szerk: a képsorozat már pár éves, de a reflektor még mindig megvan. (Ha éjjel
kell tempót menni, kivilágítatlan szakaszon, akkor nincs párja. 13.5W-ot eszik.
Magyarán mondható, hogy növeli a fogyasztást, de szerintem elhanyagolható.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #21542 üzenetére
Érdekes. Nem gondoltam volna, hogy ennyivel szélesebbnek látnak, és máris
komolyabban (járműszámba) vesznek, de elhiszem: anno nekem a xenon volt
ilyen a robogón, meg a hangos kipufogó. Nem nagyon lépetek elém gyalogok,
akkor sem, ha amúgy el akartam engedni őket, inkább megvárták mi lesz...Mindazonáltal (motorosként is) utálom azokat a motorosokat, akik reflektorral
közlekednek éjjel-nappal, arra hivatkozva, hogy majd jobban észreveszik őket.
Talán igaz, hogy jobban észreveszik, de hogy nappal vakítson, az botrány...
Jön mögöttem és egy tükörbe pillantás is szemkáprázást okoz, mert refizik...
Ezeket úgy rúgnám seggbe, hogy csak... én meg szépen tompítottal megyek.
Mint írtam volt, motorkerékpáron kötelező. Bizonyos évjárattól már kapcsolója
sincs: automatikus, amint beindult a motor. Talán a 2003-as Yamaha is tudta? -
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #21530 üzenetére
Egyet hadd kérdezzek meg, mert az, hogy amúgy észrevesznek,
vitán felül jó eredmény: világítást amúgy fel szoktad kapcsolni?Csak mert minden motorkerékpáron kötelező, éjjel-nappal, ha épp
részt veszel a forgalomban, függetlenül attól, hogy lakott területen
belül, vagy lakott területen kívül vagy. (Autóknál lakotton belül nem
kötelező sajnos, pedig mindig nagyban segíti a láthatóságot.)Szóval ugyanezért a roller kivilágítása is alap... Éjjel azért is, hogy
te is láss, de főleg azért, hogy lássanak, nappal meg az utóbbiért!
(Nem értem azokat, akik kivilágítatlanul mókuskodnak bármikor...)Szerk: azért kérdezem, mert a demó videóban szemmel láthatólag
nem kapcsol fel, csak a kiegészítő fények mennek, ami fura.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
őstag
válasz Miikee #21206 üzenetére
Egy kereszteződésben általában egy pillanat alatt kell eldönteni ki merre szeretne menni. A rolleren lévő sárga matricák rontanak az irányjelző beazonosíthatóságán. Valaki ránéz, mintha villant volna valami, de lehet csak a sárga matricán csillant meg a fény. A lassú fényorgona is eltér a normálistól.
Nappali fényviszonyok mellett a hatékonysága 10-es skálán jóindulattal 2-es. -
Casseius
tag
válasz Miikee #21076 üzenetére
Köszi, igen jól, egyértelműen megéri, sőt nekem a levegősnél is jobban tetszik, első körben 250 lbs-est vettem de picit keménynek tűnt 90 kilóval mert a shakrsetben elől 2 is van ezért most vettem 150-es rugókat inkább, ezzel jónak tűnik abszolút, remélem nem száll el az olaj belőle mert olvastam egy-két embertől h az el tud
Don't Worry, Be Happy
-
Somatom
veterán
-
veterán
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #20903 üzenetére
Én kérek elnézést, nem derült ki a képből, hogy miféle...
Láttam már halovány indexet menetfényként: az nem faja.A bekötés akár jó is lehet, bár a legegyszerűbb kipróbálni,
még mielőtt az ember fixre kábelezi a helyén... Az IN/OUT
jelölések nekem megtévesztőek a kék dobozokon.
(Ha a logikai irányt nézzük az akku felé tuti nem kimenet.)A relé gondolom csak azért hagyható el, mivel a futófény
eleve úgy van programozva, hogy elszaladgál fix táppal... -
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #20901 üzenetére
Ha már hiba, akkor az indexeket menetfénynek használni pl. hiba.
Tudom, hogy jópofa "szélességjelző", de egyrészt ez nem kamion,
másrészt folyamatosan világító borostyánsárga fény más funkció.
(Tudom, a KRESZ még mindig semmit nem mond a rollerekről, de
ha már a közlekedés többi résztvevőjéhez akarunk hasonlítani.)Ui: bár ezt nem konkrétan a KRESZ, hanem egy másik jogszabály
szabályozza. 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, konkrétan 54. §
Ha megpróbálnád elsütni nappali menetfénynek: nem jó a színe...Ha mindenféle jogászkodástól eltekintünk: egy folyamatosan, bár
haloványan világító irányjelző megtévesztő, nem szokványos.
Én amúgy azért nem értek egyet a mindenféle csiricsáré ledekkel
sem, mert még úgy tanultam, hogy az autó nem karácsonyfa. (Jó,
a roller nem is autó, de azért akar mindenki jobban feltűnni, hogy
biztonságosabban közlekedhesen: lennének általános normák.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Miikee #20395 üzenetére
Ha mozog a tengely, akkor tök mindegy, hogy az alátét koppan, vagy maga a
tengely, az a lényeg, hogy mielőbb orvosolni kell, mert kikoptatja a villát.
Az anyacsavar alja nem véletlen recés, hogy az is "beleharapjon" a villába.Ha viszont ilyen sárvédő merevítőkkel ez a funkciója elveszik, ott jöhet elő az
a probléma, hogy hiába van meghúzva pont ugyanolyan nyomatékra a csavar
mint azelőtt, el tud mozdulni az egész szerkezet. És a kis mozgásból kopás
lesz. Utána nagy mozgás, és koppanás: öngerjesztő a folyamat. Lazíthatja a
csavart is, amitől felgyorsul a dolog. A végén átfordul a tengely, és vége van...
(Olyankor leszakad a motorkábel, ami persze javítható, de a villa az kuka.)Szerk: mondjuk ez a recés vagy sem annyira nem is para, hiszen az alátét az
nem is recés... (Inkább arról lehet szó, hogy az extra szerkezet felgyorsítja
az anyacsavar meglazulását, és ha már moccan az egész, onnantól van baj.)Konklúzió: meg kell húzni rendesen és/vagy menetrögzítőt is használni.
[ Szerkesztve ]
-
ultio
aktív tag
válasz Miikee #20326 üzenetére
Megnéztem, nincs kilazulva. Viszont gyakorlatilag a motor indulásakor az egész tengely elforog picit, még a csavar is. Tehát vagy még jobban meg kell húzni a csavarokat, vagy a sárvédő merevítő miatt az egész szorul és inkább az egész tengely forog a helyén.
Vagy nem tudom...rasti rusti
-
pescara
aktív tag
válasz Miikee #19982 üzenetére
Koszi, nem akarom elkapkodni. Meg amugy arra is kivancsi vagyok, hogy ilyenkor mik a gari szabalyok. Mennyire szamit egy ilyen beavatkozas ? Azt tudom, hogy pl. a xiaominal meg az is garanciavesztes, ha a tomlos gumikat lecsereled tomorre. Ha meg mar gari, lenne megegy kerdesem . Az elozo xiaomin le volt minden matricazva es mondtak, ha azok serulnek, akkor annyi a garinak. Most a vadi uj G30-maxon nyomat sem latom ilyennek es 2 ev gari. Ez hogy lehet? Honnan latjak, ha valaki hozzanyult mar?
[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz Miikee #19979 üzenetére
Ez erdekel engem is, erdemes? Folduton nem akarok jarni, siman varosi hasznalat, jo, kozepes utakon. A nagyon sz@rokat eltudom kerulni. Szorakoztam a kereknyomassal is, most 40 psi lett a vegso, ezzel teljesen elfogadhato. De nem lenne mindegy, hogy ahol maximum 10-el tudok menni, hogy ne kapjak agyrazkodast, haladhatnek tovabb fekezes nelkul....
-
BerserkGuts
őstag
válasz Miikee #19381 üzenetére
Sértő az is hogy egy fapados rollere akarsz 1000eurót elkölteni akkor írtam arra hogy ennyi erővel ha már márka kell talán a ducati-t próbálnám meg mert az talán ha motort is gyárt ami nem lehet olyan rossz, meg a lengés csillapítót se felejtette el róla.
Ilyen szép nézd meg:
[ Szerkesztve ]
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
BerserkGuts
őstag
válasz Miikee #19367 üzenetére
De 1000 euróért még lengés csillapítás sincs akkor már inkább vennék helyedbe 3 kugoo rollert is
Vagy M4-et simán jobban járnál de tudom a márkát meg kell venni mert az a menőMost nem azért de seggway simán ketté törik még a kis csóri kuglóf S1 vagy pro-m is simán bírja az ugrálásokat is de itt látszik reccs van és ez a fajta megegyezik az akkori időben gyártott típusokkal:
https://www.youtube.com/watch?v=jlAHOGu4H_Y [link] 4:40-től jönnek az ilyen SeGGway-ek
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
veterán
válasz Miikee #19362 üzenetére
Érdekes egyébként, a G30-ból eddig is volt első lengéscsillapítós verzió, de nincs kereskedelmi forgalomban, csak a kölcsönzőknek adják.
https://www.ninebotSNSC2.3Brochure.pdfJavíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
veterán
válasz Miikee #19368 üzenetére
Két-három délutánom is ráment mire végeztem vele.
Kár, h nem úgy érkezik, h a kisebb részek már össze lehetnének szerelve.
Megnéztem jópár tutorial videot, mert a gyári szerelős film után még maradtak sötét foltok; vannak félórás videók, meg 50 perces is.
A gyárilag hozzáadott szerszámokhoz még kelleni fog, ha nincs saját imbuszkulcs-készlet, villáskulcsok, akkor sztem inkább neki se állj. A hozzáadottaknak rövidebb a nyele, kicsi az erőkar, inkább használj egy-egy szett saját szerszámot.
Kinyomtattam a pdf-et, sorbaraktam, és ráraktam az adott lapokra az alkatrészeket - már amit felismertem; így átláthatóbbá vált.
Az elsőt már korábban átszereltem, az simábban ment.
A hátsó lámpánál vigyázz, mert én kábé kitéptem a csatit a foglalatból, későn vettem csak észre a videóban, h azt szét kell húzni, aztán nekem magától kicsúszott végül ahogy rángattam, de hát meg is sínylette a csati (ugye egy kis pöcköt kell ezeken benyomni mielött széthúznánk), amikor a 48V-ra átalakítást csináltam, akkor észrevették, h törött, és kicserélték. <--Jópont a Rollexnek.
A motorkábel épp hogy elér, azt is szépen kell fogdosni, nem rángatni.
Asszem ennyi.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Miikee #19362 üzenetére
Max G2 mellett jöttek még más modellek is.
F2, F2 Plus, F2 Pro, E2, E2 Plus, C2 és C2 Pro.
A cikk alatt vannak videók, de már feltöltötték a hivatalos oldalra is.
Plusz érkezett E300SE elektromos robogó, meg a Gokart Pro is.
Tehát frissítik a kínálatot.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
veterán
-
veterán
-
addikt
válasz Miikee #18912 üzenetére
Autósként mondom, hogy ezekből közúton haladva nem sok minden látszik. Én minden ilyen föld közelébe rakott indexet halva született ötletnek tartok. Akkor is, ha amúgy erős a fénye.
A másik meg az, hogy túl közel vannak egymáshoz a jelzések. Leginkább elől.
Inkább balesetveszélyesnek érzem, mint hasznosnak.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Miikee
csendes tag
válasz Miikee #18910 üzenetére
Javítom a linkeket a ninebot g30 indexhez
A cég oldala: https://lightside.tech/tlight.html
YouTube: https://youtu.be/aWNzkfYjzJc
Remélem most jó -
PociAti
őstag
válasz Miikee #18910 üzenetére
Ki lenne a célközönség?
A videón nem véletlenül a földre tették le a kamerát, és mellette megy el a rolleres. Egy SUV-ból, kisbuszból, de még egy normális autóból sem látni mit jelzel a föld felszín közelében, mert folyamatosan takarásban lesz.
A kormányrúdra rakott index amúgy is halva született ötlet. A bal és jobb irány jelzése pár centire van egymástól, szemből nézve nem egyértelmű melyik irányt jelzi. Csak villogást látni. (Amikor oldal nézetben van a roller, és abba az irányba kanyarodik a rolleres, csak az az egy jelzés egyértelmű. Viszont ennek az egy szituációnak a jelentősége eléggé elhanyagolható a többi esethez képest).
Igazából csak magadat hitegeted azzal hogy jeleztél, de közben az autós semmit nem lát belőle, vagy nem tudja mit akarsz. Az egyetlen igazán működő és legkevésbé balesetveszélyes módszer, ha kiszámíthatóan mozogsz, szép ívben ráfordulsz a kereszteződésekre. Kanyarodás előtt hátranézel, és abból már sejthető a kanyarodási szándék.
-
PociAti
őstag
válasz Miikee #15316 üzenetére
Mi a francért nem lehet kiírni mi van a link alatt???
Miért csak rákattintás után derüljön ki, hogy mire gondoltál?Akit nem érdekel, az nyugodtan hagyja ki. Video címe: Segway P100S Unboxing and impressions!
"Kár, hogy ilyen drága" kiderítéséhez kattintani kellett volna még egyet, kettőt... -
PociAti
őstag
válasz Miikee #15177 üzenetére
Egy régi hozzászólást alapul véve:
Xiaomi owner's guide v2.5-1 szerint ajánlott keréknyomás 10 × 2,5" kerékméret:
testtömeg első hátsó
70 kg alatt 3,0 3,5 bar
70-90 kg 3,5 4,0 bar
90-100 kg 4,0 4,5 bar
100-120 kg 4,5 5,0 bar -
Casseius
tag
válasz Miikee #15175 üzenetére
MO-n rajtam kívül talán egy srácnál láttam Sharksetet egy g30-on, más szint mint a monorim és teljesen hibamentes, nincs csattogás, letörő sárvédő, kilazuló csavarok ésatöbbi, nagyon jól átgondolt szerkezet, egyedi és prémium hatást kelt abszolút, rugózásra a monorim+légrugó kombó fölé raknám egy 30%al.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
phoenix1989
őstag
válasz Miikee #15137 üzenetére
Köszi már meg oldódott. Engedély engedélyének az engedélye is kell ennek a hülyének. de mindig van valami gond. Most fék köszörül. Beállítottam faszan üresen semmi hangja de ha már megyek vele van egy kis koszorules. Meg valami lotyoges van a kormánynál de azt nem találom hol. Végig néztem de a kormány rúd sehol nem lotyog. Egyedül a keréknel van mozgás a rugoknal. Maga a teleszkópnal. De eddig nem éreztem most hogy tele fulytam vd 40 el meg kapott olajat azota . Előtte is volt egy kis mozgása a teleszkópnal de most jobban érzem. Majd ezeket kell átnézzem megint
-
wanted5
őstag
válasz Miikee #15093 üzenetére
Köszi, jó kis videó.
Gondoltam arra, hogy talán a nagy meleg miatta hőtágulás miatt csinálja, mert eddig nem volt ilyen.
Ha nem lesz más választásom, akkor megpróbálom, csak nem tudom, hogy kézi erővel ki tudom-e tekerni a csavarokat, meg gépzsírt is venni kell hozzá.Ford Focus MK2,5 - 1.6 101hp
-
delibab
senior tag
-
gabe_
őstag
válasz Miikee #15054 üzenetére
Rendben, köszönöm a válaszaitokat, egyelőre egy ilyen kompromisszumos sisak megoldásban gondolkodtam, (6ezer ft körüli ár nem a világ) aztán a tapasztalatok alapján majd meglátom mi legyen a továbbiakban.
Azért kérdezem a biciklis sisakot, hogy szoktak esetleg mások is ilyenekben rollerezni, hogy ne tűnjek teljesen hülyének.Sovány szakácsban sose bízz!
-
R a y
senior tag
válasz Miikee #15030 üzenetére
Jó, hogy írtad mert én is meg akartam már osztani a saját és MŰKÖDŐ megoldásomat a nyikorgásra.
Probáltam már mindent, túlfeszíteni a kormányrudat (ezzel még jobban nyikorgott), lazítani, de akkor lötyög az egész kormány.
Hézagolót úgyan nem próbáltam, de saját megoldással igen, ducttapet tenni a kinyitható részbe. Ez sem vált be, mivel a nyikorgás nem onnan jön!
Az én megoldásomhoz nem is kell ennyire szétszedni, elég csak WD40el azon belül is a PTFE változattal bőven befújni a megjelölt részt. Több mint egy hónapja nem nyikorog már így ezzel a megoldással.
[ Szerkesztve ]
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
-
saril
senior tag
válasz Miikee #14024 üzenetére
Persze hogy tetszik, hisz az olcsó rollerem az alapja, amit itt mindenki lefikázott hogy nem lesz hozzá alkatrész, nézd meg mennyi hasonlóság van: [link] [link] [link] [link]
Ennyit arról hogy ismeretlen szar, mivel 3 külünböző márkaként is árulják!
Ha az Apriliát is beleveszem akkor 4 kül. márka, csak a 4. módosítással árulja...Szóval ami egyezik, a komplett kormány, kormányoszlop, motor, az egész platfor/ váz szerkezete és a megint csak leggagyibbnak titulált első teleszkóp, de még sorolhatnám szóval kb minden!
Nem baj, adjatok ki érte 3x annyit, biztos megér annyit egy nagyobb akkupakk és egy hátsó csillapítás meg egy okosabb elektronika, én nem vitatom
Nekem még mindig 105eFt-ba van és már 200km-nél járok kis lépesekkel haladok előre, de év végére tuti 1000km felett leszek, addigra megcsinálom a telo tuningot, M25-ös menetfúró kell a teleszkóp felső részébe és két erős menetes kupak, meg két jófajta rugó!
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
eFeMeR74
senior tag
válasz Miikee #14024 üzenetére
Nekem is nagyon tetszik, de ez már az úgymond a pálcika csúcsa és súlya is egyben.
19kg val azért fel le a bkv,hév stb. nem egy leányálom az biztos.
Viszont szinte minden igényt kielégít mivel van 10es kerék elől hátúl rugózás és nagy hatótáv.
Kellemes felépítmény, bár az ára miatt biztos nem lesz tömegcikk.MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
fradi81
veterán
válasz Miikee #14015 üzenetére
Ennél már csak az lenne jobb ha közben el is magyarázná valaki hogy mit miért csinál hogy a hülye is megértse a lényeget, ne csak másolja a mozdulatokat. Itt a menet tiszta kell hogy legyen, vagy valami anyagot raktak rá gyárilag?
Az egyik kommentben csavarrögzítőt írtak.[ Szerkesztve ]
moto g72, Ninebot d28e
-
eFeMeR74
senior tag
válasz Miikee #14005 üzenetére
Amit belinkeltél oldalt szinte minden infót közöl róla. Pro-Kontrát felvonultatva.
Nagyon jól leir mindent.
Ezek után neked kell eldönteni, hogy a te felhasználási igényeidnek megfelel.
Kb 3 kg nehezebb mint a xiaomi rollerek, ugyanúgy nincs lengéscsillapítás valamint a szerviz háttért meg kell nézni.
Kb ugyanannyit megy el mint egy xiaomi pro.
Jó ez a nfc tech, de ha elveszted a kártyát akkor megszívtad😁.
Nem hinném, hogy sok ember ment ill használt ilyen tipust.
Akkor inkább ezt [link]
Ugyan annyiba kerül elöl hátul lengéscsillo erősebb 48v rendszer nagyobb akku és szerintem jobban néz ki😁[ Szerkesztve ]
MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
sagesz93
addikt
válasz Miikee #13919 üzenetére
Nekem egy másik márka volt (MS Energy Neutron N2 Plus), ami felépítésben, váz stb ugyanez a roller. Nekem ez után a xiaomi mi3-al menni is megváltás volt, a xiaomi sokkal kifinomultabb és sokkal jobban össze van rakva. Ha nagyon rázós utakon mész vele, állandóan állítani kell rajta valamit, mert lötyögni kezd, pl. a markolatok amik lehajhatóak, ott állandóan gondom volt vele, szétrázták az utak és elkezdett lötyögni + recsegni. Ha túl feszesre állítottam, akkor után alig tudtam lecsukni + félő volt hogy megfeszül és eltörik valami. Az első teleszkóp alul elkezdett lötyögni, azt sem éreztem egy életbiztosításnak. Tény, kényelmes volt a gép a 10" kerekek meg a teleszkóp elől sokat segített a komforton. Motorfék nincs benne(nem tudom a Joyorba van-e már), a hátsó fék elég gyenge rajta így, hogy a motor nem fékez semmit, és nem is tölt vissza.
Még egyszer írom, ez egy másik márka, de azért is vettem anno ezt, mert az akkor olvasottak alapján mindenben megegyezett a Joyorral, csak az akkupakk volt benne más.
szerk: én most az árukeresőn látott kép alapján írom a fentieket, azzal teljesen megegyezően nézett ki az enyém [link] . Ahogy látom a webshopon már teljesen más rollerről van szó, elől a fék, elől máshogy csillapít stb. Ettől még a váz ugyanolyan, a csukó mechanika meg a markolat ugyanúgy gond lesz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
-
Tamás9x
őstag
válasz Miikee #13919 üzenetére
Facebook-on van egy palcika roller nevezetu csoport ott erdemes lenne rakerdezni. En nem vennem meg.
DigitXT: Engem annyira nem izgat, de ha ilyen szemfüles vagy, akkor láthatod, hogy több betűt is keverek néha, főleg telefonról... nahát bumm Szó sem volt Kugoo aksikról..
M365-ötnézted Pro2 G30? mindnél megvan? Vagy van 1 rollered, és csak azt?[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch +DAC 10K // ESP32 2.8" Touch + DAC + Encoder 15K
-
-
veterán
válasz Miikee #13750 üzenetére
Hát most már késő, Gshopperen emeltek a roller alapárán. Kuponnal is 247ezerre jön ki.
Jó ez a roller, de nem 300ezerért.
Ahogy PociAti is megjegyezte: #13745
Nem véletlenül ajánlgattam boldog-boldogtalannak a Facen is a rolleres csoportokban. Gyakorlatilag ez a három roller van a pálcikarollerek között, ami említésre érdemes:
150ezer Mi 3 (30km)
180ezer Pro 2 (45km)
220ezer G30P (65km) - kizárólag kuponnalEz így árban lineárisan nőtt. 300ezer már túl sok különbség a Pro 2 180ezre után.
Pedig akkor még nem tudtam, h mennyit számít a kerékméret is például.
De 220ezerért nagyon megérte.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
őstag
válasz Miikee #13746 üzenetére
Semmi racionális érv nem szól mellette, hogy régebbinek hazudják az akkut. 2016 nagyon régen volt. 6 éve.
Csak az én feltételezésem, hogy a roller egyes részei, vagy csak maga az akkumulátor egy raktáron beragadt készletet lehetett. Például szerződés szerint egy roller kölcsönző cégnek kellett 5 évre biztosítani a cserealkatrészeket, és annak lejártával szabadultak fel egy szemmel látható készlet, amivel szerettek volna mit kezdeni. Ilyen értékcsökkent és új elemekből legóztak össze egy adagot, amit nem a szokványos csatornán, hanem másodpiacon értékesítettek. A vásárlók zömének fel se tűnne a turpisság.
És az első pár évben nem is nagyon lenne különbség az ilyen és egy minden elemében friss roller között, legfeljebb 2-3 év múlva az akkuja gyengébb. (Mondjuk 10%-kal.)Ez mind csak feltételezés. Arra alapozom, hogy dolgoztam olyan cégnél, ahol távol-keletről importáltunk termékeket, és amik nem mentek át a minőségellenőrzésen, azok kisebb korrekció után másodcsatornán kerültek értékesítésre. (Volt erre egy külön műszaki bolt, amely rövidebb garanciával árulta. Nem volt indoklás. Illetve a jófogáson bontatlan termékként, vagy csomagolássértült áruként hirdette.)
-
veterán
válasz Miikee #13570 üzenetére
Miről
szól a vita?tanácskoztok?
Az a téma, h érdemes-e megvenni a Gshopperes G30-at?Várj még pár napot.
Ketten is rendeltünk a múlt hét elején innét a topicból.
Holnap-holnapután kapjuk meg.Tudtommal a global verziókat (G30P) az új motorokkal szerelik, és a G30E, G30D kapja a gen 1-es motorokat.
Illetve II-es verzió ez már, tehát a rendszámtábla, meg a prizmák/lámpa az újabb fajta.
De pár nap, és kiderül.Azt még várd meg, utána könnyebb lesz döntened, h itthoni garist veszel 300felett, vagy berendelsz egyet te is Gshopperről. A Napidroidon folytatódik az akció, a tegnapi listában is hirdették.
De lengéscsillapítót ehhez is fogok venni, Sharksetet. Nem nagyon izgat a garancia megléte, az ízületeim, csuklóm, (kényelmem) fontosabb, és ha ezen múlik, h ne repüljek le a rollerről egy nem időben észrevett úthiba miatt, akkor megéri az a párszáz Euro a lengéscsillapítókra.
Meg sajnálom szerencsétlen gépet is, mi mindent el kell viselnie, az úthibák miatt, így talán hosszabb távon megóvom az szétrázódástól.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Tamás9x
őstag
válasz Miikee #13553 üzenetére
A hazai dragabb verzionak mas a kormanyzarja is. Gen 1-2 kozott CFW modositas es plusz aksi nelkul nem sok különbséget fogsz erezni. En a 220k-s kulfoldit vennem es hozza kesobb kijon egy Monorim, vagy Shark teleszkop ;) Az aksira am is csak 1 ev van a motor nem fog leegni, es minden mas is minosegibb benne, minthogy 3 even belul elhalalozzon, de ami elromolhat az el is fog, lehet epp neked lesz peched, de lehet nem. Beazasra meg nincs gar.
saril: vasboltban altalaban tartanak, ha nagyobb varosban vagy akkor ott lennie kell rugo szakuzletnek. Nalunk sajna nincs vagy nem tudok rola, de ha mas nem meretek alapja szetszedes utan netrol siman lehet rendelni csak azt nem tudod megnyomogatni eleg puha vagy kemeny-e
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch +DAC 10K // ESP32 2.8" Touch + DAC + Encoder 15K
-
sagesz93
addikt
válasz Miikee #13513 üzenetére
Gshopperen nekem 227ezerre jön ki, DHGate-n most egy 30usd kupon van amivel 220ezer az ára [link]. Van f40 szintén 30km/h végsebességgel az 170ezer lenne, az sem rossz.
Kérdésem: ha ezeket megrendeljük és itthon beállítjuk akkor nem veszti el a 30km/h végsebességet? Valakinek van ezzel tapasztalata? Én is szeretnék rendelni de majd csak júniusban, remelem akkor is lesz majd valami jó ár…
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Tamás9x
őstag
válasz Miikee #13513 üzenetére
Geekvuying-rol mar rendeltunk tobben, ott is 230k a 800w az hulyeseg, 350w a gyari es maximum 800w-ot tud minden gyari G30.
[ Szerkesztve ]
Internetradio: ESP32 2.8" Touch +DAC 10K // ESP32 2.8" Touch + DAC + Encoder 15K
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest